Menu

Blog Wojciecha Białka

Komentarze na temat koniunktury na rynkach finansowych i w gospodarce

Kiedy koniec hossy na akcjach spółek wzrostowych?

bialek.wojciech

Chciałbym wrócić do obserwacji analityków Nomury, o której wspomniałem w czwartek: 3-sesyjne relatywne osłabienie sektora spółek "wzrostowych" ("growth stocks") wobec spółek "tanich" ("value stocks") z końca lipca było najsilniejsze od listopad 2008.

 

Na poniższym wykresie S&P 500 zaznaczyłem wszystkie sytuacje, z okresu minionych 23 lat, kiedy S&P 500 Growth Index tracił wobec S&P 500 Value Index ponad 3,5 proc. w ciągu 3 sesji. 

 

 

Zostawmy teraz tylko te z tych sygnałów, które pojawiają się w nie więcej niż miesiąc po przynajmniej rocznym maksimum S&P 500 Growth. 

 

 

A teraz ograniczmy się tylko do tych sygnałów, które pojawiły się w sytuacji, w której S&P 500 Value jest - tak jak obecnie - ponad 5 proc. poniżej swego rekordu (formuje się dywergencja pomiędzy S&P 500 Growth i S&P 500 Value). 

 

 

Jak widać po tych manipulacjach zostały nam tylko sygnały z 6 stycznia 2000 oraz 3, 12, 13 i 14 kwietnia 2000 (na poniższym obrazku zaznaczone na S&P 500). 

 

 

W średnioterminowym horyzoncie sprawa wydaje się w miarę jasna: hossa na spółkach wzrostowych zbliża się do końca. Oczywiście z punktu widzenia krótkoterminowej spekulacji, to czy jesteśmy w styczniu 2000 (2 miesiące przez końcem globalnej hossy na spółach wzrostowych), czy w kwietniu 2000 (globalna bessa już się rozpoczęła) jest w miarę istotne. 

Osobiście skłaniam się ostrożnie do analogii z początkiem stycznia 2000. Tak wyglądają synchronizacje S&P 500 Growth Index i S&P 500 Value Index wokół sygnałów z 30 stycznia 2018 i 6 stycznia 2000:

 

 

Będę stopniowo zmieniał zdanie, gdy:

1) poniższy wykres względnej siły S&P 500 Growth Index wobec S&P 500 Value Index złamie linię wielomiesięcznej linii trendu wzrostowego (jak w kwietniu 2000);

2) wykres względnej siły S&P 500 Growth Index wobec S&P 500 Value Index spadnie do 3-miesięcznego minimum (jak w kwietniu 2000);

3) 3-sesyjne relatywne osłabienie S&P 500 Growth Index wobec S&P 500 Value Index przekroczy 4,1 proc. (lub 2-sesyjne relatywne osłabienie przekroczy 2,7 proc. lub 1 sesyjne relatywne osłabienie przekroczy 1,8 proc.) jak w kwietniu 2000.

 

 

Podsumowując: powyższe stanowi potwierdzenie hipotezy analogi obecnej sytuacji na rynku akcji spółek wzrostowych (w USA FAANG-ów w Polsce CD Projektów) do pierwszej połowy 2000 roku (szczytu hossy zarówno w ujęciu bezwzględnym jak i relatywnie wobec akcji spółek "tanich"). Na razie nie pojawiły się jeszcze techniczne sygnały podobne do tych, które w połowie kwietnia 2000 sygnalizowały koniec hossy na akcjach spółek wzrostowych i rozpoczęcie się 7-letniego okresu przewagi akcji spółek "tanich" ("value stocks"), ale oczywiście wzmożona czujność jest wskazana. 

Komentarze (224)

Dodaj komentarz
  • red.007

    @terrainahead
    Czuje się za "cienki"aby cokolwiek prognozować.Próbuję ogarnąć dolara i kupić go w przypadku realizacji scenariuszy opisanych w poprzednich moich wpisach.
    Techniczny sygnał kupna to przebicie 3,74 ale spróbuję nieco uprzedzić ten sygnał.
    Nie wiemy jeszcze jaki ruch będzie tym bardziej,że część inwestorów jest nastawionych byczo na giełdę.Tak czy siak należy trzymać rękę na pulsie,bo rozstrzygnięcia się zbliżają i niekoniecznie chodzi tu o twierdzenia @lastkury,które mogą być prawdziwe lub nieprawdziwe ale o newralgiczne miejsca na wykresach głównej pary,miedzi i być może złota,choć w tym przypadku podwójnych szczytów jest tam cała masa i nikt nie zabroni osiągnięcia dołków z 2016 czy nawet z 2015.
    stooq.pl/q/?s=xauusd&c=3y&t=c&a=ln&b=1

  • lastkura

    Nareszcie coś dla byków na wigu 20 6 stycznia 2000 =min 1760 ,10 marzec 2000=2510 . 750 PUNKTÓW DO ZAROBIENIA- OD JUTRA KUPOWAĆ DO UTRATY TCHU TYLKO PKC .

  • 2w3zalamana

    @WB

    Czy dobrze rozumiem, według Pana analiz oraz wyczucia rynku, aby to było spójne z polskim rynkiem najbardziej prawdopodobny scenariusz:
    - teraz 2 miesiące wzrostów na WIG (fala B bessy).
    - za 2 miesiące czyli około 1 października, załamanie FANG oraz fala C bessy na WIG-u spowodowana głównie spadkami w USA.

  • lastkura

    Trud lokalizacji w ekonomii nie polega na arbitralnym wymyślaniu bajek w stylu 3,5% spadek w ciągu 3 dni . Tu potrzeba spójności i rozważeniu gdzie jest wig 20 ,gdzie kurs usd -pln ,bitcoin . OCZYWIŚCIE SYTUACJA PRZYPOMINA 1 WRZEŚNIA 2000---- czyli 9+4sqrt5 lub pierwszą aproksymację 18 [lat ].

  • bialek.wojciech

    Ciekawostka:

    www.fwi.co.uk/business/grain-prices-rise-wheat-crop-predicted-lowest-five-years

    Na razie pszenica została zestrzelona na 3-letnim maksimum:

    stooq.pl/q/?s=zw.f&c=3y&t=c&a=lg&b=1

  • guyfawkes13

    @WB

    Magiczny projekt Nowej Ziemi, Nowego Nieba i Nowego Izraela of course.
    forsal.pl/lifestyle/technologie/artykuly/1201015,musk-planuje-terraformowac-marsa-nasa-to-niemozliwe.html
    Jak długo ciemny lud będzie to jeszcze łykał?
    Skoro mamy już do czynienia z kompletnym wariactwem Elona słupnika, to może rzeczywiście ''czas jest bliski'' i nie będzie 89 lat ostatniej hossy? Dwa lata odejmujemy na cześć fenickiego boga do którego należy giełda.:))))
    www.youtube.com/watch?v=JSUIQgEVDM4

  • red.007

    @terrainahead
    Jeszcze taka uwaga o złocie.Może mieć Pan rację o możliwym zwrocie.
    Znajdujemy się na horyzontalnych wsparciach gdzie odbijało.
    Pytanie czy ewentualne odbicie to korekta,czy zmiana trendu.
    Jeśli subiektywnie,to korekta ponieważ historyczne poziomy wsparć obecnego miejsca nie miały rangi układów kończących/początkowych a były tylko punktami "spoczynkowymi" w większych ruchach.
    Również subiektywnie jest mi bliższy poziom dołka 2016 skąd mogłoby nastąpić odwrócenie w związku z oczekiwaną fazą osłabienia dolara.

  • guyfawkes13

    @WB

    Jeszcze się pomeczymy z tą pszenicą, na długoterminowym wykresie jest strefa oporu powyżej 600.
    invst.ly/86qxo

  • lastkura

    Trud lokalizacji w biurach analitycznych polega na tym ,że taki Nomura nigdy nie postawi koncepcji spadku przed faktem ,tylko po a reszta papug to przepisuje . Nigdy nie odkryjemy w ten sposób rzeczywistych przyczyn i realnej lokalizacji w czasoprzestrzeni .

  • lastkura

    ITS COPPER [ NOT THE ECONOMY ] STUPID . Analogia na rynku miedzi z 1929 ----dziś godzina 20 .

  • pete_of_rocky

    @lastkura
    `lastkura 4 godziny temu
    Warto przeczytać niekiedy przeczytać artykuły publikowane na samym dnie .`

    A czy Pan jest zadowolony ze swoich prognoz? Kibicowłem Panu za bezkompromisowe przedstawianie prognoz i ciekawe odmienne podejście. Ale na razie słabo to wygląda i proponował bym nieco większą pokorę.

  • lastkura

    Pokora polega na docenianiu wysiłku innych ludzi i ograniczoności siebie . Moja analiza właśnie polega na realnych operacjach wszystkich ludzi - próba zrozumienia czym jest stała temperatura człowieka ,podział komórki . Analizy Amstronga 1000 # pi jest wyjątkowym wywyższaniem kompletnych i subiektywnych bzdur z wciskaniem kitu podobnym sobie . Aby jakąkolwiek teorię tworzyć[odkryć] ,trzeba opanować warsztat filozoficzny i matematyczny i wtedy możemy wybrać co jest słuszne czy nie a nie wciskać subiektywną religię tylko dlatego ,że innej nie znamy . NOT FREE LUNCH .

  • mac-erson

    @2w3zalamana
    "Czy dobrze rozumiem, według Pana analiz oraz wyczucia rynku, aby to było spójne z polskim rynkiem najbardziej prawdopodobny scenariusz:
    - teraz 2 miesiące wzrostów na WIG (fala B bessy).
    - za 2 miesiące czyli około 1 października, załamanie FANG oraz fala C bessy na WIG-u spowodowana głównie spadkami w USA."

    Moja koncepcja jest dosyć podobna
    Obecnie przez minimum miesiąc wzrost na W20 potem jesienią balansowanie - bujanie i następnie zaczyna się spadek w US do wiosny. Nasza giełda podczas tego spadku zaczyna być mocniejsza od giełd zachodnich przygotowując się do hossy wiosna 2019 - 2021.
    Prawdziwa bessa zacznie się na rynkach (w Polsce) dopiero od 2021r.

    Obecnie jesteśmy odpowiednio w poprzednich hossach:
    16.02.1998 (ta hossa najbardziej przypomina mi obecna sytuację).
    wrzesień 2004 (tu był wariant mocniejszy korekty płaskiej)


  • nordnorge

    @red.007
    Gold. Obecnie znajdujemy się pod linią szyi możliwej formacji podwójnego szczytu:
    wrzesień 17- kwiecień 18. Powinniśmy jeszcze sporo spaść (aczkolwiek powinien być retest).
    Pzdr

  • lastkura

    Skoro szczyt s@p 500 będzie w połowie october 2018 to nie może spadać tylko 5 miesięcy . Fala wyższego rzędu nie może być krótsza niż 266 dni [20 maj 2015-11 luty 2016] .

  • lastkura

    Ponieważ usd -juan zbliża się do poziomu przełom 2008/2009 i 2015/2016 albo lada chwila rozpoczyna się hossa albo z rynków rozwijających się pozostaną trociny .

  • versus_one

    @Złoto

    Jak się przyjrzycie wykresowi złota z okresu 1980-1999 to macie odpowiedz, gdzie obecnie może znajdować się koniunktura na tym metalu.

  • terrainahead

    Gold w 2018 czterokrotnie uderzał w szczyt z 2017. Czy może to być zatem podwójny szczyt? Wątpię.
    Do mnie przemawia założenie, że dno zostało osiągnięte w grudniu 2015, a obecna fala to korekta mocnych wzrostów, które nastąpiły od grudnia 2015.

  • pete_of_rocky

    @lastkura
    No właśnie, ja nie widze u Pana zdolności do uszanowania efektów pracy innych, czy przyznania się do błędnych zagrywek. Pan Wojtek dzieli się z nami swoimi przemyśleniami, doświadczeniami i warsztatem. Dla mnie Blog ten, a w szczególności wpisy Pana Wojtka są inspiracją do badań nad cyklicznością zdarzeń gospodarczych. Mnie, jak pewnie wielu innych, intryguje Pana metodologia, ale w coraz większym stopniu denerwuje bufonada i brak szacunku do gospodarza i innych komentatorów. Super, że próbuje Pan okiełznąc rynek metodami stricte matematycznymi, ale niech Pan pozostawi ocene ich wyższości nad innymi metodami pozostałym komentującym. Puki co Ci, którzy są na tym blogu po FREE LUNCH z pewnością nie dostali go od Pana.

  • lastkura

    Problem złota to problem ,które aktywa spanikują na panikę na S@P 500 . W przypadku szybkich spadków i braku płynności wcale nie powiedziane a priori czy złoto wzroście [2008 panic ].

  • guyfawkes13

    @007

    //Z kolei tu coś na kształt klina,powinno być jeszcze lekko w dół,raczej bez zaliczenia 3,60. Jak wybije potem klina w górę-zakupy dolara. //

    A nie bierzesz pod uwage takiej ewentualności, że wzrostowa korekta USD/PLN skończyła się pięknymi świecami sygnalnymi na 50% zniesieniu spadków?
    Bo jak popatrzeć ''nieuprzedonym'' spojrzeniem, to takie wrażenie się narzuca.
    fxpro.ctrader.com/c/VZz6n

  • terrainahead

    versus_one

    W latach 1999 - 2008 Gold urósł około 3 krotnie ( 300 % ). Czy zakładasz podobny ruch?

  • guyfawkes13

    @007

    Może za jakiś czas pan Żabka znowu zacznie inwestować swoje opcje wieczyste (wyciągniąte z kapelusza razem z królikiem) tylko w najmocniejsze aktywo świata - PLN?:)))

  • guyfawkes13

    Noo, moze jeszcze jedna kreska.:))
    fxpro.ctrader.com/c/2Zz6n

  • terrainahead

    red007

    Dziękuje Panu za odpowiedź.
    Osobiście jestem po zakupach USD, którego jako ślepa kura kupowałem przez drugą połowę 2017. Średnia zakupu to około 3,62. Obecnie dobrą opcją wydają mi się kopalnie złota na NYSE. Mają większą tzw. betę niż Gold, a więc rosną ( i spadają ) szybciej niż surowiec.

  • red.007

    @guyfawkes13
    Może tak być,właściwy kierunek dopiero przed nami.Wówczas hossa na giełdzie i spadki dolara.Próbuję zmierzyć się z wykresami głównej pary i miedzi,póki co interpretuję je wstępnie jako spadki miedzi i wzrost dolara.Wiesz,że mam fioła na punkcie formacji i ich wybicia choć przyznaję,że samo wyznaczenie formacji może być po prostu błędne.
    Tak czy siak dam grzecznościowo znać gdy zdecyduję się na zakupy.

  • guyfawkes13

    @007

    Nie widzę na miedzi ani większego spadku, ani większego wzrostu w najbliższym czasie. Sytuacja na ojro nie jest łatwa, ale raczej spodziewałbym się wzrostu.
    Lepiej nie dawaj znać kiedy kupujesz/sprzedajesz, bo to przeszkadza w ocenie sytuacji.

  • red.007

    @guyfawkes13
    Masz rację z tym dawaniem znaku.
    W przypadku braku powodzenia atak ze wszystkich stron,łącznie z syndromem ślepej kury.Mam na myśli zwykłą przyzwoitość,bo to pozwała stanąć w prawdzie.Dlatego cenię przyzwoitość np.@mac-erson,choć spotyka go ze strony niektórych kubeł pomyj.
    Z drugiej strony nie dziwi,bo takie polskie.

  • 20gladiator

    Panowie, bessa zaczyna się rozkręcać a niektórzy jeszcze tkwią mentalnie w hossie. Podejrzewam,że w najbliższej przyszłości będziemy korygowali ostatnie wzrosty, łącznie z testowaniem ostatnich dołków na W20 po czym czeka nas dłuższe odbicie zgodnie z sugestią Gospodarza.

  • lastkura

    Spytaj się pan o przyzwoitość tych , którzy nakupili małe spółki za jego namową. Niestety znów pije ,że urośnie 16 % analogia 16 luty 1998- 12 marca 1998 ,powyżej 2650 - wig 20 . Jakie podstawy żadne -subiektywne bzdety .

  • guyfawkes13

    @007

    Sama (nad)świadomość, oceny Twoich własnych, skomplikowanych i angażujących poczynań by the public, krepuje i zniekształca. Niepotrzebne superego.
    Prywatne inwestycje to nie jest dziedzina publicznego ''stawania w prawdzie''. Nic nikomu do tego, to Twoja prywatna sparawa i tylko Twoja odpowiedzialność i konsekwencje.

    Nie zgodzę się, że wytykanie błędów est ''takie polskie''. Myślę, że to jest uniwersalne i czasem się ''należy'', jeśli ktoś jest pyszałkowaty, jak pan magician Żabka.:))

  • red.007

    Panie Lastkura dobrze Pan wie o czym mówię.@mac-erson postawił SWOJE pieniądze,nie Pańskie,nie klientów jakiegoś funduszu tylko swoje na określoną przez niego koncepcję.Tą koncepcją się podzielił.Proszę pokazać dowody na to,że namawiał kogokolwiek na postawienie swoich pieniędzy na jego koncepcję.
    Proszę przedstawić sposób jak mam spytać,bo napisać "spytaj się pan" jest łatwo wiedząc,że to pytanie retoryczne.Fakty-nie pomówienia.
    Przyzwoitość tego człowieka polega na tym,że w odróżnieniu od innych np.analityków,którzy przedstawiają swoje koncepcje bez stawiania na nie swoich własnych pieniędzy,on zapłacił za to swoją kasą.Pan również stawia swoje pieniądze informując o np.krótkich na giełdy i spotyka Pana krytyka inaczej myślących.
    Nikomu nic do tego kto jak wydaje swoją kasę.

  • guyfawkes13

    @007

    A tak przy okazji, na USD/PLN było 58 tygodni spadku i 22 tygodnie wzrostu korygującego ten spadek. 22/58 = 0,379. Jest to liczba najbliższa poziomowi Fibo 0.382.
    Gdyby tygodni wzrostowych było 23, to dostalibysmy 0,3965. Gdyby tygodni wzrostowych było 21, dostalibyśmy 0,362.

    Jak widać, 22 tygodnie są najbliżej współczynnika 0,382. Być może licząc dni, dostalibyśmy jeszcze większą dokładność, ale już mi się nie chce liczyć. Przyjmuję, że czasowo korekta wzrostowa na USD/PLN osiągneła 0,382 poprzedzającego spadku.:))

  • guyfawkes13

    Mam nadzieją, że dobrze policzyłem, jak się komuś chce, to może moje obliczenia sprawdzić sam, mnie się już nie chce:))

  • guyfawkes13

    No i 58 to jest 5+8=4,
    a 22 to jest 2+2=4, czyli

    4=4, czyli ''wart Pac pałaca.

    Kabalistycznie tez gra i koliduje:)))

  • guyfawkes13

    Poprawka:
    58 to jest 5+8-13, 13 to jest 1+3=4

  • guyfawkes13

    Chyba jestem zmęczony.
    58 to jest 5+8=13, 13 to jest 1+3=4

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    Kabalistycznie tez gra i koliduje:)))

    Kabalista z Londynu i radziecki matematyk. Mój blog to zaiste dziwne miejsce.

  • lastkura

    DR. COPPER JAKO FORPOCZTA KRACHU 1929 - 1932 Z UWZGLĘDNIENIEM ZASADY SYMETRII CURIE.

  • lastkura

    Drobna ,acz kluczowa uwaga od Godla . Zasadniczo rzekome jedynki to tylko konwencje, rzadko realne operacje natury. Dlatego zapis 89 lat nic wspólnego nie ma z liczbą 89 . Mamy oprócz konwencji możliwość cyklicznej jedynki [1 rok] i to dla miedzi z grubsza zachodzi [szczyty 12 -24 luty] . Druga możliwość to ułamki łańcuchowe z optymalną diofantyczną reprezentacją 89/55 . 8 lipiec1932 - 19 october 1987=55[lat] i odpowiednia relacja. Wracając do forpoczty.

  • guyfawkes13

    @WB

    //Kabalista z Londynu i radziecki matematyk. Mój blog to zaiste dziwne miejsce. //

    No a Pańskie inspiracje? Kondratiew, Kitchin, Kuznetz, Modelski...
    Nie wiem czemu Pana to dziwi.:)))

  • lastkura

    Miedz przed 1929 była już w trendzie spadkowym dołek fali a listopad 1926 ,górka fali b 24 luty 1928 =24 luty 2017 szczyt Kghm . Zgodnie z zasadą Curie skutek powinien być co najmniej tak symetryczny jak przyczyna 26 sierpień 1921 -3 september 1929 -8 lipiec 1932, czyli 571/153[ weeks] . Elementy symetryczne = niezmiennicze tylko dla odwracalnych [ 2+sqrt3]^k . ZASADA CURIE 18 LUTY 2009 [DNO WIG 20] ,20 STYCZEŃ 2016 I TOP 24 LUTY 2017 , czyli mamy idealne 418 /56 i oczekujemy analogii 571/418 . Patrząc na wykres copper=wig 20 .

  • lastkura

    To co kluczowe w forpoczcie . Identycznie miedż miała dołek w listopadzie 1931 a nie w lipcu 1932 . Wzrosła od 1931-- 97 [98 razy zależnie od liczenia ] ,czyli KOREKTA na dołek z 2008 -125 o [2+SQRT3],AKTUALNIE 275 . Mamy zatem forpocztę korekty całego wzrostu od 8 lipca 1932 przed sobą . DR . COPPER { NOT THE ECONOMY} STUPID . Wobec wykresu usd - juan poziom 2008 i 2015/2016 praktycznie mamy . Poziom wigu 20 1680 minimalny wymiar korekty ,970 realne .

  • terrainahead

    Czy można oczekiwać umocnienia USDPLN w sytuacji intencjonalnego osłabiania USDCNY ?
    stooq.pl/q/?s=usdcny&d=20180803&c=3y&t=l&a=lg&b=0&r=usdpln

  • lastkura

    24 luty 2017 szczyt kghm . Dla niego mamy [10+6qrt3 ]# 0,5 z bifurkacją 15 -20 october 2007,19 december 2012,23 january 2918. Lagrangiany proszę sprawdzić we własnym zakresie jako ćwiczenie .

  • karnakufo

    PKOBP - S na powrocie do przebitego wsparcia, gdyby jednak wyszedł nad pokazany opór to L:
    www.bankfotek.pl/view/2122928

  • lastkura

    JA mam zajęto do góry usd -pln ,ale czekam na analog 17 kwietnia na usd pln 25 styczeń 2018, 17 kwiecień ,8 august ------168/82 .

  • terrainahead

    To znaczy jak to sprawdzić panie Lastkura ? O co kaman?

  • lastkura

    Propozycja Lagrangiana dla funkcji kwadratowej jest podana w mojej pracy i jest bardzo ważna ,gdyż zachowuje ślad i jest optymalna drogą. Trzeba napisać wielomian dla pierwiastka np 10 +6sqrt3 i zastosować . Otrzymujemy w tym przypadku 10+3sqrt6 ,czyli 8 october 1998 ,october 2008 i 11 february 2016 [globalny dołek ].

  • lastkura

    Trzeba uczciwie pracować a nie pisać bzdety o kabałach i liczeniu na palcach do 40 .

  • versus_one

    @terrainahead

    A zastanawiałeś się, czy starczy Ci życia na powtórny rajd 300% ? Może niech najpierw porządnie spadnie. Skracając czas spodziewałbym się testu z 3 grudnia 2015r.

  • lastkura

    Jednoczesny spadek złota i giełd oznacza totalną ucieczkę do płynności .

  • terrainahead

    versus_one

    Hmm, tylko interpretuję Twój wpis...a życie ?
    Może wczoraj byłem bliski jego utraty.

  • versus_one

    @terrainahead

    No właśnie. Żyć tu i teraz, a nie tym, co będzie.

  • terrainahead

    versus_one

    Oj chyba nie inwestujesz aktywnie.

    Jutro to dzisiaj, tyle, że jutro.

  • terrainahead

    Lastkura

    Ucieczka do płynności to raczej krótsze epizody. Potem trzeba parkować kapuche.

  • lastkura

    Sprawa wzrostu złota w latach 1929 -1932 nie istniała [stały kurs ] , w 1987 na krachu praktycznie nie było ruchu a nawet 20 october 1987 gwałtownie się osłabiło . Tak wiec obserwując parę przypadków sprawa wzrostu złota i spadku giełd to raczej mit na który sam się nabrałem .

  • lastkura

    Najbardziej zabawne im więcej TRUMP o cłach i deficycie gada ,tym większy deficyt Usa w handlu z innymi krajami . Ale tak musi być skoro zajmujemy się tylko konsumpcja tego, co w Chinach wyprodukowali .

  • neo733

    Panie Dociekliwy, dopiero przeczytałem Pana wpis. Kto tu mówił o jakimś lewarze. Ja gram wyłącznie za własne pieniądze. Jutro zaczynam skupować dolara, po 4% dziennie.

  • lastkura

    Inwestorzy w USA chcą aby giełdy rosły w nieskończoność a politycy chcą aby deficyty rosły w nieskończoność . Oczywiście za to wszystko mają zapłacić frajerzy z całego świata tylko nie amerykanie . Cóż tam stara szkoła austriacka -bzdety . Peter Cecchini szacuje ,że pożyczamy aktualnie 1 dolara aby wyprodukować 30 centów . On uważa to za nonsens a ja za istotę współczesnego kapitalizmu . Transfer pieniędzy jest przecież od wspólnych do prywatnej kieszeni . Ogromny deficyt powinien być raczej w recesji a nie w ogromnej prosperity . Ostatecznie nieskończona jest głupota ludzka a nie giełda i deficyty .

  • lastkura

    Polska gospodarka i giełda to trup bo deficyt jest najmniejszy w historii . Nie próbuję nawet zrozumieć makroekonomii ,dla mnie to czarna magia . Oczywiście my dyskontujemy załamanie w USA .

  • terrainahead

    Panie Lastkura. Zgadzam się z powyższym w całej pełni. To przecież jest makroekonomia - przeganianie rybek w akwarium, albo lepiej owieczek po pastwisku.

  • terrainahead

    Od lat staram się zrozumieć a raczej poznać makroekonomię, nie zrozumieć, bo matematyki już nie zrozumiem.

  • lastkura

    Myślę ,że nikt nie wierzy w żadne Amazon , który urósł 200 -500 razy ,ale jedynie w to , że to nie on będzie tym ostatnim frajerem.

  • lastkura

    Jak widać piewcy wiecznej hossy kupują pkc do ostatniej złotówki a frajerzy poczekają na rezultat ich hossy jak będzie minimum 1680 .

  • lastkura

    Uwielbiam ręczne sterowanie Trumpa i Chin [podniesienie depozytów na juana ]. Jest to nieomylny sygnał,że za chwilę będzie zabawa . Przecież nikt nie pozwoli na jakiekolwiek spadki .

  • mzamojsk

    Chinskie indeksy nie zwalniaja i zaliczaja kolejne minima (przebite dolki z konca czerwca). Jesli tak jest w fali B, to co bedzie z nimi w C ? Chinageddon sie materializuje.

  • andrzej_stefaniak

    Co sprzyja spadkom na GPW:

    acemarketu.com/?p=301761

  • karnakufo

    U nas spada wg mojej AT(zadziałał opór) :)

  • bajkolandiaa

    8:00 Niemcy. Zamówienia w przemyśle (czerwiec): -4% m/m i -0,8% r/r (prognoza -0,4% m/m i +3,4% r/r)

  • lastkura

    WIELKA SŁAWA TO ŻART ,KAŻDY EKONOMISTA BŁAZNA JEST WART .
    www.youtube.com/watch?v=n30tAZeKoDQ

  • dociekliwy54

    @neo733 8 godzin temu

    "Panie Dociekliwy, dopiero przeczytałem Pana wpis. Kto tu mówił o jakimś lewarze. Ja gram wyłącznie za własne pieniądze. Jutro zaczynam skupować dolara, po 4% dziennie."
    No i właśnie dla tego, że Pan się nie lewaruje, to Pan tego nie rozumie.
    Pan i tak proponuje zarządzającemu lewarowanie i wchodzi Pan w układ z osobą która się lewaruje(nawet jeśli wcześniej tak jak Pan nie miała lewara). A wystarczy postawić się po drugiej stronie...

  • lastkura

    Klasyka ślepych kur po fakcie . Jak będzie 2500 to wszyscy kupili , jak 1680 to wszyscy mieli na spadek .

  • lastkura

    Dobra analogia do obrony franka 1,20 . Chiny nie pozwolą na przebicie 7 na parze usd -juan ,czyli poziomu paniki 2008 i 2015/2016 . Jak Jelcyn w 1998 -dewaluacji nigdy nie będzie .

  • mac-erson

    @kura
    Proponuję wstrzymać się na miesiąc i zobaczymy, która koncepcja zwycięży a nie codziennie wklejasz to samo tak jakbyś był nieomylny. Trochę pokory bracie.
    Twoja koncepcja wygra i spadniemy zarobisz przegra będę od Ciebie odbierał depozyt :)

  • konsultant121

    @lastkura To w koncu ORGR na USDCNY czy szczyt juz bliski bo nie wiem:)
    stooq.pl/q/?s=usdcny&c=20y&t=l&a=lg&b=0
    Do 8. nie dojdzie?:))

  • red.007

    @mac-erson
    Słusznie,strasznie się gość jara.

  • lastkura

    Panie Mac erson JA o nic z panem nie nie rywalizuję . Pomylił pan poziomy .

  • bialek.wojciech

    Ciekawostka:

    "The stock markets return over the next decade is likely to be well below historical norms.

    That is the unanimous conclusion of eight stock-market indicators with what I consider the most impressive track records over the past six decades. The only real difference between them is the extent of their bearishness. (See chart below.)"

    si.wsj.net/public/resources/images/B3-BH900_backgr_4U_20180803143857.jpg

    www.wsj.com/articles/the-8-best-predictors-of-the-long-term-market-1533521521

  • terrainahead

    " likely to be well below historical norms. "

    Jak dla mnie, brzmi przyjemnie.

  • lastkura

    Ekonomiści uwielbiają hipotezę rynku efektywnego noblisty E . FARMY Na rynku wielu inteligentnych ludzi błyskawicznie dyskontuje istotne informacje . Moja wersja brzmi radykalnie inaczej . Na rynku nikt nic nie rozumie , są sami idioci i jeden gapi się na drugiego [lub ekran komputera ] powielając mechanicznie decyzje innych . Krótko to nie informacja jest istotna ,ale grupa Artkina B3 ,która opisuje permutujące naśladownictwo .

  • terrainahead

    A ja jeszcze o złocie. Istnieje spora historyczna korelacja pomiędzy ceną Gold a deficytem federalnym.

    -ostatni długoterminowy dołek na rynku złota (jesień 2015) pokrywał się z najniższym od lat deficytem w USA;
    -rekord na rynku złota (2011) miał miejsce ok. półtora roku po rekordzie deficytu;
    -wieloletnie minimum cen metalu na przełomie wieków pokrywał się z rekordową nadwyżką budżetową.

    Powyższe wnioski pochodzą a artykułu Tomasza Hońdo.

  • terrainahead

    Co się dzieje z budżetem federalnym za Trumpa? Wiadomo. I to jest okres prosperity. Jak zachowa się deficyt, gdy będą rosnąc rentowności?

  • lastkura

    Czyli szczyt w 2000 pokrywał się z niskim deficytem , co oznacza koniec fali 3 a teraz mamy manię fali piątej.

  • bajkolandiaa

    A co Was obchodzi deficyt USA jak tam rząd drukuje dług a FED go kupuje , nikt nikomu nic nie musi oddać , to jest własnie kapitalizm BOGATYCH.

  • terrainahead

    no tak, ale wg. tych działań i ic skali porusza się cena USD i Gold.

  • lastkura

    Jeśli w czasie bumu mamy ogromny deficyt to co będzie jak będzie recesja . Jeśli facet w czasie hossy gra do góry i jest na stratach to co będzie ,gdy będzie spadać a on ekstremalnie gra do góry . Sprawa oczywista -wojna .

  • lastkura

    Wszystkim przypominam o forpoczcie copper [patrz wczoraj g 20 ] jako analogii krachu 1929 -1932 2018-2020 .

  • neo733

    @Dociekliwy
    Ja nie wchodzę w "układ" z żadnym "zarządzającym", bo takich nie ma, z lewarkiem albo bez lewarka. Są tylko bajkopisarze. Ale tak najprościej sprawdzić.

  • lastkura

    Wszyscy czekają na głupiego Jasia ,że przyjdzie i jeszcze parę procent podciągnie a cała reszta mu sprzeda na szczycie .
    Najczęściej tym głupim Jasiem jesteś ty .

  • neo733

    Panie Kura, a ja to bym się za małe co prawda pieniądze założył, że w tym roku jeszcze zobaczymy S&P powyżej 3000. I jak tam z pana opcjami, Jasiu?

  • neo733

    Panie Kura, a ja to bym się za małe co prawda pieniądze założył, że w tym roku jeszcze zobaczymy S&P powyżej 3000. I jak tam z pana opcjami, Jasiu?

  • lastkura

    Proszę zgłosić się do pana Mac emersona on jak pan startuje w kategorii amatorów .

  • neo733

    A pan w jakiej kategorii - frajer pompka?;-) Nie mówię, że dawca kapitału, bo pan żadnego kapitału nie ma.

  • terrainahead

    Panie Neo733 to nic prostszego. Pan kupujesz, za małe pieniądze oczywiście, instrument na wzrost i sprzedajesz jak będzie 3000.
    Już po transakcji?

  • neo733

    @Terrain.
    Proszę Pana, ja w zasadzie nie gram na konraktach (od wielkiego święta). Więc tym bardziej mogę sobie pogadać, bo nie jestem niczym obciążony:-)

  • red.007

    No ciekawie,ciekawie.
    Możemy mieć ochotę na piątą falę w analogii do pierwszej lipcowej świecy.
    Po niej dwie wzrostowe.
    stooq.pl/q/?s=wig20&c=5m&t=c&a=ln&b=1
    Dopiero wówczas spadki jako korekta impulsu.
    To mogłoby wiele zmienić,bo po korekcie wzrosty jako trzecia fala Gospodarzowej fali B.Ktoś się może wściec jak będzie to tylko korekcyjny spadek a nie do czerwca,mnie to nie przeszkadza.Dolar się uspokoił i zezwala jeszcze na wzrost giełdy.

  • bialek.wojciech

    @2w3zalamana: wczoraj
    "Czy dobrze rozumiem, według Pana analiz oraz wyczucia rynku, aby to było spójne z polskim rynkiem najbardziej prawdopodobny scenariusz:
    - teraz 2 miesiące wzrostów na WIG (fala B bessy).
    - za 2 miesiące czyli około 1 października, załamanie FANG oraz fala C bessy na WIG-u spowodowana głównie spadkami w USA."

    Nie podejmuję się na razie zgadywania terminu domniemanej fali C. Kitchin temu - licząc naiwnie 40 miesięcy wstecz - był już kwiecień 2015 (czyli fala C zacznie się we wrześniu tego roku). 2 Kitchiny temu był grudzień 2011, fala C (załamana) zaczynała na się na WIG-u w marcu 2012 (czyli w obecnych realiach w listopadzie br. 3 Kitchiny temu (dokładnie 10 lat temu) fala C (Lehman) już trwała.

  • bialek.wojciech

    @mzamojsk:
    "Chinskie indeksy nie zwalniaja i zaliczaja kolejne minima (przebite dolki z konca czerwca). Jesli tak jest w fali B, to co bedzie z nimi w C ? Chinageddon sie materializuje."

    Rzeczywiście moja hipoteza Chinageddonu nie wydaje obecnie już tak bardzo szalona jak wcześniej:

    stooq.pl/q/?s=83147.hk&c=5y&t=c&a=lg&b=1

    Ciekawe, czy Chińczycy się przestraszą i złożą hołd lenny Trumpowi.


  • dociekliwy54

    neo733 godzinę temu

    @Dociekliwy
    "Ja nie wchodzę w "układ" z żadnym "zarządzającym", bo takich nie ma, z lewarkiem albo bez lewarka. Są tylko bajkopisarze. Ale tak najprościej sprawdzić."
    Ech....Po prostu nie miał Pan szczęścia trafić. Ja znam osobiście "zarządzającego" i to nie byle czym, oj nie byle czym. A o innych może Pan sobie poczytać w książkach.

  • dociekliwy54

    @W.B.
    A ta przewaga spółek "wartościowych" powinna pokrywać się z przewagą rynków EM?

  • neo733

    Ponieważ rynek jest złośliwy jak stara zołza, nie wykluczałbym, że sobie jeszcze urośnie (w US), tak żeby dla porządku wyciąć wszystkich miśków-wróżbitów, a potem to już z czystym sumieniem będzie mógł łupnąć.

  • lastkura

    Czas nauczyć się co to jest wartość własna i rozłożenie ryzyka w czasie a nie opowiadać bzdety .

  • neo733

    @Dociekliwy
    Nie chce się spierać, więc jeszcze tylko napiszę, że jak jest hossa, to sam sobie potrafię kupić akcje, nie potrzebuję zarządzającego (funduszem), a jak jest bessa, to zarządzający może tylko umoczyć moje pieniądze, więc osobiście nie stosuję.

  • neo733

    Ciekawe, czy w US wiedzą, że polska kura trzęsie Wall Street?

  • dociekliwy54

    neo733 15 minut temu

    @Dociekliwy
    "Nie chce się spierać, więc jeszcze tylko napiszę, że jak jest hossa, to sam sobie potrafię kupić akcje, nie potrzebuję zarządzającego (funduszem), a jak jest bessa, to zarządzający może tylko umoczyć moje pieniądze, więc osobiście nie stosuję."
    I ja nie będę się spierać. Mój znajomy zarządzający celował w 60% rocznie, bo takie miał zamówienie. Czy jest hossa, czy bessa to widać po, a nie przed.

  • neo733

    @Dociekliwy
    Zgadzam się, dlatego ostrożniej wchodzić dopiero "po", jak widać, co jest. Kiedyś spotkałem pewnego Amerykanina, który powiedział mi, że raz na jakiś czas wymienia swoje własne dolary na euro, a potem z powrotem, nic więcej nie robi i z tego żyje (wyglądało na to, że nieżle). Tym niemniej poprosiłbym Pana, jeśli można, o namiary na Pańskiego fachowca.

  • dociekliwy54

    neo733 10 minut temu

    @Dociekliwy
    "Zgadzam się, dlatego ostrożniej wchodzić dopiero "po", jak widać, co jest. Kiedyś spotkałem pewnego Amerykanina, który powiedział mi, że raz na jakiś czas wymienia swoje własne dolary na euro, a potem z powrotem, nic więcej nie robi i z tego żyje (wyglądało na to, że nieżle). Tym niemniej poprosiłbym Pana, jeśli można, o namiary na Pańskiego fachowca."
    Przykro mi, namiarów nie mogę podać. Prowadziłem z tym Panem tylko dżentelmeńskie rozmowy i konsultacje. Nie robiliśmy żadnych interesów i nie jestem upoważniony do promowania go, zwłaszcza, że on żadnych promocji nie potrzebuje.

  • neo733

    @Dociekliwy
    Okay, okay, po prostu myślałem, że z tych pogaduch po robocie może wyniknąć jakiś interes (tak już mam). Jeśli Pan kiedyś spotka swojego znajomego, proszę mu w życzliwych słowach napomknąć o potencjalnym kliencie.

  • neo733

    @Dociekliwy
    No i absolutnie ani przez myśl mi nie przeszło, że to ma być publicznie tu na blogu.

  • red.007

    @lastkura
    Będzie miał Pan rację ze spadkami.
    Od końca czerwca robimy pięciofalową C korekty pędzącej,która rozpoczęła się końcem marca. 2350 jest jeszcze do osiągnięcia jako podfala 5 w C,
    stooq.pl/q/?s=wig20&c=1y&t=c&a=ln&b=1
    z resztą 2911 na SPX jest również do osiągnięcia.Czy wyrobimy się do 8 sierpnia nie wiem ale struktura musi mieć czas na wypełnienie.
    To samo na KGH,od drugiej połowy czerwca robimy C korekty płaskiej,również rozpoczętej końcem marca.Również została do zrobienia podfala 5 w C,celem wyrównania lub lekkiego pokonania czerwca
    stooq.pl/q/?s=kgh&c=1y&t=c&a=ln&b=1
    Zatem piątki od czerwca nie będą nowymi impulsami wzrostowymi tylko piątkami kończącymi korektę.
    Wiem,że moja opinia,jako ślepej kury,jest dla Pana nieistotna ale
    w przypadku realizacji powyższego scenariusza,z mojej strony zakupy dolara,po zakończeniu rysowania tych piątek.

  • neo733

    Panie Red, czy Pan myśli, że jak oni osiągną te "2911" to nie wykręcą trochę więcej, żeby trójka się zapaliła z przodu? Przecież wszystkie telewizje będą o tym trąbić na okrągło.

  • guyfawkes13

    @WB

    //Kabalista z Londynu i radziecki matematyk. Mój blog to zaiste dziwne miejsce.//

    Mówiąc serio, to proporcje Fibonacciego są prawdziwe, a w mojej ''kabale'' to jest tyle kabały, co trucizny w zapałce. Cześć kabalistyczna to żart of course, w stylu ''Pańska szarada polityczna jest niegramatyczna''.:))

    Natomiast matematyk jest rzeczywiście radziecki. Idealny okaz marksistowskiego mełameda, który w sposób ''naukowy'' odwraca kierunki rzek. ''Naukowość'' i ''naukowy żargon'' jest to jest cecha nieodłączna marksisty. Zero związku z rzeczywistością, nawet programowo, zero wyczucia metodologicznego.

    Kiedyś byliśmy atakowani marksizmem ze wschodu, głównie w dziedzinie bazy, dziś jesteśmy atakowani marksizmem z zachodu, głównie od strony nadbudowy.

  • neo733

    Kiedyś byłem na szkoleniu z Elderem i powiedział, że wszystkie poziomy, wsparcia, opory, należy traktować jak siatkę w tenisie, piłka tam wpada i może być 2900, albo 3000 lub 3100. To sobie zapamiętałem.

  • guyfawkes13

    @007

    No nieee wiem my Friend, nieee wiem.
    Nie dziwi Cie to, że jeśli już ktoś dopuszcza jakiś wzrost, to TYLKO jako korektę, która w dodatku skończy się tuż tuż, za dwie czy trzy sesje?

    A słyszałeś Ty my Friend takie powiedzenie, że giełda dyskontuje przyszłość?
    Jeżeli jest prawdziwe, no to chyba wojny handlowe są już w cenach? Co jeszcze może być gorszego, co zapoczątkuje krach?

  • red.007

    @neo733
    O SPX wspomniałem mimochodem i nie podejmuję się interpretacji,może mieć Pan rację,zawsze orientacyjnie można pociągnąć linię po szczytach od kwietnia i szukać jakiś ograniczeń dla wzrostu.Raczej chodziło mi o nasz rynek,gdyż dostrzegam możliwość jeszcze małego podbicia.

  • neo733

    @Red
    Zgadzam się z Panem, ale w Polsce bym teraz akcji nie kupował. Jeszcze nie widziałem hossy bez kapitału. Chociaż oczywiście amatorzy kontaktów mogą wyzbójować kilkadziesiąt punktów.

  • red.007

    @neo733
    Już jako dygresja,jedni od kwietnia widzą na SPX klina,inni uważają,że go nie ma.
    W przypadku klina,to linia prowadzona po szczytach powinna zostać przez wykres przebita i oznaczałoby to zakończenie formacji klina i przystąpienie do spadków.

  • red.007

    @neo733
    Pisałem o zakupach dolara nie akcji.Powinien jeszcze na małym podbiciu akcji,trochę spaść,tak zakładam.

  • red.007

    @guyfawkes13
    Mam to do siebie,że z Twoimi opiniami się liczę.

  • neo733

    @Red
    Na dolarze nie da się ostatnio przegrać. Kupuję w małych partiach, a potem wyrzucam. Jeden raz się pomyliłem, ale raptem straciłem grosze. Swoją drogą, trzeba mieć stop loss.

  • neo733

    @Red
    Już jako dygresja, klina to trzeba mieć rano po fieście:-)

  • nordnorge

    @red.007
    SP500-kontrakty. Tam od kwietnia nie ma klina, przynajmniej w znaczeniu ending diagonal. Wg zasad 1>3>5. A tam jest 3 > 1.
    Pzdr

  • neo733

    Dla Pana Wojciecha, wieści z Chin. Mój kumpel twierdzi, że co Trump z cłami, to Partia Komunistyczna dewaluacją juana.

  • mac-erson

    Moim zdaniem koniec korekty
    I ruszamy na dalej na polnoc.
    Podpisano: ślepa kura, amator z miasta Łodzi

  • bajkolandiaa

    10 tygodni mamy konsole na eur/usd , myślę że do wrzesnia ona wytrzyma ale jak wrócą GRUBE ryby z urlopów we wrześniu i wywalą konsole dołem przed FeDem to będzie wszystko jasne , pozostaje cierpliwie czekać bo ruch będzie szzybki i mocny po wybiciu konsoli ,a złotóweczka wiadomo na co reaguje , na razie bawią się PŁOTKI albo algorytmy wakacyjne.

  • dociekliwy54

    Neo733
    "@Dociekliwy
    No i absolutnie ani przez myśl mi nie przeszło, że to ma być publicznie tu na blogu."
    Przypuszczam, że to niemożliwe.
    Kiedyś trochę z mojej inicjatywy, a trochę przez przypadek zaczęły się otwierać przede mną "duże drzwi". Można żyć w jakimś miejscu i nie wiedzieć, że zaraz obok istnieją inne światy. Ten świat o którym mówię, to świat ludzi jeszcze młodych , wykształconych i bardzo ambitnych. Są związani z ważnymi instytucjami, ale człowiek z ulicy nie wie, kto w tym innym świecie jest. Czy ten elegancki pan w garniturze, czy jego znajomy. W świecie tym panują inne prawa. Każdy już coś znaczy, coś umie i kogoś zna. Jednak najważniejszą cechą tego świata jest Zaufanie jakim darzą się jego członkowie. Ci ludzie są kulturalni w sposób niewymuszony. Niewyobrażalne jednak jest, by ktoś zawiódł i próbował grać tylko na siebie. Ludzie tego rodzaju wolą stracić(i stać ich na to), ale nie skompromitować się. Bardzo szybko zorientowałem się, że nie należę do tego świata. Mam nadzieję, że może parę razy byłem użyteczny i to już daje mi satysfakcję. Oczywiście w świecie tym robienie pieniędzy jest stosunkowo proste. Najważniejsze są powiązania personalne. Nie ma wielkiego problemu z kapitałem na start. Na prawdę nikt nie musi chodzić "po ludziach" i proponować czegokolwiek.
    Nasze drogi z tym Panem się rozeszły, gdyż inne były nasze możliwości i oczekiwania a także fragment rynku , którym się interesowaliśmy. Dostałem grzecznościowy "bilet wstępu" na kawę, ale nie korzystałem z niego od dawna. Ja wolę spokojne życie i pewnie nie nadaję się do takich rzeczy. Nie wiem, czy za znanymi mi drzwiami dziś nie siedzi ktoś inny, a mój znajomy nie pracuje w City, albo nie korzysta z wczesnej emerytury gdzieś na jachcie na Morzu Śródziemnym.
    Podobno do tego, by z klasy niższej przejść do średniej trzeba zwykle 40 pokoleń i tak samo ze średniej do wyższej. Tak więc może lepiej zająć się rozwojem własnych dzieci, niż dążyć do bogactwa za wszelką cenę?

  • andrzej_stefaniak

    Kolejne sygnały ocieplenia na GPW:

    acemarketu.com/?p=301950

  • bajkolandiaa

    Ciekawe jak mocno muszą wybic nowe szczyty w USA żeby ta armia 85% na S zaczęła się przekręcać i została wydymana.

  • lastkura

    Kolejne analizy wybitnych ekonomistów ,laureatów nauk wszelkich pan STEFAN WCZORAJ co sprzyja spadkom na gpw, DZISIAJ kolejne sygnały ocieplenia na gpw . Wielka sława to żart ,każdy ekonomista błazna jest wart . Pan niestety nie mieści się nawet w kategorii błazna .

  • bajkolandiaa

    Na eur/pln 5 fal w góre i własnie mamy 3 fale korekty ,gdzie jesteśmy na dołku fali 4 czyli tutaj korekta mogłaby się skonczyć i wyglądałoby pięknie , dla akcji byłoby dużo gorzej.

  • bajkolandiaa

    LASTKURA przynajmniej STEFCIO już nie promuje mega okazji na SWIGu ,

  • lastkura

    Dla mnie to raj jak" elita" naszego kraju prezentuje poziom pana Stefana . Ślepa kura przy nim to geniusz .

  • lastkura

    Kluczowa jest obserwacja usd- yuan . Wybicie linii szyi na poziomie bronionym przez rząd 7 [szczyty 2008,.2015-16] =wig 20 - min 5 % w dół i 10 -20 groszy na parach walutowych .

  • karnakufo

    Dzisiaj robią u nas 5-kę i... do dołu. :)

  • karnakufo

    Duży optymizm na kontraktach PKOBP - baza przeszła ze sporego minusa na plus.

  • tmoore

    @WB - Chińczycy się nie przestraszą, złożą hołd dla poprawienia pozycji przed kolejną fazą konfliktu: Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. but it is, perhaps, the end of the beginning. *WINSTON CHURCHILL w
    www.churchill-society-london.org.uk/EndoBegn.html

  • slow2006

    to co jednak idziemy na 3200 na s&p ? 3100 ? 3300 ?

  • mac-erson

    @karnakufo
    moja koncepcja jest taka:
    - jedziemy na 2380 tam jest większy opór, którego łatwo nie przejdziemy. Następnie odbijamy i gdzieś pod koniec sierpnia zrobimy fałszywe przejście przez opór aby wciągnąć niedźwiadków do gry. Fala powinna się zakończyć w okolicy 2450.

  • karnakufo

    @slow2006
    "to co jednak idziemy na 3200 na s&p ? 3100 ? 3300 ?"

    Jeśli pokonają pokazane opory to bardzo prawdopodobne:
    www.bankfotek.pl/view/2123044

  • lastkura

    Nadzieja jest matką matematyków ,a nie amatorów . 2 dni temu mówiłeś o analogii 16 luty 1998- 12 marzec 1998 odpowiedni wig 20 ---- 2680 . Proszę skonsultować się z panem Stefanem .

  • bialek.wojciech

    @dociekliwy54: wczoraj
    "A ta przewaga spółek "wartościowych" powinna pokrywać się z przewagą rynków EM?"

    To nie jest dokładnie ta sama zależność:

    wojciechbialek.blox.pl/resource/1GrowtvsValue6.png

    wojciechbialek.blox.pl/resource/2MSCIwzgl.png

    wojciechbialek.blox.pl/2018/07/Ostatnia-faza-relatywnej-slabosci-rynkow.html

    ... ale w analogii z 2000 rokiem, to na to samo wychodzi.

    Zapewne dlatego, że na EM jest mniej spółek wzrostowych niż w USA.

  • bialek.wojciech

    A może pokonanie kucharzy nie będzie takie trudne jak myślałem? Już 11-te miejsce mojego bloga w ogólnym zestawieniu:

    www.blox.pl/html?page=Top1000Index2

    :)

  • lastkura

    To nie wynika z umiejętności kucharzy , ale z tego ,że pan w końcu zabrał się do roboty .

  • red.007

    @WB
    Ciekawe jakie składniki są przyczyną awansu.
    Może matematyk podnosi popularność. :))))

  • terrainahead

    Ludzie nie rozumieją, że najpierw trzeba zarobić, żeby coś potem zjeść.
    Zgadzam się z twierdzeniem, że większa część społeczeństwa to niewiarygodni idioci.
    Pytanie, w której części się znajduję?

  • bialek.wojciech

    "Ciekawostka:

    www.fwi.co.uk/business/grain-prices-rise-wheat-crop-predicted-lowest-five-years

    Na razie pszenica została zestrzelona na 3-letnim maksimum:

    stooq.pl/q/?s=zw.f&c=3y&t=c&a=lg&b=1"

    Pszenica nadal walczy:

    "CHICAGO, Aug 6 (Reuters) - U.S. wheat futures jumped more
    than 3 percent on Monday and closed at their highest in three
    years on concerns about tightening global supplies as harsh
    weather slashed harvest prospects around the world."

    www.agriculture.com/markets/newswire/grains-wheat-ends-at-3-year-peak-as-poor-weather-cuts-global-crops

    stooq.pl/q/?s=ke.f

  • bialek.wojciech

    Chiński rynek akcji ponownie po 4 latach mniejszy od japońskiego:

    "By weeks end, Japanese equities were worth US$6.17 trillion to Chinas US$6.09 trillion, according to Bloomberg data."

    www.scmp.com/business/banking-finance/article/2158319/uncork-champagne-now-japans-place-top-stock-market-may-be

  • bialek.wojciech

    Przy okazji BoJ zdecydował się na poszerzenie dopuszczalnego przedziału wahań rentowności 10-latek:

    "BOJ Governor Haruhiko Kuroda said the central bank would permit the benchmark 10-year yield to trade a bit more widely, and pledged to keep rates at extremely low levels for an "extended period." "

    www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-07/how-boj-policy-changes-are-roiling-the-bond-market-quicktake

    stooq.pl/q/?s=10jpy.b&c=3y&t=c&a=lg&b=1

  • bialek.wojciech

    @neo733:
    "Dla Pana Wojciecha, wieści z Chin. Mój kumpel twierdzi, że co Trump z cłami, to Partia Komunistyczna dewaluacją juana."

    To jedna ze szkół (druga mówi, że to objaw ucieczki kapitału), ale poprzednio, gdy juan słabł wobec dolara czyli w latach 2014-2016:

    stooq.pl/q/?s=usdcny&c=5y&t=c&a=lg&b=1

    ... Chińczycy przepalili bilion dolarów ze swoich rezerw walutowych (czyli 1/4-tą).

    www.wsj.com/articles/all-eyes-on-chinas-currency-reserves-as-asian-markets-start-the-week-1533533348

    Na razie jednak w czerwcu i lipcu rezerwy Chin lekko rosły:

    www.reuters.com/article/china-economy-forex-reserves/china-july-fx-reserves-rise-to-3-118-trln-despite-trade-tensions-idUSENNI820TJ

  • bialek.wojciech

    "Pszenica nadal walczy:

    "CHICAGO, Aug 6 (Reuters) - U.S. wheat futures jumped more
    than 3 percent on Monday and closed at their highest in three
    years on concerns about tightening global supplies as harsh
    weather slashed harvest prospects around the world."

    www.agriculture.com/markets/newswire/grains-wheat-ends-at-3-year-peak-as-poor-weather-cuts-global-crops

    stooq.pl/q/?s=ke.f"

    Gdyby ktoś się chciał nauczyć rozróżniać kontrakty na różne rodzaje pszenicy:

    tradingsim.com/blog/7-things-to-know-before-you-start-trading-wheat-futures/

  • bialek.wojciech

    @red.007:
    "Ciekawe jakie składniki są przyczyną awansu.
    Może matematyk podnosi popularność. :))))"

    Komu by się chciało gotować w takie upały.

  • lastkura

    Muszę pana wyjątkowo zmartwić jak będzie krach pański blog będzie na 1 miejscu , ale nie dzięki panu .

  • bialek.wojciech

    @tmoore:
    "@WB - Chińczycy się nie przestraszą, złożą hołd dla poprawienia pozycji przed kolejną fazą konfliktu: Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. but it is, perhaps, the end of the beginning. *WINSTON CHURCHILL w
    www.churchill-society-london.org.uk/EndoBegn.html"

    Chiny to chyba jakieś 500+ powinny sobie może wprowadzić (wiem, wiem, że to nie za bardzo działa):

    "If China maintains its fertility rate of 1.2 by 2050 and 2100, its population would be 65 per cent and 32 per cent, respectively, of India's population, Yi said."

    www.deccanherald.com/international/chinas-population-would-be-65-680229.html

  • lastkura

    Chyba hossa pana Stefana na mniejszych spółkach się rozkręca . Tylko muszę iść kupić mikroskop .

  • bajkolandiaa

    lastkura
    Chyba hossa pana Stefana na mniejszych spółkach się rozkręca . Tylko muszę iść kupić mikroskop .

    2018/08/07 11:51:40

    I hossa na energetykach czyli słynne 50% portfela w ENErgETYCE naszego wieszcza macersona,jest tutaj kilka osób które mogłyby ruszyć w wyścigu o NAJWIĘSZĄ głupote.

  • bajkolandiaa

    Nie ważne ile ten wzrost jeszcze potrwa miesiac dwa czy trzy , po 10 latach i takiej nadpłynności trzeba być niezłym cymbałem ,żeby namawiać do kupowania akcji , ale po rekomendacji UNICREDIT LOTOSu na 0 nic mnie już nie zdziwi ,a OFERmy 90% w akcjach ,złotousty mateusz chce kumplom pomóc i na siłe zabrac każdemu z pensji ze 200 zł żeby tylko ratować AKCJE bo OFE w ramach suwaka będa wyprzedawać coraz więcej a jeszcze 25% pisiorki w ramach kolejnej reformy chcą zajumać z OFE także życzę owocnego kupowania .

  • fancykli

    @ WB
    Off topic:
    Brak dat, godzin i minut utrudnia znalezienie miejsca, w którym skończyliśmy czytać bloga. Czy tak musi być?

  • mac-erson

    @ lastkura 2 godziny temu
    "Nadzieja jest matką matematyków ,a nie amatorów . 2 dni temu mówiłeś o analogii 16 luty 1998- 12 marzec 1998 odpowiedni wig 20 ---- 2680 . Proszę skonsultować się z panem Stefanem ."

    Moja analogia polega na czasie trwania a nie wielkości zwyżki - nigdy nie mówiłem o poziomie 2680 a kilkukrotnie o strefie 2420-2470.
    Szczyt powinien być na początku września i tyle w temacie. Ile będzie wówczas to tak sprzedam. Obstawiam strefę ok 2450 ale jak pójdzie wyżej będzie miłe zaskoczenie.

    Kura nie denerwuj się tylko dokładaj do depozytu Shortów na NASDAQ :)



  • lastkura

    Tylko kompletny amator gra przy szczytach na kontraktach . Współczuję . Przy historycznych minimach zmienności tylko gra się na opcjach .

  • karnakufo

    @mac-erson
    Bardziej by mnie interesowało kiedy sprzedaż, gdy nie dojdą w Twoim terminie i do poziomu, który wymieniłeś? Innymi słowy chodzi mi o sytuację , gdy były by jednak spadki a nie wzrosty to po ile niżej byś sprzedał i czy w ogóle?

  • lastkura

    Rzeczywistość tych ,którzy kupili powiedzmy 10 kontraktów na wzrost przy powiedzmy 2360 i kisili do dna wygląda następująco . Bank chciał ich zamknąć 28 czerwca - oni odwrócili pozycję i teraz mają 3 kontrakty na spadek i ciągle się modlą o trochę oleju . Nie trzeba tylko oszukiwać samego siebie amatorzy [kontraktów].

  • tmoore

    @WB -Chiny to chyba jakieś 500+ powinny sobie może wprowadzić (wiem, wiem, że to nie za bardzo działa):
    Chiny są w trakcie 1000 plus - cały program wyjścia z biedy i budowa klasy średniej do 2030 to takie 1000 plus, dodatkowo proszę sobie wyobrazić, że już widać, że 500 plus działa ale wiadomo, że fluktuacje muszą być.
    - życzę miejsca pierwszego w pozycjonowaniu bloga ale obawiam się, że to kolejny objaw manii wśród ostatnich na giełdzie (mówię o Polsce) bo giełda w Polsce bez nowego otwarcia po reformie Tuska po prostu schodzi (nawet nie na psy) ale w formie exitus letalis.. Jakiś nowy prorok giełdowy by się przydał albo chociaż cud jakiś ..tylko nie wiem, czy kwalifikował by się jako cud nad naturą fizyczną czy już uzdrowienie fizyczne czy nawet wskrzeszenie umarłych...
    chyba że ze względu na naturę handlu raczej trzeba się odwołać do Starego Testamentu: jako zdarzenia przekraczające prawa natury: np zakwitnięcie laski aarona.. bez pomocy Sir Guya nieda rady prawidłowa klasyfikacja. Tak na marginesie 1 day to LASTKURA DAY....

  • lastkura

    Najważniejsze to pisać długo i bez najmniejszego sensu .

  • tmoore

    @WB ; Jeśli jest Pan w czasie odpoczynku od stresu codziennego - polecam książkę "bogactwo i nędza narodów" Landesa, który bazuje na koncepcji ucieczki od pułapki maltuzjańskiej właśnie na teorii "The European Miracle" Erica Jonesa - oczywiście można się nie zgodzić ale ciekawie napisane

  • lastkura

    Brakuje tylko jutro rury na 2% do góry i wszyscy będą szczęśliwi . Cierpliwie czekam .

  • tmoore

    @podczaszy
    @guyfawkes13
    @red
    Giełda nigdy nie jest oczywista. Ma ona na celu oszukiwać większość ludzi przez większość czasu. Jesse Livermore
    Są chwile, kiedy należy być całkowicie poza rynkiem, zarówno ze względów emocjonalnych jak i ekonomicznych. Jesse Livermore
    na wszelki wypadek jeszcze poczekam ..do końca tygodnia....Czasami twoja najlepsza inwestycje to ta, do której nie doszło. Donald Trump

  • lastkura

    Obroty są tak niewielkie - pewnie grube ryby poszły do lumpeksu po kredyt aby kupić rurę do listopada .

  • red.007

    @tmoore
    Jak najbardziej,choć jak Pan widzi są osoby,którym nie oczywistość giełdy w niczym nie przeszkadza w ich oczywistości.Najgorzej jak coś idzie dobrze i się do tego przyzwyczajamy.Na 100% przestanie iść dobrze.Z mojego podwórka dolar zgodnie z moim oczekiwaniem spada.Na 100% przestanie spadać.Mam nadzieję,że zrobię wówczas zakupy.Tak to właśnie z oczywistościami jest.

  • mac-erson

    @karnakufo
    Na razie nie planuję wariantu B. Czekam do początku września i wówczas zadecyduję co dalej w zależności od sytuacji. Nie wykluczam skrócenia pozycji długiej przy oporze 2370-2380 ale to też zadecyduję jak tam dojedziemy :)

  • lastkura

    Klasyczna hossa na wigu 20 - 5 sesji ciągłego wzrostu,pozostałe 23 to kiszenie . Klasyczna bessa na świecie 23 dni ciągłego wzrostu i 5 sesji kiszenia . Dlatego wszyscy na wigu -20 zarabiają pieniądze po fakcie - i nigdy nie tracą .

  • lastkura

    Nawet ślepe kury wiedzą ,że statystycznie rośnie do początków września np 3 wrzesień 1929,1 WRZESIEŃ 2000 - A GDZIE JEST ELEMENT ZASKOCZENIA ?

  • lastkura

    Dzisiaj kupiłem na wzrost opcje eur -pln [ opcje usd -pln parę dni temu ].

  • konsultant121

    @@@red
    "dolar zgodnie z moim oczekiwaniem spada"
    No nie wiem:) W czerwcu miał rosnąć, a ja mówiłem że przecież piątka wybiła Fibo i teraz na wakacje tańsze waluty;)) Ech:)) hehe
    Uprasza się agentów o publiczne przeproszenie się z dolarem w odpowiedniej chwili;) zgodnie z oczekiwaniami.

  • red.007

    @konsultant121
    Z czego Ty się cieszysz?Z tego,że kupiłeś po 4zł czy więcej i się modlisz aby wzrósł?Od 2016 tak sobie czekasz.Ja zakupów dolara nie wykonałem przy 3,30 i co,mam jakieś straty?

  • konsultant121

    Rację ma lastkura że jeśli profesjonaliści maklerzy doradcy wszelkiej maści tak się mylą, to co dopiero można powiedzieć o wiedzy tzw. ulicy;) Inna opcja jest taka że 90% komentujących tutaj typuje odwrotnie niż sama wskazuje w komentarzach. Sam nie wiem. Muszę to przemyśleć;)))

  • konsultant121

    Po 3,90 a nie po 4;)) Będzie wyżej, trzeba cierpliwości a nie robaczkowych ruchów;))
    Trzeba czytać jedynie wpisy gospodarza. Reszta to jak ulica;)

  • konsultant121

    @red
    W tajemnicy Ci powiem że także czekam na dokupienie USD:) Może we wrześniu po urlopie..

  • podczaszy1

    @tmoore
    Ten Jesse Livermore to zdaje się był mądry gość.
    Też jestem poza rynkiem i czytam jak se blogowi matematycy wzajemnie dogryzają.
    Osobiście czekam aż się puzzle na rynku same poukładają. Takie czekanie to najtrudniejszy czas w grze.

  • podczaszy1

    @ tmoore
    Zaryzykowałem i wypożyczyłem sobie polecaną przez Pana książkę.

  • podczaszy1

    Wszystkich zachęcam do obejrzenia na you tube filmików o Wenezueli kręconych przez jednego Polaka.Wystarczy wpisać wenezuela. Są dosyć pouczające.

  • terrainahead

    Filmiki o Wenezueli suuper. Dają pojęcie o destrukcji kraju za rządów ...od pensji 6000 usd do 2 usd. Wypłata w bankomacie to 10 cents po godzinie stania.

  • slow2006

    finance.yahoo.com/news/3-reasons-bull-market-far-154140347.html

    art z maja, generalnie koles ma racje(ocena post factum) , nie zaklina rzeczywistosci jak kura i nie upiera sie codziennie przy swoim

  • lastkura

    29 MARCA ZALECAŁEM KUPIĆ S@P500 JAK GURU ODRADZAŁ , 2 MAJA ZALECIŁEM KUPIĆ S@P 500 NA 3 MAJA[ DOŁEK] Z UZASADNIENIEM MATEMATYCZNYM I TRZYMAĆ DO 8 SIERPNIA . NIE NA JAK KUPIĆ DZIŚ DO GÓRY - MINIMALNY ZYSK I EKSTREMALNE RYZYKO [KOGO TO OBCHODZI] -PRZYNAJMNIEJ NAGRODA W KATEGORII BŁAZNA GWARANTOWANA .

  • lastkura

    Formowanie szczytu jest procesem . Należy w tym celu zrozumieć Whiteheada " Proces i rzeczywistość " a nie co sesję odstawiać błazenadę jak laureat nauk wszelakich pan Stefan- jak wczoraj spadło to argumenty za spadkiem ,jak dzisiaj wzrosło to te same argumenty za wzrostem . Nawet ślepa kura umiera ze śmiechu .

  • mac-erson

    @kura
    Nie za bardzo rozumiem twojej strategii
    zalecasz do góry a kisisz shorty na w20 i nsq?

  • mac-erson

    Łapanie szczytów amatorszczyzną zrownales się że mną :):):)

  • lastkura

    Formowanie szczytu jest procesem - kompletnie nie rozumiesz co to proces . Amatorzy istotnie łapią dołki [szczyty] co sesję od 8 marca .

  • lastkura

    Jeśli ktoś łapie dołki [górki ] za pomocą kontraktów to nawet nie jest amatorem,ale samobójcą .

  • lastkura

    Osobiście najlepszy wczorajszy wzrost to Tesla o 11% na wiadomość ,że Musk rozważa wycofanie firmy z giełdy . Wszyscy rzucili się do kupowania ,gdyż kiedyś firma zacznie generować zyski a nie tylko straty . Niestety nie rozumieją oni ,że firma zbankrutuje jak zacznie przynosić systematycznie zyski . Krótko- Inwestorzy nie są od rozumienia tylko od bulenia ,gdyż kluczowa jest adrenalina a nie zyski . Przypomina to jego żart giełd 1 kwietnia o bankructwie i produkcji kompletnych jaj . Mają tam jednak dobrych matematyków- kupili 2 kwietnia na dnie giełd i sprzedali frajerom wczoraj .

  • lastkura

    Musk stwierdził,że zapewni dobrobyt wszystkim [udziałowcom ] w każdym możliwym scenariuszu . Takiej deklaracji mi brakowało . Ja wolę jednak zarabiać na głupocie ludzkiej .

  • lastkura

    Czekam jeszcze na deklarację FED o wiecznym wzroście i dobrobycie . Fed nie pozwoli na jakikolwiek spadek .

  • bajkolandiaa

    lastkura
    Czekam jeszcze na deklarację FED o wiecznym wzroście i dobrobycie . Fed nie pozwoli na jakikolwiek spadek .

    2018/08/08 08:28:57

    FED i BOJ nakupowały akcji i nie ma komu sprzedać bo leszcz nie uwierzył , ale FED i BOJ mogą sobie kupować wszystko do woli więc luźna guma .

  • lastkura

    Patrząc na wykres daxa to nie tylko utopiści ,ale realiści istnieją na świecie .

  • lastkura

    Bezpośrednią konsekwencją ręcznego sterowania będzie bankructwo banku centralnego BoJ [ Fed] . To nie będzie pęknięta gumka ,ale golizna króla[ błazna] w najgorszym wydaniu .

  • bajkolandiaa

    Pekao i ALior po 8% a WIG 20 jeżeli w takim stylu odwali podwójny szczyt to będzie fajna zabawa już niedługo za 4 tygodnie we wrześniu .

  • fancykli

    Off topic:

    "bajkolandiaa 28 minut temu

    lastkura
    Czekam jeszcze na deklarację FED o wiecznym wzroście i dobrobycie . Fed nie pozwoli na jakikolwiek spadek .

    2018/08/08 08:28:57 "

    @ all
    Czy my mamy jakieś inne wersje bloga?
    Niektórzy z datami wpisu (jak bajkolandia cytujący lastkurę), a niektórzy z czasem, który upłynął od publikacji wpisu (jak ja)?
    O co tu chodzi? Wie ktoś?
    Jak to zmienić na datę (tak jak u bajkolandii)?

  • red.007

    @fancykli
    Znaleźć temat(wpis) kliknąć "dodaj komentarz" i są tam daty i godziny wpisu.

  • lastkura

    Brakuje tylko jakiegoś ekonomisty ,laureata wiedzy tajemnej - jak Alior miał się połączyć z Pekao to efekt synergii,jak nie to efekt braku synergii Krótko - głupota 8 sierpnia ma swoje prawa .

  • andrzej_stefaniak

    Dlaczego GPW rośnie:

    acemarketu.com/?p=302149

  • fancykli

    "red.007

    @fancykli
    Znaleźć temat(wpis) kliknąć "dodaj komentarz" i są tam daty i godziny wpisu.
    2018/08/08 09:21:56 "

    Faktycznie. Dzięki.

  • 2w3zalamana

    Tesla jest bardzo shortowana , ostatnie wydarzenia musiały pozabijać wiele shortowych pozycji.

  • lastkura

    Pozabijać to może ostatnich frajerów ,którzy grają na kontraktach przy szczytach [dołkach] . Kontrakty służą do gry z trendem ,opcje do odwrócenia trendu .

  • bajkolandiaa

    8.08.2018, Warszawa (PAP) - Trigon DM szacuje, że fundusze emerytalne kupiły w lipcu polskie akcje za około 600 mln zł. Był to trzeci miesiąc z rzędu zakupów na poziomie ok. 0,5 mld zł (skorygowanych o istotne wezwania i ABB). Łączne zakupy akcji przez OFE (polskich i zagranicznych) wyniosły 1 mld zł.

    Alokacja OFE w polskie akcje wzrosła o 1,1 p.p. mdm do 78,5 proc. 10 z 11 funduszy posiada powyżej 75 proc., więc jeżeli w obliczu nowej reformy polskie akcje byłyby wykluczone w procesie przekazywania 25 proc. aktywów do FRD, wymagałoby to sprzedaży akcji za ok. 6,1 mld zł.

  • bajkolandiaa

    Mamy po godzinie taki obrót jak ostatnio na całej sesji , jeżeli będzie coraz niżej to wiadomo co się narysuje i w jakim miejscu.

  • bajkolandiaa

    Gdy w 2006 roku Bank Japonii zredukował swój bilans o 30%, to było to odczuwane globalnie, zwłaszcza na rynku amerykańskich obligacji korporacyjnych.

    Aktualnie Fed redukuje swój bilans o 40 mld USD miesięcznie z zamiarem przyspieszenia do 50 mld USD w październiku.

    A co było w 2007 każdy pamięta.Zegar tyka a godzina zero zbliża się wielkimi krokami.

  • bajkolandiaa

    Po danych które wkleiłem ,mozna między bajki włożyć TEORIE jakoby to zagranica kupowała ,a że OFE to najgłupszy inwestor to każdy wie , pieniądze niczyje łatwo się wydaje.

  • lastkura

    Niestety na zegarku się nie znasz . ON JEST WEWNĘTRZNĄ MIARĄ DYNAMIKI UKŁADU,NIGDY KONWENCJĄ .

  • lastkura

    Zapomniałeś o rekomendacji kupna na 1 rok polskich akcji wydanych przez czołowego ekonomistę - błazna Sebastiana Buczka [ patrz jego blog ]. To nie do wiary ,że człowiek reprezentujący tak genialny poziom filozoficzny i matematyczny [ parz wpisy na jego blogu za ten rok] nie jest królem w skupie butelek. Istotą jego rekomendacji są niskie ceny małych spółek .

  • lastkura

    Wyjście usd -pln powyżej 3 ,70 [ eur -pln 4,28 ] będzie sygnalizować koniec zabawy i analogię 17 kwietnia .

  • slow2006

    psy szczekaja, karawana jedzie dalej, dzisiaj plus na w20

    czym wiecej takich komentarzy ze juz za rogiem spadki, tym wolniej ale konsekwentnie w gore

  • lastkura

    Widzę wszyscy wczoraj dostali kredyt w lumpeksie i kupili 8 sierpnia do góry ,nie tylko do listopada ,ale na rok .Powodzenia .

  • lastkura

    Aktualnie jak to w hossie 7 spółek do góry 12 do dołu ,jedna stójka . Każda ślepa kura ma oczywiście tylko spółkę wzrostową . Szerokość rynku to przecież bajka dla ubogich .

  • tmoore

    @podczaszy: www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/tesla-zniknie-z-gieldy-sensacyjne-slowa,76,0,2412876.html
    Jeśli po takiej informacji akcje spółki idą do góry to chyba rzeczywiście może znaczyć, że zbliża się koniec wzrostów i jesteśmy w manii więc proponuję z krytyką pana Lastkury wstrzymać się do..poniedziałku ..bo jednak może mieć rację.

  • bajkolandiaa

    Czekam aż w koncu w USA odpalą KRÓtKICH na poprzednich szczytach i zamaienią się pozycjami z nimi .

  • slow2006

    hahaha nie czytalem tego, normalnie smieje sie do siebie, koles oglasza mozliwy skup na tfitterze i to po 420 ? czemu nie po 800 LOL i to spolki ktora ma cashflow max na 3 kwartaly.

    tylko czemu do poniedzialku ???????????????????????????????

  • lastkura

    Zasadniczo pan Musk argumentuje wycofanie z giełdy spółki wymogami informacyjnymi na giełdzie - a on nie lubi ciągle informować o stratach ,dlatego jego spółka wzrosła o 28 razy a nie o 200 -500 jak amazom. Druga sprawa -jak publikuje się tak jak Enron to można iść do kicia .

  • lastkura

    Dzisiaj dokupiłem następne 30% na spadek , Ostatnie 30 % -3 września .

  • tmoore

    @slow2006: tylko czemu do poniedzialku ???????????????????????????????
    @sir Guy
    Prognoza Pana Lastkury jest na dzisiaj, ja mu daję margines błędu +/- 3 dni na WIG i+/- 2 dni na S&P. Tak więc jeśli prawdziwy efekt będzie widoczny na S&Pw piątek to z odbicia u nas poniedziałek.
    To co powiedział Musk można przetłumaczyć chyba tak: ponieważ nie chcę siedzieć za podawanie fałszywych informacji a moja wizja rozwoju spółki nie klei się finansowo chcę ją wycofać z giełdy - i to powoduje wzrost w sytuacji kiedy twitter nie jest oficjalną platformą do wezwania do sprzedaży to chyba mamy jazdę bez trzymanki, jak już mówiłem charakterystyczną dla fazy manii występującej w ostatniej fazie wzrostu, rzecz jasna timingu to nie przesądza..Jeśli wzrosty pozostaną do poniedziałku to pozostaje wizja Elliotowsko/kabalistyczna sir Guy'a, któremu nawiasem mówiąc składam gratulacje za świetną robotę w liczeniu długości fal - na pewno ją wezmę pod uwagę jeśli prztrwamy do poiedziałku :))

  • lastkura

    Gdyby Musk ogłosił wezwanie rok temu to by znalazł chętnych z forsą . Niestety "ogłosił możliwość po 420 " co trzy załamaniu giełdy skieruje do do paki na 420 lat .

  • lastkura

    Nikt nie zwrócił uwagi na informacje Muska o bankructwie Tesli 1 kwietnia , wzięli to za żart -2 kwietnia dołek i rura do góry .

  • podczaszy1

    Panie Lastkura co Panu przeszkadza dokonać krótkiej sprzedaży na Tesli?
    A swoja drogą to dlaczego nie zrobił Pan tego 1 kwietnia 2018 roku,skoro właściciel ogłasza bankructwo?

  • bialek.wojciech

    Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

    wojciechbialek.blox.pl/2018/08/Chinczycy-trzymaja-sie-coraz-slabiej.html

  • andrzej_stefaniak

    Jak wykorzystujemy Amerykanów????

    Kurs fair na USDPLN powinien wynieść 1,9190, a na EURUSD 1,3304.

    acemarketu.com/?p=302232

Dodaj komentarz

© Blog Wojciecha Białka
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci