Menu

Blog Wojciecha Białka

Komentarze na temat koniunktury na rynkach finansowych i w gospodarce

Najlepszy sentyment krajowych inwestorów indywidualnych od stycznia 2018

bialek.wojciech

W najnowszym sondażu INI SII różnica pomiędzy udziałem osób oczekujących wzrostu cen akcji na GPW w półrocznym horyzoncie a udziałem osób oczekujących spadku cen akcji wzrosła do najwyższego poziomu (+7,3 pkt. proc.) od końca stycznia 2018, czyli od stycznia ub. r., kiedy to na WIG-u rozpoczęła się ostatnia cykliczna bessa. Spróbujmy z tej informacji wydusić jakieś użyteczne wnioski. 

Najpierw zaznaczmy sobie na wykresie WIG-u 20 momenty, w których saldo INI SII wychodziło na 13-miesięczne maksimum. 

  201903151inisii13

 

A teraz zróbmy to samo dla sytuacji, w których saldo INI SII w ciągu 5 miesięcy rośnie o przynajmniej 50 pkt. proc. 

 

201903152inisii50

Skokowa poprawa nastrojów krajowych inwestorów indywidualnych z tego tygodnia nastąpiła pomimo tego, że WIG-20 jest ponad 3 proc. poniżej poziomu 2-miesięcznego szczytu. Dodajmy takie kryterium do dwu powyższych warunków. 

 

201903153inisii133

201903154inisii503

Już widać, że wszystkie 3 warunki - 1) saldo INI SII na 13-miesięcznym maksimum, 2) saldo INI SII o ponad 50 pkt. proc. powyżej 5-miesięcznego minimum i 3) WIG-20 przynajmniej 3 proc. poniżej 2-miesięcznego szczytu - spełnione były jedynie 2 razy: wczoraj i 20-21 marca 2012. Ciekawe, że w obu przypadkach te sygnały pojawiły się przy praktycznie tym samym poziomie WIG-u 20. 

 

201903155

Uzyskany wynik może kojarzyć się z kilkoma wpisami z przeszłości np. "2018=2011?", "Dwa wachlarze" czy "Stopa rezerw obowiązkowych w Chinach a giełda polska". Poniżej uaktualnione obrazki z dwu z tych komentarzy:

 

201903156

201903157

Podsumowanie: powyższe rozumowanie oparte na zachowaniu INI SII i WIG-u 20 zawierało trochę zbyt dużo manipulacji, by je uznać za bardzo wiarygodne, tym niemniej uzyskany wynik pasuje do wcześniejszych spekulacji sugerujących podobieństwo obecnej sytuacji  rynkowej do tej z drugiej połowy marca 2012. W tej analogii optymalnym momentem na zakup WIG-u 20 przed późniejszą cykliczną hossą są okolice drugiej połowy maja. 

 

 

 

Komentarze (105)

Dodaj komentarz
  • mac-erson

    Mnie się wszystko układa w logiczną całość. Dokładnie te same okresy co w powyższym artykule pasują wskaźnikowo do bieżącej sytuacji w PL i US i tak samo kluczowy dołek wychodzi mi na początku maja. Szczytowanie powinno być poniedziałek-wtorek.

  • mac-erson

    Obecna zwyżka na W20 też pasuje do analogii jej zasięg w zależności od wariantu w US oceniam na 2345-2365

  • slow2006

    macerson

    ty piszesz od 2-3 tygodni o szczycie, tak na marginesie, co bedzie innego tym razem ?

  • mac-erson

    @slow2006
    10 dni temu były szczyty i spadło. Teraz jest dywergencyjny podjazd. Niektóre indeksy robią nowe szczyty (np. SP500, NSQ, SWIG80,MWIG40) inne już nie (np. DJIA, Japonia, W20, Copper).
    Nie jestem Nostradamusem i rozpatruję na bieżąco warianty w zależności od zachowania rynków. Gram S-ki bo wiem, że będzie sporo taniej a czy dużo drożej tego już nie wiem.
    Piszę sobie o szczytach gram na S-ki na razie portfel się nie kurczy mimo coraz wyższych poziomów. Śietankę zbiorę w kwietniu :)

  • slow2006

    a to ty piszesz o lokalnych szczytach? nie zdziwie sie jak wszystkich na S by pogodzilo przebicie 3000 na sp i wtedy moze jakies glebsze zejscie. teraz kazdy liczy fibo, opory itp ;) ale kto to wie co bedzie, NIKT.

  • guyfawkes13

    @Mac Erson

    Wydaje mi się my Friend, ze Twoja koncepcaja wymaga resetu, bo ciągle grasz pod prąd dominującego trendu.
    invst.ly/aag58
    invst.ly/aag6l

  • 20gladiator

    slow2006

    Sądzę, że powodem braku przesilenia na giełdach jest ingerencja polityków (próba odłożenia terminu Brexitu i ciągłe przesuwanie terminu dealu USA-Chiny). Jednak co ma wisieć nie utonie.

  • slow2006

    moim zdaniem brak przesilenia, to wykonczenie przeciwnych pozycji, no bo jak dlugo osoby na S wytrzymaja ? do 3000 ?
    czemu byl spadek w grudniu? przeciez nic sie nie dzialo, przynajmniej ja nie pamietam zadnej katarstofy.

    wiec teraz albo czyszcza pozycje, albo zaczelismy nowa hosse ;] kazdy niech wybierze wariant dla siebie

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    //Znaczy się Kaczyński wie "skąd mu nogi wyrastają". Kto raz skrewił skrewi kolejny raz.//

    Moim zdaniem Waszmość za bardzo lubisz słuchać Stasia kataryniarza. Owszem, Staś kataryniarz ma wiele uwodzicielskich zalet, jest kataryniarzem co się zowie, w najlepszym, przedwojennym gatunku. Ale to cwany lis.
    Moim zdaniem tzw. luka VAT, której nawet Stasiowi nie wolno peetrować, to jest centralne wydarzenie Centralnej Europy, ogniwo strategii podstolika Intermarium, bez którego nie można nic zrozumieć., w tym, nie można zrozumieć katastrofy pod Smoleńskiem. Więc z tym wyrastaniem nóg, to bym był ostrożny i w przypadku polityków i w przypadku kataryniarzy.

  • mac-erson

    @Sir Guyfawkes13
    Wszystko się zgadza trend średnioterminowy jest wzrostowy, ale:
    - trwa już dosyć długo (ponad 2.5 mies.)
    - patrząc od 24 grudnia następny dołek 20tyg. wychodzi na przełomie kwietnia i maja więc niebawem wejdziemy w fazę spadkową cyklu
    - jak sam wiesz np. DAX dochodzi do strefy oporów w przedziale 11750-11900 tego brakowało do zakończenia bieżacej fali i pisaliśmy o tym 2 tyg. temu i teraz to się dzieje.
    - Amerykańce zrobili rewoltę i takie były kilkakrotnie w historii i nadchodzi czas przynajmniej na odpoczynek i korektę (zgodnie z historycznymi anologiami) a cały czas możliwy jest jeszcze wariant negatywny i powrót do spadków, gdzie niektóre słabsze indeksy pogłębią dołki.
    - I co najważniejsze większość ostatnich artykułów naszego Gospodarza też wskazuje na zbliżające się osłabienie sentymentu.

    Oczywiście nie przekonam byków przekonanym o tym, że bessa już za nami.
    Każdy za swoją strategię odpowiada swoimi pieniążkami i czas będzie weryfikował.
    Kto nie ryzykuje ten nie będzie pił szampana.

  • mac-erson

    Co najważniejsze wczoraj poczyściłem się z S-ek, mam tylko obecnie 30% docelowej pozycji i spokojnie czekam na finalne szaleństwo rynkowe :)

  • slow2006

    cac40 zaraz bedzie poprawial szczyty z 2018 a czy inni tez to zrobia hmm

    macerson w 1999 zrobili taka hiperbole ze.... oni nie patrza ile trwal wzrost, oni na nic nie patrza;) gwoli scislosci nie mam pojecia co to bedzie

  • guyfawkes13

    @Mac Erson

    Przecież wybicia z klina oznaczają jakąś falę, a nie dwie sesje ''do poniedziałku'' comme on.

  • guyfawkes13

    @Slow

    No właście, CAC40 jest niesamowity. Właśnie on mi się wydawał najsilniejszy przed tym wzrostem.

    Kupuj, kiedy ulicami (rewolucyjnej Francji) płynie krew (żółtych kamizelek).

  • podczaszy1

    @ guyfawkes 13
    "Moim zdaniem Waszmość za bardzo lubisz słuchać Stasia kataryniarza".

    Rzeczywiście lubię słuchać inteligentnych ludzi. Waszmościa tyż lubię sobie czasami posłuchać. Mam jednak zasadę,że prawie wszystko weryfikuję w tzw. innych żródłach.
    Dla Stasia weryfikacja wypada pozytywnie. : )))
    Waszmość próbuje wyjaśniać różne rzeczy z " najwyższego pułapu", a to trudno zweryfikować. No, chyba,że z wysokości nieba. : D

    Jeśli mogę do czegoś zainspirować Wasz mościa to proponuję lekturę tekstów, wywiadów o SKOK Wołomin. Ta sprawa to taka soczewka, w której widać układ o którym mówił Kaczyński. Zapomniał jedynie dodać,że sam też do niego należy.
    Tu widać,że tzw. dobra zmiana to żadna zmiana.
    Pisałem kiedyś,że trzeba zwracać uwagę na szczegóły. To one są najważniejsze. :))

  • podczaszy1

    @ guyfawkes 13
    "No właśnie CAC-40 jest niesamowity".

    Co prawda to prawda. Ten indeks to dla mnie największe zaskoczenie. :))

  • wider_swider

    slow2006 , jak ktoś jest mocno przekonany o spadkach to grał shorty od 2600. Jeśli wytrzymał do teraz to i do 3000 darę. Na luzie, a spadki kiedyś nastąpią (chyba) :)

  • konsultant121

    tu trzeba brać pod uwage zupełnie inne okoliczności. Hossa nie kończy się w styczniu 2018 ale we wrześniu 2018 z retestem wiosną 2019, a więc bessa może potrwac spokojnie do 2020 roku. Na naszych MiSiach 3 lata bessy? 2017-2020 ? Ojej.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    //Tu widać,że tzw. dobra zmiana to żadna zmiana.//

    No właśnie. Takiego wniosku nie da się postawić w normalnych warunkach. Bo różnica jest ogromna, nawet jak się założy że siły głównego nurtu muszą respektować pewien paradygmat.

    Żeby postawić taki wniosek, wbrew rzeczywistości o wartości 100 mld, że dobra zmiana nie ma sensu i wnioski pokrewne, że nic nie ma sensu, a zwłaszcza nie ma sensu chodzić na wybory, trzeba przejść porządną, w najlepszym gatunku, indoktrynację. Indoktrynacja ta należy do całego wachlarza indoktrynascji dezintegracyjnych.

    Ludzie którzy używają pistoletów na wodę, zmieniają postać świata. A Waszmości prawdziwy karabin zeżre rdza i nigdy do niczego się nie przyda, tylko świadomość jego posiadania podpiera iluzje i fałszywą (utopijną) świadomość.

    Ja Stasia kataryniarza też lubię, ale nie jastem aż tak naiwny, żeby mu we wszystko wierzyć, zwłaszcza że trochę go poznałem, kiedy jeszcze wyznawał sanację i ciągłość prawno-polityczną. Nie tylko wyznawał, ale i podpisywał, a od tego czasu przecież nie zmienił poglądów.:)))))


  • podczaszy1

    @ guyfawkes 13

    Dla Waszmości zdaje się najważniejsze jest dobre imię sanacji, a wszystko inne ma znaczenie drugorzędne.
    Co do mojej rzekomej indoktrynacji to pominę ten wątek, bo nie chcę się zniżać do tego poziomu i odpisywać Waszmości coś w tym samym stylu.
    Może na koniec dodam,że ten pistolet na wodę to Waszmości się na pewno przyda na śmigus dyngus. :D

  • slow2006

    ja popre podczaszego, ze dobra zmiana to zadna zmiana.

    idac do sklepu i majac wiecej papierkow w portfelu moge kupic mniej, to dobra zmiana ? a to czy przekopia mierzeje czy znajda bursztyn, czy podejma uchwale o swietlanej przyszlosci, jakie to ma dla mnie znaczenie? trend swiatowy jest obecnie pozytywny, wszedzie spada bezrobocie i jest lepiej, dobra zmiana to tylko powierzchowne rekonstrukcje typu 500+ czy inne, ktorych nie znam.

    wyznacznikiem jest wg mnie zlotowka, jezeli sie nie umacnia, to znaczy ze lepiej nie jest, jest tak samo a my tylko dryfujemy razem ze swiatem, czekajac co nam podsunie zewnetrzne otoczenie .

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    //Dla Waszmości zdaje się najważniejsze jest dobre imię sanacji, a wszystko inne ma znaczenie drugorzędne. //

    Też mi się tak czasem wydaje:)))
    Indoktrynacja nie musi mieć znaczenia pejoratywnego, oznacza w sensie podstawowym wejście w jakąś doktrynę.

    Chodzi mi bardziej o pewne fałszywe uproszczenia na temat miejsca wyrastania nóg. Bo jednak sporo ludzi zginęło.

    A Staś kataryniarz bluzga na co chce, z wyjątkiem tej luki o wartości 60 mld$, której mu nie wolno penetrować i żyje sobie jak gdyby ngdy nic. Chyba ma licencję na to?
    No, ostatnio spotkało go w drodze do Australii męczeństwo na pluszowym krzyżu.
    Ale to tylko dodało jego wizycie rozgłosu i wiarygodności oder?
    Nawet miałem wrażenie przez moment, że to Staś sam na siebie doniósł, nooo może ktoś z jego komandy..

  • guyfawkes13

    @Slow

    //idac do sklepu i majac wiecej papierkow w portfelu moge kupic mniej...//

    Za obecnego rządu płace rosną realnie w tempie zbliżonym do PKB, a nawet wyższym.
    Przez długi czas minionych reżimów pensje realnie ''rosły'' dwa razy wolniej niż PKB, czyli relatywnie malały (kraj taniej siły roboczej).

    Wyobrażam sobie Twoją frustrację za minionych reżimów. Na pewno na te złe reżimy nie głosowałeś, oder?:))))

  • slow2006

    w ogóle nie glosowalem ;) od 30 lat niby lepiej a nihil novi, ale podkresle ze napewno nie jest gorzej.

    teraz pensje rosna szybciej realnie bo inflacja jest znikoma, ale to nie wynika z tego ze produkujemy wiecej, ale na swiecie jest poklosie deflacji.

    nadal jestesmy krajem taniej sily roboczej, nic sie nie zmienilo (ok nie etiopia), u nas place ida w gore, w europie zachodniej rowniez ida w gore, tylko tam np jeszcze podnosza kwote wolna i to skokowo ;) tak ze ... mija 4 lata dobrej zmiany a zmiany strukturalne nie zaszly, jedziemy na tym samym modelu od 30 lat.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    //....ostatnio spotkało go w drodze do Australii męczeństwo na pluszowym krzyżu.
    Ale to tylko dodało jego wizycie rozgłosu i wiarygodności oder? //

    Dlatego efekty wizyty okazały się nadspodziewanie dobre, co Staś kataryniarz odnotowuje z zadowoleniem. Nawet w jakiejś dziurze zabitej dechami pojawiła się publiczność.

    Ja nie chcę powiiedzieć, że to jest złe. Chodzi mi tylko o to, żeby od razu tak bardzo nie wiwerzyć, że spontan i odlot yoy know.

    Tak jak system liberalny potrzebuje anarchizmu, tak system kompradorski potrzebuje swoich niszowych wetyli - kataryniarzy, wtedy wszystko gra i koliduje w chwiejnej równowadze.

  • mac-erson

    @Sir Guyfawkes13

    "Przecież wybicia z klina oznaczają jakąś falę, a nie dwie sesje ''do poniedziałku'' comme on."

    Nie przywiązywałbym się do tego klina, szersza struktura i wskaźniki wskazują na korekcyjny charakter obecnej zwyżki.

  • mac-erson

    @slow2006

    "cac40 zaraz bedzie poprawial szczyty z 2018"

    Najlepszy w Europie to fakt ale do szczytów kręta droga. Czapa (linia trendu spadkowego) czeka na 5430 czyli procent powyżej obecnego kursu. Zapomniałem o nim pewnie przy linii trendu dołączę go do S-sek.

  • guyfawkes13

    @Mac Erson

    //Nie przywiązywałbym się do tego klina...//
    Min. zasięg ok. 2414.

  • red.007

    @guyfawkes13
    "Przecież wybicia z klina oznaczają jakąś falę..."
    5 fala TUK :))
    A zasięg jak najbardziej możliwy.
    My chyba trochę niepotrzebnie dywagujemy ze względu na wiedźmy.
    Nowy tydzień i właściwy(sic!) kierunek.

  • guyfawkes13

    @Mac Erson

    //Nie przywiązywałbym się do tego klina...//
    To odwrotnie niż rynek, który przyspieszył mimo raczej niesprzyjającej sytuacji na świecie.

    tvc-invdn-com.akamaized.net/data/tvc_689dd047da974aa8e10cdad5b88458ff.png
    invst.ly/aait3

    @007

    No nieee wiem my Friend, czy TUK jest odpowiedzią na każde pytanie. Większe interwały wskazują na coś na literę ''h''

  • red.007

    @guyfawkes13
    :))))))))))))
    Na pewno nie jest odpowiedzią na każde pytanie ale
    gdy nie wiadomo o co chodzi,to chodzi o ...
    Najciekawsza sytuacja jest na MWIG.
    Linia po szczytach wybita więc powinna być nawrotka.
    Jak ktoś widzi klina zwyżkującego jak formację korygującą dłuższe spadki,to też nie powinno wyjść górą.
    stooq.pl/q/?s=mwig40&c=1y&t=c&a=ln&b=1
    www.bdm.com.pl/ispag/encat/klin_zwyzkujacy.html
    Cuda-wianki,no ale wiedźmy mają swoje prawa.

  • podtworca

    9 lat temu pojawiła się analogia krachu 2008 do paniki 1907. Na WIG20 analogia o dziwo cały czas działa:

    3.bp.blogspot.com/-D-3FkVYHKv0/XIusoiwjiXI/AAAAAAAAaxY/T-bQRheVVG02Ju80u5UBkSdgUl543TlXgCLcBGAs/s1600/19_03_15_djw20_07-09.png

  • guyfawkes13

    @007

    //Linia po szczytach wybita więc powinna być nawrotka. //
    //Cuda-wianki,no ale wiedźmy mają swoje prawa.//

    Nie przekonuje mnie to my Friend i wczoraj też mnie nie przekonywało.
    Układ jest poprawny i (od miesięcy) sugeruje wzrost.

    invst.ly/aaj2n

  • wojtekbezmajtek

    Panie Wojtku, ponownie znakomita prognoza dla W 20 i innych. Dzięki, dzięki...
    Ale czad

  • guyfawkes13

    @007

    //.... wiedźmy....//

    Poza tym nie powinieneś my Friend zniżać się do poziomu polowania na czarownice, zostaw to WASPom. Nie za wszystkie neszczęścia odpowiadają złe kobiety:))

  • 20gladiator

    SP500 powrócił pod przebitą wcześniej linię trendu wzrostowego od 2009 r. Mija trzeci tydzień i jak na razie nie może jej pokonać.

  • wider_swider

    red.007, jaki masz scenariusz bazowy dla wig 20 ?

  • krzysztof83

    Jak ski nabrane na W20?

  • mac-erson

    @Sir Guyfawkes13
    "//Nie przywiązywałbym się do tego klina...//
    Min. zasięg ok. 2414."

    U mnie max. zasięg 2385. Mnie wychodzi wtorek dzień odwrotu w PL.

    Za 2 tyg. zobaczymy kto się mylił ;)

  • mac-erson

    @Sir Guyfawkes

    "Układ jest poprawny i (od miesięcy) sugeruje wzrost.
    invst.ly/aaj2n"

    Looknij na tym wykresie 04.2012r. - układ wskaźników miesięcznych identyczny.

  • guyfawkes13

    @Mac Erson

    Nie powiedziałbym, choćby dlatego, że wtedy byliśmy pod chmurą burzową, a dziś jesteśmy ponad miłymi kłębuszkami. Cumulus you know.
    www.obozy-zeglarskie.pl/chmury-i-chmureczki-jak-ropoznac/

  • wider_swider

    mac-erson,
    "Looknij na tym wykresie 04.2012r. - układ wskaźników miesięcznych identyczny."
    Tam było lekkie cofnięcie nieprzebiające dołka (czyli teraz okolice 2290), a potem hossa :)

  • wojm

    Mój wpis ze środy cały czas jest aktualny.
    "Mój scenariusz bazowy zakłada przebicie strefy oporu 2790 - 2824. Wydaje mi się, że powyżej tej strefy jest sporo SL. Jeśli to zrobią w cenach close, to do szczytu nie będzie już mocniejszej korekty, a opór zamieni się we wsparcie. Od 10.2018 upieram się przy cyklu prezydenckim w USA grając L, a broniąc się S (różnica w wielkości pozycji) i póki co L płaci mi więcej niż S. Na tłuste S przyjdzie czas, jak przebiją historyczne szczyty. Co będzie czas pokaże."

  • karnakufo

    Moja wzrostowa prognoza sprzed kilku dni dla PKOBP w realizacji. :)

  • mac-erson

    @wider_swider
    //Looknij na tym wykresie 04.2012r. - układ wskaźników miesięcznych identyczny.//
    "Tam było lekkie cofnięcie nieprzebiające dołka (czyli teraz okolice 2290), a potem hossa :)"

    No co ty - dołek był w maju 2012r. i na W20 był nowy dołek.

  • wojm

    mac-erson przedwczoraj
    @wojm
    "Twój scenariusz wydaje mi się bardzo mało prawdopodobny.
    Analizowałem wykresy tygodniowe podobnych sytuacji.
    Obecnie jesteśmy w dywergencyjnym podbiciu przed większą korektą...."

    Czy analizując wykresy tygodniowe SP&500, miałeś wcześniej do czynienia z poczwórnym szczytem i jego wybijaniem? (zarówno na tygodniowym jak i na dziennym). Jak zamkną tydzień powyżej strefy oporu to do historycznego high droga jest wolna i raczej nic ich nie zatrzyma, chyba że USA-Chiny się dogadają to nastąpi sprzedaż faktów. Zobacz jak od 04.01.2019 wyglądają sesje piątkowe - od ich przebiegu zależy wygląd świeczki tygodniowej, a one są ważne dla "grubasów". Tydzień temu postraszyli, ale w sesja piątkowa była już ok. Dlatego powyżej high z 08.03 otwierałem 11.03 L i zostało mi jeszcze 30% pozycji. Średnia dzienna EMA200 ma kierunek up. Jak jest trend to ja na korektach szukam L i nie staram się zgadywać gdzie będzie koniec up. Od poniedziałku poluję na obronne S ustawiając zlecenie otwierające poniżej low z poprzedniego i póki co nic nie wpadło. Dzięki temu mój poziom wejścia idzie up. Jedynie DJ trochę zawodzi.

  • podczaszy1

    @ guyfawkes 13

    "Nawet w jakiejś dziurze zabitej dechami pojawiła się publiczność".

    No widzisz Waszmość ośmielili się przyjść. No ale nie przejmuj się tak bardzo. Na spotkaniach cudotwórcy / jego ręce leczą gospodarkę/ M. Morawieckiego jest znacznie więcej publiczności. No i jaki tam spontan. :)))

  • wojm

    miało być ..poniżej low z poprzedniego dnia....

  • podczaszy1

    @ guyfawkes 13
    A tak w ogóle to napisz Waszmość wprost o co podejrzewasz S. Michalkiewicza, bo robisz różne insynuacje/ chyba ma licencje na to/. Proszę po męsku wprost.

  • slow2006

    jak pojdzie na 3000 sp, to raczej tam sie nie zatrzyma tylko 3110 albo 3200, gdyby mial robic wieksza korekte, powtarzam gdyby, tudziez, gdyby mial przebic ostatni szczyt to raczej wywali go mocno w gore a nie tylko pyknie o pare pkt, rynek wyglada na baaardzo silny i niewyzyty ;)

  • slow2006

    patrzac na wykres usa jest od roku w konsoli, ostatnio po 1,5 rocznej konsoli zrobili prawie 100%, wiec jak tym razem zrobią 40% od dolka to i tak bedzie szarpac wszystkie eski

  • mac-erson

    @wojm
    Jeden drugiego nie przekona :)
    Moim zdaniem rynek w US jest silnie wykupiony obecnie idzie dywergencyjny wzrost i w US walczymy z długą czarną świecą z dnia 10.10.2018r. Dla mnie przebicie na SP poziomu 2820 nie jest czymś kluczowym. Odbieram to jako pułapka zastawiona na byki. Pisałem już jakiś czas temu, że SP500 zatrzyma się gdzieś na tej długiej czarnej świecy. Ma jeszcze miejsce na wzrosty ale wcale nie musi zajść do jej szczytów. Połowa tej świecy to obecny poziom 2830.

    Twoja strategia jest super i zamierzam podobną w części wdrożyć od maja na naszym rynek gdzie spodziewam się dużych wzrostów do 2021r.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    //A tak w ogóle to napisz Waszmość wprost o co podejrzewasz S. Michalkiewicza, bo robisz różne insynuacje//

    Używam tej samej metody ''insynuacyjunej'' co Staś kataryniarz w swojej publicystyce.
    Nie uważasz Waszmość, że liberalizm polega przede wszystkim na tym, żeby coś realnego wytwarzać i sprzedawać? Staś nigdy nic realnego nie wytworzył, jedynie opowieści o teoriach jak przychylić ludziom nieba. A to jest właśnie wiodący temat socjalizmu, jak ludziom przychylić nieba, oder?
    Staś jest filutem, ktory żyje z trzepania piany.
    Nie mam nic przeciwko temu, niech sobie Staś wyznaje co tam chce i wierzy w co tam chce, a przede wszystkim w to, że Pan Bóg zwykle jest po stronie silniejszych batalionów.. Niech...
    Ale znając to, co było pod koniec lat 80-tych u Ziembińskiego, czuję się oszukany. Zwrot o 180 stopni w obszarze imponderabiliów.
    Nie muszę mu nic udowadniać, mogę się z niego nabijać tak jak on nabija się z innych, why not?

    A to wcale nie jest prawda, że on potrafiłby coś zrobić, czego Morawiecki by nie potrafił. Staś kataryniarz zajmuje się socjalistycznym biciem piany antysocjalistycznej w treści, ale z pustej gadki jeszcze nic nikomu nie przybyło.



  • wojm

    @mac-erson
    @wojm
    Jeden drugiego nie przekona :) .. Zgadzam się. Ja przestawiam swoją ocenę sytuacji, ty swoją. Nie atakujemy się, ani nie obrzucamy błotem, więc wszystko gra.
    Rzeczywiście świeca z 10.10.2018 robi wrażenie. Dla mnie ważna była również ta z 04.12.2018. Wg mnie miś, który się wówczas pojawił zmienił skórę 26.12 na byka, a poprawił 27.12 - zauważ, że volumen na tych sesjach był dużooo większy niż 10.10. Gwoździem do trumny dla misia był 04.01. Od tamtej pory volumen się ustabilizował. Oczywiście obecne wybicie poczwórnego szczytu może być pułapką, ale raczej na drobnicę. Świadczyć może o tym niski volumen na tygodniowym, póki co mniejszy niż tydzień temu. Czujność z otwarciem S pod korektę wskazana.

  • konsultant121

    No tak, urósł PKOBP o 1 zł:) Hossa na całego.

  • guyfawkes13

    wgospodarce.pl/informacje/61228-25-mld-zl-na-polskie-porty

  • red.007

    Sobota a ja nie bardzo mam ochotę na spanie.Zastanawiam się nad koncepcjami @mac-erson i @guyfawkes13.Owszem mają prawo być różne,ale zwróciło moją uwagę jednoznaczne przekonanie obu Panów do własnych wersji.Ja wczoraj wieczorem doświadczyłem eureki i jak by to śmiesznie nie zabrzmiało to znalazłem wykres,którego interpretacja jest dla mnie jednoznaczna.Nie przedstawię mojej interpretacji i z góry przepraszam,że stawiam sprawę na zasadzie:wiem ale nie powiem.Chodzi o to,że wywraca ona moje spojrzenie głębokich spadków(KGH)do góry nogami i pisanie o tym mogłoby zostać odebrane jako kolejne bicie piany.
    Zatem pewną przyzwoitością byłoby postawienie pieniędzy na swoją wersję i tak właśnie chcę uczynić.W pewnym momencie poinformuję o zakupach KGH i wówczas przedstawię wykres i jego interpretację.Wykres nie dotyczy ani W20 ani spółki.
    Wstępna diagnoza:od października jesteśmy w nowym falowym wzroście.Spadki,których spodziewa się Kolega @mac-erson(jeśli będą),będą tylko korekcyjne i nie zejdą poniżej października.Wzrosty o zasięgu 2414,których spodziewa się mój Friend(jeśli będą)będą znacznie wyższe.
    Zatem wyłączam się na jakiś czas i w niedalekiej przyszłości poinformuje o zakupach.

  • karnakufo

    Lepiej załapać się na ruch wzrostowy na jego początku niż na hossę w końcówce:
    www.bankfotek.pl/view/2133967
    www.bankfotek.pl/view/2133968

  • karnakufo

    Albo tak:
    www.bankfotek.pl/view/2133969

  • karnakufo

    Kiedy L, a kiedy S:
    www.bankfotek.pl/view/2133970

  • cebeer

    Środek nocy a pisiowy stachanowiec na posterunku. Powtórzę, te twoje porty zawisły na ścianach w postaci nowych LEDów wywożonych tonami z media marktu i używanych passatów z raichu. Pozostały już tylko wizje, tym szersze im mniej pieniędzy pozostanie na cokolwiek. Póki co międzymorze rozlewa się do Radomia
    www.wprost.pl/kraj/10040060/Radom-zostanie-siedziba-Stoczni-Marynarki-Wojennej-Wybor-lokalizacji-nie-jest-przypadkowy.html

  • 20gladiator

    Śledząc dyskusję na temat aktualnej sytuacji technicznej rynku akcji chciałbym wtrącić swoje trzy grosze. Otóż nie możemy tego rozpatrywać w oderwaniu od rynku walutowego, nie mówiąc już o obligacjach. Nie cofając się daleko w przeszłość ale do dołka WIG20 z maja 2012 to wówczas kurs USDPLN wynosił ok. 3,57, na dołku w styczniu 2016- ok. 4,12, w ostatnim dołku listopadzie 2016-ok. 4,27. Dlatego też uważam, że to kurs USDPLN na poziomie CO NAJMNIEJ 4,70 wskaże nam miejsce dołka WIG20. Przed każdym znaczącym przesileniem musi nastąpić wstrząśnięcie na rynku walutowym. Moim zdaniem obecna siła PLN i pozostałych walut EM pokazuje, że jesteśmy w bessie a do dołka jeszcze daleka droga. Możemy też przyjąć założenie, że USD poddał się bez walki i nie będzie testował dołków z EUR na poziomie 1.03-1,04, chyba jednak tezy tej nie da się logicznie uzasadnić.

  • 20gladiator

    Jeżeli zmaterializuje się moje założenie co do silnego umocnienia USD to mamy przed sobą potężne spadki na surowcach a tym samym promocję na KGH.

  • guyfawkes13

    @007

    Czy można uznać, że TUK na dolarze się skończył, czy nie? I czy w ogóle był.
    invst.ly/aaqts

  • karnakufo

    Ameryka nadal w hossie:
    www.bankfotek.pl/view/2134022

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Obraz Stasia kataryniarza wydaje mi się ... niespójny.
    Nie chodzi mi o to, żebyśmy podchodzili do takich spraw jak piłkarscy kibice: ''Gieksa Pany, Karpaty k..wy psy''.
    Przede wszystkim Stać kataryniarz nie ma pojęcia o filozofii, a konserwatysta powinien mieć i to dobre.
    Staś studiował w Lublinie w najlepszych czasach lubelskiej szkoły filozoficznej, a filozofii zupełnie nie rozumie, uważając ją za jakiś tam ''burżuazyjny przeżytek'', sumę całej wiedzy, która była możliwa do osiągnięcia za Arystotelesa, ale dziś zupełnie jest bez sensu. To jest mniej więcej pozostałość po słabo pamiętanych zajęciach ze studiów, prowadzonych przez jakiegoś politruka.
    Ja sobie nie przypominam, żeby KUL kiedykolwiek barykadował wejścia do uczelni, żeby Staś kataryniarz nie mógł wejść. Na KULu zawwsze były rozmaite wykłady czy imprezy typu ''Tydzień Filozoficzny'' i jednak co nieco można się było dowiedzieć na jedynej uczelni w Eurazji względnie niezależnej od komuny, zwłaszcza jak się ma pretensje do bycia konserwatystą czy erudytą.
    Podejrzewałbym więc, że Staś był na studiach młodym postępowym człowiekiem, niezainteresowanym ''starociami'' z lamusa dawnego, przegranego świata.

    Potem był w organizacji o ideałach piłsudczykowskich, najpierw niepodległość, a potem można sobie łby pourywać sprzeczając się o rozmaite ideologie.
    No i Staś myśli zupełnie odwrotnie: ''po co niepodległość, czy North Korea nie jest niepodległa? A jednak nie chciałbym ta żyć.'' Taka logika prowadzi do wniosku, że np. Stołypin jest lepszy niż Piłsudski z tą swoją białą gęsią, oder?

    W sytuacjach niejasnych Staś zawsze zachowuje ostrożność procesową i mówi mniej więcej tak: tajemnica to wielka, a X (przywódca taki a taki) mi się nie zwierza. Od tej zasady jest jeden wyjątek: katastrofa smoleńska. W tym temacie Staś zajmuje identyczne stanowisko jak pan Kleks. Brzmi ono: ''z całą pewnością Rosja nie miała interesu. '' No to co, Putin mu się w końcu zwierzył, jakie Rosja ma interesy??
    Może nie bezpośrednio, ale przez jakiegoś... pośrednika?

    Ja nie chcę powiedzieć, że Staś kataryniarz jest zły. W zakresie 447 jest nawet bardzo pożyteczny. Ba, można nawet pomyśleć, że 447 jest dla Stasia darem Opatrzności, bo teraz udziela się prawie codziennie w różnych formatach. Ciekawe, czy będzie kandydował w jesiennych wyborach? Daj Boże każdemu, ja nie zazdroszczę.
    Ale zdrowy dystans potrzebny jest do wszystkiego, każdemu skądś nogi jednak wyrastają.




  • lastkura

    Teoria nieujemnych form jest kluczowym problemem w realnej reprezentacji takich form jak czas czy potencjał . Wiadomo ,że suma kwadratów przyjmuje zawsze wartości nieujemne . f[x]=x nazywamy szumem , f[x]=x^2 nazywamy falą . 17 problem Hilberta to problem odwrotny - kiedy nieujemne formy możemy zapisać jako suma fal [ kwadratów ]. Twierdzenie o 4 kwadratach Lagrange daje taką możliwość . Zupełnie zaskakujące największe fale na wigu [ i s@p 500 ] za pomocą twierdzenia o 4 kwadratach - tylko na moim blogu 18 march 2019 godz .20 00 - kluczowe idee - szczegóły techniczne tylko w prywatnej wymianie . Kluczowa jest zastosowanie samopodobnych -1 wymiarowych krat do rozbicia na fale . Jest to język G2 [ G1 LINIOWOŚĆ ,G2 HIERARCHIA , G3 REKURENCJA ].

  • red.007

    @guyfawkes13
    Jesteś uparty.:))
    Dla mnie jest to trudne interpretacyjnie.
    Spróbuję.
    Spoglądam całościowo od dołka 2018:
    stooq.pl/q/?s=dx.f&c=3y&t=c&a=ln&b=1
    Fale wzrostowe 1,3,5 widzę jako impulsy-wyklucza to TUK.
    O zgrozo,taka sytuacja jest definiowana w TUP jako fali 1 lub A. czyli po korekcie spadkowej dalsze wzrosty.
    TUP-a jednak nie biorę pod uwagę.
    Proponuję krakowskim targiem uznać ten wzrost za klin zwyżkujący,jako korektę wzrostową w większych spadkach.
    www.bdm.com.pl/ispag/encat/klin_zwyzkujacy.html
    Przy takim rozumowaniu powinniśmy wyjść jeszcze nad szczyt z grudnia.
    Może okolice 99 ale bez wybicia 100.
    Licząc falki zgodnie ze wzorcem jesteśmy w ostatnie falce wzrostowej zwanej umownie 6.
    Cóż więcej,życzeniowo potrzebny jest jeszcze mały wzrost dolara dla wykończenia korekty spadkowej na miedzi i być może korekty spadkowej na W20,jeśli Kolega @mac-erson bardzo sobie tego życzy.
    Potem spadki dolara,solidne.

  • konsultant121

    Najpierw EURUSD 1,03-1,05 a potem pomyślimy. Tak trzeba pisać !

  • konsultant121

    Spadaj mój dolar spadaj mój jen bo w drogie akcje chcę obkupić się:)))

  • guyfawkes13

    @007

    No nie wiem my Friend, dolar poszedł do góry, a ojrodolar w dół jakąś strukturą złożoną z 5 fal, oder?
    invst.ly/aar7d
    fxpro.ctrader.com/c/XDsPn

    Iteraz na obu mamy tygodniowe formacje odwrócenia:
    invst.ly/aar7n
    fxpro.ctrader.com/c/ZDsPn

    Na miesięcznym indeksie dolarowym mamy wcześniejszą formację odwrócenia i próby jej przełamania kończące się cieniami.
    invst.ly/aar86
    fxpro.ctrader.com/c/lDsPn
    Na ojrodolarze próby wybicia w dół kończą się cieniami. Jeśli zadziałają tygodniowe formacje odwrócenia, to obraz miesięczny powinien (znacznie) poprawić się dla ojro i pogorszyć dla dolara. I mogłaby być zmiana trendów, co chyba gra i koliduje z hossą na giełdach.

  • konsultant121

    Budiet rosło tak jak krypto pod koniec 2017 roku:)))

  • 20gladiator

    kontynuując temat surowców:
    wojciechbialek.blox.pl/2016/04/Kiedy-WIG-20-osiagnie-poziom-6000-pkt.html

  • red.007

    @guyfawkes13
    Spodziewałem się "no nie wiem",zatem skoro potrzebna Ci była moja opinia dla powtórzenia kolejny raz Twojej spadkowej tezy dla dolara,to niepotrzebnie się starałem próbując analizować temat.Spodziewałem się raczej zwyczajowego,dziękuję.

  • karnakufo

    EURUSD takie kreski i wszystko jasne - wystarczy obserwować i reagować na to co zrobi rynek:
    www.bankfotek.pl/view/2134054

  • guyfawkes13

    @007

    No nie wiem my Friend, skoro potrzebna Ci moja wdzięczność, to dziękuję, ale przecież rozmawiamy rozważając różne aspekta.
    Nie upieram się, tylko zauważam pewne zmiany.
    I nie umiem przy tym sklasyfikować tych 5-cio falowych struktur końcowych?) poza tym, że są pięciofalowe

  • red.007

    @guyfawkes13
    "skoro potrzebna Ci moja wdzięczność, "
    Chodzi o takt,przy założeniu,że się go ma.
    Omawialiśmy ostatnio nasze punkty widzenia odnośnie USD/PLN.
    Ja dopuszczałem jeszcze wzrosty,Ty nie wykluczałeś spadków.
    Dzisiaj pytanie o TUK na indeksie dolara.Po co dwa razy o tym samym pisać.

  • guyfawkes13

    @007

    //Dzisiaj pytanie o TUK na indeksie dolara.Po co dwa razy o tym samym pisać. //

    Noo to dziękuję za takt.:))
    Ale w dalszym ciągu nie wiem jak nazwać tą pięciofalową strukturę. Skoro Ty też nie wiesz - nie ma sprawy.
    Miałem przejść do miedzi, ale teraz jestem ... speszony.:))

  • lastkura

    Oczywiście o usd pln mogą sensownie pisać tylko ci co zarobili na ruchu od 31 stycznia 2018 lub ewentualnie analogu 17 kwiecień 2018 - wszyscy pozostali to kategoria MARZYCIELE- amatorzy .

  • red.007

    @lastkura
    Oczywiście wiemy,że Pan na wszystkim i zawsze zarabia,i jak najbardziej znam swoje miejsce w szeregu(na grzędzie),zatem faktycznie piszę bez sensu.

  • guyfawkes13

    @@

    Na temat ojro itp.
    www.youtube.com/watch?v=TrdwkN7kV8Y

  • lastkura

    To chyba guru ślepych kur ten doktor ekonomii a twój w szczególności , były wiceminister finansów -słyszymy tekst w stylu " większa połowa "- mistrzostwo optymalizacji . Wszystkim historykom polecam wizytę w muzeum techniki . Flota powietrzna pewnego kraju w liczbie 10 wyleciała a doleciała "większa połowa", reszta spadła bo próchno W TRAKCIE LOTU . Z JAKIEGO KRAJU TO BYŁY SAMOLOTY ?

  • slow2006

    Panie kura, nie bylo Pana pare dni bylo tak fajnie, moze rozwazy Pan permamentna obecnosc na wlasnym blogu, bo mysmy niegodni Panskich wywodow czytac, bo ja to nic z tego nie rozumiem, po co nam prostym slepym kurom uswiadamiac, ze istnieje inny lepszy swiat, gdzie kazda decyzja inwestycyjna jest poparta precyzyjnym wyliczeniem i ze kazda zajeta pozycja wygrywa, to tylko powoduje we mnie smutek i dysonans, po co tak zyc, skoro sa ludzie swiatli i w ich rece powinienem oddac swoj los, gdyz prawia rzeczy niezrozumiale , to zapewne madre i idealne w swojej zlozonosci i enigmatycznosci. Naprawde obawiam sie o wystepienie u mnie depresji z powodu uwypuklenia przez Pana mojej/naszej prostoty ignorancji braku kwalifikacji. Krzywdzi mnie Pan swoja wiedza i oswieceniem kontrastujacym z moja glupota i uposledzeniem intelektualnym.

  • animetal_slave

    Złoto się umacnia, yieldy spadają, dolar pozostaje mocny, global pmi <50. Klasyczna sytuacja czwartej ćwiartki bessy. Scenariusz bazowy re-test dołka dla msci acwi, dax oraz EM i W20.

  • bialek.wojciech

    Zapraszam wstępnie do zapoznawania się z nowym miejscem bloga:

    wojciechbialek.pl

  • wojm

    Zgadzam się z @red.007, że na FW20 jesteśmy w czasie wzrostów, których celem powinien być high ze 01.2018. Na miesięcznym mamy ładny podwójny dołek. Ostatni spadek należy traktować jako korektę, zniosła ona 61,8% fibo licząc od low z 11.12.2018. Dodatkowo 08.03 wybronili średnią dzienną EMA200 i to w cenach close. Od 11.03 (open) jestem na L (podobnie jak na S@P500), profit 1 i profit 2 osiągnięte. Reszta na 0 i zobaczymy co się stanie. Pierwszym oporem dla mnie jest strefa otworzona przez high z 13.02, 21.02 i 25.02. Dodatkowo strefa ta na wypada na poziomie zniesienia 61,% fibo liczonego od high z 24.01. Jak przejdą w cenach close, to potwierdzą mój scenariusz bazowy na up, a jeśli nie to będę tam szukał S.

  • mac-erson

    @wojm
    W20 według mnie jesteśmy w podobnej fazie spadków jak np.
    5.06.2018r.
    16.10.2018r.
    21.11.2017r.
    20.09.2016r.
    i wiele podobnych schematów

    Czeka nas jeszcze kontynuacja spadków. Uważam że w zależności od zachowania US spadki zakończą się w strefie 2170-2250
    Max, zasięg obecnej korekty to poziom na W20 około 2380. Dzień wychodzi mi wtorek i w ten dzień będę szukał S-ek.


  • mac-erson

    @red.007, Sir Guyfawkes13

    Chłopaki jakie jest Wasze spojrzenie na WIG-Energa. Sektor ten w zeszłym roku już we wrześniu jako pierwszy rozpoczął hossę. Obecnie ładnie się korektuje. Zgodnie z moimi analogiami powinien zakończyć korektę w ciągu najbliższego miesiąca w przedziale 2300-2360 (porównuję do okresu II poł. 2013r.).

    Nie ukrywam, że będę chciał przeważyć ten sektor w moim portfelu akcyjnym :)

  • mac-erson

    MWIG40

    Sytuacja idealnie przypomina:
    - 21.04.2016r.
    - 15.03.2012r.

    Ruch powinien zakończyć się na początku tygodnia w strefie: 4300-4350 i tam będę szukał S-ek. (liczę co nie raz już się zdarzało na jakiś ruch na bazie i może uda się wyłapać S-ski na euforii powyżej 2350).

  • red.007

    @mac-erson
    Dobrze prawisz.
    Dla W20 są dwa poziomy zasięgu korekty,bo czas wreszcie zauważyć,że od lutego korygujemy wzrost rozpoczęty w październiku.
    Poziom fali 4 czyli 2250.
    Poziom fali 2 listopad czyli 2150.
    Zakładam,że wzrost od października jest pierwszą wzrostową falą dużego impulsu.Estetyka zniesienia fal pierwszych daje ekspozycję na głębsze zniesienie czyli listopad.
    Nasze wykresy są "kiepskie" do opisu wzrostu jako fali 1.
    Skorzystam jeszcze z miejsca na starym blogu i podpowiem,że wykres
    EPOL.US wyrysował od października piękną strukturę Trójkąta Ukośnego Początkowego jako F1.
    Prawo mówi:"KLUCZEM do rozpoznania formacji trójkąta początkowego jest wyraźne spowolnienie impetu w fali 5 (względem fali 3)":
    docplayer.pl/772416-Rodzina-struktur-impulsy-struktura-wewnetrzna.html
    Pod koniec grudnia rozpoczęła się fala 5 w TUP i impet w styczniu wyraźnie wyhamował.
    stooq.pl/q/?s=epol.us&c=1y&t=l&a=ln&b=1
    Może i trudno w to uwierzyć ale tak podpowiada formacja,po obecnej korekcie nowa mocna wzrostowa fala.Kto chce niech czeka na cykliczną hossę-ja pod koniec obecnej korekty pakuję się w akcje.
    Na nowym blogu,ze względu na rozpoczynające się budowy domów,szybko się nie pojawię.
    Powodzenia a bykom życzę odwagi.

  • ignac9

    wojciechbialek.pl

    Nowa strona nie posiada właściwego certyfikatu zabezpieczeń!

  • guyfawkes13

    @Mac Erson

    No niee wiem, na razie tej energii jakoś nie widze... Nie namawiam.
    invst.ly/aat7c
    invst.ly/aat7j

    @WB

    No nie wiem, czy to know jest najwłaściwszym słowem, bo chyba jest ... za proste.
    Understand Future byłoby chyba lepsze.
    Ale i tak wybieram się na zasłużony urlop. Budowy domów you know.:))

  • lastkura

    MINIMUM WIEDZY matematycznej w celu zrozumienia wykładu 18 marca 2019 o falach na wigu 20 najnowsza praca HOFFMANA [ 20 february 2019 ] --- " Sums of integers and sum of their squares "

  • 20gladiator

    Grunt to ciągle gonić króliczka, Ta metoda pozwala funkcjonować do końca swiata a nawet jeden dzień dłużej.

  • mac-erson

    @WB
    Panie Wojtku piszemy na starym blogu czy już na nowym ?

  • animetal_slave

    "Złoto się umacnia, yieldy spadają, dolar pozostaje mocny, global pmi <50. Klasyczna sytuacja czwartej ćwiartki bessy. Scenariusz bazowy re-test dołka dla msci acwi, dax oraz EM i W20."
    To jeszcze dołożę trochę do pieca, wyraźnie będąc lekko zniecierpliwionym kiedy zostanie to wykorzystane przez big fish (bo zauważone już zostało na pewno?):
    - OECD Plus Non-Member Economies Composite Leading Indicator poniżej 100 i leci w dół. Trwa to już 5 miesięcy, a średnio przebywał pod 100 ok. 11 miesięcy (ostatnie 30 lat próba). Zgodnie z tym, koniec bessy za ok. 6 miesięcy
    - Global Manuf. PMI ex. USA = 49.1, również jeszcze kilka miesięcy poniżej 50 powinno być [dane hist] [próba ost. 30 lat]
    - World Trade Volume Index, COP 1year <0 - nawiązanie do 2001, 2008, 2015, z tym, że teraz wygląda to dużo groźniej niż w 2015. Jeżeli w marcu będzie wyraźnie poniżej 2%, wtedy analogia tylko z 2001 i 2008 (w innych przypadkach ten volume wracał pow.0 bardzo szybko)
    - Ifo World Economic Climate <0 i to grubo (-13.1).
    - Ciekawostka dla ekspertów: rynek długu: liczba BBBs jest obecnie ponad 2.5 większa niż HY Index. ETF które inwestują tylko w IG Bonds (BBB to jest IG), będą zmuszone zalać rynek obligacjami BBB na wypadek delikatnego tąpnięcia w światowej gospodarce. Wg mnie to jest obecnie największe zagrożenie dla Europy - obligacje wysokiej jakości, które tak naprawdę są o włos od downgrade, co w skutek będzie bardzo bolesne - dla wszystkich

    Wiem jak wyglądają indeksy. I w odróżnieniu od red.007, uważam, że odwagi to teraz potrzeba niedźwiedziom, nie bykom. Technicznie mamy hossę, fundamentalnie bessę. Trzymam się ekonomii i nie wierzę w te wzrosty. Myślę także, że SP500 będzie silniejsze niż reszta świata, bo tam niezmiennie od stycznia obstawiam RETEST. I ten re-test powinien się już zaczynać (marzec-maj pierwsza fala, sierpień-wrzesień druga fala). Co będzie, czas pokaże.

    pozdrawiam, animetal_slave

  • mac-erson

    @animetal_slave
    Dokładnie niedźwiedziom potrzeba więcej odwagi bo nastroje są obecnie mega bycze (co wbrew pozorom sprzyja niedźwiedziom w średim terminie).
    Pisałem, że są możliwe dwa warianty zarówno negatywny dla giełd (retesty dołków) czyli, że jesteśmy obecnie np. jesienią 2008r. jak również pozytywny, że hossa się zaczęła i będziemy robić 2 falę (korekcyjną).
    Obecnie stawiam 70% do 30% dla 2 wariantu, tak czy owak w tym tygodniu przesilenie na stronę niedźwiedzi nieuniknione. Obstawiam wtorek dniem odwrotu.

  • 20gladiator

    być może na przesilenie trzeba będzie poczekać do 20.03. tj do zakończenia posiedzenia FED lub do 27.03 tj. do szczytu Trump-Xi

  • red.007

    @animetal_slave
    @mac-erson
    Odwaga byków nie dotyczy bieżącego ruchu,dotyczy przejęcia inicjatywy po zakończeniu korekty.Mówiąc inaczej,myślą jestem krok do przodu.
    Koniec bieżących wzrostów,w tym Ameryki,wyznaczy miedź a ściślej,jej nieznaczne wyjście nad styczeń.Może być wybicie 300,lecz nie będzie to trwały ruch.
    stooq.pl/q/?s=hg.f&c=1y&t=c&a=ln&b=1


  • red.007

    Nad luty

  • animetal_slave

    Miedź dla mnie wyżej już nie będzie niż 300 w tym roku.
    Co do zwrotu to 20-21.03 bym obstawiał. Dla WIG20 chciałbym chwycić shorty po 2390 ale kiepsko to widzę.

  • bialek.wojciech

    Zapraszam do przenosin pod nowy wpis na nowy blogu:

    wojciechbialek.pl/2019/03/pozycja-wig-20-w-ramach-cyklu-666-letniego.html

  • bialek.wojciech

    @mac-erson:
    "Panie Wojtku piszemy na starym blogu czy już na nowym ?"

    Zapraszam na nowy. Mam nadzieję, że jakieś jego obecne niedogodności można będzie szybko poprawić.

  • red.007

    Była dyskusja o dolarze.Wszystko wisi na włosku,kwestia dni.
    Kończymy płaską rozpoczętą od lutowego szczytu.
    stooq.pl/q/?s=usdpln&c=5m&t=l&a=ln&b=1
    Obecny spadek,rozpoczęty od marcowego szczytu jako C,nie powinien zejść wiele poniżej lutowego dna.
    Tym bardziej,że na mniejszym interwale spadek ów kreśli 5w5 w C.
    Zatem czeka nas wzrost.
    Komponuje się to z flagą(chyba) listopad-styczeń.
    Czyli należy zrobić drugie pół masztu.
    stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1y&t=l&a=ln&b=1
    I tu właśnie widzę spadki miedzi.

  • bartalsi

    Nowy blog nie ma jakichś zabezpieczeń i teraz będę mógł trolować tylko z domu albo z telefonu.

Dodaj komentarz

© Blog Wojciecha Białka
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci