Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

ISM najwyżej od 13 lat

eny akcji na amerykańskim rynku pełznąc nadal do góry próbują rzucić wyzwanie statystyce przedstawionej w poprzednim tygodniu, a ja dziś chciałbym zwrócić uwagę na inny bardzo ciekawy sygnał z początku października. Otóż wrześniowa wartość wskaźnika ISM Manufacturing reprezentującego koniunkturę w sektorze przetwórczym w Stanach Zjednoczonych wzrosła do najwyższego poziomu od początku 2004 roku, zaś analogiczny wskaźnik dla usług - ISM Non-Manufacturing - do najwyższego poziomu od 2005 roku. 

 

1ISMY

 

Dodajmy do siebie wartości obu wskaźników uzyskując w ten sposób rodzaj sumarycznego wskaźnika koniunktury gospodarczej w USA:

 

2ISMY

Wartość tego nowego wskaźnika osiągnęła we wrześniu poziom 120,6 pkt. w okresie minionych 20 lat, dla których dostępne są dane, obserwowany jedynie raz - w styczniu 2004 roku. Jeśli osłabimy nieco to kryterium do wartości przekraczających 118 pkt. to otrzymamy 4 odczyty (uwzględniając pierwszy miesiąc, w którym tak wysoka wartość była osiągana):  sierpień 1997, styczeń 2004, luty 2011 oraz właśnie wrzesień 2017. 

Mamy więc sygnał ponad 6,5 roku temu, ponad 13,5 roku temu oraz ponad 20 lat temu. Widać tu wyraźnie rytm podwójnego cyklu Kitchina (cyklu 6,(66)-letniego). Średnia długość cyklu Kitchina - podstawowego cyklu produkcyjno-handlowego w gospodarce - to 40 miesięcy czyli 3 lata i 4 miesiące. Cofając się od września 2017 2 cykle Kitchina (6 lat i 8 miesięcy) trafiamy na styczeń 2011 roku. Wspomniany powyżej sygnał na sumie ISM Manufacturing i ISM Non-Manufacturing pojawił się w lutym 2011. Rozbieżność wyniosła więc zaledwie 1 miesiąc. Odliczając od września 2017 4 cykle Kitchina (13 lat i 4 miesiące) wstecz otrzymujemy maj 2004 roku. To odchylenie był nieco większe, bo sygnał na ISM-ach (suma wskaźników powyżej 118 pkt.) pojawił się w rzeczywistości 4 miesiące wcześniej. I wreszcie 6 cykli Kitchina to 20 lat (120 miesięcy), więc podobnego do wrześniowego poziomu przegrzania koniunktury w USA powinniśmy oczekiwać we wrześniu 1997 roku. W rzeczywistości taki sygnał wygenerowany został miesiąc wcześniej. Jak widać - co wielce zaskakujące - odchylenie rzeczywistości gospodarczej w USA od prostego cyklicznego schematu wynosiło na przestrzeni minionych 20 lat średnio 2 miesiące!

Nanieśmy momenty tych sygnałów na wykres S&P 500:

 

3ISMYSP500sygnay

 

Zachowanie S&P 500 po takich sygnałach nie było całkiem jednoznaczne. W 2011 roku w sytuacji takiej jak obecna zarobić można było maksymalnie na S&P 500 jeszcze kolejne 4,5 proc. w ciągu następnego 1,5 miesiąca, a stracić maksymalnie -15,3 proc. w ciągu następnych 7 miesięcy. W 2004 roku S&P 500 w odpowiedniku wczorajszej sesji (11 dzień miesiąca następującego po miesiącu, w którym ISM-y wygenerowały omawiany sygnał) osiągał szczyt (więc w perspektywie następnych miesięcy nic nie można było zarobić) i w ciągu następnego półrocza stracił -8,2 proc. I wreszcie w 1997 roku kupując S&P 500 momencie odpowiadającym obecnej chwili można było w ciągu następnego miesiąca zarobić jeszcze +7,7 proc. natomiast maksymalna strata - 1,5 miesiąca po odpowiedniku obecnej sytuacji - wyniosła jedynie -3,9 proc. 

 

 4ISMYSPProj

 

Projekcja uzyskana przez uśrednienie historycznych ścieżek S&P 500 wokół wspomnianych sygnałów przedstawia się tak:

 

5ISMYSPProj

 

Jak widać projekcja ta nie wygląda specjalnie groźnie, chociaż sugeruje stabilizację cen akcji w USA od listopada do marca przyszłego roku (co jakoś tam współgra z przesłaniem mojego poprzedniego komentarza).

To samo ćwiczenie zróbmy na WIG-u. Sygnały:

 

6ISMYWIG

 

... i ścieżki WIG-u wokół sygnałów:

 7ISMYWIGcieki

 

Tu sytuacja wygląda już nieco poważniej. W 2011 roku zarobić można było na WIG-u jeszcze +5,1 proc. w ciągu następnego miesiąca, a stracić -23,7 proc. w ciągu następnego pół roku. W 2004 roku perspektywy wyglądały znacznie lepiej, bo zarobić można było w ciągu następnych 2 miesięcy jeszcze +8,4 proc. zaś stracić maksymalnie jedynie -3,1 proc. w ciągu 3 miesięcy po sesji odpowiadającej środowej. I wreszcie w 1997 roku zarobić można było jeszcze +3,8 proc. w ciągu następnego miesiąca, a stracić -40 proc. w ciągu 13 miesięcy po sygnale. 

Projekcja dla WIG-u rośnie jeszcze przez 5 tygodni po czym wchodzi w relatywnie łagodną (niecałe -18 proc.) bessę trwającą do początku 2019 roku (następny dołek cyklu Kitchina na WIG-u powinien wypaść pomiędzy lutym a majem 2019). 

 

9ISMYWIGprojekcja

 

Podsumowując: w ramach klasycznego schematu alokacji aktywów w ramach cyklu koniunkturalnego przechodzić na gotówkę należy w szczycie ożywienia gospodarczego (gdy dynamika wzrostu PKB osiąga cykliczny szczyt). Rekordowe odczyty ISM-ów w USA sugerują, że możemy być blisko tego momentu, co podpowiada przestawienie się na tryb dystrybucji akcji kupowanych w okolicach dołka cyklu Kitchina w styczniu 2016 roku. Przedstawione doświadczenia z przeszłości zarówno dla Wall Street jak i GPW sugerują, że nadchodząca cykliczna bessa nie musi być głęboka lub bolesna, a jej początek może być odległy nawet o 2 miesiące, ale z drugiej strony oszacowne na podstawie historii proporcje potencjalnego zysku do ryzyka możliwej straty nie wydają się obecnie w przypadku akcji szczególnie atrakcyjne. 

 

 

 

czwartek, 12 października 2017, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2017/10/12 10:36:53
coś zaczyna się dziać na crosach z dolarem rzućcie okiem na usdsek
-
2017/10/12 10:50:51
@W.B.
Panie Wojtku, na ostatnim wykresie chyba styczeń 2019?
-
2017/10/12 11:04:42
No i kto łapał górkę ma już 20 pkt zarobku- można?
Można. :)
-
2017/10/12 11:08:02
@ karnakufo
Może przestałbyś się wygłupiać.
-
2017/10/12 11:19:08
Kontrakt godzinny - wyjście dołem z kanału to S:
www.bankfotek.pl/view/2098708
-
2017/10/12 11:21:58
@dociekliwy54:
"Panie Wojtku, na ostatnim wykresie chyba styczeń 2019?"

Dziękuję. Poprawiłem.
-
2017/10/12 11:32:59
@ dociekliwy 54
No to jak teraz z tą rozpiską fal ?
-
2017/10/12 11:48:42
albo wzrośnie albo spadnie w ostatnim artykule była wizja krachu teraz wzrostu fajna praca :) 50/50 :)
-
2017/10/12 11:52:03
@ WB

Na jakiej wysokości mogła by się skończyć 4-ka 5-tki rozpoczętej po brexicie
/ DAX ,Nasdaq/ i jaką falę mogłaby przypominać .
-
2017/10/12 12:13:21
Złoty zaczyna słabnąć po pull backu ===> wierzchołek na WIG (WIG20) był lub niewiele do niego zostało.
-
2017/10/12 12:30:20
-
2017/10/12 12:57:14
@007
Ja na sterowanie gubernatora nie narzekam. Jako rzekłam, tak się europanda i bestia zachowały.
Więc drogi Gubernatorze: Keep going :-)
-
2017/10/12 13:39:05
Idealne środowisko, aby zarobić troche kasy przy silnie zredukowanym ryzyku.

acemarketu.com/?p=259046
-
2017/10/12 13:51:20
@podczaszy1
"@ dociekliwy 54
No to jak teraz z tą rozpiską fal ? "
Może tak?
Ostała się wersja różowa mimo zetknięcia się intra ze szczytem 1. Mówiłem,że na WIG 20 jest to dopuszczalne. Fale 1 i 3 były słabe 1/3= 1,272, co może zaskoczyć wydłużeniem piątki nawet do końca czerwonej pałeczki(1+3 od pocz1), gdzie równocześnie jest 200% wzrostu pobrexitowej jedynki (zielona pałeczka). Oczywiście nasze wzrosty mogą zakończyć się już w każdej chwili.
(Grając systemem na spadki poniosłem dziś dopuszczalną stratę, co było o tyle nieprzyjemne,że miałem już spory papierowy zysk. Niemniej jednak błędu nie popełniłem, więc uznaję to zagranie za jedno z pewnie kilkuset, jakie jeszcze będę miał.)
www.bankfotek.pl/view/2098715
-
2017/10/12 13:55:27
Zarobek może być spory, jak mWIg40 wyjdzie ponad opór, a jak na razie jest pod i nie ma co wyprzedzać:
www.bankfotek.pl/view/2098717
-
2017/10/12 15:09:46
@ dociekliwy 54
Pan jest niestrudzonym adwokatem Elliotta.
Pisze Pan,że wersja różowa.Moim zdaniem strasznie naciągana.Zresztą Pan sam wie.
Mógłby Pan wrócić też do wersji w której spadki z 2550 do 2422 to była dwójka. No ale to wcale nie wygląda lepiej.

Co do tej stratnej pozycji to wiadomo,że się zdarza. To nic wielkiego.System jest system i albo się z nim gra albo się strzela bez ładu i składu.
-
2017/10/12 15:14:06
Rynek spada ale szczyt na 2566 też mi jakoś nie wychodzi.
Gdybym miał spojrzeć w czarodziejska kulę to raczej 2625 pkt.
-
2017/10/12 15:16:33
@ karnakufo

Co do mwig-u 40 to racja,że nie ma co wyprzedzać. Ja jakoś nie wierzę w tą górę i cały czas czekałem na zajęcie krótkich pozycji. No ale sygnał mi nie padł tak,że jestem poza rynkiem.
-
2017/10/12 16:57:08
tak na chlopski rozum. jest presja na usd. para usdpln po odbiciu sie od linii trendu leci testowac ok ok. 3.42 zl. zakladajac ze nowy prezes fed nie bedzie chcial zle sie kojarzyc presja na podwyzki stop bedzie mala. stad para usdpln befzie dalej osuwac sie w kierunku 3 zl. dla uzasadnienia spadek obecny z ponad 4 zl ma wzor podobny do okresu 2004-2005. wzglednie mozna tez dojrzec lustrzane odbicie ze srodkiem z dolkiem w 2007 r. wszystko to nie wrozy dobrze usd
-
2017/10/12 18:02:07
@podczaszy1
Ta 2 wersja(którą Pan wspomina) jest chyba gorsza, bo zakłada, że jesteśmy w 3 fali a tu fajerwerków nie ma.
-
2017/10/12 18:33:32
Da radę, czy nie?:
www.bankfotek.pl/view/2098751
-
2017/10/12 18:54:45
Eksploatuję tu PKOBP, ale to od niego zależy dalszy los indeksu:
www.bankfotek.pl/view/2098753
-
2017/10/12 20:00:27
@resan:
"Na jakiej wysokości mogła by się skończyć 4-ka 5-tki rozpoczętej po brexicie
/ DAX ,Nasdaq/ i jaką falę mogłaby przypominać ."

W preferowanej przeze mnie elliottowskiej zabawie teraz mamy 5-tkę fali rozpoczętej po Brexicie, więc czekam na dużą 4-kę proporcjonalną do dużej 2-ki (czyli fali spadkowej poprzedzającej referendum w WB).
-
2017/10/12 20:28:54
@ewiggin:
"No właściwie to od poprzedniego szczytu z 5 września mija dzisiaj 35 dni no i już ta druga noga zygzaka zrobiona nawet z kilkupunktowym naddatkiem. Tak że wszystko się zgadza... tylko WIG20 nie chce jeszcze spadać ;-)"

Ale na USD/PLN 35-ty dzień od dołka z początku września wypadnie bodajże dopiero w piątek czyli jutro.
-
2017/10/12 22:15:49
@ WB
Czy 4-ka do 9 listopada ?
Nowy indeks FANG -10 gigantów od listopada .
-
2017/10/13 09:15:08
@007
O funcie i TFE, więc pomyślałam o Tobie ;-)
www.leadingtrader.com/insiders-are-pressing-the-panic-button-on-this-key-market/
A bestia znowu wróciła do mojego miejsca:
stooq.pl/q/?s=gbpjpy&c=5d&t=c&a=ln&b=1
Stopy ma S wycięte (upthrust), więc "rośnij mój jenie" jak mawia klasyk :-D

I jeszcze panda:
stooq.pl/q/?s=eurgbp&c=5d&t=c&a=ln&b=1
Nie robi, to co TFE wskazuje

stooq.pl/q/?s=gbppln&c=1m&t=c&a=ln&b=1
Myślisz, że będzie spadać?
-
2017/10/13 10:00:54
Jak coś idzie zgodnie z planem,mogą to zmienić dwie rzeczy:
1.Wybuch wojny.
2.Kaszlnięcie polityka(bankiera)
Wczoraj na koniec październikowej rundy UE/UK takie kaszlnięcie było:

"W trakcie czwartkowej sesji funt szterling (0,2 proc.) stał się zakładnikiem słów Michela Barniera, głównego negocjatora UE do spraw BREXIT-u, który finalnie zaproponował możliwość zastosowania okresu przejściowego. Powyższa wzmianka przyczyniła się do powstania zdecydowanie szerzej zakrojonych przetasowań niż te wynikające z mało pasjonujących wypowiedzi bankierów centralnych."
ceo.com.pl/brexit-daje-o-znac-20178

Swoją drogą fajna zagrywka,bo niby Unia wyciąga pomocną dłoń a tak na prawdę chodzi o kasę,tzn.aby dalej wpływała z UK do unijnego budżetu.
Pytanie czy zwolennicy twardego brexitu w UK tak właśnie to ocenią a dodatkowo czy nie oskarżą premier May o próbę rozmycia i przedłużenia wyjścia z Unii wbrew woli narodu wyrażonego w referendum.

Co do pary GBP/PLN to hybryda jest.Dla mnie zachowanie funta miarodajnie oddaje GBP/EUR.Idziemy na podwójne dno i to jest minimum,bo funt może iść nawet bardziej w kierunku parytetu i wówczas jest możliwe nawet 4,30 za funta. wynika to z równości fal 1 i 5.Ja stawiam tezę,że funt zamknie się w przedziale 4,30-4,50.
Wiem,że tak postawiona sprawa nie pomoże Ci w grze na krótko,bo moje wnioski są na okres średni.
stooq.pl/q/?s=gbpeur&c=10y&t=l&a=ln&b=1
-
2017/10/13 10:29:12
@dociekliwy 54
"Ta druga wersja o której Pan wspomina jest chyba gorsza, bo zakłada,że jesteśmy w 3 fali a tu fajerwerków nie ma".
W mojej opinii obie są równie słabe.
To jednak nie musi być trójka. To może być ostatni od 2257 wzrost. Wtedy możliwa wersja podwójnego szczytu 2007 i 2017 na wig-u i wig 20TR. No i wtedy nie muszą być żadne fajerwerki
-
2017/10/13 10:39:58
@podczaszy1
"@dociekliwy 54
"Ta druga wersja o której Pan wspomina jest chyba gorsza, bo zakłada,że jesteśmy w 3 fali a tu fajerwerków nie ma".
W mojej opinii obie są równie słabe.
To jednak nie musi być trójka. To może być ostatni od 2257 wzrost. Wtedy możliwa wersja podwójnego szczytu 2007 i 2017 na wig-u i wig 20TR. No i wtedy nie muszą być żadne fajerwerki "
Ostatni wzrost od 2257 jako co (na WIG20)?
-
2017/10/13 10:45:51
@ dociekliwy 54
Jeśli powiem to w moim języku to będzie nie zrozumiałe. Zatem użyje języka elliottowskiego ,że to coś jak piąta fala.
-
2017/10/13 10:57:49
@podczaszy1
No no tu się chyba zgadzamy. Oby rynek chciał się zgodzić z nami.
-
2017/10/13 11:00:08
@ dociekliwy 54
To tylko jedna z wersji ale chyba patrząc na rynek coś w niej jest.
-
2017/10/13 11:04:33
Ciekawe jaki dziś będzie odczyt INI.
-
2017/10/13 11:31:48
@carrie
Czyli dobrze oceniłem,że chodzi o kasę:

"- WIELKA BRYTANIA: Duże zamieszenie wywołały wczoraj słowa Michela Barniera, który jest szefem negocjatorów ws. Brexitu z ramienia Unii Europejskiej. Wpierw podczas konferencji prasowej dał do zrozumienia, że w pracach znów pojawił się impas i rozmowy posuwają się zbyt wolno ze względu na brak wiążących deklaracji Londynu, co do wkładu finansowego do unijnego budżetu po 2019 r., a potem niemiecki dziennik Handelsblatt zacytował jego słowa z których wynika, że UE byłaby skłonna przystać na 2-letni okres przejściowy w ramach dostępu do wspólnego rynku w zamian za poszanowanie dotychczasowych zobowiązań finansowych."
stooq.pl/n/?f=1200653
-
2017/10/13 11:48:19
PKOBP trzyma się mocno - co najwyżej korekty płaskie w tym ostatnim wzroście, jak na razie.
-
2017/10/13 12:49:06
@podczaszy
"Ciekawe jaki dziś będzie odczyt INI"

- Odczyty są w czwartki - z wczoraj chyba 10,9.
-
2017/10/13 12:52:17
@ ewiggin
Chyba czytasz w moich myślach, bo dokładnie w tej chwili uświadomiłem sobie,że dzisiaj jest piątek, a nie czwartek. To chyba znak,że czas na odpoczynek tj. spacer nad jezioro.
-
2017/10/13 13:21:21
Spodziewam się pogłębienia spadków na EUR/PLN począwszy od ostatniego tygodnia października.Warianty są dwa:
1.Spadek o wysokość kanału wzrostowego rozpoczętego w połowie maja.
2.Jeśli potraktujemy wzrosty od maja jako flagę w trendzie spadkowym rozpoczętym w grudniu i jeśli zgodzimy się z teorią,która mówi,że flaga z reguły występuje w połowie trendu,to spadki zejdą w okolice 4 zł.
stooq.pl/q/?s=eurpln&c=3y&t=c&a=ln&b=1
Może to oznaczać solidne umocnienie złotówki.
-
2017/10/13 14:38:59
@red
Kurr.... to kiedy ja cos zarobie...
-
2017/10/13 14:41:15
Wszyscy z szefem bloga wlacznie i karnakufo widza dolara w gore;))
-
2017/10/13 14:48:30
Chociaz teka z Ameryka kupil dolara po 3,55:) No zobaczymy zobaczymy kto tu sie myli.
-
2017/10/13 14:49:27
Dolar spada, sWIG spada. Czy ktoś wie co tu sie dzieje?
-
2017/10/13 15:00:43
Coś się kroi na MWIG40. Obroty tygodniowe największe od niepamiętnych czasów
stooq.pl/q/?s=mwig40&c=3y&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/13 15:01:50
@konsultant121
Ja tylko czytam wykres i go interpretuję.Moja interpretacja niczego nie przesądza,bo to tylko interpretacja.
Mam jeszcze "potwierdzenie" mojej interpretacji.Otóż życie (wykres) pędzi do przodu i często zapomina się o tym co było dawniej.Była kiedyś na wykresie prowadzona linia po dolnych cieniach 2016.Przyłóż linijkę do wykresu,ta linia lekko się wznosi.Wszyscy o niej zapomnieli jak kurs wybił ja dołem,bo potwierdziło to po prostu spadki.Ta linia jednak coś oznacza więcej jak tylko zwykłe jej wybicie.Ona może prognozować spadek o wysokość formacji trzech koron w 2016 a to już nie jest bagatela.Jeszcze ciekawsze wnioski to te,że gdy zobaczysz jak ta linia biegnie dalej,to dostrzeżesz,że wzrosty od maja były retestem tej linii od dołu już jako oporu i odbiły się od niej.To już świadczy o wielkim prawdopodobieństwie południowego kierunku.
Tyle ja.
stooq.pl/q/?s=eurpln&c=3y&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/13 15:09:52
Wszystko zgodnie z planem. Wskaźniki inflacyjne i sprzedaży wpisują się w obraz. Zaraz zacznie się deliberacja, czy grudniowa podwyżka jest w ogóle potrzebna. Rosną pozycje na spadek dolara, ale jeszcze umiarkowanie. Ja bym łączył koncepcję bujania się na dzisiejszych poziomach na indeksach w USA do marca, spadku dolara do tego czasu w ok. 3,00 zł z następstwami w przyszłym roku w marcu zacznie rosnąc ryzyko polityczne Włoch i wyjścia z UE po wyborach w maju, zaczną rosnąć rentowności obligacji w strefie euro co będzie triggerem dla korekty na giełdach, osłabienia euro i umocnienia dolara. Później na późnej jesieni okaże się, że Ci populiści którzy wygrali we Włoszech to taki nasz PIS. Wymachują szabelką, ale z Unii przynajmniej na razie nie chcą wychodzić co zrobi sygnał do wzrostów na giełdach posiłkowanych tanim euro.
-
2017/10/13 15:21:08
@konsultant121

"obroty m40"

Wiedzmin zmaga się z poteznym bykiem, a za chwile bedzie z ogromnym miskiem walczyc.
-
2017/10/13 15:22:30
@rafxes
Tylko po co do tego mieszać PIS w sensie negatywnym i do tego kłamliwym?
-
2017/10/13 15:23:16
@konsultant121

"obroty m40"

Wiedzmin zmaga się z poteznym bykiem, a za chwile bedzie z ogromnym miskiem walczyc.
-
2017/10/13 15:23:58
Przepraszam, powinno być rafxex.
-
2017/10/13 15:28:13
"karnakufo

@rafxes
Tylko po co do tego mieszać PIS w sensie negatywnym i do tego kłamliwym?"

nie wiem gdzie napisałem nieprawdę co do PiS, że:
-populiści?
-wymachują szabelką z Unią?
- nie chcą wyjść z UE przynajmniej na razie?

Zresztą to wątek poboczny clue to scenariusz dla USD i PLN zarazem, a przy okazji giełd.
-
2017/10/13 15:41:16
Tak czy siak zniesienie wzrostów dolara od września zaliczyło 0,618
ttps://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=3m&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/13 15:41:41
Czerwiec 2016+21 m-cy=marzec 2018 ? Ojej. To wtedy szczyty na gieldach i szczyt PLN? To raczej logiczne bo nic kilka razy sie nie moze powtorzyc co 40 miesiecy jak opisuje to szefu bloga.Ile mozna grac w to samo : kwiecien 2011, czerwiec 2014, pazdziernik 2017 ? Cos sie chyba przedluzy, bo faza Kitchinowa wzrostu akcji nie trwa jeszcze pelnych 2 lat, a w poprzednich cyklach mijaly 2 lata wzrostu akcji zanim dolar zaczal sie umacniac. Trzeba tak to rozpisac a nie patrzec na jakies projekcje.
-
2017/10/13 15:42:19
ttps://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=3m&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/13 15:52:42
@ red 007
No to co panie kolego skończyła się ta czwórka na USD/PLN czy jeszcze nie?
-
2017/10/13 16:04:30
@podczaszy1
Pan Panie Kolego zadajesz podchwytliwe pytania.:))
Skończy się jak przebije dołek wrześniowy a mówiąc językiem p.Kazimierza:"dopóki piłka w grze, wszystko jest możliwe."
Na razie zwróć uwagę na odbicie od "naszej" linii,o czym pisałem jako fali dwa impulsu od górnego września.
Coś mi źle wkleja wykresy.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=3m&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/13 16:04:31
@podczaszy A skadze , skoro idziemy na 3,00 na USDPLN to piatka bedzie najdluzsza;)
-
2017/10/13 16:09:16
@WB
Panie Wojtku czy ten wzrost na USD/PLN od 08.09. do 06.10 2017 to była w Pana ocenie piątka czy tylko trójka?
-
2017/10/13 16:12:06
@ konsultant
Dokąd to idzie to jeden diabeł wie, a może i on nie wie.
Natomiast w kwestii swig spada i dolar spada to tak np. było w 2000 roku.
-
2017/10/13 16:14:06
@podczaszy Nie wiem o jakiej czworce pisales na USDPLN czy domniemanej spadkowej 4ce od grudnia 2016 impulsu od 2008 roku czy 4ce korygujace spadki w fali od grudnia 2016.
-
2017/10/13 16:20:02
Co by tu nie mówić. Ja tu widzę zbyt duży i istotny opór hossy PO z maja 2015 roku:) A tego nawet mocniejsza hossa PIS nie jest w stanie przebić:))
stooq.pl/q/?s=wig20&c=3y&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/13 16:21:27
@ podczaszy1
Słuszne pytanie zadajesz p.Wojciechowi,bo faktycznie miała być jeszcze piątka.
Jeśli miało by poprzestać tylko na strukturze trzy falowej,to taki wzrost to lipa,po prostu wzrost korekcyjny.
Wiesz ja w tamtym czasie zwróciłem na trochę dziwne zachowanie tej niby piątki na małym interwale i napisałem wówczas taki post:
red.007
2017/10/02 17:24:10

@WB
Z luźnych obserwacji.
Jeśli potraktujemy wzrosty dolara od piątku jako 5,to patrząc na wykres obecne 5w5 może być falą załamaną i nie przekroczyć szczytu 28 września czyli fali 3.
W konsekwencji na wyższym interwale np.4H dałoby formację podwójnego szczytu.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1m&t=c&a=ln&b=1
P.Wojciech tego nie komentował.
Jak widzisz formacja podwójnego szczytu uformowana
-
2017/10/13 16:22:21
@ konsultant
Pisałem o czwórce korygującej spadki od grudnia 2016 roku.
-
2017/10/13 16:24:59
@ red007
"Jak widzisz formacja podwójnego szczytu uformowana".
Tak, tak pamiętam tamten wpis.
-
2017/10/13 16:27:39
@ konsultant
"A tego nawet mocniejsza hossa nie jest w stanie przebić".
To możesz mieć rację ale jeszcze lepiej trochę poczekać.
A jesteś przekonany,że jeśli koniec wzrostów na GPW to wzrost USD/PLN?
-
2017/10/13 16:30:36
@podczaszy

Armstrong guru mówi że w tym roku jest napływ kapitału do Europy. Pokazuje zielona wyspę. I twierdzi że sytuacja się odwróci w 2018 roku na korzyść dolara i Ameryki. Trzymam go za słowo i za swoje skarpetki:)
-
2017/10/13 17:02:24
@ mac-erson
Zająłeś już krótkie pozycje?
-
2017/10/13 17:25:07
@ red007
Na tym eur/pln to rzeczywiście wygląda to pięknie na spadek.
Nie oglądałem bardzo dawno tego indeksu.
-
2017/10/13 17:44:50
@podczaszy1
Ta para niezbyt nadaje się do zyskownego grania.Podałem ją tylko w kontekście ewentualnego umocnienia złotówki.Podobnie jest z CHF/PL,jak nie odbije od wsparcia a chyba nie odbije,to o jedno pięterko w dół.
stooq.pl/q/?s=chfpln&c=1y&t=c&a=ln&b=1
Nie chcę zabierać głosu w sprawie giełdy,bo tam swoich pieniędzy nie stawiam,to jeśli spojrzeć na wykresy Indeksu złotówki i w20,to korelacja od grudnia jest dodatnia.
Wniosek może być taki,że w przypadku dalszego umocnienia złotówki a tak zakładam,na giełdzie nie należy spodziewać się większej korekty i możemy dotrwać do św.Mikołaja.Okres ten ze styczniem bywa dla giełdy łaskawy.
stooq.pl/q/?s=pln_i&c=3y&t=c&a=ln&b=1
stooq.pl/q/?s=wig20&c=3y&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/13 18:06:31
@podczaszy1
Chyba nie odkrywam ameryki,bo mój idol raczył to również zauważyć.
www.ticker.pl/2017/10/13/eurpln-zmienia-srednioterminowy-kierunek/
-
2017/10/13 21:13:20
@podczaszy1
"@ mac-erson
Zająłeś już krótkie pozycje? "
Nie zająłem - pisałem wczoraj rano, że spodziewam się w najbliższym czasie formowania szczytu i kołowania F20 w przedziale 2550-2600 okazało się, że zjechaliśmy nawet do 2540. W przyszłym tygodniu spodziewam się wyższego szczytu FW20 w okolicach 2580-2590 i tam będę szorcił konkretnie.
Następnie spodziewam się długo odkładanego szybkiego zjazdu w okolice 2300 z dołkiem w drugiej połowie listopada.
Tam będę ostro się ładował w akcje SWIG80 :)
-
2017/10/13 22:24:43
@007
Wiem,że tak postawiona sprawa nie pomoże Ci w grze na krótko,bo moje wnioski są na okres średni.

stooq.pl/q/?s=gbpaud&c=1y&t=c&a=lg&b=0
stooq.pl/q/?s=gbpaud&c=5m&t=c&a=lg&b=0
Ja tu widzę szczyt do testowania
stooq.pl/q/?s=gbpjpy&c=1y&t=c&a=lg&b=0
A tu szczyty oporują.

Jestem funtoentuzjastką umiarkowaną
-
2017/10/13 22:45:23
I've thought you died alone, long and long time ago :).
-
2017/10/14 09:04:42
Co niektórzy widzą już 3 zł na USDPLN, a ja uważam, że ostatniego dołka wykres nie naruszy, a jeśli to nie znacząco i szykuje się odbicie, albo rozległa konsola na tych poziomach, jak to było wcześniej:
www.bankfotek.pl/view/2098917
www.bankfotek.pl/view/2098916
Jeśli by jednak przebili pokazane wsparcia to nie będę się upierał z graniem L, bo wtedy to 3 zł jest realne. :)
-
2017/10/14 09:22:12
@podczaszy

"podczaszy1
2017/10/13 15:52:42
@ red 007
No to co panie kolego skończyła się ta czwórka na USD/PLN czy jeszcze nie?
red.007
2017/10/13 16:04:30
@podczaszy1
Pan Panie Kolego zadajesz podchwytliwe pytania.:))
Skończy się jak przebije dołek wrześniowy a mówiąc językiem p.Kazimierza:"dopóki piłka w grze, wszystko jest możliwe."

Twoje pytanie pobudza moją wyobraźnię.Zejście w tym ruchu poniżej września faktycznie kończy temat i musimy wówczas uznać,że wzrost wrześniowy był czwórką.
Ale,że piłka jest w grze...
Zatem rozważmy inną możliwość.W związku z naszymi dywagacjami,że wrześniowy wzrost może być tylko trójką,to pasuje do tego scenariusz ABC,gdzie A ma strukturę
5 ALBO 3! idąc tym tropem spadki od 9 października należałoby traktować jako B.Faktem jest,że B powinno być trójką i tu jest mały problem ale może i jest tu trójka:stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1m&t=c&a=ln&b=1
Nie można wykluczyć,że dwie białe świeczki są jakąś zapowiedzią że będzie formowana fala C. Fala C musi mieć strukturę pięciofalową.
Z równości fal AiC i przy założeniu,ze kończymy B,wynika dojście do 3,75-3,77.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1y&t=c&a=ln&b=1
I teraz najciekawsze.Czy taki scenariusz ma podstawy prawne aby taki wzrost nazywać nadal falą czwartą?Ja mam poważne wątpliwości.Choćby dlatego,że wzrosty do 3,77 będą nieproporcjonalnie większe od fali 2 (luty-marzec). Jeśli jednak założymy,iż falą czwartą był sierpniowy wzrost,to ABC będzie wówczas korektą całego impulsu od grudnia.I teraz najbardziej pikantne założenie.Zgodnie z nauczaniem Elliota po 1,2,3,4,5,A,B,C następuje nowe,takie samo rozdanie czyli nowy cykl spadków.I tu wpisują się głosy o dolarze za 3 zł.Z elementów technicznych,które mogą wesprzeć taki scenariusz ,to słaby zasięg korekty ABC,bo 3,75-3,77 to nawet nie ma 0,382 fibo całego impulsu.Zwykle korekty lubią podejść pod 0,5-0,618 ,czyli tak mały zasięg obrazuje,że mamy mocny trend spadkowy.
Sumując: czekamy na pogłębienie dołka wrześniowego w tym ruchu.Brak takiej sytuacji będzie miał dwa scenariusze.Dla jednych będzie to rozpoczęcie nowych wzrostów na dolarze,dla innych wariant ABC.
-
2017/10/14 10:26:07
Co do naszego rynku to jest duże prawdopodobieństwo, że indeks WIG20 jest w okolicach szczytowych, a złoty w rejonach dołkowych (jak wcześniej pokazywałem):
www.bankfotek.pl/view/2098924
www.bankfotek.pl/view/2098923
-
2017/10/14 11:08:56
@007
Twojego idola prognozy rzadko się sprawdzają ;-)
Z drugiej strony 4.09 na EURPLN kusi.
-
2017/10/14 11:29:30
@red.007
"Brak takiej sytuacji będzie miał dwa scenariusze.Dla jednych będzie to rozpoczęcie nowych wzrostów na dolarze,dla innych wariant ABC."
Ja obstawiam wariant ABC w listopadzie szczyt dolara gdzieś okolice 3.8 następnie spadek dolara ponownie do strefy 3.5 w pierwszej połowie 2018r. i następnie ponowna zwyżka dolara niewykluczone że powyżej 4zł przy korektach na giełdach.

Docelowo widzę dolara po 3zł gdzieś w 2020-2021r przy szczytach cyklu giełdowego 6.66.
-
2017/10/14 11:29:56
@carrie
Jest lepszy od Sławomira,bo na trzyletnim określił zejście franka na około 3,64 i ten wykres tu dawno temu przedstawiałem.A Aławomir ostatnio poprzenosił dołki dolara.
Wystarczy popatrzeć parę dni do tyłu.Gość się dostosowuje do bieżącej sytuacji a wszystko co do przodu,to dramat.
Carrie trafiłaś z prognozą na 4,20,to teraz daj się wykazać innym.:))
Ja nie chcę przeginać ale EUR będzie poniżej 4 zł ale to tylko między nami.
-
2017/10/14 11:31:03
A jeszcze mam pytanie do grających na walutach - dlaczego unikacie Bitcoina i innych kryptowalut ???
-
2017/10/14 11:33:02
@mac-erson
Wiedziałem,że się Pan odezwie Panie Kolego,bo fala C pasuje do Pańskiej koncepcji zjazdu w20 na 2300. :)
-
2017/10/14 13:06:34
@bialek.wojciech

3 poprzednie sygnały z Pana wpisu moim zdaniem zasadniczo się różnią między sobą:
2004 i 2011 to pierwsze hossy po wielkich bessach, gdy w 1997, podobnie jak teraz, jesteśmy w mega hossie przerywanej małymi bessami. Tak więc jak dla mnie najbardziej adekwatny jest przypadek 1997, co zgrywa się z szybką bessą w 2018 i mega bessą 2020-2021.
-
2017/10/14 16:10:34
@007
Carrie trafiłaś z prognozą na 4,20,to teraz daj się wykazać innym.:))

A po co? Ja bazuje tylko na swoich prognozach i odrzucam wszelkiej maści panów Sławków :-P

Ja nie chcę przeginać ale EUR będzie poniżej 4 zł ale to tylko między nami.

O tym porozmawiamy jak dojdzie do 4.09 ;-)
-
2017/10/14 22:22:21
@red.007,

odnośnie Franka do PLN,

Nie uważasz, że jesteśmy teraz w korekcie fali B i teraz kolej na (dłuższą - gdyż płaska korekta) fali C? Dodatkowo na wykresie-Day widzę dywergencję Pozytywną (Hossy).
Mnie tak to wychodzi... Trend wyższego rzędu pary CHF/PLN jest wg mnie spadkowy i właśnie osiągnął dno - tj. mamy (1), a (2) to właśnie akt. korekta A-B-C i potem to już jazda "bez trzymanki" w dół na fali Impulsu (3)?
Reiffeisenbank podaje 3.86 dla franka na rok 2017, ale już 2018 okolice 3.60 a nawet poniżej.
Moim zdaniem EURO do franka będzie teraz tracić w ramach głębokiej korekty - zejście możliwe nawet do okolić 1.11, choć bardziej skłaniam się do zakresu 1.13-1.12 (to samo EURO vs. USD). Jednak potem dla pary EUR/USD nastąpi odwrócenie sytuacji. EUR/USD dąży do wejścia w korytarz trendu wieloletniego, który wg moich wyliczeń zawiera się pomiędzy 1.22 a 1.32 (mniej więcej). Wg szwajcarów był przeciek "kontrolowany" (Reuters), że nie będzie podwyżki stopy oprocentowania przez EBC, a jak sam wiesz program QE zostanie wydłużony na rok 2018 o kolejne 9 m-cy. Za 2 tygodnie zostanie to zakomunikowane. Myślę, że to podkopie mocno EURO.
-
2017/10/14 22:26:47
@red.007,

dodam tylko, że korekta A-B-C o strukturze 3-3-5.
-
2017/10/15 00:11:34
@mac-erson

Kryptowaluty? Nie dziekuje znam kilka osob ktore w to inwestuja -to mlodzi ludzie bez obycia gieldowego,bez znajomosci analizy technicznej i cykli. Napaleni na zyski nie widzacy zagrozen.
Poza tym nie wierze ze amerykanie pozwola na panoszenie sie konkurencji dla dolara trend sie moze odwrocic w kazdej chwili
-
2017/10/15 09:13:12
@desperato
Ja nie wykluczam tego o czym piszesz.Bardziej chodziło mi o bieżące sprawy.
Kurs dwa razy bronił 3,80 i dwa razy bronił 3,68.Teraz trzeci raz idzie na 3,68.
Jak to się mówi do trzech razy sztuka.Jak nie wybije w dół,to pójdzie powyżej 3,80.

O tym ,że EBC nie podniesie stóp,to wiadomo od dawna.Rynek wie również o przedłużeniu skupu ale w mniejszej ilości.
Sądzę,że inwestorów bardziej interesuje FED. Czy w obliczu słabego CPI będzie podwyżka w grudniu.Wolałbym żeby była,bo później perspektywa dalszych podwyżek mocno oddali się w czasie i dolar się osłabi.Wcale bym się nie zdziwił gdyby osłabienie dolara nadeszło przed grudniowym FED,właśnie jako wyprzedzenie sprzedaży tego faktu.
-
2017/10/15 11:08:52
@mac-erson
Wprawdzie dziś niedziela i odpoczynek powinien być,to jednak chcę uzupełnić obraz ABC o następującą możliwość:
Był mój post:

"red.007
2017/10/13 15:41:16
Tak czy siak zniesienie wzrostów dolara od września zaliczyło 0,618"
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=3m&t=c&a=ln&b=1

Ten wpis nie był tylko tylko stwierdzeniem faktu.
Zniesienie było minimalnie większe.
Ponieważ A jest trójką a B zrobiło ciut więcej jak 0,618 istnieje możliwość wyrysowania jakiejś formy korekty płaskiej a więc struktury zasięgiem mniejszej od korekty prostej.W korekcie prostej B nie powinno być większe jak 0,618.
Efekt może być taki,że przy korekcie płaskiej obecne wzrosty uznamy nadal za falę czwartą a potem solidne spadki,bo takie jest przesłanie korekty płaskiej.
Zatem obserwujemy ci zrobi B i,jak mawia kolega @ karnakufo ,reagujemy. :))
Przykład z trendu wzrostowego ale wiemy o co chodzi, rys.4:
analizy.investio.pl/seria-analiza-techniczna-teoria-fal-elliotta-korekty-plaskie-oraz-zigzags-cz-1/
-
2017/10/15 11:44:23
@mac-erson
Kryptowaluty to taki odpowiednik bańki .com, a dodatkowo niebezpieczny, bo pozwala na obrót poza systemem bankowym.
Na dodatek to jest to sposób na nielegalny export kapitału z Chin. Popatrz co się stało jak poszła plotka o zakazie handlu w ChRL.
Ostatnio przeczytałam, że bodaj UBS, IBM i paru innych graczy bierze się za budowanie rozwiązań... :-P
-
2017/10/15 11:47:23
@desperato
@007
stooq.pl/q/?s=chfpln&c=20y&t=b&a=lg&b=0
Gdzie Wy tu macie trend spadkowy?
-
2017/10/15 11:52:48
-
2017/10/15 15:13:10
@carrie,

red.007 odpisał. Dolna linia kanału wieloletniego została Wybita w tym roku.

PS.
przy okazji moje sprostowanie - "PROSTA" a nie płaska.

@red.007,
EUR/CHF - korekta w dół rozpoczęła się już w piątek. Jeśli padnie wsparcie 1.1470 to będzie jak pisałem. Nawiasem nałóżcie wykresy CHF/PLN + EUR/USD. A potem USD/EUR. W 1-wariancie pary się rozjeżdżają, w drugim korelują. CHF w dużej mierze zależy od USD.
-
2017/10/15 19:06:35
A ja dzisiaj posiedziałem przy wykresach troszkę i

1) przesunąłem minimalny poziom korekty na W20 w górę do 2330-2340
2) Znalazłęm RGR na Wig Energetyka - spadek indeksu wynikający z formacji do ok. 3000
3) Zrobiłem listę spółek do obserwacji (ok 30) i z nich wybiorę pakiet akcyjny jesienią jak się dospada.
4) Znalazłem min. dużą oRGR na Orange (powinno spaść do 4.8-4.9)
5) Szykuję się na S-ki jak tylko wejdziemy powyżej 2580 na FW20.
-
2017/10/16 08:33:51
@resan:
"Nowy indeks FANG -10 gigantów od listopada ."

Zastanawiam się nad podobnymi tego typu sygnałami w przeszłości. Np. Nasdaq-100 został wprowadzony 31 stycznia 1985:

"The NASDAQ-100 began on January 31, 1985 by the NASDAQ, trying to promote itself in the shadow of the New York Stock Exchange."

en.wikipedia.org/wiki/NASDAQ-100#History

Indeks osiągnął szczyt 8 lutego 1985 i do października 1985 spadł o o kilkanaście procent.
-
2017/10/16 09:11:50
Zaczyna się tydzień polski na rynkach finansowych:

acemarketu.com/?p=259256
-
2017/10/16 09:18:13
Fajnie poczytac opinie o taniejacym dolarze;) Dużo zgodności czuję:) Naprawdę mi się to podoba.
-
2017/10/16 11:06:31
@podczaszy1:
"Panie Wojtku czy ten wzrost na USD/PLN od 08.09. do 06.10 2017 to była w Pana ocenie piątka czy tylko trójka?"

Próbowałem tę kwestię rozstrzygnąć patrząc na EUR/USD:

stooq.pl/q/?s=eurusd&c=3m&t=c&a=ln&b=1

... ale też nie doszedłem do jakiegoś bardziej jednoznacznego wniosku.
-
2017/10/16 11:13:41
@red.007:
"Z luźnych obserwacji.
Jeśli potraktujemy wzrosty dolara od piątku jako 5,to patrząc na wykres obecne 5w5 może być falą załamaną i nie przekroczyć szczytu 28 września czyli fali 3.
W konsekwencji na wyższym interwale np.4H dałoby formację podwójnego szczytu.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1m&t=c&a=ln&b=1"

Mój bazowy scenariusz to symetria na EUR/USD:

stooq.pl/q/?s=eurusd&c=3m&t=c&a=ln&b=1

Lewe ramię formowało się 11 sesji. Domniemane prawe dopiero sześć.

Ale EUR/USD raczej powinien mieć problem z silnym wzrostem podczas tego brakującego tygodnia, bo dolar raczej minął właśnie dołek cyklu 5-tygodniowego.

Oczywiście dopuszczam możliwość, że prawe ramię zostanie wyłamane w górę i jeśli tak się stanie będę traktował wrześniową korektę na EUR/USD jako 4-kę podobną charakterem do 2-ki z lutego.

Oczywiście z 40 miesięcy po ostatnim Kitchinowym dołku dolara z czerwca 2014 poszukuję następnego dołka dolara tej klasy. Ale szczegóły są oczywiście do negocjacji.
-
2017/10/16 11:25:26
@olejgujnar:
"3 poprzednie sygnały z Pana wpisu moim zdaniem zasadniczo się różnią między sobą:
2004 i 2011 to pierwsze hossy po wielkich bessach, gdy w 1997, podobnie jak teraz, jesteśmy w mega hossie przerywanej małymi bessami."


U nas 1997 te też pierwsza hossa po mega bessie 1994-1995, tak jak 2004 to pierwsza hossa na megabessie 2000-2001, a 2011 to pierwsza hossa po megabessie 2007-2009

"Tak więc jak dla mnie najbardziej adekwatny jest przypadek 1997, co zgrywa się z szybką bessą w 2018 i mega bessą 2020-2021."

Gdyby było regularnie to dwa następne dołki bessy na WIG-u w ramach cykli Kitchina wypadną odpowiednio w okresie: luty-maj 2019 i czerwiec-wrzesień 2022. Więc ja mówię raczej o bessach 2018-19 i 2021-22. W ramach poczwórnego Kitchinowego rytmu bessa 2021-22 rzeczywiście powinna być duża - klasy 2007-2009 i 1994-1995.
-
2017/10/16 11:28:17

@WB
Słusznie,tu potrzeba czasu na stwierdzenie czy to jeszcze czwórki,czy już może jakaś forma korekty całych impulsów.
Tak sobie myślę,że jeśli nie przekroczy Pańskich 3,77 na grudzień,to może jeszcze być czwórka jak pójdzie wyżej,to pomyślimy.
-
2017/10/16 11:42:39
Kontrakt godzinny - byczek słabnie, ale zdecydowanego sygnału S jeszcze nie ma:
www.bankfotek.pl/view/2099105
-
2017/10/16 11:44:15
A propos dolara kontraiańska wiadomość:

www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1887073,Wicepremier-Morawiecki-Polska-rezygnuje-z-linii-kredytowej-MFW

"Z wnioskiem o odnowienie dostępu do Elastycznej Linii Kredytowej od połowy stycznia 2017 r., Polska wystąpiła 19 grudnia 2016 r. Wniosek podpisali wspólnie wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki oraz prezes Narodowego Banku Polskiego Adam Glapiński."

Dolar zrobił ponad 15-letni szczyt 15 grudnia 2016 i spadł ponad 70 groszy. Czy teraz zobaczymy ruch odwrotny?
-
2017/10/16 12:03:54
" red.007
2017/10/10 17:11:48
No to ja też sobie po prognozuję.
WTI dojdziemy na ok. 53 i spadamy nawet w okolice przynajmniej 40."

Wygląda mi na 3w5 fali C od końca sierpnia.Dużo nie zostało a jak dojdzie i zacznie spadać,to dolar na to chyba nie będzie obojętny.
stooq.pl/q/?s=cl.f&c=1m&t=l&a=ln&b=1
-
2017/10/16 13:55:29
Panie Wojtku ja Panu odpowiem

"Dolar zrobił ponad 15-letni szczyt 15 grudnia 2016 i spadł ponad 70 groszy. Czy teraz zobaczymy ruch odwrotny?"

NIE
-
2017/10/16 15:13:12
A co myslicie o złocie przy ewentualnym krachu czy korekcie na rynkach akcji moim zdaniem złoto fajnie wyglada ....
-
2017/10/16 15:18:54
zloto jest przewartosciowane, a na w20 powinnismy zobaczyc jakis nie do pomyslenia wynik, 2900? 3200? moze w listopadzie? grudniu ?
-
2017/10/16 15:22:41
@idmmaximus
Zgadzam się,że złoto fajnie wygląda,szczególnie Krugerrand
-
2017/10/16 15:31:18
Czyli hossa 2019 -2020 mega jak 94 i 07 co 13 lat szczyty mega hossy
-
2017/10/16 15:42:17
Śmiejeciecsie ze złota a to moze byc najbardziej chodliwe aktywo w najblizszym miesiacach takie moze zdanie tym bardziej ze przełamało linie spadkowa prowadzona od 2011
-
2017/10/16 15:51:18
najbardziej chodliwe aktywo to moze byc wig20 i zlotowka, wszyscy kupuja zloto a nikt nie kupuje w20
-
2017/10/16 15:56:09
No fakt od roku nikt nie kupuje w20
-
2017/10/16 15:56:32
Baardzo chodliwy jest SWIG80 i MWIG40. Od lutego-marca;)))
-
2017/10/16 16:04:38
wszyscy sie boja ze w20 bedzie spadal, dlatego nie kupuja, a to co wzroslo od roku nikt w tym nie bral udzialu z ulicy ani kupujacych, na gpw bo w20 byl passe, wiec jeszcze dluga droga wzrostowa przed nami
-
2017/10/16 16:05:02
Szczyty 2013-2015 na wig-u 30 już dawno przebite.
-
2017/10/16 16:40:58
No tak ale na wig-u 30 nie ma kontraktów, a więc to inny świat.
-
2017/10/16 16:55:25
Oj chyba nie dadzą eSek 2580 -2600 w tym rozdaniu - trzeba będzie brać niżej. :)
-
2017/10/16 17:05:59
@ red007
Na razie nie widać przeciw wskazań do spadku USD/PLN.Wsparcie ok. 3,53.
-
2017/10/16 17:21:28
@podczaszy1
Mnie to nie przeszkadza.
Jak przebije 13 październik to znaczy,że nadal jesteśmy w B a to dobrze by rokowało i koncepcja korekty płaskiej byłaby w grze,bo pokonanie z marszu ostatniego dołka z początku września wydaje się za piękne aby było prawdziwe.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10d&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/16 17:24:34
@ red007
Mnie też nie przeszkadza ale czy korekta płaska to tego niestety nie wiem.
-
2017/10/16 17:27:30
@podczaszy1
Ja też nie wiem ale o takiej możliwości pisałem tu:
"red.007
2017/10/15 11:08:52"
-
2017/10/16 17:52:18
@slow

Dolar się osłabi i złoto stanieje?
-
2017/10/16 18:09:03
ruch zlota w kierunku 1500 nie jest wykluczony co powinno korelowac ze wzostem na w20, ale jak ktos mysli o jakiejs hossie albo inwestycji w zloto to wg mnie moze sie rozczarowac
-
2017/10/16 22:00:36
Wygląda na to, że u nas została jeszcze do zrobienia piątka:
www.bankfotek.pl/view/2099183
-
2017/10/16 22:01:25
@ karnakufo
"2017/10/16 16:55:25
Oj chyba nie dadzą eSek 2580 -2600 w tym rozdaniu - trzeba będzie brać niżej. :) "

Spokojna Twoja rozczochrana :). Rozprowadzanie szczytu może potrwać jeszcze kilka dni.
-
2017/10/16 22:07:12
WIG Banki odbija od górnego ramienia trójkąta:
www.bankfotek.pl/view/2099188
-
2017/10/16 22:50:13
U mnie ropa na oporze i zakładam odbicie (spadki), ale gdyby było inaczej to obserwujemy i... reagujemy:
www.bankfotek.pl/view/2099193
-
2017/10/16 23:26:56
-
2017/10/17 03:14:19
Trudno znalezc kogos kto przyznalby sie ze kupuje na tych poziomach akcje w USA, heheheeee..... Sadze ze niedlugo obecne ceny beda atrakcyjne po tym jak w koncu zaczna spadac tamtejsze indexy tyle ze ze znacznie wyzszych poziomow, niz sa obecnie
-
2017/10/17 09:59:06
Ważne wybicie z flagi:

acemarketu.com/?p=259520
-
2017/10/17 10:10:47
Z tego wpisu wynika, że w końcu może będzie większy oddech dla frankowiczów:
kravitzonstock.blogspot.com/2017/10/chfpln-czyli-co-z-tym-frankiem.html?m=1
Bo na rząd i prezydenta w tej sprawie nie liczyłbym.
-
2017/10/17 10:20:59
@m.jagusiak
"Ważne wybicie z flagi"

Parę dni temu właśnie o tym tym pisałem:
"red.007
2017/10/13 13:21:21
Spodziewam się pogłębienia spadków na EUR/PLN począwszy od ostatniego tygodnia października.Warianty są dwa:
1.Spadek o wysokość kanału wzrostowego rozpoczętego w połowie maja.
2.Jeśli potraktujemy wzrosty od maja jako flagę w trendzie spadkowym rozpoczętym w grudniu i jeśli zgodzimy się z teorią,która mówi,że flaga z reguły występuje w połowie trendu,to spadki zejdą w okolice 4 zł.
stooq.pl/q/?s=eurpln&c=3y&t=c&a=ln&b=1
Może to oznaczać solidne umocnienie złotówki.
-
2017/10/17 10:32:12
Pisałem,że jakoś nie wierzę we wzrosty na mwig-u i widać,że rynek chyba też nie.
-
2017/10/17 10:33:25
Sygnału sprzedaży jednak nadal nie ma.
-
2017/10/17 14:46:40
wsparcie na chfpln wybite, ciekawe czy przyspiesza czy beda powoli schodzic
-
2017/10/17 14:56:54
Myślę,że powinna być korekta w rozumieniu spadków od początku października.
Tak więc jeszcze trochę spadków i korekta jako retest lini. Potem przyśpieszenie spadków jako fala 3.
-
2017/10/17 14:58:17
@ WB
Czy spodziewamy się tąpnięcia rynków akcyjnych w pażdzierniku ?
-
2017/10/17 15:07:55
Patrząc na spadki głównej pary,to wzrosty dolara są dość mizerne wynika z tego,że spadki głównej pary wynikają ze słabości Euro a nie z siły dolara.
-
2017/10/17 15:59:49
-
2017/10/17 16:20:56
Mwig 40 powoli wchodzi na ścieżkę Swig-u 80. Teraz czekamy na wig-20 .
-
2017/10/17 16:49:58
Brzydko to dla byczka wygląda u nas. :)
-
2017/10/17 17:09:54
Napisałem tu ,że nie wychodzi mi szczyt na 2566 pkt na wig-u 20.
Dzisiaj jedna z technik wskazała jednak na szczyt na tym poziomie.
-
2017/10/18 08:56:44
Jak krach w stanach październiku ? w stanach sp500 szczyty, dji 23 000 nawet korekty o 0,5 % nie było ciekawe ilu ludzi straciło kasę wierząc w te rysunki
-
2017/10/18 09:13:01
Cel - utrzymać ten poziom:

acemarketu.com/?p=259772
-
2017/10/18 10:06:04
@karnakufo
"Brzydko to dla byczka wygląda u nas. :) "

Ja myślę, że ten kończący szczyt będzie po weekendzie (poniedziałek, wtorek) po pozytywnym komunikacie ratingowym S&P :)
-
2017/10/18 10:29:55
@mac-erson
Ciekawe, czy ten impuls od 28 IX będzie pełny, czy załamany. Jeśli pełny to szczyt pewnie na 2580-2590.
-
2017/10/18 10:45:41
Na wigu banki mieliśmy fałszywe wybicie w górę z trójkąta symetrycznego.
Już jesteśmy z powrotem pod górną linia.
Na wig energetyka jeszcze bronimy linii trendu wzrostowego ale długo to chyba nie potrwa.
-
2017/10/18 10:49:11
Od wczoraj są już najszybsze sygnały sprzedaży na mwig-u.
-
2017/10/18 11:41:05
@ dociekliwy 54
"Ciekawe, czy ten impuls od 28 IX będzie pełny, czy załamany. Jeśli pełny to szczyt pewnie na 2580-2590."
Proponuje spojrzeć na wig.
-
2017/10/18 12:14:51
@ red007
Jak twoim zdaniem zachowa się kurs USD/PLN w przypadku bessy na GPW?
-
2017/10/18 12:37:17
Zaklinanie szczytu USA trwa
-
2017/10/18 13:02:13
@podczaszy
Najbliższą bessę poczujesz na EURPLN i CHF. USD chyba ma już pozamiatane i będzie leciał z mniejszymi lub większymi korektami na 2PLN.
-
2017/10/18 13:15:20
@podczaszy1
Rutyna podpowiada odwrotne zachowanie ale to tylko rutyna.
Ja z ciekawości obserwuję SP500 w kontekście klina zwyżkującego jako zapowiedzi spadków na tym indeksie.
stooq.pl/mol/?id=6414
Z kolei u nas na w20 powinno być jeszcze ostatnie wypełnienie wzrostowego impulsu
a potem korekta.Raczej skłaniam się do obserwacji dolara niezależnie od giełd i tu do myślenia daje mi zachowanie głównej pary.Osuwa się w dól ale wielkich wzrostów dolara nie ma,wszystko kosztem euro.Dolar jakby nie miał siły zrobić solidnej fali C. Spadki E/U nie powinny przekroczyć 1,1620-1,1640 a potem wzrost.
Wnioski:Przy korekcie na giełdzie jakieś wzrosty dolara,może właśnie w ramach fali C, mogą być i tu widzę właśnie ten czas na zejście E/U do wskazanych poziomów.
I być może śmielsza hipoteza a mianowicie,przy tej mizerii wzrostów dolara nie można wykluczyć,że ze względu na to,iż wzrosty dolara od września miały formę trójki to spadki od października są już nowym impulsem spadkowym dlatego jak pisałem istotne jest pokonanie wrześniowego dołka,bo albo robimy to w tym ruchu albo czekamy jeszcze na C. Natomiast co by się nie wydarzyło ja jestem nadal przekonany o wybiciu września dołem.
-
2017/10/18 13:31:43
@carrie
Czy Ty chcesz aby kolega @konsultant 121 znowu powiedział "kurr.."
-
2017/10/18 13:46:57
@carrie
Hehe fajnie poczytac. Niedawno twierdzilas ze to tylko korekta w trendzie wzrostowym USD. Teraz wszyscy musza widziec USDPLN na 2. 2018 roku bedzie odwrot na USD o ktorym nawet nie macie pojecia:) Mowie wam.
-
2017/10/18 13:47:45
Pln nie odpuszcza, od roku jest w modzie i pewnie to dopiero poczatek wieloletniego umocnienia. wajcha na zlotowke zostala przestawiona i chf widze reaguje najszybciej bo tez rosl bezpodstawnie do smiesznych poziomow. kryzys sie skonczyl, wiec i bezpieczne waluty ida do lamusa.

a usd, jak pisalem pol roku temu ze w 2016 byl szczyt na dekade, tak nadal tak uwazam i zachowanie usdpln to potwierdza
-
2017/10/18 13:57:29
tez 2 lata temu knf wydal rekomendacje zakazujaca udzielania kredytow w walutach obcych, czy jakos tak, dokladnie w dolku zlotowki. bo jak to zeby Polakowi mieszkanie samo sie splacalo, nie do pomyslenia
-
2017/10/18 14:18:06
Jeśli miałoby być 2 za dolara to oznaczałoby,że jesteśmy w latach 2001-2002 i stałoby to w sprzeczności z wizją Gospodarza,który uważa,że jesteśmy w latach 1994 czy jakoś tam.Podobnie jak kolega @konsultant121 uważam,że 2018 przyniesie wzrosty dolara,choć niekoniecznie jakieś wielki szczyty w porównaniu z ub.r.
Próba moich symulacji określenia dołka dolara w tym cyklu wynosi 3,29/3,35/3,42.
-
2017/10/18 14:40:03
Trudno . Poczekam do bankructwa PLNa:) Maksimum 10lat;)
-
2017/10/18 14:54:59
Bessa na sredniakach i maluchach i hossa na PLN. Nie do pojecia;)
-
2017/10/18 15:12:56
Cisza ktora zapadla na blogu dot.lapania szczytow na amerykanskich indexach jest wymowna
-
2017/10/18 15:15:00
@zulus
Mr Armstrong także dawno temu wspominał o DJI na poziomie 23.000 jako pierwszy z celów:)
-
2017/10/18 15:49:49
@konsultant121
"Trudno . Poczekam do bankructwa PLNa:) Maksimum 10lat;) "

To potrwa krócej,bo zgodnie z wizją WB z 2017/09/28 ,będzie to 2023-2024
-
2017/10/18 15:51:30
@red Czyli dolek juz w 2022 roku bo waluty i gieldy antycypują przyszłość. 2016+6,66 .
-
2017/10/18 15:52:30
@ red007
Na GPW zaczęła się bessa, a nie jakaś korekta. Jak w takim układzie USD/PLN?
-
2017/10/18 15:58:04
@podczaszy1
Com napisał,napisałem.
2017/10/18 13:15:20
-
2017/10/18 16:08:06
Wy tak , na powaznie o tej bessie na GPW?
-
2017/10/18 16:10:57
-
2017/10/18 16:10:57
chfpln na 3 zl idzie?
-
2017/10/18 16:17:26
O jak fajnie, wiekszosc widzi USDPLN po 2 i CHFPLN po 3. Das hossa ist zu Ende?:))
-
2017/10/18 16:20:48
-
2017/10/18 16:22:55
@konsultant121
Carrie nie jest większością.:))
-
2017/10/18 16:24:38
@ podczaszy 1
A jak widzimy SP500 i DAX ,jeżeli na GPW zaczeła się bessa .

-
2017/10/18 16:25:52
@ resan
W ogóle nie widzimy bo mnie nie interesują.
-
2017/10/18 16:31:00
jaka wiekszosc? wiekszosc kupuje przewartosciowanego dolara lapiac dolki ;) tak tylko rzucilem, chociaz w dluzszej perspektywie to jest cel.
-
2017/10/18 16:40:06
Akcje spadaja, obligacje spadaja, waluty spadaja:) Zloto spada:)) Ło ludzie:)
-
2017/10/18 16:50:32
Ja wierze blondynie. Blondyna kiedys mowila o odwrocie trendu EURUSD jeszcze rok temu :) A teraz z miesiac temu powiedziala ze trend spadkowy CHFPLN sie wyczerpuje. Tez jej wierze:)
-
2017/10/18 16:55:25
Poszły konie po betonie - misiek daje czadu. _)
-
2017/10/18 17:29:49
@ mac-erson
Swig 80 spadł chyba na tą linię, którą kiedyś tutaj zaprezentowałeś. Przesuwasz dołek czy nie zmieniasz zdania?
-
2017/10/18 17:37:22
Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

wojciechbialek.blox.pl/2017/10/Powrot-do-przeszlosci.html
-
2017/10/19 12:11:19
@red.007,
Cytat:
@slow2006
Ta wersja mi bardziej odpowiada:
kravitzonstock.blogspot.com/2017/10/chfpln-czyli-co-z-tym-fraędząca, kiem.html?m=1

Kolega Kravitz raczej się pomylił. Wg jego drugiego wykresu Fala-5 jest w sierpniu (Wykres dzienny). W rzeczywistości wg oscylatora AO wynika, że Fala-5 była we wrześniu, a więc jesteśmy w korekcie B. Kolej więc na korektę C (tu weryfikuje moje wcześniejsze Info - jest to Korekta Nieregularna - gdyż Korekta B wybiła nowy dołek). W takim układzie Korekta C (5-falowa)n przebija min. fali Korekty A. Min. cel (który wyliczyłem wg współczynników Fibonacciego) to 3.79 zł. Wyglądałoby to na kolejną próbę podejścia do 3.80 (?)
-
2017/10/19 12:29:16
Ciekawe czy teraz za spadki to też PIS będzie odpowiedzialny, bo podobno wzrosty były dzięki niemu.