Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Pora na surowcową ćwiartkę cyklu Kitchina?

Zgodnie z klasycznym schematem rotacji aktywów w ramach podstawowego cyklu gospodarczego po okresie hossy na rynku obligacji i późniejszej fazie, w której siłą popisuje się rynek akcji przychodzi czas na "ćwiartkę" cyklu, w której najsilniejsze okazują się surowce. 

 

 1schematalok3

 

W obecnym cyklu okres przewagi rynku obligacji (silnego spadku rentowności obligacji równocześnie z bessą na rynku akcji) trwał od maja 2015 do lutego 2016.

 

2oblighossa1

 

Hossa na obligacjach przetrwała do lipca ub. r., ale już w lutym należało przesiąść się na rynek akcji, gdzie rozpoczął się wtedy silny wzrost, który - przynajmniej w przypadku rynku w USA - trwał do ostatnich dni. 

 

3akcjehossa

 

Gdyby obecny cykl miał być typowy, to zbliżać się powinien moment, w którym surowce powinny zacząć być silniejsze od akcji. Nie musi oznaczać początku bessy na rynku akcji, podobnie jak początkowa faza hossy na rynku akcji współgrała (od lutego 2016) do lipca 2016 a więc przez 5 miesięcy towarzyszyła ostatnim akordom cyklicznej hossy na rynku obligacji. 

16 czerwca a więc na 3 sesje przed ostatnim dołkiem ceny ropy naftowej zasugerowałem w Wykresie Dnia interpretację ówczesnej sytuacji opartą na analogii z połową 2010 roku (kłania się cykl 6,(66)-letni), której uaktualnienie widać poniżej. 

 

4ropa20172010

 

Oczywiście jeśli wierzymy w Chinageddon w latach 2018-2019 to raczej nie należy nastawiać się już teraz na jakąś długotrwałą super-hossę na rynkach surowców. Z drugiej strony, jeśli zakładać letnią korektę na rynkach akcji (patrz tutu lub tu), to można sobie wyobrazić, że surowce poradzą sobie w tym okresie lepiej od akcji, a później - po korekcie (od września?) - wykażą nieco większą siłę zwyżek niż akcje, których ewentualnych jesienno-zimowy wzrost podejrzewany o bycie 5-tą ostatnią falą kitchinowej hossy może już nie mieć dotychczasowej dynamiki.

Oczywiście jest prawdopodobne, że ewentualnej letniej (sierpień-wrzesień?) korekcie na rynkach akcji towarzyszyłoby dynamiczne umocnienie dolara, które raczej nie sprzyjałoby rynkowi surowców. Z drugiej strony, można spekulować, że po takim letnim umocnieniu  (USD/PLN do 3,81?) dolar ponownie osłabłby jesienią i zimą na początku przyszłego roku testując dołek, do którego się obecnie być może zbliża. W takim scenariuszu surowce miałyby pół roku na pokazanie jakiejś relatywnej siły. Po uklepaniu przez dolara Kitchinowego dołka i po zakończeniu oczekiwanej po korekcie 5-tej fali wzrostowej na rynku akcji, cykl mógłby na początku przyszłego roku przejść do inflacyjnej fazy spowolnienia gospodarczego, w której zwykle najbardziej opłacalne jest trzymanie gotówki. 

Podsumowując: dzięki ostatniemu osłabieniu dolara surowce powinny w ciągu najbliższego półrocza zachowywać się mocniej niż w okresie minionych 6-7 miesięcy. 

 

 

 

piątek, 28 lipca 2017, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2017/07/28 17:21:23
@red007
Pan Wojtek pisze o ewentualnym umocnieniu dolara do złotówki do 3,81, a twoim zdaniem do jakiego poziomu? A ponadto czy nie obawiasz się,że USD/PLN w ogóle nie odbije się od zakładanych przez ciebie poziomów?
-
2017/07/28 18:58:34
@podczaszy1
Na chwilę obecną określanie umocnienia dolara jest dzieleniem skóry na niedźwiedziu.
Chyba,że poczynimy odpowiednie założenia a takim jest zakładany dołek na 3,55.
Ostatni obrazek:wojciechbialek.blox.pl/2017/04/Letni-dolek-dolara.html
i na moim:www.bankfotek.pl/view/2087456
Na obrazku Gospodarza odbicie wynosi 3,73.W obecnym temacie p.Wojciech dopuszcza 3,81 i muszę przyznać,że jestem pozytywnie zaskoczony.Współbrzmi to z moim widzeniem domniemanego odbicia,bo zakładając,że spadki od grudnia są impulsem,co samo w sobie nie musi być oczywiste,jak sam być może słusznie zauważyłeś (złe rozpisanie fal)to powinniśmy korygować cały impuls a nie ostatnie spadki.ja uważam,że dojdzie do szczytu fali IV ale nie koniecznie do dna 3wIII
Wychodzi 3,80-3,85 i to jest 0,382 fibo całego impulsu.

"A ponadto czy nie obawiasz się,że USD/PLN w ogóle nie odbije się od zakładanych przez ciebie poziomów?"
Oczywiście i takie szukanie dołka może być zgubne a zakupy,które chcę niedługo poczynić nie mają nic wspólnego z zasadami inwestowania,bo powinno się kupować po powstaniu sygnału kupna i nie powinno się grać przeciwko trendowi.Cały problem polega na tym,że ja grając średnio terminowo,na wiarygodny sygnał kupna musiałbym czekać przynajmniej 30 gr.Jak bym miał pewność,że wtórny dołek będzie na takim samym poziomie,to potraktowałbym zakupy jako inwestycję wielomiesięczną.Mam jednak poważne wątpliwości.Uważam,że możemy zejść niżej.
Dlaczego?Patrząc na wykres 3-letni głównej pary,to wzrost do 1,30 jest tak samo możliwy jak powrót do 1,04,są to dwa równoprawne scenariusze i obecne wzrosty na tej parze mogą okazać się fałszywką.Zainspirowałem się również prognozą ExMetrix, którą przytoczył p.Wojciech a chyba miał powody aby na tak poważny blog dać tą prognozę.Śledziłem jak im idzie i wychodzi max 1,18 na e/u jaki założyli.
-
2017/07/28 20:56:41
@podczaszy1
"A propos tej dyskusji toczonej w godzinach wieczornych i nocnych to była wyjątkowo interesująca. Moim zdaniem trudno niemal we wszystkich kwestiach nie zgodzić się z Gospodarzem tzn. najbliższy mi jest jego punkt widzenia. Tym niemniej pozostałe głosy w dyskusji tzn. @ olejgujnara i @ relkame też ciekawe. "

Jeśli zgadzasz się z opiniami gospodarza, to może Ty dasz rade odpowiedzieć mi na moje pytania z wczoraj? Bo ja doprawdy nie wiem, na czym te opinie się opierają.
Ja rozumiem, że jak przez 20 lat wszystkie media w kółko powtarzają, że Kaczyński to zło, to ludzie przestają się nawet nad tym zastanawiać. Ale szukanie za wszelką cenę alternatywy, opierając ją na kanaliach pokroju Sienkiewicza czy miernotach takich jak Petru czy Biedroń jest co najmniej niepokojące.
PAD nie ma żadnego zaplecza politycznego prócz PiS, jeśli zostanie przekabacony to skończy jak Marcinkiewicz. A wygrają na tym mafie, a nie żadna "centrowa opozycja". Zresztą Ci, których media przedstawiają jako centrum są tak na prawdę ekstremą, obcą agenturą, wspierającą wszelkie układy mafijne, gotową ryzykować bezpieczeństwo własnego kraju na polecenie zleceniodawców. Ale ludzie widzą garnitury i poprawne politycznie wypowiedzi, dziwi mnie tylko że nawet inteligentni się na to łapią i nie patrzą na rzeczywiste działania.
-
2017/07/29 10:03:04
@podczaszy1
Jeszcze luźna uwaga.Jeśli ktoś chce kupić dolara na okres kilku miesięcy a jednocześnie chce uniknąć ryzyka łapania dołka to powinien poczekać aż rynek sam zadecyduje o dołku,przeczekać korektę i kupić na wtórnym dołku.Mnie szkoda tej korekty.
Mówią,że chytry dwa razy traci.
-
2017/07/29 10:52:44
Dlaczego wielka HOSSA na GPW jest PEWNA?

acemarketu.com/?p=245124
-
2017/07/29 12:01:39
@olejgunar
Są tu inteligenci ala świadkowie Jehowy.Są mądrzejsi.Tak im się wydaje. Kierują się poprawnością polityczną i mają wysokie uposażenia. Dla nich Prezydent to Adrian a Konstytucja najwyższą wartością. Popierają korporacjonizm. Blokują niepoprawnych politycznie na blogu. Taka prawda.
-
2017/07/29 12:08:02
Droga do dalszych wzrostów stoi otworem:
www.bankfotek.pl/view/2089226
-
2017/07/29 12:52:53
@olejgujnar:
"Zresztą Ci, których media przedstawiają jako centrum są tak na prawdę ekstremą, obcą agenturą, wspierającą wszelkie układy mafijne, gotową ryzykować bezpieczeństwo własnego kraju na polecenie zleceniodawców."

Czy mógłby Pan wskazać środowiska polityczne w Polsce, które NIE są "obcą agenturą, wspierającą wszelkie układy mafijne, gotową ryzykować bezpieczeństwo własnego kraju na polecenie zleceniodawców.". Nie wiem, np. czy SLD to takie środowisko? Albo Fundacja Batorego? I tak dalej.

Chciałbym wiedzieć, kto jest dobry a kto zły, kto jest patriotą a kto zdrajcą, bo się za bardzo na polityce nie znam.

-
2017/07/29 13:05:48
@podczaszy1
"A propos tej dyskusji toczonej w godzinach wieczornych i nocnych to była wyjątkowo interesująca."

Jeszcze a propos tego pisowskiego turanizmu.

Najpierw głos krytyczny:

"PIS jest w Polsce reprezentantem cywilizacji turańskiej. Jest to , jak opisuje ja, prof .Feliks Koneczny , cywilizacja wielkiego stepu. . Do Polski jej wpływy przenikały za pośrednictwem bojarów litewsko-ruskich, którzy przejęli ja od dominujących prze półtora wieku na ziemiach ruskich Tatarów."

wpolityce.pl/polityka/120477-pis-i-cywilizacja-turanska

A teraz obrona turanizmu sanacji:

"Endecki pseudonaukowiec Feliks Koneczny twierdził, że w 1926 r. Piłsudski wprowadził do Polski cywilizację turańską - tj. tatarską, środkowoazjatycką, opartą na autorytecie wojskowym. Wyjątkowo się z nim zgadzam. Marszałek chciał sturanizować Polskę. I był w pewnym sensie do tego genetycznie predysponowany. Ojciec mojego przyjaciela, Witolda Stanisława Michałowskiego, oficer Oddziału II SG, miał przed wojną kłopoty, bo wydał broszurkę mówiącą, że Piłsudski miał tatarskie korzenie....
(...)
Czy turanizacja, zaprowadzanie ordyńskiego porządku w anarchistyczną i warcholską polską duszę się udała? Piłsudski miał na to zbyt mało czasu - zdołał przekształcić tylko jedno pokolenie - to znane nam z "Kamieni na szaniec". Turanizacja, choć przebiegała nie bez zgrzytów i nadużyć, przynosiła jednak dobre efekty. Obecnie różne liberalne mędrki mówią nam, że sanacyjna II RP jest złym wzorem do naśladowania, bo była krajem biednym. Tak, ale ciężko pracowano, by tej biedy się pozbyć. COP, Gdynia, własny przemysł zbrojeniowy, wykupienie przez rząd 80 proc. fabryk i kopalń z rąk obcego kapitału, nakłady na edukacje wynoszące 14,5 proc.budżetu (w III RP 0,25 proc.), stojące na wysokim poziomie uniwersytety, tworzenie od podstaw nowoczesnych gałęzi przemysłu, koleje według których regulowano zegarki... Zaszczepienie łacińskości turańskością naprawdę dobrze na nas podziałało. I to był największa spuścizna potomka Tatarów, rozczarowanego demokraty Piłsudskiego."

foxmulder2.blogspot.com/2011/11/turanizm-pisudskiego.html
-
2017/07/29 13:12:54
I jeszcze raz obrona turanizmu:

"Polska ma podwójny charakter: łacińsko-turański, tak jak Liban podwójny charakter łacińsko-arabski. Ten czynnik decyduje o naszej wyjątkowości umożliwiając m.in. powstanie takiego światowego ewenementu jak sarmatyzm. Zmagania między pierwiastkami łacińskim i turańskim - walka o równowagę - stanowią jedną z osi naszej historii: począwszy od legendy o walce króla Popiela z możnymi. I wbrew temu, co sądzą fanatycy łacińskości, Polska miała się najlepiej zwykle, gdy pierwiastki turańskie sięgały 30-60 proc. w naszym "kotle cywilizacyjnym".

Wielu z Was zapyta pewnie teraz: A co to jest ta cała cywilizacja turańska? To pojęcie wymyślone przez polskiego "naukowca" Feliksa Konecznego na przełomie XIX i XX w. Koneczny był twórcą (moim zdaniem dosyć niedoskonałej) teorii cywilizacji. W swoich pracach dowodził, że najlepszą cywilizacją jest cywilizacja łacińska - oparta na chrześcijaństwie, praworządności, wolnym rynku, samorządności, wolności osobistej i rodzinie. Cywilizacja łacińska oznacza więc w idealistycznej wizji Konecznego: demokratyczną czystą moralnie praworządność, powszechny dobrobyt, brak biurokracji oraz jednorożce hasające po zielonych wzgórzach wraz z półnagimi biuściastymi blond dziewojami. (Niestety, w żadnym z państw cywilizacji łacińskiej nie udało się wprowadzić tego ideału w życie, tak jak w żadnym z państw socjalistycznych, nie udało się wykorzenić biedy). Według Konecznego złymi cywilizacjami dybiącymi na łacinników były cywilizacje: żydowska, bizantyńska (która zdaniem Konecznego panowała w... Niemczech), oraz turańska. Ta ostatnia jest cywilizacją typową dla ludów Wielkiego Stepu: Hunów, Mongołów, Turków. Jej istotą jest zorganizowanie społeczeństwa na wzór wojskowy, kult wodza, podporządkowanie prawa woli władcy itp. (Koneczny przypisywał też cywilizacji turańskiej cechy, których ona nie miała: np. tłumienie wszelkiej oddolnej inicjatywy, powierzanie myślenia tylko wodzowi, zbiurokratyzowanie. Pytanie tylko: jak stepowe ludy mogły być "zbiurokratyzowane"? W warunkach kiepskiej łączności na kiepsko zaludnionym stepie nie było też możliwe "tłumienie oddolnej inicjatywy przez wodza". W armiach tatarskich nie istniało też coś takiego jak ślepe oglądanie się na wodza, gdyż prowadziłoby to przy ówczesnej technologii do paraliżu decyzyjnego. Tak naprawdę poszczególne oddziały Tatarów wykonywały zadania strategiczne posiadając dużą autonomię operacyjną i taktyczną. To właśnie oddolna inicjatywa dowódców każdego szczebla była premiowana, gdyż zapewniała sukces militarny. Ale Koneczny pisząc o cywilizacji opartej o wzorce wojskowe miał pewnie przed oczyma skretyniałą, zbiurokratyzowaną CK-Armię). Według Konecznego, cywilizacja turańska zadomowiła się w Rosji mieszając się z bizantyńską i wśród Kozaków a do Polski przenikała ze Wschodu i Południa. W XX w. oddany turańskości miał być natomiast obóz piłsudczykowski. Ale czy rzeczywiście turanizm na tym się kończył? Nie. Cała nasza organizacja państwowa od samego początku była bowiem oparta na wzorcach wojskowych. Turanizm był ZAWSZE ważnym elementem polskości.

Pierwotna cywilizacja słowiańska była właśnie cywilizacją turańską. Słowianie przybyli do Europy z azjatyckich stepów, rozlewając się od Lubeki po Peloponez, wycinając po drodze wszystkie ludy, które napotykali, wbijając dzieci na sztachety a czaszki ich rodziców rozwalając siekierami. Wczesnośredniowieczne społeczeństwo polskie było więc zorganizowane na wzór wojskowy: książę i jego drużyna rezydujący w grodach obronnych, plus wiec wojowników, plus cała reszta pracująca na potrzeby wojska."
-
2017/07/29 13:17:22
" Wraz z chrześcijaństwem w tryby tej organizacji weszło również duchowieństwo, które zaczęło zmieniać machinę państwową wprowadzając łacińskie wzorce kulturowe i prawne. Turanizm dawał jednak o sobie od czasu do czasu znać, o czym świadczyła później wyjątkowa na tle reszty Europy siła szlachty a także hetmanów. Nasz system polityczny XVI i XVII w. to właśnie turańsko-łacińskie społeczeństwo wojowników wybierających sobie wodzów na wiecu zwanym elekcją. (Notabene najlepszymi naszymi królami elekcyjnymi byli królowie wojownicy: Batory, Władysław IV i Jan III Sobieski). Ówczesny system zawierał też inny ważny element turańskości wyróżnianej przez Konecznego: daleko posuniętą tolerancję religijną miejscami ocierającą się aż o obojętność wyznaniową.

System zaczął się jednak psuć, gdy szlachta przestała myśleć o wojaczce i zaczęła skąpić grosza na wojsko. Elementy łacińskie wzięły górę i całkowicie załamała się obywatelska, quasi-wojskowa dyscyplina trzymająca dotąd kraj w ryzach - pojawiła się też nietolerancja religijna. (Baj de łej: Kozacy w swym turanizmie wcale nie naśladowali Moskwy, tylko polską szlachtę. Zabrakło im jednak szczypty łacińskości, by ich model społeczny działał). Konsekwencje tego wszyscy znamy: powszechna zdrada i rozbiory. Ale pierwiastki turańskie nie zginęły i pojawiały się w praktycznie wszystkich polskich ruchach niepodległościowych po zaborach. (Dość powiedzieć ile nam przyniosła cywilizacyjnie epopeja napoleońska). I trudno się temu dziwić. Niepodległość mogła wywalczyć tylko organizacja wojskowa i społeczeństwo zorganizowane na wzór wojska. Zwycięski obóz piłsudczykowski, był tak przepełniony turańskością. Podobnie jak cała II RP, która była państwem podporządkowanym wojsku. (Nieprzypadkowo w 1939 r. ludzie się u nas zgłaszali na żywe torpedy - do ataków kamikaze, tak jak Japończycy w 1945 r. !!!!) Wojsko i wojskowe służby specjalne powstały zanim, nasz kraj odzyskał niepodległość i to one były rdzeniem władzy politycznej, gospodarczej i społecznej w II RP. To jej "tajny puls" (Polecam ten artykuł dra Baliszewskiego). Skutkiem tej wojskowej organizacji było pokolenie "Kamieni na Szaniec" i Polskie Państwo Podziemne - fenomeny, dzięki którym wciąż jesteśmy narodem."

foxmulder2.blogspot.com/2012/09/koneczny-revisited-acinsko-turanskie.html
-
2017/07/29 13:19:54
I uzupełnienie:

"Turanizm węgierski (węg. Turanizmus) pogląd wypracowany przez węgierskie ruchy nacjonalistyczne, zgodnie z którym Węgrzy wywodzą się od plemion, które przywędrowały do Panonii ze stepów Azji Środkowej, przez co spokrewnieni są z innymi rzekomymi ludami turańskimi, do których mieli się zaliczać Hunowie, Mongołowie czy Turcy. Turanizm wywyższał zatem naród węgierski, jako część rodziny ludów, które w przeszłości tworzyły wielkie imperia i cechowały się walecznością. Pogląd ten powstał między innymi na bazie popularnych wśród ludu legend o pokrewieństwie Madziarów i Hunów (legenda o Hunorze i Magorze), zyskał sobie wielu zwolenników wśród nacjonalistów i miał duży wpływ na kształtujący się w XX-leciu międzywojennym węgierski faszyzm."

pl.wikipedia.org/wiki/Turanizm_w%C4%99gierski
-
2017/07/29 13:23:59
@red.007, podczaszy1:

A propos dolara to przypomniałem sobie swoje teksty ze stycznia i marca 2015:

wojciechbialek.blox.pl/2015/01/Gdzie-dolek-EURUSD.html

wojciechbialek.blox.pl/2015/03/Dolar-lekko-przesadzil.html

Od tamtych tekstów minęło prawie 2,5 roku. W tym czasie na EUR/USD rozegrała się prognozowania korekta a obecnie przestawiam się na dokładnie odwrotny do ówczesnego tryb - tryb poszukiwania dołka dolara (szczytu EUR/USD).
-
2017/07/29 14:27:23
@WB
Dziękuję za wpis.
Ja nie mam wątpliwości co do opisywanych przez Pana zdarzeń cyklicznych.Jest Pan w tym mistrzem świata a sprawdzalność prognoz czy projekcji jest dobra,jak chociażby przytoczona realizacja korekty na EURUSD.
Żyjemy tu i teraz,zatem ciekawe są kolejne dni,tygodnie itd.
Użył Pan słowa "obecnie". Czy należy przez to rozumieć punkt graniczny?
Czy dopuszczamy wzrost głównej pary powyżej 1,20, czy nie,bo jak dopuścimy powyżej 1,20 to może być i 1,30?
Pańskie podwójne dno na USDPLN raczej to wyklucza.
Ja nie mam wątpliwości w umocnienie dolara,bo Bruksela nie będzie dłużej tolerowała naszego nieposłuszeństwa(oczywiście ich zdaniem)gdyż to oni mają zarabiać na nas a nam samodzielnie tego robić nie wolno i na nic się zdadzą nasze dobre obecnie parametry ekonomiczne.Prędzej czy później wprowadzą sankcje ekonomiczne pod różnymi postaciami łącznie z atakiem na złotówkę.Wszystko po to aby dezawuować obecny rząd i wprowadzić nowego(starego) zbawcę narodu i wiemy o kogo chodzi.
Należy sobie zatem odpowiedzieć na pytanie czy z dolarem rośniemy już czy dopiero np.od trzech złotych,to jest na dzisiaj pytanie za 100 punktów.
-
2017/07/29 16:47:01
@olejgujnar
Jeśli chodzi o twoje pytania z przed dwóch dni to ja w zasadzie zgadzam się z tym co napisał @ relkame , a mianowicie:"Nie podważajmy podstawowych faktów.PIS to wasale USA, PO to wasale Prus".Wiem ,że chciałbyś konkretów ale nad oczywistościami
się nie dyskutuje.
-
2017/07/29 17:55:07
@red 007
Dzięki za tak obszerne wyjaśnienia w kwestii USD/PLN. Co do tej twojej "elliottowskiej" rozpiski to Elliott , z tego co pamiętam dopuszczał zachodzenie 4 na 1 na rynkach gdzie obowiązuje duża dżwignia finansowa, a więc mogła być poprawna.
Ja TFE wykorzystuję raczej jako antywskażnik ale oczywiście nikomu nie narzucam takiego podejścia.
-
2017/07/29 18:28:18
@WB
Panie Wojtku ja się cały czas zastanawiam czy USD/PLN nie jest już w trwałym trendzie spadkowym, a przynajmniej bardzo poważnie biorę to pod uwagę. W kwestiach walut jestem jednak laikiem.

-
2017/07/29 19:24:36
@podczaszy1
Czekając na odpowiedź Gospodarza taka ciekawostka.
Przed pojawieniem się tematu "Letni dołek dolara?" kolega @konsultant wrzucił fajny obrazek z komentarzem:
" konsultant121
2017/04/06 13:07:38
@carrie
To by pogodziło wszelkie teorie... przed ostatecznym ruchem na USDPLN trzeba będzie postraszyć i odciągnąć od dolara... Jak sądzisz? "
www.bankfotek.pl/view/2070103
Skomentował to p.Wojciech:
"bialek.wojciech
2017/04/06 18:36:08
@konsultant121:
"To by pogodziło wszelkie teorie... przed ostatecznym ruchem na USDPLN trzeba będzie postraszyć i odciągnąć od dolara... Jak sądzisz?
www.bankfotek.pl/view/2070103"

Tak, tak. "

Otóż pewnie kolega @konsultant nie przykładał wielkiej wagi do swojej wrzutki i narysowanej fali 4 na dolnym obrazku,bo ciągle zaklinał rzeczywistość aby dolar rósł.Obruszył się nawet gdy wspomniałem o poziomie 3,40 a przecież ten poziom sam na obrazku wyznaczył,otóż poprowadził dolną bandę po dołkach 2011 i 2014. Ja na swoim malunku tak to opisałem nie sugerując się analogią kolegi,bo przyznam,że nawet o tym zapomniałem:
" red.007
2017/07/16 19:16:29
...Co do linii przerywanej,to jest to linia prowadzona po dołkach 2011 i 2014,którą zsynchronizowałem z wykresu 10-cio letniego.Obecnie to 3,40 i o tym poziomie też ostatnio pisałem..."
www.bankfotek.pl/view/2087456

Co chcę przez to powiedzieć?
Otóż póki trwale(czytaj mocno) nie wybijemy dolnej linii na drugim obrazku kolegi @konsultant,obowiązującym scenariuszem po zakończeniu fali 4 jest powrót do wzrostów.Jeśli złamiemy linię będzie to świadczyło,że mamy do czynienia z "grubszą" sprawą
-
2017/07/29 20:18:01
@WB
@007
@podczaszy
Nie wiem czy to pomoże prognozować trajektorie USD
stooq.pl/q/?s=gc.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0
stooq.pl/q/?s=gc.f&c=5y&t=p&a=lg&b=0
Kierunek 2000 :-D

Co myślisz Billy?
-
2017/07/29 20:37:42
@konsultant
Są miejsca na ziemi, gdzie dolar jest górą
stooq.pl/q/?s=usdrub&c=1y&t=c&a=lg&b=0
Pozdrawiam kolegę guya na niekończących się wakacjach ;-)
-
2017/07/29 21:48:54
Skoro czas na towary to moze gold. Kiedys musi odzyskac dawny blask. Do tego gdyby usd powedrowal na nowe szczyty to mielibysmy niezle wzmocnienie. Ale z drugiej strony dolar up i rownoczesnie gld up? No chyba ze zaborca pruski wprowadzi szybko swoje porzadki ...
-
2017/07/30 00:09:25
a co jezeli zlotowka ma dolek juz za soba i nigdy nie bedzie tansza ? i cale myslenie o dolarach euro i frankach traci sens ;)
-
2017/07/30 07:00:47
@slow2006
Upsss!
Moje życie straci sens.
Toż ja przez cale lata albo kupowałem,albo sprzedawałem dolara.:))))
-
2017/07/30 13:58:01
Aplikując mechaniczne cykl pomiedzy dołkami z 2011 i 2014 dla EURPLN+USDPLN, dołek mielismy w mijającym tygodniu. Patrząc wstecz długość cyklu całkiem stabilna

www.tradingview.com/x/7TBOwSvh/
-
2017/07/30 15:08:47
-
2017/07/30 15:28:51
-
2017/07/30 15:42:12
-
2017/07/30 21:05:46
@bialek.wojciech
"Czy mógłby Pan wskazać środowiska polityczne w Polsce, które NIE są "obcą agenturą, wspierającą wszelkie układy mafijne, gotową ryzykować bezpieczeństwo własnego kraju na polecenie zleceniodawców.". Nie wiem, np. czy SLD to takie środowisko? Albo Fundacja Batorego? I tak dalej.

Chciałbym wiedzieć, kto jest dobry a kto zły, kto jest patriotą a kto zdrajcą, bo się za bardzo na polityce nie znam. "

Jako, że nie mam wglądu w sumienia i umysły polskich polityków, to na tak zadane pytanie nie jestem oczywiście w stanie odpowiedzieć. Wiem natomiast kto jest obcą agenturą lub mafią, bo prawdziwe priorytety zawsze wyłażą i kanalie muszą realizować zlecenia zwierzchników kosztem Polski. Więc jak mam inne podejście do wyborów - najpierw wykreślam tych, na których na pewno nie zagłosuję, dopiero z pozostałych wybieram to co uważam za najlepsze. Wolę zagłosować na zupełnie nowy ruch, o ile ich idei nie uważam za szkodliwe, niż na partię, która jest w sejmie ale wiem że mnie zdradzi.


Oto jak ja widzę polską scenę polityczną:
Partie na które na pewno już nigdy nie zagłosuję, razem z wszelkimi przepoczwarzeniami którym mogą w przyszłości się poddać:

PO - podwładni niemieccy, złodzieje nie mający skrupułów współpracować z każdą mafią byle się nachapać i utrzymać przy władzy.
Nowoczesna - wydmuszka Balcerowicza, który rozsprzedał polską gospodarkę najtaniej jak się dało, bez żadnego planu strategicznego co dalej. Po prostu sprzedawał jak leci to, co zleceniodawcy chcieli kupić. Do tego chcieli by nas rozbroić, nawieść imigrantów i wprowadzić nas do strefy Euro.
SLD - post PZPR, obrońcy komunistycznych mafii, kiedyś podwładni ZSRR i WNP, teraz nie wiem czy dalej pod butem Rosji czy też znaleźli sobie nowego pana.
PSL - podwładni Rosji, pasożyt niezainteresowany zmianami w kraju.

Partie, na które w tej chwili można moim zdaniem głosować:

PiS - mają pomysł jak zmienić Polskę i determinację aby ten plan wdrażać, co jest zupełnie nową jakością w polskiej polityce. Bardzo konsekwentni, uczciwi. Dlatego moim zdaniem to najlepsza partia na scenie politycznej.
Kukiz15 - trochę dla mnie zagadka, mało doświadczeni, więc nie bardzo wyobrażam sobie rząd stworzony przez nich. Dlatego na tę chwilę nie oddał bym na nich głosu.

Reszta to plankton bez kadr i doświadczenia więc puki nie muszę to ich nawet nie rozważam.

Fundacja Batorego - jaki interes ma Soros aby Polska była silnym, bogatym krajem? Dla mnie organizacje utrzymujące się z pieniędzy osób bądź krajów, które mają mało wspólnych celów z Polską są bardzo mało wiarygodne.

Oczywiście chętnie usłyszę konkretne kontr-argumenty, chętnie też uszczegółowię poszczególne moje opinie, jeśli to konieczne.
-
2017/07/30 21:10:07
@podczaszy1
"Jeśli chodzi o twoje pytania z przed dwóch dni to ja w zasadzie zgadzam się z tym co napisał @ relkame , a mianowicie:"Nie podważajmy podstawowych faktów.PIS to wasale USA [...]".Wiem ,że chciałbyś konkretów ale nad oczywistościami
się nie dyskutuje."

Równie dobrze mógłbyś napisać: "Ziemia jest płaska. Wiem ,że chciałbyś konkretów ale nad oczywistościami się nie dyskutuje." Jak to taka oczywistość, to gdzie masz problem przytoczyć mi parę przykładów działań PiS, gdzie poświęcili interes Polski dla interesu USA?
Widzę kolejny co to woli urojenia od faktów.
-
2017/07/30 21:49:23
Moja prognoza naszego rynku się nie zmienia.
Szczyt przewiduję w perspektywie 4-7 sesji a następnie 3-4 tygodniowe spadki do dołka 40 tyg., który powinien wystąpić gdzieś sierpień / wrzesień.
Zlecenia powystawiane.
Ostatni wyjazd nad morze zwiększył stan portfela więc idę za ciosem i tym razem 5 dniowy wypad w Beskidy z synem :)
-
2017/07/30 21:53:13
Acha na SP500 ładnym zwieńczeniem ruchu byłoby nadbicie 2500 (u nas szczyt w 2000 był bodaj 2510) :)
-
2017/07/30 23:16:50
@ karnakufo
Złoto:
www.bankfotek.pl/view/2089381

Kusi mnie trochę to złoto bo akcje na razie odpuszczam. Ale na twoich rysunkach o ile dolar odbija od krechy w górę to gld odbija od krechy w dół. I bądź tu mądry :)
-
2017/07/30 23:54:57
@olejgujnar:
"SLD - post PZPR, obrońcy komunistycznych mafii, kiedyś podwładni ZSRR i WNP, teraz nie wiem czy dalej pod butem Rosji czy też znaleźli sobie nowego pana."

wiadomosci.dziennik.pl/wybory-prezydenckie/artykuly/483090,rosyjskie-media-przychylnie-o-magdalenie-ogorek-i-jej-slowach-o-rosji.html

wiadomosci.wp.pl/od-kandydatki-sld-do-obronczyni-pis-magdalena-ogorek-robi-oszalamiajaca-kariere-w-tvp-i-to-jeszcze-nie-koniec-6090728460846209a

"Fundacja Batorego - jaki interes ma Soros aby Polska była silnym, bogatym krajem? Dla mnie organizacje utrzymujące się z pieniędzy osób bądź krajów, które mają mało wspólnych celów z Polską są bardzo mało wiarygodne."

www.youtube.com/watch?v=k9CuVvpGOfI


Nie miewa Pan czasami wrażenia, że ktoś Pana robi - za przeproszeniem - w ciula?
-
2017/07/31 09:53:45
@olejgujnar
Co do tych urojeń i planktonu politycznego to przypominam,że np. partia bolszewicka Lenina też kiedyś do niego należała.
-
2017/07/31 09:56:18
@WB
Apropo moich wniosków z aktualnego Twojego artykułu:
Obecnie mamy powoli przechodzenie z fazy "akcyjnej" do "surowcowej".
KGHM spełnia oba warunki i powinna się dobrze czuć w obu fazach tak więc warto ją mieć w portfelu :)
-
2017/07/31 11:57:46
carrie-anne.moss
2017/07/29 20:18:01
@WB
@007
@podczaszy
Nie wiem czy to pomoże prognozować trajektorie USD
stooq.pl/q/?s=gc.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0
stooq.pl/q/?s=gc.f&c=5y&t=p&a=lg&b=0
Kierunek 2000 :-D
Co myślisz Billy?
,
Brakuje mi ostatecznego potwierdzenia na walutach, a w większości to stamtąd przychodziły dobre wieści dla Gold'a. Takie "machanie" tym złotem w okolicach mediany nie przynosi niczego dobrego dla grających, oprócz wysokich kosztów transakcji. Liczę na wybicie górą, ale nie widzę tej chęci podjęcia ryzyka na walutach.
Pozdrawiam, billy
-
2017/07/31 13:19:36
Hej. Na GPW hossa wraca.

acemarketu.com/?p=245546
-
2017/07/31 15:24:11

Minister gospodarki Niemiec Brigitte Zypries skrytykowała uchwalone przez amerykański Kongres nowe sankcje wobec Rosji jako sprzeczne z prawem międzynarodowym i zagroziła Stanom Zjednoczonym krokami odwetowymi ze strony Unii Europejskiej.

www.rp.pl/Prezydent--USA/170739857-Bedzie-odwet-UE-za-sankcje-USA-wobec-Rosji.html

wiec mamy sujusznika w postacji hegemona do rozgrywki z Niemcami.

Jak by to madrze rozegrac tzn skumplowac sie z DE - RU - US - to bylaby tu w PL druga szwajcaria.... a tak jest prl bis (aka pis-landia)
-
2017/07/31 16:45:52
@zillioner
"Jak by to madrze rozegrac tzn skumplowac sie z DE - RU - US - to bylaby tu w PL druga szwajcaria.... a tak jest prl bis (aka pis-landia)"
Nic się nie martw. Wszystko przed tobą. Prusak z Ruskiem co jakiś czas tu robią u nas drugą Szwajcarię. Tylko przy okazji lubią trochę krwi z Polaków upuścić....
-
2017/07/31 17:26:05
@ zillioner
Poprzednia ekipa kumplowała się z DE- RU i miałeś państwo teoretyczne.
Tu fajnie napisane:
www.rp.pl/Kukiz15/170729416-Kukiz-do-PO-Powinniscie-sie-modlic-za-Kaczynskiego.html
-
2017/07/31 17:30:09
Jesteśmy chyba w 3-ciej falce mojej V więc powinno nastąpić w kolejnych dniach wybicie 3,60 dołem. www.bankfotek.pl/view/2087456
-
2017/07/31 17:47:57
A ściślej 3w5wV.
-
2017/07/31 19:45:08
@ relkame &bywalec.od2008

Obowiazkowo:The Revolution Is Coming /Rewolucja nadchodzi
www.youtube.com/watch?v=7rdbOX62F8U


Nie rozumiem dlaczego jest takie zacietrzewienie przeciw ruskim i niemcom?
Mamy Trampka po swojej stronie, nie pluc na ruskich i nie isc na centralne zderzenie z nimcami aka UE i bedzie dobrze.

Kaczynski potrzebuje wroga, bez niego nie istnieje - a tu chodzi o ekipe ktora nie chece walczyc z mitycznymi wrogami - tylko spowoduje ze Polacy beda bogaci. I nie bogaci przez 500+ tylko ze podatki beda niskie ..... Kaczynski musi odejsc, on che wladzy dla wladzy nie zeby mnie zrobic bogatego. Wrecz odwrotnie, spodziewam sie ze bedzie jeszcze bardziej uskutecznial socjaliz i bedzie mnie okradal nowymi daninami

-
2017/07/31 19:48:24
Mam nadzieję że skoro obecnie bank pekao należy do państwa I jest spółką publiczną to odpowiednie osoby w końcu zainteresują się politykowaniem na tym blogu
-
2017/07/31 20:20:28
DJIA 50% zniesienie - może przystanek we wzrostach::)
www.bankfotek.pl/view/2089502
-
2017/07/31 20:42:43
@zillioner
"a tu chodzi o ekipe ktora nie chece walczyc z mitycznymi wrogami - tylko spowoduje ze Polacy beda bogaci. I nie bogaci przez 500+ tylko ze podatki beda niskie ..... Kaczynski musi odejsc, on che wladzy dla wladzy nie zeby mnie zrobic bogatego. Wrecz odwrotnie, spodziewam sie ze bedzie jeszcze bardziej uskutecznial socjaliz i bedzie mnie okradal nowymi daninami."
Głosuj na stronnictwo pruskie.
Nie wiem czy dalej obiecują zmnieszenie POdatków i likwidację belkowego? :D
Jak byłem młody i głupi to się jeszcze na to łapałem. Niestety VAT podnieśli(o luce vatowskiej też jakoś cicho wtedy było), belkę zostawili a nawet zmienili sposób rozliczania żeby więcej ukraść. Pamiętam jak w mbanku zakładało się X lokat jednodniowych żeby belki nie płacić. Ehhh to były czasy...
O połowie mojej kasy z OFE już nie chcę wspominać żeby nie kopać tych leżących pruskich "lyberałów"......
-
2017/07/31 21:08:17
Witam po ponad rocznej nieobecności.
Kilka razy niektórzy z Was przywołują guyfawkes13, chcieliby znać Jego opinię na poruszane tutaj tematy. Zabawię się więc nieproszony w adwokata.
Zdaniem guyfawkes13 po tym co tutaj wypisywane jest o cywilizacjach, to Feliks Koneczny przewraca się w grobie, a Jego (Guya) bolą zęby:))
Zdaniem Guya (i zdaniem Konecznego, dodaje Guy) Pan Wojtek uprawia twórczość heretycką albo krytyczną (w sensie marksistowskim) , bo nie ma w rzeczywistości mieszanki (procentowej) dwóch cywilizacji, która byłaby wyższa ''lepsza''. Mieszanie cywilizacji to bastardyzacja prowadząca do upadku wyższej. Sarmatyzm nie był turański, tylko łaciński. bo w sarmatyźmie personalizm był najskrajniejszy (liberum veto, szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie). W turaniźmie nie ma osoby ani prawa. Wszystko , łącznie z życiem ''poddanych'' zależy od woli wodza hordy, która dziś może być taka, a jutro zupełnie inna. Jak ktoś miał się zjawić przed obliczem wodza to najpierw był rzucany na ziemię i nie mógł podnieść wzroku, żeby wiedział, że jest niczym, bo wszystkim jest wódz.

Polecam w imieniu swoim i Gaya cykl wykładów Krzysztofa Karonia na temat demokracji. Tutaj link do pierwszej części. KONIECZNIE proszę wysłuchać wszystkie 5 części:
www.youtube.com/watch?v=uF63OWKRTbc&t=865s
-
2017/07/31 21:08:52
@reklame

dla mnie zarowno PO/nowoczesna i PiS - to "no go"

jestem fanem antysystemowcow a la kukiz...

chodzi o zmiane sposobu myslenia, PO/PiS - to obciach i passe
-
2017/07/31 22:03:19
Witam Panie Teka. Jak to z tym USD? Do 4,7 nie dotarł. Jak Pan to teraz widzi. I co z innymi rynkami. GPW, S&P. Ciekaw jak zawsze spojrzenia z drugiej strony oceanu.
Pozdr.
-
2017/07/31 23:25:13
@bialek.wojciech

Linki które Pan wkleił pod moimi tekstami o SLD i Fundacji Batorego nie mają dla mnie zupełnie sensu, łatwiej było by dyskutować gdyby wyartykułował Pan jasno swoje tezy.


"Nie miewa Pan czasami wrażenia, że ktoś Pana robi - za przeproszeniem - w ciula?"

Miałem nie raz wrażenie, że próbują. Np gdy Kopaczowa mówiła o przekopaniu miejsca katastrofy na metr w głąb, gdy Tusk mielił głosy z referendum, gdy Pawlak podpisał najgorszą możliwą umowę z Gazpromem, gdy HGW złożyła zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy prywatyzacji do prokuratury, itd... Nie wiem czy o te sytuacje Panu chodziło, jak napisze Pan jaśniej to będę się w stanie odnieść.
-
2017/07/31 23:27:40
@podczaszy1

"Co do tych urojeń i planktonu politycznego to przypominam,że np. partia bolszewicka Lenina też kiedyś do niego należała."

Nie mam pojęcia o czym do mnie rozmawiasz, jak to niby pokazuje, że jak twierdzisz, "PiS to wasale USA"?
-
2017/07/31 23:28:41
@arturk17
Od grudnia 2016 jestem w Polsce.
W czasie grudzień 2016-luty 2017, $$ zamieniłem na PLN.
To prawda $ nie doszedł do 4,7 PLN, ale tak zrobiłem, przy okazji przegrywając zakład z Ryszardem, którego niestety tutaj nie ma. Swoją drogą to miłe, że ktoś pamięta, co dawno temu pisałem.
Od sierpnia, albo września, ponownie stopniowo zamieniam PLN na $$, to znaczy tak planuję i chyba nic tego nie zmieni, chyba, że.......
Takie kreski Guya w temacie Edka wstawiam, bez Jego zgody, nie to żebym się nimi kierował, ale coś w nich jest na rzeczy, decyzje o zamianie PLN/$ podjąłem zanim zobaczyłem te kreski, tak mi intuicja podpowiada, a może dodatkowo "Zapad 1017":
tvc-invdn-com.akamaized.net/data/tvc_5d46133380243f985eb20e38f37202d8.png
-
2017/08/01 00:00:32
Sorry, miało być "Zapad 2017"
-
2017/08/01 06:50:33
Czyli dalej hossa u nas .Trzymam DPL,CLN,PEO i ENG.Dopóki Hanseng rośnie powinniśmy rosnąć...
-
2017/08/01 07:58:41
"Nie mam pojęcia o czym do mnie rozmawiasz......."
To nie było w kontekście,że PIS to wasale USA tylko odnośnie tego co napisałeś,że inne ugrupowania to plankton polityczny.Dziś tak jutro być może nie.
-
2017/08/01 11:25:22
@Ogórek
@WB
@Olejgujnar

Chyba chodzi o to że Ogórek to nałożnica Millera, a teraz można znaleźć mnóstwo jej "umizgów" do Jarka. No cóż, sprzedajne kobiety takie są :).
-
2017/08/01 11:39:15
@carrie
Funt do złotówki ma wielką ochotę na korektę wzrostową.
Jednak ze względu na poprawność polityczną czeka na sygnał od dolara.
W tym lub w przyszłym tygodniu powinien zacząć realizację ten scenariusz:
" red.007
2017/07/25 07:49:35
@carrie
Chodzi o to,że teraz zrobimy małą piąteczkę do poziomu 0,900-0,907 i zaczynamy korektę nawet do 0,86-0,85..."

Co do korekty,to jestem jej "pewien",czy podejdzie pod 0,907 już tej pewności nie mam ale jest to możliwe.
-
2017/08/01 11:57:50
@podczaszy1
Napisałem coś takiego:
red.007
2017/07/28 18:58:34
@podczaszy1
...Patrząc na wykres 3-letni głównej pary,to wzrost do 1,30 jest tak samo możliwy jak powrót do 1,04,są to dwa równoprawne scenariusze i obecne wzrosty na tej parze mogą okazać się fałszywką..."

Dzisiejsza analiza MPAC Investments oddaje to co miałem na myśli,choć ja jestem w dłuższej perspektywie nastawiony na wzrost głównej pary,po oczekiwanej korekcie.
stooq.pl/n/?f=1189432
-
2017/08/01 12:30:31
Bylo wybicie z ponad rocznej konsolidacji 2015/2017? Bylo! O wysokosc konsolidacji? Bylo!
To po balu Panno Alu
stooq.pl/q/?s=wig20usd&c=3y&t=c&a=lg&b=0
-
2017/08/01 12:38:05
@teka52:
"Witam po ponad rocznej nieobecności.
Kilka razy niektórzy z Was przywołują guyfawkes13, chcieliby znać Jego opinię na poruszane tutaj tematy. Zabawię się więc nieproszony w adwokata.
Zdaniem guyfawkes13 po tym co tutaj wypisywane jest o cywilizacjach, to Feliks Koneczny przewraca się w grobie, a Jego (Guya) bolą zęby:))
Zdaniem Guya (i zdaniem Konecznego, dodaje Guy) Pan Wojtek uprawia twórczość heretycką albo krytyczną (w sensie marksistowskim) , bo nie ma w rzeczywistości mieszanki (procentowej) dwóch cywilizacji, która byłaby wyższa ''lepsza''. Mieszanie cywilizacji to bastardyzacja prowadząca do upadku wyższej. Sarmatyzm nie był turański, tylko łaciński. bo w sarmatyźmie personalizm był najskrajniejszy (liberum veto, szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie). W turaniźmie nie ma osoby ani prawa. Wszystko , łącznie z życiem ''poddanych'' zależy od woli wodza hordy, która dziś może być taka, a jutro zupełnie inna. Jak ktoś miał się zjawić przed obliczem wodza to najpierw był rzucany na ziemię i nie mógł podnieść wzroku, żeby wiedział, że jest niczym, bo wszystkim jest wódz."

To jakieś nieporozumienie. Tezę o Polsce będącej mieszanką turańsko-łacińską postawił - w celu obrony Sanacji - niejaki foxmulder. Ja tylko tą argumentację zacytowałem:

foxmulder2.blogspot.com/2011/11/turanizm-pisudskiego.html

foxmulder2.blogspot.com/2012/09/koneczny-revisited-acinsko-turanskie.html

-
2017/08/01 12:40:38
"Zamiast spodziewanej przez ekonomistów poprawy statystyk mamy ich wyraźne pogorszenie. Wskaźnik Menadżerów Logistyki Markit PMI spadł do poziomu 52,3 pkt - najniższego w tym roku. Głównie przez osłabienie wzrostu liczby nowych zamówień oraz najwolniejszy od miesięcy wzrost produkcji."

www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/indeks-pmi-przemysl-polska-wskaznik,18,0,2350610.html



"W związku z tym polityka pieniężna nie powinna obecnie nastrojów uczestników życia gospodarczego tłumić. Natomiast ich ewentualne pogorszenie np. spadek wskaźnika PMI poniżej 50,0 pkt mogłoby spowodować u mnie powrót do myślenia o obniżce stóp procentowych, na co się jednak na razie nie zanosi."

www.parkiet.com/Ludzie-rynku/307299974-Eryk-Lon-Nie-widac-sygnalow-przegrzania-gospodarki.html

-
2017/08/01 13:39:23
@zillioner:
"Minister gospodarki Niemiec Brigitte Zypries skrytykowała uchwalone przez amerykański Kongres nowe sankcje wobec Rosji jako sprzeczne z prawem międzynarodowym i zagroziła Stanom Zjednoczonym krokami odwetowymi ze strony Unii Europejskiej.

www.rp.pl/Prezydent--USA/170739857-Bedzie-odwet-UE-za-sankcje-USA-wobec-Rosji.html

wiec mamy sujusznika w postacji hegemona do rozgrywki z Niemcami."

"Rząd PIS fundamentalnie zmienił wektory polskiej polityki międzynarodowej z silnie proniemieckiej za czasów PO na proamerykańską. To powoduje swoistą "dyplomatyczną wojnę hybrydową" atakującą Polskę, której głównymi narzędziami stają się instytucje oraz urzędnicy Unii Europejskiej oraz różne liberalno-lewicowe kręgi. Z UE głównymi atakującymi są Guy Verhofstadt oraz Franz Timmermans. Verhofstadt pracując dla firmy Exmar robił interesy z Gazpromem. Często bywał w Rosji, podobno nauczył się nieźle języka rosyjskiego. Timmermans w młodości był tłumaczem rosyjskiego oraz pracował w ambasadzie Holandii w Moskwie. Obie te historie mogą nic nie znaczyć. Może być jednak inaczej..."

masz99.salon24.pl/798613,amerykanskie-sankcje-na-rosje-i-interesy-polski
-
2017/08/01 13:40:04
-
2017/08/01 15:31:34
@bialek.wojciech

2017/08/01 13:40:04

"I fajny wykres z tego tekstu:

m.salon24.pl/2b42ccf6685e7b0719895efa13d02649,750,0,0,0.jpg "

Jak Pan widzi w tym kontekscie miejsce Polski w UE?

-
2017/08/01 15:40:07
@bartalsi:
"Jak Pan widzi w tym kontekscie miejsce Polski w UE?"

Może po Chinageddonie Niemcy poklepią matę, przestaną się stawiać i można będzie UE przeorganizować na jakichś bardziej nam odpowiadających zasadach?
-
2017/08/01 16:13:25
@red007
Powoli ,powoli ale jednak w dół na USD/PLN.
-
2017/08/01 16:27:55
@WB

Hmm, czyli Angole nauczyli się czegoś od szczurów okrętowych.
-
2017/08/01 16:38:36
@podczaszy1
Anoo.Myślałem,że oczekiwana korekta na dolarze jest naszą blogową tajemnicą. :))
Jednak zaczyna być powszechne mniemanie o możliwości jej wystąpienia.
Jestem tym zmartwiony.Powszechność oczekiwania może znacznie opóźnić jej wystąpienie.
-
2017/08/01 16:39:52
@red007
Ja pisałem,że może jej nie być.
-
2017/08/01 16:41:16
@red007
Tzn, z przyjmowanych na blogu poziomów.
-
2017/08/01 16:46:05
@podczaszy1
A jaki są Pana poziomy Panie Podczaszy?
-
2017/08/01 16:51:56
@red007
Tu mój wpis z dnia 13.07.2017 godz. 11.54.17- "to już 8 miesięcy mija od dołka w listopadzie 2016 roku.W przypadku kontynuacji wzrostów w sierpniu powinno nastąpić przyspieszenie wzrostów"
Jeśli zakładam taki scenariusz na wig-u 20 to jak myślisz co mi się nasuwa na parze USD/PLN.
-
2017/08/01 17:09:25
@podczaszy1
Przyśpieszenie spadków.

Tylko kogo słuchać jak każdy widzi inaczej:
" mac-erson
2017/07/30 21:49:23
Moja prognoza naszego rynku się nie zmienia.
Szczyt przewiduję w perspektywie 4-7 sesji a następnie 3-4 tygodniowe spadki do dołka 40 tyg., który powinien wystąpić gdzieś sierpień / wrzesień. "

Dla SP500 też jest przewidziane przesilenie:

"bialek.wojciech
2017/07/27 11:33:20
@carrie-anne.moss:
"Wracając do Pana projekcji z maja opartej o VIX, wyjście S&P500 powyżej 2500 w najbliższym czasie może być początkiem końca?"

W wersji z 1993/94 roku szczyt jest za 5 sesji, a w wersji z 2006/2007 roku za 9 sesji.

"Czy to może się zgrać z letnim dołkiem dolara?"

To by chyba miało sens..."

Kto ma rację.Ty czy @WB i @mac-erson ?
-
2017/08/01 17:12:12
@red007
Kto ma rację?
Tego nie wiem. Czas pokaże,
-
2017/08/01 17:15:31
@podczaszy1
A tu jest coś za Twoją wersją.Gość jest ogólnie dobrym wróżbitą.
stooq.pl/mol/?id=4706
-
2017/08/01 18:15:18
@WB
Ropa strasznie kapryśna ostatnio.
Formacja odwróconego spodka,moja fobia od pewnego czasu,wydawała się już zagrożona ale dziś wraca do formacji.
Ciekawe co zwycięży czy formacja,czy wzrost wynikający z obecnego tematu surowców.
stooq.pl/q/?s=cl.f&c=3y&t=l&a=ln&b=1
-
2017/08/01 19:57:02
U nas upychanie towaru w okolicach szczytowych.:)
No ale ewentualne S gra się na przebicie wsparcia, a tego jeszcze nie ma.
-
2017/08/01 20:13:45
@red.007
"Ropa strasznie kapryśna ostatnio.
Formacja odwróconego spodka,moja fobia od pewnego czasu,wydawała się już zagrożona ale dziś wraca do formacji.
Ciekawe co zwycięży czy formacja,czy wzrost wynikający z obecnego tematu surowców.
stooq.pl/q/?s=cl.f&c=3y&t=l&a=ln&b=1"

Wg mnie nie ma co liczyć teraz na wzrosty ropy - raczej spadek i konsola.
-
2017/08/01 20:22:10
@karnakufo
"Wg mnie nie ma co liczyć teraz na wzrosty ropy - raczej spadek i konsola."
Tylko co na to dolar,bo na dłuższą metę spadki obu aktywów byłyby co najmniej dziwne.
-
2017/08/01 20:44:01
Widoczne, aż nadto dywergencje wzrostowe między DJIA, a pozostałymi głównymi indeksami amerykańskimi - to może być oznaka zbliżającej się większej korekty.
-
2017/08/01 20:51:12
Dobre miejsce do wyjścia z akcji i szorcenia na PKOBP:
www.bankfotek.pl/view/2089651
-
2017/08/01 23:13:43
@lakusek:
"(...) bo w Guy'u moc jest (...)"

www.youtube.com/watch?v=esEcwAWi6dk
-
2017/08/02 01:21:09
Ale w sumie, żeby nie było tak nudnie - z okazji rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego:

www.youtube.com/watch?v=NmkirLlcYDA

- na jakiś czas odblokowuję panów fawkesa i ewiggina. Nie sądzę - jeśli będą chcieli tu pisać - by to długo przetrwało, ale co tam.

-
2017/08/02 09:04:09
Rozpoczyna się letnia fala hossy na GPW:

acemarketu.com/?p=245976
-
2017/08/02 09:23:37
@wb
Dziękuję bardzo ale na przyszłość prosiłbym o podawanie wpisu przez który zostałem zablokowany. Proszę także o równe stosowanie zasad wobec wszystkich użytkowników tego bloga - dzisiaj @lakusek nazwał mnie "frędzlem" i Pan nie zareagował.
-
2017/08/02 10:06:58
@ewiggin:
"Proszę także o równe stosowanie zasad wobec wszystkich użytkowników tego bloga - dzisiaj @lakusek nazwał mnie "frędzlem" i Pan nie zareagował."

Ano rzeczywiście, przepraszam.

Panie lakusek, czy Pan pochodzi od JafetaL

pl.wikipedia.org/wiki/Jafet

... czy od Chama:

pl.wikipedia.org/wiki/Cham

?
-
2017/08/02 10:10:15
Swoją drogą chętnie bym kiedyś przeczytał coś na temat źródeł chamstwa w polskiej kulturze. To chyba jakieś wpływy ze wschodu:

"Wam kury szczać prowadzić, a nie politykę robić.

Ja tego, proszę pana, nie nazywam Konstytucją, ja to nazywam konstytutą. I wymyśliłem to słowo, bo ono najbliższe jest do prostituty. Pierdel, serdel, burdel.

Ja też potrafię w mordę bić.

Kto nie był socjalistą za młodu, ten na starość będzie skurwysynem.

Naród wspaniały, tylko ludzie kurwy.

Panie marszałku, a jaki program tej partii?

Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.

Rzeczpospolita to wielki burdel, konstytucja to prostytutka, a posłowie to kurwy!"


www.salon24.pl/u/zycie/798203,wam-kury-szczac-prowadzic-a-nie-polityke-robic-zdradzieckie-mordy-czyli-slowko-o-jezyku-polityki
-
2017/08/02 10:57:25
Pan WB to jest analitykiem państwowego banku pekao czy politykiem?

Ciekawe ze wulgaryzmy jednych nie przeszkadzają a innych usuwają
-
2017/08/02 11:04:46
@WB

Przemija postać świata:))
Przykład idzie z góry. Sąd Najwyższy z okazji rocznicy wybuchu Powstania zawiesił sprawę Kamińskiego, a pan Wojtek udzielił amnestii gayfawkes'owi :)))
www.youtube.com/watch?v=H5B78iOSHqs

Zablokował mnie Pan z dwóch naciąganych powodów. Nazwanie ewiggina ''kretynem'' było przecież wyrazem litosierdzia, bo na kretynizm nic poradzić nie można a to jest złośliwy prowokator. Wielokrotnie prosiłem go, żeby się ode mnie odczepił. Miałem też wrażenie, że Pana to bawi, jak zaprasza Pan gościa na swój blog, ale nic nie robi, jak mały dożarty kundel permanentnie obszarpuje mu nogawki:))
Drugi powód (blokada po wsze czasy) to była insynuacja, że powróciłem jako fancykli, a tymczasem to jest ktoś inny, kogo nie znam i z kim nie mam żadnego kontaktu. TO POSTRONNA OSOBA, którą Pan skrzywdził przez zablokowanie z mojego powodu. Tak jakby ktoś idący ulicą oberwał rykoszetem tylko dlatego, że znalazł się w pobliżu jakiegoś napadu:((

I w dodatku prowokuje Pan znowu z tym Marszałkiem(...). Jeżeli Pan Go nie rozumie, to jest to tylko Pańska strata. A co do Pańskiego kulturalnego stanowiska, to jego źrodeł niestety nie widzę w normalnej (tradycyjnej) kulturze, tylko w ideologicznum wpływie neomarksizmu, teorii krytycznej, w teorii tolerastii represywnej. To jest chyba w 3 części historii marksizmu Karonia.
Tolerastia jest dla postępu, dla faszyzmu i reakcji nie ma tolerastii:)))
No bo co to miałoby znaczyć?
''Nie miewa Pan czasami wrażenia, że ktoś Pana robi - za przeproszeniem - w ciula?''

No niby ''za przeproszeniem'', niby w formie pytania, czy troski wujka ''Dobra Rada'', ale przecież jest to napisane po to żeby coś dać do zrozumienia. To oczywiste.

Więc zanim weźmie się Pan za wychowywanie Piłsudskiego , warto byłoby pomyśleć o swoim pochodzeniu biblijnym (od Jafeta czy od Chama), wszak cywilizacja łacińska każe najpierw dosyrzec belkę w swoim oku.

Mam nadzieję, że Pana nie obraziłem z okazji returnu i jakoś zdolałem rozbroić Pańską prowokację powitalną przy użyciu wyrwanych z kontekstu barwnych określeń Marszałka.

Mem dla poprawienia/pogorszenia humoru:
scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20031733_800316506804750_4497556341127015209_n.png?oh=c9753e0b85239dfaad90ac4bc2824e6e&oe=59FCA6C7
Może jeszcze jeden:
scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20024159_803086409861093_7542956602724075616_o.png?oh=ee45ca226597aeefff83fecb0265bf4c&oe=5A35A7E7
-
2017/08/02 11:05:29
@solidarnapol:
"Pan WB to jest analitykiem państwowego banku pekao czy politykiem?

Ciekawe ze wulgaryzmy jednych nie przeszkadzają a innych usuwają"

Zalecam stawianie kropki na końcu zdania.
-
2017/08/02 11:09:21
@guyfawkes13:
"(...) mały dożarty kundel (...)"

Wiedziałem, że to długo nie potrwa.
-
2017/08/02 11:33:24
@solidarnapol
Pan jest od p.Ziobry czy o co chodzi,bo nick może to sugerować.
Myślałem,że interesuje was przejęcie sądów ale widzę,że przejęcie prywatnych blogów też mieści się w wszej strategii.Podkreślam prywatnych i proszę tego nie łączyć z miejscem pracy gdyż nie jest to blog PEKAO.SA.
Pewnie nie odzywałbym się po pierwszym wpisie traktując Pana jako zadymiarza:
"solidarnapol
2017/07/31 19:48:24
Mam nadzieję że skoro obecnie bank pekao należy do państwa I jest spółką publiczną to odpowiednie osoby w końcu zainteresują się politykowaniem na tym blogu"
ale zwróciłem uwagę na to,że w cytowanym wpisie również brak kropki,zatem jak Pan widzi,można jedynie z Panem dyskutować o zasadach interpunkcji,o niczym więcej.
-
2017/08/02 11:51:52
@red.007

A ostrzegałem, że rewolucja pożera własne dzieci. Kilku takich notabli jak @solidarnapol i wracamy do P'RL.
-
2017/08/02 11:57:03
Red077

PRAGNE SPYTAC czy Pan WB jest obecnie w pracy w państwowym banku Pekao i komentuje na prywatnym blogu czy jest w pracy w państwowym banku jako analityk polityk w godzinach pracy , co do bloga sprawa jasna dlaczego niektórych Pan WB idblokował ,po prostu bez ich wpisów blog spadła w rankingu a Tak znów by było setki wpisów .
-
2017/08/02 12:07:42
@solidarnapol
Jest kropka-kamień z serca,ufff
-
2017/08/02 12:09:09
@solidarnapol:
Dobry człowieku, mam dwie rady: 1) napisz Pan gdzieś jakąś skargę; 2) zacznij Pan pisać na tematy, które nas na tym blogu interesują, albo Pana zablokuję.
-
2017/08/02 12:13:20
@Ared.007:
"Jest kropka-kamień z serca,ufff"

Ale przed kropką (i przecinkiem też) jest niepotrzebny odstęp.
-
2017/08/02 12:28:50
Patrząc na franka zaczynam się skłaniać ku zbliżającej się korekcie wzrostu złotówki.
Wygląda na to,że zostało jeszcze kilka groszy,może 10.
pl.investing.com/analysis/frankowiczom-coraz-l%C5%BCej-200184980
stooq.pl/q/?s=chfpln&c=3y&t=c&a=ln&b=1
-
2017/08/02 12:59:54
@007
Co do korekty,to jestem jej "pewien",czy podejdzie pod 0,907 już tej pewności nie mam ale jest to możliwe.

Miałam dziś zrobić intraday'owego shorta, ale chyba się spóźniłam. Trudno, lepiej stracić okazję, niż gotówkę. A może nowojorscy bankierzy na złość londyńskim dadzą mi "second chance" ;-)

Z drugiej strony idąc nieco w kontrze do wpisu Gospodarza o sile surowców otworzyłam niedawno L na GBPNZD licząc, że dojdzie przynajmniej do 1,79. Przy odrobinie szczęścia, może nastąpi wybicie z układu akumulacyjnego ;-)
www.tradingview.com/x/EPRIzTFV/
-
2017/08/02 13:05:33
Wig dzisiaj na nowym szczycie. Nie przebił jednak jeszcze górnej linii kanału rysowanej po szczytach 2011 i 2013 i 2017. Dopiero po jej przebiciu duże szanse na wzrosty.
-
2017/08/02 13:07:44
@carrie
Ty sobie poradzisz a ja w krótkich tematach jestem "noga".
Z kontrą do Gospodarza,to niekoniecznie już i teraz,raczej to proces i krótka gra nie stoi w sprzeczności.
-
2017/08/02 13:28:36
Ciekawe, że ten foxmulder, którego obronę turanizmu tu ostatnio przytaczałem, też czytuje Agnosiewicza:

foxmulder2.blogspot.com/2017/07/trump-bierze-sie-za-zdrajcow-zdrajcy.html
-
2017/08/02 13:50:24
@podczaszy
IMO,potwierdzam.
www.bankfotek.pl/view/2089705
-
2017/08/02 14:06:37
@ dociekliwy 54
To,że mamy teraz 2 , a w niej obecnie B to ja wykluczam.
-
2017/08/02 14:07:54
WIG prosi się o korektę wzrostów:
www.bankfotek.pl/view/2089706
-
2017/08/02 14:22:04
@ karnakufo
Właśnie o tym pisałem ale w przypadku spadków to nie będzie korekta. Na razie bliżej wyjście górą,
-
2017/08/02 14:31:54
@podczaszy1
Obstawiam spadki, a faktycznie słowo korekta może nie oddawać ich skali.
Z tym, ze teraz to jest łapanie szczytu, jeśli ktoś ryzykuje pod obsuwę.
Sygnał będzie dopiero, jak wyjdą dołem z tego kanału wzrostowego, co pokazałem, a to jest niewiele niżej.
-
2017/08/02 14:38:15
@ karnakufo
Ja obstawiam wzrosty ale jak tylko coś nie będzie mi grało to robię zwrot o 180 stopni i cała naprzód.
-
2017/08/02 14:45:05
@007
Ty sobie poradzisz a ja w krótkich tematach jestem "noga".

Rynek jest fraktalem, więc dałbyś radę ;-)
Podobnie czekam na kolejną falę wzrostów na suissie ;-)

Z kontrą do Gospodarza,to niekoniecznie już i teraz,raczej to proces i krótka gra nie stoi w sprzeczności

Zobaczymy. Tu chodzi o funta :-D
-
2017/08/02 14:51:29
Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

wojciechbialek.blox.pl/2017/08/Kobylka-u-plota.html