Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
|
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Kobyłka u płota?

Pora odnieść się do prognozy dla USD/PLN z początku kwietnia. Po początkowym niepowodzeniu wywołanym mniej nerwowym od oczekiwanego przebiegu wyborów prezydenckich we Francji, kurs dolara przyssał się od czerwca do niebieskiej linii prognozy a obecnie zbliżył się kilka groszy i kilka sesji do prognozowanego w kwietniu dołka. 

 

1USDPLNstaraprognoza3

Oczywiście kwestia dalszych losów kursu dolara do złotego będzie jedynie funkcją zachowania pary EUR/USD (którym zajmę się przy innej okazji), ale proponuję zabawę historią USD/PLN w izolacji od globalnych kwestii. W ciągu minionych ponad 7 miesięcy kurs dolara spadł z wieloletniego szczytu o prawie 15 proc. W przeszłości z taką sytuacją mieliśmy do czynienia jedynie dwukrotnie. Dokładnie takie jak wtorkowy sygnały pojawiały się po raz pierwszy 5 czerwca 2001 oraz 10 września 2009 (a więc mniej więcej co 8 lat - patrz "Kiedy kupować funta?"). 

 

2USDPLNsygnayyy

 

Analogia z sytuacją z 2001 (synchronizacja w szczytach USD/PLN z października 2000 i grudnia 2016) roku sugeruje szybkie - kulminujące już we wrześniu powyżej poziomu 3,90 - odbicie w górę z okolic obecnych poziomów. 

 

 3USDPLN200020161

 

Analogia z sytuacją z sytuacją z 2009 roku (synchronizacja w szczytach dolara z lutego 2009 i grudnia 2016) sugeruje raczej męczące osuwanie się kursu dolara przez najbliższe dwa miesiąca do okolice poziomu, 3,55-3,56, a potem raczej słabe odbicie do grudnia w okolice poziomu 3,70. 

 

4USDPLN200920161

 W obu scenariuszach po tym początkowym odbiciu przychodzi wtórne osłabienie trwające do lutego-marca przyszłego roku, a potem druga fala wzrostu (słaba w wersji sprzed 16 lat, silna w wersji sprzed 8 lat) trwająca do okolic maja 2018.

Uśrednienie tych dwu scenariuszy - zrobione przy synchronizacji w momencie generowania wspomnianych wyżej sygnałów czyli dla 1 sierpnia 2017, 10 września 2009 oraz 5 czerwca 2001 daje kompromisową projekcję, która osiąga dołek za 4 sesje na poziomie 3,55, odbija się do strefy 3,77-3,78 we wrześniu i listopadzie, po czym w marcu 2018 testuje domniemany "letni dołek dolara". Dopiero później przychodzi silny wzrost kursu dolara ponownie powyżej 4 zł (to by może pasowało do jakiegoś kolejnego osłabienia w Chinach, który uruchomiłoby ucieczkę do amerykańskiego dolara). 

 

5USDPLNProjekcjaaaa

 

Ponieważ ta mechaniczna projekcja dosyć dobrze pasuje do "ręcznej" prognozy z kwietnia, to osobiście traktuję ją jako użyteczną wskazówkę co do losów dolara w najbliższej przyszłości. 

I do prognozy i do projekcji pasuje idea sierpniowo-wrześniowej korekty na rynkach akcji (zakładając, że takiej korekcie towarzyszyłoby odwrócenie trendu na EUR/USD).

Można to porównać z projekcją dla średniego kursu euro i dolara względem złotego opartą na uśrednionym przebiegu 5 ostatnich cykli Kitchina

 

6USDEURPLNredniprojekcja

 

Podsumowując: wydaje się, że w obecnej sytuacji stosunek potencjalnej nagrody do możliwej straty na USD/PLN zachęca do zakupów dolarów, chociaż należ liczyć się, że po ewentualnym odbiciu cen akcji w górę w najbliższych tygodniach dolar przystąpi w I kw. 2018 do testowania zbliżającego się dołka. 

 

 

 

 

 

 

środa, 02 sierpnia 2017, bialek.wojciech

Polecane wpisy

  • Inflacyjna faza ożywienia - czas dystrybucji akcji

    W III kw. br. roczna dynamika PKB osiągnęła najwyższy od prawie 6 lat poziom +4,9 proc. (najnowsze dane sugerują, że w październiku - przy jednym dniu roboczym

  • Dynamika CPI najwyżej od 5 lat

    W ostatnich dniach średni kurs dolara i euro względem złotego spadł do najniższego poziomu od 2,5 roku. Taki sygnał pojawiał się w każdym z ostatnich 5 cykli Ki

  • Ropa najdroższa od ponad 2 lat

    Ponad 5 miesięcy temu w  Wykresie Dnia z 16 czerwca  zaproponowałem analogię pomiędzy ówczesną sytuacją na rynku ropy a tą z maja 2010 roku: &nbs

Komentarze
2017/08/02 15:11:23
A swig sobie spada i tak jakby działał wzorzec dekadowy.
-
2017/08/02 15:22:23
jak Pan W juz pisze o odbiciu na dolarze to red007, przemysl moze strategie :)

czy w ogole pln da sie odbic obcym walutom? hmm cos za duzo osob tego chce :D a co jezeli Polska nie jest juz w EM a w DM :) to wtedy dolar ponizej 2 zl za 10 lat nikogo nie zdziwi ;]
-
2017/08/02 16:13:13
Ale fajne cele dla CHFPLN:

acemarketu.com/?p=246070
-
2017/08/02 16:15:26
@slow2006
"jak Pan W juz pisze o odbiciu na dolarze to red007, przemysl moze strategie :)"

Jeśli masz na myśli wpis Gospodarza:"... osiąga dołek za 4 sesje na poziomie 3,55, odbija się do strefy 3,77-3,78",
to jest to jak najbardziej zgodne z moją strategią:

" red.007
2017/07/27 06:56:56
@carrie
"To dzisiaj mamy dołek USD? "
...Jeszcze tydzień-dwa spadków. "

" red.007
2017/07/31 17:30:09
Jesteśmy chyba w 3-ciej falce mojej V więc powinno nastąpić w kolejnych dniach wybicie 3,60 dołem. www.bankfotek.pl/view/2087456

"red.007
2017/07/31 17:47:57
A ściślej 3w5wV."

" red.007
2017/08/01 11:39:15
@carrie
Funt do złotówki ma wielką ochotę na korektę wzrostową.
Jednak ze względu na poprawność polityczną czeka na sygnał od dolara.
W tym lub w przyszłym tygodniu powinien zacząć realizację ten scenariusz..."

Ta zgodność mnie przeraża ale dolary już zamówione i czekają na "enter".
-
2017/08/02 16:26:07
Wczoraj ładnie przewidziałem szczyt na PKOBP, a dzisiaj.... każdy już widzi, jak się obsunął. :):)
-
2017/08/02 16:39:45
@m.jagusiak:
"Ale fajne cele dla CHFPLN:

acemarketu.com/?p=246070"

Niezbyt to zgodne z moją koncepcją rychłego osłabienia dolara, ale próbuje to sobie godzić w ten sposób, że na tym domniemanym odbiciu dolara w górę w sierpniu-wrześniu, frank wykona ruch powrotny do przebitego wsparcia, a zasięg formacji wykona podczas wtórnego umocnienia złotego trwającego jesienią i zimą.
-
2017/08/02 16:46:48
@WB
Był taki Pana wpis:
bialek.wojciech
2017/07/27 11:24:29
@m.jagusiak:
"Dlaczego wielka HOSSA na GPW jest PEWNA ???

acemarketu.com/?p=245124"

To ciekawa dla mnie opinia, bo stojąca w sprzeczności z moim scenariuszem, w którym jesteśmy na dolarze dopiero w 1999/2000 roku (a obecna słabość dolara to korekta, która ma kulminować latem tego roku) a nie w - jak Pan sugeruje - już w 2002/2003 roku.

wojciechbialek.blox.pl/2016/12/Cykl-Kuznetsa-na-USD-uaktualnienie.html

wojciechbialek.blox.pl/2017/04/Letni-dolek-dolara.html

Czyli u Pana wielka bessa na dolarze już trwa, a u mnie ma się rozpocząć dopiero w połowie 2018-tego, a obecna słabość to ciągle korekta. Oczywiście to, który scenariusz jest prawdziwy ma podstawowe znaczenie. "

W obecnym temacie na drugim obrazku bierze Pan pod uwagę lata kolegi @m.jagusiak zatem pytanie czy jest to jakiś kompromis,czy trzymamy się lat 1999/2000?
Chyba,że ja coś źle rozumiem.
-
2017/08/02 18:21:17
KOmentarz Tomasza Gessnera z godz,17.07 na stoog właściwie mówi wszystko. Ze swojej strony dodam,że jeżeli dzisiaj był szczyt to będzie ostry, bez stania na górze.
Takie urwanie się i spadki.
-
2017/08/02 18:32:44
W USA prawie euforia zarządzających:
blog.aaii.com/july-aaii-asset-allocation-survey-cash-allocations-fall-to-17%C2%BD-year-low/?utm_content=buffer16210&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
U nas OFE PZU 92% w akcjach (!!!), średnia 86%. Więcej niż w akcyjnych TFI.
-
2017/08/02 18:37:15
@podczaszy1
Na moje oko może i jest to jakieś ostrzeżenie ale wydaje mi się,że dopiero wybicie dołem 2335 da sygnał sprzedaży.Jak nie wybijemy 2335,to możliwy jest atak na 2420 i jego przebicie ale jak mawiasz,ja na giełdzie się nie znam.:)
-
2017/08/02 18:48:44
@ red007
Z tym wybiciem dołem 2335 to ja się zgadzam. Dlatego nie zamykam długiej pozycji na JSW. Ponadto nie przypominam sobie abym do ciebie napisał,że na giełdzie się nie znasz. Przypomnij mi z łaski swojej ten wpis.
Co sądzisz o tym co zrobił dzisiaj @ guyfawkes 13, Szkoda,że tak się stało.
-
2017/08/02 18:52:01
@red007
Zdaje się,że USD/PLN zmierza w twoją stronę.
-
2017/08/02 18:55:54
@podczaszy1
He,he.To nieznanie się,to żart.Parafrazowałem Twoje powiedzenie;"ale na walutach się nie znam".
Muszę poczytać co pisał Friend,bo dzisiaj miałem inne sprawy.
-
2017/08/02 18:59:34
@podczaszy1
"Zdaje się,że USD/PLN zmierza w twoją stronę."
W stronę Gospodarza.Jakaś hierarchia na blogu obowiązywać powinna.:))
-
2017/08/02 19:14:27
@ red007
No i dolar przyspiesza spadek. Stąd ponawiam swoje ulubione powiedzonko-Dular, dular co się z tobą dzieje.
-
2017/08/02 19:18:39
@ WB
Panie Wojtku jakie jest Pana zdanie na temat dr filozofii Stanisława Krajskiego, który uchodzi za znawcę masonerii?
Na you tubie obejrzałem sobie właśnie jego prelekcję pt" Czy PIS już wszedł w koalicję z masonerią?"
-
2017/08/02 19:23:40
@podczaszy1
Co do Frienda,to w jego wpisie przebija rozgoryczenie.Ma prawo myśleć jak uważa.
Jeśli to była z jego strony mowa pożegnalna,to ja jestem po jego stronie.
Pyskówka nie jest powodem,raczej rozsądza tu sympatia poglądów a jego wizja niekoniecznie jest zgodna z wizją Gospodarza.Tak czy siak jeden gość osiągnął swój cel...
Nie wiem czy ten wpis:
" bialek.wojciech
2017/08/02 11:09:21
@guyfawkes13:
"(...) mały dożarty kundel (...)"

Wiedziałem, że to długo nie potrwa. "

oznacza bana,czy oznacza np.a nie mówiłem,że tak będzie.
-
2017/08/02 19:29:02
@red007
No, ładnie to napisałeś.
-
2017/08/02 19:31:37
@podczaszy1
"podczaszy1
2017/08/02 19:14:27
@ red007
No i dolar przyspiesza spadek"
Jutro lub pojutrze korekta Jakieś 4-5gr w górę i potem ostatnie dociśnięcie.
-
2017/08/02 20:29:16
Dzisiaj zamknięta u mnie połowa L-ek oraz połowa akcji. Tak jak pisałem początek sierpnia robię ewakuację z rynku i chcę pozostać poza rynkiem około 3-4 tyg. czekając na falę spadkową.
-
2017/08/02 21:15:12
@mac-erson
No miejmy nadzieję, że wreszcie coś się zacznie dziać. Do jakiego poziomu przewidujesz spadki?
-
2017/08/02 22:16:54
@ewiggin
Zobaczymy. Widzi mi się krótka ale dynamiczna korekta. Na razie myślę, że jeszcze pokołujemy parę dni w okolicach szczytu.
-
2017/08/03 09:13:45
@WB
Nadal stoję na stanowisku iż w grudniu 2016 nie było jeszcze kuznetsowego szczytu USDPLN. Dołek bessy akcyjnej był w styczniu czy w czerwcu 2016 , a dotychczasowy szczyt USDPLN wcale nie był w tym okresie ale w grudniu 2016. Wnioskuję więc iż szczyt jeszcze przed nami. 5.fala musi nadejść. a DX.Y -> (105, 108)
-
2017/08/03 09:38:06
-
2017/08/03 11:17:28
U nas przygotowania do zjazdu.
-
2017/08/03 11:29:15
@arturk17:
"W USA prawie euforia zarządzających:
blog.aaii.com/july-aaii-asset-allocation-survey-cash-allocations-fall-to-17%C2%BD-year-low/?utm_content=buffer16210&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer"

Taki udział gotówki (14,46 proc.) wśród indywidualnych inwestorów w USA po raz pierwszy pojawił się w styczniu 1998. Szczyt hossy na S&P 500 był 2 lata i 2 miesiące później ale po drodze była prawie 20 proc. korekta przy okazji kryzysu rosyjskiego/LTCM. Ta korekta zaczęła się w lipcu 1998, a wiec 6 miesięcy po osiągnięciu obecnego poziomu udziału gotówki.

Ostatnio 14,47 proc. gotówki w sondażu AAII było w grudniu 2014, a więc na 5 miesięcy przed początkiem kilkunastoprocentowej korekty.

Jeszcze wcześniej gotówka była nisko (15,87) w listopadzie 2010, a więc na 5 miesięcy przed początkiem prawie 20 proc. korekty S&P 500.

Te przykłady są naciągane, ale generalnie sugerują grudzień-styczeń jako początek kilkunastoprocentowej korekty na S&P 500.
-
2017/08/03 11:39:25
@podczaszy1:
"Panie Wojtku jakie jest Pana zdanie na temat dr filozofii Stanisława Krajskiego, który uchodzi za znawcę masonerii?
Na you tubie obejrzałem sobie właśnie jego prelekcję pt" Czy PIS już wszedł w koalicję z masonerią?""

Jest jakiś niewielki rynek na propagandę anty-masońską, to ją ktoś zaspokaja, ale nie sądzę, by to było coś wartościowego (w sensie poszerzającego horyzonty).
-
2017/08/03 11:54:04
@red.007:
"W obecnym temacie na drugim obrazku bierze Pan pod uwagę lata kolegi @m.jagusiak zatem pytanie czy jest to jakiś kompromis,czy trzymamy się lat 1999/2000?"

Rzeczywiście moja interepretacja pozycji dolara w cyklu Kuznetsa (jesteśmy jesienią 1999 i w I kw. 1984) i czeka nas jeszcze jeden ostatni wzrost dolara a la 1999-2001 i 1984-1985) stoi w sprzeczności z ideą cyklu 8-letniego na dolarze, o którym pisałem przy okazji GBP/USD, a który objawił się na USD/PLN (sygnały z czerwca 2001, września 2009 i sierpnia 2017).

Pisałem wcześniej, że jakiś czas temu dyskutowałem z kolegą, który twierdził, że cykl Kuznetsa ma 16 lat (sam kiedyś wierzyłem, że jest to cykl harmoniczny z 4-letnim cyklem prezydenckim), więc byłby tylko podwójnym cyklem 8-letnim, a to znaczyłoby, że szczyt dolara z grudnia 2016 roku był ostateczny.

Na razie nie mam dobrych pomysłów jak tę sprzeczność rozstrzygnąć. Wydaje się, że jest na to 16 miesięcy czasu, bo przez tyle czasu USD/PLN utrzymywał się w wysoko w latach 2001-2002 po sygnale z czerwca 2001.
-
2017/08/03 12:05:16
@WB
Rozumiem.Rynek rozstrzygnie,czyli nie będziemy się nudzić,bo co to za życie gdy wszystko jest jasne i oczywiste.:)
Dziękuję za odpowiedź.
-
2017/08/03 13:22:55
@WB
Przyznam się,że od pewnego czasu dojrzewałem do myśli o "grubszej"sprawie na dolarze,która stoi w sprzeczności z oczekiwanym ostatnim umocnieniem rozumianym jako analogia 1999/2001 i próbowałem lansować wzrost głównej pary solidnie powyżej 1,20 a indeksu złotówki do 74,za co spotykało mnie na blogu,mówiąc delikatnie,pewne niezrozumienie.
Stawiam tezę,że o właściwych zamiarach dolara dowiemy się wcześniej jak za 16 miesięcy ale do rzeczy.Na obecną chwilę zbliżamy się do linii prowadzonej po dołkach 2008,2014 i jest to poziom oczekiwanej korekty.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10y&t=l&a=ln&b=0
Na logarytmie już została złamana.
Została jeszcze linia prowadzona po dołkach 2011,2014 i to jest ostatnia deska ratunku dla dolara,obecnie to poziom ok.3,40.Jej złamanie da zielone światło dla koncepcji kolegi @m.jagusiak zakładającej,że jesteśmy już w fazie regularnych spadków dolara.
Oddaje to dobrze drugi rysunek kolegi @konsultant z koncepcją narysowanej fali4
www.bankfotek.pl/view/2070103
z moim komentarzem:
" red.007
2017/07/29 19:24:36
Otóż póki trwale(czytaj mocno) nie wybijemy dolnej linii na drugim obrazku kolegi @konsultant,obowiązującym scenariuszem po zakończeniu fali 4 jest powrót do wzrostów.Jeśli złamiemy linię będzie to świadczyło,że mamy do czynienia z "grubszą" sprawą "
Mój scenariusz:omawianą linię złamiemy jak się zakończy korekta,której obecnie się spodziewamy czyli po"moim" impulsie i korekcie przystąpimy do budowy nowego impulsu spadkowego w kierunku 3 zł.
Sumując:złamanie linii 2011,2014 nastąpi w czasie kilku miesięcy i nie trzeba będzie czekać 16 miesięcy na "jasność".
-
2017/08/03 14:30:50
@red
Nie no 2 lata na straty na walutach bede pracowal?:))) Ale tutaj ludzie więcej potracili i tylko chwalą się sukcesami:))
-
2017/08/03 14:52:06
@konsultant121
Wszytko rozumiem ale jak mawia p.Bieńkowska:"sorry,taki mamy klimat."
A tak na serio jeśli założymy,że dolar ma za sobą dobre czasy,to należy zaakceptować straty i poczynić inwestycje właściwe dla środowiska słabego dolara.
Wybór jest szeroki.Tak czy siak kończy się"prościzna",że oto kupił i mu samo rosło.
-
2017/08/03 15:00:25
@podczaszy1:
"A swig sobie spada i tak jakby działał wzorzec dekadowy."

To działa już również Kitchin. W poprzednim cyklu szczyt rocznej dynamiki sWIG-u był w listopadzie 2013 (zresztą nominalny szczyt WIG też). 40 miesięcy później wypadł szczyt rocznej dynamiki sWIG-u w marcu tego roku.

Wcześniejsze kitchinowe szczyty rocznej dynamiki sWIG-u to luty 1997, marzec 2000, kwiecień 2004, grudzień 2006, marzec 2010.

Czyli proponuję przyjąć, że kitchinowy szczyt rocznej dynamiki sWIG-u już za nami. Zwykle - w 5 na tych 6 przypadków (wyjątkiem był szczyt z listopada 2013) - nominalny szczyt hossy na sWIG-u wypadał po szczycie rocznej dynamiki indeksu.

Czyli z prawdopodobieństwem 5 na 6 szczyt hossy na sWIG-u jeszcze przed nami po zakończeniu obecnego spadku.
-
2017/08/03 15:33:47
@WB
"Czyli z prawdobieństwem 5 na 6 szczyt hossy na Swig-u jeszcze przed nami po zakończeniu obecnego spadku".
Być może nie wykluczam.
Tym niemniej zgodnie w wzorcem dekadowym szczyty na Swig-u były w pażdzierniku 1997 i lipcu 2007, czyli dwa m-ce do końca roku , w połowie roku, no i teraz dwa m-ce od początku roku. Taka ładna symetria.
-
2017/08/03 15:47:49
@podczaszy1:
"Tym niemniej zgodnie w wzorcem dekadowym szczyty na Swig-u były w pażdzierniku 1997 i lipcu 2007, czyli dwa m-ce do końca roku , w połowie roku, no i teraz dwa m-ce od początku roku. Taka ładna symetria."

Drobna korekta: w 1997 roku szczyt sWIG-u był 10 września.
-
2017/08/03 15:49:51
@red
Licze na to ze Armstrong sie nie myli. I dolar pokaze moc w kierunku 105 przynajmniej. EURO? Jeszcze nie teraz.
-
2017/08/03 15:52:13
@podczaszy1:
"Panie Wojtku jakie jest Pana zdanie na temat dr filozofii Stanisława Krajskiego, który uchodzi za znawcę masonerii?
Na you tubie obejrzałem sobie właśnie jego prelekcję pt" Czy PIS już wszedł w koalicję z masonerią?""

rm.radiomaryja.pl.eu.org/rmryd81.htm
-
2017/08/03 15:54:02
@ WB
To niewiele zmienia ale dzięki.Nie mam teraz dostępu do komputera z zainstalowana javą bo jestem na wczasach. Widzę tylko takie ogólne wykresy.
-
2017/08/03 15:55:14
@red.007:
"A tak na serio jeśli założymy,że dolar ma za sobą dobre czasy,to należy zaakceptować straty i poczynić inwestycje właściwe dla środowiska słabego dolara.
Wybór jest szeroki.Tak czy siak kończy się"prościzna",że oto kupił i mu samo rosło."

Ja przestawiam projekcję, z której wynika, że dolar podrożeje kilkanaście procent w ciągu następnych 9 miesięcy, a Pan zaczyna szukać inwestycji właściwych dla środowiska słabego dolara. Gdzie sens, gdzie logika? ;)
-
2017/08/03 15:56:56
@WB
No Panie Wojtku chyba się Pan niczego innego nie spodziewał po masońskiej Gazecie Polskiej. To tak na szybko, bo muszę wyjść ale przeczytam.
-
2017/08/03 16:00:02
@podczaszy1:
"To niewiele zmienia ale dzięki.Nie mam teraz dostępu do komputera z zainstalowana javą bo jestem na wczasach. Widzę tylko takie ogólne wykresy."

Zrobiłem projekcję dla sWIG-u i WIG-u opartą na założeniu (bardzo, bardzo prawdopodobnym), że w marcu sWIG ustanowił kitchinowy szczyt rocznej dynamiki. Projekcja robi podwójny szczyt hossy w sierpniu-wrześniu po czym spada o 30 proc. do września 2018, ale niestety rzeczywistość rozjechała się mocno z tą projekcją w ciągu ostatnich 2 miesięcy, więc nie wiem co o tym myśleć. Oparta na tych sygnałach z sWIG-u projekcja dla WIG-u rośnie do października (bez korekt po drodze) po czym wchodzi w cykliczną bessę kulminującą kilkanaście procent niżej podwójnym dnem (wrzesień 2018/maj 2019).
-
2017/08/03 16:01:52
@konsultant121

"konsultant121

@red
Licze na to ze Armstrong sie nie myli. I dolar pokaze moc w kierunku 105 przynajmniej. EURO? Jeszcze nie teraz.
2017/08/03 15:49:51"

OK,Ty nie jesteś moim wrogiem.Moim przeciwnikiem jest rynek.
Mnie również pasowałaby Twoja koncepcja,jak najbardziej.
Ja tylko mówię co przeciwnik może zrobić.
A mówi: do momentu złamania linii 2011,2014 obowiązuje koncepcja Konsultanta121,po jej złamaniu koncepcja Konsultanta121 przestaje być aktualna.
-
2017/08/03 16:27:03
@WB
Użyłem słowa"jeśli założymy".
A Pana projekcję jak najbardziej szanuję.
Napisałem:"Tak czy siak kończy się"prościzna",że oto kupił i mu samo rosło."
Tak było do grudnia 2016.W jakim momencie by nie kupił dolary to prędzej czy później był zarobek.
To było przesłaniem mojego wpisu.
Pokazuje to wykres od 2014 i to jest ta "prościzna"
ttps://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=3y&t=l&a=ln&b=1
Zakładany kilkunastoprocentowy wzrost kursu nawet od poziomu 3,55 jako wtórnego dołka(przy założeniu,że nie zejdzie niżej) nie gwarantuje odzyskania pieniędzy przez tych którzy kupili dolara w grudniu 2016 a więc kończy się prosta mechanika,że gdzie by nie kupił,to zarobi.
-
2017/08/03 16:40:10
@podczaszy1
Wydaje się,że kończymy 3w5wV,zatem przydałoby się małe podbicie czyli 4w5wV i docisk do punktu G lub odrobinę niżej.
ISM załatwia temat.
stooq.pl/mol/?id=4770
-
2017/08/03 18:23:43
Dzień dobry Wszystkim!
Z niezmiennym zainteresowaniem czytam ten blog od dawna. Poza świetnymi artykułami Autora, znajduje tu również wiele interesujących komentarzy.
Jako ekonomiczny laik (aczkolwiek starający się nadrabiać zaległości edukacyjne we wspomnianej kwestii), znacznie bardziej wolę chłonąć wiedzę i opinie czytając Państwa wypowiedzi, niż samemu zabierać głos. Do zabrania głosu skłoniła mnie jednak tocząca się od pewnego czasu dyskusja dotycząca losów USD. Chciałbym zapytać w czym ci z Państwa, którzy przewidują w niedalekiej przyszłości mocne osłabienie USD w stosunku do PLN i EUR, upatrują przyczyny takiego ewentualnego stanu rzeczy? W poprawie sytuacji ekonomicznej Polski i krajów strefy Euro, pogorszeniu sytuacji ekonomicznej USA, ogólnie pojętej cykliczności procesów ekonomicznych czy też czymś innm?
Pytanie moje związane jest z tym, że pewien czas temu natknąłem się na publikacje i wykłady jednego z amerykańskich analityków geopolitycznych Petera Zeihana. Kreśli on moim zdaniem dość ciekawy obraz zarówno przyczyn zachodzących wokół nas zmian, jak i przyszłości, w której sytuację gospodarczą USA widzi w bardzo jasnych barwach głównie przez wzgląd na ewolucję łupkową i niezłą (w porównaniu np. do większości krajów UE, a nawet Chin) demografię.
Tak zastanawiam się jak kreślony przez niego obraz zdarzeń, pogodzić ze słabością dolara.
Daleki jestem od twierdzenia kto ma rację zresztą może być tak, że zarówno ci przewidujący gwałtowną deprecjację USD, jak i ci prognozujący jego gwałtowną aprecjację ze swoimi prognozami trafią bo po gwałtowym osłabieniu przyjdzie równie gwałtowne umocnienie.
Szukam argumentów przemawiających za jedną bądź drugą wersją i liczę na Waszą pomoc.
Jeśli ktoś miałby ochotę posłuchać Petera Zeihana to tu jest chyba najnowszy jego wykład:
vimeo.com/215078563
-
2017/08/03 19:06:24
@WB
"Oparta na tych sygnałach zSwig-u projekja dla wig=u rośnie do pażdziernika /bez korekt po drodze/...."
Ten fragment jest dla mnie frapujący bowiem w wariancie wzrostowym dla wig-u taki scenariusz właśnie mi wychodzi.Potem się rozjeżdżamy ale to na razie nieważne.
Problem w tym,że rynek jak na razie nie jest skłonny do tych wzrostów,
Od listopada 2016 piszę na tym blogu,że jeżeli wzrosty na wig-u 20 to bez większych korekt i tak niby jest.Przez większe korekty rozumiem spadki około 300 pkt i więcej.
-
2017/08/03 19:06:30
@WB
"Oparta na tych sygnałach zSwig-u projekja dla wig=u rośnie do pażdziernika /bez korekt po drodze/...."
Ten fragment jest dla mnie frapujący bowiem w wariancie wzrostowym dla wig-u taki scenariusz właśnie mi wychodzi.Potem się rozjeżdżamy ale to na razie nieważne.
Problem w tym,że rynek jak na razie nie jest skłonny do tych wzrostów,
Od listopada 2016 piszę na tym blogu,że jeżeli wzrosty na wig-u 20 to bez większych korekt i tak niby jest.Przez większe korekty rozumiem spadki około 300 pkt i więcej.
-
2017/08/03 19:06:37
@WB
"Oparta na tych sygnałach zSwig-u projekja dla wig=u rośnie do pażdziernika /bez korekt po drodze/...."
Ten fragment jest dla mnie frapujący bowiem w wariancie wzrostowym dla wig-u taki scenariusz właśnie mi wychodzi.Potem się rozjeżdżamy ale to na razie nieważne.
Problem w tym,że rynek jak na razie nie jest skłonny do tych wzrostów,
Od listopada 2016 piszę na tym blogu,że jeżeli wzrosty na wig-u 20 to bez większych korekt i tak niby jest.Przez większe korekty rozumiem spadki około 300 pkt i więcej.
-
2017/08/03 19:07:57
Coś z komputerem bo burza.
-
2017/08/03 19:09:37
@red007
"ISM załatwia temat"
Mógłbyś mi to wyjaśnić.
-
2017/08/03 19:11:49
WIG20 pod oporem - spodziewam się spadków:
www.bankfotek.pl/view/2089952
-
2017/08/03 19:17:00
@red007
Ponadto na jednym z zaprezentowanych wykresów widziałem,że notowania USD/PLN od 2008 roku to tylko korekta wcześniejszych spadków typu ABC i obecnie jesteśmy w 4 tego C a więc będzie jeszcze 5 wzrostowa w C. Czy z tego wynika,że spadki do 2008 roku to było jakieś A czy też jakaś 1?
-
2017/08/03 19:28:27
@tremors
Dzień dobry.
Wprawdzie w żadnej mierze nie uważam aby moje komentarze mogły zostać zaliczone do interesujących,to jednak czuję się wywołany do tablicy jako stawiający na osłabienie dolara.Zatem czekając na wpisy fachowców przedstawię moją opinię.
Kompletnie nie interesują mnie powody zaistnienia jakiegoś trendu.Nie szukam również żadnego katalizatora zdarzeń,ponieważ musiałbym uznać wyższość jakiejś koncepcji nad inną a takie podejście rodzi możliwość popełnienia błędu.
Uważam,że wykres instrumentu oddaje wszystko co może się wydarzyć i zawiera w sobie te okoliczności,które Pan określa jako"przyczyny takiego ewentualnego stanu rzeczy". Ponieważ jestem średniodystansowcem najważniejszy jest dla mnie kanał formacji i jego wybicie oraz dotarcie w określony cel rozumiany jako wysokość lub jak inni mówią szerokość.Czasami podeprę się falową koncepcją ale dla forex to nie zawsze się sprawdza.Podam przykłady:
Proszę przeczytać o indeksie złotówki i zrozumieć formację kanału na rysunku(notabene sam wcześniej podałem wpisy o przewidywanym przeze mnie umocnieniu złotówki)
Co ja robię jak taki wpis się pojawi?Otóż czekam.A jak wcześniej napisałem,że jestem średniodystansowcem,to mam tą sztukę opanowaną do"perfekcji".
Jak widać zbliżamy się do podanych wartości 72,9.Oznacza to dla mnie możliwość wystąpienia przesilenia.Przekładając to na konkretny język uważam,że nastąpi w najmniejszym wymiarze korekta a w największym odwrócenie trendu.I stąd zakładana korekta na dolarze jest przeze mnie akceptowana.Nie wykluczam przejścia do następnej wysokości czyli 74.
www.ticker.pl/2017/03/20/komentarz-tygodniowy-z-rynku-zlotego-52/
Następne już beż opisywania ale sens ten sam co dla pierwszego przykładu
nowy.tlen.pl/d/#/mails/show?id=c6ced7183cb50072ccd976c8&label=1
pl.investing.com/analysis/frankowiczom-coraz-l%C5%BCej-200184980
Jeśli mogłem być przydatny to OK,jeśli nie to każdy poszukuje swoich rozwiązań.
-
2017/08/03 19:32:27
@
"podczaszy1
2017/08/03 19:09:37
@red007
"ISM załatwia temat"
Mógłbyś mi to wyjaśnić. "
Panie Kolego czy uważa Pan,że tak slaby ISM w stosunku do prognoz pomaga dolarowi czy mu szkodzi?
-
2017/08/03 19:38:16
@tremors
Drugi adres jest jakiś dziwny,może ten będzie dobry.
www.ticker.pl/2017/04/24/trend-na-usdpln-moze-sie-zmienic/
-
2017/08/03 19:51:58
@red007
Czyli nie spodziewasz się już tej 4 w 5 w V? A to ciekawe bo podobno fale ignorują wiadomości tzn, są od nich niezależne.
-
2017/08/03 19:52:37
@red007
Czyli nie spodziewasz się już tej 4 w 5 w V? A to ciekawe bo podobno fale ignorują wiadomości tzn, są od nich niezależne.
-
2017/08/03 20:07:05
@podczaszy1
Ależ spodziewam się i o tym pisałem:
" red.007
2017/08/03 16:40:10
@podczaszy1
Wydaje się,że kończymy 3w5wV,zatem przydałoby się małe podbicie czyli 4w5wV i docisk do punktu G lub odrobinę niżej. "
Chodzi o to,że słabe ISM daje paliwo do zakończenia 3w5wV a po wystąpieniu wzrostu rozumianego jako 4w5wV nastąpi 5w5V do punktu G.
I teraz są trzy warianty:
1.Fala 5w5wV będzie falą załamaną,jak nie przebije dna fali 3w5wV.
2.Fala 5w5wV będzie równa fali 1w5wV i dotrze w punkt G.
3.Fala 5w5wV się wydłuży i zejdzie poniżej punktu G.
Coś dzisiaj mnie nikt nie rozumie,czuję się nieszczęśliwy.:))
-
2017/08/03 20:29:06
@red007
Co by nie mówić to widać,że do bitwy na USD/PLN jesteś przygotowany wszechstronnie.Mnie jako kibica /obserwatora,widza/ interesuje dramaturgia tej rozgrywki tzn, czy w ogóle przystąpisz do walki, czy szybko odklepiesz matę, czy dasz popalić przeciwnikom/tego ci życzę/. Bo jak sam wiesz tu już kilka osób prognozowało dołek na tej parze walutowej-nie wymieniam pseudonimów- no i tak jakby im nie wyszło.
-
2017/08/03 20:45:16
@podczaszy1
Mam świadomość,że sukces będzie określony jako fuks.
Porażka będzie wyśmiana,może pod płaszczykiem litości.
Tacy są Polacy i ja to wiem,bo nie raz w życiu tego doświadczyłem.
Jednak w życiu doszedłem do czegoś,nie zważając na opinie innych i nie mam tu na myśli li tylko dobrego stanu moich finansów ale także pomyślność życia osobistego i rodzinnego
Mam to do siebie,że idę pod prąd a do tego aby tak postępować trzeba być albo diablo odważnym,albo horrendalnie głupim.
Wolność w rozumieniu wyborów postępowania i niezależność myśli to moja dewiza.
Co do decyzji pisałem o"enterze". Palec nad klawiszem zaczął mi drżeć i nie wiem czy to już Parkinson,czy tylko nerwy. :))Dam znać.
-
2017/08/03 20:56:13
@red007
"Tacy są Polacy i ja to wiem"
Mówisz tu nie o Polakach ale o tzw,homosovietikusach.
Twoją postawę doceniam, bo sam jak jestem do czegoś mocno przekonany tak postępuję. Na koniec marca 2016 roku zapowiedziałem szczyt na wig-u 20 i przystąpiłem do szortowania, pomimo docinków.Wyszło i podsumowałem to,stwierdzeniem,że na giełdzie trzeba mieć szczęście, bo to zresztą fakt.
-
2017/08/03 21:28:40
@red007
bardzo dziękuję za obszerną odpowiedź. Pana posty czytam zawsze z bardzo dużym zainteresowaniem.
Czyli przedkłada Pan technikę nad fundamenty. I jak widać po historii Pana wpisów - to działa.
Przyznam, że od kilku lat inwestuję na giełdzie. Inwestycje w waluty do tej pory omijałem, ale ostatnio i one zaczęły mnie interesować. W przypadku akcji skupiam się na fundamentach, stąd pewnie tendencja do przełożenia tego na waluty i próba wytłumaczenia sobie skąd ta deprecjacja dolara, skoro fundamenty USA wydają się solidne (poglądy Zeihana uważam za bardzo logiczne).
Dziękuję za linki - bardzo ciekawe.
-
2017/08/03 21:44:07
Nie wyszła mi prognoza z dołkiem na USDPLN w okolicach 3.6 to może takie coś?: :)
www.bankfotek.pl/view/2089973
-
2017/08/03 21:58:33
@karnakufo
"Nie wyszła mi prognoza z dołkiem na USDPLN w okolicach 3.6"
To ,że nie wyszła to nie błąd ale jeden z wariantów,bo łapanie dołka w silnym trendzie jest trudne.
"Miło",że ktoś wreszcie zaczyna brać pod uwagę 3,40.
"red.007 2017/08/03 13:22:55
Została jeszcze linia prowadzona po dołkach 2011,2014 i to jest ostatnia deska ratunku dla dolara,obecnie to poziom ok.3,40."

Osobiście uważam,że za wcześnie na tak radykalne wnioski o osiągnięciu takiego poziomu tym bardziej,że nieosiągnęliśmy jeszcze zalożonego 3,55 ale jak wspomnialem gdzies wcześniej po korekcie może się to zdarzyć.
-
2017/08/03 22:18:34
@red.007
Faktycznie Ty już wcześniej wspominałeś o tym poziomie 3.4 , zobaczymy jak to będzie.
Łapanie dołka nie jest łatwe, stąd chyba lepiej obserwować kiedy rynek sam podpowie - mam na myśli pokonanie TEGO oporu, od którego zacznie się wspinaczka, jak na razie wykres idzie jak nóż w masło po stronie spadków więc misiek panem jest i już. :)
-
2017/08/03 22:35:55
@karnakufo
Jeśli masz na myśli sygnał kupna to jak najbardziej,tylko jak to w życiu bywa jedni będą uważać,że wzrost to tylko korekta inni uznają,że już się "zaczęło".

Podoba mi się w Twoim malunku jedno-38,2 zniesienia fibo ale to jeszcze nie ten czas(chyba).
-
2017/08/03 22:54:28
@karnakufo
Tak na konie,to gdzieś nie dawno pisałem do @carrie o funcie do złotówki i też przedstawiłem koncepcję zniesienia wzrostów od 2008 a policzyłem na piechotę,że ponieważ minęliśmy zniesienie 0,618 to zostaje 0,786 które daje 4,50 i ewentualnie 0,886 które daje daje 4,30.
Niestety objechała mnie,że wzrost od 2008 nie jest impulsem,to skuliłem uszy po sobie.
Choć gdzieś w swoich planach mam zakodowanego funta po 4,50 ale to dalsza przyszłość.
Dobranoc
-
2017/08/04 08:15:53
@tremors
Taka uwaga ale już ostatnia,bo za dużo mnie na blogu.
Jeśli bierze Pan pod uwagę logikę i fundamenty,to i owszem sprawdzają się jako metoda w odniesieniu do chociażby SP500(dobre fundamenty SP500 rośnie i rośnie) i ogólnie do giełd.
Na walutach bardziej rządzą emocje rozumiane jako oczekiwania.Tak było z dolarem jak skończyli dodruk a potem oczekiwania na podwyżki Fed.
Teraz rynek wbił sobie do głowy,że będzie koniec dodruku euro i podwyżki stóp EBC.
Super Mario dwoi się i troi aby być gołębim,co nic nie daje,bo rynek ma takie oczekiwania i wie swoje.Uważam,że Mario popełnia błąd, ponieważ chcąc utrzymać słabe euro powinien ogłosić bliski koniec dodruku i jedną podwyżkę,wówczas rynek potraktowałby to jako sprzedaż faktu i euro by się osłabiło nie mając paliwa w dalszym oczekiwaniu a tak Mario swoje ,rynek swoje.
Sumując:fundamenty ważna rzecz ale dla walut nie najważniejsza.
-
2017/08/04 09:49:22
Ciekawa analiza przepływów w funduszach:

acemarketu.com/?p=246441
-
2017/08/04 10:12:39
W dzisiejszym parkiecie dyskusja na temat Małe spółki pod presją. W tej dyskusji
Piotr Neidek z DM m Bank pisze:reasumując nasuwa się myśl,że raz na 10 lat interesy małych i dużych spółek zaczynają się rozjeżdżać, w wyniku czego na parkiet wchodzą nieżwiedzie.
Całą tą dyskusję zaczynam traktować jako małe ostrzeżenie,że moja koncepcja dot.Swig-u może zacząć podlegać jakimś turbulencją, no chyba,że "ściągnęli" to z blogu WB.
-
2017/08/04 10:13:15
W dzisiejszym parkiecie dyskusja na temat Małe spółki pod presją. W tej dyskusji
Piotr Neidek z DM m Bank pisze:reasumując nasuwa się myśl,że raz na 10 lat interesy małych i dużych spółek zaczynają się rozjeżdżać, w wyniku czego na parkiet wchodzą nieżwiedzie.
Całą tą dyskusję zaczynam traktować jako małe ostrzeżenie,że moja koncepcja dot.Swig-u może zacząć podlegać jakimś turbulencją, no chyba,że "ściągnęli" to z blogu WB.
-
2017/08/04 11:56:15
@red.007
Dziękuję jeszcze raz za cenne uwagi.
Dla osób interesujących się geopolityką podrzucę dość ciekawy wykład Georga Friedmana, w którym opowiada o ogólnych celach polityki USA:
www.youtube.com/watch?v=4i-RF6EhLZs
-
2017/08/04 14:36:43
@podczaszy1
No to po danych z USA mamy 4w5wV.
Przyszły tydzień zakupy po wystąpieniu 5w5wV.
-
2017/08/04 14:42:01

@tremors:
"Dla osób interesujących się geopolityką podrzucę dość ciekawy wykład Georga Friedmana, w którym opowiada o ogólnych celach polityki USA:
www.youtube.com/watch?v=4i-RF6EhLZs"

Chyba to co zwykle, czyli "Chwała Wielkiej Polsce!". :)
-
2017/08/04 14:56:11
O Polsce też wspomina - jak prawie zawsze zresztą ;-) Ciekawie mówi o Ukrainie.
Wizja Friedmana - tak chętnie podchwytywana przez narodowców i środowiska prawicowe - zakładająca znaczne wzmocnienie pozycji naszego kraju w wyniku zacieśnienia współpracy z USA, pozostaje w sprzeczności z wizją przyszłości Zeihana - zgodnie z którą USA na fali tendencji izolacjonistycznych, wycofuje się z naszej części Europy - nie chcąc angażować się w strefę zakładanego przez niego konfliktu.
Bardzo jestem ciekaw, która z tych wizji się ziści. Obawiam się, że Zeihana.
-
2017/08/04 15:02:17
@red.007:
"No to po danych z USA (...)"

Stopa bezrobocia wyrównała majowy dołek (4,3). W okresie minionego pokolenia w każdym z cykli Juglara (zgodnie z którym porusza się stopa bezrobocia) S&P 500 był w 93 sesji po końcu miesiąca, w którym po raz ostatni przed wzrostem osiągane było cykliczne minimum stopy bezrobocia w USA, wyżej niż na koniec tego miesiąca o przynajmniej 2,2 proc. To daje - nawet jeśli od sierpnia stopa bezrobocia w USA zacznie cykliczny wzrost - S&P 500 powyżej 2526 w połowie grudnia. Projekcja oparta na datach 31 maja 2007, 30 kwietnia 2000, 31 marca 1989 oraz 31 maja 1979 - czyli datach cyklicznych dołków stopy bezrobocia w USA) rośnie ciurkiem do 2700 w grudniu. To wszystko sugeruje, że ewentualne spadki w najbliższych tygodniach będą jeszcze okazją do krótkoterminowych zakupów.
-
2017/08/04 15:04:20
@007
@podczaszy
@konsultant
Doprawdy podziwiam Waszą wytrwałość w szukaniu dołka na USDPLN.
-
2017/08/04 15:07:56
@tremors:
"Wizja Friedmana - tak chętnie podchwytywana przez narodowców i środowiska prawicowe - zakładająca znaczne wzmocnienie pozycji naszego kraju w wyniku zacieśnienia współpracy z USA, pozostaje w sprzeczności z wizją przyszłości Zeihana - zgodnie z którą USA na fali tendencji izolacjonistycznych, wycofuje się z naszej części Europy - nie chcąc angażować się w strefę zakładanego przez niego konfliktu.
Bardzo jestem ciekaw, która z tych wizji się ziści. Obawiam się, że Zeihana."

Ma Pan może odnośnik do jakiegoś tekstu, w którym ten Zeihan przedstawia całościowo swoje wizje? Ja znalazłem na razie tylko coś takiego:

www.bigspeak.com/Peter-Zeihan-on-geopolitics
-
2017/08/04 15:09:53
@tremors
"Bardzo jestem ciekaw, która z tych wizji się ziści. Obawiam się, że Zeihana."

- Według Bartosiaka to jest kwestia zasobów amerykańskich. Jeśli zasobów (pieniądze, militaria) wystarczy, to izolacjonizmu nie będzie. Póki co, chyba jeszcze do końca nie oszacowali swoich sił, więc na dwoje babka wróżyła.




-
2017/08/04 15:13:06
@WB
Rozumiem.
Ale dla dolara wersja korekty nadal w mocy?
Wpasujemy się w dołek dolara i korektę dolara robimy w czasie tych ewentualnych spadków na SP500 w najbliższych tygodniach.
Dobrze myślę czy znowu coś pokręciłem?
-
2017/08/04 15:17:16
@carrie
"Doprawdy podziwiam Waszą wytrwałość w szukaniu dołka na USDPLN."
Wybacz Carrie,może faktycznie za dużo pisaniny,najlepiej pewnie napisać kupiłem-sprzedalem.
Więcej grzeszył nie będę.:))
Tylko doprowadzę sprawę do końca.
-
2017/08/04 15:19:54
@ carrie
Nie wkręcaj mnie w szukanie dołka na dularze.
-
2017/08/04 15:27:28
@podczaszy1
Trochę mała ta 4w5wV,przydałoby się do 3,60.
-
2017/08/04 15:33:53
@WB
Zeihan jest autorem dwóch książek - pierwszą "The accidental superpower" czytałem i mogę śmiało polecić. Drugą "The absent superpower" mam zamiar przeczytać w czasie najbliższego urlopu.
Generalnie trochę informacji można znaleźć na jego stronie:
zeihan.com/
(pisane przez niego artykuły znajdują się w sekcji newsletter)
Szczerze polecam obejrzeć wykład, do którego link wkleiłem w moim pierwszym poście - zarys jego przemyśleń został tam w zwartej formie przedstawiony.

@ewiggin
według mnie Bartosiak zachłyśnięty jest kwestiami militarnymi i niemal pomija ekonomię, na której co sam przyznaje się nie zna. Niezbyt rozumiem jak można zajmować się geopolityką, z pominięciem kwestii ekonomii. Moim zdaniem zbyt bagatelizuje on USA, przedstawiając ten kraj w czarnych barwach. Nagły rozwój technologii wydobycia ropy z łupków wprowadził fundamentalną zmianę w sytuacji USA - czego Bartosiak niemal nie dostrzega.
-
2017/08/04 15:38:45
@red007
Między 2 a 3 sierpnia był zdaje się większy wzrost niż ten dzisiaj do teraz.
-
2017/08/04 15:42:50
@podczaszy1
Potrzeba mi takiego wzrostu jak ten z 27.07
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10d&t=c&a=ln&b=1
Jak go nie będzie to może oznaczać,że mamy naprawdę mocny trend spadkowy,zobaczymy.
-
2017/08/04 15:50:34
@podczaszy1
No,trochę podciągnęli.
Chodzi o tzw kropkę nad i
-
2017/08/04 16:20:26
@red.007:
"Ale dla dolara wersja korekty nadal w mocy?
Wpasujemy się w dołek dolara i korektę dolara robimy w czasie tych ewentualnych spadków na SP500 w najbliższych tygodniach."

Wychodzi mi w sierpniu-wrześniu korekta wzrostowa na dolarze i spadkowa na akcjach. Trudno nie wiązać jednego z drugim. Po dzisiejszej wstępnej reakcji dolara na dobre dane z USA widać, że dolar jest chyba gotowy na odbicie. Ciekawe, czy akcje dziś spadną w USA. Na razie DAX się cieszy jak głupi, co sugeruje, że to gra o sumie zerowej.
-
2017/08/04 16:34:23
@WB
Tak,faktycznie grunt pod korektę przygotowany,choć wczorajszy ISM nieco rozczarował.
No cóż jak znacząco wybije dołek z 26/27.07,to trzeba się przeprosić z Elliotem i dokonać zakupów.Czwórki bywają męczące i sieją zwątpienie więc jeszcze poczekam.
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10d&t=c&a=ln&b=1
-
2017/08/04 16:43:08
Jak Pan Wojciech straszy korektą to JEDZIEMY W GÓRĘ.
-
2017/08/04 16:49:30
Ciekawe, że w lipcu stopa bezrobocia pozostała na takim samym poziomie jak w czerwcu. Coś takiego nie powinno się zdarzyć przy silnej gospodarce. Jedyne dwa przypadki w ostatnich latach, kiedy coś takiego nastąpiło, to lipiec 2012 i lipiec 2009. W obu przypadkach były to lata w którym stopa bezrobocia rosła. Wcześniej coś takiego zdarzało się rok w rok w latach 1998-2002. To też był okres wzrostu stopy bezrobocia.

W październiku 2015 zrobiłem projekcję wysokości stopy bezrobocia w naszym kraju, która osiągała cykliczny dołek na 7,25 proc. w marcu 2017 (w czerwcu i lipcu br. było 7,1 proc.):

wojciechbialek.blox.pl/resource/stopabezrobociaprojekcja5.png

wojciechbialek.blox.pl/2015/10/Projekcja-wysokosci-stopy-bezrobocia.html

Co prawda ostatecznie doszedłem wtedy do wniosku, że dołek stopy bezrobocia wypadnie w maju 2018, ale to lipcowe zatrzymanie spadku stopy bezrobocia jest zastanawiające.

Tym bardziej, że kitchinowo słabnie od marca dynamika sWIG-u a PMI spadł w lipcu do najniższego poziomu od listopada:

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=12587

-
2017/08/04 18:16:00
@tremors
"
według mnie Bartosiak zachłyśnięty jest kwestiami militarnymi i niemal pomija ekonomię, na której co sam przyznaje się nie zna. Niezbyt rozumiem jak można zajmować się geopolityką, z pominięciem kwestii ekonomii. Moim zdaniem zbyt bagatelizuje on USA, przedstawiając ten kraj w czarnych barwach. Nagły rozwój technologii wydobycia ropy z łupków wprowadził fundamentalną zmianę w sytuacji USA - czego Bartosiak niemal nie dostrzega."

- Czasem Bartosiak jednak wspomina o ekonomii, np. gdy mówi o tym, że kryzys z 2007 r. bardzo USA dotknął w związku z czym mają obecnie najmniej okrętów w linii od wielu, wielu lat. Co prawda, teraz jest plan Trumpa na odbudowę floty, jednak Chińczycy wodują okręty dwa razy szybciej. Inną kwestią jest ich jakość i możliwości - tutaj trudno mi oceniać. No ale same pieniądze nie strzelają i nie pływają po oceanach.
A skoro upatruje Pan świetlanej przyszłości USA w związku z łupkami to skąd ten pesymizm, że będą się izolować?







-
2017/08/04 18:16:28
@tremors
"
według mnie Bartosiak zachłyśnięty jest kwestiami militarnymi i niemal pomija ekonomię, na której co sam przyznaje się nie zna. Niezbyt rozumiem jak można zajmować się geopolityką, z pominięciem kwestii ekonomii. Moim zdaniem zbyt bagatelizuje on USA, przedstawiając ten kraj w czarnych barwach. Nagły rozwój technologii wydobycia ropy z łupków wprowadził fundamentalną zmianę w sytuacji USA - czego Bartosiak niemal nie dostrzega."

- Czasem Bartosiak jednak wspomina o ekonomii, np. gdy mówi o tym, że kryzys z 2007 r. bardzo USA dotknął w związku z czym mają obecnie najmniej okrętów w linii od wielu, wielu lat. Co prawda, teraz jest plan Trumpa na odbudowę floty, jednak Chińczycy wodują okręty dwa razy szybciej. Inną kwestią jest ich jakość i możliwości - tutaj trudno mi oceniać. No ale same pieniądze nie strzelają i nie pływają po oceanach.
A skoro upatruje Pan świetlanej przyszłości USA w związku z łupkami to skąd ten pesymizm, że będą się izolować?







-
2017/08/04 18:16:41
@tremors
"
według mnie Bartosiak zachłyśnięty jest kwestiami militarnymi i niemal pomija ekonomię, na której co sam przyznaje się nie zna. Niezbyt rozumiem jak można zajmować się geopolityką, z pominięciem kwestii ekonomii. Moim zdaniem zbyt bagatelizuje on USA, przedstawiając ten kraj w czarnych barwach. Nagły rozwój technologii wydobycia ropy z łupków wprowadził fundamentalną zmianę w sytuacji USA - czego Bartosiak niemal nie dostrzega."

- Czasem Bartosiak jednak wspomina o ekonomii, np. gdy mówi o tym, że kryzys z 2007 r. bardzo USA dotknął w związku z czym mają obecnie najmniej okrętów w linii od wielu, wielu lat. Co prawda, teraz jest plan Trumpa na odbudowę floty, jednak Chińczycy wodują okręty dwa razy szybciej. Inną kwestią jest ich jakość i możliwości - tutaj trudno mi oceniać. No ale same pieniądze nie strzelają i nie pływają po oceanach.
A skoro upatruje Pan świetlanej przyszłości USA w związku z łupkami to skąd ten pesymizm, że będą się izolować?







-
2017/08/04 18:58:26
@ red007
No to masz te swoje 4-5 groszy .
-
2017/08/04 19:47:45
@podczaszy1
Jestem już spokojny,bo 3,62 nie powinniśmy wybić.
Może początkiem tygodnia plan się powiedzie ale po dzisiejszym sporym wyskoku nie spodziewam się abyśmy zeszli poniżej punktu G.Raczej powrót w okolice dna 3w5wV czyli dzisiejszego minimum.Jakieś podwójne dno może się ukształtować.
Powiem Ci,że żona namawiała mnie na dzisiejsze ranne zakupy ale ja oczywiście po swojemu.:))
-
2017/08/04 20:21:01
@ewiggin
Izolowanie się USA nie wynika z ich słabości ekonomicznej. To zmiana polityki przez USA związana z rachunkiem korzyści i strat. W sumie izolowanie się to nienajlepsze określenie. Amerykanie nie tyle będą się izolowali, co ograniczali swoją wszechobecność - utrzymując obecność tam gdzie mogą na tym zarobić i wychodząc z pozostałych miejsc.
Od niemal końca II wojny światowej USA na mocy układów z Bretton Woods pełniło rolę światowego policjanta. Zagwarantowało znacznej liczbie krajów swobodę handlu, w tym swobodę poruszania się szlakami morskimi (po II wojnie światowej USA pozostały jedyną liczącą się potęgą morską) - w zamian za uznanie wiodącej roli USA w walce z ZSRR. Taki układ przez wiele lat działał z korzyścią zarówno dla USA, jak i - a nawet przede wszystkim - dla państw, które na to przystały - głównie eksporterów. Wraz z upadkiem ZSRR układ ten powoli tracił dla USA sens. Same USA z układu tego czerpały przede wszystkim korzyści związane z bezpieczeństwem (szachowanie najgroźniejszego rywala - ZSRR), a nie korzyści ekonomiczne. USA są państwem stosunkowo mało wpiętym w system handlu międzynarodowego - mają ogromny rynek zbytu u siebie i ich dochody z eksportu nie przekraczają 16 % PKB.
Granie roli światowego policjanta już im się po prostu nie opłaca.
USA uważają Rosję za zbyt słabą aby mogła zagrozić bezpieczeństwu USA. Wbrew temu co mówi Bartosiak - nie ma w USA wcale powszechnego przeświadczenia, że Chiny będą w stanie im zagrozić. Tacy analitycy jak Ian Bremmer, Friedman czy Zeihan podobnie jak pan Wojciech Białek przewidują Chinageddon, skutkiem którego będzie wg nich zamknięcie się Chin na świat, celem poukładania rzeczy w kraju, a nie ich ekspansja. Uważają, że obecne kupowanie przez Chińczyków wszystkiego co się da to nie przejaw ekonomicznej siły, a ucieczka kapitałów - przed pęknięciem wielu istniejących na rynkach chińskich baniek.
Jak będzie - zobaczymy. W każdym razie ciekawe czasy przed nami.
-
2017/08/04 21:12:10
@tremors
"Izolowanie się USA nie wynika z ich słabości ekonomicznej. To zmiana polityki przez USA związana z rachunkiem korzyści i strat."
Handel z Chinami był problemem od wieków. Wojny opiumowe miały za zadanie zrównoważyć bilans handlowy z tym krajem. Chiny były i są prawie samowystarczalne.
Kiedyś handel z tym krajem oznaczał znikanie rezerw złota. Dziś można dodrukować papier bez ryzyka inflacji (gdyż CHRL jest dostarczycielem deflacji), natomiast koszty widzimy obserwując strefy rdzy. Reasumując, nie jest nawet istotne czy US zarabiają na handlu z CHRL, ważne, że Chiny dzięki zewnętrznym rynkom zbytów rozwijają się tak szybko,że zagrażają Stanom militarnie. Oczywiście lobby globalizacyjne jest potężne i dziwię się ,że nie było dotąd innych prób załatwienia sprawy.......
-
2017/08/04 22:02:24
@red007
Bardzo cenię Twoje komentarze. Nie rozumiem Twojej strategii dlaczego jak wierzysz w dołek na 3.55 nie zaczynasz kupować partiami od 3.60? Przecież w dołek nigdy się nie trafi a czasami występuje formacja V i wówczas zostajesz na peronie.


-
2017/08/04 22:34:27
@Właśnie wróciłem z gór, siadłem przy MS i po analizie moje aktualne prognozy generalnie się nie zmieniają ale trochę bardziej je uściślam:

1) Spodziewam się rozpoczęcia spadków na W20 w przyszłym tygodniu
2) Długość trwania spadków 3-4 tygodnie
3) Spadki powinny być dosyć dynamiczne
4) Prognozowane zasięgi:
W20: 2200-2250
MWig40: ok. 4700
Swig80: 15100-15200
Dax: ok. 11500
SP500: 2350-2380
5) Po zakończeniu spadków i krótkiej konsoli ruszamy na ostatnią silną falę w cyklu hossy
-
2017/08/04 22:34:46
@Właśnie wróciłem z gór, siadłem przy MS i po analizie moje aktualne prognozy generalnie się nie zmieniają ale trochę bardziej je uściślam:

1) Spodziewam się rozpoczęcia spadków na W20 w przyszłym tygodniu
2) Długość trwania spadków 3-4 tygodnie
3) Spadki powinny być dosyć dynamiczne
4) Prognozowane zasięgi:
W20: 2200-2250
MWig40: ok. 4700
Swig80: 15100-15200
Dax: ok. 11500
SP500: 2350-2380
5) Po zakończeniu spadków i krótkiej konsoli ruszamy na ostatnią silną falę w cyklu hossy
-
2017/08/04 23:10:43
@tremors
Ewentualny, przyszłoroczny Chinageddon nie będzie w dłuższym terminie aż takim problemem, bo cykliczna wojna hegemoniczna przypada dopiero na lata czterdzieste XXI w. - więc to raczej będzie problem dla naszych dzieci i wnuków. Obawiam się jednak, że zachodzi już słońce dla Zachodu.
-
2017/08/04 23:14:21
@mac-erson
Mam nadzieję, że chociaż 2250 na W20 się sprawdzi, bo dzisiaj wziąłem z nudów małą s-kę. Ale naprawdę ta "czwórka" jest mało przewidywalna.
-
2017/08/04 23:23:38
@ewiggin
"Mam nadzieję, że chociaż 2250 na W20 się sprawdzi, bo dzisiaj wziąłem z nudów małą s-kę."
Ja jeszcze L-ek wszystkich nie zamknąłem bedę zamykał poniedziałek - wtorek ale znowu ja mam zasadę, że gram z trendem głównym a w tym roku jest to zdecydowanie L. Wystarczającą nagrodą dla mnie będzie jak rynek spadnie i kupię taniej akcje :)
Oczywiście bedę Tobie kibicował.
-
2017/08/05 00:44:06
@007
Wybacz Carrie,może faktycznie za dużo pisaniny,najlepiej pewnie napisać kupiłem-sprzedalem.
Więcej grzeszył nie będę.:))
Tylko doprowadzę sprawę do końca.

Jak chcesz. Ja kupiłam USDCHF jakoś niedawno i liczę na dodatnie swapy i interwencje SNB :-P
To taka średnio-terminowa idea. Z drugiej strony dołki z maja 2016 wypadałoby jakoś naruszyć przed korektą. Zostawiam to na przyszły tydzień. Piątek jest dobry na zamykanie pozycji. Tylko pary jenowe chodzą bez odpoczynku. Londyn i NY są bardziej leniwe i bojaźliwe.
-
2017/08/05 00:47:26
@ewiggin
Mam nadzieję, że chociaż 2250 na W20 się sprawdzi, bo dzisiaj wziąłem z nudów małą s-kę. Ale naprawdę ta "czwórka" jest mało przewidywalna.

Ja bym kupowała w okolicy 2150, a nawet niżej. Nie powinno spaść poniżej 2000.
:-D
-
2017/08/05 00:51:08
@mac-erson
Bardzo cenię Twoje komentarze. Nie rozumiem Twojej strategii dlaczego jak wierzysz w dołek na 3.55 nie zaczynasz kupować partiami od 3.60? Przecież w dołek nigdy się nie trafi a czasami występuje formacja V i wówczas zostajesz na peronie.

007 czeka na sygnał...
... ode mnie :-P

Don't make a pressure ;-)
-
2017/08/05 00:56:45
@007
@konsultant
stooq.pl/q/?s=dx.f&c=20y&t=p&a=lg&f=e0x3&b=0
Lojalnie ostrzegam, że jak się teraz nie podniesie, to będzie 8, a może i 7 z przodu.
-
2017/08/05 01:01:21
@007
@konsultant
stooq.pl/q/?s=gc.f&c=10y&t=p&a=lg&b=0
Podwójny szczyt to najmniejszy zasięg.
-
2017/08/05 08:37:35
@ mac-erson
Otworzę przed Tobą zamysły serca mego.Przez wiele lat podpinałem się pod trend wzrostowy i nie spinałem się w określaniu dołka.Ostatni raz to był październik 2016 akurat na górce,bo pomyślałem,że po wybiciu września będzie szło do góry.Przełom października i listopada wystraszył mnie solidnie i pod koniec roku sprzedałem,może nawet trochę przypadkiem,bo miały być inwestycje w nieruchomości,z których ostatecznie nic nie wyszło.Takie operacje w przeszłości wykonywałem raz,czasami dwa razy w roku i nie było potrzeby pisać o oczywistościach.Jeśli moja obecna filozofia inwestowania przypominałaby poprzednie,to albo już byłbym w dolarze albo,jak mówisz,kupowałbym partiami na coraz niższych dołkach.Wystrzegałem się gry przeciw trendowi.Na czas obecny dolara widzę jako walutę,która będzie się osłabiać więc jak tu się podpiąć pod trend mając na myśli zakup fizycznego papieru.Zagranie będzie agresywne przeciwko trendowi.Zagranie będzie tylko na korekcyjne odbicie.Sumując,określenie dołka ma w tym akurat przypadku pierwszorzędne znaczenie,bo chodzi"tylko" o jakieś 20-30 groszy zarobku.Napisałem gdzieś ostatnio do @carrie:będzie punkt G,będzie zakup a jak nie to nie,właśnie ze względu na tylko korekcyjny charakter obicia.Gdybym wierzył w trwałe wzrosty pewnie obojętny byłby dla mnie nawet wtórny dołek i czekałbym sobie na nowe szczyty.Ich w moim odczuciu nie będzie.Może moje ostatnie wpisy i rozterki są przesadzone ale ja jeszcze w życiu tak nie próbowałem grać,czekając raczej na sygnał kupna i może być porażka w określeniu dołka.Obecnie liczenie falek to trochę dziecinana i ten kto kupił dolara wczoraj rano,już zrobił dobrze.Liczenie falek na małych interwałach jest trudne i może wprowadzać w błąd.W tej sekwencji w,której jestem powinniśmy dotrzeć do punktu G.Jest jeszcze sekwencja prowadząca kurs w okolice 3,50,nie pisałem o tym żeby nie wprowadzać chaosu informacyjnego.Tak więc jest jeszcze na co czekać.Oczywiście wszystko może runąć jak domek z kart,tak w jedną,jak i w drugą stronę.I to jest dla mnie pasjonujące.:)
-
2017/08/05 09:25:46
Rosnij mój dolar rosnij mój jen rosnij mój CHeF.
-
2017/08/05 09:34:36
@mac-erson
"... ale znowu ja mam zasadę, że gram z trendem głównym..."

- Right, ale zasady są ponoć po to, żeby je łamać ;-)
Tę małą s-kę i tak zabezpieczyłem opcjami - co by za dużo nie popłynąć. Już mi się znudziło siedzieć poza rynkiem.
-
2017/08/05 10:30:34
Nie wiem skąd to niedźwiedzie nastawienie dla naszego WIG20 u znaczących użytkowników tego bloga (sam w pewnym momencie uległem tym wpływom), bo gdy się spojrzy na wykres to trend jest nad wsparciami, a wyprzedzanie rynku (pod spadki) może być ryzykowne, stąd uważam, że nadal obowiązuje średnioterminowe L i gra z trendem :
www.bankfotek.pl/view/2090208
www.bankfotek.pl/view/2090209
www.bankfotek.pl/view/2090204
www.bankfotek.pl/view/2090205
www.bankfotek.pl/view/2090206
www.bankfotek.pl/view/2090207
-
2017/08/05 10:49:37
-
2017/08/05 11:48:44
Gdzie tu sygnały do głębokiej korekty, jak nawet godzinny preferuje L:
www.bankfotek.pl/view/2090213
-
2017/08/05 16:47:26
@karnak
Masz rację. Nie ma żadnych sygnałów na S, dlatego też nikogo nie namawiam bo zagrałem wbrew sztuce kierując się li tylko nadchodzącym dołkiem 40-tygodniowym. Ale ryzyko mam pod kontrolą więc jest o.k.
-
2017/08/05 17:56:30
W ciekawym miejscu jest mWIG40. To w którą stronę przechyli szalę zadecyduje o dalszych jego losach:
www.bankfotek.pl/view/2090251
-
2017/08/05 18:07:25
W segmencie WTF?!!

Argentina Offers 100-Year Bonds

Argentina startled the markets by issuing $2.75bn worth of century bonds, with an effective yield of 8 per cent. You might have thought this would be a hard thing to sell. After all, Argentina has defaulted on its debts eight times in its 200-year history, with no fewer than five defaults in the past century alone, most recently in 2014
www.ft.com/content/0c73b8f4-5670-11e7-9fed-c19e2700005f


Kraj ktory zbankrutowal 5 razy w ciagu 100lat, sprzedaje 100 letnie obligacjie.

WRESZCIE NAMACALNY DOWOD ZE MAMY SUPER BANKE NA RYNKU OBLIGACJI !
-
2017/08/05 18:10:30
JEREMY GRANTHAM:
-> this time is different and US stock market is not in the bubble mode
-> EM stock market to outperform US
charlierose.com/videos/30816
-
2017/08/05 18:18:26
WIG20 - jesteśmy porównywalnie w styczniu 2004 roku :
www.bankfotek.pl/view/2090252
-
2017/08/05 18:34:42
-
2017/08/06 10:03:17
@mac-erson
"
1) Spodziewam się rozpoczęcia spadków na W20 w przyszłym tygodniu...
"

Moim zdaniem jeszcze nie teraz. Teraz powinny byc przez jakies 2-3 tygodnie delikatne wzrosty. Dolek na poczatku wrzesnia.

Dobrze to widac na DAXie. Od kilku tygodni jest slaby i zeby zaczela sie kolejna fala slabosci musi to na chwile pojsc do gory, poprawic sie sentyment itd.
-
2017/08/06 12:01:51
-
2017/08/06 12:37:40
juureke.30

"analizy-rynkowe.pl/czy-bankowa-hossa-na-gpw-moze-trwac-dalej/"
Sorki ale zawarta tam koncepcja "brzydkiego podwójnego dna" to dla mnie jakaś porażka :)
-
2017/08/06 12:48:13
Ten pan analityk z Bożej Łaski przewidywał w analizach rynkowych w 2014 roku USDPLN w kierunku 2.00
-
2017/08/06 13:03:32
@ karnakufo
"WIG20 - jesteśmy porównywalnie w styczniu 2004 roku :"

Moim zdaniem jesteśmy (odpowiednio w zależności do hossy):
- koniec września 1996
- kwiecień 2004
- styczeń 2010

Ja cały czas nie wykluczam ( bo zakładałem tak wstępnie wchodzą w rynek w połowie czerwca), że ta falka dojdzie do strefy 2420-2450 nie mniej nawet jeśli tam dojdzie to i tak powinna być potem szybka ale głęboka korekta do strefy 2220-2250 zgodnie ze schematami hossy z poprzednich wcieleń :)
Dodatkowo dla mnie istotny jest czas - dołek 40 tyg. powinien nastąpić na przełomie sierpnia i września a najpóźniej do połowy września.
Dlatego na ewentualne szczyty powyżej 2400 mamy moim zdaniem jeszcze max. tydzień.

W związku z powyższym cały czas utrzymuję pozycję L ale zamknąłem połowę L-ek (take profit) w zeszłym tyg. a na pozostałe ustawiłem obecnie Stop 2350, który w razie rozwoju sytuacji na rynku będę przesuwał w górę lub zamienię na tp.

-
2017/08/06 13:14:30
@ carrie-anne.moss @ewiggin
"Mam nadzieję, że chociaż 2250 na W20 się sprawdzi"
"Ja bym kupowała w okolicy 2150, a nawet niżej. Nie powinno spaść poniżej 2000.
:-D"

W obecnej hossie stawiam na siłę dwóch ważnych linii trendowych długoterminowych - jednej przebitej a drugiej wspierającej od dołu. Wnioskuję, że nie spadniemy już na pewno poniżej strefy 2200-2220.
-
2017/08/06 13:19:35
-
2017/08/06 14:31:45
@konsultant121
"Brawo PIS."

Za co te brawa ?
Za to, że pomimo planowanej dalszej poprawy koniunktury w naszym otoczeniu wzrośnie deficyt ?
Proponuje skończyć z prorządową propagandą na tym blogu. Rząd jest wystarczająco w tym dobry i nie potrzebuje wsparcia...
-
2017/08/06 14:59:41
@konsultant121

"konsultant121 2017/08/06 12:01:51
stooq.pl/n/?f=1190168
Brawo PIS."

Z calym szacunekiem, ale to czysty idiotyzm jest.

W tym roku i nastepnym mamy szczyt koniunktury. Wiec jak Morawiecki uwaza za sukces ze "deficyt nie przekroczy 3% PKB" TO POWINIEN ISC SIEDZIEC bo zadluza mnie i Polakow!
Co jak bedzie recesja, a kiedys bedzie to deficyt bedzie 10% ?!!

W tlustych latach powinien byc budzet zrownowazony. Ale lewactwo (a gospodarczo PiS to PRL i Gomulka), tego nie zrozumie.
-
2017/08/06 15:08:57
A propos Gomułki to u niego nie było żadnego zadłużenia i żadnego deficytu.
-
2017/08/06 18:58:40
Jak widać czarno na białym jeszcze daleka droga (wybicie górą kanalu spadkowego) do L średnioterminowego na USDPLN:
www.bankfotek.pl/view/2090463
-
2017/08/06 20:32:53
Jeden z liderów hossy PKOBP nadal utrzymuje się w kanałe wzrostowym:
www.bankfotek.pl/view/2090467
-
2017/08/06 21:48:50
W. Białek
Aktualny sentyment dla euro wyrażony wielkością długiej pozycji spekulacyjnej(najwyższa od 2011r) sugeruje możliwość wzrostu kursu dolara i korektę na rynkach akcji

pl.investing.com/economic-calendar/cftc-eur-speculative-positions-1611
www.yardeni.com/pub/commit.pdf

Od dołka w lutym 2016 wzrost S&P 500 trwa już 77 tyg. ( nie licząc tygodnia z dołkiem intraday) .Czyli do zakończenia 2 pełnych cykli 40 tyg, brakuje około trzech tygodni, które z powodzeniem mogłaby wypełnić spadkowa faza cyklu a potem powrót hossy na długie tygodnie. Pojawiła się jednak pewna wypowiedź z cyklu tym razem będzie inaczej,która uświadomiła mi,że może być dokładnie odwrotnie.

www.zerohedge.com/news/2017-08-04/jim-paulsen-bull-market-could-continue-forever

Jeżeli dodamy do tego wypowiedź szefowej FED-u że nie spodziewa się kryzysu finansowego w najbliższej przyszłości to może jednak ten optymizm jest jednak zbyt duży i czas poważnie rozważyć scenariusze charakterystyczne dla lat zakończonych na 7. Oto jeden z nich:

www.financialsense.com/frank-barbera/2017-bull-market-time-run-out

Co Pan sądzi o prawdopodobieństwie takiego rozwoju wypadków?

-
2017/08/06 22:17:45
W. Białek
Spodobała się Panu ta "zabawa historią"? To chyba Pan najbardziej lubi w tej analitycznej robocie i stosuje na blogu od samego początku.

W nawiązaniu do wpisu o Chinagedonie przyszedł mi pomysł na określenie czasu jego rozpoczęcia. Ale o tym w następnym wpisie.
-
2017/08/07 00:25:21
@sunday68:
"Pojawiła się jednak pewna wypowiedź z cyklu tym razem będzie inaczej,która uświadomiła mi,że może być dokładnie odwrotnie.

www.zerohedge.com/news/2017-08-04/jim-paulsen-bull-market-could-continue-forever "

Jest tego więcej:

"zillioner 2017/08/05 18:10:30
JEREMY GRANTHAM:
-> this time is different and US stock market is not in the bubble mode
-> EM stock market to outperform US
charlierose.com/videos/30816"
-
2017/08/07 00:37:28
^ To sygnały potwierdzające rosnące prawdopodobieństwo korekty. 3 projekcje, które tu prezentowałem w ostatnich miesiącach - oparte na wzorcu dekadowym, stopie bezrobocia poniżej 4,4 proc. i VIX-ie poniżej 10 - robią spadają o 5-10 proc. pomiędzy sierpniem a wrześniem/listopadem. Ale potem rosną.
-
2017/08/07 01:26:27
W.Białek
A jeśli potem jest już Chinangedon i światowa recesja? USA już ponownie spowalniają. A co do Chin to o początku kryzysu dowiemy się z Kanady i/lub Australii. Inspiracją dla tej śmiałej tezy jest ostatni wykres tego artykułu

www.marketwatch.com/story/this-is-why-us-investors-should-be-worried-about-china-2017-08-01

oraz doniesienia prasowe ze za wzrostami cen nieruchomości w tych krajach stoi uciekający z Chin kapitał. Jeśli w tych krajach nastąpi spadek cen nieruchomości będzie to znaczyło, że to co można było ukraść i wywieść z Chin już się dokonało, a spowalniająca gospodarka generuje zbyt mały strumień gotówki, żeby te ceny utrzymać na tak wysokim poziomie. Oprócz tego jest też tradycyjny kanał transmisji spowolnienia via rynek surowców, których to oba kraje są znaczącymi producentami i eksporterami.

Ma Pan jakieś linki na zmiany cen nieruchomości w Australii i Kanadzie?
-
2017/08/07 11:37:30
Energetyka i surowcowka lubia konczyc hosse;) Wiara w oslabienie dolara jest wszechmocna hehe;)
-
2017/08/07 11:56:19
@sunday68:
"A jeśli potem jest już Chinangedon i światowa recesja? USA już ponownie spowalniają. A co do Chin to o początku kryzysu dowiemy się z Kanady i/lub Australii. Inspiracją dla tej śmiałej tezy jest ostatni wykres tego artykułu

www.marketwatch.com/story/this-is-why-us-investors-should-be-worried-about-china-2017-08-01

oraz doniesienia prasowe ze za wzrostami cen nieruchomości w tych krajach stoi uciekający z Chin kapitał. Jeśli w tych krajach nastąpi spadek cen nieruchomości będzie to znaczyło, że to co można było ukraść i wywieść z Chin już się dokonało, a spowalniająca gospodarka generuje zbyt mały strumień gotówki, żeby te ceny utrzymać na tak wysokim poziomie. Oprócz tego jest też tradycyjny kanał transmisji spowolnienia via rynek surowców, których to oba kraje są znaczącymi producentami i eksporterami."

Australia to tak jak my "Zielona Wyspa" od 1992 roku. Rekord długości okresu bez recesji w ostatnim okresie należy do Holandii, gdzie ekspansja gospodarcza trwała od 1982 do 2008 roku. My i Australijczycy wyrównamy ten rekord w 2018-tym.

"Ma Pan jakieś linki na zmiany cen nieruchomości w Australii i Kanadzie?"

Coś sprzed pół roku:

d3exkutavo4sli.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/02/canada-australia-house-prices.jpg

news.buzzbuzzhome.com/2017/02/4-ways-canadas-housing-market-similar-australias.html
-
2017/08/07 13:41:14
@WB
A pieniądze z Chin uciekają przez kryptowaluty.
m.pclab.pl/news75114.html
Więc, czekamy na zwałę tychże :-P
Jest okazja :-D
A może musi dojść do 5000 ;-)
Czy potrafiłby Pan tu zaproponować jakąś analogię?
-
2017/08/07 16:16:34
Od 06.06.2017 roku wig-20 bardzo powoli ale jednak w górę. Wcześniej moim zdaniem mieliśmy formację rozszerzającego się trójkąta.
-
2017/08/08 10:16:00
@ podczaszy1
Pamiętasz naszą wymianę zdań.

" red.007
2017/08/02 18:37:15
@podczaszy1
Na moje oko może i jest to jakieś ostrzeżenie ale wydaje mi się,że dopiero wybicie dołem 2335 da sygnał sprzedaży.Jak nie wybijemy 2335,to możliwy jest atak na 2420 i jego przebicie ale jak mawiasz,ja na giełdzie się nie znam.:)
podczaszy1
2017/08/02 18:48:44
@ red007
Z tym wybiciem dołem 2335 to ja się zgadzam. Dlatego nie zamykam długiej pozycji na JSW..."

Opłacało się być cierpliwym.

-
2017/08/08 10:31:03
@ red007
No pewnie,że pamiętam. Jak na razie z moim JSW dobrze ale powiem szczerze,że liczę na więcej. Jeśli chodzi o indeks wig-20 to liczyłem,że pójdzie szybciej ale nadal nie tracę nadziei.
Jak tam twoje plany na USD/PLN?
-
2017/08/08 10:47:25
@podczaszy1
Chce spadać dopiero od piątku po danych o inflacji,to ja poczekam.
Przydałaby się podbitka powyżej ubiegłego piątku,tak aby powstała jakaś trójka czy jak kto woli ABC. stooq.pl/q/?s=usdpln
Przestaje pisać o falkach bo widzę,że pośpieszyłem się o jedną sekwencję i jesteśmy dopiero w 4w5wV.
Jest szansa na zejście poniżej punktu G.
Następny mój wpis o dolarze będzie informacją o zakupie.
-
2017/08/08 13:27:48
@podczaszy
@007
Patrząc na DAX i EURJPY nie rozumiem zachowania W20.
Chyba, że będzie NY reversal? :-|
-
2017/08/08 14:04:26
@carrie
Zachowanie W20 zmieni się najwcześniej w przyszłym tygodniu lub jeszcze w następnym.Będzie to wtedy jak kupię dolary.
-
2017/08/08 15:40:40
Na wskaźniku CLI OECD dla Polski widać dramat...
-
2017/08/08 15:53:13
@gugogu5
Dziwny ten wskaźnik , bo spada od dołka bessy na początku 2016 roku;))
www.makrosfera.net/analize.aspx?v1=WIG__LOG&v2=CLI_AA_Poland
-
2017/08/08 16:03:31
red.007
"Zachowanie W20 zmieni się najwcześniej w przyszłym tygodniu"
Ja w każdym bądź razie właśnie zrealizowałem Take Profit i zamknąłem resztę Longów na W20 1420. Nie wykluczam 2450 ale nie jestem pazerny. Teraz zasłużony odpoczynek do września :):)
-
2017/08/08 16:26:23
@mac-erson
Ty jesteś mistrz,bo historia Twojej gry tego dowodzi.
Cel masz osiągnięty i realizacja zysków jest słuszna.
Faktycznie teraz,to może wybić górą ale wcale nie musi.
Możemy teraz przez jakiś czas,na tym lub nieco wyższym poziomie robić około szczytową dystrybucję.

A podbitka na moim fanie jest.:))
-
2017/08/08 16:29:34
@konsultant121
A szkoda, bo kiedyś miał fajne właściwości prognostyczne.
-
2017/08/08 16:39:35
@gugogu5:
"Na wskaźniku CLI OECD dla Polski widać dramat..."

Dziwnie to wygląda rzeczywiście. To kolejny po spadku PMI do najniższego poziomu od listopada i braku spadku stopy bezrobocia w lipcu niepokojący sygnał.
-
2017/08/08 16:42:22
@tremors:
"Wizja Friedmana - tak chętnie podchwytywana przez narodowców i środowiska prawicowe - zakładająca znaczne wzmocnienie pozycji naszego kraju w wyniku zacieśnienia współpracy z USA (...)"

Tak mi przyszło do głowy, że nie należy pomysłów Friedmana traktować jako wskazówek co do kierunku polityki USA: Friedman również przewiduje wzrost potęg Turcji, a tymczasem Amerykanie wzmacniają Kurdów, co raczej nie jest działaniem protureckim.
-
2017/08/08 16:44:26
@007
news.globtrex.com/wp-content/uploads/2017/03/21.jpg
Sierpień w większości bywa zielony. Próbuj.
Ja kiedyś prognozowałam spadek do 3,58. Było 3,56 ;-)
-
2017/08/08 16:48:36
Wig-20 jakby trochę przyspieszał wzrost. Osobiście liczę,że jest już po korekcie.
-
2017/08/08 16:54:49
@WB
Podejrzewam,że Friedman jest etatowym bądż nieetatowym pracownikiem jakiejś służby tajnej USA. Oni posyłają takich gości w różne części świata żeby opowiadali o jakiś swoich wizjach, które są bardzo przyjemne dla miejscowych. Chyba nawet Bartosiak wspominał coś na ten temat parę lat wstecz.
-
2017/08/08 16:56:33
@ red007
No to jest jakaś trójeczka ABC na USD/PLN zgodnie z życzeniem.
-
2017/08/08 16:58:07
@ datik
Co to się dzieje na tym PBG?
-
2017/08/08 17:12:07
@podczaszy1
Cala ciekawość tej zabawy jest taka,że dla jednych(dla mnie) będzie to ABC,dla innych będzie to trzecia falka w nowym impulsie wzrostowym.I to jest fajne.
Wprawdzie gospodarz ustalił,że warunki(dobre dane w piątek) dają podstawy do korekcyjnego umocnienia dolara,to ja uważam,że byłoby to zbyt proste.Korekta będzie jak zwątpimy w jej wystąpienie a nie wtedy gdy uważamy,że nie ma już przeszkód w jej wystąpieniu.

Coś o PBG
www.pb.pl/handel-akcjami-pbg-ruszyl-z-pulapu-85-proc-868373
-
2017/08/08 17:19:30
@ red007
"Korekta będzie jak zwątpimy w jej wystąpienie a nie wtedy gdy uważamy, że nie ma już przeszkód w jej wystąpieniu".
Podoba się ta myśl.
Jeżeli jest jakaś zależność pomiędzy Wigiem a USD/PLN , a osobiście tego nie widzę, to moim zdaniem/laika/ kurs USD/PLN powinien nadal spadać. Zresztą ty też tak uważasz , bo przecież liczysz tylko na korektę.
-
2017/08/08 17:20:44
Dzisiaj wypada ostatni dzień wzrostów na wig-20 .Zobaczymy ?
-
2017/08/08 17:29:49
@ carrie
"Patrząc na DAX i EURJPN nie rozumiem zachowania W20".
Cóż ci mogę powiedzieć? Chyba tylko to,że przy prognozowaniu Wiga-20 nigdy nie kierowałem się innymi indeksami. No prawie nigdy.
-
2017/08/08 17:32:02
@ red007
Podoba się ta myśl.
Miało być. Podoba mi się ta myśl.
-
2017/08/08 19:04:52
@WB
"Tak mi przyszło do głowy, że nie należy pomysłów Friedmana traktować jako wskazówek co do kierunku polityki USA: Friedman również przewiduje wzrost potęg Turcji, a tymczasem Amerykanie wzmacniają Kurdów, co raczej nie jest działaniem protureckim. "

Friedman wzrost potęgi Turcji przewiduje niezależnie od działań USA. Nie ulega wątpliwości, że obecnie Turcji i USA już nie po drodze. Łupki sprawiły, że Bliski Wschód niemal stracił dla USA znaczenie. Turcy o pucz oskarżają USA, Niemcy przenoszą żołnierzy z bazy w Incirlik. Relacje niemiecko-tureckie są już niemal otwarcie wrogie.
Biorąc pod uwagę powyższe oraz to:
www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-13/turkey-is-said-to-agree-to-pay-2-5b-for-4-russian-s-400-sams
można już chyba twierdzić, że Turcja już faktycznie jest niemal poza NATO.
W tej sytuacji nie dziwi, że USA nie chcąc dopuścić do nadmiernego wzrostu znaczenia Turcji w regionie, będą wspierać Kurdów.
Co do samego Friedmana to pan @podczaszy1 ma rację. Friedman to były szef Stratforu - mocno powiązanego z CIA.
Większość tego typu think tanków i agencji analitycznych ma jakieś powiązania i czyjeś interesy reprezentuje. Pytanie czyje to są w rzeczywistości interesy i co jest prawdą, a co celową manipulacją. O Narodowym Centrum Studiów Strategicznych, z którym współpracował pan Bartosiak ostatnio pisał FAZ:
www.rp.pl/Polityka/307319932-FAZ-Rosyjskie-powiazania-otoczenia-Macierewicza.html#ap-2
Tezy z tego artykułu zostały zdementowane, ale cała sytuacja pokazuje, że wojna informacyjna trwa w najlepsze. Pytanie co jest prawdą.
Jak już wspominałem - osobiście nie podzielam zdania Friedmana na temat losów naszej części świata i nie wydaje mi się, że USA zaangażują siły i środki w zapewnienie tu pokoju i prosperity. Uważam, że USA będzie szło w kierunku izolacji, wzmacniania wewnętrznego i czekania na ukształtowanie się nowego układu sił, z którego wyłoni się lider/liderzy, z którymi trzeba się będzie ułożyć na nowych zasadach.
Oczywiście to nie oznacza, że USA nie będzie interweniowało tam gdzie będzie miało interes i mieszało tak, żeby nowy układ sił im sprzyjał.
-
2017/08/08 20:54:05
@tremors
"Jak już wspominałem - osobiście nie podzielam zdania Friedmana na temat losów naszej części świata i nie wydaje mi się, że USA zaangażują siły i środki w zapewnienie tu pokoju i prosperity...."

Czy pokusisz się o jakieś wnioski, jakiś zarys celów strategicznych dla Polski, opierając się na tym swoim zdaniu ? Oczywiście najlepiej by było zostać tym "liderem", o którym później wspominałeś, ale wolałbym taką bardziej realną strategię.
-
2017/08/08 20:59:17
@podczaszy
"Co to się dzieje na tym PBG?"
Weszło dzisiaj do obrotu prawie 800 mln akcji "wierzycielskich". Ilość akcji sie podwoiła ale mimo tego kapitalizacja bardzo mocno spadła z dnia na dzień. Dlatego trochę dziś kupiłem. Spróbuję poszperać trochę w fundamentach i może dokupię jutro i pobawię się w Buffetta :)
-
2017/08/08 21:05:57
@podczaszy
"Wig-20 jakby trochę przyspieszał wzrost. Osobiście liczę,że jest już po korekcie."

A ja nie jestem przekonany do tego dzisiejszego wzrostu. Próbowałem nawet nieśmiało S na fiksie ale zabrakło 1 pkt. :)

Na DJ zanosiło się dziś na 11-te z rzędu, wyższe zamknięcie
-
2017/08/08 21:18:48
@red.007
Nie wiem, gdzie na wykresie ostatecznie wyląduje ten pkt G ale zlokalizowałem go u "mojej" kobiety: z całą pewnością na końcu wyrazu shoppinG :)
-
2017/08/08 21:33:38
@carrie
Pytałaś mnie kiedyś, o ile dobrze pamiętam, dlaczego konwersuję z @guy'em...
Otóż wiem, że to k... (chciałem napisać "kanalia" ale za to bana można przecież dostać) ale faktycznie czuję do niego jakiś irracjonalny sentyment. Może z powodu podobnego, jak mniemam, wieku ? Może dlatego, że, chyba, nigdy mnie nie obraził :)
Jestem przekonany, że w większości nie wierzy w to, co pisze i jednak wolałbym tego s.. (znowu się nie odważę; tego słowa - cały kontekst zresztą "zerżnąłęm":)- użył kiedyś Kaczyński mówiąc o Kurskim) mieć po swojej stronie :)
-
2017/08/08 21:40:07
@ewiggin

www.o2.pl/artykul/pis-najsilniejsze-od-wyborow-opozycja-nadal-traci-oto-najnowszy-sondaz-poparcia-partii-politycznych-6153033449285249a

:(((

zacytuję tylko Kisiela:
"- To, że jesteśmy w d...., to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać."
-
2017/08/08 21:57:05
@datik @podczaszy
"Co to się dzieje na tym PBG?"
Weszło dzisiaj do obrotu prawie 800 mln akcji "wierzycielskich". Ilość akcji sie podwoiła ale mimo tego kapitalizacja bardzo mocno spadła z dnia na dzień. Dlatego trochę dziś kupiłem. "

Moim zdaniem za wcześnie na kupno PBG, taka liczba akcji musie się dłuższą chwilkę przemielić. Trzeba poczekać na wystąpienie dywergencji na wskaźnikach i dopiero wskakiwać. Wystarczy spojrzeć np na Cigames po gwałtownym załamaniu kursu w kwietniu minęło 3 miesiące zanim kurs wyraźnie ruszył i dał zarobić a dołek nastąpił w miesiąc po załamaniu na początku czerwca.
Uważam więc, że zdecydowanie trzeba brać PBG ale dopiero we wrześniu. Podejrzewam, że kurs może zejść nawet w okolice 25-30gr. Oczywiście w międzyczasie raj dla DT :)
-
2017/08/09 00:25:08
@datik:
"Pytałaś mnie kiedyś, o ile dobrze pamiętam, dlaczego konwersuję z @guy'em...
Otóż wiem, że to k... (chciałem napisać "kanalia" ale za to bana można przecież dostać) ale faktycznie czuję do niego jakiś irracjonalny sentyment. Może z powodu podobnego, jak mniemam, wieku ? Może dlatego, że, chyba, nigdy mnie nie obraził :)
Jestem przekonany, że w większości nie wierzy w to, co pisze i jednak wolałbym tego s.. (znowu się nie odważę; tego słowa - cały kontekst zresztą "zerżnąłęm":)- użył kiedyś Kaczyński mówiąc o Kurskim) mieć po swojej stronie :)"

Pan datik dołącza do pana faweksa na wygnaniu.
-
2017/08/09 10:00:17
Jest duże prawdopodobieństwo, że wczoraj u nas mieliśmy szczyt na dłuższy czas.
-
2017/08/09 10:15:16
@karnakufo
@podczaszy
Zachowanie na parach z jpy i chf wskazuje na risk off. Wskazałam wczoraj parę eurjpy i dax jako przykład.
Dziś znowu jestem na S na eurjpy i bestii. Zobaczymy czy to tylko manewr londyńskiego City na zamknięciu sesji Tokyo, czy coś więcej.
-
2017/08/09 10:25:48
WIG20 - kierunek wsparcia:
www.bankfotek.pl/view/2090870
-
2017/08/09 10:32:44
@ datik
"A ja nie jestem przekonany do tego dzisiejszego wzrostu"
No i jak widać miałeś rację.
-
2017/08/09 10:45:23
@ datik
Co cię podkusiło z tym wpisem o guyfawkesie?
-
2017/08/09 10:51:23
@podczaszy1
"Co cię podkusiło z tym wpisem o guyfawkesie?"

Musisz poprosić Gospodarza aby na chwilę zdjął blokadę,żeby usłyszeć odpowiedź.:)
Ta pokusa,to nienawiść dla myślących inaczej.
-
2017/08/09 10:58:29
@ tremors
"Uważam,że USA będzie szło w kierunku izolacji"
To byłaby samobójcza strategia. Dotychczas żaden hegemon nie poddawał się bez walki.
-
2017/08/09 11:10:24
Na wig-u wczoraj doszliśmy do górnej granicy kanału rysowanego po szczytach 2011, 2013, 2017.
-
2017/08/09 11:42:26
@zillioner:
"W tym roku i nastepnym mamy szczyt koniunktury. Wiec jak Morawiecki uwaza za sukces ze "deficyt nie przekroczy 3% PKB" TO POWINIEN ISC SIEDZIEC bo zadluza mnie i Polakow!"

Coś ciekawego dzieje się na rocznej dynamice długu publicznego. Otóż spada ona od grudnia ub. r., kiedy to wynosiła +11,3 proc. i w maju tego roku wyniosła +5,6 proc. czyli najmniej od początku 2015 roku. W przeszłości niższa dynamika przyrostu zadłużenia pojawiała się w 2005, 2007-2008 i 2012-2013 (ale "nigdy" - patrzę na dane od 2002 roku - nie była ujemna! minimum to +1 proc. w luty 2008).
-
2017/08/09 12:00:26
Wojna wojną ale sądzę,że SP500 w piątek po danych CPI odbije,być może ostatni raz przed głębszą korektą.Nie sądzę aby inflacja w USA wykonała jakiś znaczący ruch w górę.Może jakiś nieznaczny spadek,bądź zgodnie z prognozami.Zatem nie powinno to dać jednoznacznego sygnału do podwyżek stóp przez FED.
-
2017/08/09 12:45:38
Mwig-40 ma sporą szansę podążyć śladami swojego mniejszego kuzyna swig-80.
-
2017/08/09 13:30:47
@podczaszy1:
"Mwig-40 ma sporą szansę podążyć śladami swojego mniejszego kuzyna swig-80."

W mojej bajce mWIG (podobnie jak jak WIG i WIG-20) robiły ostatnio 5-tą w 3-ciej.

Fala 3-cia na tych indeksach rozpoczęła się po referendum w Wielkiej Brytanii. Na mWIG-u 1-ka w niej trwała do września, 2-ka do listopada (Trump), 3-ka do marca, 4-ka do kwietnia/maja (wybory we Francji), a klin 5-tej już się skończył albo się zbliża do końca.

Osobiście lubię jak 5-ka jest proporcjonalna w czasie lub przestrzeni do 1-ki, więc chciałbym, żeby obecna domniemana 5-tka w 3-ciej na WIG-u 20 była podobna do 1-ki w 3-ciej czyli falce z okresu lipiec-sierpień 2016.

Podobnie lubię jak 4-ka jest proporcjonalna do 2-ki, więc oczekiwałbym, że oczekiwana duża 4-ka na WIG-u 20 będzie proporcjonalna do 2-ki czyli fali marzec-czerwiec 2016. Na mWIG-u duża 2-ka miała 10 proc. więc 4-ka powinna mieć mniej więcej takie rozmiary.

Pozostaje do ustalenia, kiedy był ostatni dołek cyklu 20-tygodniowego na mWIG-u: 11 kwietnia (najniższe zamknięcie) czy 18 maja (dołek wewnątrzsesyjny). Od dołka bessy z 21 stycznia 2016 mieliśmy 3 pełne cykle 20-tygodniowe o średniej długości 149 dni (traktując jako dołek ostatniego cyklu 11 kwietnia) lub 161 dni (za dołek biorąc 18 maja). Pierwsze oszacowanie daje oczekiwany dołek 4-ki 6 września, drugie 26 października. Skłaniam się do pierwszej daty, ale to wymagałoby jakiegoś szybkiego "flash crashu" w ciągu najbliższego miesiąca.
-
2017/08/09 13:45:17
O polskich aktywach:

acemarketu.com/?p=247040
-
2017/08/09 15:50:49
@WB
"W mojej bajce.........."
Ja oczywiście rozumiem Pana rozpiskę dot. mwig-u i wig-u. Nie rozumiem natomiast tego co Pan pisze o wig-u 20, a to dlatego,że w czerwcu 2016 ten indeks był niżej niż w styczniu 2016, a więc to nie może być zakładana przez Pana duża dwójka.
No ale gdyby to pominąć i brać tylko pod uwagę to co Pan określa jako trójkę to faktycznie jedynka w niej powinna pozostawać w jakiejś proporcji do piątki. Jak na razie chyba nie pozostaje, a przynajmniej tak mi się wydaje.
-
2017/08/09 15:53:01
Spółki węglowe jak na razie "olewają " spadki indeksu i o to mi w zasadzie chodzi.
-
2017/08/09 15:54:09
@WB
Coś ciekawego dzieje się na rocznej dynamice długu publicznego. Otóż spada ona od grudnia ub. r., kiedy to wynosiła +11,3 proc. i w maju tego roku wyniosła +5,6 proc. czyli najmniej od początku 2015 roku.

wojciechbialek.blox.pl/2017/03/Do-kiedy-rzadowi-wystarczy-pieniedzy.html

Rzeczywistość jeszcze nie raz zaskoczy.

-
2017/08/09 16:07:49
@red007
"Ta pokusa to nienawiść do myślących inaczej".
Być może masz rację ale w tym przypadku to raczej coś innego. Jakiś rodzaj kompleksu i próba jego wyleczenia poprzez wpis ni stąd ni zowąd.
-
2017/08/09 16:53:23
Adam Wielomski pisze,że projekt Trójmorza Donalda Trumpa różni się istotnie od projektu J.Kaczyńskiego. W projekcie Trumpa nie ma miejsca dla Ukrainy i jest on przede wszystkim antyniemiecki, a nie antyrosyjski. Cały artykuł w Najwyższym Czasie.
-
2017/08/09 16:59:04
@b_53:
"wojciechbialek.blox.pl/2017/03/Do-kiedy-rzadowi-wystarczy-pieniedzy.html

Rzeczywistość jeszcze nie raz zaskoczy."

Myśli Pan, że rząd zachowuje się odpowiedzialne i próbuje okiełznać eksplozywny wzrost długu? Byłoby wspaniale, gdyby to była prawda.
-
2017/08/09 17:03:28
@podczaszy1:
"Nie rozumiem natomiast tego co Pan pisze o wig-u 20, a to dlatego,że w czerwcu 2016 ten indeks był niżej niż w styczniu 2016, a więc to nie może być zakładana przez Pana duża dwójka."

Ja nie jestem ortodoksem. Specyfika WIG-u 20 to dla mnie delikatna sugestia, że domniemana 5-ta fala na nim zakończy się poniżej poziomu szczytu 3-ki (czyli obecnego), ale tu też się nie upieram.
-
2017/08/09 17:12:09
@podczaszy1:
"Adam Wielomski pisze,że projekt Trójmorza Donalda Trumpa różni się istotnie od projektu J.Kaczyńskiego. W projekcie Trumpa nie ma miejsca dla Ukrainy i jest on przede wszystkim antyniemiecki, a nie antyrosyjski. Cały artykuł w Najwyższym Czasie."

Zastanawiam się, czy pomysł Trójmorza nie ma również wymiaru anty-ukraińskiego i anty-biarołuskiego. Teoretycznie można sobie wyobrazić Międzymorze w postaci Wielkiego Księstwa Litewskiego:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Lithuanian_state_in_13-15th_centuries.png

... czyli złożone z Ukrainy, Białorusi i Litwy/krajów bałtyckich ale bez nas.

Trójmorze:

5.s.dziennik.pl/pliki/10283000/10283139-trojmorze-kraje-nalezace-do-900-556.jpg

... to konkurencyjny pomysł zostawiający Ukrainę i Białoruś na lodzie (możliwy i bez krajów bałtyckich, ale jeśli będą w Trójmorzu to nie będzie ich być może w Międzymorzu a la WKL).

Zastanawiam się też, czy izolacja Ukrainy i Białorusi w ramach koncepcji Trójmorza nie jest przypadkiem postrzegana pozytywnie przez Rosję.

-
2017/08/09 17:13:31
@ WB
" Ja nie jestem ortodoksem".
To i tak lepiej niż ja,bo ja tej teorii nie traktuję poważnie.
"że domniemana 5-ta fala na nim zakończy się poniżej poziomu szczytu 3-ki/czyli obecnego/."
Czy Pan uważa,że już jest ten szczyt 3ki?
-
2017/08/09 17:24:05
@podczaszy1:
"Czy Pan uważa,że już jest ten szczyt 3ki?"

Czy już to nie wiem, ale sierpień to ostatni moment.
-
2017/08/09 17:31:13
@podczaszy1:
"Adam Wielomski pisze,że projekt Trójmorza Donalda Trumpa różni się istotnie od projektu J.Kaczyńskiego. W projekcie Trumpa nie ma miejsca dla Ukrainy i jest on przede wszystkim antyniemiecki, a nie antyrosyjski. Cały artykuł w Najwyższym Czasie."

Przeczytałem ten teskt:

nczas.com/publicystyka/wielomski-trojmorze-wedlug-trumpa-i-wedlug-kaczynskiego/

Tak jak sądziłem, nasi łże-konserwatyści ("łże", bo prawdziwi konserwatyści powinni być zorientowani na Watykan, a nie na Moskwę) ucieszyli się razem z Rosjanami, że projekt Trójmorza nie obejmuje terenów Wielkiego Księstwa Litewskiego, które postrzegają jako terytorium Moskwy.
-
2017/08/09 17:55:03
@WB
Myśli Pan, że rząd zachowuje się odpowiedzialne i próbuje okiełznać eksplozywny wzrost długu?

Myślę, że ekstrapolowanie historii na przyszłość przy pomocy linijki jest mocno ryzykowne i - tu użyję jednego z ulubionych przez Pana przymiotników - "prostackie".

-
2017/08/09 18:36:30
@WB
"Trójmorze:

5.s.dziennik.pl/pliki/10283000/10283139-trojmorze-kraje-nalezace-do-900-556.jpg

... to konkurencyjny pomysł zostawiający Ukrainę i Białoruś na lodzie (możliwy i bez krajów bałtyckich, ale jeśli będą w Trójmorzu to nie będzie ich być może w Międzymorzu a la WKL). "

Szkoda trochę Białorusinów, kulturowo najbardziej podobni do nas i podobno z ziem I RP najbardziej Polsce przychylni.

A w obu koncepcjach Prusy Wschodnie dalej stoją ością w gardle :/
-
2017/08/10 09:17:53
@ WB

" które postrzegają jako terytorium Moskwy."

Coś tu się nie zgadza:

www.youtube.com/watch?v=Ojcme45iykc
-
2017/08/10 10:12:19
@bialek.wojciech

2017/08/02 16:39:45

"@m.jagusiak:
"Ale fajne cele dla CHFPLN:

acemarketu.com/?p=246070"

Niezbyt to zgodne z moją koncepcją rychłego osłabienia dolara.."


Nie miało być przypadkiem .."rychłego umocnienia dolara" ?
-
2017/08/10 10:33:17
@bartalsi:
"Coś tu się nie zgadza:

www.youtube.com/watch?v=Ojcme45iykc"

Nie zrozumiałem. Co się nie zgadza?
-
2017/08/10 10:33:35
@bartalsi:
"Nie miało być przypadkiem .."rychłego umocnienia dolara" ?"

Tak, oczywiście.
-
2017/08/10 10:48:14
bialek.wojciech

2017/08/10 10:33:17

"@bartalsi:
"Coś tu się nie zgadza:

www.youtube.com/watch?v=Ojcme45iykc"

Nie zrozumiałem. Co się nie zgadza? "

Są tam przedstawiciele władz Ukrainy i krajów Bałtyckich, w stolicy kraju którym w tym momencie toczyły się działania wojenne (z Rosją). Proszę zwrócić uwagę na to co mówił uwczesny prezydent Polski.
-
2017/08/10 10:57:06
@b_53:
"Myślę, że ekstrapolowanie historii na przyszłość przy pomocy linijki jest mocno ryzykowne i - tu użyję jednego z ulubionych przez Pana przymiotników - "prostackie"."

Nie podejmuję się skonstruowania prognozy relacji długu publicznego do PKB w naszym kraju, gdyż zbyt wiele zdaje się tu zależeć od decyzji polityków. Jedyny co mogę zrobić to śledzić bieżący trend. Spadek dynamiki przyrostu długu w ostatnich miesiącach daje nadzieję, że mniej więcej liniowo wzrost od 2008 (z przerwą na konfiskatę oszczędności emerytalnych) relacji długu do PKB nieco wyhamuje. Ale to raptem 3 miesiące (od lutego do maja) spadku wysokości długi o 0,5 proc., więc nie ma się co za bardzo ekscytować na razie.

Pisząc powyższe uświadomiłem sobie, że ten spadek rocznej dynamiki długu z +11,3 proc. w grudniu do +5,6 proc. w maju, to jedynie skutek aprecjacji złotego trwającej właśnie od grudnia. Czyli nie ma żadnej celowej zmiany prowadzonej przez rząd polityki, a jedynie w danych odzwierciedlenie znalazły trendy rynkowe.
-
2017/08/10 10:57:30
@bartalsi:
"Są tam przedstawiciele władz Ukrainy i krajów Bałtyckich, w stolicy kraju którym w tym momencie toczyły się działania wojenne (z Rosją). Proszę zwrócić uwagę na to co mówił uwczesny prezydent Polski."

No i?
-
2017/08/10 11:07:33
@WB

Jeżeli nasi " łże-konserwatyści " to obóz skupiony wokół JK, to przykład z Tiblilisi kłóci sie z twierdzeniem że tereny Wielkiego Księstwa Litewskiego postrzegają jako terytorium Rosji.
-
2017/08/10 11:08:08
"Swoją drogą chętnie bym kiedyś przeczytał coś na temat źródeł chamstwa w polskiej kulturze. To chyba jakieś wpływy ze wschodu:"

Coś chyba jest na rzeczy:

"Cat - Mackiewicz uważał, że główną wadą polskiego charakteru narodowego jest pycha, a rosyjskiego - chamstwo."

www.salon24.pl/u/akula/800575,jeszcze-o-wojnie-na-dwa-fronty-obecnie-czyli-co-z-tym-miedzymorzem,2
-
2017/08/10 11:16:47
@bartalsi:
"Jeżeli nasi " łże-konserwatyści " to obóz skupiony wokół JK, to przykład z Tiblilisi kłóci sie z twierdzeniem że tereny Wielkiego Księstwa Litewskiego postrzegają jako terytorium Rosji."

Nie, nie! JK to z jakimkolwiek konserwatyzmem prawdziwym, czy załganym ma niewiele wspólnego. To prawica KOR-u, czy też jak to dowcipnie powiedział Braun "grupa rekonstrukcyjna Sanacji", czyli PPS-Frakcja Rewolucyjna czyli ludzie londyńskiego Citi.

Przez "łże-konserwatystów" rozumiem zostawione tu w spadku przez wyjeżdżających Sowietów środowiska podpięte zwykle pod UPR, dla których sytuacja, w której rosyjski car nie jest królem Polski jest głęboko nienormalna.

To są zupełnie inne - bardzo sobie wzajemnie wrogie - środowiska.
-
2017/08/10 11:28:11
@WB

Rozumiem.
".. zostawione tu w spadku przez wyjeżdżających Sowietów środowiska podpięte zwykle pod UPR"
Wtedy dopiero zacząłem chodzić do szkoły i myślałem że Wałęsa pokonał komunizm, dla mnie to drugi stopień wtajemniczenia.
Nawet jeśli widzi się czarno biało, to czasami nie jest łatwo odróżnić jedno od drugiego, a co dopiero dostrzec odcienie szarości.
-
2017/08/10 11:28:27
U nas spadków ciąg dalszy (po zaćmieniu księżyca).:)
-
2017/08/10 12:01:47
"Coś chyba jest na rzeczy:

"Cat - Mackiewicz uważał, że główną wadą polskiego charakteru narodowego jest pycha, a rosyjskiego - chamstwo."

www.salon24.pl/u/akula/800575,jeszcze-o-wojnie-na-dwa-fronty-obecnie-czyli-co-z-tym-miedzymorzem,2"

Cała ta seria jest zresztą ciekawa:

www.salon24.pl/u/akula/posts/0,2,wszystkie
-
2017/08/10 12:38:42
u nas kupują banki zza oceanu.To widać gołym okiem że szykują się dalsze wzrosty:)
-
2017/08/10 13:24:03
www.salon24.pl/u/akula/797416,sytuacja-polski-w-europie-przed-wrzesniem-1939-a-obecnie-ciag-dalszy

" tak Chiny były i są szykowane do wojny z Rosją."
" Chiny też chcą, choć się hamują - ale USA przypilnują, aby musiały chcieć jeszcze bardziej."

A Korea to Austria?
Jeśli Ameryka zaatakuje Koreę, to tak jakby zaatakowała Chiny.
-
2017/08/10 14:35:12
No to PPI wyraźnie niższe od prognoz,choć mają mniejszy wpływ na forex,to dają przedsmak na jutrzejszy dzień dla CPI.
forexcalendar.club/kalendarz-ekonomiczny-forex,pl.html?ctype=1&czone=43
-
2017/08/10 15:51:08
"www.salon24.pl/u/akula/posts/0,2,wszystkie"

Wstawiam to na półkę z propaganda niemiecką, czy ruską - bez różnicy.

Jaki zwodniczy tytuł, sugeruje że Rosja "nie jest taka zła", że to Polska jest nienormalna i że jak nie będziemy robić to co chcą zaborcy, to wojna na dwa fronty.

Idąc linijkę dalej:

Sowiety to nie byli Rosjania (A naziści to nie Niemcy?).

I tak dalej...

Nie będzie Niemec pluł nam w twarz i bolszewika goń! Szablą pokażemy! - Ironizowanie głosów o pyszałkowatości (jakby ktoś nie wyczuł).
Prawda jest taka że czasami trzeba się bić, wiedząc że nie ma szans na wygraną. Nauka KK też mówi, żeby nie odwrócić sie od wiary nawet na mękach, bo są gorsze żeczy niż śmierć. Sam pewnie nie miałbym takiej odwagi, dlatego jeśli jestem dumny z czegoś, z Polski, to właśńie z tego. Niemiecki nazizm i Rosyjski totalitaryzm to systemy z którymi nie było manewru na kompromisy.