Menu

Blog Wojciecha Białka

Komentarze na temat koniunktury na rynkach finansowych i w gospodarce

Kiedy kupić niemieckie akcje?

bialek.wojciech

Już miesiąc temu pojawiły się sygnały sugerujące, że gospodarka Niemiec znalazła się na granicy recesji. Najnowsze dane na temat produkcji przemysłowej w tym kraju będącym naszym najważniejszym partnerem handlowym sugerują, że Niemcy tę granicę przekroczyły. W ciągu 7 miesięcy od maja od grudnia niemiecka produkcja przemysłowa spadła o 4,5 proc. W okresie od 1992 roku tak silny spadek zdarzył się wcześniej jedynie dwukrotnie: 7-miesięczna zmiana produkcji przekraczała po raz pierwszy poziom -4,1 proc. w sierpniu 1992 oraz październiku 2008. W obu przypadkach odbywało się to już w trakcie formalnej recesji w gospodarce Niemiec. 

 

2019020817mieszmianaprodukcjiniemcy

 

W 1992 roku po publikacji informacji o tym sygnale akcje wchodzące w skład indeksu DAX należało kupować natychmiast. 

 

201902082DAX1992

 

W 2008 roku z zakupami należało się jeszcze wstrzymać 3 miesiące:

 

201902083DAX2008

 

W pierwszym przypadku kupując DAX-a w dołku cyklicznej bessy związanej z recesją w gospodarce można było w ciągu następnych 15-20 miesięcy zarobić ok. 60 proc.

W drugim przypadku kupując DAX-a w dołku cyklicznej bessy związanej z recesją w gospodarce można było w ciągu następnych 23-28  miesięcy zarobić ok. 100 proc.

DAX spadając od stycznia ub. r. dyskontował obecne spowolnienie gospodarcze i zgodnie z typowym schematem powinien zakończyć bessę gdzieś w okolicach apogeum recesji. W 1992 roku październikowy dołek cen akcji wypadł na 4 miesiące przed cyklicznym minimum rocznej dynamiki produkcji przemysłowej z lutego 1993 (-10,5 proc.). W 2009 roku marcowy dołek cen akcji wypadł na 1 miesiąc przed ustanowieniem przez roczną dynamikę produkcji w Niemczech cyklicznego minimum (-22,1 proc.). 

Moje wskaźniki "szerokości" koniunktury gospodarczej w krajach OECD, UE i na rynkach "wschodzących" sugerują obecnie, że roczna dynamika produkcji przemysłowej w Niemczech będzie spadać do - odpowiednio - maja, przynajmniej czerwca i przynajmniej września. 

 

201902084szerOECD

201902085szerUE

201902086szerEM

 

Wskaźniki ten "widzące (jak przez mgłę) przyszłość" rocznej dynamiki produkcji przemysłowej w Niemczech do - odpowiednio - czerwca, lipca i września, nie generują na razie jakichś poważniejszych sygnałów odwrócenia trendu. Nawet więc zakładając 4-miesięczne wyprzedzenie rynku akcji w stosunku do koniunktury w przemyśle jak na przełomie 1992 i 1993 roku można chyba zaryzykować zwlekanie z jakimiś poważniejszymi zakupami DAX-a. 

W "idealnym" scenariuszu Niemcy - kraj będący jednym z największych eksporterów na świecie - zostaną w marcu dobite najpierw przez eskalację wojny handlowej USA i Chin, a następnie przez "twardy" Brexit.

New York Times opublikował mapę pokazujący oczekiwany wpływ ewentualnego "twardego" Brexitu na poszczególne rejony Europy. Jak widać Niemcy znajdują się w grupie podwyższonego ryzyka.

 

13tmje9dy4f21

 

W przypadku braku porozumień handlowych mielibyśmy na DAX-ie zapewne powtórkę z okresu styczeń-marzec 2009. Sprawy się skomplikują w przypadku bardziej korzystnego dla światowego handlu rozwoju wydarzeń. 

Wykorzystując niepewną sytuację Niemiec Francuzi próbują coś ugrać ogłaszając wczoraj, że poprą projekt poddania Nord Stream 2 unijnym regulacjom (przy okazji odwołali też po raz pierwszy od II Wojny Światowej swego ambasadora we Włoszech). 

Planując ewentualne zakupy niemieckich akcji warto pamiętać, że w strefie 8000-8800 punktów na DAX-ie znajduje się super-wsparcie, którego przebicie w dół w każdym scenariuszu innym niż globalna Wielka Depresja wydaje się być w najbliższym czasie bardzo mało prawdopodobne (patrz: "Dokąd może spaść DAX?"). 

 

Podsumowanie: równie niski co w grudniu ub. r. 7-miesięczny spadek produkcji przemysłowej w Niemczech był obserwowany po 1991 roku jedynie od sierpnia 1992 i od października 2008. Przy braku dalszego spowolnienia sugeruje to cykliczny dołek DAX-a w okresie luty-maj br., ale zachowanie moich wskaźników "szerokości" koniunktury gospodarczej na świecie raczej sugeruje, że należy liczyć się z dalszym spowolnieniem gospodarczym w Niemczech (no i pozostaje do rozstrzygnięcia kwestia ryzyka eskalacji wojny handlowej USA z Chinami i "twardego" Brexitu). 

 

Komentarze (102)

Dodaj komentarz
  • ewiggin

    @władca pierścieni
    chciałem jeszcze tylko dodać pewną ciekawostkę. Patrząc przez Twój ciekły kryształ, nie tylko można dostrzec w styczniu 2019 r. poziom 1680 pkt na WIG20. Ostatnio, przechodząc obok dworca kolejowego, z pewnym zdumieniem zauważyłem peron 1 i 3/4. Wówczas dopiero zdałem sobie sprawę jak bardzo ślepą kurą byłem dotychczas.

  • lastkura

    Oczywiście 1680 zobaczysz , ale trzeba czytać ze zrozumieniem . Kluczowa jest struktura a nie jakaś numerologia czy arbitralna interpretacja . Jasno była podana cena 1680 [ rok temu ] w granicach koniec stycznia 2019- 13 luty 2020 . Jakbyś zrozumiał strukturę pierścienia Z[sqrt3] to byś zagrał 21 września i 3 grudnia 2018 roku na spadek a nie narzekał CYKLICZNIE ,że tak ciężko przy odśnieżaniu i zbieraniu butelek .

  • ewiggin

    @władca pierścieni
    No naturalnie masz rację. Z pewnością coś jeszcze robię nie tak. Gdybyś mógl udzielić jeszcze kilku wskazówek, czy Ty ten płynny kryształ popijasz - a jeśli tak, to ile razy dziennie - ewentualnie stosujesz jakieś wcierki czy może inhalację?
    Gdyby ktoś jeszcze chciał spróbować to polecam:
    www.clineo.pl/silux-krysztal-plyn-do-mycia-szyb-z-pompka-500ml.html

  • red.007

    @lastkura
    Ok,załóżmy,że 1680 zobaczymy.
    Proste pytanie-czy przed zobaczeniem 1680 ujrzymy najpierw poziomy powyżej 2500?
    Proszę w odpowiedzi,o ile będzie miał Pan odwagę odpowiedzieć,nie używać bełkotu "matematycznego".
    Prosta,trzy wariantowa odpowiedź:tak,nie,nie wiem.
    Ja twierdzę,że poziom powyżej 2500 przed nami.

  • armithrone.online

    Witam mam czysto teoretyczne pytanie: co by sie stało z rynkami gdyby prezydent hegemona np 14 lub 17 lutego poslizgnal sie na czarnym mydle i nie mógł dalej sprawowac urzedu?czy SP500 wzrośnie bo wojna handlowa sie oddali czy spadnie bo ...?

  • tinley

    Z każdym dniem pozycja negocjacyjna Trumpa jest coraz słabsza. Takie są uroki demokracji w konfrontacji z komunistycznym wodzem który nie musi startować w demokratycznych wyborach. Trump jest skazany na układ z Chinami chyba że jest a)kretynem b)osobą z zaburzeniami osobowości c)agentem obcego wywiadu. zakładam ze żadna z tych alternatyw nie jest prawdziwa i że jest to człowiek racjonalnie myślący - tyle że jak dotąd nie rozumiejący ani polityki ani słowa kompromis. Właściwy mu narcyzm w początkach prezydentury przesłaniał jakiekolwiek zdroworozsądkowe myślenie, ale widze od paru miesięcy że nauczył się choć trochę politycznej ogłady.Jak będzie - zobaczymy. W każdym bądź razie Chiny z każdym dniem zyskują i o tym wiedzą. Wiedzą też to ze Trump nie bedzie rządził wiecznie - zwłaszcza jeśłi wywoła pełnoskalowy konflikt gospodarczy, ale głowy nie daję czy Trump zdaje sobie z tego sprawę.
    Suma sumarum obie strony skazane są na jakieś porozumienie bo w to że wybuchnie wielka wojna gospodarcza i Trump obłoży wszystko z CHin cłami to nie wierzę bo to byłaby katastrofa i wszyscy w Waszyngtonie zdają sobie z tego sprawę.

  • animetal_slave

    "animetal_slave 5 dni temu
    Jest wysyp wskaźników potwierdzających bessę. Ten tydzień wykorzystam do powiększenia shortów: cdr, PKOBP, pzu oraz w20. "
    "Na WIG20 moim zdaniem dopełniła się już w styczniu korekta 3-3-5 od lipca i wyżej już nie będzie. Tak więc w tym rzadkim wypadku SL powyżej 2430 jest konieczny bo rynek wyżej zajść już nie może zgodnie z moją koncepcją.
    Na koniec dodam, że miedź zakończyła chyba falę B w styczniu i od lutego zacznie marsz na $5000. Dziwi mnie ten entuzjazm na KGHM."

    DAX - dead
    W20 - hard breath ahead of death
    CDR - seriously wounded, will be dead
    PZU, KGHM - strong before final gong
    SPX - ?

    Pozdrawiam

  • karnakufo

    Mam taki dylemat:
    www.bankfotek.pl/view/2132498

  • bartalsi

    Mowa i milczenie kontratakują.

  • ewiggin

    Dzisiaj mamy 12 pkt zmienności. Szjał.

  • wider_swider

    ewiggin, sprężyna się naciąga. Jak wystrzeli to nadrobi.

  • red.007

    @guyfawkes13

    "guyfawkes13

    @007

    Chyba oddałeś startujący papier my Friend. Zdaje się, że była mowa o tym, że dobry będzie luty? Co tam drobne korekty, trzeba było przejść na wyższy interwał. Teraz będzie strach kupować:))

    2019/02/06 00:40:34"


    "Co tam drobne korekty..."
    Jak najbardziej opłacało się wyjść,to nie ząbek.
    5 % spadku,to nie drobna korekta.
    Kiedyś też miałeś podobne zdanie...
    Tak czy siak poniedziałek/wtorek spodziewam się wzrostu,korygującego ostatnie spadki.Ten wzrost będzie gwałtowny.
    Potem dalszy spadek.
    Mam pokuszenie na kupno,doświadczenie podpowiada zakup po drugim spadku no chyba,że ulegnę pokusie...:))

  • wider_swider

    red.007 , ja już nie wytrzymałem - 2360 to ciekawe miejsce na longa.

  • ewiggin

    @wider-swider
    "red.007 , ja już nie wytrzymałem - 2360 to ciekawe miejsce na longa."

    - Pytanie za sto punktów. Czy tego zakupu dokonała ręka grubasa czy emocje?

  • karnakufo

    @wider_swider
    Owszem ciekawe miejsce na longa - u mnie na wsparciu.

  • wider_swider

    karnakufo, u mnie dwa zejścia ze szczytu na 2360 mogą być korektą ABC. Jak zleci niżej to ewakuacja, więc ryzyko minimalne, a potencjalny zysk to nawet możliwość zrobienia nowego szczytu.

  • wider_swider

    ewiggin, nie spada więc może urośnie. Czas pokaże.

  • ewiggin

    Czy może to ktoś przetłumaczyć na j. polski? Nie rozumiem czy te ustalenia ułatwiają czy utrudniają budowę NS2. Ale jak czytam o kompromisie niemiecko-francuskim, to pewnie jednak ułatwiają...
    www.bankier.pl/wiadomosc/Stanowisko-ws-Nord-Stream-2-poparte-niemal-przez-wszystkie-panstwa-UE-4201605.html

  • podczaszy1

    @ WB
    " W "idealnym" scenariuszu Niemcy.......... zostaną w marcu dobite najpierw przez eskalację wojny handlowej USA i Chin, a następnie przez "twardy" Brexit".

    Niech Pan nie straszy folksdojczy. : D
    A tak swoja drogą to powrót do 1789 niemieckich państewek czyli do roku 1789 to chyba najmniejsza z kar dla tych z za Odry.

  • podczaszy1

    @ guyfawkes 13
    Nie wiem czy Waszmość zapoznał się już z nową ideologią komunizmu jaką stała się tzw. MMT. Komuniści wreszcie znależli swojego graala w postaci magicznego drzewa na którym rosną pieniądze.

  • karnakufo

    PKOBP tygodniowy - na wsparciu:
    www.bankfotek.pl/view/2132518

  • bartalsi

    Fr De i Ru się razem dogadali a innych mają gdzieś. Ot EU w pigułce.

  • karnakufo

    WIG20 - przyszły tydzień może być kluczowy:
    www.bankfotek.pl/view/2132519

  • wojm

    @lastkura
    Niech Pan przejrzy dokładnie wszystkie moje wpisy dotyczące zajmowanych pozycji S i L na S@P500. Zawsze podawałem moment wejścia, stop loss, profit oraz stop profitujący. Nie jestem żadnym mistrzem i nie posiadam genialnej intuicji, ale przez kilkanaście lat wykonałem kawał ciężkiej pracy na rynku. W jednej z książek o giełdzie gość napisał "Keep it simple stupid" - to jest moja strategia i tego staram się trzymać. Nie interesują mnie też żadne "genialne zagrywki". Mnie interesuje tylko to, czy wynik wszystkich moich transakcji zyskownych i stratnych jest dodatni. Jeśli potrafi Pan na swoich genialnych strategiach zarabiać, to gratuluję. Jeśli są one tylko teorią, służą do gry na sucho i dają Panu wiele satysfakcji to też dobrze.

  • karnakufo

    EURUSD:
    www.bankfotek.pl/view/2132521

  • karnakufo

    S&P:
    www.bankfotek.pl/view/2132526

  • karnakufo

    DJIA:
    www.bankfotek.pl/view/2132527

  • ml.36

    @Wojm
    W 2018 był?
    Każda strategia generująca zyski jest dobra, ta Twoja jest dość agresywna,
    pazerna, próbowałeś optymalizacji - w punktach obrony odwracać się z tym
    samym założeniem 100/50?

  • wojm

    @ml.36
    W zasadzie agresywne są tylko wejścia, ponieważ mają krótki stop. Jeśli rynek idzie w moją stronę, to prowadzenie pozycji już agresywne nie jest, dzięki czemu mogę złapać większy ruch. Proporcje między wielkością pozycji L i S zależą od sytuacji na wykresie i czasami są 1 do 1.Już wcześniej pisałem, że zawsze analizuję wykres z pozycji byka i misia. Próbowałem odwracania, ale lepiej się czuję mając otwarte pozycje w obie strony. Jak trend jest silny, to otwieram pozycję tylko w jedną stronę. W czasie tego ruchu od 26.12 już 2 razy dokładałem L (15.01 powyżej high z 14.01 i 25.01 powyżej high z 24.01, ale o tych pozycjach nie pisałem). Co masz na myśli pisząc "pazerna".

  • wojm

    Na S&P500 mam teraz obronne S (50% pozycji L) otwierane 07.02 po 2721, stop został przesunięty na 0. Widać, że miś ma problem z mocniejszym uderzeniem. Cały czas w grze L (zostało 30% pozycji) otwierane 26.12.2018 po 2354, stop profitujący przesunięty na 2666.

  • bialek.wojciech

    @ewiggin:
    "Czy może to ktoś przetłumaczyć na j. polski? Nie rozumiem czy te ustalenia ułatwiają czy utrudniają budowę NS2. Ale jak czytam o kompromisie niemiecko-francuskim, to pewnie jednak ułatwiają...
    www.bankier.pl/wiadomosc/Stanowisko-ws-Nord-Stream-2-poparte-niemal-przez-wszystkie-panstwa-UE-4201605.html"

    Francuzi postraszyli Niemców w kwestii NS2, by uzyskać jakieś koncesje w sprawie budżetu strefy euro:

    www.euractiv.com/section/economy-jobs/news/france-steps-on-the-gas-in-eurobudget-talks/

  • animetal_slave

    Analiza odległości, dyspersji stóp zwrotów oraz cyklu 40 tyg. wskazuje:
    Copper February 2019 = Copper May 2001

    Jest to zbieżne z wcześniejszymi wnioskami, czyli w lutym dowiemy się, czy to się sprawdzi.

  • lastkura

    Głównym zagrożeniem są sami ekonomiści ,gdyż oni tylko stwarzają problemy a nigdy ich nie rozwiązują . Fed [ nie mówiąc już o RPP ] nie jest żądnym rozwiązaniem , lecz BAZOWYM PROBLEMEM . Jedyne co potrafią to otworzyć linię kredytową [ z Meksykiem i Wenezuelą ] na wypadek kryzysu który był kwiecień 2009 i utrzymywać ją do szczytu na giełdzie . Na sekretarki po rosyjskim potrzeba przecież kasy . Ciekawe ile zarabia" specjalista" , skoro sekretarka zarabia 70 tyś ?

  • lastkura

    Test

  • lastkura

    Dokładna analiza analogii 25 maj 2001 - 27 kwiecień 2015- [ styczeń - luty 2019 ] tylko na moim blogu .

  • red.007

    @ewiggin
    Dostaniesz mój malunek.
    Wyślij pustego maila na ten adres:
    gemba7479@o2.pl

  • artysta_malarz123

    @red.007

    red.007 przedwczoraj
    @artysta_malarz123
    Dziękuje,na poziomach 2320-2290,ponowne zakupy.

    zobaczymy, jeśli nie przy tym ruch pogłębienie dołków z października, to przynajmniej zejście do okolic 2200 i może Pana 25xx.

  • red.007

    @artysta_malarz123
    Jest podstawa interpretacji bieżącego wykresu do postawienia tezy o zbliżającym się zakończeniu spadków.Albo 2350 może być fałszywie wybite i góra,albo wcale już niżej nie zejdziemy.
    Więcej napiszę po wybiciu lutowego szczytu.

  • guyfawkes13

    @007

    Zobaczymy, jak to będzie wyglądało za tydzień.:))

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    //Nie wiem czy Waszmość zapoznał się już z nową ideologią komunizmu jaką stała się tzw. MMT//

    Nie przesadzaj Waść, to jest jakiś znieczulacz na czasy, które nadchodzą, na coś takiego mówi się chyba w kołach okołomedycznych ''dostać głupiego Jasia''.

    Ale cóż to takiego?
    Ja myślę o prawdziwej magii finansów, czyli o założeniu banku, zainspirował mnie literat Tuwim you know. Jak już się modlić, to o poważne kwoty.
    www.youtube.com/watch?v=_VSxaq3vm1A

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    A z tego filmu ''Tajna sprawa'' można wysnuć przypuszczenie, że Dzierżyński był ajentem amerykańskim, poparł zresztą Stalina po śmierci Lenina. Amerykanie swoich ajentów formatowali w Szwajcarii (i w Krakowie).
    Sawinkow był ajentem brytyjskim.
    Poza Sawinkowem główną rolę w obaleniu bolszewizmu w pierwszej połowie lat 20-tych mógł odegrać Piłsudski i Petlura, ale proamerykański Chjenopiast Piłsudskiego odsunął, a Petlurę wydalił.
    Piłsudski zdołał wprawdzie dojść do władzy po przewrocie majowym (12-15.05.1926), ale już po śmierci Sawinkowa, a w odpowiedzi na to bolszewicy zastrzelili Petlurę - kluczową postać dla Piłsudskiego i tego całego prometeizmu, 10 dni później, 25.05.1926.
    Brytania odpowiedziała wtedy likwidacją Dzierżyńskiego ''na serce'' niespełna miesiąc później, 20.07.1926.
    Proamerykańska bolszewia straciła co prawda Dzierżyńskiego, ale wschodziła już gwiazda Stalina, a po stronie brytyjskiej nie było już ani Petlury, ani Sawinkowa, ani Reilly'ego, zostały same zinfiltrowane przez bolszewików organizacje. Nie było kim przeprowadzić prometeizmu wewnątrz imperium. I nie można już było uniknąć wojny hegemonicznej per proxy kosztem Polski.
    pl.wikipedia.org/wiki/Boris_Sawinkow

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Gdyby Piłsudski nie został odsunięty od władzy przez Chjenopiasta itp. to zapewne mielibyśmy po śmierci Lenina (1.01.1924), w powstałym zamieszaniu skoordynowaną akcję Piłsudskiego, Petlury i Sawinkowa.
    Bodajże Snopek z Grodziska wspomina gdzieś, że kapelan Piłsudskiego mówił o zmianie rządu przez Piłsudskiego jeszcze w 1923, bodajże był to rząd Ponikowskiego.
    Bez zniszczenia bolszewizmu nie mogła przetrwać Polska na dłuższą metę.

    W każdym razie Lenin w marcu 1923 roku doznaje trzeciego udaru, po którym jego godziny są już policzone, a Piłsudski 9 czerwca 23' został zwolniony ze stanowiska szefa sztabu przez Wojciechowskiego na żądanie Witosa.

    Piłsudski ''2 lipca marszałek ustąpił z funkcji przewodniczącego Biura Ścisłej Rady Wojennej, a następnego dnia wygłosił swoje słynne przemówienie w sali Malinowej warszawskiego hotelu Bristol, w którym m.in. wyraził swe obrzydzenie wobec partyjniactwa i koniunkturalizmu.''
    A w styczniu 24' umiera Lenin.




  • guyfawkes13

    Literówka:
    Lenin: +22.01.1924

  • guyfawkes13

    // kapelan Piłsudskiego mówił o zmianie rządu przez Piłsudskiego jeszcze w 1923, bodajże był to rząd Ponikowskiego//

    Była to zmiana rządu ze względu na możliwość wojny z Sowietami.

  • guyfawkes13

    @WB

    Chyba wyraziłem się zbyt pochopnie o prof. Zybertowiczu. Mam taką brzydką (może kresową?) cechę, że na marksizm albo ruskie elementy reaguję zapalczywie.

    Nie wydaje mi się, żeby on był marksistą, a jego prac nie czytałem.

    W Polsce jest pewne nieporozumienie semantyczne, celowe zamieszanie, które zresztą Snopek z Grodziska z premedytacją nie zauważa, związane z tzw. socjalizmem.

    W dawnych czasach tzw. kwestia socjalna była paląca. W Polsce bycie socjałem, czy nawet socjalistą nie miało najczęściej nic wspólnego z marksizmem, bardziej wynikało z chrześcijańskich postulatów sprawiedliwości, wspólnego dobra, obowiązku moralnego warstw wyższych wobec ludu itd.
    Dopiero na to nakłada się warstwa brytyjsko-dywersyjno-marksistowska, a jest jeszcze problem konieczności poszerzenia świadomości narodowej i walki o niepodległość. To jest zjawisko wielowarstwowe. Snopek oczywiście tego nie rozumie, tworząc swoją utopię agrarno-konserwatywną. Tzw. nurt socjalny nie był jednorodny, a sytuacja narodu bez państwa zależała od procesów globalnych.
    Piłsudski najpierw bierze udział w dywersji brytyjskiej przeciw Rosji, potem także innych ośrodków, w bitwie warszawskiej sprzymierza się interesami amerykańskimi i musi złożyć dymisję, a potem znowu sstaje po stronie brytyjskiej, żeby zwalczyć bolszewizm- największe zagrożenie, co już mu się nie udaje.
    Ale zawsze celem jest niepodległość i suwerenność, nie żaden socjalizm czy jakakolwiek ideologia.


  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Witos to bardzo ciekawa postać, chyba zbyt lekceważona. Przyjmuje dymisję Piłsudskiego niejako w imieniu amerykańskiego pretendenta i nie publikuje jej, jak tego żądają Brytyjczycy...
    W kluczowym momencie dziejowym, kiedy Lenin dogorywa, odsuwa Piłsudskiego od władzy, uniemożliwiając brytyjską kontrrewolucję w Rosji...

    Nie doceniamy go.:))

  • guyfawkes13

    No i jeszcze we wrześniu mógł zmienić... bieg wydarzeń.

    // 20 września znalazł się w więzieniu w Rzeszowie. Tam zaproponowano mu utworzenie polskiego rządu kolaboracyjnego. Propozycja ta została zdecydowanie odrzucona. W marcu 1940 Witos został przetransportowany do Berlina. Od 14 maja 1940 był internowany w pensjonacie w Zakopanem. 28 lutego 1941 został zwolniony wraz z zobowiązaniem do przebywania w Wierzchosławicach[46]. Przebywał w Wierzchosławicach pod stałym nadzorem gestapo.//

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    I na koniec coś ciekawego.
    Wspominałem już o swoich przypuszczeniach co do usługowej roli Stalina w projekcie amerykańskiej hegemonii i jak to amerykańscy pierwszorzędni fachowcy przeprowadzili forsowną militarną industrializację i mobilizację Heartlandu ze wszystkimi konsekwencjami.
    Poza wojną agenturalną była też wojna propagandowa of course. Otóż imainuj sobie Waszmość, że Agnieszka Holland nakręciła film, który teraz kandyduje do nagrody w Berlinie pod tytułem ''Obywatel Jones''. O czym on jest?

    //Nowe dzieło polskiej reżyserki opowiada historię młodego walijskiego dziennikarza, Garetha Jonesa, który jako jeden z pierwszych udokumentował wielki głód na Ukrainie i z narażeniem życia odkrył prawdę o Związku Radzieckim przed zachodnią opinią publiczną.//

    A tym zbrodniom zaprzeczał? Oczywiście, zgadłeś Waszmość, wybitni i niezależni dziennikarze amerykańscy:)))
    W wiki czytamy:
    //Był jednym z nielicznych obcokrajowców, którzy byli bezpośrednimi obserwatorami głodu, który pochłonął według różnych szacunków od 3 do 6 milionów ofiar. Polemizował z wpływowym dziennikarzem Walterem Durantym, korespondentem "New York Timesa" w Moskwie w latach 1922-1936 i laureatem Nagrody Pulitzera w 1932 za serię reportaży o ZSRR, wychwalających postępy komunizmu.//

    Młody utalentowany dziennikarz brytyjski umiał się znaleźć w ciekawym miejscu:
    //Gareth Jones odwiedził też Niemcy w czasie przejmowania władzy przez Adolfa Hitlera. 25 lutego 1933 leciał z Hitlerem z Berlina do Frankfurtu jako pierwszy dziennikarz na pokładzie samolotu nowego kanclerza Niemiec.//

    Zakończenie tej historii ma miejsce w Mandżukuo.
    //W niejasnych okolicznościach został tam uprowadzony przez bandytów i zamordowany[6]. Istnieją poszlaki, że w zabójstwo dziennikarza zamieszane było NKWD.//

    film.interia.pl/wiadomosci/news-obywatel-jones-agnieszka-holland-walczy-o-zlotego-niedzwiedz,nId,2823830
    pl.wikipedia.org/wiki/Gareth_Jones_(dziennikarz)

    Chyba za dużo dziś przeczytałem, wystarczy.:))



  • klawiszznadodry

    Czekam i czekam na ten Wielki Kryzys i się doczekać nie mogę.

  • 20gladiator

    @klawiszznadodry

    też trzymam kciuki i czekam cierpliwie kiedy na rynku surowców "poleje się krew" z potencjałem spadku około 47%.

  • lastkura

    Jak zwykle ślepe kury wiedzą dokładnie to czego nie można przewidzieć [ cena jako element wielowymiarowości i manipulacji ] i nie wiedzą tego co można przewidzieć czas jako przepływ jednowymiarowy . Zapis się na kurs do niezależnego -on od 2011 przewiduje krach na giełdach w usa i rurę na złocie jako powtórkę 2011 . W końcu doczekał się sukcesu na spadkach w usa october2018 -26 december 2018--- wtedy zaprzestał grać na spadek . Oczywiście na samym dnie 2 kwietnia zalecał kupno złota . To jedyny prawdziwy profesjonalista w wciskaniu kitu .

  • mac-erson

    Sp500:
    Rozpatruję dwa warianty:
    - jesteśmy już po zakończeniu wzrostów i wczoraj zaczęła się trójka wzrostowa w ruchu spadkowym
    - w piątek zaczęła się ostatnia piątka w piątce w impulsie wzrostowym rozpoczętym 24.12 (1-ka: 23.01-25.01, 2-ka: 25..01-29.01, 3-ka: 29.01-5.02, 4-ka: 5.02-8.02)


  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "//W rzeczywistości Reilly współpracował z kilkoma wywiadami, pracując już dla Brytyjczyków. Miał co najmniej kilka paszportów i jednocześnie był żonaty z kilkoma kobietami w różnych krajach. W trakcie swojego pobytu w Rosji współpracował z wieloma organizacjami antybolszewickimi będącymi w rzeczywistości częścią najpierw WCzK, a potem OGPU. Na tej podstawie nieświadomie przekazywał Brytyjczykom nieprawdziwe informacje o rozległym podziemiu antybolszewickim, zakładanym w większości przez agentów radzieckich służb.//
    pl.wikipedia.org/wiki/Sidney_Reilly "

    "After Reilly crossed the Finnish border, the Soviets captured, transported, and interrogated him at Lubyanka Prison. On arrival Reilly was taken to the office of Roman Pilar, a Soviet official who the previous year had arrested and ordered the execution of Boris Savinkov, a close friend of Reilly. Pilar reminded Reilly that he had been sentenced to death by a 1918 Soviet tribunal for his participation in a counter-revolutionary plot against the Bolshevik government."

    Zaciekawił mnie ten przesłuchujący Reilly'ego Roman Pilar i znalazłem go na tej dziwnej stronie, która się tu już kiedyś pojawiała, zgodnie z którą światem rządzi wszechogarniający polski spisek:

    http://www.konstantynowicz.info/family_history_genealogy_historia_rodzina_genealogia/Italy_UK_Switzerland_Estonia_Sweden_Belarus_Russia_Poland_France/Belarusian_Estonian_Polish_Russian_genealogical_historical_database/Europe_1789_1815_1914_1917_1937/1989/index.html

    Bardziej konwencjonalne źródło:

    "Roman Pillar, właśc. Romuald Ludwig Pilar von Pilchau, ur. 7 lipca 1895 w Wilnie (według innych informacji w Łapach), zm. 2 września 1937 w Moskwie) funkcjonariusz Czeki/GPU/NKWD, komisarz bezpieczeństwa państwowego II rangi.

    Syn niemieckiego barona i Polki (jego babka była siostrą matki Feliksa Dzierżyńskiego).
    (...)
    16 maja 1937 aresztowany, 2 września 1937 skazany na śmierć i rozstrzelany. 4 lipca 1957 pośmiertnie zrehabilitowany."

    pl.wikipedia.org/wiki/Roman_Pillar



  • bialek.wojciech

    Co ciekawe ten Pillar razem z SDKPiLowcem z Łodzi Unszlichtem byli wynalazcami "fake news":

    "The Bolshevik Decree on the Press reads loud and clear. The bourgeois press is an enemy of the state that must be destroyed, period. The Bolshevik leaders were frank among themselves: were lying to the masses and will keep doing so. There is a copy of a message Cheka chiefs Jozef Unszlicht and Roman Pillar sent to Stalins Politburo, dated December 22, 1922. It starts with Re: Disinformation and suggests the establishment of a special section/department tasked with preparing and disseminating important disinformation, along with a number of newspaper articles and features laying the foundations for the spreading of further false information. Here all the is are dotted and ts crossed. Stalin wrote on top No objections. Leon Trotsky wrote: ... subject to condition that Comrade Unszlicht keeps it under personal supervision and is held personally responsible... Aleksei Rykov wrote: this may well lead our press and our Party and Soviet circles astray Vyacheslav Molotov wrote: no objections provided the three persons responsible are accepted by the Politburo Historians know what happened to Rykov after voicing his doubts about official falsehood."

    day.kyiv.ua/en/article/close/information-warfare

  • guyfawkes13

    @WB

    Też się przewinął przez Szwajcarię, choć w młodym wieku 15/16 lat, widocznie od młodości spoczęła na nim łaska predestynacji.
    // W latach 1905-1910 uczył się w wileńskim gimnazjum, później w latach 1910-1911 w szkole realnej w Zurychu, a w latach 1911-1917 w gimnazjum w Ahrensburgu. //
    I od razu po dobrych szkołach działalność komunistyczna. Na Litwie była jakaś struktura konspiracyjna, na pierwszy rzut oka brytyjska, ale nie wszyscy wyjeżdżali do Londynu, niektórzy do Zurichu.
    Powiedziałbym, że może była to struktura typu human resources sterowana ze szczebla ponadhegemonicznego.

  • guyfawkes13

    @WB

    //Powiedziałbym, że może była to struktura typu human resources sterowana ze szczebla ponadhegemonicznego.//

    Czyli jednak polski spisek rządzący światem:))

  • guyfawkes13

    Ponadhegemoniczni head hunterzy.

  • guyfawkes13

    @WB

    W zamirzchłych czasach pracowałem w firmie ubezpieczeniowej Zurich.
    Firma o porządnym rodowodzie szwajcarskim, ale w zasadzie amerykańska.
    Można powiedzieć, że też się przewinąłem przez Zurich.
    Ale w ramach organizacji ponadhegemonicznej of course.:))))))))

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "guyfawkes13
    @WB

    Też się przewinął przez Szwajcarię, choć w młodym wieku 15/16 lat, widocznie od młodości spoczęła na nim łaska predestynacji.
    // W latach 1905-1910 uczył się w wileńskim gimnazjum, później w latach 1910-1911 w szkole realnej w Zurychu, a w latach 1911-1917 w gimnazjum w Ahrensburgu. //
    I od razu po dobrych szkołach działalność komunistyczna. Na Litwie była jakaś struktura konspiracyjna, na pierwszy rzut oka brytyjska, ale nie wszyscy wyjeżdżali do Londynu, niektórzy do Zurichu.
    Powiedziałbym, że może była to struktura typu human resources sterowana ze szczebla ponadhegemonicznego."

    A propos Szwajcarii:

    "From Mickuny / Micknai of the Becu family and the Pilar Pilchau property (near by Terlecki, Ozieblowski, Januszewski, Dzierzynski and Pilsudski families), to Zalesie / Zalesse / of the Oginski family - close to Smorgon / Smargon / Smorgonie - is ca 60 km to south-east.

    At the beginning of the nineteenth century the property Mickuny belonged to August Becu (1771-1824) - Professor of Medicine at the Imperial University of Vilnius (he was in Scotland 1803 - 1804), the second husband of the Salome / Salomea Slowacki, the mother of the famous poet Juliusz Slowacki (he was next in Switzerland in the years 1834-1835). Probably about 1815 Mickuny / Micknai became the property of Alexander Pillar von Pilchau / Pilar Pilchau, then judge of the district of Vilnius. Alexander Pillar, in Mickuny in 1826 built a new chapel. In the mid-nineteenth century Mickuny / Mickunai belonged to Stanislaw Pillar, the son of Alexander. 1923 owner of Mickuny - next Alexander Pillar. But his brother, Roman Pillar (1895-1937) before World War I, began to study law at the University of St. Petersburg, where he was soon involved with the Bolsheviks activity of Felix Dzierżyński."

  • guyfawkes13

    Chyba z Zurichem jesteśmy w klinie.
    Ciekawy wykres bez krachu 2008. Pierwsze dwa szczyty w klinie dzieli 7 lat. Za kolejne 7 lat od wiosny 2015 mielibyśmy wiosnę 2022. Może tak być, skoro szczyty mniejszego stopnia są w mniej więcej równych odległościach od szczytów głównych, co zaznaczyłem.
    invst.ly/9-x6t

  • guyfawkes13

    @WB

    //From Mickuny / Micknai of the Becu family and the Pilar Pilchau property (near by Terlecki, Ozieblowski, Januszewski, Dzierzynski and Pilsudski families), to Zalesie / Zalesse / of the Oginski family - close to Smorgon / Smargon / Smorgonie - is ca 60 km to south-east.//

    Właśnie, gdybyśmy zaczęli skrobać, to różne rzeczy mogłyby się okazać.:))

    //
    Polały się łzy me czyste, rzęsiste

    Na me dzieciństwo sielskie, anielskie,

    Na moją młodość górną i durną,

    Na mój wiek męski, wiek klęski:

    Polały się łzy me czyste, rzęsiste
    //

    Ale też nie można przesadzać, stosunki były inne niż dziś, mocne były więzy rodzinne, rodowe, stanowe, towarzyskie...

    Co do Piłsudskiego, to ja nie zaprzeczam, że zaczął od antyrosyjskiej globalnej konspiracji, to było naturalne w tamtych okolicznościach. Ale z czasem się usamodzielniał, przesiadał z tramwaju do tramwaju, żeby wreszcie dotrzeć do tego jedynego przystanku.

  • guyfawkes13

    Noo, przesadziłem, spadek o 2/3 to jednak jest krach na Zurichu.

  • guyfawkes13

    @WB
    @Podczaszy

    Ciekawe, czy to było związane z frankizmem.
    Jak popatrzymy na sławnych frankistów, to najwięcej jest przywódców z powstań.
    pl.wikipedia.org/wiki/Frankiści
    Teściowa Adamasa Mickieviciusa też frankistka.
    No ciekawe. Nawet dziś finansami i energią zarządzają frankiści.
    Piotr Naimski ''Pochodzi z rodziny frankistów ochrzczonej w katedrze lwowskiej w 1759''
    pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Naimski

    Czy tu chodzi o geniusz, czy o ten ''polski spisek''?:)))

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "Ciekawe, czy to było związane z frankizmem."

    Frankiści to po prosu Żydzi zwerbowani do służby na rzec polskiej konspiracji.

  • guyfawkes13

    Bardzo jest ciekawy życiorys zabójcy atamana Petlury.

    //...za jego uniewinnieniem wypowiadali się m.in. Albert Einstein, Henri Bergson, Maksim Gorki i Aleksander Kiereński. Z obroną Szwarcbarda współpracował były premier Węgierskiej Republiki Ludowej (19181919) Mihály Károlyi, a obrońcą w sądzie został Henri Torres. Po ośmiu dniach ława przysięgłych zadecydowała o wypuszczeniu Szwarcbarda na wolność.//

    Niestety, nieopatrznie (opacznie) wyjechał do dalekiej kolonii brytyjskiej, gdzie doznał zawału serca i odszedł na łono Abrahama.
    pl.wikipedia.org/wiki/Szolem_Szwarcbard

  • guyfawkes13

    @WB

    //Frankiści to po prosu Żydzi zwerbowani do służby na rzec polskiej konspiracji.//

    Nie powiedziałbym... Jeśli Frank urodził się w 1726, a zmarł w 1791 roku, czyli w okresie największego upadku, czasie rozbiorowym, kiedy na zachodzie odbywała się przez dekady antypolska kampania propagandowa, gdy na dobre hulały zachodnie szlaki handlowe i rewolucje przemysłowe, oraz ekspansja kolonialna...

    Nie przekonuje mnie Pańska teza. Do takiej masy upadłościowej nie ma sensu się asymilować, zwłaszcza z pozycji narodu wybranego. Chodzi raczej o usunięcie przeszkód w potencjalnym przejmowaniu udziałów w tej upadającej masie.

    //Frankizm jako ruch religijno-społeczno-polityczny cechował się asymilacją, powierzchownością, synkretyzmem, mesjanizmem i ezoteryzmem.//

    No proszę, powierzchowność i ezoteryzm naraz.:))
    No to chyba powierzchowna asymilacja i katolicyzm, a głęboki ezoteryzm?

    Ale myślę, że dziś to nie musi to być aktualne, choć to nie znaczy, że nie może.
    Ale nie widzę nic złego w tym, co robi Glapiński czy Naimski. Myślę, że robią tzw. ''bożą robotę'' z uczciwych pobudek.

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "(...) Reilly (...)"

    "Ian Fleming used him as a model for James Bond in his novels of the 1950s and 1960s.[16] Reilly is considered to be "the dominating figure in the mythology of modern British espionage".

    dorzeczy.pl/historia/73875/Sidney-Reilly-Autentyczny-James-Bond.html


    No dobrze, ale czemu to akurat Polacy tak się uwzięli na James Bonda:

    "Vyacheslav Rudolfovich Menzhinsky (Russian: , Polish: Wiesław Mężyński; 19 August 1874 10 May 1934) was a Polish-Russian revolutionary, a Soviet statesman and Party official who served as chairman of the OGPU from 1926 to 1934. He was fluent in over 10 languages (including Korean, Chinese, Turkish, and Persian, the last one learned especially in order to read works by Omar Khayyám).
    (...)
    According to G. von Schantz, Menzhinsky "personally conducted the wrecking of the Russian banks, a maneuver that deprived all opponents of Bolshevism of their financial means of warfare."

    "From 1919 he was a member of the Presidium of Cheka, and five years later became a deputy chairman of its successor, the OGPU. After Felix Dzerzhinsky's death in July 1926 Menzhinsky became the chairman of the OGPU. Menzhinsky played a great role in conducting the secret Trust and Sindikat-2 counterintelligence operations, in the course of which leaders of large anti-Soviet centers abroad, Boris Savinkov and Sidney Reilly, were lured to the USSR and arrested."

    en.wikipedia.org/wiki/Vyacheslav_Menzhinsky

    ?

  • bialek.wojciech

    "No dobrze, ale czemu to akurat Polacy tak się uwzięli na James Bonda?"

    No to Kot by chyba pasował:

    www.telemagazyn.pl/artykuly/tomasz-kot-mial-zagrac-przeciwnika-jamesa-bonda-daniel-craig-zablokowal-angaz-polaka-zdjecia-66374.html

  • guyfawkes13

    @WB

    No nieee wiem, czy Polacy...

    //Według historyka Pawła Wieczorkiewicza był Żydem[6][7], chociaż przez samych Rosjan traktowany był jako Polak, gdyż posługiwał się na co dzień językiem polskim, podobnie jak inni Żydzi z Kongresówki.//

    Sidney Reilly czyli Sigmund Grigorjewicz Rosenblum też był Żydem. Trudno tych Żydów zrozumieć, ale chyba służą różnym organizacjom, nie są jednolici. Konflikt interesów.

    Ale co by nie mówić, gdyby Chjenopiast Hammerlinga numer 1 nie odsunął Piłsudskiego od władzy w czasie gdy umierał Lenin, to historia mogłaby potoczyć się inaczej. Sawinkow miał poważne wpływy, w czasie pro brytyjskich rządów Kiereńskiego kierował de facto armią, a Petlura miał wpływy na Ukrainie.
    pl.wikipedia.org/wiki/Boris_Sawinkow

    Po obaleniu bolszewizmu Ameryka nie mogłaby liczyć na wojnę per proxy i musiałaby się ganiać z Brytanią po Atlantyku. Nie byłoby kolejnej wielkiej wojny w Europie.

  • guyfawkes13

    Po pokonaniu bolszewików w sezonie 24/25 moglibyśmy w latach 30-tych sami prewencyjnie załatwić problem niemiecki. Identyczna strategia jaką chciał przeprowadzić Chrobry. Za pomocą Rusi kijowskiej pokonać Niemcy.

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "Ale co by nie mówić, gdyby Chjenopiast Hammerlinga numer 1 nie odsunął Piłsudskiego od władzy w czasie gdy umierał Lenin, to historia mogłaby potoczyć się inaczej."

    "Błąd majowy określenie używane od końca maja 1926 przez Komunistyczną Partię Polski. Mianem tym KPP określała swoją decyzję popierania podczas przewrotu majowego opcji Józefa Piłsudskiego (na zasadzie: popieramy, mimo że cele nasze idą dalej niż piłsudczyków). Poparcie Piłsudskiego przez komunistów wynikało głównie z tego, iż chciał się on rozprawić z wrogą im prawicą i Chjeno-Piastem."

    pl.wikipedia.org/wiki/B%C5%82%C4%85d_majowy

  • guyfawkes13

    Sawinkow trochę przypomina Naimskiego:)))
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Borys_Sawinkow.jpg
    komitetobronyrobotnikow.pl/wp-content/uploads/2016/09/175_naimski_fr.jpg

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "No nieee wiem, czy Polacy...

    //Według historyka Pawła Wieczorkiewicza był Żydem[6][7], chociaż przez samych Rosjan traktowany był jako Polak, gdyż posługiwał się na co dzień językiem polskim, podobnie jak inni Żydzi z Kongresówki.//"

    "guyfawkes13
    @WB

    No nieee wiem, czy Polacy...

    "Urodzony 19 sierpnia 1874 roku w Petersburgu, ze strony ojca w rodzinie szlacheckiej polskiego pochodzenia, wyznania katolickiego[2][3][4][5], a ze strony matki (Maria Szakiejewa, córka inspektora Szkoły Kawaleryjskich Junkrów) pochodzenia rosyjskiego. Jego ojciec Rudolf Menżyński (ur. 1838, zm. po 1914) był wykładowcą historii m.in. w elitarnym petersburskim Korpusie Paziów, miał, prócz Wiesława, jeszcze czwórkę dzieci: Aleksandra, Annę, Ludmiłę i Wierę (dwie ostatnie były również związane z ruchem rewolucyjnym)."

    pl.wikipedia.org/wiki/Wiaczes%C5%82aw_Mien%C5%BCynski

    To kto mówi prawdę?

  • guyfawkes13

    @WB

    // Poparcie Piłsudskiego przez komunistów wynikało głównie z tego, iż chciał się on rozprawić z wrogą im prawicą i Chjeno-Piastem//

    No właśnie, tu chodziło raczej o taktyczne przyłączenie się do zwyciężcy, który był popularny wśród ludu, wypłynięcie na powierzchnię. Inaczej komuniści byliby siłą rzeczy po stronie prawicy i legalizmu, przez co straciliby w sondażowniach.
    Nie wiadomo, jaki był układ sił agenturalnych w ramach komuny, ale raczej mieszany.

  • guyfawkes13

    @WB

    //To kto mówi prawdę?//

    Wieczorkiewicz się na tym znał, sowietolog.

  • guyfawkes13

    @WB

    //Nie wiadomo, jaki był układ sił agenturalnych w ramach komuny, ale raczej mieszany.//

    W końcu musiał być jakiś powód, że Stalin w latach 30-tych tych ''naszych'' komuchów tyle powybijał.

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "No właśnie, tu chodziło raczej o taktyczne przyłączenie się do zwyciężcy, który był popularny wśród ludu, wypłynięcie na powierzchnię. Inaczej komuniści byliby siłą rzeczy po stronie prawicy i legalizmu, przez co straciliby w sondażowniach.
    Nie wiadomo, jaki był układ sił agenturalnych w ramach komuny, ale raczej mieszany."

    Dajże Pan spokój:

    "Być może na zachowanie Dzierżyńskiego miało wpływ to, że Piłsudski był jego... dalekim kuzynem. Siostra Krwawego Felka" Aldona Bułhak mieszkała w willi Marszałka w Sulejówku, a później w Belwederze. Jej syn był wówczas adiutantem Piłsudskiego. Feliks utrzymywał z siostrą kontakt korespondencyjny (co można uznać też za świetny kanał do ewentualnych tajnych kontaktów z Marszałkiem)."

    www.rp.pl/Historia/310119958-Feliks-Dzierzynski-Czerwony-msciciel.html

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "Czyli jednak polski spisek rządzący światem:))"

    @bialek.wojciech
    "No dobrze, ale czemu to akurat Polacy tak się uwzięli na James Bonda?"

    No cóż, główny wróg Jamesa Bonda dążący do zdobycia władzy nad światem studiował na Uniwersytecie Warszawskim i Politechnice Warszawskiej i zdobywał środki spekulując akcjami na GPW:

    "Ernst Stavro Blofeld is a fictional character and villain from the James Bond series of novels and films, created by Ian Fleming. A criminal mastermind with aspirations of world domination, he is the archenemy of the British Secret Service agent James Bond. Blofeld is head of the global criminal organisation SPECTRE and is commonly referred to by the codename Number 1 within this organisation.
    (...)
    Blofeld was born on 28 May 1908 (which is also Fleming's birthday) in Gdingen, Imperial Germany (now Gdynia, Poland); his father Ernst George Blofeld was Polish, and his mother Maria Stavro Michelopoulos was Greek, hence the well-known Greek name Stavro.[2] After World War I, Blofeld became a Polish national. As a young man, he was well-versed in the social science disciplines, but also in the natural science and technology disciplines. He first graduated from the University of Warsaw with a degree in Political History and Economics, and then from the Warsaw University of Technology with a degree in Engineering and Radionics. He was then hired by the Polish Ministry of Posts and Telegraphs and appointed to a sensitive communication position, which he used for buying and selling stocks at the Warsaw Stock Exchange."

    en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Stavro_Blofeld

  • guyfawkes13

    @WB

    Paaanie Wojtku, niech Pan nie wierzy w takie bajki.
    Po pierwsze nigdy nie słyszałem, żeby siostra Dzierżyńskiego mieszkała z Piłsudskimi. Wiki pisze tak:

    //Aldona Dzierżyńska od 1918 do 1939 mieszkała w Wilnie, gdzie pracowała jako nauczycielka. W 1926 podczas przewrotu majowego zdjęła portret Piłsudskiego w proteście przeciwko przelewowi bratniej krwi przez Polaków. Została za to przeniesiona do seminarium nauczycielskiego w Siennicy koło Mińska Mazowieckiego.//

    Po drugie Piłsudski nie miał adiutanta o nazwisku Dzierżyński, Bułhak czy Kojałłowicz.
    pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Adiutanci_Józefa_Piłsudskiego

    W tej pro bolszewickiej bajce faktem jest tylko to, że bolszewicy przygotowywali na Piłsudskiego zamach(y) wczesną wiosną 1923 roku, kiedy Lenin był już po drugim wylewie i przestał normalnie funkcjonować. W marcu 23' stracił już nawet odruchy Pawłowa.

    //W grudniu 1922 miał miejsce kolejny udar, w wyniku którego podjął decyzję o wycofaniu się z czynnego życia politycznego. W marcu 1923 nastąpił trzeci wylew, w wyniku którego został stopniowo sparaliżowany, utracił mowę[392] i prawdopodobnie funkcje poznawcze.

    Bo wtedy na poczrżądku dziennym stawała kwestia smuty, a Sawinkow i Petlura już czekali.

    Prawdą jest też to, że wtedy // sowieccy dyplomaci prowadzili obiecujący dialog z endecją//.
    Nie dziwi to Pana, że prawica porozumiewa się z bandycką skrajną lewicą???
    Moja teoria ten paradoks wyjaśnia: Proamerykańscy bolszewicy w porozumieniu z organizującym się Chjenopiastem Hammerlinga numer 1 namawiają się jak utrzymać w Rosji bolszewizm w trudnym czasie odejścia Lenina i odsunąć Piłsudskiego, aby nie przeszkodził (w tej brytyjskiej kontrakcji z Petlurą i Sawinkowem) opanowaniu Heartlandu przez Amerykę, co było konieczne do przeprowadzenia wojny per proxy w Europie.
    Endecy z bolszewikami porozumieli się w tym trudnym okresie, jak agent z agentem.
    W czerwcu 23' Piłsudski traci stanowiska w wojsku, a w grudniu 23' Petlura jest wydalony z Polski.

    //Po objęciu władzy przez koalicję Chjenopiasta został zmuszony do opuszczenia Polski 31 grudnia 1923 roku.//

    Hammerling numer 1 górą. Lenin umiera 21 stycznia 24' a Dzierżyński doprowadza Stalina do władzy i amerykańska kontrola nad Heartlandem nie jest zagrożona.

    No przecież to jest proste jak obręcz, tak czy nie?

    I teraz na kanwie nieoczekiwanego (jeśli się nie rozumie geopolityki) zbliżenia endecko-bolszewickiego łatwo jest zrozumieć równie nieoczekiwany pakt Ribbentrop-Mołotow. Normalnie połączenie ognia i wody nie zachodzi, ale jeżeli wymaga tego interes hegemona, to zaczodzi, jak najbardziej.

    Panie Wojtku, po co tak zaraz wierzyć temu Hajdarowiczowi, koleżce Grasia spod śmietnika?:))

  • guyfawkes13

    @WB

    //No dobrze, ale czemu to akurat Polacy tak się uwzięli na James Bonda.//

    To akurat jest proste, podprogowa propaganda o złej Polsce. No żeby tak nie za każdym razem walić antysemtyzmem wyssanym z mlekiem, bo się może znudzić. Chodzi o efektywność i różnorodność środków propagandowej wojny przeciw Nam.

  • guyfawkes13

    @WB

    I powiem Panu jeszcze coś więcej.
    Trzeba by się przypatrzeć bliżej, jak to było naprawdę z zamachem na Narutowicza.
    Nie zginął dlatego, że był masonem, tylko dlatego, że był gwarantem władzy (wojskowej i wojennej) Piłsudskiego na czas odejścia Lenina. Snopek z Grodziska, to nawet gdzieś kolportował fejka, że nibypiłsudczycy byli w to zamieszani. Rozumiemy się, o co chodzi Snopkowi?:))
    Zamach na Narutowicza ma związek tylko z przyszłością Heartlandu.

  • lastkura

    SAMI SWOI , czyli agenci i komuniści .

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "Paaanie Wojtku, niech Pan nie wierzy w takie bajki.
    Po pierwsze nigdy nie słyszałem, żeby siostra Dzierżyńskiego mieszkała z Piłsudskimi. Wiki pisze tak: "

    Rzeczpospolita jest raczej wiarygodnym źródłem.

    Taki kwiatek w innym miejscu:

    "Ukochany siostrzeniec Dzierżyńskiego Antoni Bułhak ożenił się z siostrzenicą Piłsudskiego. Oni przez jakiś czas pomieszkiwali z Piłsudskim w Sulejówku... "

    www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/wiadomosci/news-nieznana-twarz-czerwonego-kata-w-innych-okolicznosciach-mogl,nId,1095341

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "Paaanie Wojtku, niech Pan nie wierzy w takie bajki.
    Po pierwsze nigdy nie słyszałem, żeby siostra Dzierżyńskiego mieszkała z Piłsudskimi. Wiki pisze tak: "

    Rzeczpospolita jest raczej wiarygodnym źródłem.

    Taki kwiatek w innym miejscu:

    "Ukochany siostrzeniec Dzierżyńskiego Antoni Bułhak ożenił się z siostrzenicą Piłsudskiego. Oni przez jakiś czas pomieszkiwali z Piłsudskim w Sulejówku... "

    www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/wiadomosci/news-nieznana-twarz-czerwonego-kata-w-innych-okolicznosciach-mogl,nId,1095341

  • guyfawkes13

    @WB

    Panie Wojtku, niech Pan da spokój, na Litwie cała szlachta była jakoś skoligacona.

    //Po II wojnie światowej w Łodzi Aldona zamieszkała ze swoją córką Marią Staszewską przy ul. Rajmunda Rembielińskiego. W latach powojennych wielokrotnie zwracano się do niej z prośbami o pomoc w ocaleniu życia przeciwników władzy ludowej. Na prośbę żony gen. Fieldorfa, ps. Nil dwukrotnie, powołując się na więzy rodzinne (drugim mężem córki Fieldorfów był siostrzeniec Aldony - Ney), próbowała ratować generała: raz po aresztowaniu, drugi raz po wyroku. Obie interwencje zakończyły się niepowodzeniem. Natomiast dzięki jej i jej brata Ignacego wstawiennictwu nie wykonano wyroku śmierci na jej krewnym, Władysławie Siła-Nowickim z oddziału Zapory WiN-u, któremu najwyższy wymiar kary za zgodą Bieruta zamieniono na dożywocie, po czym został zwolniony i zrehabilitowany//

    To wszystko nie jest takie proste, w naszym ubogim postświecie my nawet tych więzów i tej organicznej wspólnoty stanu nie rozumiemy.

    //Aldona, będąc osobą bardzo religijną, do końca życia zamawiała msze za duszę swojego brata Feliksa, którego nazywała skończonym draniem.nie rozumiemy.//

  • guyfawkes13

    bez słów ''nie rozumiemy na końcu postu. To pomyłka.

  • guyfawkes13

    //Aldona, będąc osobą bardzo religijną, do końca życia zamawiała msze za duszę swojego brata Feliksa, którego nazywała ''skończonym draniem''.//

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    No i co Waszmość na to, milczysz i milczysz.

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "Panie Wojtku, niech Pan da spokój, na Litwie cała szlachta była jakoś skoligacona."

    Wszyscy rewolucjoniści to byli jak jedna wielka polska rodzina:

    "Krupski (Belarusian: , Polish: Krupski, Russian: , Ukrainian: , Lithuanian: Krupskis) - Belorussian[1] is a noble (szlachta) family from Eastern Europe and a common surname in modern Poland.
    (...)
    According to Latin and Polish texts, the original name was "de Krupe".[citation needed] A modern form of the surname appears in 15th-century Polish texts, and in 1534 a Latin text contains the name "Crupsky".[3] In 1550, a Valery Crupski completed his studies at Cracow University.[4]). In 19th-century Belarusian and Russian texts, the name appears as () or . Surnames in the Russian Empire became standardized after the abolition of serfdom in 1861.[5]

    Polish Roman Catholic bishop Jan Długosz (14151480), in his description of the Korczak coat of arms, identified Krupski with Korczak and the family's ethnic group as the Rusyns.[6] The first known Krupski was diplomat and military commander Jerzy Krupski (14721548),[7] who owned estates in Red Ruthenia (present-day Chełm and Krasnystaw Counties of Lublin Voivodeship) and built a fort in 1492.
    (...)
    Nadezhda Krupskaya, wife of Vladimir Lenin, was a member of the family. During World War II, 772 family members died in military service;[36] Polish officer Roman Krupski was killed in the Katyn massacre. Ninety family members were repressed by the Communist regime[37] and rehabilitated posthumously."

    en.wikipedia.org/wiki/Krupski

  • guyfawkes13

    @WB

    Wszyscy ludzie są ''rodziną ludzką'', ale nie wiem, czy to wiele wyjaśnia, skoro nawet w pewnej bardzo znanej wąskiej rodzinie Kain zabił Abla.

  • fast_market

    Wg mnie PKO BP naruszyło linię trendu. Układ wskaźników trendowych niekorzystny:

    www.bankfotek.pl/view/2132620

    Może 36,0 będzie teraz celem?

  • guyfawkes13

    @WB

    Milusin nie był za dużym budynkiem. Miał kuchnię salon, jadalnię, gabinet, bibliotekę ...
    Ktoś tam z rodziny mógł teoretycznie przenocować czasem, ale nie wydaje mi się, żeby znalazł się ktoś na tyle nieokrzesany, aby narzucać Marszałkowi swoją dłuższą obecność.
    Zresztą jedno Pańskie gazetowe źródło mówi o siostrze Dzierżyńskiego, a drugie o siostrzeńcu.
    Teoretycznie jest możliwe, że ktoś kiedyś przenocował, ale praktycznie bardzo mało prawdopodobne. To nie była stancja.
    Pomijając już wszystko inne, znam mentalność tych osób, na studiach mieszkałem u przedwojennej pułkownikowej.
    pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Bracławski-Herman

  • fast_market

    Wig20 na wsparciu, ale układ wskaźników trendowych nie jest korzystny:

    www.bankfotek.pl/view/2132644

    No i jeszcze ostatnio trochę PLN się osłabiła.
    Trzeba być czujnym bo dość łatwo o przełamanie wsparcia.

  • terrainahead

    businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/pko-bp-zadluzenie-sektora-prywatnego-w-chinach-to-problem/np0b9bt.amp

  • lastkura

    The Henkel matrix for s@p 500 and copper as realization top- down permutation of Arnold only my blog 11 february 2019 -- 20 oo-21 oo .

  • wider_swider

    Jak na to co na zachodzie po naszym zamknięciu w piątek to póki co słabiutko. Zejście u nas poniżej low z piątku to dla mnie informacja, że pierwszym targetem jest 2290.

  • andrzej_stefaniak

    Bieżąca ocena sytuacji na indeksie WIG20:

    acemarketu.com/?p=331440

  • karnakufo

    Wygląda na dzisiaj dzień dla byczka.

  • wider_swider

    karnakufo, 2360 to było ciekawe miejsce na longa. Teraz już bezpieczny SL i niech rynek rządzi,

  • karnakufo

    @wider-swider
    Dokładnie.

  • lastkura

    Wszystkim polecam argumenty hossy na Buczek blog - podkreślone grubymi literami - prędzej czy później , pies z kulawą nogą , nie dziwmy się i tak słownictwo na poziomie gimbazy w koło macieju .

  • bialek.wojciech

    Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

    wojciechbialek.blox.pl/2019/02/Jakie-jest-prawdopodobienstwo-recesji-w-USA-w.html

Dodaj komentarz

© Blog Wojciecha Białka
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci