Menu

Blog Wojciecha Białka

Komentarze na temat koniunktury na rynkach finansowych i w gospodarce

1900: rynek legenda

bialek.wojciech

Proponuję dziś kilka ciekawostek na temat ostatnich wydarzeń na rynku akcji w USA. Średnia przemysłowa Dow Jonesa zanotowała największy w swej sięgającej końca XIX wieku historii spadek na ostatniej sesji przed świętami Bożego Narodzeni (-2,9 proc.). To raczej zły znak, bo poprzedni typu rekord (-2,1 proc.) padł przed Bożym Narodzeniem w 1899 roku podczas bessy, która skończyła się dopiero we wrześniu 1900 roku. Trzecie najsłabsze zachowanie na przedświątecznej sesji miało miejsce w 112 lat temu, a w następnym roku rozegrały się w Stanach Zjednoczonych wydarzenia, które przeszły do historii pod nazwą "paniki 1907 roku" (kulminowała w listopadzie).

Wczorajszy wzrost o aż 5 proc. to z kolei druga największa zwyżka wartości Dow Jonesa na poświątecznej sesji po tej z 1899 roku (+5,6 proc.). 119 lat temu podobny do środowego skok cen akcji w górę również pojawił się w trakcie bessy. Ówczesna korekta kulminowała podwójnym szczytem 2 stycznia i 5 lutego, a później bessa uległa wznowieniu kończąc się dopiero we wrześniu 1900 roku. Również 4-ty i 5-ty największy wzrost DJIA na poświątecznej sesji (w 1929 i 1973) okazały się później elementami wzrostowych korekt w silnych bessach. 

 

201812274

 

Generalnie w tym roku grudniowa zmiana wartości średniej przemysłowej Dow Jonesa w stosunku do poziomu z końca listopada osiągnęła na wigilijnej sesji najniższą wartość (-14,7 proc.) od czasu Wielkiej Depresji (-21,4 proc. 17 grudnia 1931). Szukając pozytywów można zauważyć, że ówczesna największa w historii bessa na Wall Street skończyła się już pół roku później (9 lipca 1932).  Niestety trzy kolejne najsłabsze tego typu wyniki nie wróżą zbyt dobrze na przyszłość: dwa z nich pojawiły się w trakcie I Wojny Światowej (w grudniu 1914 taki spadek pojawił się po ponownym otwarciu giełdy zamkniętej po wybuchy wojny; w grudniu 1916 ten spadek rozpoczynał bessę kulminującą rok później), a trzeci w 1899 roku. 

 

 

 201812272grudzie1

 

Ponieważ rok 1899 pojawił się powyżej trzykrotnie - z drugim największym w historii notowanym w grudniu spadkiem, z drugą  najsilniejszą  w historii zniżką na ostatniej sesji przed świętami Bożego Narodzenia oraz najsilniejszym w historii wzrostem na pierwszej sesji po świętach - więc proponuję uznać, że amerykański rynek akcji próbuje nam teatralnym szeptem podpowiedzieć swoje plany na najbliższą przyszłość. Formuła "2019=1900" wyglądałaby dla DJIA mniej więcej tak:

 

 20181227320191900

 

Przynajmniej epoka się generalnie zgadza

Jak dla mnie ta propozycja na najbliższe 1,5 roku nie brzmi jakoś specjalnie niewiarygodnie, więc proponuję ją dołączyć do potencjalnie użytecznych historycznych analogii. 

Podsumowanie: tylko w 1899 roku średnia przemysłowa Dow Jonesa była w grudniu słabsza, na ostatniej sesji przed świętami  Bożego Narodzenia porównywalnie słaba a równocześnie na pierwszej poświątecznej sesji mocniejsza niż w tym roku, więc szukając inspiracji dla prognoz na 2019 rok warto przyjrzeć się zachowaniu rynku akcji w Stanach Zjednoczonych w 1900 roku. Tym, którzy sądzą, że tak nie wolno prognozować przyszłości, proponuję kliknięcie w odnośnik z poprzedniego zdania. 

Komentarze (73)

Dodaj komentarz
  • bialek.wojciech

    A tu trochę bardzo cennych obserwacji na temat wydarzeń z 2019 roku z punktu widzenie ekonomii jako nauki:

    www.youtube.com/watch?v=TypWtZYLCF8

  • mac-erson

    Artykuł ten potwierdza moje obawy, że to jest pułapka bessy. Pamiętam dokładnie sesję z 10.2018 gdzie uroslo +10% i wszyscy odtrąbili koniec bessy ;)

  • mac-erson

    Mocno się nie zdziwię jak dzisiaj zakonczymy sesję na minusie.

  • karnakufo

    Domknięcie luki u nas może być okazją dla spóźnionego byczka.

  • karnakufo

    Najważniejszy teraz jest nastrój inwestorów. Wg mnie mocno wystraszeni boją się kupować, a to może być dobry znak dla byczka.

  • krzysztof83

    A ja S na W20 na dzień dobry. Stop powyżej maksimum. Chociaż ten nasz ryneczek silny strasznie był ostatnio.

  • mac-erson

    @karnakufo
    Ja siedząc na kasie wcale nie jestem wystraszony. Raczej spodziewam się, że posiadacze akcji mogą się w końcu wystraszyć :)

  • karnakufo

    Czekam z wielkim zainteresowaniem na dzisiejszy i jutrzejszy amerykański rynek kasowy - zadecyduje o dalszym trendzie na średni termin.
    Moje oczekiwania to odbicie od linii wsparcia i góra.

  • red.007

    @guyfawkes13
    @mac-erson

    fxpro.ctrader.com/c/S3mPn
    www.adammus.pl/gielda/Sp500-2019.jpg

    Mam inne spojrzenie.
    Nie chodzi tu o opozycję do Panów ale o alternatywę:
    www.bankfotek.pl/image/2129987
    Przy takim podejściu,zamiast panów "B" mam TUK w F5 jako koniec dużej struktury wzrostowej.
    Wzorzec:"impuls z trójkątem ukośnym kończącym w fali 5"
    docplayer.pl/772416-Rodzina-struktur-impulsy-struktura-wewnetrzna.html
    Wszystko co się dzieje od szczytu wrzesień/październik jest strukturą korekcyjną ABC, korygującą powyższą strukturę wzrostową.Po zakończeniu ABC nowe wzrostowe rozdanie.Możemy dyskutować czy struktura korekcyjna jest falą płaską:
    np."korekta płaska wydłużona":
    docplayer.pl/772416-Rodzina-struktur-impulsy-struktura-wewnetrzna.html
    czy korektą prostą
    "zygzaki"(lewy górny malunek):
    docplayer.pl/772416-Rodzina-struktur-impulsy-struktura-wewnetrzna.html
    Problemem interpretacyjnym jest(?) trzyfalowa struktura fali "A". Taka interpretacja wyklucza falę "A" jako czerwoną falę 1 na malunku Kolegi @mac-erson,ponieważ fala 1 powinna być pięciofalowa.
    Nawet pomijając powyższe,to w obu przypadkach możliwych korekt nie powinno skutkować rozwinięciem w impuls,zatem nie powinno już być czerwonych 4 i 5.
    Dla mnie jesteśmy już w końcówce spadków i alternatywy są dwie:
    1.f 5 w C nie zejdzie poniżej f 3 w C. Wynika to z wydłużonej f 3 w C, gdzie ceny w f 5 w C powinny zawierać się w f 4 w C.
    2.spadki w f 5 w C zejdą minimalnie poniżej f 3 w C.
    Dlatego na malunku przedstawiłem dwie przerywane wzrostowe linie,których początki są na różnych poziomach,zgodnie z powyższym.

  • idmmaximus

    Tu też jesteśmy w okresie 2001-2003 później wiadomo co się działo :)

    m.bankier.pl/wiadomosc/GPW-kurczy-sie-w-rekordowo-szybkim-tempie-7633558.html

  • kpdwiejak

    to niezły jarmark

  • mac-erson

    @red.007
    Oczywiście oba warianty mój i Twój są prawdopodobne i obu nie wykluczam.
    Ta falka A (według Ciebie 3 falowa) można ja rozpisać również jako 5falowa strukturę).

    Częścią wspólną obu naszych malunków jest fakt, że obecne zniżki należy wykorzystać do zakupu akcji bo styczeń / luty będzie zwyżka (fala 4ta w C u mnie lub fala 1 impulsu u Ciebie).
    A potem nastąpi korekta ( fala 5ta w C u mnie lub fala 2 u Ciebie).
    Tak czy inaczej oczekiwania nasze są podobne ;)

  • karnakufo

    Prawda, czy fałsz?
    www.forbes.pl/inwestowanie/rafal-zaorski-wywiad-z-najwiekszym-spekulantem-w-polsce/mbc79ld

  • dociekliwy54

    @Guyfawkes13
    @mac-erson
    @red.007
    Witam Panów po Świętach.
    Co do Twojej wersji mac, to wydaje mi się zbyt ograniczona czasowo i procentowo(zwłaszcza czasowo.. Jeśli korygujemy od 2009 to musi to potrwać kilka lat a nie 1 z kawałkiem. Wersja red.007 jest do przyjęcia bo zakłada trwanie korekty a na razie odbicie w "B". Struktura fal umożliwia takie ich rozpisanie. Ja dotąd byłem przekonany, że ABC już minęło i będzie dalsza korekta złożona, ale nie wydaje mi się by rynek zechciał zrobić jeszcze 4 i 5.Niech więc wersja red.007 będzie wersją przewodnią. @Guyfawkes13-zgadzam się, rynek jest niejasny.
    Zaorski oczekuje kilkunastu miesięcy wzrostów, zwłaszcza u nas. Zgadzam się z nim.

  • red.007

    @mac-erson
    Ponieważ "alternatywa"zatem polemika,oczywiście w tym dobrym znaczeniu,niczego nie wniesie.Dwa obrazy-rozstrzygnie przyszłość.Cel oczywiście jeden-wzrosty.
    Natomiast są możliwości określenia szczegółów-wariantów.
    We wskazówkach zygzaków (z linka): jeśli C>161,8% A,to może rozwinąć się impuls czyli jest szansa na Twoją wersję z czerwoną 4 i 5.
    Wic polega na tym jak wysoko zajdzie domniemana czerwona 4.
    1)bo dalej mówi pismo,nie więcej jak 61,8% fali C.
    2)Na innym miejscu mówi pismo:nie powinno zajść wyżej jak koniec Twojej fali 1(czerwona) ponieważ 4 w impulsie nie zachodzi na 1.
    Wnioski:
    1.Wzrosty powyżej 61,8% C a także wzrost powyżej 2600-moja wersja i na nią liczę.
    2.Mniejsze wzrosty i nie wchodzące w obszar 2600-Twoja wersja z impulsem(jeszcze czerwona 5).
    stooq.pl/q/?s=^spx&c=1y&t=c&a=ln&b=1

  • dociekliwy54

    @red.007
    Ładnie opisujesz punkty krytyczne.

  • guyfawkes13

    @Dociekliwy

    Witam.
    Rynek jest niejasny, bo pod dywanem przewalają się buldogi. H. Ch. Andersen musiał być kiedyś świadkiem takiej sceny, skoro napisał baśń o żołnierzu, który musiał poradzić sobie z wielkimi psami pilnujacymi skarbu. Nie są to jeszcze buldogi o oczach jak kamienie młyńskie, ale zapewne przynajmniej o oczach jak filiżanki.:))
    Czy ktoś pamięta tą baśń?:))
    Też się zgadzam z Zaorskim, którego rozumowanie zasadza się na założeniu kontynuacji hossy hegemonicznej. Może on czytuje czasem nasz blog?:)))
    A fale zawsze jakoś się poukładają i zawsze jakoś post factum będą interpretowane.

    @007
    Mam wrażenie, że Twoje dążenie do przejrzystości i czytelności wykresu, czyli łatwości interpretacji idzie za daleko. Zaczyna mi to trochę przypominać sprzedażowe NLP w wykonaniu towarzyszy z Fractal Trader.:))
    Bez urazy. Chodzi mi o to, że tzw. rynek nie może być tak łatwy i prosty, jak pokazują powszechnie dostępne schematy, bo wtedy rynek nie byłby tym, czym jest i 5% ludzi by na nim przegrywało, a 95% ludzi by wygrywało, co jest z oczywistych względów niemożliwe.
    Cykle to poważniejsza sprawa, ale na czym one w praktyce polegają, to opowiada pan Mietek na filmie po 1 godzinie i 35 sekundach:
    www.youtube.com/watch?v=kHxGVYTO1XY
    A pan Mietek o rynku sporo wie i z niejednego pieca wygartywał:))

  • guyfawkes13

    @Konsultant

    Co tam u Ciebie my Friend?
    Nie wiem czemu zarzucasz mi jakieś błędy w związku z dolarem? Czy dolar od maja zrobił coś godnego uwagi?
    fxpro.ctrader.com/c/V1mPn
    Co do kryptowalut, buy and hold dotyczyło ew. nowych projektów, a nie będących w bańce. Przecież mówiłem o lemingradzie. A teraz buy and hold może dotyczyć już także kryptowalut skorygowanych. W przeciwieństwie do Zaorskiego, myślę, że ten rynek ma przyszłość, ale jeszcze musi przejść męczącą bessę akumulację. Proponuję traktować obecny stan tego rynku jako dużą dwójkę. Pierwsza fala wyzerowana.
    Uważam, że trzecia fala nastąpi w okolicach krachu hegemonicznego - Wielkiego Kryzysu i będzie się wiązała z upadkiem piramid walut fiducjarnych i bankructwem systemowym. I to bedzie ostatnia globalna piramida lemingradzka. Przed WW3 bańka pęknie, a zacznie się superhossa złota.

  • red.007

    @guyfawkes13
    Przedstawiłem mój punkt widzenia jako alternatywę a nie zdanie opozycji,zatem o urazie mowy być nie może.
    Faktycznie lubię porządek,przestrzeganie reguł.
    Różnice mogą się okazać znamienne w skutkach dla posiadaczy,bądź chcących kupić akcje.
    Posiadacze w przypadku wariantu Kolegi @mac-erson powinni sprzedać akcje na szczycie domniemanej fali 4(czerwonej) i odkupić po ustanowieniu dołka fali 5(czerwonej).
    W przypadku mojej wersji posiadacze nie powinni robić już nic tylko czekać na wzrosty.
    Jest zatem powód aby się nad tym wszystkim zastanowić.

  • guyfawkes13

    @007

    No jasne, że jest powód. Nawet codziennie jest jakiś powód.:))
    I Twoja koncepcja wydaje mi się bliższa, choć wskaźniki na dłuższych interwałach wymagałyby dłuższego schładzania, choćby kilkumiesięcznego...
    Roboczo zakładałem, że mamy czwórkę w c, chyba tak zreszta pisaliśmy wcześniej. Zastanowię się nad tym przez weekend, co oczywiscie nie gwarantuje, że zobacze coś więcej:))

  • karnakufo

    Ustawiam się u nas w dołku z L pod świecę tygodniową u Jankesa. :)

  • mac-erson

    @dociekliwy54
    Moje ABC, które rozpisałem nie zakłada,że bessa w stanach już się zakończyła.
    Równie dobrze może być to dopiero koniec dużej fali A czas pokaże.
    Tak czy owak, wszyscy się zgadzamy niedługo ruszamy na północ. Różnica polega na tym, że moim zdaniem zanim ruszymy jeszcze nas postraszą (w Polsce i Ameryce)

  • mac-erson

    @karnakufo
    "Ustawiam się u nas w dołku z L"
    Podziel się jak wiesz gdzie jest ten dołek :):)

  • guyfawkes13

    @Konsultant

    Dokładnie tego nie rozumiem, czy raczej rozumiem tylko trochę, ale ten cały przemysł kryptowalutowy ma swoje fundamentalne przyczyny. Pomijając sprawę bańki systemu fiducjarno-dłużnego i jej pęknięcia w zarzie Wielkiego Kryzysu, to za niecałą dekadę będą dostępne komputery kwantowe, który momentalnie złamią wszelkie obecne zabezpieczenia. Dlatego tak jak dziś wszystko chodzi na internecie, tak kiedyś wszystko będzie chodzić na blockchainie.
    To jest nowa infrastruktura interakcji, biznesu i wartości. Jak się czyta te różne white paper'y, to widać, że przemysł kryptowalutowy tworzy nową infrastrukturę na jakiś potop. To jest coś w rodzaju arki Noego.:))
    Problem jest tylko taki, że jak bedzie miała sie zacząć wojna, to najpierw zostaną przecięte światłowody i strącne satelity komunikacyjne. Może dlatego każdy ośrodek siły i środowisko kapitałowe tworzą własne sieci zwane walutami.

  • karnakufo

    Biorę L na fixie - chyba jednak nie w dołku. :)

  • guyfawkes13

    @Konsultant

    Oprócz skojarzenia z arką Noego mam jeszcze skojarzenia z wieżą Babel
    [o Babilonie już nie wspominając:))].
    To urośnie imponująco i się zawali, bo w realu nie można uniknąć konsekwencji.

  • guyfawkes13

    @Konsultant

    //Problem jest tylko taki, że jak bedzie miała sie zacząć wojna, to najpierw zostaną przecięte światłowody i strącne satelity komunikacyjne.//

    Chyba z tym też wiąże się technologia chmury:))

  • guyfawkes13

    No nie wiem, może się mylę, ale musi być poważna przyczyna tego całego przemysłu...

  • mac-erson

    @red.007
    "Wnioski:
    1.Wzrosty powyżej 61,8% C a także wzrost powyżej 2600-moja wersja i na nią liczę. "

    Ja szybciej będę zmieniał moją koncepcję. Według niej nie powinniśmy zajść przed nowym dołkiem wyżej niż 2530 (kluczowy dołek) i nie powinniśmy przebić linii trendu spadkowego obecnie około 2500

  • arthec_s

    @W.B

    Dziekuje za przypomnienie tym wpisem Tornatore. Uwielbiam tego rezysera!

  • klawiszznadodry

    Optymizm piszących opinie na tym blogu przypomina mi historię przed II wojną św. o dwóch Żydach płynących na statkach w przeciwnych kierunkach (do Jerozolimy i do Europy). Jeden drugiemu puka w czoło. Wydaje mi się, że ja jestem tym podróżującym do Izraela.

    Odnośnie teorii wskazuję na inne interesujące wykłady (sporo wykresów niestety preferuję j. niemiecki)

    www.youtube.com/watch?v=dEB0gflU4qQ

    www.youtube.com/watch?v=sMuXRA-xPl4

    www.youtube.com/watch?v=Fj3O-t5P_Qg

  • guyfawkes13

    Co by nie powiedzieć, giełdy europejskie wyglądają gorzej niz amerykańskie.

    fxpro.ctrader.com/c/wCmPn
    fxpro.ctrader.com/c/yCmPn

    fxpro.ctrader.com/c/FCmPn
    fxpro.ctrader.com/c/JCmPn
    fxpro.ctrader.com/c/bCmPn

    Najgorzej francuska, najlepiej niemiecka.
    Po wyborach we Francji ulubiony chłopski filozof pana Wojtka, Snopek z Grodziska pisał, że jak głową państwa zrobiono Mikrona, to już chyba słodka Francja jest nieodwołalnie skazana na rozpad. No i trudno przeciw temu znaleźć jakiś argument.

  • guyfawkes13

    @Klawisz znad Odry

    //... o dwóch Żydach płynących na statkach w przeciwnych kierunkach (do Jerozolimy i do Europy) //

    A jak myślisz, gdzie teraz Żydzi będą pływać (może raczej latać) ?
    To może być ciekawe.:)))

  • klawiszznadodry

    guyfawkes13

    Już płyną na Karaiby, Kanary, Hawaje itp. a za nimi tankowce szampana, mrożonego kawioru. Jak się wszystko rypnie to wrócą z urlopu i się wezmą za zakupy jakiś zameczek, wysepka, może wieżowiec.

    O.K. mają prawo.

  • klawiszznadodry

    guyfawkes13

    Już płyną na Karaiby, Kanary, Hawaje itp. a za nimi tankowce szampana, mrożonego kawioru. Jak się wszystko rypnie to wrócą z urlopu i się wezmą za zakupy jakiś zameczek, wysepka, może wieżowiec.

    O.K. mają prawo.

  • karnakufo

    @mac-erson
    Ładnie trafiłeś z tym debiutem na foreksie - mam nadzieję, że załadowałeś się w L na EURUSD I zarabiasz :)

  • mac-erson

    @karbakufo
    Taaa ja na forexie tylko Indexy Dax i Sp500 na walutach jestem noga i nie rozumiem o co tam chodzi :)

    Jako debiut wziąłem delikatną S-kę sp500 (1/10lota). Zobaczymy co wyjdzie z pierwszej transakcji ;)

  • wojm

    S&P500 spadł od szczytu (high z 21.09) do dołka (low 26.12) ponad 20%. Wg mnie możliwe są teraz 2 warianty :
    1.Dołek był 26.12 i teraz systematyczne up na szczyty z korektami po drodze. Analogiczna sytuacja była w 1987 (spadki trwały 3 m-ce), 1990 i 1998 ( spadki trwały 4 m-ce). To były najkrótsze ponad 20% spadki od 1900 roku.
    2.Robimy podejście w rejon 2520 - 2540 i potem kolejne down. W tym przypadku spadki mogą się znacznie przedłużyć. Wskaźniki tygodniowe bardziej są za tym wariantem.
    Mam obecnie strategiczne L od wczoraj po 2354 i dziś stop został przesunięty na poziom wejścia. Straty więc nie będzie. Profit 1 stoi 10% powyżej low z 26.12 ( 1/3 pozycji).

  • guyfawkes13

    @Klawisz znad Odry

    //...Karaiby, Kanary, Hawaje...//

    No nieee wiem, czy to w długim terminie nie za nisko nad poziomem wody...

  • guyfawkes13

    @Klawisz znad Odry

    No ale Fenicja jest nisko, Nowy York jest nisko, Londyn jest nisko...
    Taka uroda morskiego hegemona.:)

  • guyfawkes13

    ...już nie wspominając o Wenecji...

  • mac-erson

    @wojm
    Znasz moja koncepcję czyli twoja 2ka tylko to podejście już się odbyło wczoraj. Teraz kolejny już bedzie ostatni dołek i mamy koniec :)
    Cykle mówią że dolek będzie w pierwszym tyg stycznia.

  • mac-erson

    Niewielki procent daję na twoje rozwiązanie czyli zrobienie jeszcze jednej nóżki do góry w rejon 2500-2520 (struktura czwórki abc co by się zgadzało ze zmiennością fal 2,4 bo dwójka była prosta).
    Zobaczymy. Moja mała S-ka ma stopa na 2445 i wówczas przesuwam się z S-sami w tą wyższą strefę i wezmę odważniej.

  • mac-erson

    Przewidywany dołek na W20 w przyszłym tyg. (kompilacja kilku czynników) wychodzi mi w przedziale 2160-2190.

  • fast_market

    AAII (Bearish powyżej 50% i ten wczorajszy wzrost to chyba tego efekt)

    BULLISH
    31.5%
    +6.7
    HISTORICAL AVERAGE: 31.4%

    NEUTRAL
    18.2%
    -9.7
    HISTORICAL AVERAGE: 30.3%

    BEARISH
    50.3%
    +3.0
    HISTORICAL AVERAGE: 30.3%

  • karnakufo

    Podziwiam to liczenie falek i upór gry z nimi - wolę już swoją prostą kreskę.
    Rośnij Ameryko.

  • fast_market

    S&P po krótkiej korekcie znowu szarpie do góry.
    Czyżby Plunge Protection Team (PPT) w akcji?
    Jeśli mają być wzrosty to u mnie w obszarze 2600/2650 dopiero są mocniejsze opory...
    www.bankfotek.pl/view/2130003

  • karnakufo

    Juro u nas znowu ząbek luką do góry?

  • karnakufo

    I jutro biała laga w Stanach tak by świeca tygodniowa zajaśniała, jak betlejemska.

  • konsultant121

    @guyfawkes
    Hello my Friend. Co u mnie? Nic, siedzę na walutach, liczę na szczyt dulara, szefa i jena jeszcze w 2019/2020. Przed inflacją i epoką surowcową;) Poza tym testuję weekendami MSBS 5,56mm:) No wiesz, trzeba być obeznanym w broni :)

  • karnakufo

    Misiek może być zmieciony po takim prostym sygnale kupna - wyjście górą z przyspieszonego wewnętrznego kanału spadkowego:
    www.bankfotek.pl/view/2130005

  • mac-erson

    Pierwsza moja transakcja na Forex zakończona stratą 7pkt.
    Dobrze to wróży, bo cygan wziął pierwszą pulę i.... :)
    W każdym bądź razie stop ustawiony został poprawnie.

    @karnakufo
    U mnie kanał spadkowy na SP500 fut. jeszcze nie przebity obecnie na poziomie 2505
    Dodatkowo mamy arcy ważny opór 2530. Tak łatwo byczkom nie będzie :P

  • guyfawkes13

    @Konsultant

    I co sądzisz o tym grocie? A w ogóle to do jakiego wieku tam przyjmują?

  • red.007

    @mac-erson
    Jestem już przekonany,że będzie obowiązywać to:
    "red.007
    ...f 5 w C nie zejdzie poniżej f 3 w C. Wynika to z wydłużonej f 3 w C, gdzie ceny w f 5 w C powinny zawierać się w f 4 w C...
    2018/12/27 11:14:39"

    Mówiąc po polsku spadki po obecnym korekcyjnym wzroście nie zejdą poniżej świątecznego dna czyli poziom +/- 2350 będzie w dłuższym terminie historycznym dnem.
    Jak się spełni,to napiszę"podstawę prawną".
    Tym optymistycznym akcentem kończę Stary Rok.

  • guyfawkes13

    @Fast Market

    //Czyżby Plunge Protection Team (PPT) w akcji? //

    Raczej niewidzialna ręka rynku przypomniała Trumpowi, kto rządzi w sławnej amerykańskiej demokracji, a kto sprawuje tylko zewnętrzne znamiona władzy:))

    //...dwaj czołowi doradcy ekonomiczni Trumpa, Kevin Hassett i Larry Kudlow, oświadczyli, że prezydent nie ma zamiaru odwoływać Powella. //

  • karnakufo

    Przypominam mój koronny malunek, który daję mi siłę we wzrost teraz w Stanach - ten wykres tygodniowy ma tylko jeden dzień - jutro na podciągnięcie, by "wyglądało to ładnie":
    www.bankfotek.pl/view/2130006

  • guyfawkes13

    @Fast Market

    //...dwaj czołowi doradcy ekonomiczni Trumpa, Kevin Hassett i Larry Kudlow, oświadczyli, że prezydent nie ma zamiaru odwoływać Powella. //

    wgospodarce.pl/opinie/58205-po-co-nam-kolejna-wojna

  • konsultant121

    @guyfawkes
    Oficerów do 55 lat, a szeregowych chyba do 50.Ja na najniższym oficerskim:) Ciężko przyzwyczaić się do MSBS po doświadczeniu z kbk AK i Berylem. Trochę więcej plastikowych części które są mniej odporne na uderzenia. Ale to pierwsza wersja Grota. Kolejne mają być modyfikowane w oparciu o uwagi dowództwa WOT na bazie doświadczeń z żołnierzami OT.

  • guyfawkes13

    @Konsultant

    Mało pojętni ci konstruktorzy, już na beryla w porównaniu z kałachem narzekano z powodu plastików.:))

  • klawiszznadodry

    guyfawkes13

    Nie wiem po co teraz pałować się z w jakiekolwiek falowanie. Ja twardo obstawiam 2-3 letnie systematyczne spadanie po prawie 40- letniej hossie. Rozpad strefy Euro, powrót do granic jak w 1939, wtedy trzeba będzie podać rękę tym, którzy zmuszeni będą oddać swoje majątki za bezcen Żydzi wrócą z wakacji.
    Kto ma sporą kasę poczeka, kto drobnicę straci nawet to. A potem - niestety już nie będzie tak (a może i dobrze), że przedszkolanka będzie spędzać urlop w Grecji lub we Włoszech. A potem chyba nieuchronnie USA straci hegemonię na świecie. Ludzie zatracili pokorę przyszłe pokolenia zapłacą za tą kredytową rozpustę.

  • guyfawkes13

    @Klawisz znad Odry

    No nieee wiem, spadki teraz zakwestionowałyby amerykański leadership.
    Wojna o niepodległosć Stanów Zjednoczonych zakończyła się w 1783 i od tego czasu trwa hossa, której ostatnia, hiperboliczna fala zapoczątkowana w 1932 jest hossą hegemoniczną, kredytową
    www.bankfotek.pl/view/2130010
    Nie bedzie 2-3 lata spadku, tylko wieki ciemne, jak ta piramida upadnie. Będą płakać kupcy ziemi, bo nikt nie sprzeda ani nie kupi.

  • guyfawkes13

    Co ciekawe, kiedy wykres wybijał się z kanału w górę, premier Baldwin powołał na kanclerza skarbu Winstona Churchilla. ''Głównym zadaniem ministra było przywrócenie pełnej wymienialności funta na złoto, według standardów z 1914 ''
    No i Wielki Kryzys wepchnał wykres z powrotem do kanału. Ciekawy człowiek z tego Churchilla...

  • guyfawkes13

    Obie duże fale, z XVI/XVII wieku i współcześnie, są bardzo podobnie zbudowane i też końcówka z krótką fala kończaca ma szansę tak samo wygladać.
    www.bankfotek.pl/view/2130011

  • mac-erson

    No proszę nocne zlecenie S zrealizowane na linii trendu 2503
    Stop ustawiony na 2540.
    Zobaczymy jak druga transakcja Forex wyjdzie ;)
    Według mnie rozpoczynamy ostatnią falkę spadkową rynków.

  • mac-erson

    @Guyfawkes13
    Twoje cofnięcie się do XVI wieku przerosło mnie :):)

  • karnakufo

    To dzisiaj bez luki, ale do góry w czasie sesji.

  • wojtekbezmajtek

    wesolych swiat

  • mac-erson

    @karnakufo
    Jakaś korekta w górę też się należy może podciągnąć do strefy 2280-2285. Dalsze spadki po NY ;)

  • karnakufo

    S postawione na górce i czekamy.:)

  • bialek.wojciech

    Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

    wojciechbialek.blox.pl/2018/12/Wall-Street-szczesliwie-juz-za-polmetkiem-bessy.html

  • bialek.wojciech

    Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

    wojciechbialek.blox.pl/2018/12/Wall-Street-szczesliwie-juz-za-polmetkiem-bessy.html

  • dociekliwy54

    @red.007
    @mac-erson
    @Guyfawkes13
    SPX po aktualizacji i w sugestii red.007
    www.bankfotek.pl/view/2130012
    www.bankfotek.pl/view/2130013
    www.bankfotek.pl/view/2130014
    Jak widać do wsparcia jakie rysowałem poprzednio dodałem jeszcze najniższe zgęszczenie fibo. Ogólnie zadziałało, ale kto chciał łapać spadający nóż mógł się pokaleczyć. Motyl zadziałał i zniesienie 23,6/30 ale była próba przełamania.
    Ogólnie zadziałało

  • konsultant121

    Coś się nie kwapią do silnego PLN-a na koniec roku:))
    stooq.pl/q/?s=pln_i&c=1y&t=c&a=lg&b=1

Dodaj komentarz

© Blog Wojciecha Białka
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci