Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Krótkoterminowy scenariusz dla Nasdaqa

W ostatnich dniach Nasdaq Composite spadł do najniższego poziomu od 5 tygodni. Po dodaniu jednego prostego kryterium można uzyskać sygnał, który pojawił się w każdym z 4 ostatnich cykli 20-tygodniowych na tym indeksie. Za każdym razem następowało to - podobnie jak obecnie - po przełamaniu w dół linii trendu wzrostowego.

 

1nasdaqsyngay

 

W każdym z tych 4 przypadków po pojawieniu się takiego sygnały indeks odbijał w górę zmierzając w okolice poprzedniego szczytu, po czym wznawiał - silniejszy lub słabszy - spadek kulminujący w dołku cykli 20-tygodniowego. Następnego dołka cyklu 20-tygodniowego - będącego zarazem minimum cyklu 40-tygodniowego wyznaczającego połowę cyklu Kitchina - można oczekiwać w sierpniu/wrześniu. Precyzyjne wyznaczenie terminu oczekiwanego dołka jest trudno, bo nie jest oczywiste, które minimum indeksu - to z 21 marca czy to z 13 kwietnia uznamy za ostatni dołek cyklu 20-tygodniowego. 

Skala spadku w ramach fazy spadkowej cyklu 20-tygodniowego była w tych 4 przypadkach zróżnicowana w zależności od fazy cyklu wyższego rzędu (cyklu Kitchina). Osobiście spodziewałbym się czegoś pośredniego pomiędzy spadkiem z września-listopada 2016 (dwa cykle 20-tygodniowe temu) a spadkiem z grudnia 2015-lutego 2016 (4 cykle 20-tygodniowego temu). Równocześnie wierzę, że dolne ograniczenie kanału trendu wzrostowego zasugerowanego na powyższym obrazku oraz poziomy minimów  z marca i kwietnia (5793-5805 pkt.) powinny zadziałać jako wsparcie (być może przejściowo naruszone). Innymi słowy skłaniam się ku temu, że wyznaczony przeze mnie jesienią ub. r. termin pęknięcia bańki na rynku akcji największych spółek z sektora IT był nieco zbyt bliski i oczekiwany w okolicach sierpnia spadek Nasdaqa nie będzie jednak jeszcze początkiem procesu pękania bańki. 

Projekcja uzyskania przez uśrednienie zachowania indeksu po 4 poprzednich sygnałach spada w drugiej połowie sierpnia raptem nieco poniżej poziomu 6000 pkt., ale jak wspomniałem wyżej osobiście spodziewałbym się zniżki nieco poniżej poziomu 5800 pkt. Na WIG-u 20 odpowiednikiem tego jest poziom nico niższy niż marcowy dołek na 2176 pkt. 

 

2nasdaqprojekcja

 

Podsumowanie: w ciągu najbliższego miesiąca Nasdaq powinien korygować ostatni spadek, który sprowadził go do najniższego poziomu od 5 tygodni. Później korekta spadkowa powinna ulec wznowieniu i gdzieś na przełomie sierpnia/września sprowadzić indeks w okolice dołków z marca/kwietnia (ok. 5800 pkt.). W takim scenariuszu WIG-u 20 należałby szukać wtedy w okolicach poziomu 2176 pkt. Później - po ustanowieniu dołków cyklu 20- i 40-tygodniowego - cykliczna hossa na rynkach akcji powinna ulec wznowieniu. Groźna pęknięcia narastającej od 8 lat inwestycyjnej bańki na rynku największych spółek z sektora IT analogicznego do tego z 2000 roku jest bardzo realna, ale brak niektórych elementów charakterystycznych dla szczytów euforii (np. skrajnie optymistycznych odczytów sentymentu indywidualnych inwestorów) sugeruje, że trzeba będzie na to jeszcze przynajmniej kilka miesięcy poczekać. 

środa, 05 lipca 2017, bialek.wojciech

Polecane wpisy

  • Wskaźniki wyprzedzające spadają, ale inwestycje przyspieszają

    Według szacunków GUS dynamika PKB w naszym kraju w II kwartale była jedynie minimalnie niższa niż w I kw. (+3,9 proc. wobec +4 proc.), ale niektórych obserwator

  • Najwyższa pora na korektę

    4 miesiące temu przedstawiłem w tym miejscy projekcję dla S&P 500 opartą na wzorcu dekadowym . Z projekcji wynikało, że indeks ma przed sobą ok. 4 miesiące

  • Kobyłka u płota?

    Pora odnieść się do prognozy dla USD/PLN z początku kwietnia . Po początkowym niepowodzeniu wywołanym mniej nerwowym od oczekiwanego przebiegu wyborów prezydenc

Komentarze
2017/07/05 16:05:20
Mówiłem że na wieśniaków trzeba zasadzić się przy barłogu :).
-
2017/07/05 16:06:42
@WB
A co z dolarem?
-
2017/07/05 16:16:05
@ carrie
Chyba cię rozczaruję ale w kwestii kary śmierci zgadzam się całkowicie z guyfawksem.
-
2017/07/05 16:20:42
@podczaszy1
"chodzi o odblokowanie potencjału ekonomicznego tkwiącego w Polakach, a nie o jakieś 500 PLN i tego typu rzeczy."

Ja to rozumiem, rozumiem też dlaczego PiS wprowadził 500+ a nie po prostu obniżył podatki. Jeśli chcą osiągnąć swój cel MUSZĄ zabezpieczyć sobie elektorat, zwykłe prawo demokracji, którego nikt nie przeskoczy.

"Rozumię,że wolisz PIS od PO ale ja się niestety obawiam,że to tylko taka zmiana pozorna na zasadzie raz my a raz wy wedle zasady ,że trzeba zmienić wiele,żeby nic się nie zmieniło. Zmienię zdanie jeśli politycy z pierwszego garnituru PO wyląduja w pierdlu i pozbawi sie ich majątków."

Ja to widzę inaczej, zmiana jakościowa jest wyraźna. To pierwszy rząd, który uczciwie realizuje swój program, wszystkie poprzednie po dorwaniu się do koryta robiły swoje. Pierwszy, który nie zrobił nic wbrew naszym interesom - wręcz przeciwnie, są gotowi na konflikt jeśli uważają, że coś jest dla nas niekorzystne, tak jak to było w przypadku caracali.

Co do pierdla, to myślę że jest realna szansa na HGW, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie ;)
-
2017/07/05 16:20:43
@ guyfawkes 13
Mam nadzieję,że krach systemu rozwiąże nam kwestie międzynarodowych korporacji.
-
2017/07/05 16:26:38
@ olejgujnar
"Ja to widzę inaczej, zmiana jakościowa jest wyrażna ".
To prawda ale jest to zmiana w ramach "socjalizmu" , a to według mnie droga do nikąd.
-
2017/07/05 16:30:32
@Podczaszy

Obawiam się, że nie po to wymyślono kryzysy, żyby korporacje miały na tym ucierpieć. Kryzysy służą raczej korporacjom do zwalczania ''małej'' konkurencji.
-
2017/07/05 16:34:35
Jeszcze przez 2,5 roku w Polsce utrzymają się ujemne stopy procentowe

Według projekcji NBP w Polsce jeszcze przez 2,5 roku utrzymają się ujemne stopy procentowy, co nie będzie zachęcało Polaków do oszczędzania - uważa Eugeniusz Gatnar, członek RPP.

stooq.pl/n/?f=1185797
-
2017/07/05 16:35:07
@Podczaszy

''Zmiana w ramach socjalizmu''

W jakiejś mierze pewnie tak, ale nie jest realne zrobienie ustroju o jakim świat nie słyszał w sytuacji gdy cały świat jest jaki jest. Robimy zmianę w ramach systemu. My nie mamy żadnych możliwości przewrócenia paradygmatu, który obowiązuje. Niechże Amerykanie go najpierw przewrócą. A polityka jest sztuką możliwości, nie domeną fantazji.
-
2017/07/05 16:35:33
czyli 2018/2019 WIG @100.000
-
2017/07/05 16:38:11
guyfawkes 13
To inaczej. Mam nadzieję,że tym razem nie będzie to kryzys kontrolowany lecz stracą nad nim panowanie i wrócą do punktu zero. Czy podejmą ponownie swoją próbę? Raczej wątpię.
-
2017/07/05 16:38:55
@podczaszy1
"To prawda ale jest to zmiana w ramach "socjalizmu" , a to według mnie droga do nikąd. "

Tak, ale nie jest to już "socjalizm mafijny" ;)

@guyfawkes13
"W jakiejś mierze pewnie tak, ale nie jest realne zrobienie ustroju o jakim świat nie słyszał w sytuacji gdy cały świat jest jaki jest. Robimy zmianę w ramach systemu. My nie mamy żadnych możliwości przewrócenia paradygmatu, który obowiązuje. Niechże Amerykanie go najpierw przewrócą. A polityka jest sztuką możliwości, nie domeną fantazji."

Dokładnie, krok po kroku do celu, a nie mrzonki które do niczego nie prowadzą.
-
2017/07/05 16:42:40
@zilioner
Realnie ujemne stopy procentowe czyli zlotowka bedzie sie osłabiać wraz ze wzrostem WIG?
-
2017/07/05 16:43:38
@Olej Gujnar

''Dokładnie, krok po kroku do celu, a nie mrzonki które do niczego nie prowadzą''

Mrzonki prowadzą - do klęski.
Jeśli wykorzystamy atuty, jakimi dysponujemy w ramach systemu, to i tak będziemy bardzo wysoko. Ale w ramch Mitteleuropy wszystko byśmy stopniowo stracili.
-
2017/07/05 16:44:31
@ guyfawkes 13
Ja już jestem za stary,żeby podniecać się modernizacją socjalizmu. Żeby ten Kaczyński choć trochę przypominał Marszałka i zrobił jakiś zamach majowy to może bym zmienił zdanie. No ale to tylko gaduła jest.
-
2017/07/05 16:45:38
@konso-121

Według projekcji dopiero w drugiej połowie 2019 roku dotkniemy dolnego ograniczenia pasma odchyleń celu inflacyjnego. To znaczy, że mamy przed sobą 2,5 roku ujemnych stóp procentowych. Należę do osób, które to martwi, ponieważ to nie zachęca do oszczędzania. Nie wiem jak zareagują na to Polacy. Tak długiego epizodu ujemnych stóp nie było dotąd w Polsce, być może jakaś adaptacja nastąpi, a być może nastąpiła już w maju, kiedy odpłynęło 5 mld zł z depozytów złotowych" - powiedział Gatnar na środowej konferencji po posiedzeniu RPP.

"Pytanie dokąd te pieniądze płyną - częściowo do funduszy inwestycyjnych (...). Mogą też płynąć, i tego nie widzimy, do jakichś parabankowych instytucji i tu jest potrzebna duża uwaga KNF. To są konsekwencje tej ścieżki inflacji jaką widzimy"
stooq.pl/n/?f=1185797
-
2017/07/05 16:47:06
@guyfawkes13
OK
Wiesz,mi o nic nie chodzi.KARTA wyborcza jest moją siłą.Jak Ewiggin będzie w większości wtedy wprowadzi swoje poglądy w życie.
Nie uznaję innej drogi,bo wtedy to anarchia.Oczywiście nie mam nic przeciw takiej formie postępowania(anarchii) w przypadku gdy brak jest wolnych wyborów czyli gdy rządzi dyktatura.Póki co wybory mamy demokratyczne,zatem psy szczekają karawana idzie dalej.
-
2017/07/05 16:47:06
@Podczaszy

Wolę mimo wszystko obecną drogę stopniowych zmian. I stopniową rewitalizację Narodu zamiast wojny.
-
2017/07/05 16:49:50
wydaje mi sie ze pomimo korekt polski WIG bedzie bil rekordy - fundamenty.

->u nas jest tanio
stooq.pl/q/?s=wig_pe&c=3y&t=l&a=lg&b=0

->gospodarka silna

-> dywidendy wysokie

co sie bedzie dziac z PLN, wydaje mi sie ze nie ma szans na oslabienie. W dlugim term. czeka nas aprecjacja zlotego

-
2017/07/05 16:51:41
@Podczaszy

''Ja już jestem za stary,żeby podniecać się modernizacją socjalizmu. Żeby ten Kaczyński choć trochę przypominał Marszałka i zrobił jakiś zamach majowy to może bym zmienił zdanie. No ale to tylko gaduła jest.''

Dobre.:))))
Ale na razie rozluźniamy geopolityczne imadło. Rząd i tak jest lepszy, niż by na to wskazywał ogólny poziom post sowieckiego rozbitego społeczeństwa, deprawowanego przez pokolenia przez okupacyjne, narzucone (w miejsce wyeksterminowanych) ''elity''.
-
2017/07/05 16:54:12
@konso-121

10-Year Czech Republic Bond Yield @ 1%

10-Year Poland Bond Yield @ 3.3%

wiec z punktu widzenia inwestorow zagr nie bedzie paniki.

Co innego z kowalskim i nowakiem - co widac po wynikach developerrow.
-
2017/07/05 16:54:56
@Double 07

Rozumiem James, że nie możesz epatować swoją estrawagancją (i profesjonalizmem) in public.:))))
-
2017/07/05 16:55:18
@WB
Podłączam się do pytania Carrie.
Może krótko terminowo coś nowego?
-
2017/07/05 17:04:19
@guyfawkes13
Kończąc,nawet pan Kaczyński nie ma takiej mocy sprawczej aby Polskę wyprowadzić z Unii.Może to zrobić tylko Naród za pomocą KARTY więc taki zarzut w stosunku do niego jest głupi.Osobiście jestem za pozostaniem ale nie za wszelką cenę ale o tym zadecydują przyzwoici i nieprzyzwoici.
-
2017/07/05 17:06:25
@carrie-anne.moss:
"A co z dolarem?"

Nie mam nowych pomysłów: czekam na okolice 3,55 na USD/PLN w dołku dolarowego Kitchina (czyli mniej więcej 40 miesięcy po poprzednim dołku dolara z czerwca 2014).
-
2017/07/05 17:18:30
@podtworca
"Młody, wykształcony, z całkiem sporego miasta, w dodatku wegetarianin-rowerzysta."

- Jesteś wrogiem klasowym. W Rzeczpospolitej Pisowskiej pożądani są starzy, tępi wieśniacy na furmankach - przyszłość narodu.
-
2017/07/05 17:20:09
@carrie
Podbudowany wpisem Gospodarza,to być może kończymy korektę o której pisałem Ci wcześniej czyli 3,75
stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1d&t=c&a=lg&b=1
-
2017/07/05 17:22:25
PiS nie kiwnie palcem w sprawie ministra załatwiającego na bezczela fuchę dla "córki leśnika", a wam się już marzy przywrócenie kary śmierci. Zrozumcie wreszcie, że ludzie o mentalności Kalego nie mogą sprawować nieograniczonej władzy. Na razie urągając wszelkim cywilizowanym zasadom bezpieczeństwa robią krzywdę głównie sobie, kiedy rozbijają się co kilka miesięcy w limuzynach, ale z każdym przechwyconym stołkiem ryzyko rośnie.
-
2017/07/05 17:31:46
@Podtwórca

Powielasz głupią propagandę. Każdej władzy w każdym ustroju są potrzebni zaufani ludzie do zarządzania, także córki leśnika, rybaka, i kopciuszki. Inaczej ''rozdziobią nas kruki wrony'', postkomunistyczne mafie.
Nie ma w tym nic złego, ani wyjątkowego, a czasem może być nawet trochę humoru:)))

www.youtube.com/watch?v=b3M_zl8FRLA

-
2017/07/05 18:15:06
"Powielasz głupią propagandę" - napisał ktoś, kto z lubością wkleja tutaj linki z reporters.pl. Paradne.
-
2017/07/05 18:19:46
@007
Muszę to przemyśleć.
-
2017/07/05 18:45:21
@guywafkes13

Przymykanie oka na kumoterstwo kończy się tym, że zwykły człowiek przymyka oko na małe przekręty. Skoro władza kradnie, to dlaczego on nie może uszczknąć czegoś dla siebie? Przecież to PRL jak żywy. Wtedy też były wielkie akcje antykorupcyjne w TV, ktoś dostał przykładną czapę za sprzedaż mięsa, a mimo to naród wynosił narzędzia z zakładów. Stosunek do przepisów i procedur jest miarą zaawansowania cywilizacji. Obecna władza z premedytacją je łamie, mimo że kosztowało ją to już 96 ofiar i kilka pomniejszych karamboli.

Piszesz tyle o wielkich planach i ambicjach Polski. Ja trzymam za nie kciuki, ale żeby coś osiągnąć, to trzeba mieć kadry, know-how i szacunek do prawa, których w kraju mamy zdecydowanie za mało. Pycha i ignorancja mogą się sprawdzać na folwarku, a nie na arenie międzynarodowej. Świadomość swoich ograniczeń, pokora wobec faktów i kultura to nie słabość, tylko oznaka mądrości. Zachodnie demokracje zawsze nas zwyciężają, bo rządzą nimi pragmatycy, zawierający kompromisy, nie mający oporów przed wysysaniem elit z innych państw.

Czytam na bieżąco co piszesz, rozumiem Twoje motywy, więc nie spłycaj zdania adwersarzy do ich wieku czy płci. Nie każdy ma te same cele co Ty. Mnie nie interesuje Polska narodowa z prymitywnym przywiązaniem do symboli i rytuałów, tylko Polska jako cywilizacja, która może dać coś ludzkości. Chyba sam to czasem czujesz, gdy stopujesz co gorliwszych nacjonalistów pisząc o uniwersalnym charakterze katolicyzmu. Dlatego ja zwracam taką uwagę na przestrzeganie procedur, prawa i przyciąganie mądrych ludzi, bo nawet chwilowe zwycięstwo dzięki strategicznemu sojuszowi nie daje trwałej przewagi cywilizacyjnej. Polska już była silna i wielka, i wszystko straciła przez wojny wewnętrzne, brak miast i w konsekwencji zacofanie.

Jesteś człowiekiem oczytanym, ale jak każdy podlegasz błędom poznawczym. Nie znasz się na większości dziedzin ludzkiej aktywności, więc wierzysz krótkim newsom podsyłanym przez różne portale, które jak sam wiesz produkują informacje zasłyszane, celowo lub niechcący zmanipulowane czy pisane pod czyjeś interesy. Natłok jest tak wielki, dlatego człowiek inteligentny ma wątpliwości. Z tego powodu nie ocenia innych, ani tym bardziej nie walczy z nimi, bo w miejscu pracy prowadziłoby to do paraliżu i niemożności osiągania celów. Dlatego szuka się kompromisu, porozumienia, rozpatruje się wszystkie opcje. Politycy PiS tego nie rozumieją, dlatego mimo, że mają dobre intencje, wywołując konflikty ze wszystkimi wokół są łatwi do rozegrania.
-
2017/07/05 19:03:36
@podtwórca
Czy popierasz PO i Nowoczesną?
-
2017/07/05 19:16:47
@Podtwórca

Teoretyzujesz, mniejsza o szczegóły.
Zaufani ludzie są potrzebni zawsze i historycznie i współcześnie, zwłaszcza w chorym postkomunistycznym neokolonialnym systemie. Pewne standardy potrzebują czasu, nawet pokoleń i ktoś je musi stopniowo wprowadzać.
Historia ''córki leśnika'' nie ma żadnego znaczenia, nawet nie wiadomo o co w niej chodzi, ale jest eksploatowana właśnie po to, żeby atakować władzę, która narusza mafijny nepotyzm.
Nie zwracaj uwagi na bzdury i plotki, tylko na procesy.
forsal.pl/gospodarka/pkb/artykuly/1055810,nyt-polska-ekonomiczna-gwiazda-kraj-niedlugo-dolaczy-do-grona-najbogatszych-na-swiecie.html
-
2017/07/05 19:23:59
@karnakufo

Jakie to ma znaczenie? Potrzebujesz informacji, żeby mnie zaszufladkować? Nie ma w Polsce partii, która mnie reprezentuje, jest kilka osób, które popieram jak Anna Streżyńska czy Elżbieta Bieńkowska - specjalistów, którzy niewielkimi środkami potrafią zorganizować cały urząd i zbudować podwaliny pod silne państwo.
-
2017/07/05 19:32:49
@Podtwórca

''Nie ma w Polsce partii, która mnie reprezentuje...''

I tak naprawdę jest w przypadku wielu ludzi, bo każdy człowiek jest inny. Ale polityka to nie konkurs piękności, tylko realizowanie społecznych interesów, dlatego każdy musi z czegoś ustąpić dla wspólnego celu.

Jest oczywiste, że jako Mitteleuropa bylibyśmy wykorzystani a potem strawieni przez Niemcy i Rosję. Teraz przy pomocy Ameryki staniemy się potęgą. Ameryki Trumpa !
Bo Ameryka Baraka Husejnowicza nas zdradziła, i to 17. września (2009).
-
2017/07/05 20:01:01
@guyfawkes13
"...Jest oczywiste, że jako Mitteleuropa bylibyśmy wykorzystani a potem strawieni przez Niemcy i Rosję. Teraz przy pomocy Ameryki staniemy się potęgą. Ameryki Trumpa !
Bo Ameryka Baraka Husejnowicza nas zdradziła, i to 17. września (2009). ..."

Święta prawda.
-
2017/07/05 20:07:49
@podtworca ja rozumiem, że trzeba dążyć do ideału, ale po zmarnowanych 8 latach, gdzie władzę sprawowały miernoty (np Kopacz, Siemoniak, Komorowski) czy złodzieje (HGW, Pitera) Ty narzekasz, że BYĆ MOŻE konwój rządowy jechał za szybko? Serio?
-
2017/07/05 20:09:21
@ Wojciech Bialek

Cytat z bloga:
""...Jest oczywiste, że jako Mitteleuropa bylibyśmy wykorzystani a potem strawieni przez Niemcy i Rosję. Teraz przy pomocy Ameryki staniemy się potęgą. Ameryki Trumpa !
Bo Ameryka Baraka Husejnowicza nas zdradziła, i to 17. września (2009). ..."

Święta prawda."

Jak czytam co powyzej to musze wlaczyc TVN na 15 minut zeby miec druga strone narracji ;) Jak sie zagapie i spedze 30 min na TVN, to musze potem zbilansowac 15min ogladajac TVP Kurskiego badz wejsc jeszcze raz na blog Pana Wojtka

Czy moglby Pan, Panie Wojtku zabronic dyskursu polityczno-obyczajowago i skupic blog na tematach okolo gieldowych???!

merci

-
2017/07/05 20:23:13
@WB
"Czy moglby Pan, Panie Wojtku zabronic dyskursu polityczno-obyczajowago i skupic blog na tematach okolo gieldowych???! "
Też bym ją poparł za dużo tej polityki :):)

Krótkoterminowy scenariusz dla Nasdaq jest zbieżny z moją wizją - na początku sierpnia szczyt na Wig20 w okolicach 2450 i potem ponowny spadek w okolice dzisiejsze, może trochę niżej.
-
2017/07/05 21:00:08
WIG20 prognozuję odbicie od wsparcia:
www.bankfotek.pl/view/2085812
-
2017/07/05 21:48:22
@mac-erson
"Czy moglby Pan, Panie Wojtku zabronic dyskursu polityczno-obyczajowago i skupic blog na tematach okolo gieldowych???! "
Też bym ją poparł za dużo tej polityki :):)
________________________________________________________________
Przeplatają się też wątki kabaretowe:

"... jest kilka osób, które popieram jak ....... Elżbieta Bieńkowska - specjalistów, którzy niewielkimi środkami potrafią zorganizować cały urząd i zbudować podwaliny pod silne państwo......"

:-)
-
2017/07/05 22:11:58
@Olej Guynar

No i jest jeszcze jedna ważna przyczyna powołania WOT.
Jak już kiedyś wspominałem, możemy być napadnięci przez banderopiteków w takiej czy innej formie. Rzesza i Rosja mogą się posłużyć wojną per proxy. I Lemingrad znowu będzie zdziwiony, ale w polityce także obowiązuje brzytwa Ockhama i nie tworzy się bytów bez potrzeby.
Ale rozumienia rzeczywistości nie można się nauczyć przez hipnozę tiefauenu.
kresy.pl/wydarzenia/szuchewycz-wypowiedzi-waszczykowskiego-chcialbym-napluc-polakom-twarz/
-
2017/07/05 23:02:51
Banderopiteki i kresy.pl - widzę @guyfawkes, że nie ustajesz w robocie dla Kremla.
-
2017/07/05 23:11:31
@e

Nie umiesz debilu czytać, cały czas mnie obrażasz i prowokujesz. Odczep się ode mnie wreszcie.
-
2017/07/05 23:18:01
@WB

Panie Wojtku, to jest poniżające i nieznośne, jak ten upośledzony trol prowokator , który nie ma kompletnie nic do powiedzenia na żaden temat, ciągle się do mnie przyczepia.
Niech Pan zablokuje albo jego albo mnie.
-
2017/07/05 23:58:26
@guyfawkes
To Ty, przeszło rok temu rozpocząłeś na tym blogu propagandę - czego nigdy wcześniej tutaj nie było. Odejdź zatem sam, jak sam przyszedłeś i znowu będzie jak dawniej - do tego @wb Ci nie jest potrzebny. Ja tu pisałem przez dziewięć lat spokojnie o giełdzie, a Ty wlazłeś w ubłoconych walonkach.
-
2017/07/06 07:11:47
@ewiggin
... i znowu będzie jak dawniej...

Czas zrozumieć,że nie będzie jak dawniej.
Nic już nie będzie takie samo,to se ne wrati.
Choćbyś nie wiem jak się natężał i 1000postów pisał,to nie udźwigniesz taki to ciężar.

Musicie Panowie zrozumieć,że obaj jesteście Gospodarzowi potrzebni,bo inaczej blog byłby martwy.Ile można pisać o giełdzie albo o dolarze a dzięki wam blog żyje.
Ban od czasu do czasu i to wszystko.
-
2017/07/06 10:11:20
"to jest poniżające i nieznośne"

Nosił wilk...
-
2017/07/06 10:15:56
A więc dalej trend boczny.
-
2017/07/06 10:16:42
Właściwie to mnie to nie dziwi.
-
2017/07/06 10:50:33
New York Times: Trójmorze będzie najdynamiczniejszym blokiem ekonomicznym świata- nowy tekst Mariusza Agnosiewicza na racjonalista.pl.
-
2017/07/06 11:18:02
Obejrzałem przed chwilą konferencję Dudy i Trumpa. W skrócie:
- najważniejsze problemy dla amerykańskiego Leppera to: IS, Syria i Korea Pn
- na pytanie dziennikarza "czy Polska może zostać hubem gazowym dla krajów Europy środkowo-wschodniej" - milczenie, ale możemy wam podnieść trochę cenę gazu, bo chyba nie macie z tym problemu.
- na pytanie dziennikarza o gwarancje obecności amerykańskich wojsk w Polsce - odpowiedź: nie rozmawialiśmy o gwarancjach.

Od razu czuję się potężniejszy. Wy też?
-
2017/07/06 11:18:10
@ dociekliwy 54
Z tego co pamiętam to kiedyś zwracał się Pan do @ guyfawkesa o wyjaśnienie jak pogodzić interesy amerykańskie i chińskie w Polsce. Polecam tekst Agnosiewicza pt"Międzymorze jako łącznik nowego dwubiegunowego świata.
-
2017/07/06 11:29:48
Wyprzedaż wielką szansą na hossę:

acemarketu.com/?p=242098
-
2017/07/06 11:52:24
Ale Trump pochwalił polskie krajobrazy, więc może jest szansa zostać hubem turystycznym... pod warunkiem, że Szyszko nie wygoli lasów do gołej ziemi.
-
2017/07/06 12:07:04
@Podczaszy

Świat dwubiegunowy :))))
Mój koncept, towarzysze amerykańscy zjadają Rzeszę, towarzysze chińscy zjadają Rosję, a przed Najjaśniejszą - Potęga i Chwała. Najjaśniejszą wspierają oba bieguny, wzajemnie przy tym równoważąc swoje wpływy.
Kilka lat temu o tym napisałem, jako o preferowanym scenariuszu. Bartosiak znowu się pomyli , znowu rzeczywiśtość go zaskoczy.

Oglądałem konferencję prasową. Jestem zszokowany. Amerykańscy funkcjonariusze finansjery pod przykrywką niezależnych dziennikarzy, atakowali swojego prezydenta, żeby podważyć jego autorytetprzed tzw. opinią.

NIE DO WIARY, jakie to jest francowate cygaństwo z tym dziennikarstwem i z tą demokracją, jak grubymi nićmi to jest szyte, jaką to jest wszystko MANIPULACJĄ I OBŁUDĄ. Ja myślałem, że to jest możliwe tylko w tak biednych postkomunistycznych bantustanach jak PL.

Jestem przekonany, że nadejdzie okres faszyzmu i nacjonalizmu, bo liberalizm jest tylko prymitywną przykrywką ordynarnej oligarchii. Tego syfu się nie da utrzymać



-
2017/07/06 12:16:01
To, że Trumpa atakują dziennikarze - to nic dziwnego. Ja dziwię się, że nie atakują go myśliwi.
-
2017/07/06 12:17:36
@ guyfawkes 13
Tak pamiętam,że tak około roku temu wspominałeś o świecie dwubiegunowym. Jeśli przeczytałeś też drugi polecany przeze mnie tekst Agnosiewicza to wiesz,że ponoć teraz jesteśmy w lepszej sytuacji niż w X wieku. Wtedy byliśmy pomostem pomiędzy cywilizacją łacińską, a bizantyjską, a więc na skalę europejską, a teraz moglibyśmy się stać centrum świata.
Szkoda tylko,że najdalej za rok / jeśli już nie teraz/ wychodzi mi koniec tego systemu.
No ale może się mylę.
-
2017/07/06 12:25:40
@Podczaszy

Na pewno się mylisz Waść, myślę, że tym razem to będzie inaczej niż w latach 30-tych. Fałsz i obłuda są tak oczywiste, że tym razem ludzie ich zabiją śmiechem.:))
-
2017/07/06 12:34:48
@podczaszy1
Dzięki za tekst.
-
2017/07/06 12:37:21
Eee tam. Polska centrum świata to pikuś. Gdyby nie ten cholerny relatywizm to bylibyśmy centrum wszechświata. No ale jak już załatwimy się z demokracją to i na relatywizm przyjdzie kryska.
-
2017/07/06 12:52:19
A teraz lecę na przemówienie Mordy Solare. Może zdradzi, skąd jego wojacy biorą prawa jazdy.
-
2017/07/06 13:28:19
Jak łatwo sprawdzić tożsamość niektórych tutaj piszących :) Im więcej ciekawych komentarzy tym lepszy życiorys.
-
2017/07/06 13:42:19
@konsultant121 no widać jak boli, że rośnie znaczenie i bezpieczeństwo Polski. Dobrze nam i Polsce nie życzą niektórzy piszący tutaj.
-
2017/07/06 13:56:45
olejgujnar
To co jest wewnątrz zawsze wcześniej lub póżniej wyjdzie na zewnątrz. Wystarczy jedynie poczekać.
-
2017/07/06 14:19:41
Coś cieniutko panowie śpiewacie po tej wizycie Anglosasa. Żadnych zachwytów, ochów i achów nie słychać.
-
2017/07/06 14:22:01
@Podczaszy

Tak dobrego przemówienia jeszcze nie słyszałem.
Trump wywyższył Polskę jako wzór dla świata w walce o cywilizację. Chyba nawet papieże tak nie wywyższyli Polski...
Przy Trumpie tzw. przywódcy europejscy z tymi swoimi antywartościami , i antypolityką to jakaś niedorozwinięta gromadka. Złośliwe upośledzone żyjątka.:)))
-
2017/07/06 14:29:13
No właśnie taki się trochę wyższy poczułem, normalnie jakbym podrósł. Ciekawe czy Kaczenko ma podobne odczucia?
-
2017/07/06 14:33:36
@WB

Panie Wojtku, ten kretyn nic nie wnosi, nie ma nic do powiedzenia, tylko prowokuje i obsrywa.
Niech go Pan wreszcie skasuje, choć na tydzień, żeby normalni ludzie nie musieli się denerwować.
-
2017/07/06 14:34:23
@ewiggin
"Ale Trump pochwalił polskie krajobrazy, więc może jest szansa zostać hubem turystycznym... pod warunkiem, że Szyszko nie wygoli lasów do gołej ziemi."
Swoją wiedzę czerpiesz z pudelka? Szyszko ratuje puszczę wycinając suche , zaatakowane przez kornika drukarz drzewa. Można było usunąć w 2012 r. znacznie mniej,ale wtedy nikt nie rządził ("kamieni kupa"). Rozumiem, że z próchnicą nie chodzisz do dentysty, a i raka nie należy usuwać. Zostawić siłom natury.
-
2017/07/06 14:35:18
@WB Popieram zbanowanie pana e. na miesiac! Kto popiera niech napisze !
-
2017/07/06 14:35:43
@egwinn
To na szybko, bo nie mam czasu ni ochoty na jakąś wnikliwą analizę, zresztą inni zrobią to lepiej niż ja:
1. Poprawa bezpieczeństwa: zakontraktowaliśmy Patrioty w najnowszej, najbardziej technologicznie zaawansowanej wersji.
2. Bezpieczeństwo energetyczne: mamy deklarację, że w każdej chwili możemy dostać więcej dostaw gazu z USA.
3. Gospodarka: z dostaw gazu rodzi się bardzo ciekawy projekt bycia hubem skroplonego gazu dla całego Trójmorza. Trzeba oczywiście wybudować infrastrukturę i wszystko dogadać, ale to bardzo ciekawy pomysł.
4. Polityka zagraniczna: mamy wsparcie hegemona światowego dla nowego projektu międzynarodowego - Trójmorza. Trump osobiście przyleciał na szczyt, a to dopiero drugi szczyt tego projektu. Do tego w projekcie, oprócz krajów post-komunistycznych bierze udział Austria, co pokazuje że inni też widzą tu potencjał i chcą się przyłączyć.

To tak na szybko. Nie łudzę się, że to do Ciebie dotrze, bo jak sam napisałeś wczoraj, operujesz na poziomie urojeń, gdy powyżej to są fakty.
-
2017/07/06 14:38:31
A ja nie popieram banowania @egwinn, on lepiej niż ktokolwiek tutaj kompromituje swoje "poglądy" :D
-
2017/07/06 14:40:34
"Panie Wojtku, ten kretyn nic nie wnosi, nie ma nic do powiedzenia, tylko prowokuje i obsrywa."

- To najlepsza recenzja wizyty Trumpa, jaką dzisiaj słyszałem.


-
2017/07/06 14:42:22
@Olej Gujnar

Chodzi o to, że ja nie wytrzymuję i widząc to(...) tracę równowagę i uciekam się do wulgaryzmów.
-
2017/07/06 14:45:12
guyfawkes13
"Chodzi o to, że ja nie wytrzymuję i widząc to(...) tracę równowagę i uciekam się do wulgaryzmów."

Ale ban absolutnie nie rozwiąże Twojego problemu, pracuj nad sobą zamiast zamiatać problem pod dywan :P
Polecam pracę z dziećmi (najlepiej upośledzonymi) albo zwierzętami, nauczy Cie cierpliwości i spokoju, tak potrzebnych do obcowania z @egwinn-em.
-
2017/07/06 14:50:13
A tak w kwestii tematów pobocznych ;) , to DAX wygląda bardzo słabo w porównaniu z innymi rynkami.
-
2017/07/06 14:51:42
Może guyfawkesowi zamiast bana pomoże banan? Istnieje kilka gatunków, które bardzo lubią banany i wtedy zamiast złośliwego grymasu pojawia się na ich twarzach charakterystyczny uśmiech.
-
2017/07/06 14:55:15
@carrie
My sobie siuśki robiliśmy z buzi,buzi a tu najwyższa klasa.Trochę mi wstyd.
Dobrze się u nas czuł,chyba nawet nie przypuszczał,że tak będzie.
Nasza tradycyjna gościnność zawsze zjednuje ludzi.
Teraz poleciał w paszczę lwa.
-
2017/07/06 14:56:44
@arturk17
Zamiast czytać te prawicowe mózgotrzepy, poczytaj sobie tutaj o drzewach i kornikach:
www.polskiwilk.org.pl/puszcza-bialowieska
-
2017/07/06 15:02:25
@Olej Gujnar

Mówisz jak ojciec ksiądz proboszcz ... (długo) po reformie soborowej:)))
To trzeba tępić, tak jak tych pseudo dziennikarzy, którzy z gębą pełną ''demokracji'' wykorzystują wolność do manipulowania i zasmradzania atmosfery. To jest rodzaj wojny hybrydowej z cywilizacją.
Chciałbym znaleźć przeciwnika, który miałby jakieś argumenty, ale jak się ustawicznie zderzam z obłudną propagandą i cygaństwem, to w końcu wyprowadza mnie to z równowagi.
-
2017/07/06 15:07:04
@Double 07

Będę musiał to przemówienie jeszcze raz przesłuchać i przeanalizować. Ta MOWA była...gigantyczna...
-
2017/07/06 15:14:29
@Podczaszy

To była mowa otwarcia na miarę Przywódcy Wolnego Świata.
-
2017/07/06 15:15:08
@guyfawkes13 nie masz jak tego wytępić, to nie jest Twój blog, a nawet jak by był, to on może wrócić pod innym nickiem od razu.

Go trzeba ośmieszać, niech sobie pluje, jako że stoi sam w swoim koncie urojonym, to pluje tylko na siebie.
-
2017/07/06 15:33:19
@007
My sobie siuśki robiliśmy z buzi,buzi a tu najwyższa klasa.Trochę mi wstyd.
Dobrze się u nas czuł,chyba nawet nie przypuszczał,że tak będzie.
Nasza tradycyjna gościnność zawsze zjednuje ludzi.
Teraz poleciał w paszczę lwa.

O czym mówisz?
Ja dzisiaj shortuję audusd, audjpy, eurusd i SPpińcet. So far, so good.
-
2017/07/06 15:43:22
@carrie
Upss,pardon.
-
2017/07/06 15:44:46
Krótka analiza body language z konferencji Trumpa i Dudy www.youtube.com/watch?v=FY6fL-AHvZI
Ten kanał jest bardzo ciekawy, oglądam go od jakiegoś czasu, mam nadzieję, że zrobi więcej analiz z wizyty Trumpa w Polsce.
-
2017/07/06 15:52:54
@ewiggin:
"(...) Mordy Solare (...)"
"(...) Kaczenko (...)"

Proszę się wziąć w garść. Na pewno stać Pana na wyższy poziom.
-
2017/07/06 15:55:25
@mac-erson:
"Czy moglby Pan, Panie Wojtku zabronic dyskursu polityczno-obyczajowago i skupic blog na tematach okolo gieldowych???! "

Chodzi mi to czasami po głowie.
-
2017/07/06 16:00:22
@guyfawkes13:
"(...) debilu (...)"
"(...) kretyn (...)"

Poprzednie zablokowanie nic nie pomogło. Blokuję ponownie. I pana ewiggina auch.
-
2017/07/06 16:29:34
" guyfawkes13
2017/07/03 12:11:10
@Mac Erson

W kontynuacji są trójkąty. "

zapodaj.net/dc957ac105adb.png.html
Zatem kierunek jest oczywisty.
-
2017/07/06 16:36:12
Ojej. Znowu egzekucje. Ale jak ktoś się zachowuje jak kamikadze mimo ostrzeżeń, to trudno coś na to poradzić.
-
2017/07/06 16:36:34
Ponieważ pan fawkes pojawił się pod innym pseudonimem (fancykli) blokuję go bezodwołalnie na zawsze.
-
2017/07/06 16:42:49
@007
No pb.
Zastanawiam się nad suisse albo USDPLN. Wyglądają podobnie;-)
-
2017/07/06 16:46:05
Widzę pewne podobieństwa w zachowaniu giełdy do okresu sprzed 7 lat. W czerwcu i lipcu 2010 dominowały minorowe nastroje po flash-crash, rynek konsolidował się, a do ostatniego rajdu hossy szykowali się dotychczasowi przegrani (PGNiG, energetyki PGE, TPE i Tepsa).
-
2017/07/06 16:53:13
@podtworca:
"Widzę pewne podobieństwa w zachowaniu giełdy do okresu sprzed 7 lat. W czerwcu i lipcu 2010 dominowały minorowe nastroje po flash-crash, rynek konsolidował się, a do ostatniego rajdu hossy szykowali się dotychczasowi przegrani (PGNiG, energetyki PGE, TPE i Tepsa)."

Też miałem skojarzenia z tym okresem:

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=12400

... ale wtedy było już po Flash Crashu a teraz niczego takiego nie było. Może to domniemane - wyprzedzające wrześniowe posiedzenie FOMC - okołosierpniowe tąpnięcie zmierzające do dołka cykli 40-tygodniowego przyjmie podobną do Flash Crashu postać?
-
2017/07/06 17:39:24
@fancykli
"zapodaj.net/dc957ac105adb.png.html
Zatem kierunek jest oczywisty. "
Moje kreski są trochę inne. Dzisiaj dotknęliśmy dołu trójkąta i się odbiliśmy :)

www.adammus.pl/gielda/wig20-9.jpg
-
2017/07/06 17:44:51
@bialek.wojciech @podtworca:
"Widzę pewne podobieństwa w zachowaniu giełdy do okresu sprzed 7 lat."
A ja bardziej widzę scenariusz zdarzeń tak jakbyśmy byli obecnie w sierpniu 1996.
Obecnie zwyżka do 2450 potem powrót na wrzesień ponownie do obecnych cen i potem jesienno-zimowa szpula na 2900-3000 :)
-
2017/07/06 18:07:42
@mac-erson:
""Widzę pewne podobieństwa w zachowaniu giełdy do okresu sprzed 7 lat."
A ja bardziej widzę scenariusz zdarzeń tak jakbyśmy byli obecnie w sierpniu 1996."

Obecnie jesteśmy w 18-tym miesiąc Kitchinowej hossy (od stycznia 2016). Czerwiec-lipiec 2010 pana podtworcy był w 16-17 miesiącu po początku kitchinowej hossy na WIG-u (od lutego 2009). Z kolei Pański sierpień 1996 był w 17-tym miesiącu kitchinowej hossy (od marca 1995).

To wszystko podobne fazy hossy.
-
2017/07/06 20:45:03
Krótko:
Widać, że trójmorze jest faktem. Na ile uda się je zrealizować i jak długo będzie trwało - zobaczymy. Jest chęć państw w naszym regionie jest i mocny sojusznik zainteresowany tematem - USA.
Dobrze, że nie trzeba czytać już tych bredni pewnego osobnika o tym jak to rząd działa w interesie Rosji. Dzisiaj gołym okiem widać że działamy w swoim interesie, interesie międzymorza i interesie USA. Jest to interes sprzeczny z interesem prusaków i ruskich. Co powoduje, że mogą zacząć grać ostrzej razem. Alternatywą dla prowadzenia własnej polityki jest oczywiście hołd lenny i nie podskakiwanie prusakom. Wystarczy że folksdojcze wrócą do władzy....
-
2017/07/06 21:27:55
@ bialek.wojciech
"To wszystko podobne fazy hossy. "
No właśnie zakładam, że w tej fazie hossy Kitchinowej trwa jakaś nieregularna korekta, która może się zakończyć w dowolnej chwili. Nie wykluczam jakiegoś strząśnięcia w okolice 2250 ale jestem wielce przekonany, że w ciągu pół roku będziemy dużo wyżej niż obecnie stąd taktyka trzymania pozycji długich / perspektywicznych akcji wydaje mi się logiczna :)
Nie wykluczam też sytuacji, że dołek będzie wyprzedzająco już w lipcu bo za bardzo wszyscy się nastawiają na dołek sierpniowy !
-
2017/07/06 21:43:06
@macerson

"...jestem wielce przekonany, że w ciągu pół roku będziemy dużo wyżej niż obecnie ..."

zachecam do podejscia bardziej filozoficznego i trzeba zadac pytanie czym jest czas i co to jest 1/2 roku.

na plus dla GPW:
->ujemne stopy % jeszcze przez min 2.5 roku w PL (stooq.pl/n/?f=1185797)
->b. dobry stan PL gospodarki
-> (relatywnie do poprzednich lat) dobry stan gosp eurolandu
-> no i jest tanio a dywidendy wysokie (stooq.pl/q/?s=wig_pe)

ja licze na bicie rekordow w nastypnych latach na GPW. Osobiscie w poprzednich 2 kwartalach kupowalem tylko ETF na EEM (TUR, RUS, MEX, INDONESIA, etc).

Obecnie widze wieksze szanse na GPW na spkach w koncu:
-> mikro bije makro.

Makro nie przewidze, ale mikro tak i dobre spki daja zarobic - moj rekord to Forte +400%


-
2017/07/06 21:48:20
@podtworca:
"Widzę pewne podobieństwa w zachowaniu giełdy do okresu sprzed 7 lat. W czerwcu i lipcu 2010 "
Patrzyłem na wskaźniki i jeśli zakładać ten scenariusz to jesteśmy 28.06.2010r.
Powinien teraz nastąpić spadek z dołkiem za 3 dni w okolicach 2240-2250.
Potem wzrost miesięczny w okolice 2400-2450, następnie spadek na przełom sierpnia w okolice 2300 i następna kilkumiesięczna fala hossy.
-
2017/07/06 22:51:00
@mac-erson

Aż tak kurczowo analogii się nie trzymam, bardziej wyczuwam podobny do tamtego sentyment. Natomiast w długim terminie patrzę podobnie jak zillioner, tj. jesteśmy w podobnej fazie jak Stany i Europa Zach. na początku lat 80-tych. Akcje mają przed sobą przyszłość, bo są tańsze od obligacji, nieruchomości i gotówki. 2018 powinien przynieść jakieś strząśnięcie po mocnym 2017 i korekcie w USA, ale potem przez lata akcje rynków wschodzących będą dawały wyższy zwrot. Również podbieram ETFy na rynki wschodzące i potencjalnie przyszłościowe branże.
-
2017/07/07 09:19:06
Zgodnie z założonym pewnym prawdopodobieństwem strząśnięcia rynku na początku przyszłego tyg. zmniejszyłem sobie pozycje/akcje o 1/4 tak abym miał kaskę na ewentualne okazyjne zakupy. Zamykałem pozycje z zyskiem tak więc nie bolało :):)
-
2017/07/07 09:24:33
@WB
next.gazeta.pl/next/7,151003,22057884,powazne-potkniecie-tesli-wartosc-spolki-w-ciagu-kilku-godzin.html
Tesla jest bańką. Może trzeba więcej tego powietrza spuścić w USA?
-
2017/07/07 09:43:41
Potencjał spadku widzę:
- Nasdaq do 5900-6000pkt. - linia trendu, luka
- Dax 12100-12200 - linia trendu, luka
czyli 1.5 - 2% od obecnych cen.
-
2017/07/07 10:40:34
Wig z trójkąta o którym wspominałem kilka dni temu wybił się w dół. Wczoraj była próba powrotu i skończyła się fiaskiem. W takim układzie powinny być spadki. Potwierdzeniem będzie przebicie 2280 pkt na wig-20.
-
2017/07/07 10:58:58
Co mi ten trójkąt przypomina? Ni mniej ni więcej tylko układ z okresu 17.01.2001-02.02.2001.
-
2017/07/07 11:10:39
Brakuje jeszcze kropki nad "i", którą powinno być zejście poniżej 2280 pkt.
-
2017/07/07 11:16:44
Na początku tego roku pisałem że jesteśmy pod koniec 2012, teraz jesteśmy na początku 2013.
-
2017/07/07 12:21:00
@relkame:
"Widać, że trójmorze jest faktem. Na ile uda się je zrealizować i jak długo będzie trwało - zobaczymy. Jest chęć państw w naszym regionie jest i mocny sojusznik zainteresowany tematem - USA.
Dobrze, że nie trzeba czytać już tych bredni pewnego osobnika o tym jak to rząd działa w interesie Rosji. Dzisiaj gołym okiem widać że działamy w swoim interesie, interesie międzymorza i interesie USA. Jest to interes sprzeczny z interesem prusaków i ruskich. Co powoduje, że mogą zacząć grać ostrzej razem. Alternatywą dla prowadzenia własnej polityki jest oczywiście hołd lenny i nie podskakiwanie prusakom. Wystarczy że folksdojcze wrócą do władzy...."

To jest niezłe:

"Dlatego współpraca Grupy Wyszehradzkiej z Egiptem jest w tym zakresie przejęciem przez kraje Europy Środkowo-Wschodniej odpowiedzialności za basen Morza Śródziemnego. Fakt, że Grupa Wyszehradzka nie ma bezpośredniego dostępu do tego akwenu jest bez znaczenia, gdyż ma je Trójmorze."

www.defence24.pl/624715,trump-w-polsce-trojmorze-a-bliski-wschod-analiza
-
2017/07/07 12:22:08
O takich SKOKach to chyba prace doktorską można byłoby napisać. Opozycja wskazuje na aferę rządzących, a rządzący twierdzą że to WSI. O co tu chodzi?
-
2017/07/07 12:22:25
@carrie-anne.moss:
"next.gazeta.pl/next/7,151003,22057884,powazne-potkniecie-tesli-wartosc-spolki-w-ciagu-kilku-godzin.html
Tesla jest bańką. Może trzeba więcej tego powietrza spuścić w USA?"

To może być reakcja na poniższą wiadomość:

www.tvp.info/33101847/rewolucja-w-volvo-od-2019-r-nowe-modele-tylko-z-elektrycznymi-silnikami

Pewnie kiedyś jakiś zapóźniony technologicznie duży koncern samochodowy wykupie Teslę za ciężkie pieniądze.
-
2017/07/07 12:31:08
Garść wykresów z naszego podwórka - wg mnie jest większa szansa na wzrosty:
www.bankfotek.pl/view/2086145
www.bankfotek.pl/view/2086144
www.bankfotek.pl/view/2086148

-
2017/07/07 13:05:22
@WB
Pewnie kiedyś jakiś zapóźniony technologicznie duży koncern samochodowy wykupie Teslę za ciężkie pieniądze.

To by znaczyło, że jego właściciel stracił kontakt z rzeczywistością. Lepiej poczekać aż spadnie w trakcie kryzysu. Branża automotive jedzie na minimalnych marżach i jest wrażliwa na wstrząsy. Wystarczy popatrzeć na GM. Nie podniósł się po kryzysie 2008-9 i musiał sprzedać Opla. Z drugiej strony PSA pozbył się Volvo i kupił Opla.

W sumie to ciekawe, że najwięksi "truciciele" - USA i Chiny rywalizują o "czyste" pojazdy ;-)
-
2017/07/07 13:08:08
@Wojtek Bialek

"Akcje spółek o dużej vs. małej kapitalizacji:
W trakcie czerwcowej niskiej zmienności na rynku akcji trudno
było wyróżnić preferencje inwestorów w zakresie dużych
spółek vs małych. Nie dostrzegając szczególnie
interesujących potencjałów na małych spółkach proponujemy
rozwiązania uniwersalne, które zaklasyfikowane są na naszej
osi jako akcje spółek dużej kapitalizacji."

www.cdmpekao.com.pl/artykul?r,main,articleId=15639

Wstyd.

Nie chece byc profesorem ale jak sa spki z Swig80 z P/E @10, co kwartal poprawiajace wyniki, ze stopa dywidendy > 7%.... Przyklad:
-> Ferro SA (FRO)
stooq.pl/q/?s=fro

-> ATM Grupa SA (ATG)
Zygmunt Solorz-Żak zwiakszyl udzial o 4.5MLN akcji....

etc.

A gosc mi tu ze
Nie dostrzegając szczególnie
interesujących potencjałów na małych spółkach

wstyd.

-
2017/07/07 13:50:23
Chociaż nie jest to do końca takie jasne, jeśli się spojrzy na naszą złotówkę - jest na mocnym wsparciu.
I jak tu pogodzić sugestję jej ewentualnego osłabienia ze wzrostami na giełdzie?
Coś tu kłamie. Tylko co?
www.bankfotek.pl/view/2086152
www.bankfotek.pl/view/2086151
-
2017/07/07 14:14:30
@zilioner
To się nazywa trójkąt;)
stooq.pl/q/?s=wig_pe&c=20y&t=c&a=lg&b=1

@All
Co może sugerować tak duży LOP po zmianie serii czerwcowej?
stooq.pl/q/?s=es.f&c=3y&t=c&a=lg&b=1
-
2017/07/07 14:26:01
To jeszcze taka złotówka dolarowa (wygląda na osłabienie naszej waluty):
www.bankfotek.pl/view/2086155
www.bankfotek.pl/view/2086156
-
2017/07/07 14:30:26
@konso-121
"To się nazywa trójkąt;) "

moze i jest to jakis "threesome" ;b

To co wazne ze poprawiane sa wyniki z kwartalu na kwartal i koresponduje to z syt gosp. PL
stooq.pl/q/?s=wig_pe&c=3y&t=c&a=lg&b=0
-
2017/07/07 14:47:45
PKOBP na wsparciu =====> prognoza prowzrostowa:
www.bankfotek.pl/view/2086161
-
2017/07/07 15:54:14
Projekt trójmorza powinien być robiony po rozpadzie RWPG .
-
2017/07/07 16:34:12
@konsultant
stooq.pl/q/?s=eurjpy&c=1d&t=c&a=lg&b=0
Odbił się od równych 130 i sobie spada.
Rośnij JPY ;-)
-
2017/07/07 16:40:09
@resan:
"Projekt trójmorza powinien być robiony po rozpadzie RWPG ."

Był:

pl.wikipedia.org/wiki/Inicjatywa_%C5%9Arodkowoeuropejska

Ale Hexagonale zostało skutecznie storpedowane przez wojnę w Jugosławii (zainspirowaną przez Niemców do spółki z Rosjanami? przez samych Niemców?).
-
2017/07/07 16:48:09
@ carrie
"Rośnij JPY"
Czy ty czasem nie chcesz zostać konsultantką, no powiedzmy 122?
-
2017/07/07 16:49:00
@ podczaszy1
"Brakuje jeszcze kropki nad "i", którą powinno być zejście poniżej 2280 pkt. "

Dla mnie poziom 2280 nie jest jakiś mega kluczowy i ewentualne zejście poniżej napotka następne silne wsparcie w strefie 2250 :)
-
2017/07/07 16:52:56
@ mac-erson
W zasadzie to się z tobą zgadzam. Poziom 2280 ma dla mnie pewne znaczenie psychologiczne, bo to była 34 świeczka od szczytu na 2422pkt tak jak świeczka z 11.04.2017 roku była 34 świeczką od szczytu na 2272 pkt.
-
2017/07/07 16:53:08
@carrie
To i możliwe, ale kiedy JPYPLN znajdzie wsparcie..
stooq.pl/q/?s=jpypln&c=5y&t=c&a=lg&b=1
-
2017/07/07 16:53:21
-
2017/07/07 16:56:30
@podtworca
Tyle ze od polowy 2011 i polowy 2015 roku zaczynala sie bessa;)))
-
2017/07/07 16:57:06
@bialek.wojciech

www.defence24.pl/624715,trump-w-polsce-trojmorze-a-bliski-wschod-analiza

Bardzo ciekawy artykuł, niesamowite ile projekt Trójmorza otwiera nam drzwi. To ISE pokazuje, że Trójmorzem może być zainteresowane więcej państw.

Apeluję też o zniesienie banów, guyfawkes miał sporo bardzo ciekawych wpisów a egwinn tak pięknie kompromituje germano-demokratów, że dla dobra Polski warto go przywrócić ;)
-
2017/07/07 16:57:37
@ mac-erson
Ja tu wskazywałem kilkakrotnie na kanał rysowany po szczytach 2942, 2625 i 2559 pkt. Teraz ta linia kanału jest trochę poniżej 2257 pkt.
-
2017/07/07 17:06:50
Jedyne co dzisiaj wig-20 osiągnął to przebicie linii rysowanej po dołkach 2175, 2257 i 2280 pkt.
-
2017/07/07 17:21:27
"The Next Economic Powerhouse? Poland

So look beyond China and India, Russia and Brazil. Poland, rising the old-fashioned way, through manufacturing, is likely to be the next rich nation. "

www.nytimes.com/2017/07/05/opinion/poland-economy-trump-russia.html

pozyjom, uwidim ;)

Ruskie i Niemcy nam na to nie pzwola. Makrele by szlag trafil, a Putka FSB rozstrzelalo ze nie robi swojej roboty...
-
2017/07/07 17:30:14
@ zillioner
"Ruskie i Niemcy nam na to nie pozwolą".
W tzw.poważnym państwie nikt się nie pyta sąsiadów czy mu na coś pozwolą czy nie.
Aby Polska stała sie poważnym państwem to w pierwszy kroku trzeba wziąć na sznur obcą agenturę. No niestety nic jak na razie tego nie zapowiada.
-
2017/07/07 17:35:53
@podczaszy1

Jak znam zycie to Makrela podesle nam jakiegos jej przyd@pasa a la "lokaj europy" (moze z Nowoczesnej??) na premiera. A ruskie przysla jakiegos "Bolka" na prezydenta.
I tyle nt "powaznego panstwa". To ce jest w tej chwili w PL to aberacja bo sie DE/RU zagapili...
-
2017/07/07 17:40:07
@ zillioner
Jeszcze raz powtarzam,że jeśli się obcej agentury nie bierze na sznur tylko obsadza nią najwyższe stanowiska w państwie to jest jak jest.
-
2017/07/07 17:57:57
@bialek.wojciech
To jest niezłe:

"Dlatego współpraca Grupy Wyszehradzkiej z Egiptem jest w tym zakresie przejęciem przez kraje Europy Środkowo-Wschodniej odpowiedzialności za basen Morza Śródziemnego. Fakt, że Grupa Wyszehradzka nie ma bezpośredniego dostępu do tego akwenu jest bez znaczenia, gdyż ma je Trójmorze."

www.defence24.pl/624715,trump-w-polsce-trojmorze-a-bliski-wschod-analiza
______________________________________________________________________________________
Do rozwoju projektu trójmorza trzeba mieć zlikwidowane zagrożenie wewnętrzne w postaci dywersyjnej działalności pewnych ugrupowań opłacanych z zewnątrz.
Do tego trzeba mieć zlikwidowane ośrodki wrogiej propagandy prusko-ruskiej. Na razie na tym polu idzie opornie chociaż coś się zaczyna dziać:

www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-zada-od-TVN-110-mln-zl-7530784.html
www.pb.pl/cyfrowy-polsat-walczy-z-fiskusem-865426
-
2017/07/07 18:07:15
@zillioner
@podczaszy
bo sie DE/RU zagapili...

Albo tak tylko udają ;-)
-
2017/07/07 18:15:29
@podczaszy
A propos sznura. Putin szykuje pętle na Ukrainę
stooq.pl/n/?f=1185940
stooq.pl/n/?f=1185788
z pomocą bratanków.
Węgry blokują również przesył gazu z Chorwacji na północ.
-
2017/07/07 20:26:38
@WB
Ja w sprawie GUYGATE.

Apeluję o zniesienie bana dla fancykli, omyłkowo utożsamionego przez Gospodarza guyemfawksem13, i tym samym wmieszanego w kompletnie nie mającą z nim związku aferę.
-
2017/07/07 21:07:28
@guyowi @ewigginowi też trzeba wybaczyć ale najpierw dać im miesiąc wakacji! Niech wypoczną.
-
2017/07/07 22:43:56
@podczaszy
Czy ty czasem nie chcesz zostać konsultantką, no powiedzmy 122?

Zazdrosny?
Jak będzie rodzaj żeński od podczaszego? :-)
-
2017/07/07 22:58:51
@carrie
Wszystko fajnie tylko brakuje dużego LOPu jak w połowie 2015 roku....Dobrze myślę?
snalaska.com/cot/current/charts/JY.png
-
2017/07/08 00:30:04
@konsultant
Jeszcze chyba za wcześnie na spadki na usdjpy. :-/
-
2017/07/08 10:29:28
@konsultant
Jen ma pewną sezonowość, ale na to za wcześnie.
A co mówi Armstrong? Masz dostęp do Socratesa?
-
2017/07/08 10:34:23
@007
Patrząc na kabel, sądzę, będzie dołował.
-
2017/07/08 11:19:38
@carrie
Właśnie o tym ostatnio pisałem:
" red.007
2017/07/02 13:08:35
@carrie
...Czekam na swoje,czyli na spadki.
Być może większy spadek funta nastąpi po posiedzeniu BoE 13 lipca lub w nadchodzącym tygodniu w przypadku kiepskich danych.
Tak czy siak nie zakładam jeszcze,że na funcie następuje moment zwrotny. "

Kiepskie dane się potwierdziły:
stooq.pl/mol/?id=4160

Co do BoE w nadchodzącym tygodniu,to jastrzębie oczekiwania spalą na panewce,bo nikt przy zdrowych zmysłach nie podniesie kosztu pieniądza gdy gospodarka zaczyna dołować.
Z tego może wynikać,że"uczeń diabła" przewidział to wcześniej i europanda wybije 0,99,co daj P.B.

Z dolcem też jest po mojemu,nawet wczorajsze dobre dane nie pomogły i chyba prognozowany zasięg korekty do 3,75 jest ukończony a jak przebije majowo-czerwcowe dołki,to trudno już znaleźć sensowne wsparcia. :)
-
2017/07/08 11:25:14
@carri2
z tym 0,99 to przesadziłem,chodzi o 0,89,:)
-
2017/07/08 13:54:31
Friend się pewnie cieszy z tej notki:
stooq.pl/n/?f=1186294
Pisał dobrze o Polsce i poniósł tego konsekwencje.
-
2017/07/08 14:39:20
Scenariusz jest zgodny z moimi oczekiwaniami, przynajmniej jeśli chodzi o wartości indeksów. Optymizm chyba widać na giełdzie, bo niby mówi się o możliwym końcu hossy za oceanem, ale coraz bardziej przesuwa się termin, który to zainicjuje. Dodatkowo u nas te miliardy, które zniknęły z lokat, gdzieś musiały zostać ulokowane.

Zapraszam na analizę akcji Ursusa
pokonajrynek.pl/ursus-analiza-techniczna-akcji/
-
2017/07/08 15:17:34
@carrie
"Zazdrosny?"
Nie o to mi chodziło. Konsultant 121 tak zabawnie pisze " rośnij mój dolar", a ty napisałaś "rośnij JPY" i tak mi się skojarzyło. A w ogóle giełda to nie koncert życzeń o czym zapewne wiesz.
-
2017/07/08 15:30:19
@carrie
Nie mam dostępu już do Socratesa. Zablokował Armstrong bo nie zapłaciłem:))
-
2017/07/08 15:30:24
@007
Nie piszę o edku, bo jestem confused.
Czekam.
Zgodnie z geometrią dołek DX.f był w zeszłym tygodniu
stooq.pl/q/?s=dx.f&c=3y&t=c&a=lg&b=0
ale edek za dużo waży żeby go ignorować.
-
2017/07/08 15:32:33
@konsultant
Nie mam dostępu już do Socratesa. Zablokował Armstrong bo nie zapłaciłem:))

Nie wart swojej ceny?
-
2017/07/08 16:09:44
@carrie
Pewnie że nie.
-
2017/07/09 00:52:53
@karnafuko
czy na Twoich kreskach na foli dzienny jesteśmy ponownie na dolnej linii trendu?
-
2017/07/09 07:08:46
@pko24
Na dziennym foil nie jesteśmy jeszcze na dolnej linii trendu.
Lepiej wg mnie sytuację ropy widać na godzinnym, gdzie ostatnim wygenerowanym sygnałem jest S.
Można też krótkoterminowo grać między bandami wyłaniającego się kanału spadkowego, ale tu ryzyko jest spore.
Mniej ryzykowny sygnał L widziałbym dopiero po wybiciu oporu jak na rysunku - sądzę, że na to przyjdzie jeszcze trochę poczekać.
www.bankfotek.pl/view/2086455
-
2017/07/09 07:17:52
-
2017/07/09 07:26:45
A tu moim okiem FOIL tygodniowy:
www.bankfotek.pl/view/2086460
-
2017/07/09 10:12:35
@konsultant
R. Miner twierdzi, że szczyt edka powinien wypaść 10-12 albo 16-18 lipca.
-
2017/07/09 10:59:43
R.Miner zakładał również w grudniu zwrot na SP500 a mamy nowe szczyty.
www.gieldowy-wizjer.pl/robert-miner-analiza-sp500-zlota/
-
2017/07/09 11:02:52
Ciekawa analiza rynku pracy w naszym kraju.
rynekpracy.org/wiadomosc/2039952.html
-
2017/07/09 11:34:49
@podczaszy
Abstrahując od żartów.
stooq.pl/c/?s=usdjpy&c=3m&t=c&a=lg&svg
stooq.pl/c/?s=gbpjpy&c=3m&t=c&a=lg&svg
Opór może zadziałać
-
2017/07/09 15:19:18
Moja wielointerwałowa analiza EURUSD ====> widać opory, ale dopóki wsparcia trzymają to gra powinna być zgodnie z ostatnim kilkumiesięcznym trendem wzrostowym tym bardziej, że na tym interwale widać wybicie górą kilkuletniej kreski oporowej - patrzę na wsparcia dzienne, których przebicie mogłyby zmienić ocenę sytuacji:
www.bankfotek.pl/view/2086477
www.bankfotek.pl/view/2086478
www.bankfotek.pl/view/2086479
-
2017/07/09 16:41:26
@007
Robert nie jest nieomylny :-)
Wskazuje na niego, bo pokrywa się z moją teorią ;-)
-
2017/07/09 17:45:53
@carrie
Zatem za tydzień wszystko się wyjaśni.
Rozumiem,że szczyt to szczyt a po nim spadek i nie będzie już wybicia wybicia tego szczytu.
Jest omylny,bo nie pokrywa się z moją teorią:)
-
2017/07/09 19:15:37
-
2017/07/09 19:18:32
Naszym bankom mogą pomóc banki Zachodnie: :)
www.bankfotek.pl/view/2086504

-
2017/07/09 20:51:33
@karnakufo
Co Pan przewiduje u nas na nadchodzacy tydzien?
-
2017/07/09 20:59:09
@007
Co dalej, to nie wiadomo. Count jest tylko od styczniowego dołka.
Jak się zarejestrujesz, to możesz podglądać newsy.

Każdy popełnia błędy. Również my :-D
Czego niektórzy ciągle nam wspominają.

Ja czekam na dalszy rozwój zdarzeń
-
2017/07/09 21:05:45
@dino54
"@karnakufo
Co Pan przewiduje u nas na nadchodzacy tydzien?"

Zgodnie z tym, co pokazywałem na wykresach - wzrosty.
-
2017/07/10 11:30:59
W najbliższym czasie raczej w kierunku 2250 pkt.
-
2017/07/10 11:58:35
To moze byc juz dolek dolara. Nie chcialo przebic solidnie 3,70 wiele razy!!! Hurra :) Rosnij moj dolar rosnij moj CHeF bo na wakacje trzeba jechac.
-
2017/07/10 12:16:49
U lala, CLI spada ponizej 100 !!
stooq.pl/n/?f=1186419
-
2017/07/10 12:22:52
@konsultant121
jak przebije 3,70,w co wierzę,to napiszę coś ciekawego.:)
Teraz tylko najwyżej do 3,75.
-
2017/07/10 12:31:18
@red
napiszesz ze teraz to juz hossa do nieba jak cie znam.
-
2017/07/10 12:48:16
-
2017/07/10 14:02:26
@konsultant121

2017/07/10 11:58:35

"To moze byc juz dolek dolara. Nie chcialo przebic solidnie 3,70 wiele razy!!! Hurra :) Rosnij moj dolar rosnij moj CHeF bo na wakacje trzeba jechac. "

Się tak złożyło że złoto jest na dolnym przystanku, jeśli to jest dobra cena a dolar w dołku, to można zarobić podwójnie.
-
2017/07/10 14:53:43
naprawdę spadł? Nigdy bym nie powiedziała
-
2017/07/10 15:12:15
podczaszy1
"2017/07/10 11:30:59
W najbliższym czasie raczej w kierunku 2250 pkt. "
Też się ku temu skłaniam, dzisiaj zredukowałem dalej L-ki do 50% wartości docelowej.
Z akcji nie wychodzę bo mam dobrane świetnie (Polnord, Getin, Mirbud, PXM, Lubawa,Bumech, Energa). Redukowałem też w piątek KGHM ale zamierzam niedługo ponownie zakupić.
-
2017/07/10 15:21:20
podczaszy1
"2017/07/10 11:30:59
W najbliższym czasie raczej w kierunku 2250 pkt. "
Też się ku temu skłaniam, dzisiaj zredukowałem dalej L-ki do 50% wartości docelowej.
Z akcji nie wychodzę bo mam dobrane świetnie (Polnord, Getin, Mirbud, PXM, Lubawa,Bumech, Energa). Redukowałem też w piątek KGHM ale zamierzam niedługo ponownie zakupić.
-
2017/07/10 16:41:06
No to mamy blog wyłącznie o giełdzie ale czy to na pewno lepiej dla niego?
Wątpię. No może się to trochę zmieni jak się zacznie coś dziać na GPW, bo na razie jak jest to każdy widzi.
-
2017/07/10 16:45:12
@ mac-erson
Jeśli chodzi o PXM to chyba zmierza w kierunku 5,80 PLN.
-
2017/07/10 18:44:36
WIG20 - nadal L.
S po wybiciu dołem pokazanego wsparcia:
www.bankfotek.pl/view/2086558
-
2017/07/10 19:36:35
@podczaszy
PXM nawet jeśli spadnie jeszcze parę % to jedna dobra sesja wynagrodzi trzymanie :)
-
2017/07/11 09:17:57
U nas raczej w kierunku szczytu. :))
-
2017/07/11 10:59:05
Jakie jest teraz ryzyko Polski:

acemarketu.com/?p=242510
-
2017/07/11 11:29:09
@konsultant
Serious crisis in UE in 2018
Czy to nie reklama konferencji? ;)

Mam wrażenie, że dołek na usdpln ubity po zeszłym tygodniu.
-
2017/07/11 11:35:06
@carrie
Ale czy to koniec wielkiej 4-ki od lipca 2008 roku na USDPLN? Co do roku 2018 to calkiem mozliwy jest kryzys obligacji. Czyli oberwa akcje i obligacje, w tym czasie kapital w walutach, potem przejscie kapitalu do przecenionych obligacji:)))
-
2017/07/11 11:42:03
Na USD/PLN od 25.05 2017 roku powstaje formacja RGR. Moim zdaniem daje ona paradoksalnie jakąś szansę na wzrosty.
-
2017/07/11 13:58:01
@ml.36
@pko24
stooq.pl/q/?s=nzdjpy&c=1y&t=c&a=lg&b=0
Odbicie od zniesienia 0,886.
Można by namalować nietoperza na spadki.
Na dodatek spadło poniżej zeszłotygodniowego NFP, które będzie teraz stanowić opór.
-
2017/07/11 16:03:51
Najsłabszy jest Swig-80.
-
2017/07/11 16:22:39
co wam powiem to wam powiem ale tu pachnie ropą z połowy 2014 roku:))))
stooq.pl/q/?s=wig20usd&c=1y&t=c&a=lg&b=1
-
2017/07/11 16:55:56
w ogóle możliwe jest skorygowanie tego spadku?
-
2017/07/11 19:53:22
@uczeń diabła
Bravissimo!
Europanda wybiła czerwcowe szczyty i idzie na północ.:)
-
2017/07/11 21:12:40
Dlaczego u nas ma spadać?
-
2017/07/11 21:32:56
@carrie-anne.moss 2017/07/11 13:58:01
i ładna odwrócona GRG nzdjpy od 2015
@karnakufo 2017/07/10 18:44:36
dziękuję za update foil, spora zmienność na co dzień, teraz walczymy już na górnych bandach
@konsultant121 2017/07/11 16:22:39
piszesz pachnie ropą z połowy 2014 (100usd?) a pokazałeś wig20usd... ale wykresy w sumie podobne
-
2017/07/11 22:15:05
@k-ufo
"Dlaczego u nas ma spadać?"

przepowiadanie kierunku na rynkach finansowych rzadko sie sprawdza- ponizej potwierdzenie, jak sie sierotki zala:

Markets No Longer Make Sense to Macro Managers
www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-10/for-macro-managers-micro-returns-cast-pall-over-one-time-stars

wiec jako ze "mikro bije makro" skupiamy sie na spkach a nie na globalnych trendach...
-
2017/07/11 22:20:35
@ podczaszy1

"Najsłabszy jest Swig-80. "
Zmierza w kierunku silnego wsparcia: dół kanału spadkowego i luka
na 15700.
Nastąpi tak zwane strzepnięcie przed ruchem na północ.
Tego samego brakuje mi na W20 :)
Tak jak pisałem wydaje mi się, że kluczowy dołek nastąpi w lipcu wyprzedzająco a lokalny dołek sierpniowo - wrześniowy będzie już wyżej.
-
2017/07/11 23:47:18
@pko24
Linia szyki nie wybita, więc nie ma orgr póki co.
Co ciekawe inne pary z jpy też w ciekawych miejscach. Polecam obejrzeć jenota i cadjpy. Bestia i audjpy dochodzą;-)
-
2017/07/12 00:00:20
ropa po zamknięciu ok.22:30 zrobiła 2% up
-
2017/07/12 06:59:58
" red.007
2017/06/28 20:26:26
Pod koniec tygodnia lub w przyszłym powinniśmy złotówkę zobaczyć powyżej majowych wartości. "

Złotówka doszła do maja.Zajęło to trzy sesje dłużej niż mówiła moja wróżba.
stooq.pl/q/?s=pln_i&c=3m&t=c&a=ln&b=1
-
2017/07/12 07:21:46
@Carrie
Tak, wygląda OK. Jeżeli USD/JPY wykreślił paskudne e w tr. to jest duże prawdopodobieństwo 0,7930/0,7730. I w końcu zamykanie rocznych cykli na indeksach.
-
2017/07/12 07:34:54
@Carrie
Ale... AUD/USD podobna harmonia, a na tygodniach widać potężną
kampanię! Cyrk się zacznie jak edek wybiję 1,1630!
-
2017/07/12 07:43:49
@Carrie
Ciekawie wygląda "normalizacja" u banksterki, raczej jak Q4, pompowali po
90 a w drugą stronę, ewentualnie po 10. Nie dożyję do końca,szkoda:(
-
2017/07/12 09:11:59
@konsultant
Ale czy to koniec wielkiej 4-ki od lipca 2008 roku na USDPLN?

Poproszę o obrazek :-(

Co do roku 2018 to calkiem mozliwy jest kryzys obligacji. Czyli oberwa akcje i obligacje, w tym czasie kapital w walutach, potem przejscie kapitalu do przecenionych obligacji:)))

Kapitał nie parkuje w walutach, tylko w aktywach wycenianych w danej walucie. Stąd Armstrong zaleca Chiną otwarcie rynku obligacji.
Jeśli ma być ucieczka od obligacji europejskich (pytanie czy wszystkich, czy tylko tych śmieciowych), to może pójść do obligacji USA, Japonia. Z tymi Chinami to dziwne. Generalnie w tym scenariuszu USD i JPY masakrują EUR, a to dobre dla opcji 2, czyli akcji, zwłaszcza DAX, chyba że będą turbulencje dla strefy EUR.
Szczyt USD i JPY, to przesiadka na surowce.
-
2017/07/12 09:15:13
Panie Wojtku funt jednak nie chce isc w gore,no coz.
-
2017/07/12 09:16:43
@ml.36
Cyrk się zacznie jak edek wybiję 1,1630!

Gees potrzebuje stopów, które tam są. Ciekawe czy po te powyżej 1,1720 też sięgną za jednym strzałem? ;-)
-
2017/07/12 09:34:13
@ml.36
Ale... AUD/USD podobna harmonia, a na tygodniach widać potężną
kampanię!

Dużo danych z Chin w czwartek albo wtorek RBA mogą szarpać aussie.
-
2017/07/12 10:06:14
@ mac-erson
Być może trójkąt na wig-u 20.
-
2017/07/12 10:07:30
W takim układzie teraz mamy czwarte ramię.
-
2017/07/12 10:24:27
@podczaszy
Ja zakładam dwa warianty - jeden to jakieś lokalne strzepnięcie w strefę 2250-2270, drugie to wybronienie strefy 2280-2300 i ruch w górę. Oba warianty przyszłościowo optymistyczne.
Dodatkowo zauważ, że ostatni "dołek" 40tyg. 18.11.2016r. był poprzedzony faktycznym dołkiem w październiku. Podobnie może być teraz, że dołek jest kształtowany w lipcu a ewentualne powtórzenie lub nieco wyżej na przełomie sierpnia i września.
Uważam, że strategia trzymania starannie wyselekcjonowanych akcji + L-ki jest najlepsza do końca br.
-
2017/07/12 10:30:30
LOL

VAT od podatku - tylko w PiS-landii.

"W praktyce oznacza to istotną podwyżkę podatków zawartych w cenie paliw. I nie o 20 groszy na litrze, jak wynikałoby to z prostych obliczeń. W Polsce od akcyzy, opłaty paliwowej i innych tego typu danin nalicza się jeszcze podatek od wartości dodanej, czyli VAT. Trudno zrozumieć, jaką wartością dodaną dla kierowcy jest podatek, ale płaci się od niego 23 proc. VAT. W ten sposób nowa danina sięgnie niemal 25 groszy na litrze benzyny i oleju napędowego."

www.bankier.pl/wiadomosc/Oplata-drogowa-nowy-podatek-w-cenie-paliwa-7532146.html

-
2017/07/12 10:32:31
@zilioner
Panstwo teoretyczne upadlo. Lepsza PIS-landia niz PO-landia:))
-
2017/07/12 10:33:56
@ mac-erson
W przypadku wzrostów to z tymi dwoma wariantami nie sposób się nie zgodzić.
-
2017/07/12 10:38:25
@konso-121

"Panstwo teoretyczne upadlo. Lepsza PIS-landia niz PO-landia:))"

podobnym tokiem mylenia szedl:
-> pan ze smiesznym wasikiem w latach 30tych
-> bolszewicy po rewolucji pazdziernikowej
-> etc

Ja rozumiem ze mozna wprowadzic kolejny podatek. Ale nie "po bozemu" / niemoralne jest nakladac podatek od podatku:

W Polsce od akcyzy, opłaty paliwowej i innych tego typu danin nalicza się jeszcze podatek od wartości dodanej, czyli VAT. Trudno zrozumieć, jaką wartością dodaną dla kierowcy jest podatek, ale płaci się od niego 23 proc. VAT. W ten sposób nowa danina sięgnie niemal 25 groszy na litrze benzyny i oleju napędowego."

-
2017/07/12 10:46:08
@zilioner
najpierw zacznij rządzić a potem dzielić:) Złota zasada. Potem możesz powiedzieć że kapitał nie ma narodowości no bo przecież rządzisz;)
-
2017/07/12 10:47:58
@ zillioner
Socjalizm i moralność , a to dobre. No chyba,że moralność Kalego.
-
2017/07/12 10:51:28
@konsultant121

A co ma piernik do wiatraka?

Czy uczciwy jest VAT od podatku ? Ma to sens ?

Mnie nie interesuje kto obecnie rzadzi bo w demokracji zostana wymeinieni podczas wyborow
-
2017/07/12 11:37:43
jak dla mnie NASDAQ wygląda tak (na H4 na chwilę obecną 12-07.2017 godz.11:30) powrót do krótkoterminowych wzrostów) :
twitter.com/GreenLifeStrate
-
2017/07/12 11:57:20
@ mac-erson
A propos tego kiedy dołek. Na razie to na wig-20-06.06 2017, a na wig-u- 18.05.2017. Zatem ani w lipcu ani w sierpniu.
-
2017/07/12 12:46:38
MRB ustawilem sprzedaz troche ponad 1,8. Jakby miałoby być wyżej to powiedzcie :)
-
2017/07/12 12:47:20
Jak PiS sie nie wycofa z tego podatku to przestane na nich glosowac.
-
2017/07/12 12:57:47
@bartalsi
Ale dlaczego, przecież powiedzieli, że podwyżka podatku o 23gr na litrze nie wpłynie na cenę paliwa :)
-
2017/07/12 13:04:38
8 lat temu, kiedy PO podwyższała ceny paliwa pani premier dzisiejsza Beata Szydło, pan Mariusz Błaszczak, pan Adam Hoffman przed kamerami wygłosili płomienne mowy, oskarżając Donalda Tuska o rujnowanie gospodarki, bezduszny drenaż kieszeni Polaków. Pamiętam również jak prezes Kaczyński wyszedł z kanistrem i żądał obniżenia cen benzyny" - dodał.
Kukiz zaznaczył, że obecnie 50 proc. ceny paliwa stanowi podatek, a po podwyższeniu opłaty paliwowej w wyniku projektu ustawy udział podatku w cenie paliwa będzie wynosić ponad 60 proc.
Kiedy Tusk podnosił Polakom VAT jednym cięciem, jedną ustawą wyjął im z kieszeni 5 mld zł, wy w tej chwili dokładnie od obywateli wyjmiecie tyle samo plus VAT" - stwierdził. Lider Kukiz'15 ocenił, że gdyby od ceny paliwa odjąć "złodziejskie podatki", to kosztowałoby one ok. 2 zł.
stooq.pl/n/?f=1186751
-
2017/07/12 13:35:07
EURUSD przed dzisiejszym wystąpieniem Yellen

acemarketu.com/?p=242795
-
2017/07/12 13:49:14
@zillioner
Mają być wyższe dochody z VAT?
To będą!
Jeden z ekonomistów oszacował, że tzw. uszczelnienie da 8mld. A miało być 18-20.
Skąd wziąć brakujące miliardy?
Chyba znasz odpowiedź ;-)
-
2017/07/12 14:10:41
w PiS sa 2 frakcje
-> morawiecki i to jego nowy podatek
-> szydlowa i jest przeciw

jak widac sie gotuje w pisie:

www.rp.pl/Prawo-i-Sprawiedliwosc/170719688-Posel-PiS-Lukasz-Rzepecki-Antyludzka-oplata-paliwowa.html

wiec decyzje podejmie kaczor. Niestety tak on nie ma prawa jazdy wiec ....
Podobnie bylo z podatkiem bankowym, kaczor jak wiadomo nie ma tez rachunku bankowego, czy juz mu Mariusz zalozyl?
-
2017/07/12 15:06:05
@zilioner
Glupoty klepiesz i to na takim portalu. Czyzby juz byl przymus posiadania rachunku bankowego i samochodu osobowego?:)))
-
2017/07/12 15:24:01
Chcieliście demokracji to ją macie, a w demokracji trzeba bulić choć rzeczywiście można sobie ponarzekać.
-
2017/07/12 15:30:49
@ mac-erson
PXM już na tegorocznym dnie.
-
2017/07/12 15:35:41
Przebijamy linię trendu spadkowego na wig 20.
-
2017/07/12 15:42:33
-
2017/07/12 15:44:50
@konsultant
Sprawdź ile % budżetu pochodzi z akcyzy i podatków na paliwa, alkohol i papierosy.
-
2017/07/12 15:59:17
@zillioner
Nie bądź złośliwy. Pan prezes decyduje na podstawie słupków wyborczych, a nie własnych interesów.
-
2017/07/12 16:14:47
@konsultant121:
"co wam powiem to wam powiem ale tu pachnie ropą z połowy 2014 roku:))))
stooq.pl/q/?s=wig20usd&c=1y&t=c&a=lg&b=1"

Ja skłaniam się raczej do połowy 2010 roku:

stooq.pl/q/?s=cl.f&c=10y&t=c&a=lg&b=0
-
2017/07/12 16:21:41
@WB

Fitch: wzrost PKB Polski w 2020 i 2021 r. wyniesie 3,2 proc. rocznie

Polska będzie sie rozwijała w kolejnych latach w tempie co najmniej 3 proc. rocznie - oceniają ekonomiści agencji ratingowej Fitch. Z prognoz datowanych na 11 lipca wynika, że dynamika PKB Polski w latach 2020-2021 wyniesie 3,2 proc. rocznie, natomiast w 2017 r. wyniesie 3,3 proc., a w latach 2018-19 3,2 proc. rocznie.

biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/wzrost-pkb-polski-w-latach-2020-2021-prognoza-fitch/eees4z

Czyli GPW jednym z najlepszych rynkow w nadchodxacej 5-latce?
-
2017/07/12 16:39:29
@zilioner Obecnie wzrost >4% a bedzie 3% to jak moga byc wzrosty?? !!
-
2017/07/12 16:42:29
"@konsultant121:
""co wam powiem to wam powiem ale tu pachnie ropą z połowy 2014 roku:))))
stooq.pl/q/?s=wig20usd&c=1y&t=c&a=lg&b=1""

Ja skłaniam się raczej do połowy 2010 roku"

W kontekście tych rozważań opłata paliwowa bazuje więc na dwóch hipotezach. Albo ktoś im powiedział:
1. Przepchnijcie szybko opłatę, bo ropa za chwilę tak spadnie, że nikt tego w cenie paliwa nie zauważy"
albo:
2. "Przepchnijcie szybko opłatę bo zaraz dolar z ropą wzrosną tak mocno, że później będzie to właściwie niemożliwe".

Który bardziej realny? ;)
-
2017/07/12 16:44:36
@konso-121

Nie ma znaczenia GDP w ciagu 1 roku. Chodzi o stabilny wzrost gdp w ciagu dekady. W tym tempie za 10 lat nasz GDP zwiakszyl by sie 1/3. Co wiecej nie jest oparty na commodities, jak ruskie lub BR tylko na przemysle i uslugach podobnie do DE.

-
2017/07/12 16:45:55
@julivert
Brawo. W obu przypadkach USD musi cyklicznie sie umocnić:)
-
2017/07/12 16:57:59
@carrie
Służę uprzejmie-ostatnia kolumna to udział procentowy poszczególnych dochodów w budżecie
bankfotek.pl/view/2086856
-
2017/07/12 16:58:03
Polecam artykuł Rozbicie dzielnicowe w PIS w Gazecie Finansowej.
-
2017/07/12 17:03:56
U nas piękna - wzrostowa sesja.
Grunt to być konsekwentnym - wsparcie, które pokazywałem wybronione, czyli nadal L.:)
-
2017/07/12 19:22:51
@mac-erson
"Ja zakładam dwa warianty - jeden to jakieś lokalne strzepnięcie w strefę 2250-2270, drugie to wybronienie strefy 2280-2300 i ruch w górę. Oba warianty przyszłościowo optymistyczne.
Dodatkowo zauważ, że ostatni "dołek" 40tyg. 18.11.2016r. był poprzedzony faktycznym dołkiem w październiku. Podobnie może być teraz, że dołek jest kształtowany w lipcu a ewentualne powtórzenie lub nieco wyżej na przełomie sierpnia i września.
Uważam, że strategia trzymania starannie wyselekcjonowanych akcji + L-ki jest najlepsza do końca br. "


Generalnie się zgadzam, ale mam inny plan rozegrania.
Jako że z zasady nie staram się przewidywać przebiegu danego ruchu, bo to mi rzadko wychodzi, to mój plan jest taki, że po dzisiejszej, bardzo optymistycznej sesji, pilnie obserwuję co dalej. Jak pójdą do góry, to trzymam L i akcje, które akumulowałem od roku, jak nie przebiją szczytów z końca maja, to zamykam wszystko i czekam na dołek cyklu 40-o tygodniowego, żeby odnowić pozycje.
Uważam, że analogia z poprzednim dołkiem z listopada 2016 jest słaba, bo tamten cykl był zupełnie inny. Dlatego tym razem zjazd może być dynamiczny a ja z zasady nie trzymam długich pozycji w spadkowej fazie cyklu 40-o tygodniowego.
Ale myślę, że trzymając też wyjdziesz na swoje, zwłaszcza jak dobierzesz w okolicach dołka, bo powinno być wyraźnie wyżej w następnym cyklu 40-o tygodniowym.
-
2017/07/12 19:23:21
@WB
stooq.pl/q/?s=cl.f&c=20y&t=c&a=lg&b=0
A może sty'16 to koniec fali C?
-
2017/07/12 23:30:19
@ml.36
jak się rysuje BAT ? :-)
www.tradingview.com/chart/USOIL/F97jIDq4-Bat-WTI/
może być?
-
2017/07/13 06:00:01
@Carrie
Nie śledzę tego, nie wiem, widzę jakieś 5 i 3.
-
2017/07/13 09:47:17
Na kontrakcie opór:
www.bankfotek.pl/view/2086899
-
2017/07/13 11:42:05
Na wig-u dzisiaj dotarliśmy do linii trendu spadkowego.
-
2017/07/13 11:54:17
To już 8 miesięcy mija od dołka w listopadzie 2016 roku. W przypadku kontynuacji wzrostów w sierpniu powinno nastąpić mocne przyspieszenie w górę.
-
2017/07/13 12:17:22
-
2017/07/13 12:45:28
S z oporu nie powinno być złe. :)
-
2017/07/13 13:05:41
@zillioner:
"Fitch: wzrost PKB Polski w 2020 i 2021 r. wyniesie 3,2 proc. rocznie

Polska będzie sie rozwijała w kolejnych latach w tempie co najmniej 3 proc. rocznie - oceniają ekonomiści agencji ratingowej Fitch. Z prognoz datowanych na 11 lipca wynika, że dynamika PKB Polski w latach 2020-2021 wyniesie 3,2 proc. rocznie, natomiast w 2017 r. wyniesie 3,3 proc., a w latach 2018-19 3,2 proc. rocznie.

biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/wzrost-pkb-polski-w-latach-2020-2021-prognoza-fitch/eees4z

Czyli GPW jednym z najlepszych rynkow w nadchodxacej 5-latce?"

Zmodyfikowałem nieco wczoraj scenariusz przedstawiony tu:

wojciechbialek.blox.pl/2017/06/Bazowy-scenariusz-dynamiki-PKB-w-Polsce.html

... i wyszedł mi szczyt ożywienia w październiku 2018. Dynamika WIG-u wyprzedza dynamikę PKB o średnio 5 miesięcy, wiec to dawałoby wysoką dynamikę WIG-u do wiosny 2018, a potem stopniowy spadek dynamiki przechodzący w bessę trwającą do 2019 roku.
-
2017/07/13 13:07:24
Bo S gra się albo na oporze, albo po przebiciu wsparcia.
Z L odwrotnie.:)
-
2017/07/13 13:18:54
@julivert:
"(...) zaraz dolar z ropą wzrosną tak mocno (...)"

No właśnie, tu jest pewna sprzeczność. Oczekuję, że w drugim półroczu dolar zrobi Kitchinowy dołek i będzie rósł do połowy 2018 roku. Surowce w okresie mocnego dolara raczej powinny sobie radzić słabo.

A tymczasem z logiki rotacji aktywów w ramach cyklu Kitchina wynika, że po okresie najlepszym dla akcji (od stycznia-lutego 2016) powinien nadejść okres optymalny dla surowców (ropa w 2017-2018 jak w latach la 2010-2011).

Ale takie rzeczy - np. równoczesne umocnienie dolara r/r o ponad 10 proc. i wzrost cen ropy o ponad 25 proc. - zdarzały. Ostatnio w 2005 roku, a wcześniej w 2000 roku i w 1989 roku. Więc może i teraz coś takiego się zdarzy.
-
2017/07/13 13:29:09
@carrie-anne.moss:
"stooq.pl/q/?s=cl.f&c=20y&t=c&a=lg&b=0
A może sty'16 to koniec fali C?"

Może. Ale będzie jeszcze 2-ka rozpoczętego w styczniu 2016 wzrostu. Coś a la listopada 2001 (w 1,5 roku po początku krachu na IT, już po atakach z 11 września w USA i w trakcie bankructwa Argentyny). Teraz IT nawet jeszcze nie zaczęło krachować (czyli jesteśmy przed marcem 2000). Teraz za miast Argentyny powinien być Chinageddon. Ropa zrobiła wtedy szczyt we wrześniu 2000, więc obecnie do szczytu ropy mamy jeszcze przynajmniej pół roku, a do dołka 2-ki na ropie przynajmniej 20 miesięcy.
-
2017/07/13 13:30:05
@podczaszy1:
"To już 8 miesięcy mija od dołka w listopadzie 2016 roku. W przypadku kontynuacji wzrostów w sierpniu powinno nastąpić mocne przyspieszenie w górę."

Ale w sierpniu to ma spadać przecież. :)
-
2017/07/13 13:35:12
Hossa zaczęła się na głównych rynkach akcji w marcu 2009 w niecałe 4 miesiące po rozpoczęciu przez FED skupu aktywów (na niektórych EM rozpoczęła się od razu):

"In late November 2008, the Federal Reserve started buying $600 billion in mortgage-backed securities."

Tak sobie myślę, że bessa powinna się zacząć w niecałe 4 miesiące po rozpoczęciu przez FED sprzedaży aktywów. Jeśli FED ogłosi rozpoczęcie sprzedaży aktywów we wrześniu i zacznie je sprzedawać od października, to hossa powinna się skończyć w styczniu 2018.

Dla porównania:

wojciechbialek.blox.pl/2016/03/Nowa-projekcja-dla-WIG-u.html
-
2017/07/13 13:39:21
@bialek.wojciech

a tak bardziej filozoficznie, gdzie Pan widzi PL WIG w 2027?

Bo to jest pytanie, ktore ja sobie zadaje. Mniej mnie interesuje bessa w 2019....

Jezeli mamy zrobic cywilizacyjny krok - pomimo Makreli z lewej i Wladimira Putina z prawej - i awansowac do rynkow rozwinietych - to nasza GPW powinna lewitowac?

Jak Pan to widzi svp?

merci
-
2017/07/13 13:44:52
Wojna na plotki:

acemarketu.com/?p=243012
-
2017/07/13 18:03:04
@zillioner:
"a tak bardziej filozoficznie, gdzie Pan widzi PL WIG w 2027?

Bo to jest pytanie, ktore ja sobie zadaje. Mniej mnie interesuje bessa w 2019....

Jezeli mamy zrobic cywilizacyjny krok - pomimo Makreli z lewej i Wladimira Putina z prawej - i awansowac do rynkow rozwinietych - to nasza GPW powinna lewitowac?

Jak Pan to widzi svp?"

Rozumując mechanicznie i posługując się cyklem Kuzmetsa (zakładam, że obecna sytuacja odpowiada tej z jesieni 1999 i I kw. 1994) WIG w 2027 roku powinien się mieć do WIG-u w 2010/11 roku (ok. 40 tys.), jak WIG obecnie (ok. 60 tys.) do WIG-u w 1999/2000 roku (ok. 20 tys.). Czyli w 2027 roku WIG powinien mieć wartość ok. 120 tys. pkt.

:)

Mój scenariusz jest taki, że w latach 2018-2019 mamy Chinageddon, po którym ChRL wchodzi w okres zaburzeń politycznych (kapitalistyczna "baza" zaczyna atakować "komunistyczną" nadbudowę, która się broni nie mają zamiaru oddawać władzy). W efekcie destabilizacji ChRL Rosja traci sojusznika a Niemcy rynek eksportowy więc i Rosjanie i Niemcy podkulają ogony pod siebie i przestają się stawiać Amerykanom. Przestraszony destabilizacją w Azji kapitał wybiera Trójmorze (plus Ukraina i Białoruś) jako następne po Japonii, "tygrysach" Azji Południowo-Wschodniej i Chinach miejsce do stawiania fabryk. W latach 20-tych wszystko w naszym regionie świata gra i buczy.
-
2017/07/13 18:51:42
Kontrakty - wsparcia i opory:
www.bankfotek.pl/view/2086977
-
2017/07/13 19:03:20
Tańczymy Paryżankę i będzie trudno na wyżej:
www.bankfotek.pl/view/2086980
-
2017/07/13 21:19:54
@ bialek.wojciech
Mój scenariusz jest taki, że w latach 2018-2019 mamy Chinageddon, po którym ChRL wchodzi w okres zaburzeń politycznych (kapitalistyczna "baza" zaczyna atakować "komunistyczną" nadbudowę, która się broni nie mają zamiaru oddawać władzy). W efekcie destabilizacji ChRL Rosja traci sojusznika a Niemcy rynek eksportowy więc i Rosjanie i Niemcy podkulają ogony pod siebie i przestają się stawiać Amerykanom. Przestraszony destabilizacją w Azji kapitał wybiera Trójmorze (plus Ukraina i Białoruś) jako następne po Japonii, "tygrysach" Azji Południowo-Wschodniej i Chinach miejsce do stawiania fabryk. W latach 20-tych wszystko w naszym regionie świata gra i buczy.
________________________________________________________________________________
Uwaga! guyfawkes przejął konto wb....
:)
-
2017/07/13 21:45:14
@WB
Trzeba się przygotować na szaleństwo zakończenia Belle Epoque:) poprzez lata 20-te, lata 30-te.
www.youtube.com/watch?v=dw0j9ZCRBDc
-
2017/07/13 21:59:05
120.000 pkt. na WIG w 2027 roku? No nie, nie zabawię się:(
Pełna hossa (100%) od dziś w 10 lat? Toż to płaszczyzna bedzie. Na lokacie sie tyle weźmie.
-
2017/07/13 22:41:59
@konsultant121
"Pełna hossa (100%) od dziś w 10 lat?"
Po drodze zaliczymy kilka ruchów po 50% - tak więc da się wyżyć :)
-
2017/07/13 22:43:19
Ogólnie ta faza hossy taka mocno szarpana ja widzę, że czym mniej ruchów robię tym lepiej :)
Jak przebijemy te magiczne opory na 2350-2360 to droga otwarta w strefę 2420-2450.
-
2017/07/14 07:09:39
Hossa wydaje się być niezagrożona.Postawiłem na PEO,CLN i DNP.Czas na rajd letniego Mikołąja:)
-
2017/07/14 07:36:22
@bartalsi
"MRB ustawilem sprzedaz troche ponad 1,8."
Myślę że nie tak szybko. W lipcu moim zdaniem dojdzie do ok. 1.5zl lub wariant optymistyczny przetestuje lukę 1.6-1.7
Potem spodzielam się jeszcze jednej fali spadkowej do jesieni i dopiero właściwy ruch na nowe szczyty. Dodam, że mam na nim otworzoną dużą pozycję tak więc oczywiście kibicuję wzrostom :)


-
2017/07/14 10:10:25
Ważne chwile dla Frankowiczów:

acemarketu.com/?p=243170
-
2017/07/14 10:26:54
@carrie
Znowu kakao na dolarze.To kiedy ten dolek?;))
stooq.pl/q/?s=dx.f
-
2017/07/14 10:40:10
Hm, opór to opór - S zarabia.
-
2017/07/14 11:00:53
Nadmierna ostrożność inwestorów?
www.parkiet.com/artykul/1518069-Nadmierna-ostroznosc-inwestorow-.html

Dokladnie, nikt nie chce inwestowac na gieldzie. Kazdy widzi szczyt i zwale.
W PL ludzie tak nienawidza GPW ze wola ladowac pieniadze w mieszkania - boom developerow lub fundusze pieniezne.
-
2017/07/14 11:04:04
A tutaj, ze populacja PL ladujac w mieszkania zamiast GPW jest w bledzie:

Bez względu na wskaźnik, polskie akcje wyceniane są kilkadziesiąt procent poniżej rynków rozwiniętych (najmniejsza jest różnica w przypadku P/E, największa w przypadku P/EBITDA) - i to mimo tegorocznego wystrzału notowań na GPW. Różnica w wycenach jest nawet większa, niż w dołku bessy w 2009 roku (!) i prawdopodobnie porównywalna z latami 2001-2003.

qnews.pl/pl/news/przepa%C5%9B%C4%87-w-wycenach-akcji

-
2017/07/14 11:20:45
@ zilioner
Że są tanie ,to nie znaczy, że na nich zarobisz .
-
2017/07/14 12:08:07
PKOBP na dolnej bandzie - kusi kupnem.:)
-
2017/07/14 12:34:16
@ resan

to w co inwestujesz??! Trzymasz ca$h i czekasz na zwale?
-
2017/07/14 13:09:04
@ zilioner
Żadnej zwały już nie będzie przez wiele lat .
Co najwyżej 20- 30 % korekty .
Spadek b.duży tylko wtedy gdy na tempo podejdziemy 30 % to wtedy spadamy do punktu wyjścia .
Inwestycja -kontrakty,akcje zysk 10-20 % i koniec .
-
2017/07/14 14:00:39
@WB

bialek.wojciech

2017/06/14 10:07:45

@carrie-anne.moss:
"stooq.pl/q/?s=eurgbp&c=5m&t=b&a=lg&b=0
A propos. Pasuje mi teraz zwała na europandzie."

Kusi mnie utożsamienie - w ramach cyklu 20-tygodniowego - majowo-czerwcowego umocnienia walut surowcowych z umocnieniem grudniowo-styczniowym:

stooq.pl/q/?s=usdnzd&c=1y&t=c&a=lg&b=0

To sugerowałoby, że dziś mamy odpowiednik okolic 26 stycznia.


Czerwone strzałki, to pozycja rynku, kiedy Pan to pisał.
Ja zakładam, że wczoraj był dołek (szczyt NZD).
Jeżeli spojrzy Pan na cotbase.com/ na tę walutę, to widać bardzo dużą pozycję krótką netto commercials i długą netto small speculators.

Co ciekawe podobna kombinacja występuje na EUR i odwrotna na JPY.

Po mojemu wychodzi S na NZDJPY, NZDUSD, EURUSD, EURJPY i L na USDJPY. Nie mówię, że koniecznie i wszytko na raz :-D

Poza tym sądzę, że AUD i CAD jeszcze chwilę pozostaną mocne.