Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Nasz rynek nie chce współpracować z "niedźwiedziami"

Na początku marca podczas webinarium dla klientów CDM-u przedstawiłem prognozę na WIG-u widoczną na poniższym obrazku. Jakkolwiek rzeczywistość okresowo rozjeżdżała się z prognozą, to jednak przy pewnej dozie pobłażliwości można było wiosenno-letni wzrost WIG-u utożsamić z oczekiwaną zgodnie z prognozą 5-tą falą impulsu wzrostowego rozpoczętego w lipcu ub.r. po referendum Wielkiej Brytanii w sprawie Brexitu. Zgodnie z przedstawionym prawie pół roku temu scenariuszem, bo tych wzrostach miała nadejść kulminująca we wrześniu korekta tej klasy to spadki z marca-lipca ub. r. (4-ka hossy w elliottowskiej terminologii). Do środy zakładałem, że ten spadek trochę się opóźnił, ale już się zaczął. Z tego względu czwartkowa sesja, który wyniosła WIG na nowy szczyt hossy była dla mnie całkowitym zaskoczeniem. 

 

1prognozazmarca

 

Również w czwartek MSCI Emerging Markets Index wyszedł na nowy wieloletni szczyt, więc przyczyn niespodziewanej siły naszego rynku należy poszukiwać wśród czynników o charakterze globalnym, chociaż obecnie trudno wskazać powody utrzymywania się tej preferencji inwestorów dla "rynków wschodzących". 

 

2WIGMSCII

 

Utrzymuje się ona od początku obecnej cyklicznej hossy czyli od stycznia ub. r., co widać na wykresie względnej siły MSCI Emerging Markets Index do MSCI World. Od zawsze zakładałem, że ta przewaga rynków wschodzących obserwowana od 19 miesięcy to odpowiednik podobnego zjawiska z okresu wrzesień 1998-luty 2000 i że w latach 2018-2019 trend ten ulegnie zmianie (analogicznej do tej z lat 2000-2001), co zostanie wywołane kryzysem finansowym w Chinach (kryptonim "Chinageddon") spowodowanym przez trwające zaostrzenie polityki pieniężnej w USA. 

 

3EMvsDM

 

Być może trochę obrażony na rynek, który zachował się niezgodnie z moimi oczekiwaniami, chciałbym podzielić się dwiema obserwacjami, które podważają optymistyczną wymowę czwartkowej sesji (chociaż oczywiście po ostatnim pokazie siły rynku nie mam obecnie pewności, że te obserwacje mają obecnie jakąś większą wartość). 

Otóż jednym z objawów niezwykłej siły naszego rynku akcji był brak w okresie minionego roku korekty głębszej niż 5 proc. Coś takiego nie zdarzyło się w ponad 26-letniej historii GPW jeszcze nigdy. Jeśli minimalnie osłabić to kryterium to okaże się, że roczny okres bez głębszej niż 6 proc. korekty zdarzył się jedynie raz. Taki sygnał jak ten generowany od czerwca pojawił się w maju 2011. 

 

4brakkorektywikszejni6procnaWIGu

 

Równocześnie z niezwykłą siłą WIG-20 i WIG-u obserwujemy od lutego-marca wyraźne osłabienie szerokiego rynku. W ostatnich dniach indeks cenowy GPW spadł na 8-miesięczne minimum (podobnie słabo zachowywał się sWIG-80, nieco mocniej mWIG-40). Równocześnie WIG-20 przebywał w pobliżu wieloletniego maksimum. Coś takiego w historii GPW zdarzyły się jedynie raz i to - co ciekawe - również jedynie w maju-czerwcu 2011. Jak wiemy, w niecałe 5 miesięcy po tych sygnałach ceny akcji spadły o ponad 20 proc. 

 

6wig20acenowy

 

Co warte odnotowania podobnie zachowują się liczone przez Stooq indeksy cenowe USA i Wielkiej Brytanii

Coś takiego jak obecnie, gdy WIG-20 wyszedł w 6 sesji z 3-tygodniowego dołka na nowy szczyt, indeks robił w trakcie obecnej hossy dwukrotnie. W obu przypadkach po takim jak czwartkowy sygnale indeks przez 2 tygodnie nie odjeżdżał na północ, dają szansę na zajęcie miejsca w pociągu hossy, tym którzy z niego wysiedli oczekując korekty, która nie nadeszła. 

 

7wig20acenowy

 

Na tej podstawie można mieć nadzieje, że i teraz po ostatnim wyczynie rynek będzie odpoczywał przez co najmniej 10 sesji. W tym czasie można będzie zastanowić się, czy analogie z wiosną 2011 są obecnie wartościowym ostrzeżeniem i obecna siła rynku to pułapka, czy też raczej należy przyjąć ją do wiadomości i za nią podążyć, tak jak to sugeruje np. projekcja oparta na 5 historycznych przypadkach wyjścia RSI(28) powyżej poziomu 82,4 pkt. tak jak to miało miejsce w lutym tego roku

 

8wig20acenowy

 

Podsumowanie: po dwu przypadkach podobnego do obecnego zachowania WIG-u 20 (wyjscie w 6 sesji z 3-tygodniowego dołka na szczyt) z okresu obecnej hossy indeks nie rósł lub spadał przez następne przynajniej 2 tygodnie. Powtórzenie tego schematu daje ok. 10 sesji na ocenę, czy ostatnie wzrosty rynku to pułapka na "byki", czy też niezwykła siła rynku spowodowała, że faza spadkowa cyklu 40-tygodniowego przyjęła jedynie postać relatywnej stabilizacji cen trwającą od maja do sierpnia, a dołek cyklu 40-tygodniowego już za nami. 

 

 

 

 

 

 

 

piątek, 25 sierpnia 2017, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2017/08/25 14:20:38
@olejgujnar:
"@ewiggin
"I jeszcze jedna uwaga - to nieprawda, że PO nie współpracowała z USA. Współpracowała i wojskowo i też chciała kupić Patrioty do programu Wisła. Przecież na taśmach Sikorski wkurza się, że wciąż robimy łaskę Amerykanom. "

I przez 8 lat nie udało im się załatwić w tej kwestii nic, gdy PiS zawinęło temat w rok "

Bawiąc się w rolę adwokata diabła wwrócę tylko uwagę, że to był okres, kiedy Obama robił "piwot na Pacyfik" i w związku z tym oddawał Europę Niemcom w zarządzanie i wycofywał wojska z Europy, ogłaszał 17 września decyzję o rezygnacji z tarczy rakietowej na naszym terytorium i robił reset z Rosją. Czyli robił wszystko to co powinien był zrobić prezydent wydobywających się z kryzysu USA.

Chojrakowanie w takich warunkach byłoby nieroztropne. Proszę sobie przypomnieć jak się wtedy przymilaliśmy do Rosjan:

www.youtube.com/watch?v=rjfUm6mbBv4

Teraz Trump wojuje z Niemcami za ich nadwyżkę handlową, a Kongres jest zły na Rosjan za Trumpa, więc i my możemy trochę podokazywać.

-
2017/08/25 14:24:08
@olejgujnar
"Patrioty - PiS negocjuje kontrakt. To jest konkret."

- No ale pisałeś, że PIS załatwił temat Patriotów w rok - czyli znowu kłamstwo, bo negocjować to nie oznacza wynegocjować a tym bardziej załatwić. Mogą tak negocjować przez ruski rok, na co zresztą się zanosi.

Ogólnie PIS to dużo gadania i dużo pozorowanych działań - efektów na razie żadnych, no może poza Puszczą Białowieską.
-
2017/08/25 14:25:39
Panie Wojtku a co z ropa bo w teorii rosnacych surowcow i wchodzac w ćwiartke surowcowa powinna rosnac vide 2010 ale juz porownujac do maja 2011 to spadala razem z rynkiem akcji .... jezeli jestesmy w maju 2011 ?
-
2017/08/25 14:38:40
@wb
Czy przy założeniu, że dołek cyklu 40-tygodniowego już za nami elliottowsko zakłada Pan już początek fali V?
Jeśli za kilka miesięcy mielibyśmy spaść o 20% to chyba czas najwyższy na tę V, bo z cyklu Kitchina ostatni szczyt hossy był we wrześniu 2014 r. a więc 35 miesięcy temu.
-
2017/08/25 14:57:35
@gromhrr

Ale terminal zbudowała PO - to na pewno fakt, a nie "chyba fakt".
Niech PIS wreszcie samodzielnie zrealizuje cokolwiek ze swoich planów, bo ja też potrafiłbym wiele rzeczy zaplanować. Ze zwolennikami PIS-u jest niestety taki problem, że wszelkie zapowiedzi rządu traktują tak, jakby efekty tychże zapowiedzi były już teraz czymś realnym i namacalnym - patrz @olejgujnar. Dla niego Mierzeja jest już przekopana, wojsko posiada już Patrioty, trójmorze działa pełną parą etc. Nawet te mityczne Macierewiczowskie helikoptery polsko-ukraińskie zapewne latają już po naszym niebie.
-
2017/08/25 14:59:56
Pociąg na GPW podjeżdża coraz bardziej, promocja sie kończy, a kolejna za 15 lat:

acemarketu.com/?p=249501
-
2017/08/25 15:07:17
@idmmaximus:
"Panie Wojtku a co z ropa bo w teorii rosnacych surowcow i wchodzac w ćwiartke surowcowa powinna rosnac vide 2010 ale juz porownujac do maja 2011 to spadala razem z rynkiem akcji .... jezeli jestesmy w maju 2011 ?"

Nie twierdzę bynajmniej, że jesteśmy w maju 2011, bo to też nie pasuje do mojej prognozy. Ale podzieliłem się tymi obserwacjami, bo może się one w przyszłości do czegoś przydadzą (szczególnie ta słabość szerokiego rynku).

-
2017/08/25 15:10:10
@ewiggin:
"Czy przy założeniu, że dołek cyklu 40-tygodniowego już za nami elliottowsko zakłada Pan już początek fali V?
Jeśli za kilka miesięcy mielibyśmy spaść o 20% to chyba czas najwyższy na tę V, bo z cyklu Kitchina ostatni szczyt hossy był we wrześniu 2014 r. a więc 35 miesięcy temu."

40 miesięcy od września 2014 (to dla mnie "ortodoksyjny" szczyt hossy poprzedniej hossy) to styczeń 2018

80 miesięcy od maja 2011 to styczeń 2018

120 miesięcy od lipca 2007 to lipiec 2017.
-
2017/08/25 15:13:26
Chyba nie sądzisz, że tego typu inwestycję realizuje się jak dom jednorodzinny ? Jak mieli budować skoro stracili władzę a inwestycja wymagała zaangażowania pośredniego Państwa ?
-
2017/08/25 15:16:14
To i ja się podziele moim spojrzeniem :)

Odpalcie wykres miesieczny kghm ocenie jestesmy na swieczce z 31-12-1999 i zobaczcie Dax co ciekawe swieczka miesieczna 31-08-2007 a dzis 31-08-2017 fajne saty z tym daxem co :)
-
2017/08/25 15:16:33
Istotne jest to, że jedni podjęli decyzję a następni ją realizowali dla dobra wszystkich
-
2017/08/25 15:20:05
@ dociekliwy 54
Cytował pan Murphego i z tego cytatu wynikało,że klin zazwyczaj , a nie zawsze jest skierowany w przeciwnym kierunku do trendu. To po pierwsze, a po drugie czy to ważne dla gry czy mamy do czynienia z trójkątem czy z klinem. Pisałem,że odpowiednikiem klina na wig-u jest trójkąt zwyżkujący na wig-u 20.
A czy ja się Pana czepiam,że posługuje się Pan rzekomo TFE i nie przeszkadza Panu to ,że 2 wyższego rzędu jest mniejsza od dwójki niższego rzędu?
-
2017/08/25 15:20:34
@gromhrr

"2017/08/25 15:16:33

Istotne jest to, że jedni podjęli decyzję a następni ją realizowali dla dobra wszystkich "

Tak realizowali, że jeszcze trochę porządziliby, to by z tego wyszła niezła afera.

niezalezna.pl/64781-nik-ujawnia-afere-przy-budowie-gazoportu-potwierdzaja-sie-slowa-nowaka-i-parafianowicza
-
2017/08/25 15:22:58
@ dociekliwy 54
Proszę mi podać kiedy zaczęła się ta trójka w Pana koncepcji.
-
2017/08/25 15:24:03
@gromhrr
Już kiedyś podawałem tutaj linki na ten temat, więc sobie doczytaj. Od podjęcia decyzji do utraty władzy PIS miał jeszcze sporo czasu a nawet nie przygotowali legislacji- słowem, palcem nie kiwneli w sprawie własnego projektu. A potem ta okropnie zdradziecka PO - jak ją ciemny lud nazywa - zrealizowała projekt PIS-u. Ale i na to ciemny lud narzeka, że niby za późno, że niby za drogo itd. Teraz mają pełnię władzy od dwóch lat i nie słyszałem o planach budowy czegokolwiek, poza pomnikami oczywiście.
-
2017/08/25 15:39:16
@wb
"120 miesięcy od lipca 2007 to lipiec 2017."

- 120 czy 126 miesięcy to żadna różnica, czy też sugeruje Pan, że bessa może zacząć się za chwilę? No i co z tą falą V na W20 - była, będzie czy trwa?
-
2017/08/25 15:43:42
@gromhrr
A poza tym, jak ktoś był przez 8 lat w opozycji, to chyba miał wystarczająco dużo czasu na stworzenie planów, które teraz powinny być już realizowane pełną parą?
-
2017/08/25 15:45:58
Trochę mnie zastanawia Mr. Jagusiak. Zawsze miałem go za niepoważnego gościa.
-
2017/08/25 15:53:33
@ewiggin:
"- 120 czy 126 miesięcy to żadna różnica, czy też sugeruje Pan, że bessa może zacząć się za chwilę? No i co z tą falą V na W20 - była, będzie czy trwa?"

Nic nie sugeruję, to jest po prostu moja metoda wyznaczania orientacyjnej daty końca Kitchinowej hossy. Teraz wychodzi styczeń 2018, styczeń 2018, lipiec 2017. Ten wstępny wynik trzeba jakoś dostosować do realiów obecnego cyklu.
-
2017/08/25 15:54:54
@WB
Panie Wojtku chyba grozi Panu nie sprawdzenie się tej odwróconej głowy z ramionami na USD/PLN .
-
2017/08/25 15:57:35
@podczaszy1
18VIII.
-
2017/08/25 15:59:58
@podczaszy1:
"Panie Wojtku chyba grozi Panu nie sprawdzenie się tej odwróconej głowy z ramionami na USD/PLN ."

Dolar miał się umocnić wraz ze spadającymi akcjami. Akcje odmawiają współpracy, więc jest też zagrożenie dla scenariusza dla dolara.
-
2017/08/25 16:01:19
@WB

"Nie twierdzę bynajmniej, że jesteśmy w maju 2011, bo to też nie pasuje do mojej prognozy. Ale podzieliłem się tymi obserwacjami, bo może się one w przyszłości do czegoś przydadzą (szczególnie ta słabość szerokiego rynku). "

a propos "szczególnie ta słabość szerokiego rynku" - to chyba jasne trzeba kupowac male spolki. W wielu przypadkach P/E <10 i DY>7%. No brainer, patrzac na nozyce
stooq.pl/q/?s=^_pl&d=20170825&c=1y&t=l&a=lg&b=0&r=wig20

"elementrne drogi watsonie", az chialloby sie powiedziec...
-
2017/08/25 16:02:14
Dobre z tym byciem w opozycji i przygotowaniem do przejęcia władzy :) Od razu przypomniało mi się wprowadzenie przez ówczesną opozycję w 2009 r. pomysłu jednego okienka :) Szczególnie utkwiła mi w pamięci "jakość" tamtego rozwiązania :)
Jedni i drudzy to Mistrzowie ;)
-
2017/08/25 16:03:49
@ dociekliwy 54
No to jakie 3 w 3 w3?
-
2017/08/25 16:05:26
@ red007 Wieje wiatr w twoją stronę.
-
2017/08/25 16:08:59
Niekoniecznie zobacz w 2007 _pl spadal a wig 20 rosl jeszcze
-
2017/08/25 16:12:02
@ewiggin:
"(...) PO - Kraby i Raki (...)"

W ramach mobilizowania rządu do roboty, można do tego dodać "SLD - Leopardy".

Mam nadzieję, że pod koniec kadencji PiS będzie się mógł pochwalić jakąś tanio wyprodukowaną/kupioną superbronią a la Gwiazda Śmierci. :)

-
2017/08/25 16:14:33
"Teraz wychodzi styczeń 2018, styczeń 2018, lipiec 2017"

W warzywniakach było więcej jabłek i kapusty późną jesienią.
-
2017/08/25 16:20:16
@idmmaximus
"Niekoniecznie zobacz w 2007 _pl spadal a wig 20 rosl jeszcze"

jakie jest prawdopodobienstwo ze mamy okres a la 2007.

Chyba male? A jesli tak, to makro PL w nast latach predystynuje maluchy na wzrosty...
-
2017/08/25 16:53:46
@podczaszy1
Wracam z odpoczynku w niedzielę a teraz tylko z doskoku.
Pamiętam o Twoich wzrostach,ja również pisałem o pokonaniu 2420,może jednak nie trzeba było wyskakiwać z JSW ale zawsze jest ciśnienie.

Z tym dolcem,to trzeba się jeszcze zastanowić i mówiłem,że powinniśmy zejść niżej ostatniego dołka ale myślałem,że podejdzie pod 3,70.Widzę,że Gospodarz również widzi możliwość umocnienia złotówki pisząc o 3,40 za franka i widzi także okolice parytetu na gbp/eur.Ja ciągle mam ochotę na funta i kiedyś o marzeniu 4,30-4,50 na funcie pisałem do Carrie.Ona stwierdziła,że marzenia to dobra rzecz.:))
Wieczorem super Mario może spadki dolara odwrócić,jeśli będzie twardo gołębi.

Zobaczymy jak się otworzy rynek w poniedziałek i popiszemy.
-
2017/08/25 17:05:08
@ red007
Teraz mam już tylko 35 % tego co miałem na JSW. Wtedy miałem stanowczo za dużo/prawie na full/ i stąd to co nazywasz ciśnieniem. Teraz zarabiam mniej ale czuję się lepiej.
No to do poniedziałku.
-
2017/08/25 17:20:40
@
podczaszy1
@ dociekliwy 54
"No to jakie 3 w 3 w3?"
Chronologiczne początki:
1/ 24.02.2009
2/ 24.06.2016
3/ 18.08.2017
Oczywiście ostatnia "3" zaczęła się jakąś jedynką.
-
2017/08/25 17:29:44
@ewiggin
"Ogólnie PIS to dużo gadania i dużo pozorowanych działań - efektów na razie żadnych, no może poza Puszczą Białowieską."

Niepotrzebnie piszesz dyrdymały i błądzisz nie dostrzegając co się na prawdę dzieje. Twoje pisanie o tym, że pis to stronnictwo ruskie tylko to potwierdza.
Musisz zrobić sobie przerwę w oglądaniu tvn i popatrzyć chłodnym okiem.
Elektorat który zagłosował na PIS jest bardzo zadowolony ze swojego wyboru. (Jak to piszę to pokazują najnowszy sondaż w którym PIS ma 42%. Dwa razy więcej niż stronnictwo pruskie).
Błyskawicznie zaczęli realizację swoich obietnic wyborczych. Uchwalili 500+ i obniżyli wiek emerytalny. Dla ich elektoratu to sprawy kluczowe. Zaczęli wprowadzać program mieszkanie+ o którym ze strachem pisała kiedyś gazeta wyborcza, mając za złe PO że tego nie zrobiła. A wystarczyło skopiować ten program bo był już znany na zachodzie...
Uszczelnili pobór podatków i trzymają deficyt w ryzach.
Jestem zaskoczony, że nie planują dużo większych wydatków publicznych w najbliższych latach wyborczych. Może komfort sondażowy ich do tego nie zmusza?
Pomijam tutaj fakt polityki światopoglądowej, imigracyjnej. 90% Polaków to katolicy i myślę że zdecydowana większość z nich jest zadowolona z zabetonowania na kilka lat wszelkich rewolucji obyczajowych, genderowych i innych wynalazków.
Do tego osłona i wsparcie dawana przez anglosasów daje PIS-owi w naszym kraju dużo swobody. Trybunał konst. został przejęty a mieliby jeszcze sąd najwyższy gdyby adrian nie skrewił.... Z USA nawet mały bąk by nie poszedł w naszą stronę. Może tylko kilka kundelków by poszczekało.
Usrael wbija klina między UE i Rosję bo w unii euroazjatyckiej miałoby śmiertelnego wroga który mógłby kolaborować z chinami. Dlatego lotniskowiec brytyjski wypłynął z unii a Polacy robią partyzantkę na tyłach.Ehhh a gośc tu pisze, że ruskom to na rękę.....

Ruski chcieliby robić byznes z niemcami z pominięciem państewek pośrednich i gdyby nie usa to żadne sankcje brukseli nic by nie dały. Już makarony, żabojady i inni wierzgają nogami żeby się takimi głupotami jak granice małych państw nie trapić.
A propo aktualnego zwarcia:
fancuski petru atakuje Polskę

To USA posadziło PIS u władzy i USA będzie to miało wynagrodzone. Czy to geopolitycznie czy ekonomicznie. Kontrakty wojskowe też będą. A jakby ich nie było to Macierewicza nawet ojciec dyrektor nie uratuje :)

P.S. myślę że skurczybyki mają nawet w zanadrzu ekipę lewicową jak "prawicowy" pis już się wypali. Wtedy może nastąpi opisywane kiedyś przez WB odchylenie w lewo i czasy polskiego Zapatero. Na razie zapateryzm kiełkuje i czeka na okazję. Póki jest słaby robi tylko dywersję żeby wzmocnić pozycję PIS w parlamencie:
Partia Razem nadzieja lewicy stała się jej pogromcą
Do czasu jak polski Zapatero i do tego tak się "przypadkowo" składa nasz starszy brat w wierze nie obejmie władzy muszą się nasi sojusznicy z usraela dogadywać z naczelnikiem Kaczyńskim. Ciekawe o czym rozmawiają bo na pewno nie o pogodzie....
-
2017/08/25 17:46:35
Ja jestem dziwnie spokojny (patrząc na znaczny wzrost optymizmu na forach), że do zakończenia sezonu wyników szeroki rynek nie odjedzie (max na W20 to moim zdaniem okolice 2520) a kazus nawet nieco słabszych wyników skutkuje załamaniem cen (patrz wczoraj Lubawa).

-
2017/08/25 18:02:41
@ bialek.wojciech
Skrobnąłem wczoraj skrypcik w AFL do analizy wizualnej prostych wejść z wyjściami czasowymi.
Skłonił mnie do tego brak zainteresowania na blogu wzrostem o 2.72% na WIG20.
Stwierdziłem, że przy warunkach wejścia:
1/Close>ref(Close,-1)(zamknięcie większe od wczorajszego o co najmniej 2.70%.
2/RSI(14)>50 (wspomaga wyniki).
Kolejny dzień a zwłaszcza 2 kolejne dni dają wyraźną przewagę bykom.
Niestety z każdym kolejnym dniem wyniki są zdecydowanie słabsze.
1/dla jednego dnia-linia kapitału(w punktach FW20).
www.bankfotek.pl/view/2093581
2/dla jednego dnia-zysk/maksymalny spadek kapitału.
www.bankfotek.pl/view/2093584
3/dla dwóch dni-linia kapitału(w punktach FW20).
www.bankfotek.pl/view/2093585
4/dla dwóch dni-zysk/maksymalny spadek kapitału.
www.bankfotek.pl/view/2093586
Spodziewałem się trwalszej reakcji.

-
2017/08/25 18:05:52
@relkame
" a Polacy robią partyzantkę na tyłach.Ehhh a gośc tu pisze, że ruskom to na rękę....."

- Tak, ruskom to na rękę, bo robimy partyzantkę przeciwko Niemcom i UE, czym ich do siebie zrażamy. Jak Amerykanom, którzy udają, że nas bronią, zaczną się prawdziwe kłopoty na Pacyfiku to ruscy po nas sięgną i pies z kulawą nogą się za nami nie ujmie. Jeszcze nigdy anglosasi nam nie pomogli i uważam, że gdyby ruscy zrobili u nas to co na Ukrainie, to Amerykanie też by zrobili to samo co na Ukrainie - czyli nic. Ta Twoja wiara w tysiączek amerykańskich żołnierzy pilnujących Odry jest naprawdę rozczulająca - szczyt naiwności - damy polaczkom kilku żołnierzy i zrobią wszystko czego chcemy - tak sobie właśnie myśląanglosasi... i najgorsze jest to, że mają rację. Tobie się wydaje, że uczestniczymy w wielkiej grze a naprawdę jesteśmy wykorzystywani a kiedy przestaniemy już być potrzebni to się nas oleje. Sikorski miał rację - robimy łaskę Amerykanom i to za friko.



-
2017/08/25 18:09:13
@ewiggin
"Jeszcze nigdy anglosasi nam nie pomogli...."
A Wilson?
-
2017/08/25 18:42:35
@ewiggin
"Tak, ruskom to na rękę, bo robimy partyzantkę przeciwko Niemcom i UE, czym ich do siebie zrażamy"
Polityka to nie zrażanie i miłostki. Mamy sprzeczne interesy z prusakami i ruskimi i nic na to nie poradzimy.

"Jak Amerykanom, którzy udają, że nas bronią, zaczną się prawdziwe kłopoty na Pacyfiku to ruscy po nas sięgną i pies z kulawą nogą się za nami nie ujmie. "
No co ty? Twoje szwaby się za nami nie ujmą? A to heca!

"Jeszcze nigdy anglosasi nam nie pomogli i uważam, że gdyby ruscy zrobili u nas to co na Ukrainie, to Amerykanie też by zrobili to samo co na Ukrainie - czyli nic"
Oczywiście że mogą nam nie pomóc. Ale obecność ich wojsk zwiększa szanse na to. Obecność wbrew pruskiemu vetu!

"Ta Twoja wiara w tysiączek amerykańskich żołnierzy pilnujących Odry jest naprawdę rozczulająca - szczyt naiwności - damy polaczkom kilku żołnierzy i zrobią wszystko czego chcemy - tak sobie właśnie myśląanglosasi... i najgorsze jest to, że mają rację."
Żadna wiara. Jedynie nadzieja że jak będą wchodzić to poleje się krew anglosaskich chłopców. A wtedy jak mawiał Piłsudzki: podpalimy świat....

"Tobie się wydaje, że uczestniczymy w wielkiej grze a naprawdę jesteśmy wykorzystywani a kiedy przestaniemy już być potrzebni to się nas oleje. Sikorski miał rację - robimy łaskę Amerykanom i to za friko."
Nic się nie wydaje kolego. Uczestniczymy w grze. To że nie jako gracz ale jako pionek nic tu nie zmienia. Mamy położenie jakie mamy i w grze jesteśmy czy tego chcemy czy nie.

Problemem twoim jest to, że nie dostrzegasz tego że bardziej nam po drodze z anglosasami. Prusacy i ruski to nasi wrogowie od setek lat. Nic na to nie poradzimy ,że jesteśmy dla nich jak piąte koło u wozu....
-
2017/08/25 19:10:30
WIG w okolicach szczytowych - może być odwrót:
www.bankfotek.pl/view/2093598
-
2017/08/25 19:25:28
@ewiggin

"- Liczebność bez sprzętu to dodatkowe mięso armatnie, uzbrojenie poprawiła tylko PO - Kraby i Raki - poza tym PIS nic nie kupił, wydatki może i rosną ale na pewno nie na sprzęt - chyba tylko na Misiewiczów, a strategię obronną to trzeba najpierw zrealizować bo papierem to sobie można..."


Znów piszesz bzdury. Zakupy sprzętu: haubice krab, system obrony rakietowej (Pilica, Poprad, Noteć) to tylko niektóre z wielu kontraktów na dostawę uzbrojenia. Zobacz sobie na dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/lista/news,1,aktualnosci-z-polski/1 ile się dzieje w armii. Napisz ile w 2016 wydano na Misiewiczów, jaki to % budżetu MON, zobaczymy jak wyglądają liczbowo te Twoje urojenia.

"- Jak będzie gaz ze Skandynawii to wtedy pogadamy. Jedyną jak do tej pory rzeczywistą dywersyfikację przeprowadziła PO budując terminal w Świnoujściu. A zwiększenie dostaw gazu z Kataru - to strategia zapoczątkowana przez PO, żeby natomiast sprowadzać gaz z USA to potrzebny jest drugi terminal bo inaczej będziemy go chyba upychać w puste zapalniczki."

Gaz ze Skandynawi jest od dawna, teraz PGNiG zwiększa dostawy. To są fakty i ten gaz jest w naszym systemie.

"3. Mierzeja wiślana:
www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/przekopanie-mierzei-wislanej-prezydent-podpis,64,0,2293312.html

- Napisałeś, zdaje się, że przekopują Mierzeję Wiślaną? Czy Duda robi to długopisem? Jak zaczną to pogadamy."

Jak byś zrealizował jakikolwiek projekt to byś wiedział, że każde przedsięwzięcie ma etapy. Najpierw jest pomysł, potem chęć realizacji, plan z etapami, itd... Ten projekt ma być zrealizowany zdaje się do 2022 i oczywiście z realizacji PiS będzie rozliczane. Różnica jest taka, że jedyne projekty PO to były Orliki i lotnisko w Modlinie, jak te projekty były realizowane to wiemy.

"4. Trójmorze, nie jak napisałem międzymorze:"
pl.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B3jmorze

- No i co z tym trójmorzem? Równie dobrze mogę sobie napisać np. pięciomorze ale co ma z tego niby wynikać?

Ano to, że rośnie znaczenie regionu, czego partia wasalna wobec Rosji na pewno by nie realizowała. Dlatego wasalne wobec Niemiec i Rosji PO-PSL nie realizowało tego typu projektów, oni tylko wykonywali polecenia.


"Patrioty - PiS negocjuje kontrakt. To jest konkret."

- No ale pisałeś, że PIS załatwił temat Patriotów w rok - czyli znowu kłamstwo, bo negocjować to nie oznacza wynegocjować a tym bardziej załatwić. Mogą tak negocjować przez ruski rok, na co zresztą się zanosi."

Spodziewałeś się Patriotów w Polsce w ciągu roku? PiS negocjuje kontrakt, czyli już jest na dalszym etapie projektu niż PO po 8 latach. PO nie zrealizowali żadnego projektu obronnego przez 8 lat, marnotrawiąc środki przy każdej możliwej okazji (Gawron, Krab, itd).
-
2017/08/25 19:28:19
@ewiggin

CD
"Ale terminal zbudowała PO - to na pewno fakt, a nie "chyba fakt".
Niech PIS wreszcie samodzielnie zrealizuje cokolwiek ze swoich planów, bo ja też potrafiłbym wiele rzeczy zaplanować. Ze zwolennikami PIS-u jest niestety taki problem, że wszelkie zapowiedzi rządu traktują tak, jakby efekty tychże zapowiedzi były już teraz czymś realnym i namacalnym - patrz @olejgujnar. Dla niego Mierzeja jest już przekopana, wojsko posiada już Patrioty, trójmorze działa pełną parą etc. Nawet te mityczne Macierewiczowskie helikoptery polsko-ukraińskie zapewne latają już po naszym niebie.


Już kiedyś podawałem tutaj linki na ten temat, więc sobie doczytaj. Od podjęcia decyzji do utraty władzy PIS miał jeszcze sporo czasu a nawet nie przygotowali legislacji- słowem, palcem nie kiwneli w sprawie własnego projektu. A potem ta okropnie zdradziecka PO - jak ją ciemny lud nazywa - zrealizowała projekt PIS-u. Ale i na to ciemny lud narzeka, że niby za późno, że niby za drogo itd. Teraz mają pełnię władzy od dwóch lat i nie słyszałem o planach budowy czegokolwiek, poza pomnikami oczywiście."


Jednak to "chyba fakt" - to był projekt PiS, nie-zrealizowany przez PO, oni przez 8 lat nie zakończyli projektu przewidzianego zdaje się na 3 lata, wydając znacznie więcej. Do tego musieliśmy płacić za gaz, którego nie mogliśmy odebrać.
Co do reszty tego wywodu, gdybyś choć raz w życiu coś zrealizował, to wiedziałbyś, że wymaga to czasu, planu i determinacji. PO miało mnóstwo czasu, nie miało planów i determinacji, przez co nie mają żadnych osiągnięć po 8 latach rządzenia. Do tego nakradli i uzależnili nas ekonomicznie ile się dało. PiS w niecałe 2 lata osiągnął więcej (500+, budowa tarczy rakietowej, strategia obronna) niż PO w 8. Do tego mają masę projektów w realizacji (prócz tych, które tu wymieniłem, walka z mafią VAT, reforma sądownictwa, WOT), których efekty powinniśmy móc ocenić wkrótce. Póki co nie ma afer, brak złodziejstwa, policja nie torturuje zatrzymanych a dziennikarze nie są inwigilowani. Jak dla mnie nie ma porównania, wykłądam Ci to jak krowie na rowie, ale nie łudzę się że dotrze.
Nie masz też żadnych argumentów na poparcie bzdurnej tezy, jakoby PiS wykonywało polecenia Rosji, a fakty takie jak rozbudowa armii, wzmacnianie pozycji Polski i regionu, dywersyfikacja dostaw gazu temu przeczą.
-
2017/08/25 19:29:38
@relkame
"Żadna wiara. Jedynie nadzieja że jak będą wchodzić to poleje się krew anglosaskich chłopców. A wtedy jak mawiał Piłsudzki: podpalimy świat...."

- Zbierzcie się gdzieś na rynku, oblejcie portki benzyną i podpalcie - nie mam nic przeciwko temu, ale wara od mojego kraju.

"Problemem twoim jest to, że nie dostrzegasz tego że bardziej nam po drodze z anglosasami. Prusacy i ruski to nasi wrogowie od setek lat."

- Lepszy znany wróg niż fałszywy przyjaciel.
-
2017/08/25 19:35:28
@bialek.wojciech

"Bawiąc się w rolę adwokata diabła ..."

Uważa Pan, że warto? Po zmarnowanych 8 latach bez jakichkolwiek osiągnięć, bez planu dla Polski, bez nawet śladu dobrej woli, uważa Pan, że jako wyborca warto zastanawiać się nad PO? Bo ja zdecydowanie nie widzę sensu.


"wwrócę tylko uwagę, że to był okres, kiedy Obama robił "piwot na Pacyfik" i w związku z tym oddawał Europę Niemcom w zarządzanie i wycofywał wojska z Europy, ogłaszał 17 września decyzję o rezygnacji z tarczy rakietowej na naszym terytorium i robił reset z Rosją. Czyli robił wszystko to co powinien był zrobić prezydent wydobywających się z kryzysu USA.

Chojrakowanie w takich warunkach byłoby nieroztropne. Proszę sobie przypomnieć jak się wtedy przymilaliśmy do Rosjan:

www.youtube.com/watch?v=rjfUm6mbBv4

Teraz Trump wojuje z Niemcami za ich nadwyżkę handlową, a Kongres jest zły na Rosjan za Trumpa, więc i my możemy trochę podokazywać. "

I co najechali by nas Ruski z Niemcem jak w '39? Mi nie chodzi konkretnie o patrioty, chodzi mi o całokształt. O całkowity brak poczucia odpowiedzialności za kraj, o bylejakość, złodziejstwo, miernoctwo. 8 lat, żadnych rezultatów. Do tego afery, w których PO tkwi po uszy, wasalstwo wobec wrogów, którzy to wykorzystywali jak się tylko dało. Naprawdę chce Pan tego wszystkiego bronić? Jakie plusy rządów PO Pan dostrzega?
-
2017/08/25 19:39:12
Podejrzanie wygląda ta nadwyżka budżetowa. Opowieści o Vacie to kit. Te drzewa chyba były potrzebne na dobrej jakości papier do drukarek, a to oznacza HOSSE.
-
2017/08/25 19:42:46
@olejgujnar
Chcesz mnie zamęczyć ilością tekstu, która niestety nie przechodzi w jakość. Te tematy były już tutaj wałkowane tyle razy, że już mnie mdli od tego. Poczytaj moje dyskusje z @guyfawkesem - tam jest już chyba wszystko napisane. Nie ma dalej sensu tego ciągnąć.

P. S. To samo dotyczy rozmów z @relkame.
-
2017/08/25 20:06:01
@olejgujnar

Granie w szachy z gołębiem.
-
2017/08/25 20:47:09
Panie Wojtku, co do poprzedniego tytulu

"Wskaźniki wyprzedzające spadają, ale inwestycje przyspieszają"

to czy spadajace wskazniki nie uwzgledniaja przyspieszajacych inwestycji ? bo jezeli tak, to takie troche haslo reklamowe sprzedajace niespelnione marzenia :D
-
2017/08/25 22:35:33
@ewiggin
"Chcesz mnie zamęczyć ilością tekstu, która niestety nie przechodzi w jakość. Te tematy były już tutaj wałkowane tyle razy, że już mnie mdli od tego. Poczytaj moje dyskusje z @guyfawkesem - tam jest już chyba wszystko napisane. Nie ma dalej sensu tego ciągnąć. "

Tak blisko byliśmy wszyscy od odkrycia legendarnych sukcesów PO, wdrożonych przez nich wielkich strategii obronnych, planów uczynienia z Polski krainy mlekiem i miodem płynącej i ja to wszystko zaprzepaściłem. Zbyt długi tekst napisałem.
Dowiedzielibyśmy się, jak to zły PiS z Ruskimi knował, jak to Donaldinio własnymi rencami terminal w Świnoujściu budował w tydzień za dziesiątaka, jak to HGW z mafią prywatyzacyjną bezwzględnie walczyła. Odpowiedzi na wszystkie moje, jakże prostackie pytania, nasz pocieszny ewiggin zna, ale nam nie powie, bo nie zasłużyliśmy.
Mam tylko nadzieję, że w szkole, która zapewne byłą pod górkę, pani dawała Ci krótsze czytanki, cobyś się nie przemęczał.
-
2017/08/25 22:36:17
WIG zbliża się do all-time-high, akcje rosną a na blogu giełdowym kłótnia polityczna i szukanie szczytu za rogiem; jednym słowem hossa :)
-
2017/08/26 00:09:41
obyś miał rację :) sytemu nikt nie zabroni o polityce prawic przy .... co kto lubi ;)
-
2017/08/26 00:16:47
"sytemu" oczywiście miało być :) i nie kłótnia tylko wymiana skrajnie odmiennych punktów widzenia tej samej rzeczywistości :)
-
2017/08/26 08:32:25
Naczelnik robi co chce, poparcie mu rośnie a u oponentów przedszkole. Ktoś się zastanawiał czy kapitan schettino to nie pisowski dywersant i ja mu się nie dziwię.
Z tego co widzę to u sierot po tusku wzrasta rezygnacja połączona z agresją. Ale nie ma się czemu dziwić. Po 8 latach i rządów co oni mogą zaproponować? Do tego nie mają kadr. Kto ma odzyskiwać Polskę z rąk złowieszczej dyktatury? Tusk z Grasiem? A może Mucha z Bieńkowską :)
No i co mają zrobić takie tuzy opozycji jak Petru i Schettino? Co zaproponują Polakom? Mają jakieś propozycje czy tylko blokowanie mównicy, przyjmowanie muslimów, kładzenie się na usfalcie i udawanie pobitego.
Ciekawe jest, że te miernoty miały Kaczyńskiego i Ziobrę na talerzu. Mogli im zrobić trybunał stanu i mieć ich z głowy. Nawet to spaprali.
PIS narzuca narrację, kupuje elektorat, wali pomysłami. Widzę że odpalają teraz temat nowej konstytucji. Jak słuchałem tych cudów które tam mają powpisywać to łohohoho.
Do następnych wyborów wystarczy im i pieniędzy i obietnic. Potem to już ciężko będzie tłumaczyć elektoratowi że PO nakradła miliardy, Tusk spółkował z Putinem ale nikogo nie wsadzili do paki bo się nie udało.... Ale wtedy będzie czas na nową siłę polityczną i nowe obietnice.
A swoją drogą to ciekawe, że jeden drugiemu krzywdy nie zrobi. Nawet jak go trzyma za łachmany.
-
2017/08/26 15:12:00
Sytuacja na EURUSD.
Powinno się grać na pewne sygnały zmiany trendu ( i to najlepiej w dłuższym przynajmniej średnioterminowym interwale), a takowych na EDku jeszcze teraz nie ma.
Ostatni średnioterminowy sygnał to było L po przebiciu oporu luką.
Wykres do chwili obecnej porusza się we wzrostowym kanałe i dopóki z niego nie wyjdzie dołem, dopóty obowiązuje średnioterminowe L.
www.bankfotek.pl/view/2093708
-
2017/08/26 20:29:40
Patrząc z kolei na zachowanie WIGBanki odnosi się wrażenie, że został on w tyle i teraz może być motorem dla rynku, co pozwoliłoby głównym indeksom kontynuować wzrosty chyba, że przebije wsparcie, co jest mniej prawdopodobne.
Jednym słowem szykują się ciekawe czasy:
www.bankfotek.pl/view/2093748
-
2017/08/27 12:09:36
@WB
A co jeżeli SP500 i Dax są już w bessie?
To chyba nie dobry prognostyk dla mWiG, bo tam kampania trwa od lutego i czekamy na kierunek.
Opisywana przez Pana słabość maluchów, średniaków i szerokiego rynku, przy wzrostach blue chipów wskazuje czego można się spodziewać.
Do tego jeszcze pułapka na niedźwiedzie się może narysować
stooq.pl/q/?s=eurpln&c=5m&t=c&a=lg&b=0
Myślę, że nie warto się oglądać na USD, bo jak pokazał przykład CAD, jedna podwyżka może zdemolować rzekomego hegemona. Pytanie kto następny?
-
2017/08/27 12:55:12
Przywrócić guyfawkesa! co to za blog w którym może się wypowiedzieć ewiggin a nie może guyfawkes? Panie Wojtku, odblokować ! :)
-
2017/08/27 19:45:03
@karnakufo
"Jednym słowem szykują się ciekawe czasy: "
Obyś żył w ciekawych czasach to starożytne przekleństwo chińskie.
-
2017/08/27 20:57:36
Rynek w interesującym punkcie, a na blogu tak mało komentarzy, czyżby inwestorzy byli zaskoczeni i zdezorientowani? :)
-
2017/08/27 21:14:04
@karnakufo

Myślę, że inwestorzy są trochę zdezorientowani rynki są mocno rozchwiane i oczekiwania mocno rozbieżne.
Ja stawiam w USA na rozegranie korekty podobnie do listopada 2014r. z zasięgiem korekty ok. 2320-2330.
Jestem totalnie poza rynkiem. Wolę poczekać do zakończenia sezonu wyników i wykrystalizowania się zakończenia korekty w USA. Myślę, że rynki wskażą kiedy to będzie. Z historii pamiętam podobne okresy rozchwiania i zawsze warto było poczekać.
Szeroki rynek nie odjechał.


-
2017/08/27 21:22:56
Jeśli chodzi o maluchy SWIG80 to stawiam, że jesteśmy w podobnej fazie korekty jak na początku kwietnia 2005r. i nastąpi jeszcze jedna falka spadkowa w okolice 15100-15200 powró do ważnego szczytu z 2013r.
-
2017/08/27 21:29:25
Średniaki MWIg40 obstawiam zakończenia korekty w strefie 4650-4700.
-
2017/08/27 21:35:15
@mac-erson
Dlaczego nie grasz S na kontraktach pod swoją prognozę? :)
-
2017/08/28 00:28:56
@karnakufo
Pisałem już kiedyś, że nie gram przeciw trendowi głównemu a ten cały czas uważam, że jest hossa. Spodziewam się szczytu w pierwszej połowie 2018r. i dopiero wtedy zacznę grać S-ki.
Moja filozofia polega na tym, że nawet jeśli się pomylę w wejściu i wejdę za wcześnie to trend główny mi sprzyja. Dlatego jeśli S-ki to tylko bardzo szybkie i niewielką częścią portfela dla sportu, ale obecnie wole przesiedzieć sobie z boku rynku i przygotować się na jesienne łowy :)
-
2017/08/28 01:04:31
No to były piękne plany SPO, a teraz są kłótnie o wizję i władzę - w tym wszystkim dokument SPO został zdegradowany do "dokumentu wewnątrzresortowego", który może być traktowany jedynie jako wstęp do dyskusji.
Na dodatek:
"Tu głównie mam na myśli realność planów finansowania modernizacji sił zbrojnych, w tym przede wszystkim zakupu sprzętu i uzbrojenia. Wydaje nam się, że podane publicznie przez wiceministra obrony Tomasza Szatkowskiego prognozy o przeznaczeniu 550 mld zł na modernizację techniczną, użytkowanie sprzętu, zapasy i wydatki osobowe w ciągu 15 lat są zbyt optymistyczne."
www.defence24.pl/641979,wiceszef-bbn-dla-defence24pl-spo-to-jedynie-wstep-do-dyskusji

Tak jak mówiłem - dużo gadania i pozorowanych działań - żadnych efektów. Mija dwa lata w ciągu których powstał dokument, który jest wstępem do dyskusji :-)))))
-
2017/08/28 01:14:25
Ale przewiduję, że nawet żadnej dyskusji nie będzie, bo jako rasowi pisowcy, ani Duda ani Macierewicz nie cofną się nawet o krok - obronność kraju to sprawa drugorzędna.
-
2017/08/28 09:48:05
Dzisiaj małe L na USD mam.
-
2017/08/28 10:28:26
Dular, dular co się z tobą dzieje.
-
2017/08/28 10:34:47
@ relkame
"A swoją drogą to ciekawe, że jeden drugiemu krzywdy nie zrobi. Nawet jak go trzyma za łachmany."
To jest istota rzeczy.
-
2017/08/28 10:49:58
@ podczaszy 1, reklame &

Co myślę o partiach
" Rosiewicz - chłopcy radarowcy "
-
2017/08/28 11:05:51
do podczaszy1
Jaka jest Pana koncepcja w temacie swigu? Nie ogarniam tego, dlaczego indeksy się rozjechały pomimo hossy. Analogia do lat 2003-2007 nijak nie działa.
-
2017/08/28 11:19:46
@ syderca 667
Analogia do 2003-2007 roku nie działa bo nie powinna działać. Jesteśmy na rynku w całkiem innym punkcie. Piszę tutaj niemal od początku roku,że nie wierzę w Swig-80 , a chyba także w mwig-40. Swig-80 nie ma zresztą znaczenia, bo na niego nie ma kontraktów. Są w nim spółki, które rosną, są takie które spadają i watpię żeby ktoś kto na nich gra kierował się tym indeksem.
Każda no powiedzmy hossa ma swoją specyfikę.Ta to orientacja na duże spółki i to też zresztą wybrane. To taka hossa firm państwowych.
-
2017/08/28 11:22:35
Cosika dla niedżwiedzi.
Wzrost z 1642 do 1869 pkt to 227 pkt. Wzrost z 2257 do 2484 to też 227 pkt.
-
2017/08/28 11:27:44
Nie rozumiem czym sie zachwycaja na PXM, przychody za 2017r to 1 133 970 za 2016 to 1 271 926 .
-
2017/08/28 11:52:27
Kupiłem za to ATT po wynikach, choć sytuacja była zupełnie odwrotna niż na PXM. Przychody wzrosły a kurs zdołował.
-
2017/08/28 13:19:12
@podczaszy1
Takie przemyślenia po urlopie.
Korekta wzrostowa w sierpniu była zbyt mała aby uznać ja za znaczącą.
Potrzeba wzrostu 10-12 gr aby zakwalifikować fale.
Prognoza +/ -
Idziemy w dół na 3,49
Robimy korektę na 3,59
spadamy na 3,34
Koniec cyklu.
Główna para zamknie się w przedziale 1,24-1,26.
-
2017/08/28 14:10:43
U lala... co sie dzieje teraz w Warszawie !!!

www.youtube.com/watch?v=EdiWDzHBm3g
-
2017/08/28 14:41:21
Wig-20 potwierdza siłę.
-
2017/08/28 14:42:18
Niestety ja nie mam dzisiaj powodu do zadowolenia.
-
2017/08/28 14:43:38
Duże jest piękne. Małe jest be.
-
2017/08/28 14:48:08
Tak właśnie wygląda przyspieszenie wzrostów w sierpniu.
-
2017/08/28 14:49:57
@ bartalsi
Zachwyt na PXM jest wtedy gdy rośnie 20 i więcej %. I może tak być z tego co się tu i ówdzie słyszy.
-
2017/08/28 14:53:01
@ red007
Nie rozumiem . Przecież w sierpniu był wzrost 11 groszy to jak za mała.
-
2017/08/28 14:53:43
Pardon. 10 groszy.
-
2017/08/28 15:36:13
@podczaszy1
Chodzi o taka korektę jak ta,która się rozpoczęła w lutym i trwała prawie do połowy marca czyli 2w5
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1y&t=l&a=ln&b=1
Mam wrażenie,że ciągle jesteśmy w 3wV a konkretnie od połowy sierpnia robimy 5w3wV.Ale mam wariackie pomysły.:))
Będzie dobrze.
-
2017/08/28 15:42:58
@ red007
Ta korekta o której wspominasz skasowała 38,2 % poprzedzającego ją spadku.Ta teraz skasowała 38,2 % spadku z 3,81.
-
2017/08/28 15:52:30
@ red007
Rozumiem o co ci chodzi ale ta rzekoma 2 właściwie niczym się nie rózni od tych korekt wzrostowych w twojej 3, a więc niższego rzędu.. No ale to twój cyrk i twoje małpy.
-
2017/08/28 16:08:38
Panie Wojtku

jak dlugo moze utrzymywac sie taka dywergencja indeksu cenowego i WIGu?
stooq.pl/q/?s=^_pl:wig&d=20170828&c=5m&t=c&a=lg&r=wig
-
2017/08/28 16:50:45
No jakoś nie widzę radości na tym blogu. To mówi wszystko.
-
2017/08/28 17:01:19
No jak Tam Janusze łyknęliście bajki o spadkach , grubaski ładnie skupiły od was tanie akcyjki - co tam prognoza się nie sprawdziła , kanał spadkowy wybity i jedziemy na 3300 na WIG 20 ,

a podczaszemu1 zostaje biadolenie i lamentowanie , nie wiem czy to nie ten słynny inwestor co bierze pieniądze za szkolenie na tablecie , sprzedał JSW po 80 zł i teraz patrzy i obgryza paznokcie bo politykował razem ze swoim panem a teraz pan milczy a podczaszy jest w wiadomo gdzie ,
-
2017/08/28 17:06:47
podczaszy1

No jakoś nie widzę radości na tym blogu. To mówi wszystko.

2017/08/28 16:50:45

wszyscy zarabiają a radości nie ma u PANA JANUSZA PODCZASZY 1 , który swoje żale wylewa na blogu , bo posłuchał jak to spadki będą w takim trendzie i hossie , jedyna mega hossa była 10 lat temu za PiSu i teraz jest kolejna ,
-
2017/08/28 17:09:12
@ wyznawcapisu
Witam dzolkew . Sam widzisz kto tu miał rację.Pisałem ci,że się nie znasz na giełdzie i jak widzisz miałem rację. No gdzie te twoje 2100 pkt na wig-20. No zrób mi jakiś zrzut niedouczony ludziku. Gdybyś miał trochę godności to byś tu się nie pokazywał.
-
2017/08/28 17:13:29
Panie Wojtku
Blokuje Pan guyfawkesa13 a pod nowymi pseudonimami pojawiają się trolle , których Pan zablokował. No to proszę ponownie o odblokowanie guyfawkesa 13
-
2017/08/28 17:22:10
@podczaszy1
"No jakoś nie widzę radości na tym blogu. To mówi wszystko."
Silne emocje, czy to radości czy smutku ujemnie korelują z rezultatami inwestowania.
Ale faktycznie , nie widzę radości u nikogo a nie wierzę, że ktoś by się nie pochwalił.
-
2017/08/28 17:24:33
@ dociekliwy 54
Ja to napisałem trochę prowokacyjnie,żeby ktoś się pochwalił.
-
2017/08/28 18:23:21
Nie wiem dlaczego pan podczaszy 1 nie zniknął z bloga jak OBIECał , pan WB chyba nie potwierdził że Dzoklew to ta sama osoba była co EWWIGIN ale ten gość to mały człowiek bez honoru , słowa rzuca na wiatr i czeka aż się rozejdzie i pójdzie w zapomnienie , panie politykier podczasy 1 masz pan HONOR czy nie wiesz co to jest , jak wiesz to znikaj raz na zawsze jak obiecałeś tutaj wobec wszystkich ,
-
2017/08/28 18:37:11
@podczaszy1
Oczywiście to wszystko zgadywanki.
Popatrz co się dzieje na rynku. Jest parcie na wzrost głównej pary i niech tylko pokona 1,20,to otwarta droga na wyższe poziomy.Na dolarze już jesteśmy na poziomach Gospodarza i moich.Trend jest mocno spadkowy.Czekam z zakupami,być może moja dzisiejsza prognoza się zrealizuje.

Ropka idzie zgodnie z moimi założeniami,zobaczymy czy wybije czerwcowy dołek.
Gospodarz twierdzi,że nie.

Przyłączam się kolejny raz do postulatów odblokowania Guya ale czuję,że ze względów na różnicę poglądów Gospodarza i Guya nie będzie to możliwe.
Dwie mocne osobowości nie mogą istnieć na jednym blogu.No cóż Prezes jest jeden a szkoda.
-
2017/08/28 19:14:58
@dociekliwy54
@podczaszy1
Proszę bardzo: portfel opcji kupna na WIG20 wzrost od 8 sierpnia 2017 r. o ok. 220%
Przykład: opcji z portfela stooq.pl/q/?s=ow20i172500.pl&c=3m&t=c&a=ln&b=0

shbax 2017/08/08 21:39:36
www.bankfotek.pl/view/2090792
www.bankfotek.pl/view/2090793
-
2017/08/28 19:16:38
wzrost wig20 w tym czasie to ok. 5%
-
2017/08/28 19:18:34
wzrost portfela (opcje WIG20) od początku inwestycji (listopad 2016 r.): ok 3200 %
-
2017/08/28 19:19:52
wzrost wig20 od listopada 2016 r.: ok. 40%
-
2017/08/28 19:29:45
Stara prawda, jak świat - nie jest łatwo złapać górkę.
Ciekawe jaka będzie euforia u nas, jak Stany i Zachód po korekcie ruszą do góry, oj będzie się działo.
U nas hossa tylko na wybrańcach WIG20 i WIG.:)
-
2017/08/28 19:36:17
@ shbax
"wzrost portfela (opcje WIG20) od początku inwestycji (listopad 2016 r.): ok 3200 % "
Gratuluję.
-
2017/08/28 19:42:46
Uprzejmie dziękuję
-
2017/08/28 20:31:06
@m.jagusiak
"U lala... co sie dzieje teraz w Warszawie !!!

www.youtube.com/watch?v=EdiWDzHBm3g"

Mam nadzieję, że wreszcie się wezmą za tą umowę z Gazpromem, to jedna z największych afer PO-PSL moim zdaniem.
Panie Wojciechu, tu też chce Pan się pobawić w adwokata diabła? Warto sobie ręce brudzić?
-
2017/08/28 20:33:38
Czy my byliśmy dziś najsilniejszym rynkiem na świecie?
-
2017/08/28 20:54:39
Czy rynek nie zaskoczył naszego Gospodarza?
-
2017/08/28 21:15:50
@mac-erson
Zmieniasz ocenę naszego rynku po dzisiejszej sesji? :)
-
2017/08/28 21:54:13
@olejgujnar
"Mam nadzieję, że wreszcie się wezmą za tą umowę z Gazpromem, to jedna z największych afer PO-PSL moim zdaniem.
Panie Wojciechu, tu też chce Pan się pobawić w adwokata diabła? Warto sobie ręce brudzić?"

Sprawdź może umowę Jasińskiego z 2006 i skończ razem z kolegami z klubu uprawiać tę prostacką propagandę dla Wolskich ciemniaków.

www.se.pl/wiadomosci/polska/wojciech-jasinski-z-pis-przez-niego-mamy-najdrozszy-gaz-w-europie_246790.html
-
2017/08/28 21:57:21
@karnakufo
Jak to dobrze, że dzisiaj nie mogłem uczestniczyć w sesji bo może bym jakieś głupoty zrobił :)
Oceny nie zmieniam, celowo nie pisałem wczoraj o W20 bo tutaj się dzieją cuda :)
No ale kto nie ryzykuje ten śmietany nie zbiera. Jutro zamierzam założyć Shorty.
Strefa 2550 raczej nie do przejścia od razu.

@shbax
Gratulacje. Pięknie :):)

-
2017/08/28 21:58:14
@makler2090
"Czy rynek nie zaskoczył naszego Gospodarza?"

Niech podniesie rękę, kogo nie zaskoczył :)
-
2017/08/28 22:07:21
Dzięki :)
-
2017/08/28 22:14:50
@gad04

"(...) skończ razem z kolegami z klubu uprawiać tę prostacką propagandę dla Wolskich ciemniaków (...)"

Nie wiem o czym Ty bredzisz, jak z umową podpisaną przez PiS była związana jakaś afera to PO miało 8 lat na dochodzenie.
Zobaczymy czy PiS wyciągnie konsekwencje z umowy PO-PSL.
-
2017/08/28 22:20:10
@ shbax

Heheee ,tylko ze LOP jest 310szt
-
2017/08/28 22:25:21
@ billy

Czy wg Ciebie w20usd nie zagalopowal sie?
-
2017/08/28 22:29:51
@red.007
"Przyłączam się kolejny raz do postulatów odblokowania Guya ale czuję,że ze względów na różnicę poglądów Gospodarza i Guya nie będzie to możliwe.
Dwie mocne osobowości nie mogą istnieć na jednym blogu."

- Żałosna prowokacja w stylu dobrej zmiany. W dodatku sądzę, że przeciwskuteczna.
-
2017/08/28 22:40:31
@zulus_chacka

Kilkaset tys. PLN rynek opcji (serie i,j,l,c,f) na wig20 pozwala inwestować jak dla mnie póki co wystarczy
-
2017/08/28 22:44:44
@olejgujnar
"Zobaczymy czy PiS wyciągnie konsekwencje z umowy PO-PSL."

- Temacik zastępczy? A jak Ci się podoba realizacja SPO?
-
2017/08/28 23:59:32
@ewiggin

"- Temacik zastępczy? A jak Ci się podoba realizacja SPO? "

Nie rozumiesz tekstów które czytasz oraz słów których używasz.
Za www.polska-zbrojna.pl/home/articleshow/22698?t=Strategiczny-Przeglad-Obronny-MON-ujawnilo-szczegoly:

"Raport z przeprowadzenia Strategicznego Przeglądu Obronnego to jeden z najważniejszych dokumentów Ministerstwa Obrony Narodowej. Wskazuje zagrożenia, jakie mogą stanąć przed Wojskiem Polskim w ciągu najbliższych 15 lat, i nakreśla kierunki działań MON. Zawarte w nim wnioski będą podstawą do opracowywania długoletnich planów zakupów, szkolenia żołnierzy i rozwoju sił zbrojnych. Ze względu na kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa państwa raport z SPO jest niejawny.

(...)

Minister Macierewicz zapewnił, że zarówno resort obrony, jak i Wojsko Polskie są gotowe do wdrożenia wniosków i zaleceń wypracowanych przez zespół SPO.
(...)
Analitycy SPO (...) postulują nowelizację przepisów określających rolę i zadania tzw. układu pozamilitarnego w systemie bezpieczeństwa państwa."

Tak więc SPO to jest raport przygotowany przez MON, a nie żaden akt wykonawczy. Oczywiste jest, że będą na ten temat dyskusje i to jest pozytyw. Wielki plus, że takie dokumenty powstają, w armii się dzieje bardzo dużo dobrego, a to dopiero początek.

To i tak pewnie dla Ciebie za długie i nie ogarniesz, każdy ma jakieś limity możliwości.
-
2017/08/29 03:54:14
Cykl 165 tygodniowy na DXY?

www.tradingview.com/x/q1hny1IY/
-
2017/08/29 06:42:53
@olejgujnar
"Nie rozumiesz tekstów które czytasz oraz słów których używasz."

- No jakbym @guyfawkesa słyszał :D

Macierewicz zapewnił? - Och, o ilu on już sprawach zapewniał - począwszy od zamachu smoleńskiego, przez polsko-ukraińskie helikoptery i tysiące dronów... Rozumiem, że można być naiwnym ale chyba są jakieś granice.



-
2017/08/29 07:03:25
@olejgujnar
Poza tym mam dla Ciebie kiepską wiadomość. Tekst który wkleiłeś jest z maja, kiedy jeszcze Andrzej był Adrianem:

"Strategiczny Przegląd Obronny MON ujawniło szczegóły
23.05.2017, godz. 15:24"

A tekst, który ja wkleiłem jest sprzed kilku dni:

"Wiceszef BBN dla Defence24.pl: SPO to jedynie wstęp do dyskusji
OPUBLIKOWANO: SOBOTA, 26 SIERPNIA 2017, 8:51"

Jak sądzisz, który z tych tekstów jest bardziej aktualny?
-
2017/08/29 07:12:46
@ewiggin

"ewiggin

@red.007
"Przyłączam się kolejny raz do postulatów odblokowania Guya ale czuję,że ze względów na różnicę poglądów Gospodarza i Guya nie będzie to możliwe.
Dwie mocne osobowości nie mogą istnieć na jednym blogu."

- Żałosna prowokacja w stylu dobrej zmiany. W dodatku sądzę, że przeciwskuteczna.
2017/08/28 22:29:51 "

Widzę,że Kolegę zdenerwowało moje określenie Guya jako silnej osobowości.
Ale żeby zaraz prowokacja?
Może to i dobry trop.Kolegę Gospodarz zostawił,Guya się pozbył.
-
2017/08/29 07:21:30
@red.007
Przyjrzyj się temu zdaniu, które napisałeś:
""Przyłączam się kolejny raz do postulatów odblokowania Guya ale czuję,że ze względów na różnicę poglądów Gospodarza i Guya nie będzie to możliwe."

...i zastanów się, czy nie jest dla Gospodarza obraźliwą insynuacją.

Proponuję, żebyś zamienił "różnicę poglądów" na "różnice w wychowaniu i zachowaniu" - wtedy Twoje zdanie będzie odpowiadało prawdzie.

-
2017/08/29 07:38:25
@ewiggin
Ależ ja Gospodarza uważam za silną osobowość.
Natomiast osobowość Kolegi nie jest przedmiotem moich rozważań.
-
2017/08/29 07:48:51
@red.007
A więc wciąż udajesz, że nie rozumiesz... albo rzeczywiście nie rozumiesz - sam nie wiem co gorsze.
-
2017/08/29 08:09:14
@ewiggin
""Nie rozumiesz tekstów które czytasz oraz słów których używasz."

- No jakbym @guyfawkesa słyszał :D"

Nie łudzę się, że wyciągniesz z tego jakiekolwiek wnioski.

"Macierewicz zapewnił? - Och, o ilu on już sprawach zapewniał - począwszy od zamachu smoleńskiego, przez polsko-ukraińskie helikoptery i tysiące dronów... Rozumiem, że można być naiwnym ale chyba są jakieś granice."

Znów nie dałeś rady przeczytać całości tekstu i zrozumieć o czym on jest. Wychwyciłeś nazwisko Macierewicza i przez ten akapit udało Ci się przeliterować? Te krótsze czytanki to nie był taki dobry pomysł jak Ci się przez lata wydawało.


"Poza tym mam dla Ciebie kiepską wiadomość. Tekst który wkleiłeś jest z maja, kiedy jeszcze Andrzej był Adrianem:

"Strategiczny Przegląd Obronny MON ujawniło szczegóły
23.05.2017, godz. 15:24"

A tekst, który ja wkleiłem jest sprzed kilku dni:

"Wiceszef BBN dla Defence24.pl: SPO to jedynie wstęp do dyskusji
OPUBLIKOWANO: SOBOTA, 26 SIERPNIA 2017, 8:51"

Jak sądzisz, który z tych tekstów jest bardziej aktualny? "

Te teksty nie stawiają sprzecznych tez, bo jeden opisuje stanowisko MON, a drugi to wywiad z wiceszefem BBN. Znów nie rozumiesz co czytasz i o czym piszesz.
-
2017/08/29 08:54:54
@olejgujnar
"Te teksty nie stawiają sprzecznych tez, bo jeden opisuje stanowisko MON, a drugi to wywiad z wiceszefem BBN."

- Już jesteś w ogródku, już witasz się z gąską... :D
Jak jeszcze trochę pogłówkujesz, to dojdziesz do tego, że MON i BBN to obecnie dwa zwalczające się ośrodki dowodzenia. Ale coś mi się zdaje, że podobnie jak @red.007 wygodniej Ci udawać Greka.


-
2017/08/29 09:18:52
wczoraj nie pracował Londyn także dzisiaj chłopaki z Londynu będą pokazywać swoje pozycje na WIG 20 bo że ktos na krótkich dostaje mega lanie to wie każdy ,

2007 rok było podobnie , WIG 20 bił nowe szczyty a maluchy spadały , 3 % do szczytu na WIGu a na takim oporze tak łatwo przy takim wykupieniu nie pójdzie ,
-
2017/08/29 09:25:19
I co lemingi? Wasz guru analityk sie myli a hossa PIS juz mocna:))
-
2017/08/29 09:57:31
@mac-erson
"Czy rynek nie zaskoczył naszego Gospodarza?"

"Niech podniesie rękę, kogo nie zaskoczył :) "

Rynek ne mówi dokładnie którego dnia kończy się jedna fala a zaczyna druga, ale przecież pisałem o czwartej fali, potem analizowałem 2 wersje: 1/,że 5w 1 już była, 2/, że mamy pędzącą 4. Z tej 2 wersji wycofałem się, czyli należało oczekiwać trójki po korekcie a/b/c. I tak się stało. Zdaje się że już 24 VIII w godzinach rannych uznałem,że jest wybicie i należy oczekiwać początku 3 fali czyli 3 w 3 w 3.Potwierdzeniem była dynamika i przecięcie linii trendu spadkowego. Takie fale powinny mieć gwałtowny przebieg. Oczywiście to dopiero 1 fala w tej ostatniej trójce, więc można się spodziewać w przyszłości jeszcze ciekawszych rzeczy. Tak więc, na razie rynek mnie nie zaskoczył. Zresztą tu jest mój wykresik ze stycznia:
www.bankfotek.pl/view/2094169
Widać na nim, że spodziewam się silnych wzrostów w fali3.
-
2017/08/29 10:07:26
@ewiggin

"(...) MON i BBN to obecnie dwa zwalczające się ośrodki dowodzenia."

Albo cos Ci sie znow uroilo, albo nie znasz znaczenia slowa zwalczac.
-
2017/08/29 10:29:10
@ wyznawcapis
Zostałeś z tego blogu usunięty przez Gospodarza za chamstwo. Pojawiasz się pod nowym pseudonimem i co myślisz ,że wszystko jest w porządku. Jesteś zwykłym internetowym łobuzem. Jeśli ty tu będziesz pisał to miej pewność,że ja na pewno nie.
-
2017/08/29 10:41:23
janusz PODCZASZY 1 twoje słowa są nic nie warte , honoru to u ciebie za grosz , wyrzuciłeś Dzoklewa twierdząc że to Ewwigin , potem miałeś nie pisać jak się okaże że to nie te same osoby , chciałeś być PANISKIEM a jesteś zwykłym małym osobnikiem , nie rzucaj słów kórych znaczenia nie rozumiesz

jak tam sprzedaż JSW po 80 zł BOLI asie
-
2017/08/29 10:51:53
Dzolkewa czyli ciebie wyrzucił Gospodarz, a nie ja. To jego blog.
-
2017/08/29 10:55:00
Panowie, dla każdego jest tu miejsce, pod warunkiem nieobrażania innych.
Gospodarz jest tolerancyjny, ale do pewnego stopnia.
Szkoda zdrowia i Nick'ów. One żyją swoim życiem.
-
2017/08/29 11:01:20
wczoraj małe spółki w dół a WIG 20 2,7 % , dzisiaj WIG 20 w dół a maluchy też -0,7% , na MWIGu 40 od marca jest konsolidacja , wybicie jednej ze stron da duży mocny ruch , na tą chwilę widać że będzie wybicie dołem tej konsoli ,

2007 rok przeanalizujcie , WIG 20 jesienią nowe szczyty a maluchy spadały już od dawna ,
-
2017/08/29 11:17:30
Wczoraj sądząc po wpisach mógł być lokalny szczyt.
To co teraz na ewentualnym podbiciu do szczytu S. :)
-
2017/08/29 11:24:57
WIG20 godzinny odbił od górnej bandy kanału wzrostowego:
www.bankfotek.pl/view/2094179
-
2017/08/29 11:56:45
zulus_chacka
@ billy
Czy wg Ciebie w20usd nie zagalopowal sie?
2017/08/28 22:25:21
,
Wg tego, co zawsze wrzucałem, to na pewno TAK.
pokazywarka.pl/yaay39/
Droga została otwarta na więcej punktów. Niestety, usunąłem prawie 50% WIG20 w ubiegły czwartek + piątek.
Część jeszcze pracuje, a z tego, co widać na wykresach (pod wykresem), czyli takich jak stosuje Karnak, to możemy dojść do 850 pkt (aż do 3-krotnego obicia sufitu na oscylatorach).
Take Care, Billy
-
2017/08/29 12:08:53
@ karnakufo
No to wziąłeś te eski czy nie?
-
2017/08/29 12:34:37
@ mac-erson
No i założyłeś te shorty czy nie?
-
2017/08/29 12:38:44
jak czytam pana Janusza Podczaszy 1 to jestem pewny że on NAPEWNO TE SHORTY nałożył bo to chłopiec w krótkich spodenkach jest

karnafuko jak karnafuko nigdy nie podał pozycji ale po czasie zawsze podaje jak to zamyka zawsze zyskowne pozycje , taki folklor tego politycznego bloga ostał się tutaj ,
-
2017/08/29 12:45:07
Ty często podajesz swoje pozycje. Twoja wiedza sprowadza się do poinformowania wszystkich ile wczoraj urósł wig-20.
-
2017/08/29 12:52:11
Strategia na EURGBP:

acemarketu.com/?p=250158
-
2017/08/29 13:11:07
rynek zachowuje sie jakby kompletnie nie spodziewał sie wojny, a ta tuz tuz zostały 3 tygodnie

www.defence24.pl/653086,masowy-pobor-rezerwistow-w-zachodniej-rosji-wstep-do-zapad-2017

rosja zaatakuje prawdopodobnie Ukraine od północy - ostatnio intensywnie budowano tory kolejowe na Białorusi w strone granicy z Ukrainą- dokładnie tak samo było przed inwazją na Gruzje, dodatkowo putin otrzymał od rosyjskiego parlamentu zgode na użycie zestawów obrony przeciwlotniczej na terenie południowej Białorusi- i to wskazuje jaki będzie kierunek ataku, troche niepokoi fakt że powołania rezerwistów są też w obwodzie kaliningradzkim, obawiam sie ze nasza wierchuszka może kozaczyć i wysłać Ukrainie pomoc wojskową, a wtedy i nam sie oberwie
-
2017/08/29 13:15:55
@podczaszy1
"@ karnakufo
No to wziąłeś te eski czy nie?

Dzisiaj jeszcze nie - wczoraj próbowałem, ale było to za wcześnie i SL mnie wyrzucił.
Spróbuję wejść jak podbiją wyżej, albo jak przejdą wsparcie.
-
2017/08/29 13:35:30
@ podczaszy1
"@ mac-erson
No i założyłeś te shorty czy nie? "

Nie założyłem :) Stałem kilka oczek wyżej. Ale na spokojnie pewnie jeszcze będą robili jakieś podejścia pod strefę 2550 w tym tyg. :)
-
2017/08/29 13:47:05
czy pan Janusz podczaszy 1 mógłby napisać jak wstawić zlecenie ZAKŁADAM SHORTY może pokaże to na swoim słynnym szkoleniu płatnym na tablecie w restauracji , wtedy jeszcze inny miał NIK tutaj
-
2017/08/29 14:17:23
Jak dla mnie jesteśmy w okolicach 15.05.2015 r. struktura USD/PLN oraz CHF/PLN. USD/PLN robi nowy dołek, a CHF/PLN już tego nie potwierdza.
-
2017/08/29 14:26:48
Ty dzolkew masz kompleks niższości wynikający z tego,że przegrywasz na giełdzie.Tyle,że to nie moja wina, więc odczep się z łaski swojej.
-
2017/08/29 14:52:13
Janusz Podczaszy 1 przypomnisz blogowiczom jak się tutaj poprzednio nazywałeś i dlaczego piszesz pod innym nikiem , miałeś tutaj nie pisać , Honor ci pozwala ? czy brak klientów
-
2017/08/29 15:39:38
Nie rozumiesz po polsku zdania Odczep się.
-
2017/08/29 15:41:24
@ dociekliwy 54
Naprawdę uważa Pan ,że dla kogoś takiego jak wyznawcapis jest miejsce na tym blogu?
-
2017/08/29 15:51:27
januszu podczaszy 1 , za swoje słowa trzeba brać odpowiedzialnośc , pan WB nie potwierdził że Dzoklew to był ten sam osobnik co Ewwigin i ty OSOBIŚCIE powiedziałeś że znikniesz stąd raz na zawsze jak to nie będzie prawdą, ja tylko jestem tutaj by tego dopilnować ,
-
2017/08/29 15:52:37
jak ktoś liczy że GRUBAS spuści rynek przy wygasających niedługo kontraktach to mu gratuluję i niech bierze S-ki
-
2017/08/29 15:55:11
@wyznawcapisu
Proszę ujawnij mój poprzedni nick, a najlepiej imię i nazwisko skoro twierdzisz,że prowadziłem jakieś szkolenia. Masz moją zgodę.
-
2017/08/29 15:56:31
@ ewiggin
Czy ty masz do mnie jakieś pretensje,że wziąłem cię za dzolkewa?
-
2017/08/29 16:03:46
armithrone.online
2017/08/29 13:11:07
rynek zachowuje sie jakby kompletnie nie spodziewał sie wojny, a ta tuz tuz zostały 3 tygodnie...
,
Rynek spodziewa się wojny - spójrz na VIX i generowany tam od początku sierpnia obrót. Mamy uspokojenie sytuacji, ale "ktoś" kupił kontrakty na L, więc ten "ktoś" wie więcej, niż my.
Natomiast, nie sądzę, iż "niespodzianka" nadejdzie z Rosji.
PS. W20 porusza się podobnie jak EU, więc dopóki ta para walutowa nie uspokoi się, to nie ma mowy o większej, np. 15% korekcie na FW20.
Take Care, Billy
-
2017/08/29 16:09:36
podczaszy1

@ ewiggin
Czy ty masz do mnie jakieś pretensje,że wziąłem cię za dzolkewa?

2017/08/29 15:56:31

Nie brnij dalej , ani Dzoklew nie był Ewwigin ani nikt nie ma do ciebie pretensji , powiedziałeś coś na blogu , więc dotrzymuj słowa i znikaj jak obiecałeś
-
2017/08/29 16:12:09
wyznawcapis
Czy ty się na pewno dobrze czujesz? Czy nie masz jakiegoś ataku histerii?
-
2017/08/29 16:12:47
Żadna wojna po prostu FED przygotowuje się do zabrania SUMY BILANSOWEJ , po zakonczeniu QE1 było -12% na S&P w jedną sesje a teraz wydrukowali 3 razy tyle i nie wiedzą jak to ogłosić że koniec , null , ziro ,
-
2017/08/29 16:14:01
podczaszy1

wyznawcapis
Czy ty się na pewno dobrze czujesz? Czy nie masz jakiegoś ataku histerii?

2017/08/29 16:12:09

wiem że chciałbyś mnie sprowokować żeby ci napisał dosadniej ale się przeliczysz , obiecałeś zniknąć więc miej honor i papa
-
2017/08/29 16:16:42
wyznawcapis
Ty to możesz sobie coś kazać najwyżej swojemu dziecku o ile je masz. A Pana Podczaszego to możesz co najwyżej o coś prosić.
-
2017/08/29 16:18:40
Jesien 2007 ,, WIG 20 robi nowe szczyty a maluchy spadają od dawna , przypomina Wam to coś ?
-
2017/08/29 16:20:05
Januszu podczaszy 1 czy wiesz co to honor i dane słowo ? wątpię , PiS to wie dlatego realizuje obietnice wyborcze a u Pana za grosz honoru i klasy
-
2017/08/29 16:26:19
wyznawcapisu
Ty masz honor? Dostałeś blokadę i znowu tu jesteś.
-
2017/08/29 16:31:03
@podczaszy
"Czy ty masz do mnie jakieś pretensje,że wziąłem cię za dzolkewa?

- No cóż, szczerze mówiąc było mi trochę przykro, bo mimo naszych dawnych sporów, starałem się jednak nie schodzić poniżej jakiegoś akceptowalnego poziomu dyskusji. Kiedy pojawił się @dzolkew byłem zablokowany i nawet napisałem do @wb e-mail, żeby napisał, że dzolkew to nie ja - ale może wiadomość nie doszła. W każdym razie to stare dzieje - nie ma o czym mówić.

-
2017/08/29 16:31:34
podczaszy1
"@ dociekliwy 54
Naprawdę uważa Pan, że dla kogoś takiego jak wyznawcapis jest miejsce na tym blogu?"
Ja uważam że nie, ale moje zdanie się nie liczy tylko Gospdarza .
Mam nadzieję ,że Gospodarz znajdzie chwilę na czytanie.
Każdy jest jednak sam odpowiedzialny za swoje zachowanie, swoje -nie cudze.
A gdy tak deliberujemy o wychowaniu, to da się je podzielić na 1/Wychowanie pozycjonalne, 2/zorientowane na osobobość.(M.Douglas).
Pozycjonalne podkreśla zobowiązania względem Boga i/lub Ojczyzny i /lub społeczeństwa i/lub klasy/stanu/zawodu.(Zwykle i nie lub). Wychowanie takie cechuje klasę niższą (robotników rolników) i arystokrację. Wychowanie zorientowane na osobowość podkreśla nasze role i cudze odczucia,a więc nie robimy czegoś by komuś nie było przykro lub by rozwijać swój potencjał. Ten model charakteryzuje wychowanie w klasie średniej (i IMO pretendującej do średniej). Stał się bardziej popularny ostatnio. Dla przykładu Pan Guyfawkes jest przykładem pierwszego modelu i nie mam wątpliwości, że chodzi o klasę wyższą.
Oprócz tych modeli w Polsce mamy powszechny model trzeci , którego autorka nie opisała. Generalnie jest to wychowanie bezstresowe, a więc "róbta co chceta", a więc brak wychowania.
Pzdr.


-
2017/08/29 16:35:10
@ ewiggin
No cóż nie jestem nieomylny. Myślałem wtedy,że to taki twój żart.Przyjmij moje przeprosiny,że wziąłem cię za kogoś takiego jak dzolkew.
-
2017/08/29 16:39:34
@podczaszy
Miło się zrobiło. Dzięki. Jest o.k.
-
2017/08/29 16:42:46
ewiggin

@podczaszy
"Czy ty masz do mnie jakieś pretensje,że wziąłem cię za dzolkewa?

- No cóż, szczerze mówiąc było mi trochę przykro, bo mimo naszych dawnych sporów, starałem się jednak nie schodzić poniżej jakiegoś akceptowalnego poziomu dyskusji. Kiedy pojawił się @dzolkew byłem zablokowany i nawet napisałem do @wb e-mail, żeby napisał, że dzolkew to nie ja - ale może wiadomość nie doszła. W każdym razie to stare dzieje - nie ma o czym mówić.



I proszę wszystko jasne , NIE MA O CZYM MÓWIĆ POZA OBIETNICĄ KTÓRĄ WYGŁOSIŁ WTEDY JANUSZ Podczaszy 1 , że jak Dzoklew to nie Ewwigin to nigdy więcej na tym blogu nie napisze , jeżeli każdy by rzucał dane słowo tak na wiatr jak pan janusz podczaszy 1 to PiS by nie realizował obietnic wyborczych , a mielibyśmy dalej rząd cwaniaków w peło i gumofilców
-
2017/08/29 16:44:02
podczaszy1

@ ewiggin
No cóż nie jestem nieomylny. Myślałem wtedy,że to taki twój żart.Przyjmij moje przeprosiny,że wziąłem cię za kogoś takiego jak dzolkew.

2017/08/29 16:35:10


ty nie myślałeś bo gdybyś myślał to byś się najpierw zastanowił a potem pisał u Ciebie było odwrotnie , nie obrażaj myślących
-
2017/08/29 16:45:40
rozliczenie serii wrześniowej dla BYKa i nie grajcie S bo łapki pourywa ,
-
2017/08/29 16:50:47
@ wznawcapisu
Nie udawaj głupca. W tamtym wpisie chodziło mi,że jeśli niesłusznie posądziłem @ ewiggina to jeśli on to wykaże i będzie miał/ słuszne zresztą /'pretensje to przestanę tu pisać.

A teraz sprawa twojego pomówienia,że pisałem tu pod innym nickiem i że prowadzę jakieś szkolenia. Ty się zdaje uważasz za człowieka honoru to proszę wykaż to, bo inaczej wyjdziesz na oszczercę za którego ja zresztą cię uważam.
-
2017/08/29 16:57:17
@ wyznawcapisu
No i kwestia tego co pisałeś o wig-u 20 w lipcu. Nie wierzyłeś we wzrosty i pisałeś o spadku w okolicę 2100 pkt. Napisałem ci,że to wróżenie z piasku. No napisz ile wtedy straciłeś. Nie wysilaj się nic bo ty nie grasz ty żyjesz takim dosrywaniem innym. Twoje ataki nie są merytoryczne tylko personalne. Czerpiesz z tego energię. Na tym blogu mam nadzieję,że już nie długo.
-
2017/08/29 16:57:19
L na fix pod koniec korekty na Zachodzie.
-
2017/08/29 17:02:50
Jeśli chodzi o rok 2007 to zasadnicza różnica pomiędzy wtedy, a teraz jest taka,że wtedy jesienią nie rósł na nowe szczyty wig, a teraz rośnie.
-
2017/08/29 17:09:07


DAX po objęciu bessy na wykresie miesięcznym robi kolejną 3 już czerwoną miesięczną świecę , co ciekawe nasz MWIG 40 obecnie rysuje miesięczną świecę objęcia Bessy ,
-
2017/08/29 17:12:01
@ wyznawcapisu
Daruj sobie Dax-a. Ty człeku honoru podawaj mój poprzedni nick i wykazuj,że prowadziłem jakieś płatne szkolenia albo znikaj stąd. Tyś chyba honor pomylił z homarem.
-
2017/08/29 17:14:10
karnakufo

L na fix pod koniec korekty na Zachodzie.

2017/08/29 16:57:19


wyjawię ci tajemnicę bo jeszcze przed chwilą chciałeś grać S , otóż ja nigdy nie gram na korekty a tylko zgodnie z trendem , ale ty za to jesteś zawsze zarobiony po czasie ,
więc reasumując jak jest trend wzrostowy na WIG 20 to na wsparciach tylko L nic innego dla mnie nie istnieje ,
-
2017/08/29 17:16:42
podczaszy1

@ wyznawcapisu
Daruj sobie Dax-a. Ty człeku honoru podawaj mój poprzedni nick i wykazuj,że prowadziłem jakieś płatne szkolenia albo znikaj stąd. Tyś chyba honor pomylił z homarem.

2017/08/29 17:12:01

widzisz januszu podczaszy 1 , własnie konczę pracę na dzisiaj i wychodzę , tak samo ci przykleiłem łatkę jak ty wtedy dzoklewowi z tą róznicą że ja myślę a ty wtedy powiedziałeś że znikniesz , ponieważ jesteś chyba mało inteligentny to nie rozumiesz róznicy , miej honor i papap
-
2017/08/29 17:27:09
wyznawcapisu vel dzolkew
Ja ci uczyniłem honor biorąc cię za ewiggina. No ale ty tego nie zrozumiesz, bo jesteś kim jesteś. Sam zresztą wiesz kim.
A za tego Janusza dostaniesz bana o ile Pan Wojtek jest konsekwentny.
-
2017/08/29 17:35:11
I pomyśleć,że straciłem sesję na rozmowach z kimś takim jak dzolkew. No na szczęście z mojego punktu widzenia nic szczególnego się nie działo.
-
2017/08/29 21:38:09
@WB
Nie sprawdził się Panu scenariusz z RGR FW20?
Jest szansa (oceniam ją na 90% - kolejne dni pokażą), iż mamy do czynienia ze scenariuszem z ORGR na W20.
pokazywarka.pl/bzoqyf/
Take Care, Billy
-
2017/08/30 09:25:16
@billy
Oh my dollar oh my yen:)))
-
2017/08/30 09:53:26
Co dalej z indeksem WIG20?

acemarketu.com/?p=250349
-
2017/08/30 10:56:57
@pete_of_rocky:
"Cykl 165 tygodniowy na DXY?

www.tradingview.com/x/q1hny1IY/"

To cykl Kitchina:

wojciechbialek.blox.pl/2013/09/Cykl-Kitchina-na-dolarze-amerykanskim.html
-
2017/08/30 11:01:46
konsultant121
@billy
Oh my dollar oh my yen:)))
2017/08/30 09:25:16
,
Niekoniecznie. Lata 2009-2011 (wcale nie tak dawno) pokazały, iż jedno z drugim ma rację bytu w jednym kierunku. Dla mnie przekroczenie 135 EJ będzie szokiem... albo okazją do zajęcia pozycji.
stooq.com/q/?s=wig20&d=20170830&c=10y&t=l&a=lg&b=0&r=jpypln.
Poza tym JPYPLN, to nie jest para walutowa per se.
Do rzeczy: Koreańczycy wymiękają, a bynajmniej nie ma to nic wspólnego z Koreą Północną, tylko z samym wykresem KOSPI oraz ich walutą.
pokazywarka.pl/3cjd4c/
Co do USD, to trudno się dziwić Trump'owi. Gra na osłabienie waluty i też tak bym zrobił :) Lepiej taniej kupować towar przy podpisanych kontraktach na kilka lat w USD.
Take Care, Billy
-
2017/08/30 11:05:49
@podczaszy1:
"Panie Wojtku chyba grozi Panu nie sprawdzenie się tej odwróconej głowy z ramionami na USD/PLN."

Mój awaryjny plan B dla USD/PLN to założenie, że sierpniowe odbicie to była 4-ka (2-ka była w lutym-marcu; 3-ka trwała od marca do początku sierpnia), a teraz trwa 5-tka. Gdyby 5-ka była równa jedynce to skończyłaby się 4 października na 3,433.
-
2017/08/30 11:14:10
@dociekliwy54:
"Skrobnąłem wczoraj skrypcik w AFL do analizy wizualnej prostych wejść z wyjściami czasowymi.
Skłonił mnie do tego brak zainteresowania na blogu wzrostem o 2.72% na WIG20.
Stwierdziłem, że przy warunkach wejścia:
1/Close>ref(Close,-1)(zamknięcie większe od wczorajszego o co najmniej 2.70%.
2/RSI(14)>50 (wspomaga wyniki).
Kolejny dzień a zwłaszcza 2 kolejne dni dają wyraźną przewagę bykom.
Niestety z każdym kolejnym dniem wyniki są zdecydowanie słabsze."

Ta teza o 2 kolejnych sesjach przewagi byków się sprawdziła.
-
2017/08/30 11:18:20
@slow2006 2017/08/25:
"Panie Wojtku, co do poprzedniego tytulu

"Wskaźniki wyprzedzające spadają, ale inwestycje przyspieszają"

to czy spadajace wskazniki nie uwzgledniaja przyspieszajacych inwestycji ? bo jezeli tak, to takie troche haslo reklamowe sprzedajace niespelnione marzenia :D"

Nie potrafię tej kwestii rozstrzygnąć. Wskaźniki wyprzedzające pokazują raczej dynamikę produkcyjno-handlowego cyklu Kitchina, zaś inwestycje poruszają się w ramach cyklu Juglara. To mogą być kwestie rozłączne, ale nie muszą, bo dobra koniunktura będzie sprzyjać inwestycjom, a wysokie tempo inwestycji pobudzać bieżącą koniunkturę.
-
2017/08/30 11:28:53
"Mój awaryjny plan B dla USD/PLN to założenie, że sierpniowe odbicie to była 4-ka (2-ka była w lutym-marcu; 3-ka trwała od marca do początku sierpnia), a teraz trwa 5-tka. Gdyby 5-ka była równa jedynce to skończyłaby się 4 października na 3,433."

Ale może nie będzie potrzebny, bo "commodity currencies" na razie nie potwierdzają ostatniego dołka USD/PLN:

stooq.pl/q/?s=audusd&c=1y&t=c&a=lg&b=0
-
2017/08/30 11:54:20
@carrie-anne.moss:
"A co jeżeli SP500 i Dax są już w bessie?"

To prawda, że DAX zachowuje się obecnie tak jak na wiosnę 2011:

stooq.pl/q/?s=^dax&c=3y&t=c&a=lg&b=0

... i podobnie jak wtedy S&P 500 jest mocniejszy:

stooq.pl/q/?s=^spx&c=3y&t=c&a=lg&b=0

Ale ja zawsze sądziłem, że DAX robi od początku 2016 roku 5-kę impulsu rozpoczętego w 2009 roku i że na DAX-ie ta 5-tka będzie proporcjonalna do 1-ki z lat 2009-2010/11, i brakuje w niej jeszcze 5-tej fali (zakładając, że to obecnie jest 4-ka):

stooq.pl/q/?s=^dax&c=10y&t=c&a=lg&b=0


"To chyba nie dobry prognostyk dla mWiG, bo tam kampania trwa od lutego i czekamy na kierunek."

mWIG od 29 tygodni porusza się w przedziale o szerokości 7 proc. W przeszłości takie sygnały pojawiały się jedynie 2-krotnie: 4 lutego 2005 (trzeba było kupić mWIG 3,5 miesiąca później, chociaż spadek był tylko kilkuprocentowy) i 13 lipca 2011 (trzeba był kupować w dołkach z sierpnia, września, listopada i grudnia 2011 po dużym spadku).

-
2017/08/30 12:06:01
@konsultant121:
"jak dlugo moze utrzymywac sie taka dywergencja indeksu cenowego i WIGu?
stooq.pl/q/?s=^_pl:wig&d=20170828&c=5m&t=c&a=lg&r=wig"

W latach 1997-1998 pomiędzy szczytem cenowego z maja 1997 a szczytem WIG-u i WIG-u 20 z marca 1998 upłynęło aż 10 miesięcy (ale po drodze - od września-października 1997 - była silna korekta związana z kryzysem azjatyckim).

Względna siła cenowy/WIG-20 była w październiku 2016 na tak wysokim poziomie jak w 2010 roku, od tamtej pory pionowo spada.
-
2017/08/30 12:14:07
@rafxex:
"Jak dla mnie jesteśmy w okolicach 15.05.2015 r. struktura USD/PLN oraz CHF/PLN. USD/PLN robi nowy dołek, a CHF/PLN już tego nie potwierdza."

Ja "zawsze" z poziomu dołka z połowy maja 2015 zawsze chciałem zrobić odbicie "prawego ramienia".
-
2017/08/30 12:16:17
@ewiggin:
"Kiedy pojawił się @dzolkew byłem zablokowany i nawet napisałem do @wb e-mail, żeby napisał, że dzolkew to nie ja - ale może wiadomość nie doszła."

A to przepraszam, musiałem przegapić.
-
2017/08/30 12:20:15
@billy_the_kangoor:
"Nie sprawdził się Panu scenariusz z RGR FW20?
Jest szansa (oceniam ją na 90% - kolejne dni pokażą), iż mamy do czynienia ze scenariuszem z ORGR na W20.
pokazywarka.pl/bzoqyf/"

Rzeczywiście jest ładna symetria osiowa do szczytu z maja 2011.
-
2017/08/30 13:10:01
Oczekujące S od 2535 - 2540. :)
-
2017/08/30 14:46:44
Weszło 100% - poustawiałem stopy na zarabiające i czekam na spadki. ;-)
-
2017/08/30 15:11:19
@karnakufo
"Weszło 100% - poustawiałem stopy na zarabiające i czekam na spadki. ;-)"
A kiedy zamierza Pan zamykać poz.?
-
2017/08/30 15:13:18
@dociekliwy54
Zobaczymy, to się okaże.:)
-
2017/08/30 15:22:00
@ karnakufo
Życzę powodzenia choć to nie w moją stronę.
-
2017/08/30 15:26:26
@ red007 Na USD/PLN mogła skończyć się 9 falka
-
2017/08/30 15:56:40
@ dociekliwy 54
Co prawda nie zgadzam się z Pana rozpisaniem fal ale podobnie jak Pan liczę na wzrosty na Wig-u 20 i wig-u i te wzrosty mogłyby mieć charakter tej Pana 3 w 3 . A jak będzie zobaczymy.
-
2017/08/30 15:58:15
@karnakufo

Masz chłopie jaja brać krótkie, gdy WIG i WIG20 wybijają górą po ponad 5 miesiącach konsolidacji w hossie.
-
2017/08/30 16:08:42
@podtwórca
Przecież napisałem, że stop odpowiednio ustawiony i już na nich nie stracę.
A czy dużo zarobię to zobaczymy.
-
2017/08/30 16:22:06
@podczaszy1
Ja widzę,że spadków c.d.n.
Odpowiada mi awaryjny plan B Gospodarza.
Cały wrzesień będzie ubijaniem dołka.
Odwrotność europandy jest również dla mnie wskazówką ale o tym napiszę po zakupach.Dane z USA dobre ale rynek będzie tańczył jak zagra we wrześniu super Mario.Sumując,to tylko korekta.
-
2017/08/30 16:41:23
@podtworca
Napisz w takim razie, czy Ty masz jaja i obkupiłeś się (L) teraz po wyjściu górą z konsolidacji. :)
-
2017/08/30 17:03:05
Wyszedłem z S na fixie z zyskiem, by nie narażać się na ryzyko.
Jutro też jest dzień to się zobaczy co zagrać. ;-) ;-)
-
2017/08/30 18:49:57
Raczej będę szukał "dobrego" wejścia w S:
www.bankfotek.pl/view/2094365
-
2017/08/30 18:58:59
I to samo na godzinnym:
www.bankfotek.pl/view/2094367
-
2017/08/30 19:11:32
@karnakufo

Sorry, nie chciałem urazić; pochodnymi w tej fazie rynku nie gram. Trzymam akcje zbierane w 2015-2016 roku, więc jestem na L na dobre i na złe.
-
2017/08/30 19:22:31

@podtworca
2017/08/30 19:11:32
@karnakufo
Sorry, nie chciałem urazić; pochodnymi w tej fazie rynku nie gram. Trzymam akcje zbierane w 2015-2016 roku, więc jestem na L na dobre i na złe.

To raczej musi Pan dostosować się do wariantu na "ZŁE", tak jak większość... jewish shareholders quoted on the NASDAQ incl. the facebook ;)
Take Care, Billy
-
2017/08/30 19:38:07
-
2017/08/30 20:07:01
"Nie potrafię tej kwestii rozstrzygnąć. Wskaźniki wyprzedzające pokazują raczej dynamikę produkcyjno-handlowego cyklu Kitchina, zaś inwestycje poruszają się w ramach cyklu Juglara. To mogą być kwestie rozłączne, ale nie muszą, bo dobra koniunktura będzie sprzyjać inwestycjom, a wysokie tempo inwestycji pobudzać bieżącą koniunkturę."

albo tez wskazniki spadaja a inwestorzy poparci tanim kredytem przeinwestowuja ;) i nie sa swiadomi nadchodzacego spowolnienia, ktore wskazuja wskazniki.
-
2017/08/30 20:43:51
@billy

Zamknąć pozycję to nie problem. Sztuką jest nie zrobić tego przed ostatnią falą wzrostową hossy lub po pierwszej fali spadkowej bessy :) Planowałem siedzieć do all-time-high na WIG, do którego zostało raptem kilka procent. Myślałem, że będę mógł zamknąć wtedy pozycję na euforycznych wzrostach. Tymczasem małe spółki (SWIG80, szeroki rynek) nie uczestniczą we wzrostach i być może trzeba będzie zaryzykować i zostawić je, żeby wyciągnąć więcej, nawet ryzykując tąpnięcie.
-
2017/08/30 21:05:45
Polskie firmy transportowe będą prawdopodobnie pierwszymi ofiarami "dobrej zmiany" z powodu nieudolności w polityce zagranicznej
www.bankier.pl/wiadomosc/Adamczyk-Dzialania-Francji-i-Niemiec-wyeliminuja-polskie-firmy-transportowe-4000697.html
-
2017/08/30 22:36:25
EURUSD godzinny:
Powiedziałem sobie, że nie będę wyprzedzał sygnału dopóty, dopóki on nie padnie - niby zostało tyci tyci, ale jeszcze nie wyszedł nad opór, cóż cierpliwie trzeba czekać na L, a nóż padnie wsparcie i wtedy ... do piekieł: :)
www.bankfotek.pl/view/2094399
-
2017/08/31 09:11:51
O sytuacji na indeksie WIG20:

acemarketu.com/?p=250643
-
2017/08/31 10:04:20
@m.jagusiak
Też wydaje mi się nieuniknione podejście pod silną strefę oporu 2550-2570 kończące bieżący impuls.
-
2017/08/31 10:31:30
podtworca
@billy
Zamknąć pozycję to nie problem. Sztuką jest nie zrobić tego przed ostatnią falą wzrostową hossy lub po pierwszej fali spadkowej bessy :) Planowałem siedzieć do all-time-high na WIG, do którego zostało raptem kilka procent. Myślałem, że będę mógł zamknąć wtedy pozycję na euforycznych wzrostach. Tymczasem małe spółki (SWIG80, szeroki rynek) nie uczestniczą we wzrostach i być może trzeba będzie zaryzykować i zostawić je, żeby wyciągnąć więcej, nawet ryzykując tąpnięcie.
2017/08/30 20:43:51
,
Pewnie będzie WIG "All Time High" na 66.666 :)
Jest jeszcze strategia, którą stosuję, a która polega na satysfakcji z wyjścia ID na np. 25% - 50% portfela. Tak zrobiłem w zeszłym tygodniu na W20 i nie płaczę z tego powodu, że nie dotarłem do szczytów. Część jeszcze pracuje. Zawsze też możesz uruchomić HEDGE (walutowy, surowcowy), jeśli nie jesteś pewien kolejnego kroku na W20, WIG.
Pozdrawiam, Billy
-
2017/08/31 10:39:23
@ WB

Czy zgodnie z projekcja z lipca dotyczącą Nasdaq ,zakończyliśmy spadki ?
-
2017/08/31 11:01:22
Mocno wierzę w to, że jutro, 1 września, Guyfawkes zostanie oddelegowany z czyścia. Mam tylko nadzieję, że pan Wojciech, w związku z tak śmiałym wyartykułowaniem tej projekcji, nie postanowi "nie współpracować" :)
-
2017/08/31 11:34:57
@lakusek

A ja wierzyłem że Cersei Lannister przyłączy sie do Daenerys Targaryen.
-
2017/08/31 11:35:24
I że Żydzi oddadzą Palestynę.
-
2017/08/31 14:04:10
Na wykresie minutowym na wig-u 20 powstaje od szczytu na 2537 pkt trójkącik zniżkujący.
-
2017/08/31 14:20:44
Wybicie nastąpiło dołem.
-
2017/08/31 14:46:56
@podczaszy1
"Na wykresie minutowym na wig-u 20 powstaje od szczytu na 2537 pkt trójkącik zniżkujący. "
O.K.
Ja liczę na korektę 3/3/5 od 29VIII (bylibyśmy gdzieś w 3 ostatniej piątki).
-
2017/08/31 15:13:16
"Polskie firmy transportowe będą prawdopodobnie pierwszymi ofiarami "dobrej zmiany" z powodu nieudolności w polityce zagranicznej "

a co wojne wypowiesz? jestesmy w ue a tam demokracja, dobra zmiana nie ma nic do tego. kazdy ciagnie do siebie, bo czemu nie ma takich zapedow odnosnie pracownikow tymczasowych? bo polak jest o 50% tanszy tam gdzie potrzebuja bo im sie nie chce pracowac. a transport jest zbyt istotny zeby dali sie przejac na zachodzie, tylko u nas lidle stoja i biedronki, i niktnie protestuje jakos ze polskich sklepow jak na lekarstwo ;) pzdr
-
2017/08/31 15:28:39
@slow2006"
a co wojne wypowiesz? jestesmy w ue a tam demokracja, dobra zmiana nie ma nic do tego."

- Obowiązkiem rządu jest dbać o interesy polskich przedsiębiorców poprzez prowadzenie odpowiedniej polityki - w tym wypadku - zagranicznej. Jak się Niemcom i Francuzom bezsensownie wymachuje przed nosem szabelką zamiast umiejętnie negocjować i zawierać sojusze, to takie są właśnie efekty. Podejrzewam, że zniszczenie polskich firm transportowych to dopiero początek strat jakie nas czekają.
Ja firmy transportowej nie posiadam ale pozdrawiam szczególnie szefów tych firm, którzy głosowali na "dobrą zmianę".
-
2017/08/31 16:08:04
Po dzisiejszym wzrośnie INI SII do 15-tygodniowego maksimum wszystkie 5 systemów opisanych tu:

wojciechbialek.blox.pl/2017/06/Najgorszy-od-pol-roku-sentyment-krajowych.html

... zamknęło długie pozycje na WIG-u 20.
-
2017/08/31 16:11:48
^Ale to oczywiście systemiki na bessę. W hossie tak zdefiniowany sygnał sprzedaży będzie powodował systematycznie przedwczesną sprzedaż.
-
2017/08/31 16:18:09
Swoją drogą dla odmiany w USA saldo AAII spadło do -14,9 pkt. proc. czyli tak jak ostatnio 8 marca.

Kto ma rację?
-
2017/08/31 16:25:37
@ewiggin
masz zadatki na szefa naszego MSZ ;)
-
2017/08/31 16:28:39
@ewiggin:
"- Obowiązkiem rządu jest dbać o interesy polskich przedsiębiorców poprzez prowadzenie odpowiedniej polityki - w tym wypadku - zagranicznej. Jak się Niemcom i Francuzom bezsensownie wymachuje przed nosem szabelką zamiast umiejętnie negocjować i zawierać sojusze, to takie są właśnie efekty. Podejrzewam, że zniszczenie polskich firm transportowych to dopiero początek strat jakie nas czekają.
Ja firmy transportowej nie posiadam ale pozdrawiam szczególnie szefów tych firm, którzy głosowali na "dobrą zmianę"."

Ale może my wygramy tę wojnę z Niemcami/UE?
-
2017/08/31 17:01:48
@wb
"Ale może my wygramy tę wojnę z Niemcami/UE?"

- No właściwie ma Pan rację, rozsądniej jest zaczekać z krytyką, ale nie mam zbyt wielu złudzeń jak to się skończy.

-
2017/08/31 18:05:28
...Nie mam zbyt wielu złudzeń jak to się skończy. Na tej wojence możemy sporo stracić - jeśli przegramy ale czy ktoś może powiedzieć, co jest do wygrania?

"To, że Polska jest teraz drugim po Turcji najbardziej krytykowanym krajem, pokazuje, jak wiele się zmieniło od lutego, gdy Merkel specjalnie przyjechała do Warszawy na rozmowę z Jarosławem Kaczyńskim. Wtedy też wyszło na jaw, że w lecie 2016 r. potajemnie spotkali się w zamku Merseburg pod niemiecką stolicą. I spiskowali o utrzymaniu sojuszu BerlinWarszawa."
www.rp.pl/Unia-Europejska/308299877-Angela-Merkel-o-Polsce.html#ap-1

"Merkel także zaostrzyła ostatnio stanowisko wobec Warszawy zastrzegając, że Niemcy życzą sobie dobrych stosunków z Polską, choć "nie mogą po prostu milczeć". Merkel nie ma opinii ani polityka nierozważnego, ani nieprzychylnego Polsce. Jej ostatnie wypowiedzi świadczą o tym, że powoli nawet ona traci cierpliwość zwłaszcza, że w interesie Niemiec jest zapewnienie sobie przewidywalnego i wiarygodnego partnera za wschodnią granicą."
wiadomosci.wp.pl/merkel-i-juncker-rozmawiaja-o-polsce-warszawa-jest-pod-coraz-wieksza-presja-6160767166167169a

"W wypowiedzi dla tygodnika Macron skrytykował postawę premier Beaty Szydło, która zapowiedziała, że polski rząd nie zmieni stanowiska w sprawie nowelizacji unijnej dyrektywy o pracownikach delegowanych. - Jednoznacznie potępiam takie podejście i, szerzej, bardzo niepokojącą politykę polskiego rządu, który podważa solidarność europejską, a nawet państwo prawa. Nie jestem jedyny, który tak myśli i to mówi, bo taka jest analiza Komisji (Europejskiej) i naszych partnerów - powiedział francuski prezydent."
www.rp.pl/Dyplomacja/170839842-Emmanuel-Macron-o-Polsce-Jest-sie-czym-niepokoic.html#ap-1
-
2017/08/31 18:52:48
@ewiggin
"...Nie mam zbyt wielu złudzeń jak to się skończy. Na tej wojence możemy sporo stracić - jeśli przegramy ale czy ktoś może powiedzieć, co jest do wygrania? "
Do wygrania mamy:
1/Podmiotowość gospodarczą. Przestajemy być Mitteleuropą (którą Niemcy realizują z przerwami od 1915r) z dostawami pracowników surowców i niskomarżowych półproduktów.
2/Po uzyskaniu tejże podmiotowości uzyskujemy miejsca pracy dla naszych inżynierów, ale również innej wykwalifikowanej siły roboczej.
3/Te miejsca pracy pozwolą na przyjazd do kraju naszych emigrantów a więc również na połączenie się rodzin, stabilność ekonomiczną i pewnie poprawę demografii.
4/Utrzymanie tożsamości kulturowej i cywilizacyjnej na naszych ziemiach przez niewpuszczenie ani jednego emigranta z Afryki czy Azji. Przypomnę ,że Koneczny twierdzi,że taki miks cywilizacji jest niemożliwy.
5/Mamy szansę na oczyszczenie wymiaru sprawiedliwości z elementu pozyskanego dla tajnych służb w programie "Temida" i innych. Przypuszczalnie chodzi o 10% sędziów. Współpraca części środowisk władzy z tajnymi służbami i armią jest powszechna w wielu krajach, ale problem w tym, że nasze szukały po 89r. obcych mocodawców i stąd ich potencjalna szkodliwość.
6/Zmniejszenie wpływu tajnych służb pozwoliłoby również odblokować ekonomiczny potencjał Polski, poprzez dostęp szerokich warstw społecznych do wysokomarżowych biznesów.
6/Mamy szansę uchronić Polaków przed zapaścią cywilizacyjną związaną z ideologiczną lewicowością Zachodnią Altiero Spinellego , genderem i innymi wynalazkami importowanymi obecnie w postaci gotowych ustaw dla sejmu.
(Oczywiście można słuchać muzyki lat 60/70, ale lepiej nie próbować robić z ich twórców autorytetów w sprawach obyczajowych i politycznych.
7/Możemy wreszcie stworzyć to Miedzymorze , które jest warunkiem trwałej podmiotowości krajów tej części Europy.
To wszystko jak Pan pisze może się udać lub nie , głównie w zależności od sytuacji geopolitycznej.
-
2017/08/31 20:00:19
@lakusek:
"Mocno wierzę w to, że jutro, 1 września, Guyfawkes zostanie oddelegowany z czyścia. Mam tylko nadzieję, że pan Wojciech, w związku z tak śmiałym wyartykułowaniem tej projekcji, nie postanowi "nie współpracować" :)"

Pana fawkesa odblokuję, jak Wielka Brytania w tym traktacie o relacjach obronnych z Polską, co to chcą z nami podpisać:

www.wprost.pl/kraj/10072900/Traktat-dla-Polski-mysliwce-dla-Estonii-Brytyjski-wiceminister-wizytuje-wschodnia-flanke-NATO.html

... zobowiąże się do sprzedania nam za ćwierć ceny wszystkich swoich technologii wojskowych ("Gwiazda Śmierci" itp.).
-
2017/08/31 20:03:12
@dociekliwy
"1/Podmiotowość gospodarczą. Przestajemy być Mitteleuropą (którą Niemcy realizują z przerwami od 1915r) z dostawami pracowników surowców i niskomarżowych półproduktów."

- No dobrze. Zacznijmy zatem od powyższego pkt 1 - bo większość podanych przez Pana korzyści zależy od realizacji tego pierwszego -a więc od uzyskania podmiotowości gospodarczej. Proszę wytłumaczyć dlaczego wojna dyplomatyczna z dwoma najbogatszymi krajami UE - Francją i Niemcami ma przybliżyć nas do uzyskania podmiotowości gospodarczej? Przecież jeśli np. sprawa polskich firm transportowych zostanie przegrana, to na podmiotowości gospodarczej jeszcze stracimy a nie zyskamy. Jeśli ta sprawa zostanie zaś wygrana, to będzie jak jest.

-
2017/08/31 20:07:26
@WB
Czyli nie 1 września ale trochę później,no dobrze szansa zawsze jest.
-
2017/08/31 21:32:37
@ewiggin a Ty znów te swoje kacapoły o winie PiS za wszystko, nawet za fazy księżyca. Niemcy dominują nas gospodarczo od ponad 25 lat, za rządów słońca Peru np. blokowali Ursus przed wejściem na ich rynek, tak samo jak Francuzi, od zawsze robią wszystko, by powstrzymać rozwój Szczecina / Świnoujścia, itd... Robili to, gdy mieliśmy rzekomo świetne stosunki z nimi pod wodzą donaldinia, robią to teraz. Różnica jest taka, że wtedy Tusk i reszta bandy współpracowali z nimi przeciwko naszej gospodarce, a teraz mamy odwagę powiedzieć, że coś nam nie odpowiada. Ursus najlepszym przykładem.
-
2017/08/31 22:36:44
@olejgujnar
"@ewiggin a Ty znów te swoje kacapoły o winie PiS za wszystko, nawet za fazy
księżyca."

- Czas spoważnieć @olejgujnar i zrozumieć, że za to co się dzieje za rządów PIS-u - odpowiada rząd PIS-u. Wiem, że bardzo wygodnie było obarczać winą o wszystko Tuska ale to już raczej nie działa.

Druga sprawa - od tej pory za każdym razem, kiedy będziesz nazywał ludzi zdrajcami i złodziejami - będę Cię nazywał wprost kłamcą i oszczercą. Jest pisowska prokuratura, więc jeśli masz jakieś wiarygodne informacje i dowody na jakieś złodziejstwa czy zdrady to leć do Ziobry - biedak chronicznie cierpi na brak sukcesów. Jeśli dowodów nie masz, to, delikatnie mówiąc, siedź cicho.




-
2017/08/31 22:43:09
@WB
Chciałem tylko przypomnieć swój apel, pozostawiony przez Gospodarza bez komentarza (co jest swoją drogą znaczące):

" mlodypelikan68
2017/07/07 20:26:38
@WB
Ja w sprawie GUYGATE.

Apeluję o zniesienie bana dla fancykli, omyłkowo utożsamionego przez Gospodarza guyemfawksem13, i tym samym wmieszanego w kompletnie nie mającą z nim związku aferę. "

Nie zamierzam jednak już apelować o zniesienie bana dla fancykli, ale z powyższego jasno wynikało, że nie był to guyfawkes13.
Skoro dysponuje Pan IP wszystkich tu piszących, to doskonale zdaje Pan sobie sprawę z tego, że to dwie różne osoby. Jeśli Pan nim nie dysponuje, to tym gorzej, że podjął taką a nie inną decyzję, bo była bezpodstawna. Osobiście jednak doskonale wiem (choć może wolałbym nie wiedzieć), że Szanowny Gospodarz leci z blogowiczami w ch..a i wciska kit (w ramach polityki tolerastii zapewne).
To tyle z mojej strony. Więcej uczynić nie mogę.
Żegnam (bo bez bana pewnie się nie obędzie).
Fancykli.
PS. Może chociaż guy wróci (ja już nie chcę), bo jeśli nie, to o Gospodarzu świadczy jak najgorzej.
-
2017/08/31 23:08:39
mWig40 sortowanie po wpływie na index układa spółki prawie indentycznie jak sortowanie po zmianie procentowej, to samo mWig80. Ktoś wyciąga indexy za uszy, czyli ustawia kontrakty na krótko?
-
2017/08/31 23:17:04
@ewiggin
Znów nie zrozumiałeś paru zdań tekstu. Pisałem o procesie, który trwa od ponad 25 lat, a nie że Tusk jest temu winny. Dałem Ci jedynie przykład, jak za poprzednich nie-rządów Niemcy i Francuzi robili to samo, dałem też przykład Ursusa, bo pokazuje zmianę w podejściu do naszego przemysłu - za PO nie dostali żadnego wsparcia i nie mogli wejść na rynek europejski, po objęciu władzy przez PiS drzwi się otworzyły.

A polecenia kto co ma pisać to co najwyżej możesz wydawać u siebie w trolowni.
-
2017/08/31 23:24:03
@bartalsi "Ktoś wyciąga indexy za uszy, czyli ustawia kontrakty na krótko"

Ja stawiam na dokończenie korekty we wrześniu i upajam się byciem poza rynkiem bo takiego rynku horyzontalnego nie cierpię i wiem, że mógłbym narobić niezłe głupoty:)
-
2017/09/01 09:12:02
@resan:
"Czy zgodnie z projekcja z lipca dotyczącą Nasdaq ,zakończyliśmy spadki ?"

Rzeczywiście dołek Nasdaqa wypadł co do sesji w dołku projekcji. Tyle, że 225 punktó wyżej.

Ale byłbym ostrożny, bo sprawdziłem, kiedy ostatni Nasdaq wychodził w 2 tygodnie na szczyt startując z miesięcznego dołka. Ostatnie sygnały to 18 lipca 2017, 30 marca 2017, 21 września 2016, 16 lipca 2015, 26 grudnia 2014, 18 sierpnia 2014 i po nich raczej szału nie było.
-
2017/09/01 09:52:29
@ewiggin
" Proszę wytłumaczyć dlaczego wojna dyplomatyczna z dwoma najbogatszymi krajami UE - Francją i Niemcami ma przybliżyć nas do uzyskania podmiotowości gospodarczej? Przecież jeśli np. sprawa polskich firm transportowych zostanie przegrana, to na podmiotowości gospodarczej jeszcze stracimy a nie zyskamy. Jeśli ta sprawa zostanie zaś wygrana, to będzie jak jest. "
Ależ ja nie jestem za jakąkolwiek wojną. Jeżeli Niemcy i Francja chcą wypchnąć nasze firmy transportowe, to robią to wbrew podstawom funkcjonowania UE, mówiącym o swobodnym przepływie ludzi , towarów, kapitału. Robią to jednak z 2 powodów:
1/
Powód wewnętrzny- spadek notowań Pana Macrona i tamtejsze niezadowolenie społeczne oraz wybory w Niemczech.
2/
Powód zewnętrzny- chęć wymuszenia przez te kraje przyjęcia uchodźców w ramach relokacji jak również blokadę odśrodkowej polityki Polski w stosunku do skrajnie lewicowej ideologii UE.
Otóż mi się wydaje, że na pierwszy powód nie mamy wpływu i nic nie pomoże nasze przymilanie się. Drugi powód jest dla nas na tyle ważny, że warto dla niego ryzykować, tym bardziej, że na każde "sankcje " możemy zastosować kontrsankcje ( zbyt wiele kapitału zainwestowano w Polsce). Oczywiście ta polityka jest możliwa głównie przy wsparciu administracji USA.
Historycznie- osiągnęliśmy znaczną siłę polityczną po epidemiach na Zachodzie w 14 w. Teraz jest podobnie z tym, że dżumę zastąpił kryzys społeczno-ekonomiczny, emigracja i upadek kulturalny. Powiedzmy, że otwiera się dla nas takie okienko czasowe. Jeśli uda się je wykorzystać -przetrwamy (syndrom Czerwonej Królowej).
-
2017/09/01 10:19:56
Ważna sesja:

acemarketu.com/?p=250966
-
2017/09/01 10:33:02
@ dociekliwy 54
Wydaje mi się,że na wig-20 powstaje teraz jakiś ala trójkącik zwyżkujący, który stanowi przystanek we wzrostach. Nie podoba mi się INI i wiem,że być może patrzę przez różowe okulary na wig-20. No ale trochę ponosi mnie ułańska fantazja.
Oczywiście zgadzam się z tymi punktami,które umieścił Pan we wpisie "co mamy do wygrania" ale proszę mi powiedzieć czy PIS był za wejściem Polski do UE i czy to są chłopcy z piaskownicy, którzy nie wiedzieli gdzie się pchają.
-
2017/09/01 11:25:57
@billy
Zamknąłem ok. połowę pozycji na WIG20 - to co najwięcej zarobiło, bo na blue chipach od lat nie działa zasada 'trzymaj zyski, ucinaj straty'. Każdy duży wyskok jest zbijany, a kraszek to okazja do zakupów. Wyleciały energetyki i PZU, zostały banki i Orange. Gdyby PKO dotarł do 40zł, będzie 50% zysku, OPL też mógłby liznąć 7zł przed korektą, a na PEO ucieszy mnie 136.

Zastanawia mnie jednak powszechne wyczekiwanie na spadki. Na Twitterze wszyscy przeklejają wykres ze spadkami między wrześniem-listopadem w każdym roku zakończonym na 7 od ponad 100 lat. Spadki są traktowane jak pewnik. Sam zamierzam pod to zagrać, ale szczerze powiedziawszy sentyment na GPW zdecydowanie mi nie współgra z takim scenariuszem. Potrzebne są ze 2 tygodnie wzrostów i przebicie ATH na WIG, żeby wciągnąć ludzi do gry. Atmosfera podobna do marcowej, gdy wydawało się, że akcje będą rosły bez korekt.
-
2017/09/01 11:51:45
@podczaszy1
Nie wydaje mi się, że INI jest zagrożeniem. Jednak nie analizuję tego dokładnie.
Teraz może być trójkąt( wg TFE pędzący) albo korekta płaska 3/3/5. Jeśli zejdzie poniżej wczorajszego minimum, to to drugie.
Czy PIS nie wiedział co robi? Myślę, że polityka jest wypadkową potrzeb i możliwości.
Oczywiście to SLD wprowadzał nas do UE ale PIS zawsze było ostrożnie "za".
Myślę, że mamy dwie dynamiki. Pierwsza dotyczy samej Unii , druga pozycji Polski.
Co do pierwszego, to trzeba stwierdzić, że siła krajów członkowskich takich jak Polska była większa przed Traktatem Lizbońskim, (który został ratyfikowany przez Polskę ,bo jak pokazał przykład Irlandii nie bardzo można już było nie podpisać). Niezależnie od tego Unia ewoluowała stopniowo od chadeckiej idei Ojców Założycieli ( Robert Schuman) z okresu Wspólnoty Węgla i Stali do idei Spinelli'ego. Proces ten był znacznie zaawansowany w sferze ideowej i mniej w praktycznej w 2004. Wydaje się, że w tamtym czasie nie wydawało się to tak groźne. Pamiętam, że znaczna część społeczeństwa sądziła, że Polska po wejściu do UE podejmie się skutecznej misji "naprawy " Zachodu. Sądzę, że nie doceniono siły politycznej europejskiej lewicy, jej licznych powiązań biznesowych i ideologicznych (często niejawnych). Nie doceniono pewnie również trwałości idei Mittleuropy i znacznej kompatybilność politycznej UE z Niemcami (a więc i Rosją).
Równocześnie jednak, siła ekonomiczna Polski, stopień integracji gospodarczej z Zachodem i wzmocniony ostatnio dzięki zmieniającej się geopolityce sojusz z USA, pozwalają nam na (ryzykowne) podjęcie własnej polityki w celu uniezależnienia się
od europejskiego prawodawstwa.To ryzyko zostało przez PIS podjęte.
Oczywiście lepiej by to wytłumaczył Pan Guyfawkes.


-
2017/09/01 12:17:44
@dociekliwy54
"Oczywiście lepiej by to wytłumaczył Pan Guyfawkes."

To zdanie świadczy o Pana wielkiej klasie.
Oczywiście nie chodzi o to kto lepiej wytłumaczy ale o podobieństwo rozumowania,bo ono oddaje pogląd odbudowy podmiotowości naszego Państwa.
Friend rozumuje ponadprzeciętnie a ponieważ jest szczerze przekonany do swoich poglądów robi to w sposób bardzo emocjonalny.Te emocje zostały wykorzystane do sprowokowania jego osoby i usunięcia go z bloga.
Dziwię się,że Gospodarz uległ tej prowokacji ze strony wiadomej osoby.
-
2017/09/01 12:19:28
@WB
Odblokowac Guy-a ! Demokracja ma być a nie dyktat na blogu! Dać mu ostatnią szansę .Może nie ulegnie kolejnym prowokacjom:)
-
2017/09/01 13:04:56
@ konsultant 121
To jest jednak blog WB i niczego nie można żądać. Ja wielokrotnie jedynie uprzejmie proszę o przywrócenie guyfawkesa 13 , bo to ciekawa postać, która ożywiała ten blog.
-
2017/09/01 13:09:20
@ dociekliwy 54
Ja toże nie analizuję tego INI i trochę jedynie ulegam presji otoczenia.
Na wig-20 może być też trójka korekcyjna ale na razie tak na oko widzę proporcje 1 do 0,618 pomiędzy dwoma ostatnimi spadeczkami i stąd teza o trójkąciku.
-
2017/09/01 13:17:52
@podczaszy1

W styczniu 2017 było podobnie, rynek w kilka tygodni urósł ok 200 pkt a INI oscylowało wokół 30% (obecnie 24%) a rynek i tak dołożył kolejne 200pkt w lutym. Obstawiam że w najblizszych tygodniach może być podobnie i oczekuję wzrostu w20 w okolice 2600/2700 we wrześniu/październiku zgodnie z przedstawioną przeze mnie w linkach powyżej prognozą
-
2017/09/01 13:20:44
@ shbax
Ta wiem o tym,że było podobnie . Też stawiam na wzrost, no ale to jest giełda.
-
2017/09/01 13:33:33
Wykres 3D na EURUSD przed danymi z rynku pracy z godz. 14.30

acemarketu.com/?p=251044
-
2017/09/01 13:58:37
@red.007; @konsultant; @lakusek

Zastanawiam się, co wy jeszcze robicie na tym blogu, skoro @wb to w waszej opinii:

1. Tchórz:
@red.007:
"Przyłączam się kolejny raz do postulatów odblokowania Guya ale czuję,że ze względów na różnicę poglądów Gospodarza i Guya nie będzie to możliwe.
Dwie mocne osobowości nie mogą istnieć na jednym blogu.No cóż Prezes jest jeden a szkoda."


2. Dyktator:
@konsultant:
"Odblokowac Guy-a ! Demokracja ma być a nie dyktat na blogu!"

3. Wielki cenzor:
@lakusek:
"Skoro dysponuje Pan IP wszystkich tu piszących, to doskonale zdaje Pan sobie sprawę z tego, że to dwie różne osoby. Jeśli Pan nim nie dysponuje, to tym gorzej, że podjął taką a nie inną decyzję, bo była bezpodstawna. Osobiście jednak doskonale wiem (choć może wolałbym nie wiedzieć), że Szanowny Gospodarz leci z blogowiczami w ch..a i wciska kit (w ramach polityki tolerastii zapewne)."

4. Marionetka:
red.007:
"Dziwię się,że Gospodarz uległ tej prowokacji ze strony wiadomej osoby."

- Słowem - bronicie @guyfawkesa jak partyjne członki Kaczyńskiego - tą samą metodą poprzez chamskie insynuacje. Pisowiec to stan umysłu.
-
2017/09/01 14:04:38