Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

12:0

Począwszy od ostatniego tygodnia sierpnia ceny akcji w USA przestały się trzymać "wzorca dekadowego", więc do poniższego należy podchodzić z duża dozą ostrożności. Z drugiej strony wrześniowy skok wartości ISM Manufacturing oraz ISM Non-Manufacturing do najwyższych poziomów od stycznia 2004 i ISM Manufacturing Prices oraz ISM Non-Manufacturing Prices do najwyższych poziomów od okresu 2010-2011 - przeciwnie - zdecydowanie zwiększa wagę poniższej statystyki.

W okresie minionych 120 lat ktoś kto sprzedał akcje wchodzące w skład średniej przemysłowej Dow Jonesa na sesji 4 października  roku o dacie kończącej się cyfrą "7" (albo sesji wcześniejszej, jeśli 4 października takiego roku akcje nie były w USA notowane) to za każdym razem Dow Jones Industrial Average była niżej niż na zamknięcie 4 października 40 sesji później, 48-52 sesji później 61 sesji później, 71-72 sesji później, 74-78 sesji później, 81 sesji później oraz 84-85 sesji później. 

 

1120latciezki

 

W ciągu tych 4 miesięcy po 4 października roku o dacie z 7-ką na końcu spadek raz przekroczył 30 proc. (1987), raz był większy niż 25 proc. (1937), raz sięgnął ponad 20 proc. (1907), raz przekroczył 15 proc. (1917), 3 razy był większy niż 10 proc. (1897, 1997 i 2007), 4 razy sięgnął ponad 5 proc. (1927, 1957, 1967 oraz 1977) a tylko raz był  mniejszy (-4,7 proc. w 1947 roku; ale jak ktoś poczekał kolejny miesiąc to skala spadku wzrosła do -7,7 proc.).

Maksymalne wzrosty Dow Jones Industrial Average w tym okresie to +3,2 proc. w 1947 roku, +2,2 proc. w 1927 roku +1,4 proc. w 1917 roku, 1997 roku i 2004 roku, +1,3 proc. w 1967 roku oraz +0,5 proc. w 1977 roku. W pozostałych 5 przypadkach DJIA ani razu w ciągu następnych 4 miesięcy nie był wyżej niż 4 października. 

W okresie minionego roku 5 z tych 12 historycznych ścieżek Dow Jonesa wykazywało silną (>0,8) dodatnią korelację z ostatnim zachowaniem indeksu. Były to w kolejności skali podobieństwa lata 1987, 1997, 1967, 1927 oraz 2007):



2120lat1987

3120lat19974120lat19674120lat1927

4120lat2007

 

Podsumowując: niezależnie od wątpliwej racjonalności idei "wzorca dekadowego" i odchylenia od "decennial pattern" obserwowanego w okresie minionych 6 tygodni podwyższa  oparta na 12 przypadkach z okresu minionych 120 lat "statystyka" sugeruje, że aktywni spekulanci powinni w najbliższych dniach i tygodniach szukać na rynku akcji w USA okazji do zajmowania krótkoterminowych krótkich pozycji. Pozycja rynku w ramach cyklu dekadowego sugeruje, że w ciągu następnych 4 miesięcy ceny akcji w USA nie powinny zbyt daleko uciec na północ, a w tym okresie szacowany na podstawie historii potencjał spadkowy jest zachęcająco większy niż wzrostowy. 

 

środa, 04 października 2017, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2017/10/04 18:10:25
@resan:
"SPA- 35 crash ?"

"Katalonia ogłosi niepodległość w poniedziałek?"

www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1875788,Katalonia-oglosi-niepodleglosc-w-poniedzialek
-
2017/10/04 18:14:23
@ewiggin:
"Nijak to nie pasuje, że na WIG20 kończy się dopiero III fala hossy bo z analogii jaką Pan przedstawił nie będzie chyba czasu nawet na IV a co dopiero V. Może jednak w połowie sierpnia zaczęła się już V fala, jak pisałem? Kitchin chyba nie miałby nic przeciwko temu, bo to już 37 miesięcy od szczytu poprzedniej hossy."

Zrobiłem sobie sumę ISM Manufacturing i ISM Non-Manufacturing. Takie poziomy jak we wrześniu osiągała w lutym 2011 (6 lat i 7 miesięcy wcześniej czyli 2 Kitchiny temu), w styczniu 2004 (13 lat i 9 miesięcy temu czyli 4 Kitchiny wcześniej) oraz w sierpniu 1997 (20 lat i miesiąc temu, czyli 6 Kitchinów wcześniej).

Czyli mamy dziś 4 marca 2011, 4 lutego 2004 oraz 4 września 1997.
-
2017/10/04 18:43:44
@ WB

Czyli SPA-35 będzie mniejszy .
-
2017/10/04 18:45:23
Jeże;i Pan pisze żę czekają nas spadki czyli stawiam, że tych spadków nie będzie tak jak zawsze , rozgrywającemu chodzi żeby wszystkich oszukać wszyscy czekają na spadki ale ich nie będzie te projekcje ławo pokazać na danych historycznych ale co do przyszłości to tak jak wróżyć z fusów za 4 msc przypomnę ten post
-
2017/10/04 19:27:20
Ten wykres WIG20 mówi wszystko:
www.bankfotek.pl/view/2097846
-
2017/10/04 19:39:31
12:0 .....widac amerykanie nie znaja tej statystyki
-
2017/10/04 19:44:16
@zulus_chacka:
"12:0 .....widac amerykanie nie znaja tej statystyki"

Przeca to proste pastuszki (kowboje) som. ;)
-
2017/10/04 19:55:32
@resan:
"Czyli SPA-35 będzie mniejszy ."

Kupowałbym Hiszpanów na poziomach dołków sprzed jednego Kitchina czyli z 2014-tego:

stooq.pl/q/?s=^ibex&c=5y&t=c&a=lg&b=0
-
2017/10/04 21:44:15
@bialek.wojciech
"Kupowałbym Hiszpanów na poziomach dołków sprzed jednego Kitchina czyli z 2014-tego [...]"

A ja bym się bał tak szybko. Kraj-bankrut, którego najbogatszy region ogłasza niepodległość, a kolejne czekają w kolejce. Po zdrowej bessie można kupić, teraz moim zdaniem strach.
-
2017/10/04 22:01:15
@red07
Jakiś czas temu podniosłem prognozę spadku na poziom 2280-2300 i na razie ten poziom zakładam docelowo.
-
2017/10/04 22:05:37
Najbardziej niepokoi mnie spadający SWIG80 bo tutaj znowu poziom 14600-14700 widzę koniec spadków i jak to połączyć - na razie nie wiem. Mam nadzieję, że czas pokaże.
-
2017/10/05 01:26:33
Amerykanie dalej wzrostowo, ale zaczynają dreptać w miejscu i ubijać szczyt. Najbliższe tygodnie mogą być ciekawe z dynamicznym zwrotem akcji włącznie. Jak wiadomo lokomotywa rozpędza się wolno i wolno hamuje:).

Hiszpania już trochę się wyprzedała przed referendum. Dzisiejszy mocny zwrot wprowadza sporo niepewności. Niepewna jest sama decyzja o proklamacji niepodległości, bo zwlekają, ale raczej opowiedzą się za nią. Niepewne są też konsekwencje, bo media informowały, że realnie głosy są rozłożone po połowie.

A Polnord zachował się zgodnie z analizą i ma szansę sięgnąć trochę wyżej.
pokonajrynek.pl/niebezpiecznie-na-akcjach-polnordu/
-
2017/10/05 09:03:13
@wb
"Czyli mamy dziś 4 marca 2011, 4 lutego 2004 oraz 4 września 1997"

Dla naszego rynku to właściwie jest dobre miejsce na L:

4 lut 2004 - 1650 pkt(max)
Po dwóch tygodniach było już 1759 pkt

4 wrz 1997r. - 1689 pkt (max)
Po kilkunastu dniach było 1800 pkt.

Innym przypadkiem jest 4 marzec 2011:
Max z tego dnia to 2800 pkt
15 marca było 100 pkt niżej
ale w kwietniu doszło do 2942 pkt.

Dane historyczne ze stooq.pl. No i jakie z tego wnioski - ma być jak w tych dwóch przypadkach czy jak w trzecim?
-
2017/10/05 09:14:01
Przekładając te trzy przykłady na dzisiejsze warunki to powinniśmy dojść w najbliższym miesiącu do przedziału 2550 - 2600 pkt. na WIG20. Ale przecież na początku listopada czeka nas dołek cyklu 10-tygodniowego - więc teraz zapowiadają się wzrosty (najbliższe dwa tygodnie) a potem jakiś spadek do dołka... jeśli te porównania z przeszłością mają jakiś sens.
-
2017/10/05 09:27:20
Obserwuję co zrobi PKO BP - średnia WIG20:
www.bankfotek.pl/view/2097920
-
2017/10/05 10:37:29
Jeśli hossa się skończyła to wiadomo-będziemy spadać i żadne zaklęcia nie pomogą.
Jeśli hossa się nie skończyła to pokuszę się o postawienie prognozy,że spadniemy do lub w okolice linii dołków 2257, 2338 pkt czyli na dzisiaj 2385 pkt. Linia się podnosi.
-
2017/10/05 10:38:52
WIG20 godzinny - pod opadającym oporem:
www.bankfotek.pl/view/2097922
-
2017/10/05 12:43:52
@ewiggin:
"Dla naszego rynku to właściwie jest dobre miejsce na L: "

Jeszcze inne ujęcie: tylko 2 okresy od 1997 roku spełniały równocześnie 2 warunki, które były spełnione we wrześniu:

1) suma ISM Manufacturing i ISM Non-Manufacturing > 118
2) suma ISM Manufacturing Prices i ISM Non-Manufacturing Prices > 137.7

Pierwszy okres zaczął się w marcu 2004, drugi w w lutym 2011. Czyli dziś mamy 5 kwietnia 2004 i 5 marca 2011. W pierwszym przypadku WIG rósł do 13 kwietnia 2004, a potem spadł o 10 proc. W drugim rósł do 7 kwietnia 2011, a potem spadł o 25 proc. Projekcja uzyskana przez uśrednienie tych dwu historycznych ścieżek rośnie przez 23 sesje o 1,6 proc., a potem spada prze pół roku o małe kilkanaście procent.

Wniosek wydaje się być w średnim terminie spójny z 12:0 dla DJIA. Na krótką metę niekoniecznie.
-
2017/10/05 13:10:27
Wiem, że rynki są irracjonalne ale ta wczorajsza sesja bez dzisiejszej kontynuacji spadków jest już zupełnie bez sensu. Wczoraj na otwarciu klasyczna pułapka na wycięcie szortowców i potem spadek na dużym obrocie a dzisiaj zupełna flauta na malutkim obrocie.
-
2017/10/05 13:20:46
Październik to dla giełd naprawdę miesiąc zaczarowany:

acemarketu.com/?p=257728
-
2017/10/05 13:25:18
"Czyli dziś mamy 5 kwietnia 2004 i 5 marca 2011."

Fascynujące jest to, że to są daty niewiele odbiegające od tego, co otrzymalibyśmy po prostu odliczając wstecz 40-miesięczne Kitchinowe interwały: 2 Kitchiny wstecz do data odległa od dziś o 6 lat i 8 miesięcy czyli kwiecień 2011 (ISM mówi - marzec 2011), 4 Kitchiny wstecz do data odległa od dziś o 13 lat i 4 miesiące czyli czerwiec 2004 (ISM mówi - kwiecień 2004).

Czary.

Przy czym kwiecień 2004 to początek (pędzącej) 13-miesięcznej bessy, a marzec 2011 to miesiąc przed początkiem bessy.
-
2017/10/05 14:23:52
No to chyba się W20 zdecydował zrobić tę drugą nogę zygzaka o którym wczoraj pisałem.
-
2017/10/05 14:34:12
@ Bialek

Rozumiem ze jest Pan bardzo zafixowany na szczycik w USA. Ja nie wierze aby to sie stalo akurat w najblizszych tygodniach. Nie mniej jednak , jesli sie Panu prognoza sprawdzi to przesle na adres centrali CDM Pekao , na panskie rece butelke Grey Goose.
-
2017/10/05 14:46:43
Przecież Gospodarz podaje efekty swojej pracy badawczej...więc może coś więcej niż " nie wierze " - w opozycji do wysiłku ze strony przeciwnej warto by podać.
-
2017/10/05 14:50:12
@ billy

Czy wg Ciebie audjpy nadal wyprzedzac ruch?
-
2017/10/05 16:50:07
@bialek.wojciech

Aktualnie mija 89 tydzień od początku hossy 21-01-2016. Tak więc gdyby hossa miała się skończyć już teraz, była by jedną z najkrótszych hoss w historii W20:

Hossa tygodni
23-06-1992 - 08-03-1994 89
28-03-1995 - 18-02-1997 99
08-10-1998 - 10-03-2000 77
24-09-2001 - 13-04-2004 133
17-05-2005 - 29-10-2007 128
19-02-2009 - 08-04-2011 111
24-05-2012 - 08-05-2015 154

Ale poprzednia bessa miała tylko 37 tygodni (08-05-2015- 21-01-2016), może ta hossa też będzie krótka?
-
2017/10/05 17:27:49
@olejgujnar:
"24-05-2012 - 08-05-2015 154"

Ja tu za "ortodokcyjny" szczyt hossy uznaję wrzesień 2014. Maj 2015 to dla mnie szczyt fali B. Taka interpretacja likwiduje m.in. ten problem:

"Ale poprzednia bessa miała tylko 37 tygodni (08-05-2015- 21-01-2016)"

-
2017/10/05 17:46:26
@WB
" bialek.wojciech
2017/09/29 12:11:41
@cezary692:
"USDPLN to pochodna indexu dolara lub DX.F a ten drugi wg price action w przeciwieństwie do usdpln wciaż nie zrobił nowego szczytu. Zatem pozostajemy w trendzie spadkowym."

Rzeczywiście jak się patrzy na Dollar Index:

stooq.pl/q/?s=dx.f&c=1y&t=c&a=lg&b=1

... to mnie przynajmniej narzuca się myśl, że wrześniowy wzrost to dopiero 4-ka w trwającym od grudnia impulsie spadkowym i po jej zakończeniu czeka nas jeszcze 5-tka. Stąd moja wiara, że na początku przyszłego roku dolar jeszcze przetestuje wrześniowe dołki. Ale równocześnie obstawiałbym, że ta 4-ka wzrostowa jeszcze się nie skończyła. Lubię jak 4-ka jest proporcjonalna do 2-ki. A 2-ka trwała 30 dni, co dawałoby okolice 8 października jako szczyt wzrostu dolara. Mnie by pasował raczej późniejszy termin. "

Robi się ciekawie,bo zbliżamy się do wyrównania sierpnia.
stooq.pl/q/?s=dx.f&c=3m&t=c&a=ln&b=1
Chociaż na indeksie cenowym jest jeszcze przestrzeń
stooq.pl/q/?s=usd_i&c=3m&t=c&a=ln&b=1
Obecny wzrost od 11 września powinni jeszcze trochę podciągnąć jako falę 5
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=3m&t=c&a=ln&b=1
Zatem zobaczymy czy następny tydzień będzie zawrotką na dolarze czyli po 8 października.

Być może,że WTI zaczęła łaskawie robić 5 w C.
stooq.pl/q/?s=cl.f&c=1y&t=l&a=ln&b=1
-
2017/10/05 18:17:20
zulus_chacka
2017/10/05 14:50:12
@ billy
Czy wg Ciebie audjpy nadal wyprzedza ruch?
,
Tu już nawet nie chodzi o tą parę, ale o większość cross'ów z AUD.
Większość spółek wywiesza powoli białą flagę, trzymają to wszystko np. GOOGLE + CATERPILLAR (tak jak u nas robią to bankami, czy miedzią). Do czasu, aż bańka mydlana pryśnie.
Take Care, Billy
-
2017/10/05 18:24:49
Gdybym miał łapać górkę u Jankesa to byłaby ona dzisiaj:
www.bankfotek.pl/view/2097967
Wiem, wiem, że to nie pierwszy raz, ale w ramach ćwiczenia AT można spróbować. :)
Hossa się skończy, gdy padnie wsparcie.
-
2017/10/05 18:51:16
@bialek.wojciech

"Ja tu za "ortodokcyjny" szczyt hossy uznaję wrzesień 2014. Maj 2015 to dla mnie szczyt fali B[...]"

Przyjmując za koniec poprzedniej hossy wrzesień 2014, trwała ona 121 tygodni. To wciąż wyraźnie więcej niż długość aktualnej hossy.
-
2017/10/05 18:55:58
WIG20 w takim ujęciu:
www.bankfotek.pl/view/2097968
-
2017/10/05 19:22:07
@billy

...tylko ze ta ,,banka" moze np. potrwac do konca roku
-
2017/10/05 19:46:16
Mam też wykres z sygnałem S na WIG20 ( tylko czy zadziała):
www.bankfotek.pl/view/2097976
-
2017/10/05 20:13:10
Na tym wskaźniku - na krawędzi:
www.bankfotek.pl/view/2097984
-
2017/10/05 20:23:59
Jeszcze taki Jankes + pełnia księżyca dzisiaj o 20.41: :)
www.bankfotek.pl/view/2097997
-
2017/10/05 20:27:46
zulus_chacka
2017/10/05 19:22:07
@billy
...tylko ze ta ,,banka" moze np. potrwac do konca roku
,
Może i do końca roku, a może i wcześniej. Przekładając kapitał ze spółki do spółki, to przetrwają do 2019 r. :)
wg mnie BANIA (bo to już nie jest bańka) pęka. Dziś interesuje mnie Ameryka, bycze pozycje na akcjach obarczone są b. wielkim ryzykiem. Ok. 50% z nich jest "wywalona dołem". Nie wiem, co mogłoby skłonić inwestorów za Oceanem, czy nas "pionków" do kolejnych inwestycji na L.
Nie jestem zwolennikiem "presji czasu". EURUSD miało być, również wg Pana WB na 1.20 na odbiciu - jest. Wolałbym 1.22, tym samym GBPEUR 1:1, ale to mogłoby wydarzyć się na ostatniej fali hossy, o ile taka zaistnieje... :)
W20 podąża drogą IBEX, czy ATHENS..., czyli rysujemy wspomniany wcześniej ORGR.
Take Care, billy_the_bear
-
2017/10/05 20:39:10
Tu zaś możliwy klin na DJIA:
www.bankfotek.pl/view/2098032
-
2017/10/05 22:07:19
Dobra przesunąłem sobie linię trendu na SWIG80 14500 i jest jeszcze trochę miejsca na spadki razem z W20 :)
Tak więc na razie trzymam się swojego scenariusza.
-
2017/10/05 23:09:22
Witam, moje wsparcia sugerują zakończenie spadków na wykresie SWIG80:
cdn.simplesite.com/i/3a/8a/284289735061244474/i284289739502804922._szw1280h1280_.jpg
-
2017/10/06 10:18:04
@ suggestions
Ciekawy ten kanał na Swig-u. No ale na razie nie widzę żadnych przesłanek do wzrostu.
-
2017/10/06 10:19:31
Na mwig-u nadal nie ma dla mnie sygnału sprzedaży pod który bym sobie zagrał w dół.
-
2017/10/06 10:24:54
Które waluty obecnie są przewartościowane, a które są niedowartościowane:

acemarketu.com/?p=257837
-
2017/10/06 10:26:24
Zejście wig-u 20 na linię wsparcia tj. około 2390 to byłoby jednak chyba za nisko. Toteż żeby bronić wzrostów musimy chyba bronić ten dołek na 2422. Dzisiaj kolejna próba przebicia SMA-15 na wig-u 20.
-
2017/10/06 10:40:54
Być może dzisiaj uda się urosnąć wig-owi 20. W sumie tak by wypadało.
-
2017/10/06 10:57:43
Kontrakt na godzinnym próbuje przebić pierwszy opór, a tuż nad nim jest kolejny:
www.bankfotek.pl/view/2098085
-
2017/10/06 11:03:34
Teraz walczymy na wig-u 20 z miesięczną linią trendu spadkowego.
-
2017/10/06 11:13:31
Wig znowu wychodzi z kanału spadkowego. To już trzecia próba.Może zadziała przysłowie- do trzech razy sztuka.
-
2017/10/06 11:14:54
Na dziennym WIG20 wygląda to tak obecnie:
www.bankfotek.pl/view/2098087
-
2017/10/06 13:00:45
@ WB
Na jakiej wysokości mogła by się skończyć 4-ka 5-tki rozpoczętej po brexicie
/dotyczy DAX , Nasdaq /i jaką falę mogła by przypominać
-
2017/10/06 15:21:22
Nie będzie źle ;)
-
2017/10/06 16:03:34
Wygląda mi na to,że wzrost na wig-u 20 dzisiaj zostanie utrzymany/biała świeczka/ ale pokonanie linii trendu spadkowego/ na wig-u wyjście z kanału/ nie nastąpi.
-
2017/10/06 16:06:20
Jedyny sukces byków w dniu dzisiejszym to wyjście ponad SMA-15 i pozostanie nad nią/ o ile tak się rzeczywiście skończy/.
-
2017/10/06 17:29:56
Ropa się sypie. Plus dla misiaków ;-)
take_care, b_t_b
-
2017/10/06 17:31:25
Miesięczna linia trendu spadkowego na wig-u 20 ma już 5 punktów stycznych.
-
2017/10/06 17:38:51
Moje podsumowanie jest takie,że nie potrzeba zbyt dużego spadku żeby grać na krótko w co najmniej średnim terminie/ wig, wig-20 i mwig40/ ale problem jest taki,że tego spadku nadal nie ma. Wzrosty nadal możliwe.
-
2017/10/06 18:05:12
Jankes - wczoraj prognozowałem szczyt, a dzisiaj zaczyna się sprawdzać: :)
www.bankfotek.pl/view/2098262
-
2017/10/06 18:26:51
@billy_the-kangoor
"Ropa się sypie. Plus dla misiaków ;-)
take_care, b_t_b"

Właśnie dotarła do wsparcia i odbija - byczek rozpoczyna ruch::)
www.bankfotek.pl/view/2098265
-
2017/10/06 19:29:50
Wykres drogowskaz ===> wybicie - odbicie wskaże dalszy kierunek, czyli obserwować i reagować, no i na tym zarabiać::)
www.bankfotek.pl/view/2098268
-
2017/10/06 20:18:19
WIG i WIG20 - nadal nie ma sygnału S do większej korekty, czyli..... pełzająca hossa: :)
www.bankfotek.pl/view/2098279
www.bankfotek.pl/view/2098280
-
2017/10/06 21:01:28
PKOBP nadal w kanałe hossy:
www.bankfotek.pl/view/2098296
-
2017/10/07 10:32:33
@Billy
stooq.pl/q/?s=zn.f&d=20171006&c=1y&t=c&a=lg&r=j6.f+gc.f
Wytrzyma wsparcie na bondach? ;-)
-
2017/10/07 13:38:49
Wojciech Białek: Trzy inwestycyjne bańki. Która pęknie pierwsza?

www.youtube.com/watch?v=INU7OA-x71E
-
2017/10/07 15:13:24
Pani hosso trzeba wziąć się do pracy albo oddać pole miśkowi: :)
www.bankfotek.pl/view/2098319
Z cyklu obserwujemy i reagujemy, no i na tym zarabiamy.
-
2017/10/07 15:19:18
@karnakufo
A misiek jest głodny bo właśnie się budzi po długim okresie posuchy :)
-
2017/10/07 15:19:57
-
2017/10/07 15:23:55
@mac-erson
"@karnakufo
A misiek jest głodny bo właśnie się budzi po długim okresie posuchy :) "

Przyszły tydzień może być rozstrzygający, na tą chwilę byczek ma przewagę, jak widać na moich malunkach.
-
2017/10/07 16:52:13
@ karnakufo

A jak widzimy DAX , Nasdaq .
-
2017/10/07 16:53:50
@Wojciech Białek:
"Trzy inwestycyjne bańki. Która pęknie pierwsza?
www.youtube.com/watch?v=INU7OA-x71E"

Jak zawsze wystąpienie 1 klasa :)

Jedynie co mi nie pasuje do końca to Pana wizja USA, PL (cykle 20,40tyg.)

Proszę się ustosunkować do mojej wizji i tezy:
-Dołek cyklu 40tyg. u nas dopiero nastąpi na przełomie października i listopada !
Argumentuje to naprzemienną długością cykli u nas:
dwa cykle wstecz wydłużony: 16.01.2015r. - 20.01.2016r. (rok)
cykl poprzedni: 20.01.2016r. - 18.11.2016r.
cykl obecny (znowu wydłużony): 18.11.2016 - listopad 2017r.

Korektę w październiku traktowałbym jako 4-kę w piątce w USA
Dolar idzie w okolice 3.8

Od listopada do lutego piątka w piątce w USA u nas dokończenie bieżącej hossy (jedziemy w okolice 2900). Dolar spada ponownie w okolice dołka 3.5zł (drugie dno)

Rok 2018r. to duża 4-ka w USA u nas korekta konsolidacyjna.
Koniec upatrywałbym w kolejnym dołku cyklu 40tyg. gdzieś latem 2018r.
Jesień 2018-2020 w USA duża piątka u nas Mega hossa zakończona Euforią przed nadchodzącą DUŻĄ BESSĄ.

-
2017/10/08 11:39:35
@mcerson
Czyli skracasz cykl Kitchina w swoich prognozach. Styczeń 2016+40 m-cy= połowa 2019 roku. Ty już widzisz dołek 4-ki latem 2018. Prawdą jest jednak iż do wielkiej bessy musi dojść po kolejnych kilku podwyżkach stóp przez FED i kolejne banki Centralne. To dopiero może spowodować Chinageddon -tak jak mówisz 2021/22. (?) U Gospodarza także widać jakąś recesję na wykresach za 4 lata... No i w 2021/22 trzeba sprzedać jena i franka chyba. A w końcu 2018/19 roku dolara.
-
2017/10/08 12:43:59
@mac-erson

Czyli zakładasz, że IV fala hossy zaczęła się początkiem września i skończy się w połowie listopada?
A 4 w III trwała od kwietnia do sierpnia? To trochę dziwne, że fala niższego rzędu jest dłuższa od tej wyższego rzędu.
-
2017/10/08 16:22:04
@konsultant
Fakt - rzeczywiście może cały 2018r. będzie jakąś większą konsolą przed rajdem. Ale może też być tak jak było w latach 2003-2005 gdzie była to korekta pędząca.
W każdym bądź razie trzeba być ostrożnym optymistą tak myślę :)

@ ewiggin
Nie jestem specjalista od Elliota i na pewno da się go po fakcie poprawnie rozpisać.
Dla mnie korekta całego rynku trwa od kwietnia - maja i przybiera różną postać w zalezności od indeksu
-
2017/10/08 22:04:03
Mam takie obrazki od Guy Fawkes. Ciekawy jestem Waszego zdania na ten temat, bo ja mam całkiem inne zdanie.
Cytuje Guya:
"Mam tu coś ciekawego, taką zabawę. Kreski tego samego koloru są nachylone pod tym samym kątem - klonowane. Prostokąty też są klonowane, tzn. wysokość fali i jej długość (z korektą) są mniej więcej takie same. I w zasadzie na tej samej wysokości. Czy wszyscy już zwątpili w dolara? Instrumenty przeciwdolarowe zrobiły (robią) bardzo płaską falę jakby korekcyjną.
invst.ly/5dkpq
invst.ly/5dkeu

Z takich prostych rzeczy dotyczących wielkości i czasu korekty przed obecną falą, najlepszym miejscem na szczyt byłby marzec 2018 na wysokości około 25000 na DJIA (logarytm).
invst.ly/5dkeu

Jeszcze inny rysunek. Kwadraty i poziome czerwone kreski są równe:
invst.ly/5dp38

koniec cytatu


-
2017/10/08 23:23:54
@teka
Czyli w styczniu 2019 roku kupujemy akcje na falę nr 5:) Tak do 2020 roku i potem już tylko jen:)))
-
2017/10/08 23:38:33
Czyżby dopiero w 2019/20 roku odwróciła się krzywa dochodowości? Potrzeba chyba jeszcze kilku podwyżek stóp procenotywych.
stockcharts.com/freecharts/yieldcurve.php
-
2017/10/09 08:31:39
Panowie cos mi tu nie gra .... rybki wschodzace maja super okres jak dolar sie osłabia jezeli zalozymy ze dolar jeszcze z rok bedzie sie umacnial to czy poznueh sie oslabi w dwa lata wystarczajaco aby dac paliwo hossie u nas i na rynkach wschodzacych ....w poprzedniej dekadzie dolar sie osłabiał 6 lat po wczesniejszych wzrostach i tu do szczytu na runkach akcji w 2020-21 troche mało czasu ?
-
2017/10/09 08:54:32
Zobaczymy czy kontrakt przejdzie 2508, jeśli tak to możliwy atak na 2555.
-
2017/10/09 09:04:44
Bardzo ważny początek sesji na GPW:

acemarketu.com/?p=258218
-
2017/10/09 09:39:56
Jeśli to rzeczywiście zygzak, to na poziomie WIG20 2506 pkt falka C = A.
-
2017/10/09 09:44:55
Kontrakt na godzinnym dotarł do ważnego oporu - obserwujemy i reagujemy:
www.bankfotek.pl/view/2098458
-
2017/10/09 10:11:00
No i jak na tą chwilę wykres odbija od oporu:
www.bankfotek.pl/view/2098461
-
2017/10/09 10:30:19
Rosną szanse na wzrosty na wig-u 20.
-
2017/10/09 10:49:57
carrie-anne.moss
2017/10/07 10:32:33
@Billy
stooq.pl/q/?s=zn.f&d=20171006&c=1y&t=c&a=lg&r=j6.f+gc.f
Wytrzyma wsparcie na bondach? ;-)
,
To wsparcie 125 nie wytrzyma w dłuższym terminie.
Celuję do 122 pkt.
take care, billy
-
2017/10/09 10:56:31
Warunkiem wzrostów jest przebicie górnej linii kanału do której dzisiaj dotarliśmy.
-
2017/10/09 11:17:56
@ podczaszy1
"Rosną szanse na wzrosty na wig-u 20. "
A ja czekam cierpliwie na październikowe uderzenie misia :)
-
2017/10/09 11:23:10
@mac-erson

Cierpliwość to dobra cecha.
Jak pokazałem na wykresie - odbili od oporu: Twoje szanse na spadki rosną.
-
2017/10/09 11:31:22
@ mac-erson
"A ja czekam cierpliwie na pażdziernikowe uderzenie misia".
Zatem liczysz na coś w charakterze 3-3-5. To pierwsze 3 jużbyło teraz to drugie 3 do góry, a potem 5 w dół. Jeśli twoja wersja się sprawdzi ja będę już zadeklarowanym niedżwiedziem.
-
2017/10/09 11:59:12
@podczaszy
Dokładnie liczę na 3-3-5, konsolidacja, napełniam wory tanimi akcyjkami i zima jest nasza :)
Na razie cieszy mnie bo akcje na których zarabiałem zeszłej zimy ładnie schodzą w dół (patrz min. Lubawa, Mirbud, Getin, Polimex, Polnord, CFI, cała Ukraina...)
-
2017/10/09 12:17:00
@ mac-erson
W związku z tym,że podobnie jak ty ja też jestem od miesiąca poza rynkiem polskim to mogę ci życzyć zrealizowania się twojego scenariusza. Myślę jednak,że o ile spadniemy w prognozowane przez ciebie okolice to spadniemy potem dużo dużo niżej i te tanie akcyjki o których piszesz będą jeszcze tańsze, a potem jeszcze tańsze.
-
2017/10/09 12:21:26
Kolejny świetny tekst M. Agnosiewicza pt. Czy oryginalny marksizm da się obronić na portalu racjonalista.pl. Autor stawia w nim tezę,że po wieku francuskim nastanie wiek słowiański do czego konieczne jest popieranie integracji środkowoeuropejskiej.
-
2017/10/09 12:33:45
Najogólniej rzecz biorąc stawiam tezę,że wig-20 i wig są od marca 2017roku w konsolidacji/ podniesionej do góry/, która jeśli zakończy się spadkiem to wówczas mwig-40 wybije się ze swojej bocznej konsolidacji w dół, a swig przyspieszy spadki. To są długie konsolidacje i konsekwencje tego będą bardzo poważne.
-
2017/10/09 12:53:09
Niech kazdy oceni sam, ale moim zdanie el profesore obwiescil poczatek konca na developperach

sebastianbuczek.blox.pl/2017/10/Hossa-na-rynku-mieszkaniowym.html

Czy można jakoś skorzystać na mieszkaniowej hossie? Można. I wcale nie trzeba kupować mieszkania. Najlepsze spółki z sektora deweloperskiego już są w silnym trendzie wzrostowym. Przykładowo Dom Development zyskał w br. 50%, a w ciągu ostatnich 3 lat 130%. I nadal nie jest wysoko wyceniony (P/E17=11,2, dywidenda w 2018 r. na poziomie 9%).

Reasumując, wzrost płac ma duże przełożenie nie tylko na wzrost konsumpcji, ale także na popyt na mieszkania. Dobra passa giełdowych deweloperów może zatem jeszcze potrwać.
-
2017/10/09 13:32:19
Zaczęła się bessa , zobaczcie małe i srednie najlepsze spółki jak spadają jak kamien w wodę , co do budowlanki przeczyttajcie co mówi prezes Budimexu notabene spółki któa też leci w dół , że nie bierze udziału w kontraktach bo nie ma ludzi do pracy ani materiałów, gospodarka na całym swiecie jest przegrzana , i FED z bankami centralnymi zrobią teraz to co muszą , a widzieliście wzrost płac w USA ? tam już też się nieźle zaczęło , troche jeszcze porośniemy największymi spółkami zresztą u nas to włąsciwie Orlen i Lotos robią jeszcze wzrosty reszta stoi w miejscu albo spada , dane w Chinach dzisiaj też mega słabizna , a na Dax i S&P koncówka 5 tych fal od 2007 roku ,
-
2017/10/09 14:37:04
@qba
A pisałem w lutym aby sprzedać akcje:)))
-
2017/10/09 15:45:08
Na wig-banki od maja 2017 powstaje trójkąt symetryczny.
-
2017/10/09 15:45:18
konsultant121
"A pisałem w lutym aby sprzedać akcje:)))"

Wojtek B. przekonuje ze male PL spki beda jeszcze lewitowac zanim zacznie sie bessa.
-
2017/10/09 16:30:19
@podczaszy1
'Na wig-banki od maja 2017 powstaje trójkąt symetryczny."

Pod to gram - wrzucałem wykres w zeszłym tygodniu. :)
-
2017/10/09 16:46:57
@karnakufo
Jak czytam to raz jesteś misiem a raz bykiem.
Jak to w końcu aktualnie wygląda :) ?
-
2017/10/09 16:53:18
@mac-erson
"Jak czytam to raz jesteś misiem a raz bykiem.
Jak to w końcu aktualnie wygląda :) ?"

Jestem byczkiem, bo nie padł średnioterminowy sygnał S wg mnie.
Obserwuję też wykres godzinny, a tu sytuacja fluktuuje. :_
-
2017/10/09 17:14:30
Rozdżwięk pomiędzy wig-iem 20 a swigiem powiększa się.Mwig lokuje się pośrodku.
A propos swigu i mwigu to w 2000 roku była taka sytuacja,że mwig przestał rosnąć w styczniu i zaczął spadać, a swig rósł jeszcze do sierpnia 2000 roku.
-
2017/10/09 18:53:21
@mac-erson
"...Jak to w końcu aktualnie wygląda :) ?"

Ano tak, by nie było niedomówień - średnioterminowe S po wyjściu z pokazanego kanału dołem, a tak to nadal obowiązuje średnioterminowe L.
W kanałe hossy można grać L zgodnie z trendem głównym oddając na oporach i odbierając na wsparciach (jest to trudne, ale nie niemożliwe):
www.bankfotek.pl/view/2098483
-
2017/10/10 07:54:03
No to teraz jedziemy z JSW na ceny z debiutu.Jestem prawie pewien że to decyzja polityczna więc polskie OFE kupują:)
-
2017/10/10 08:19:05
Godzinny kontrakt - boczniak, jak na razie między wsparciem, a oporem:
www.bankfotek.pl/view/2098524
-
2017/10/10 09:10:01
Pod co teraz pozycjonuje się GPW ?

acemarketu.com/?p=258449
-
2017/10/10 09:43:52
I jak widać nie ma jeszcze u nas rynku miśka - cierpliwym trzeba być w czekaniu na sygnał S (ten średnioterminowy), bo można źle utrafić wyprzedzając. :)
-
2017/10/10 11:41:42
karnakufo

I jak widać nie ma jeszcze u nas rynku miśka - cierpliwym trzeba być w czekaniu na sygnał S (ten średnioterminowy), bo można źle utrafić wyprzedzając. :)

2017/10/10 09:43:52

nie patrz przez pryzmat 3 spółek w WIG 20 które ciągną indeks , Swig80 i indeks całego rynku spada od dawna , wiadomo e najpierw sprzedają niepłynne akcje a potem dopiero na koncu te płynne , troche potrwa zanim FED zacznie redukowac więcej obligacji i podniesie stopy , dystrybucja trwa , wystarczy zobaczyć liderów z MWIG 40 aby dało do myślenia co się dzieje
-
2017/10/10 13:22:28
No właściwie to od poprzedniego szczytu z 5 września mija dzisiaj 35 dni no i już ta druga noga zygzaka zrobiona nawet z kilkupunktowym naddatkiem. Tak że wszystko się zgadza... tylko WIG20 nie chce jeszcze spadać ;-)
-
2017/10/10 13:41:55
Bez sęsu, kilka kolejnych wpisów było o tym że dolar będzie rosnąć a teraz o czymś innym. No i przez to nie rośnie.
-
2017/10/10 13:57:24
@bartalsi
Sens jest,przynajmniej jeśli chodzi o dolara:

" bialek.wojciech
2017/09/29 12:11:41
@cezary692:
"USDPLN to pochodna indexu dolara lub DX.F a ten drugi wg price action w przeciwieństwie do usdpln wciaż nie zrobił nowego szczytu. Zatem pozostajemy w trendzie spadkowym."

Rzeczywiście jak się patrzy na Dollar Index:

stooq.pl/q/?s=dx.f&c=1y&t=c&a=lg&b=1

... to mnie przynajmniej narzuca się myśl, że wrześniowy wzrost to dopiero 4-ka w trwającym od grudnia impulsie spadkowym i po jej zakończeniu czeka nas jeszcze 5-tka. Stąd moja wiara, że na początku przyszłego roku dolar jeszcze przetestuje wrześniowe dołki. Ale równocześnie obstawiałbym, że ta 4-ka wzrostowa jeszcze się nie skończyła. Lubię jak 4-ka jest proporcjonalna do 2-ki. A 2-ka trwała 30 dni, co dawałoby okolice 8 października jako szczyt wzrostu dolara. Mnie by pasował raczej późniejszy termin. "

Dziś mamy 10 października i dolar koryguje wzrosty od 11 września.
-
2017/10/10 14:02:38
na indeksie dolara widać formację dołkową własnie się rysuje , oRGR czy jak kto woli formacja korony , już niedługo zaczniemy grac pod umocnienie dolara pod fed
-
2017/10/10 14:23:36
Banki ruszyły do góry - to dobry znak dla byczka.:)
-
2017/10/10 14:58:59
na Nasdaqu ładny klin koncowy się rysuje , jeszcze troche do góry
-
2017/10/10 15:07:14
Dopóki jen słaby wzrosty są niezagrożone , ale trzeba uwazac bo usd/jpy na wsparciu i górne duże cienie na D1
-
2017/10/10 15:13:07
@ karnakufo
"Banki ruszyły do góry- to dobry znak dla byczka".
Tak, banki mogą podciągnąć indeks.
-
2017/10/10 15:15:00
@gbaztelefonu
Czy mówi ci coś nick dzolkew?
-
2017/10/10 15:24:54
www.bankfotek.pl/view/2098552

Tak wygląda dolar indeks , na co liczę pokazałem , a jak dolar się umacnia to giełdy rozwijające i ich waluta mają problem , ale to jeszcze chwilkę , myślę że grudniowa podwyżka jest pewna i na to rynek zacznie grać , rysunek więcej wart niż 1000 słow
-
2017/10/10 15:34:57
Od jutra wyniki w USA to jakieś 2-3 tygodnie w góre
-
2017/10/10 15:42:02
Unas na WIG 20 na 2537 możliwa realizacja formacji XABCD tam jest 88,6% zniesienia ,
-
2017/10/10 16:09:40
USD/JPY wybił dołem to na naszym FW20 może tylko do 78,6% dociągną jako XABCD , DAX i S&P jak jen sie umacnia powinny spadać ,
-
2017/10/10 16:12:59
Na eur/usd 1,1860 jako duże RGR jezeli pójdą wyżej to nowe szczyty w fali 5 , a potem scenario jak już narysowałem oRGR na USD indeks
-
2017/10/10 16:15:50
DAX wybije 12920 i z górki na pazurki, możliwe już za chwilę ,
-
2017/10/10 16:52:29
@podczaszy1
Kolega ztelefonu jest wszechstronny a Ty zaraz od dzolkewów . :)))
-
2017/10/10 16:56:09
@ red 007
Tak jest wszechstronny w zakresie zmiany nicków.
-
2017/10/10 16:58:46
@podczaszy1
:))
-
2017/10/10 17:11:48
No to ja też sobie po prognozuję.
WTI dojdziemy na ok. 53 i spadamy nawet w okolice przynajmniej 40.
-
2017/10/10 17:22:01
@ red007
No to dr.Łon miał rację,że chce obniżać stopy procentowe.
-
2017/10/10 17:22:46
red.007

No to ja też sobie po prognozuję.
WTI dojdziemy na ok. 53 i spadamy nawet w okolice przynajmniej 40.

2017/10/10 17:11:48

RGR na ropie aż za nadto widoczny 51,2 , jak pójdziemy do 53 to dalej na 60 i dalej i dalej ,
-
2017/10/10 17:23:42
1295 czas na S na Gold
-
2017/10/10 17:33:04
Kursy akcji banków na polskiej giełdzie wystrzeliły w górę, a pomogły temu słowa Jacka Sasina, przewodniczącego sejmowej Komisji Finansów Publicznych. Dał do zrozumienia, że ustawa spreadowa, zakładająca zwrot różnic kursowych, trafi do odstawki. Najmocniej zyskują akcje Getin Noble Banku.













-
2017/10/10 17:38:38
pamiętacie Jurgenesa piewce mega hossy pare lat temu, nikt mu nie wierzył ciekawe co dziś by powiedział...
-
2017/10/10 17:43:10
@ podczaszy1
No popatrz zaraz człowieka zgaszą. :)))

jeśli spadnie to musi upłynąć trochę czasy na przełożenie CPI.
Dość mocna złotówka obecnie też nie jest pro inflacyjna.
Z kolei jej ewentualne osłabianie przy jednoczesnym spadku WTI może być dla CPI w miarę neutralne.
Tak czy siak to jest proces,który będzie trwał w kolejnych miesiącach.
-
2017/10/10 18:27:40
Pisałem parę dni temu, że obserwuję PKOBP, który znajdował się na wsparciu kanału hossy, no i ładnie odbił i tego się trzymam. A jako, że jest to dobry wyznacznik dla WIG20 to stoję obecnie po stronie byczka.
S średnioterminowe, jak pokazałem na rysunku po wyjściu dołem z kanału hossy:
www.bankfotek.pl/view/2098565
-
2017/10/11 09:12:22
Tak się na GPW dyskontuje ważne wydarzenie:

acemarketu.com/?p=258717
-
2017/10/11 09:19:13
Realizuje się mój alternatywny scenariusz, o którym pisałem kilka razy, że przed spadkiem zaliczymy test strefy 2550-2570 i póki co jest on realizowany czekam cierpliwie i będę tam szorcił :)
-
2017/10/11 09:31:50
@mac-erson

2570 pkt na WIG20 to będzie nowy szczyt. Czy to Twoim zdaniem to 5 w 5 w III?
-
2017/10/11 09:48:02
@ewiggin
Taką mam opcję :)
Zakładam, że jesteśmy mniej więcej na początku stycznia 2010 lub na początku kwietnia 2004.
-
2017/10/11 09:52:28
3-3-5?
-
2017/10/11 09:56:36
RAJD MIKOŁAJA
-
2017/10/11 09:56:59
No to jedziemy na tegoroczne szczyty.2900 na koniec roku na wig20
-
2017/10/11 09:57:24
no i moje JSW na 140
-
2017/10/11 10:03:33
20.10 podniesienie ratingu Polski przez S&P to widać jak na dłoni:)
-
2017/10/11 10:09:47
@ red007
E tam zaraz zgaszą. Oddaję tylko dr. Łonowi co mu się słusznie należy.
-
2017/10/11 10:16:04
@ red007
Dotarliśmy na USD/PLN do dolnej linii kanału wzrostowego od 08.09.2017. Może ten kanał to chorągiewka.
-
2017/10/11 10:21:05
podczaszy1

@ red007
Dotarliśmy na USD/PLN do dolnej linii kanału wzrostowego od 08.09.2017. Może ten kanał to chorągiewka.

2017/10/11 10:16:04


MORZE jest długie i szerokie
-
2017/10/11 10:22:45
WEGIEL na swiecie drożeje to ja rozumiem że JSW drożeje ale że energetyka drożeje bo ma wyjątkowo drogi wyngiel to już tylko można tłumaczyć mega hossa nie dla leszcza

zaczęliśmy najlepszy okres dla giełd październik -kwiecień , 20-30% pewne na L jak w banku u Czarneckiego za kase z LCC
-
2017/10/11 10:24:16
ALe nie spróbować S na podwójnym szczycie to grzech , Pojde za Ojcem Dyrektorem z Torunia i se zagram , STOP kilka punktów ustawie także RYZYKO żadne
-
2017/10/11 10:26:01
qbaztelefonu
Słuchaj dzolkew daruj sobie te farmazony.
-
2017/10/11 10:31:07
@ all
Ostrzegam,że niejaki gbaztelefonu to zwykły oszust, który posługuje się różnymi nickami i co innego pisze tutaj a co innego np. na blogu Jacka Borawskiego na którym obecnie posługuje się pseudonimem Krzysztof. Wcześniej pisał jako Andrzej i LESZCZKOWAL
-
2017/10/11 10:32:30
@podczaszy1
A nie wiem.Ogólnie mam dobry humor.Jak 20 października nie podniosą ratingu to będzie rozczarowanie i złotówka może przestać się umacniać.
A propos dobrego humoru,to wynika wynika z tej linii o której piszesz:
" red.007
2017/10/04 09:24:09
@podczaszy1
Pod koniec września narysowałem sobie klina zwyżkującego.
Górna linia po szczytach sierpień i wrzesień.
Dolna linia po dołkach 11 września i 22 września.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=3m&t=l&a=ln&b=1
Pewnie mój rysunek nie ma wiele wspólnego z klasyką
www.bdm.com.pl/ispag/encat/klin_zwyzkujacy.html
ale przedłuża moją nadzieję. :))) "

Później @ dociekliwy54 mnie objechał i słusznie.
"dociekliwy54
2017/10/04 09:45:24
@red007
@podczaszy
Ja tu nie widzę klina, bo klin powinien mieć co prawda 2 punkty na linii górnej i 2 na dolnej, ale te na górnej zaczynamy liczyć od najniższego dołka ,a nie od poprzedzającej go górki.
Na walutach się nie znam, ale dla mnie jest tu klasyczne odwrócenie trendu (V. Sperrandeo), co zresztą przewiduje Gospodarz. Czyli generalnie oczekuję odpływania dolara osłabienia złotego, infalacji, podnoszenia stóp i jakiegoś kraszku, o co przy tak niezrównoważonej sytuacji na WIG-ach (co zauważył mac-erson )nie będzie trudno. "

Tak czy siak górna linia obroniła wzrosty.Pytanie czy dolna wzrostowa obroni spadki.Jak nie obroni i dolar pójdzie dalej na południe,to tego klina zwyżkującego,który nie jest klinem zwyżkującym nazwę wówczas "redklin" i opatentuje ten wynalazek.:)))
-
2017/10/11 10:36:07
@ red007
Tak pamiętam te wpisy i to,że już wówczas wspomniałem,że możesz liczyć na flagę.
-
2017/10/11 10:41:33
Rejting jest dla leszczy kogo to obchodzi , Morawiecki nie po to ściągnął Morgana do Polski ,żeby złotówka nie szła na 2 zł za dolara , maluchy już to dyskontują i exporterzy przegrali życie za tego bankiera ,
-
2017/10/11 10:48:42
Co z tym dolarem co z tym jenem:) Co z tym moim CHeFem:)
-
2017/10/11 10:49:52
WIG 20 idzie na 3000 do kwietnia a złotówka będzie non stop umacniana , kto tego nie rozumie ten berek , rozpoczęla sie mega hossa jak w 2003
-
2017/10/11 10:53:15
@podczaszy1
Tak na luzie,to zawsze przy RGR-ach jest niepokój.
RGR był na indeksie złotówki,zatrzymał się dołkiem wrześniowym.
Kluczowym pytaniem było dla mnie jak wysoko zajdzie wzrost złotówki od wrześniowego dołka,bo gdyby doszedł tylko do szczyciku lipcowego,to istniałaby możliwość wyrysowania większego RGR-a i nastąpiłoby dalsze osłabienie złotówki.Obecne wzrosty znacznie przekroczyły lipiec więc hipoteza większego RGR-a
może się nie zmaterializować.
Konkluzja: jest szansa na wybicie nowego szczytu na złotówce.
stooq.pl/q/?s=pln_i&c=1y&t=l&a=ln&b=1
-
2017/10/11 10:53:29
Nie no jakies dziwy na giełdzie. SWIG80 a WIG20 to 2 różne światy i światopoglądy tak jak TVP i TVN/Polsat:) haha.
-
2017/10/11 10:57:03
Czyli krach w kwietniu tylko nie wiadomo którego roku;))) Pewnie 2018 zamiast 2017;)
-
2017/10/11 10:58:52
@ konsultant
"Nie no jakieś dziwy na giełdzie".
No przecież wielokrotnie wspominałem,że tak może być.
-
2017/10/11 11:02:14
Trudno , zostaje w walutach.Wokółjest konsensus na wzrosty giełd;) Jak nie teraz to zarobię na walutach do 2019 roku:))
-
2017/10/11 11:03:45
@007
Odradzam klina :-)
Po lewej stronie szczyty oporują, a usdpln je testuje. As simple as that ;-)

Jestem na L na europandzie od przedwczoraj. Jakoś nie widzę siły funta.
I czekam aż bestia dojdzie do 149
stooq.pl/q/?s=gbpjpy&c=10d&t=c&a=lg&b=0
-
2017/10/11 11:05:21
@konsultant121
Sprzedaż walut teraz,przy spodziewanym przesileniu,to byłby błąd.Jeszcze swoje zarobisz.
-
2017/10/11 11:06:58
@podczaszy1
A co powiesz na to:
fxpro.ctrader.com/c/dNdrn
-
2017/10/11 11:10:04
@carrie
Ja wciąż mam nadzieję,że funt jeszcze się osłabi.
-
2017/10/11 11:10:40
eur/usd na razie według planu 1,1850 i powrót do trendu , gbp/usd 1,3230 i powrót do trendu
-
2017/10/11 11:13:52
@podczaszy1
Jeśli @mac-erson spodziewa się jeszcze po obecnych wzrostach solidnej korekty,to można to rozumieć jako retest górnej przerywanej linii i potem północ.
-
2017/10/11 11:17:28
@ red007
A co mam powiedzieć. Wielokrotnie pisałem o tym kanaliku ijego odpowiedniku na wig-u z którego wyszliśmy górą pod koniec sierpnia 2017 roku. Natomiast co do wysokości wzrostów to byłbym ostrożny, bo to jest giełda.
Pisałem,że na wig-u 20 i wig-u mamy prawdopodobnie C w trójce od 2009 roku/A to wzrosty 2009-2011, B- ten kanał/.
No ale wszędzie słyszę tylko o jakiś piątkach itp.
Trudność polega na tym,że C może być krótkie,średnie,długie i w tym cała rzecz.
Szczyt na 2550 mi nie wychodzi i o tym też pisałem ale gdzie to nie wiem.
-
2017/10/11 11:22:56
@ red007
"Jeśli mac-erson spodziewa się jeszcze po obecnych wzrostach solidnej korekty, to można to rozumieć jako reset górnej przerywanej linii i potem północ."
Ja to rozumiem ale się z tym nie zgadzam, bo od początku tych wzrostów twierdzę,że bez większych korekt będą się realizować, a spadek mac-ersona byłby naruszeniem tej zasady. Jeśli będzie taki spadek to dla mnie to już po wzrostach i bessa.
-
2017/10/11 11:27:40
@podczaszy1
Oczywiście,że można się nie zgadzać,bo to nie żaden dogmat tylko ewentualność.
Po prostu każdy coś zakłada.
-
2017/10/11 11:35:46
@ red007
No i żeby była jasność to wzrost 1995 -2007 to też była taka sama trójka jak ta teraz, bo ktoś by mógł pomyśleć,że obecna trójka A-B-C to jakaś korekta tamtego wzrostu. Co to to nie.
-
2017/10/11 12:09:48
Wczoraj podali że NBP ma skupować akcje i obligacje jak inne banki centralne na świecie tylko jakąs ustawe mają zmienić
MORAWIECKI plus Morgan równa sie niezła zabawa ,

Wczoraj czytałem pana Ignacego Morawskiego , przekonuje że za PO gospodarka rozwijała się srednio 3,5 % i za PiS rozwija sie średnio 3,5 % , róznica jest taka że za PO rozwijali to inwestycjami a za PiSu konsumpcją , co jest lepsze nie mi rozstrzygać
-
2017/10/11 12:19:50
Panie Wojtku,

Prognozy dla GPW do końca roku? Co Pan obstawia?
-
2017/10/11 12:36:17
@podczaszy
" a spadek mac-ersona byłby naruszeniem tej zasady. Jeśli będzie taki spadek to dla mnie to już po wzrostach i bessa."

A możesz wytłumaczyć skąd u Ciebie ta zasada jeśli w trzech poprzednich hossach występowały tego typu "strząśnięcia" i hossa trwała dalej :)
-
2017/10/11 12:43:18
Pażdziernik -kwiecien to najlepszy czas dla giełd , nie dajcie się nabrać , kupujcie PKC już żadnej korekty nie będzie , była ale sie skonczyła
-
2017/10/11 13:08:00
A tu gość rozkminia kilka indeksów giełdowych na raz w bardzo krótkiej analizie:
kravitzonstock.blogspot.com/2017/10/ekspresowy-przeglad-indeksow-swiatowych.html
Na SP500 wychodzi, że będzie wyżej. I to chyba znacznie.
-
2017/10/11 13:10:13
@qbaztelefonu
Oto wyniki października od 115 lat.
System kupuje na pażdziernik co roku a następnie reinwestuje łącznie z zyskiem/ stratą w następnym roku.
www.bankfotek.pl/view/2098617
-
2017/10/11 13:10:38
PKOBP mój wyczajony faworyt - piękny wzrost. :)
-
2017/10/11 13:30:46
Podpowiem WAm , HOSSa przez duże H , tylko pkc wyrwie Cię z biedy , Duzi załaowali L , złotówka sie umacnia , podwójne zyski ,morawiecki z morganem dają rade
-
2017/10/11 13:38:38
Porysowałem różne kreski. Szczycik na W20 wychodzi mi w połowie przyszłego tyg. w okolicach 2570-2580.
Tam będę czekał na krótkie. I potem z górki na pazurki :)
Dołek przesuwam na druga połowę listopada.
-
2017/10/11 13:39:51
mac-erson

Porysowałem różne kreski. Szczycik na W20 wychodzi mi w połowie przyszłego tyg. w okolicach 2570-2580.
Tam będę czekał na krótkie. I potem z górki na pazurki :)
Dołek przesuwam na druga połowę listopada.

2017/10/11 13:38:38


Typowy przegrany jak 98% , nie bierze L na wsparciu z trendem tylko czeka na wyimaginowany szczyt na S przeciwko trendowi
-
2017/10/11 13:49:07
Akurat @mac-erson pokazał,że jest w te klocki dobry,bo historia jego wpisów pokazuje kiedy wchodził i wychodził.Wystarczy poczytać.Teraz po prostu jest po za rynkiem więc ani nie traci,ani nie zarabia.
-
2017/10/11 14:00:04
@mac-erson
To podziel się jak możesz.
-
2017/10/11 14:10:51
Każde wsparcie STRONG BUY , a jak tam ten billy kangur bo wieścił jakies spadki ze swojej szklanej kuli
-
2017/10/11 14:19:47
hehe indeks cenowy na rocznym minimum, a kontrakty FW20 na rocznym maksimum. Jakieś nowe prawa ekonomii chyba.
stooq.pl/q/?s=^_pl&c=1y&t=c&a=lg&b=0
stooq.pl/q/?s=fw20&c=1y&t=c&a=lg&b=0
-
2017/10/11 14:48:46
Indeks Nikkei 225 zamknął się na najwyższym poziomie od 21 lat

MAŁO kto wie że wszystkie banki centralne kupują akcje dlatego własnie jest mega hossa nie dla leszcza , najpierw kupili wszystkie obligacje , teraz wszystkie akcje , ciekawe co będzie następne ,
-
2017/10/11 14:50:08
konsultant121

hehe indeks cenowy na rocznym minimum, a kontrakty FW20 na rocznym maksimum. Jakieś nowe prawa ekonomii chyba.
stooq.pl/q/?s=^_pl&c=1y&t=c&a=lg&b=0
stooq.pl/q/?s=fw20&c=1y&t=c&a=lg&b=0

2017/10/11 14:19:47

Przecież banki centralne nie będą kupowały maluchów bez obrotu
-
2017/10/11 15:10:55
@qba
Gadasz jak opętany raz widzisz bessę a jak wiatr inaczej zawieje-hossę do nieba.
-
2017/10/11 15:21:24
konsultant121

@qba
Gadasz jak opętany raz widzisz bessę a jak wiatr inaczej zawieje-hossę do nieba.

2017/10/11 15:10:55

Widzisz muszę grać tak jak oni , jak chcę kupic to wypisuje tutaj że mega bessa dół itd , jak chce sprzedać to pisze że mega hossa nie dla leszcza
-
2017/10/11 15:22:23
@ mac-erson
"A możesz wytłumaczyć skąd u ciebie taka zasada".
Tego ci nie powiem ale chyba nie zaprzeczysz,że na razie się sprawdza, a wspominałem o niej dosyć dawno temu.
-
2017/10/11 15:25:45
Na wig-u już nowy szczyt.
-
2017/10/11 15:32:40
@ konsultant 121
I po co ja piszę,że niejaki gbaz telefonu to oszust, a jak widać z ostatnich wpisów to także wariat niebezpieczny dla otoczenia.
-
2017/10/11 15:34:38
@ red007
Linia zdaje się pękła.
-
2017/10/11 15:43:36
@ mac-erson
Jeśli ten szczycik na 2570-2580 ci się sprawdzi to będę pisał do ciebie sir mac-erson.
Jeśli nie no to tylko mac-erson.
-
2017/10/11 15:45:37
podczaszy1

@ mac-erson
Jeśli ten szczycik na 2570-2580 ci się sprawdzi to będę pisał do ciebie sir mac-erson.
Jeśli nie no to tylko mac-erson.

2017/10/11 15:43:36

Przeczytał bo piszą o tym wszędzie taki jest minimalny zasięg całego 5 falowego impulsu który się zaczął od 2430 ale on NIC NA TYM NIE ZAROBI jak 98% leszczy ,
-
2017/10/11 15:45:59
@podczaszy1
Czekałem na tan wpis Panie Kolego.
Przyznam,ze za szybko to idzie.
Ale żeby za bardzo się nie spinać,to scenariusz mam taki:
Pasowałoby znaczące pokonanie tej linii a potem do góry,jako retest linii od dołu, czyli już jako oporu.Dopiero odbicie od tego oporu zwiększałoby prawdopodobieństwo południowego kierunku.Nie wybiegając przed szereg nazwałbym ten retest falą 2 tworzącego się (mam nadzieję) impulsu spadkowego od wrześniowego szczytu.
-
2017/10/11 15:46:18
podczaszy1

@ red007
Linia zdaje się pękła.

2017/10/11 15:34:38

Nie znam tutaj nikogo gorszego merytorycznie ,
-
2017/10/11 15:48:48
A Pana Wojtka jak wariat szaleje to jak zwykle nie ma.
-
2017/10/11 15:50:00
Od 2430 jesteśmy w 3 fali czyli najmocniejszej a JEDEN pisze , że stoi z boku a DRUGI mu dworuje jaki jest MEGA COOL i go wychwala , normalnie boki zrywać
-
2017/10/11 15:51:39
@ red007
Muszę przyznać,że jesteś przygotowany na wszystko.
-
2017/10/11 15:55:13
Podczaszy 1 narysuj nam tutaj linie trendu bo z kolegami spadliśmy z krzeseł z wrażenia , jaja jak berety , mamy z Ciebie niezły Ubaw
-
2017/10/11 15:56:13
@podczaszy1
Pan Wojtek,to ma po prostu ubaw.
Oczywiście ze mnie,bo gdzieżbym śmiał sugerować śmieszność innych osób.:))
Podczaszy,po prostu uśmiechnij się.
-
2017/10/11 15:58:07
@ gbaztelefonu
A koledzy są w takim stanie jak ty czy może już mają się lepiej.
-
2017/10/11 15:59:35
@ red 007
"Podczaszy po prostu uśmiechnij się".
Niech tak będzie.
-
2017/10/11 15:59:40
Koledzy pana morawieckiego kupują PKC m oni nie stoją z BOKU i szukają szczytu jak 98% tutaj ,
-
2017/10/11 16:00:33
podczaszy1

@ gbaztelefonu
A koledzy są w takim stanie jak ty czy może już mają się lepiej.

2017/10/11 15:58:07

Po tym jak PĘKŁA twoja linia im pękła guma w majtach i leżą pod stołem
-
2017/10/11 16:01:11
Dobra uciekam łapać SZCZYt
-
2017/10/11 16:15:06
Pan Wojtek mówił,że od kiedy nie ma guyfawkesa13 to poziom chamstwa spadł na blogu ale to chyba nie prawda. Blog nie jest już polityczny ani historyczny stał się za to kabaretowy. @ Red 007 sugeruje ,że to dobrze żebym się uśmiechnął, no nie wiem czy to czasem nie jakiś łabędzi śpiew.
-
2017/10/11 16:23:17
ENERGA 8% odcięło prąd i guma pękła , podczaszy 1 a może ty jesteś z pęniętej gumy bo nic ci nie pasuje , chamstwa nie ma , jest wesoło temu też źle

2900 na koniec roku ,Morgan z morawieckim kupują PKC zapamiętajcie to
-
2017/10/11 16:25:25
To co wszyscy łapiemy szczyt - musi się udać. :)
-
2017/10/11 16:26:46
@ gbaztelefonu
Mamy inne poczucie humoru. Ja się śmieję z siebie a ty z innych. To taka drobna na pozór różnica no wiesz jak między Panem , a chamem.
-
2017/10/11 16:31:25
@ Leszczkowal vel @gbaztelefon
"a może ty jesteś z pęniętej gumy"
Zawsze mówię,że z chama prędzej czy póżniej wyjdzie cham, a w tym przypadku także analfabeta.
-
2017/10/11 16:33:29
@leszczkowal
Ale jesli banki centralne mialyby kupowac teraz akcje wraz z NBP:)) to srednie spółki także powinny temu towarzyszyć a nie odwracać trend;)
-
2017/10/11 16:37:53
konsultant121

@leszczkowal
Ale jesli banki centralne mialyby kupowac teraz akcje wraz z NBP:)) to srednie spółki także powinny temu towarzyszyć a nie odwracać trend;)

2017/10/11 16:33:29

A to średnie spółki odwwracają trend ? ciekawe , srednia spółka to CDred , Azoty , Millenium , Synthos itd ja tam żadnego odwrócenia trendu nie widze , CD RED za chwile będzie miał wycenę jak KGHM więc takie też kupują , zresztą wczoraj wolumeny to pokazały


WIG 1,2 mld STOJĘ Z BOKU , heheheheh zrobiłem na złosc , ZŁAPĘ szczyt i podczszy 1 mnie pochwali na blogu , leże i kwiczę
-
2017/10/11 16:39:34
karnakufo

To co wszyscy łapiemy szczyt - musi się udać. :)

2017/10/11 16:25:25

To łap , powodzenia
-
2017/10/11 16:39:59
@Leszczkowal
Dla ciebie chamie z Ozorkowa to nie podczaszy1 tylko Pan Podczaszy 1.
-
2017/10/11 16:44:40
UWAGA UWAGA zacznijcie się bać , podczaszy , mac erson i karnafuko zaczynają łapać szczyt ,
-
2017/10/11 16:47:53
@dociekliwy
główna kreska przebiega przez 2.01.2013 i 25.11.2013r. i jest obecnie około 2580
na nią gram.

Dodatkowo układ MACD tygodniowy wsparty dziennym wskazuje jednoznacznie, że jesteśmy w:
- początek kwietnia 2004 (tutaj największe podobieństwo wskaźników)
- początek stycznia 2010
- wrzesień 1996

W każdym przypadku zakończyło się to korektą do SK200 i wszystkie 3 przypadki są w podobnym stadium Hossy Kitchinowej.

@podczaszy
Zgadza się, na razie brniemy do przodu tak jak przewidujesz zobaczymy co będzie dalej. Jak przejdziemy strefę 2570-2600 bez większej korekty to ja mówię do Ciebie Sir :)

@gbaztelefonu
Zabawnym jesteś trollem.
-
2017/10/11 16:52:55
Mac erson umówcie się z podczaszym i mówcie sobie jak tam do siebie chcecie , mnie nic do tego , jak on lubi SIR to tak mu mów ,
-
2017/10/11 17:00:12
@carrie
Funcik zniósł już połowę wzrostów od sierpniowego dołka,może jakieś podbicie przy 0,618 się zdarzyć.Tak się kończy ręczne sterowaniem kursem przez Gubernatora Banku Anglii.
stooq.pl/q/?s=gbppln&c=3m&t=c&a=ln&b=1
-
2017/10/11 18:26:10
@qba

Szkoda, mistrzu, że zapomniałeś do nas wpaść w ubiegłym tygodniu, kiedy WIG20 był na wsparciu ponad 100 pkt niżej. Wtedy to trzeba się było chwalić jakie otwierasz pozycje ;-)
-
2017/10/11 19:49:52
Cierpliwie czekam na L co zrobi wykres na tym oporze - jeśli odbije to wchodzę w S, a jeśli wybije górą to powiększam pozycję:
www.bankfotek.pl/view/2098634
-
2017/10/11 20:21:27
WIG20 na obecną chwilę - obserwować i odpowiednio reagować - przebiją opór to dokładka L, odbiją od oporu i przebiją wsparcie S::
www.bankfotek.pl/view/2098639
www.bankfotek.pl/view/2098640
-
2017/10/11 20:37:28
WIG-Banki i trójkąt symetryczny, a dokładnie wykres dotarł do jego górnej bandy - w zależności od tego co zrobi dalej zależy grana pozycja:
www.bankfotek.pl/view/2098642
-
2017/10/11 23:56:21
@Dociekliwy
"Dodatkowo układ MACD tygodniowy wsparty dziennym wskazuje jednoznacznie, że jesteśmy w:
- początek kwietnia 2004 (tutaj największe podobieństwo wskaźników)
- początek stycznia 2010
- wrzesień 1996 "

Co ciekawe we wszystkich 3 przypadkach jeśli przyjąć, że jesteśmy w sesji przebijającej poprzedni szczyt to dołek wypadnie od dzisiaj za: 26,26,28 sesji - czyli ok. 16-17 listopad - rocznica startu fali 2016 :):)
W dwóch przypadkach następowała potem konsolidacja na niskich poziomach trwająca miesiąc-dwa a w jednym przypadku tylko dwutygodniowa.

-
2017/10/11 23:59:42
@ karnakufo

"WIG-Banki i trójkąt symetryczny, a dokładnie wykres dotarł do jego górnej bandy"
Brakuje mu jeszcze 0.5% a i fałszywe wybicie też jest możliwe :).
-
2017/10/12 09:27:59
Widzę, że wszyscy grzecznie czekają - nikt nie melduje o złapaniu szczytu. :)
-
2017/10/12 09:38:22
Pod co teraz gra GPW?

acemarketu.com/?p=258975
-
2017/10/12 09:45:07
@karnakufo
Melduję, że jestem ustawiony ze zleceniami na okres tygodnia co kilka punktów od poziomu 2580 w górę :)
Na moje oko (noszę okulary) przez najbliższe dni na FW20 będzie walka i kołowanie w strefie 2550-2600
-
2017/10/12 10:29:30
Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

wojciechbialek.blox.pl/2017/10/ISM-najwyzej-od-13-lat.html