Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Hossa na rynku akcji wkroczyła w dojrzałą fazę

W przeszłości roczna dynamika WIG-u wyprzedzała roczną zmianę PKB w naszym kraju o średnio ok. 5 miesięcy (przy korelacji na poziomie 0,6), więc wzrost tej pierwszej z -20 proc. w maju ub. r. do +30 proc. w lutym tego roku zapowiadał nadejście silniejszej fazy ożywienia w polskiej gospodarce i dynamiki PKB bliższej 4-5 proc. niż 2-3 proc. z drugiego półrocza 2016.

 

1WIGPKBdyn

 

Rewelacyjne dane GUS za marzec są wstępnym sygnałem potwierdzającym taki właśnie kierunek rozwoju koniunktury w polskiej gospodarce. Być może jakiś wpływ na to miała pogoda, a jeden dzień roboczy więcej w marcu tego roku niż rok wcześniej też nie był bez znaczenia, ale pomimo tego 6-letnie maksimum dynamiki produkcji przemysłowej (+11,1 proc.), wyrównanie przez dynamikę produkcji budowlano-montażowej (+17,2 proc.) 5-letniego rekordu oraz nadal silne tempo wzrostu sprzedaży detalicznej (+7,9 proc.) robiły wrażenie. Prosty model dynamiki PKB oparty o te wskaźniki wystrzelił do najwyższego poziomu od ponad 5 lat (+5,7 proc.), a oparty na nim szacunek rocznej zmiany PKB w I kw. sugeruje najwyższe od 5 kwartałów tempo wzrostu w okolicach +4,4 proc.

 

2modeldynaPKB

 

W 4 z 5 poprzednich cykli tak wysoka jak w marcu wartość tego modelu PKB pojawiała się kolejno w listopadzie 1999, lutym 2004, marcu 2007 oraz czerwcu 2010 (w ostatnim - bardzo słabym - cyklu z lat 2012-2016 tempo wzrostu gospodarczego nigdy nie osiągnęło obecnego poziomu). W tych 4 cyklach do szczytu cyklicznej hossy na WIG-u po pojawieniu się - z miesięcznym opóźnieniem - takiego sygnału pozostawały 3 miesiące (marzec 2000), 1 miesiąc (kwiecień 2004), 4 miesiące (lipiec 2007) oraz 9 miesięcy (kwiecień 2011). Zarówno średnia - nieco ponad 4 miesiące - jak i mediana - 3,5 miesiąca - sugerują poszukiwania końca obecnej hossy już w okolicach sierpnia-września tego roku. Ponieważ jednak w obecnym cyklu raczej nie należy się spodziewać, że RPP będzie reagować na powrót wzrostu gospodarczego nerwowymi podwyżkami stóp, to można sobie wyobrazić, że hossa przerwa ostatecznie dłużej niż to sugeruje powyższe rozumowanie. 

Ścieżki WIG-u wokół tych sygnałów widać na poniższym obrazku. Zieloną strzałką zaznaczyłem moment za ok. pół roku, w którym - w każdym z omawianych historycznych scenariuszy - WIG jest - po przeliczeniu na dzisiejsze poziomy - na poziomie przekraczającym 64560 pkt. Czerwoną strzałką zaznaczyłem moment za ok. 14 miesięcy, w którym - w każdym z omawianych historycznych scenariuszu - WIG jest - po przeliczeniu na dzisiejsze poziomy - na poziomie niższym niż 66030 pkt. Można tę obserwację przekuć na hipotezę, że zakupy polskich akcji dokonywane w najbliższych tygodnia poniżej poziomu 64560 pkt. są relatywnie "bezpieczne", podobnie jak sprzedaż powyżej poziomu 66030 pkt. 

 

3ciekiWIGugdyPKBprzekracza5proc

 

Projekcja wartości WIG uzyskana przez uśrednienie tych 4 historycznych ścieżek ustanawia szczyt na przełomie lipca i sierpnia tego roku na poziomie bliskim 68000 pkt. 

 

4projekcjaWIGPKBprzekracza5proc

 

Taki a nie inny przebieg wyborów we Francji wpłynął na skrócenie cyklu 20-tygodniowego i ustanowienie minimum WIG-u w ramach tego cyklu już 31 marca, czyli po dokładnie 19 tygodniach od poprzedniego dołka tego cyklu z 19 listopada ub. r. Na poniższym obrazku czerwoną strzałką zaznaczyłem odpowiadające dołkowi cyklu 20-tygodniowego z końca marca minimum WIG-u z poprzedniego cyklu Kitchina (dołek 3-ciego cyklu 20-tygodniowego od momentu rozpoczęcia kitchinowej hossy). W ówczesnym cyklu akcje właściwie należało sprzedać już 2 miesiące po tym dołku z września 2013 czyli w listopadzie 2013, bo przez następne 1,5 roku można było na WIG-u zarobić maksymalnie dodatkowe niecałe 4 proc. (w maju 2015), co raczej nie uzasadniało trzymania polskich akcji w tym okresie. Oczywiście przebieg obecnego cyklu może być odmienny. 

 

5cyklKitchina40i20tyg

 

Hipotezę minięcia dołka cyklu 20-tygodniowego potwierdza sygnał, który pojawił się w tym tygodniu, a który poprawie wychwytywał początek fazy wzrostowej 4 ostatnich cykli 20-tygodniowych. 

 

6WIGprojekcjacykl20tygsyg

 

Projekcja wartości WIG-u uparta na tych sygnałach lekko spada w ciągu najbliższych sesji (pod koniec pierwszego tygodnia maja należy się spodziewać dołka cyklu 5-tygodniowego) po czym rośnie do początku lipca do poziomu 63721 pkt. 

 

7WIGprojekcjacykl20tygsyg

 

W kategoriach elliottowskich podejrzewam rozpoczętą 31 marca falę wzrostu jako 5-tą i ostatnią sekwencji wzrostowej rozpoczętej w lipcu ub. r. Osobiście lubię jak 5-ta fala jest proporcjonalna w czasie i przestrzeni do pierwszej. Gdyby rzeczywista obecna domniemana 5-tka okazała się równa jedynce (36-dniowemu wzrostowi o 11,8 proc. z lipca-sierpnia ub. r.) to skończyłaby się na poziomie 64727 pkt. już 6 maja. Niestety ten ostatni wniosek (koniec wzrostu na początku maja) jest oczywiście niezgodny z poprzednimi dwiema projekcjami. 

 

Podsumowując: trzy zaprezentowane podejścia dały 67975 pkt. na przełomie lipca i sierpnia, 63721 pkt. na początku na początku lipca oraz 64727 pkt. na początku maja jako orientacyjne poziomy WIG-u i daty ustanowienia następnego ważnego szczytu indeksu oraz sugestię by traktować w najbliższych tygodniach ewentualne spadki WIG-u poniżej poziomu 64560 pkt. jako okazję do krótkoterminowej akumulacji i ewentualne wzrosty powyżej 66030 pkt. jako okazję do średnioterminowej dystrybucji akcji. Na razie WIG na wartość 61800 pkt. czyli w przebywa postulowanej strefie krótkoterminowej akumulacji a zarazem 3-9 proc. poniżej wspomnianych szacunkowych celów zwyżki. 

piątek, 28 kwietnia 2017, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2017/04/28 12:42:10
ml.36
Nic tylko grać.:)))
-
2017/04/28 13:00:16
Panie Wojciechu przepraszam,że w temacie Giełdy ja o dolarze.
Czy dołek dolara może być tożsamy ze szczytem WIG?
Mówiąc inaczej czy dla zakupów dolara trzymamy się sztywno końca czerwca,czy odnosimy termin zakupu dolara do osiągnięcia np.przez WIG 67975.
-
2017/04/28 13:01:44
@Podczaszy

Wybaczyłem Stasiowi kataryniarzowi te ''niektóre niegodziwości''. Teraz już tak nie swawoli jak dawniej i się asekuruje, że naczelnik ''może wiedzieć rzeczy, których my nie wiemy''. Wydaje mi się też, że część wojskowej partii wewnętrznej jest sensowna i rokująca na okoliczność państwa poważnego.:))
Sam nie wiem, czemu te dwie sprawy tak mi się skojarzyły:))))
-
2017/04/28 13:02:37
@WB

No tak, to wygląda na ''2600'' a potem korekta.
-
2017/04/28 13:16:15
@ J. Baszek
Niezła konfrontacja:)
-
2017/04/28 13:17:15
@WB

Oby ta prognoza przełamania trendu się sprawdziła (razem z amerykańską).
www.bankfotek.pl/view/2074023
-
2017/04/28 13:19:51
@J.Baczek
Sory za s
-
2017/04/28 14:44:28
Sorry, trochę za dużo sobie pozwoliłem(...), ale nie cierpię bezczelnych mikronów
-
2017/04/28 15:07:28
@guy
To nie wojna tylko swego rodzaju powstanie grozi Europie gdy skończy się socjal. Tylko kiedy ? Armstrong mówi że po 2021 roku już będzie po socjaliźmie. Nowy cykl.
A kiedy nastaną czasy gdy w szkołach zaśpiewają to:
pl.wikisource.org/wiki/Mi%C4%99dzynarod%C3%B3wka
-
2017/04/28 15:08:45
Fałszywe dziś to było wybicie walut x/PLN poniżej wtorkowych dołków;)
-
2017/04/28 15:16:32
@Konsultant

''To nie wojna tylko swego rodzaju powstanie grozi Europie gdy skończy się socjal.''

Właśnie muzułmanie są po to, żeby zamiast ''swego rodzaju'' powstania i rozliczenia winnych była wojna domowa i chaos.
-
2017/04/28 15:24:52
Ciekawe z tymi Muzułmanami i kryzysem migracyjnym. Pamiętam że wiele lat temu -chyba kilkanaście-czytałem że Europie grozi kryzys migracyjny. Wtedy to traktowałem za futurologię. Ale ktoś kto miał pojęcie o cyklu pokoleniowym, mógł takie kwestie przewidywać.
-
2017/04/28 15:27:33
@Konsultant

Wystarczyło wiedzieć, co to jest procent składany i do czego prowadzi socjalizm. I doskonale o tym wiedziano.
-
2017/04/28 15:37:10
@anaxagorre:
"Skoro Wielka Brytania ma zniknąć z map świata... ;-)
www.independent.co.uk/news/uk/politics/uk-nuclear-war-russia-warn-senator-frants-klintsevich-erased-face-earth-razed-ground-us-cold-war-a7701411.html"

Tu bardziej chyba chodzi o zgubny wpływ dynastii saskiej, na kraje w którzy rządzi.

Rzeczpospolita przestała istninieć w 1795 roku a więc w 86 lat po tym ja się u nas pojawi sascy królowie:

pl.wikipedia.org/wiki/August_II_Mocny

Wielką Brytanią Sasi rządzą od 1901 roku:

en.wikipedia.org/wiki/House_of_Windsor#List_of_monarchs

Z wielkiej niegdyś Brytanii już niewiele pozostało, ale trzeba oddać Brytyjczykom, że resztki trzymają się jeszcze mimo, że od nastania Sasów upłynęło już 116 lat.
-
2017/04/28 15:41:53
@red.007:
"Panie Wojciechu przepraszam,że w temacie Giełdy ja o dolarze.
Czy dołek dolara może być tożsamy ze szczytem WIG?
Mówiąc inaczej czy dla zakupów dolara trzymamy się sztywno końca czerwca,czy odnosimy termin zakupu dolara do osiągnięcia np.przez WIG 67975."

Niczego bym się nie trzymał na sztywno.

W okresie minionych kilkunastu lat WIG wyprzedzał dolara o średnio 5 miesięcy (ujemna korelacja).

Ale faktycznie ostatnio szczyt hossy z maja 2015 wypadł z dokładnością do paru dni w dołku korekty na dolarze i podobnie było w szczycie hossy i dołku dolara z wiosny 2011, więc szansa, że teraz będzie podobna jest spora.
-
2017/04/28 15:50:42
''W naszym zakompleksionym kraju nikt francuskiemu bubkowi nie powie jasno i wyraźnie: nie podoba się wewnątrzunijna konkurencja, to możemy pomyśleć o renacjonalizacji Telekomunikacji Polskiej i innych kupionych przez Francję za bezcen od postkomunistycznych paserów składników naszego majątku narodowego, i w ogóle o obcięciu wam zysków, jakie wyciągacie z naszego kraju.''

fakty.interia.pl/opinie/ziemkiewicz/news-merde-czyli-frexit-faktyczny,nId,2387916
-
2017/04/28 15:55:54
@WB

To nie dynastia saska. Ruskie tak grożą Brytanii od czasu do czasu, że ją zatopią, bo Brytyjczycy mnie nie słuchają. Trzeba zostawić problem rosyjski do rozwiązania towarzyszom chińskim, bo oni mają w tym największy, egzystencjalny interes.
Usiąść nad rzeką i czekać aż kremlini zaczną spływać z nurtem.:))
-
2017/04/28 16:15:12
@guyfawkes13:
"To nie dynastia saska".

Saska, saska. Sasi na tronie przynoszą pecha krajowi.
-
2017/04/28 16:16:46
@ guyfawkes13
"Wybaczyłem Stasiowi kataryniarzowi te "niektóre niegodziwości".
Cieszy mnie to, bo Staś naprawdę dobrze "główkuje", a osobiście mam niemal pewność,że jest naprawdę niezależny w formułowaniu opinii.
-
2017/04/28 16:27:12
@WB

''Saska, saska. Sasi na tronie przynoszą pecha krajowi.''

To zależy:
''Ostatnim z głównej linii był Otton III (zm. 1002). Dążył do stworzenia uniwersalistycznego imperium obejmującego wszystkie kraje chrześcijańskiej Europy. Władcą słowiańskiej części według tej koncepcji miał być polski książę Bolesław I Chrobry. Spotkał się z nim przy okazji pielgrzymki do grobu św. Wojciecha w Gnieźnie w 1000. Ustanowiono tam (w porozumieniu z papieżem) m.in. samodzielną organizację kościelną z arcybiskupstwem w Gnieźnie''

Chyba jednak niezupełnie:))
pl.wikipedia.org/wiki/Ludolfingowie
pl.wikipedia.org/wiki/Wettynowie#Koburgowie_-_Windsor
-
2017/04/28 16:40:59
@WB
Rozumiem,dziękuję.
-
2017/04/28 16:46:00
"W okresie minionych kilkunastu lat WIG wyprzedzał dolara o średnio 5 miesięcy (ujemna korelacja). "

Czy to oznacza że dolar średnio zmieniał kierunek na wzrostowy 5 miesięcy po szczytach WIGu? Na ten wynik chyba zaważył rok 2007/2008 w którym jedno od drugiego oddalone było 12 lub 7 miesięcy (od lipca 2007 lub listopada 2007 do lipca 2008)
-
2017/04/28 17:29:04
No i dobiegł do końca ten interesujący tydzień na giełdzie. Miała trwać "czwórka" ale jakoś nie chciała trwać i zrobiła się ponoć piątka. Po piątce jak wiadomo powinien być spadek i tu zaczynają się różnice, bo jedni uważają,że to będzie dwójka, a inni,że to będzie czwórka. Dla jednych hossa zaczęła się bowiem w styczniu 2016 roku-ci uważają,że będzie czwórka, a dla drugich w czerwcu 2016 roku- ci uważają,że będzie dwójka. Mam nadzieję,że nic nie pomieszałem, bo jestem trochę zmęczony.
A jak będzie zobaczymy.
-
2017/04/28 18:18:59
@Macron

Antykwariat. Ona antyk a on wariat.
-
2017/04/28 18:23:05
@podczaszy1
www.bankfotek.pl/view/2074063
To nawet lepiej, że 2 i 4. Czwórka mniej zwykle koryguje, a więc może WIG podtrzyma WIG20. A po wakacjach na WIG20 3/3/3. To będzie jazda.Znaczy mam nadzieję.
Teraz na oporze zatrzymało, ale chyba musi jakoś dokończyć 5 w 5.
-
2017/04/28 20:00:43
Tylko Ameryka i Chiny się liczą, wszystko inne już zeszło na psy.

reporters.pl/7165/rosyjska-mafia-obrobila-mieszkanie-premiera-francji-na-zlecenie-kremla/
-
2017/04/28 21:20:07
@dociekliwy
Czyli Twoim zdaniem szczyt już w pierwszej połowie maja ?
-
2017/04/28 22:48:12
Czyli jeszcze kilka miesięcy i trzeba uciekać. Tylko nie za późno!
-
2017/04/29 00:28:04
@Datik

A propos ''Świra''.
Mam nadzieję, że będzie rekonstrukcja rządu i Antoni wyleci. Jest za dużo niepoważnych rzeczy, kto wie, czy Antoni nie gra na rozłam za pomocą wańki-wstańki Misiewicza? Poza tym czuję tu jakąś neokonową intrygę, żeby szybko zakończyć rządy PIS, a poza tym wszystko gra i koliduje z projektowaną ''kombinacją operacyjną'' nadmienianą przez Stasia kataryniarza.
Przesilenie blisko. Powinna być szybka rekonstrukcja rządu , nowe otwarcie i koncentracja na realnych pozytywach.
-
2017/04/29 00:38:45
@Podczaszy

Staś kataryniarz ma rację z tą kombinacją operacyjną. Na portalach czuję podobny klimat jak w grudniu. Grzeją motory. Tym razem będzie poważniej.
-
2017/04/29 09:03:18
@WB

Cykle i teoria fal Elliotta mają jedną cechę wspólną: w obu przypadkach wszystko wyraźnie widać po fakcie - a i to nie zawsze. Doskonałym przykładem jest Pański ostatni wpis na blogu. Ale po kolei.

22 kwietnia w odpowiedzi na pytanie czytelnika pisał Pan tak:

@sunday68:
"Czy według Pana dołek cyklu 20-tyg. na W20 minęliśmy w końcu marca?"

Nie potrafię obecnie jednoznacznie rozpisać cyklu 20-tygodniowego rozpoczętego 18 listopada na podcykle 10- i 5-tygodniowe.

Ale proszę popatrzyć na MSCI EM Index:

stooq.pl/q/?s=eem.us

Widać tu dwa ostatnie cykle 20-tygodniowe. Utożsamiam podwójne denko maj/czerwiec i podwójnym denkiem listopad/grudzień, utożsamiam też dołek z września z dołkiem z marca. W tym ujęciu jesteśmy na MSCI EM gdzieś pod koniec października.



Dołek MSCI EM miał miejsce 14 listopada, zatem jeśli 22 kwietnia "byliśmy na MSCI EM pod koniec października" to znaczy, że celował Pan z dołkiem w okolice 7 maja.


Tymczasem po 6 dniach, 28 kwietnia pisze Pan tak:

Taki a nie inny przebieg wyborów we Francji wpłynął na skrócenie cyklu 20-tygodniowego i ustanowienie minimum WIG-u w ramach tego cyklu już 31 marca, czyli po dokładnie 19 tygodniach od poprzedniego dołka tego cyklu z 19 listopada ub. r.


Trzeba było zatem bez mała miesiąca, żeby Pan, być może największy znawca cykli na polskim rynku, zorientował się, że dołek cyklu 20 tygodniowego minęliśmy 4 tygodnie temu.

-
2017/04/29 11:20:04
@ dociekliwy 54
Kontynuując wątek z piątku o tzw TFE pozwolę sobie wrzucić jeszcze jedną propozycję.
Bessa zakończyła się 18 listopada 2016 roku i rozpoczęła się hossa. Wynika to z cyklu 9 lat/ 1994-2003, 2007-1016/. W takim układzie mamy za sobą co najwyżej jedynkę i dwójkę i jesteśmy w trójce.
Pan oczywiście rozpisał właściwie bez zarzutu ten wig ale to jest raczej przestroga,że nie tędy droga. Mam nadzieję,że się tym razem dobrze rozumiemy .
Ja jak pisałem nie stosuję się do TFE ale trochę ją wykorzystuję jako anty wskażnik.
Staram się podchodzić nie stereotypowo do giełdy. Tym razem to podejście sprowadza się do tego- jeżeli wzrosty to bez klasycznych korekt i cały czas do góry.
To na razie jakby się sprawdza.
-
2017/04/29 11:27:55
@ b-53
Proszę zrozumieć ,że im się częściej pisze o giełdzie tym prawdopodobieństwo błędu się zwiększa.
Pisze Pan,że Cykle i TFE mają jedną cechę wspólną,że w obu przypadkach widać wyrażnie wszystko po fakcie a i to nie zawsze. To zabawne ale w pierwszym wpisie na tym blogu w marcu lub lutym 2016 roku napisałem,że fale i cykle nie nadają się do gry, a więc właściwie to samo co Pan. Oczywiście ktoś się tam wymądrzał,że się nie znam czy jakoś tak ale kto gra na kontraktach ten wie o co chodzi, a kto nie gra to nie będzie wiedział.
-
2017/04/29 11:54:49
Modne ostatnio słowo to populista, populizm.Na stronie Najwyższego Czasu jest ciekawy artykuł prof.Wielomskiego pt "Populistyczna Prawica". Kim jest populista ?
-
2017/04/29 12:03:17
@ guyfawkes 13
Trudno przeprowadzić kombinację operacyjną jak wszyscy o niej wiedzą. To jednak jest
rodzaj lub forma / już nie pamiętam/ pracy operacyjnej, a ta wymaga zachowania tajności.
-
2017/04/29 12:12:55
W Macedonii wrze. Ludzie wdarli się do parlamentu i robią obywatelski pucz.
Mariusz Agnosiewicz na portalu racjonalista.pl swego czasu napisał ciekawy artykuł z którego wynikało,że dziwnym trafem wydarzenia z Macedonii w podobnej formie zdarzają się w Polsce lub innym kraju Europy Srodkowo-Wschodniej/ np. śmierć prezydenta Macedonii w wypadku samolotowym/.
-
2017/04/29 12:48:18
@Podczaszy

''Trudno przeprowadzić kombinację operacyjną jak wszyscy o niej wiedzą''

Najważniejsze już jest zrobione. I na moje wyczucie z udziałem ''amerykańskim'' i może jeszcze jakimś you know(...). Jedna z moich ulubionych teorii spiskowych mówi, że neokoni, którzy stracili dominacją w Ameryce, nie stracili jej w niektórych organizacjach proamerykańskich na świecie. Neokoni to rodzaj trockistów, permanentna rewolucja, wojna itd. Podejrzewam ich np. o prowadzenie projektu Wielkiej Chazarii. Oczywiste więc jest, że silna i stabilna Polska finalnie nie pasuje do tych projektów(...), za to może być (a nawet musi) na jakimś etapie wykorzystana i spalona.
Rozłam już jest, zrobiony banalną metodą wańki-wstańki Misiewicza.
wpolityce.pl/polityka/337714-to-juz-gra-na-nowe-rozdanie-na-rozbicie-ciekawa-analiza-o-co-chodzi-ekipie-sakiewicza
-
2017/04/29 12:52:00
@WB

"W dalszym ciągu pozostajemy optymistami co do możliwości
utrzymania się trendu wzrostowego na rynku akcji,
napędzanego siłą konsumentów oraz wzrostem oczekiwań
inflacyjnych. Z drugiej strony bardzo płytki charakter korekt
na rynku akcji zmusza do akceptowania wysokich cen,
dlatego wskazana jest ostrożność przy długoterminowym
lokowaniu środków na rynku akcji."

To z Pana doc pt " Perpektywy rynkowe" 27/04/17

Faktycznie, w tej chwili rynek akcji to rynek pod handel "kup i sprzedaj glupszemu od siebie" - giffen goods. Wiec nie jest to ciekawy moment dla dlugoterm. inwestora.

Co wiecej value inwestorzy wychodza - patrz debiut Griffin Premium na GPW. Oaktree i Howard Marks oglosili dolek st% w strefie EUR i szczyt rynku nieruchomosci komercyjnych w PL - wiec sprzedaja griffin premium...
inedukacjo.pl/przeglad-inedukacjo-32017/

Wiec jak Howard sie ewakuje...

w 2017 biore "sabbatical leave" od rynku akcji.

czekamy na korekte 10-20% u trampka w USA....


-
2017/04/29 13:07:16
@ guyfawkes 13
To są chyba dwie różne rzeczy aczkolwiek mogą się częściowo przenikać.
-
2017/04/29 13:17:35
@Podczaszy

No bo ja mówię jak jest od środka, tzn. jak mi się wydaje, że jest. A na zewnątrz jest to, co zawsze.
-
2017/04/29 13:22:23
@ guyfawkes 13
Tak, rozumiem.
-
2017/04/29 13:34:12
@Podczaszy

I zauważ Waść, że ostatnio napomykałem coś o sensownej części wojskowej partii wewnętrznej. Tak na wyczucie, bo przecież skąd miałbym takie rzeczy wiedzieć?:))
wpolityce.pl/spoleczenstwo/337766-prezydent-andrzej-duda-na-obchodach-72-rocznicy-forsowania-odry-przez-1-armie-wojska-polskiego

I nie ma się co dziwić, że w takim kontekście zawsze kojarzy mi się Stać kataryniarz, czy Ziemkiewicz. Nic do nich nie mam, poglądy w ramach common sense, tylko jedna rzecz, jeżdżą po piłsudczyźnie jak po burej kobyle. Całkowicie niesprawiedliwie, ignorancko i niepotrzebnie.

I to mnie zniechęca do sensownej partii wewnętrznej.
-
2017/04/29 15:14:52
Czyżby przed WIG20 fala 3 - najbardziej dochodowa, bo jak widać opory się skończyły:
www.bankfotek.pl/view/2074234
-
2017/04/29 16:04:57
@podczaszy1
Ja bym nie ustawiał się powyżej najniższego punktu wykresu, bo mi to wynika z cyklu czasowego. Cykle są dobre u Pana W.B., bo on je każdorazowo dopasowuje do dołków, porównuje różne rynki i jeszcze pewnie coś czego nam nie powie. Ścisła analiza spektralna w zasadzie nie widzi stałych odległości. To nie są sinusoidy.
Zgadzam się natomiast z Pana stwierdzeniem, że jak coś ładnie wygląda i wszyscy to widzą , to to nie zapłaci. Sam siedzę w algorytmach, ale i tu jest podobnie, bo oko zastępują inne algorytmy. "Efekt tradera" jest dla mnie analogiczny do zasady nieoznaczoności w fizyce. Największą sztuką jest zerwanie tego sprzężenia zwrotnego pomiędzy wykresem a wiedzą i działaniem na nim rynku. Psychologicznie wymaga to ciągłego sceptycyzmu i przekory. Pod tym względem działamy więc podobnie. Mam jednak pewien szacunek do TFE właśnie dlatego,że ludzie rozpisują wykres na wiele sposobów, a dajmy na to RGR w zasadzie na 1.TFE raczej nie przewiduje dokładnie jak wysoko i jak daleko pójdą rynki. Jednak potrafi powiedzieć, co raczej się nie zdarzy, a to już jakaś informacja. Są wersje bardziej i mniej prawdopodobne, co również ma dla mnie znaczenie. Niektórzy wpisują w TFE setup'y, ja tego raczej nie umiem. Niemniej właśnie wykres TFE był jednym z czynników, który przekonał mnie do zakupu akcji w tym roku, po wielu latach gry wyłącznie kontraktami.
-
2017/04/29 16:34:58
@mac-erson
Nie przywiązywałbym się tak do dat, ale faktycznie brakuje tylko jednej falki w górę.
Zgadza się to również z jedną wersją czasową Pana Białka. Nigdy jednak nie można wykluczyć wydłużenia.
-
2017/04/29 17:54:14
@Podczaszy

Albo propozycję kompro z caracalami jako ''sprawą otwartą''.
Ale caracale to beznadziejne autobusy, bo za dekadę będą śmigłowce nowej generacji, produkowane u nas. Nawet nie ma co porównywać.
www.defence24.pl/578723,uderzeniowy-i-wielozdaniowy-smiglowiec-przyszlosci-dla-us-army-wideo
Podobnie nie powinniśmy kupować starych fregat Adelaide od Australii, tylko za podobne pieniądze produkować nowe w naszych stoczniach, podobnie jak okręty podwodne, wiążąc się ze Skandynawią na bardzo dobrych warunkach:
www.defence24.pl/573826,rbo-dunskie-fregaty-panaceum-na-problemy-adelaide
www.defence24.pl/578444,a26-modulowa-orka-ze-szwecji-defence24pl-tv


-
2017/04/29 20:28:25
@ml.36
@007
Duży obrazek mówi, że jeszcze może spadać
stooq.pl/q/?s=gbpusd&c=10y&t=p&a=lg&f=e0x3&b=0
Mały obrazek sugeruje odwrotnie
stooq.pl/q/?s=gbpusd&c=5y&t=p&a=lg&b=0
stooq.pl/q/?s=gbpusd&c=1y&t=p&a=lg&b=0

Jedyne co mogę powiedzieć to, że zamknęłam S na edku, europandzie, cadjpy i połowę audjpy i robię sobie długi łykend. Być może jak wrócę to s&p już zakryje tą francuską lukę ;-)
stooq.pl/q/?s=es.f&c=10d&t=b&a=lg&b=0
Idealny pomysł na maj.
-
2017/04/29 20:53:23
@guy
Specjalnie dla Ciebie helicopter view
Tu słabo
stooq.pl/q/?s=xle.us&c=5m&t=b&a=lg&b=0
To i tu słabo
stooq.pl/q/?s=cl.f&c=5m&t=b&a=lg&b=0
No i tu u Twoich towarzyszy nędza

stooq.pl/q/?s=^rts&c=5m&t=b&a=lg&b=0

Zastanów się bo i tu zadyszka się zrobiła chyba?
stooq.pl/q/?s=rubusd&c=1y&t=b&a=lg&b=0

A na koniec off topic
stooq.pl/q/?s=air.de&c=10y&t=b&a=lg&b=0

Pa! Nie pisz, bo wiem, że jesteś zajęty kolejnym puczem. Tylko po której jesteś stronie nie potrafię odgadnąć.
Gratuluję obalenia, choć tylko połowicznego, Ryśka z Madery. Prezent od Jarka dla Grześka. Tylko dlaczego Jarek rozdawał prezenty w swoje imieniny?
2 i 10 maja imieniny obchodzi Antoni ;-)
-
2017/04/29 20:56:30
Całkiem realny jest ruch w okolice 2600:
www.bankfotek.pl/view/2074289
-
2017/04/29 21:03:51
@ml.36
stooq.pl/c/?s=^djt&c=3m&t=b&a=lg&svg
Zwróć uwagę na spike wolumenowy na tym wykresie i zachowanie przed i po wyborach francuskich. Tu luka już domknięta.
-
2017/04/30 17:01:21
Wg Armstronga:
On August 8th, 1945 (1945.602), the Soviet Union declared war on Japan. Soviet troops advanced and the US government feared Russia would occupy the whole of Korea. On August 10th, the US government proposed the 38th parallel division.
Therefore, the 72 year of volatility comes now this summer 2017.602. The 51.6 year cycle from 1945 (1997.202) marked the start with the 1997 Asian Currency Crisis. Then the next 8.6 year wave marked the turning up in the war cycle 2014.402.
-
2017/04/30 17:27:43
-
2017/04/30 18:53:15
''Trump podkreślił, że Chiny pomagają USA w próbach rozwiązania konfliktu związanego z Koreą Północną.''

wpolityce.pl/swiat/337825-pekin-wspiera-waszyngton-trump-chiny-wywieraja-presje-na-koree-polnocna-by-powstrzymac-ja-przed-dalszymi-prowokacjami

Yin yang. Bardzo dobrze.
-
2017/04/30 20:50:23
@ zillioner
Grifffin

Ludzie zapomnieli jak kilkanaście lat temu po nieruchomościach komercyjnych latał wiatr.Historia się powtórzy .Tylko będzie trwała dłużej ,o wiele dłużej.
-
2017/04/30 23:58:54
@guy
Że tak zapytam: kiedy zamierzasz sprzedać swoje fundusze akcyjne w takim razie? Jakim inwestorem jesteś akcyjnym obecnie?
-
2017/05/01 00:23:29
@Konsultant

Poczekam do ''2600''. Sytuacja jest dość ... podbramkowa na miesięcznym, ale zrobię tak, jak myślałem na początku, chyba żeby wydarzyło się coś nieoczekiwanego. Ale myślę, że jest szansa na ''2600'' przed poważniejszą korektą.
fxpro.ctrader.com/c/8h7pn
fxpro.ctrader.com/c/Bh7pn
fxpro.ctrader.com/c/kh7pn
-
2017/05/01 02:27:38
data wig20 faktyczny prognoza Różnica Co robić
2016-12-30 1948 1948 0
2017-01-06 1999 1980 -19
2017-01-13 2016 2051 35
2017-01-20 2006 2083 77 K
2017-01-27 2084 2052 -32
2017-02-03 2076 2097 21
2017-02-10 2155 2113 -42 S
2017-02-17 2188 2190 2
2017-02-24 2212 2292 80 K
2017-03-03 2233 2368 135 K
2017-03-10 2200 2336 136 K
2017-03-17 2297 2247 -50 S
2017-03-24 2235 2285 50
2017-03-31 2176 2272 96 K
2017-04-07 2248 2272 24
2017-04-14 2234 2387 153 K
2017-04-21 2264 2375 111 K
2017-04-28 2377 2288 -89 S
2017-05-05 2341
2017-05-12 2334
2017-05-19 2321
2017-05-26 2210
2017-06-02 2217
2017-06-09 2256
2017-06-16 2354
2017-06-23 2341
2017-06-30 2364
-
2017/05/01 02:29:16
przepraszam za powyzszy balagan, wiadomość mi się rozsypała
-
2017/05/01 09:54:56
@b_53:
Dawno Pana nie było. Już się zacząłem martwić.
-
2017/05/01 10:28:36
@guyfawkes13:
"Najważniejsze już jest zrobione. I na moje wyczucie z udziałem ''amerykańskim'' i może jeszcze jakimś you know(...). Jedna z moich ulubionych teorii spiskowych mówi, że neokoni, którzy stracili dominacją w Ameryce, nie stracili jej w niektórych organizacjach proamerykańskich na świecie. Neokoni to rodzaj trockistów, permanentna rewolucja, wojna itd. Podejrzewam ich np. o prowadzenie projektu Wielkiej Chazarii. Oczywiste więc jest, że silna i stabilna Polska finalnie nie pasuje do tych projektów(...), za to może być (a nawet musi) na jakimś etapie wykorzystana i spalona.
Rozłam już jest, zrobiony banalną metodą wańki-wstańki Misiewicza.
wpolityce.pl/polityka/337714-to-juz-gra-na-nowe-rozdanie-na-rozbicie-ciekawa-analiza-o-co-chodzi-ekipie-sakiewicza"

Już się gubię. To kto reprezentuje u nas amerykańskich "neokonserwatystów"?
-
2017/05/01 10:29:45
@guyfawkes13:
"I zauważ Waść, że ostatnio napomykałem coś o sensownej części wojskowej partii wewnętrznej. Tak na wyczucie, bo przecież skąd miałbym takie rzeczy wiedzieć?:))
wpolityce.pl/spoleczenstwo/337766-prezydent-andrzej-duda-na-obchodach-72-rocznicy-forsowania-odry-przez-1-armie-wojska-polskiego

I nie ma się co dziwić, że w takim kontekście zawsze kojarzy mi się Stać kataryniarz, czy Ziemkiewicz. Nic do nich nie mam, poglądy w ramach common sense, tylko jedna rzecz, jeżdżą po piłsudczyźnie jak po burej kobyle. Całkowicie niesprawiedliwie, ignorancko i niepotrzebnie.

I to mnie zniechęca do sensownej partii wewnętrznej."

Czy "wojskowa partia wewnętrzna" to nowa nazwa na dawne WSI?
-
2017/05/01 10:38:01
@guyfawkes13:
"Działaj mój Trump, działaj mój szef.:)))"

Trump to tak na moje amatorskie oko efekt mariażu rosyjskiej mafii:

www.mcclatchydc.com/news/politics-government/white-house/article142584709.html

... z nie-CIA czyli pewnie z amerykańskim wojskiem.

Współczuję szefów!
-
2017/05/01 11:13:41
@bialek.wojciech:
"Rozłam już jest, zrobiony banalną metodą wańki-wstańki Misiewicza.
wpolityce.pl/polityka/337714-to-juz-gra-na-nowe-rozdanie-na-rozbicie-ciekawa-analiza-o-co-chodzi-ekipie-sakiewicza""

Na mój prosty rozum, jeśli w Stanach trwa wojna CIA z siłami stojącymi za Trumpem (czyli np. wojskiem), to i na prowincji się za łby biorą. Zabawne to.
-
2017/05/01 11:29:07
@guyfawkes13:
"Działaj mój Trump, działaj mój szef.:)))"

"Jedna z moich ulubionych teorii spiskowych mówi, że neokoni, którzy stracili dominacją w Ameryce, nie stracili jej w niektórych organizacjach proamerykańskich na świecie. Neokoni to rodzaj trockistów, permanentna rewolucja, wojna itd. Podejrzewam ich np. o prowadzenie projektu Wielkiej Chazarii. Oczywiste więc jest, że silna i stabilna Polska finalnie nie pasuje do tych projektów(...), za to może być (a nawet musi) na jakimś etapie wykorzystana i spalona."

Straszny ma Pan chaos w głowie. Przecież Trump to triumfalny powrót do władzy neokonserwatystów. Przecież wywalony niedawno za zatajenie konszachtów z Rosją Flynn napisał razem książkę z czołowym neokonserwatyską Miachelem Ladeenem:

en.wikipedia.org/wiki/Michael_Ledeen

Tyle, że teraz neokonserwatyście oprócz oczywistego sojuszu z Izraelem są też w sojuszu z Rosją.

Można zobaczyć jakimi ludźmi posługuje się amerykańska WSI (DIA) próbując wykończyć CIA:

"Cohen-Watnick was brought into the NSC by Michael T. Flynn, the former Director of the Defense Intelligence Agency and President Donald Trump's first National Security Advisor. He was named the NSC's senior director for intelligence programs.[11] According to precedent, that directorship would have belonged to a high-ranking official of the CIA, and Cohen-Watnick's appointment was widely viewed as a sign of Trump's mistrust for the agency.[12] Following Flynn's resignation in February 2017, the new National Security Advisor, H. R. McMaster, attempted to remove Cohen-Watnick, but he was overruled by Trump."

Żona tego chłoptasia:

"His wife worked for Ketchum Inc., where she did public relations work for the Russian government."

Naprawdę Panu współczuję.
-
2017/05/01 15:09:50
@WB

To nie jest takie proste, Panie Wojtku. Ameryka nie jest jednolita, składa się z różnych interesów narodowych, gospodarczych, (geo)strategicznych itd. I to wszystko się w jakimś stopniu przenika. ''Nie na nasze głowy Excelencjo'':)) Zwłaszcza na zakrętach dziejowych są poważne tarcia, bo jest parę możliwości do wyboru i w każdej z nich inaczej będzie wszystko poukładane, ktoś musi stracić a ktoś zyska.

U nas prawie wszystko bierze się z klasycznego podziału na ''chamów'' i ''żydów'' i partia wewnętrzna w swoim rdzeniu też nie jest jednolita. Poza tym to już jest kolejne pokolenie, które dokooptowało też jakichś ''tutejszych'', ludzi nie mających korzeni w utrwalaniu władzy ludowej.
W wiki jest np. cv generała Skrzypczaka, który pochodzi z polskiej rodziny, jego ojciec znał się też z Kuklińskim. Ale jego ojciec ''zdał egzamin'' w 1970, a syn ''zdał egzamin'' w 1981. I klamka zapadła, ''ci, co przeżyli idą w generały'':)))
''Sensowna partia wewnętrzna'', to jest to ''tutejsza'', dokooptowana w drugim pokoleniu, może chamsko-tutejsza. Ludzie, którzy są skłonni do rozsądku i wiązania swoich interesów ''z tym krajem''.
WSI to zasadniczo wroga struktura, która tworzyła poprzedni układ kolonialny.
W każdym razie ogólnie obecna partia wewnętrzna ma interes w dezawuowaniu II RP i szczególnie dziedzictwa Piłsudskiego, bo piłsudczycy stanowili poprzednią partię wewnętrzną, a przecież korzenie obecnej partii wewnętrznej biorą się z tych piwnic, w których piłsudczykom strzelano w tył głowy. Obecna partia wewnętrzna nie ma legitymizacji, nie wywodzi się z polskich elit.
Dlatego krytyka sanacji, to jest kryterium publicystyki (post)sowieckiej, legitymizującej obecną partię wewnętrzną. Dawniej robiono z Piłsudskiego faszystę, a na obecnym etapie - socjalistę.
I to jest bardzo niebezpieczne, i trzeba ''rozdrapywać rany, żeby nie zabliźniły się błoną podłości. Stawką jest ciągłość narodowa.
Nie tzeba żadnej wielkiej gramoty, żeby zrozumieć, że pokolenie, które zdobyło, a potem rządziło w II RP, było najlepsze w historii. Po sześcioletniej wojnie zcaliło Kraj złożony z kilku gospodarczych peryferii, z kilku mniejszości, z ruiny. Kwestią nie było, czy wybuchnie wojna, tylko kiedy i z której strony. Było tylko kilka narmalnych lat, ze trzy w pierwszej dekadzie i ze cztery w drugiej dekadzie. Jak nie powojenna hiperinflacja, to wojna celna, albo wielki kryzys. Cały czas dywersja zewnętrzna i wewnętrzna, coraz to nowe umowy ''handlowe'' sowiecko-niemieckie.
Trzeba nie mieć sumienia ani rozumu, żeby podważać II RP. Ale maszyna propagandowa obecnej partii wewnętrznej musi działać za pomocą ''niezależnych publicystów'', żeby lepiąc z propagandowego g.. jej legitymację.
Staś kataryniarz stręczący ustrój jakiego świat nie widział, Ziemkiewicz, czy Snopek z Grodziska, to sądla mnie tacy postsowieccy publicyści, którzy odprawują serwituty dla sensownej partii wewnętrznej. Braun to paranoik kompletny, który nawet nie zauważa jak prowadzi go dyskretnie oficerska[sic!] ręka, i jak trzeba, to nawet wtrąca do lochu, żeby mu przydać popularności, żeby jednak zebrał te popdpisy, bo inaczej nie wyniósłby pewnych tematów na światło:))) Braun unieważnia w swoim mniemaniu całą historię, począwszy od Bolesława Chrobrego.:)))
Niezłym numerem partii wewnętrznej jest reaktywacja ONR. Ruch narodowy musiał się odrodzić akurat w postaci ''skrzywdzonej'' przez złą sanację i zrównanej przez nią z KPP:)))))
Ostatnio był jakiś marsz tych niemalże sztafet ochronnych ONR(Schutz Schtaffeln) z wysokimi flagami, zagrodzony przez Obywateli RP. Obie formacje to false flag.

Już się nawet pogubiłem w wątku:)))

Sam Pan widzi, że to wszystko nie jest ani proste ani jednolite. Całe szczęście, że Kościół odciął się od nacjonalizmu i zaczął rozbrajać potencjalną bombę.

-
2017/05/01 15:33:01
A w ogóle to byłem ostatnio na cmentarzu, i przypatrzyłem się kwaterom żołnierzy sowieckich poległych w WW2 w walkach o miasto. Jest jakiś tam postument, bez gwiazdy (kiedyś była) , na którym napisano, że to groby żołnierzy sowieckich poległych wtedy i wtedy. I koniec. Groby owszem, zadbane jak należy, posadzone kwiaty, widać że magistrat dba.

Ale nie ma nic. Żadnego krzyża, żadnego nazwiska. Gdyby nie polska troska o groby, możnaby pomyśleć, że leżą jak zwierzęta, bezimiennie.

To jest właśnie różnica cywilizacji. Sowiecka ambasada nie kiwnęła palcem, żeby uszanować swoich, dać im chociaż jakieś tabliczki z nazwiskami. Sowieci nie mają szacunku do ludzi, nawet swoich. Tylko jeszcze po śmierci używają ich jako nie powiem mięso, ale ... szczątki armatnie do atakowania agresji na innych.
-
2017/05/01 18:30:03
@WB

//Już się gubię. To kto reprezentuje u nas amerykańskich "neokonserwatystów"?//

Nie chodzi o domniemane personalia, tylko o procesy. Bo idą non stop rozmaite kombinacje operacyjne z różnych stron. Chodzi o to, że robi się za dobrze i np. agencje ratingowe muszą korygować swoje prognozy:))
Proszę pamiętać, co mówi Bartosiak, że Ameryka jest zainteresowana istnieniem Polski, ale o słabym statusie, tzw. niepodległość status quo.
My potrzebujemy Ameryki, ale żadne państwo nie ma interesów identycznych z interesami innego państwa. W Ameryce może np. przeważyć taka frakcja, która ma zupełnie inny pomysł na międzymorze(...). Więc po co ta Polska ma się tak dobrze rozwijać? Wystarczy, że będzie ''ostatnia, która utrzyma się na nogach'':)))
Więc gest prezydenta, który uczcił żołnierzy poległych przy forsowaniu Odry jest bardzo mądry. Trzeba skupiać jak najwięcej środowisk , także sensowną część partii wewnętrznej, żeby przetrwać i się rozwijać. Naszym głównym interesem jest przetrwanie i (zdrowy) intensywny rozwój gospodarczy.
-
2017/05/01 18:51:03
@WB

''Współczuję szefów!''

Dziękuję za współczucie, ale po pierwsze to był tylko żart parafrazujący ''rośnij mój dolar, rośnij mój CHeF'', a po drugie, z tymi mafiami i żabkami to jest trochę inaczej. Trump nie jest szefem wszystkich szefów:))
www.youtube.com/watch?v=T0bTBFNMBYc
-
2017/05/01 19:27:56
@guyfawkes13:
"Ameryka nie jest jednolita, składa się z różnych interesów narodowych, gospodarczych, (geo)strategicznych itd."

Tu przykład z czasów Obamy, gdy jeszcze Flynn był w DIA:

"It turns out that there has been one of the worst splits within the ruling leadership over what to do, with in particular the Chairman of the Joint Chiefs of Staff, Gen. Martin Dempsey (out in 2014), and the Directorof the Defense Intelligence Intelligence Agency (DIA) from 2002-2014, Michael Flynn, and the Obama administration along with the CIA.

Basically Obama and the CIA were following in a weaker form the neocon/GOP/Hillary position that the US should try to bring down Bashar El-Assad and support the "moderates" in Syria to bring him down, while Dempsey and Flynn at the DIA disagreed with this, and, accordign to Hersh, basically said the US should support Assad and cooperate with Russia in Syria to crush all the Wahhabist/Salafist opposition, whether al-Qaeda affiliated or Daesh/IS/ISIS/ISIL. In the end, being 2014, Dempsey and Flynn lost and were removed, although more recently the US military has been secretly to some degree aiding the Syrian military against Daesh, hence the title of the article, "Military to Military.""

econospeak.blogspot.com/2015/12/hersh-on-cia-vs-dia-over-syria-policy.html
-
2017/05/01 19:45:15
W cykludojrzakym rynku akcji w 2000 i 2007 rynki konczyly hossa ale ropa jeszcze rosla czy tym razem bedzie inaczej ?
-
2017/05/01 20:10:21
@WB

Wszystko dlatego, że układ trzech biegunów jest niestabilny, bo zawsze jest alternatywa i pokusa koalicji dwóch przeciw jednemu. Stabilny może być albo układ z jednym centrum, albo dwubiegunowy. Na to się nakładają inne sprawy.
Jeżeli wojskowi za czymś optują, to nie ze względu na sympatię, tylko ze względu na rachubę sił i zasobów w ramach danej strategii (paradygmatu).
Jeżeli Trump i Xi rozwiązaliby problem North Korei wspólnie, to byłby to duży krok w kierunku układu dwubiegunowego, który dla nas jest optymalny. Jesteśmy wystarczająco daleko od obu biegunów i jesteśmy w ważnym miejscu, potrzebni obu biegunom. One same zadbałyby o równowagę swoich wpływów, co dałoby nam najlepsze szanse. I układ bipolarny musi wyeliminować trzeci, niepotrzebny, destabilizujący biegun, na literę ''R''.:))
My musimy dotrwać do nowego porządku i zachować stabilność. A temu wiele sił będzie chciało przeszkodzić. Dlatego potrzebne są wszystkie ręce na pokładzie, także sensownej części (odchodzącej) partii wewnętrznej.
-
2017/05/01 20:18:41
@WB

Proszę zwrócić uwagę, w jaki sposób wyrażał się ostatnio Friedman o Chinach(...).
Problem jest taki, że jeżeli idziemy na wojnę z Chinami, to potrzebujemy Rosji jako sojusznika. A płacimy jej nową Jałtą. A jeżeli idziemy na układ dwubiegunowy, to w końcu musimy wyeliminować Rosję.
Pivot przeciw Chinom zaczął Obama.
Myślę, że rozsądnie by było, gdyby Pan zechciał rozważyć odwołanie Chinageddonu, a w zamian mógłby Pan wyznaczyć horyzont czasowy anihilacji bieguna na ''R'':))
-
2017/05/01 20:30:28
@WB

Obama (i HRC) zaczęli pivot na Pacyfik i (logicznie) zrobili reset z Rosją. Dlatego wojskowi zaczęli kombinować z przyszłym sojusznikiem. Obecnie wygląda na to, że nie jest jeszcze przesądzone, w którym kierunku pójdzie Ameryka (stąd ta kotłowanina).
Sprawa North Korei może przesądzić.
-
2017/05/01 20:40:40
Widzę, że narobiłem trochę błędów orto, ale jestem w podróży i tak piszę na kolanie rozmawiając przy tym z cudzoziemcami:)))
-
2017/05/01 21:07:11
Ciekawie to się dopiero zacznie dziać na giełdzie i nie tylko jak się zaczną spełniać te scenariusze - papug.pl/przyszlosc-usa-chin-rosji-i-ue-w-8-punktach/ i papug.pl/przyszlosc-usa-chin-rosji-i-ue-w-8-punktach/
-
2017/05/01 21:50:36
http://wgospodarce.pl/informacje/36034-usa-beda-dalsze-wyplaty-z-budzetu-jest-porozumienie-pozwalajace-uniknac-zamkniecia-rzadu?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wGospodarce+%28wGospodarce.pl%29
Alarm na dolarze odwołany?
-
2017/05/01 21:59:01
-
2017/05/01 23:05:17
@Konsultant

To jakaś propaganda. Poza tym Chińczycy nie grają w szachy, tylko w go.
Tylko do pierwszego uderzenia potrzeba ponad 1500 tomahawków, nie licząc innych bomb i rakiet.
Jak może być wojna, skoro Trump zadeklarował możliwość spotkania z gangnam style'em? Przecież by się nie ośmieszał. North Korea była po to, żeby prowokować Amerykę. Skoro czas gra na korzyść Chin, to po co te ostatnie prowokacje? Żeby ułatwić sprawę Ameryce, która rzekomo szuka pretekstu? T o nie ma sensu.
Wygląda na to, że w North Korei będzie tzw. transformacja. Można się tylko obawiać ewentualnej ruskiej prowokacji, w sensie zatopienia jakiegoś statku przez nieznanych sprawców.:))
-
2017/05/01 23:27:25
@Konsultant

Ostatnio były doniesienia, że jak amerykańskie satelity nadlatywały nad miejsca na których gangnamy miały przygotowywać kolejne rakiety, to sfotografowały gangnamów grających w siatkówkę, więc już wtedy było widać, że coś jest ''nie tak''. Poza tym ten lotniskowiec bardzo długo tam płynął i zdążył jeszcze po drodze zaliczyć manewry z towarzyszami australijskimi:)))
To jest ustawka. Towarzysze chińscy i amerykańscy zrobią entente cordiale, a Trump dostanie pokojowego Nobla, który w przeciwieństwie do Baraka Hussainowicza rzeczywiście będzie mu się należał.
A nasza Beatka w tym miesiącu będzie podpisywać w Pekinie pierwszy pakiet planu Marshalla i mikrony mogą sobie szczekać:)))
-
2017/05/01 23:33:56
@guy
To optymistyczna informacja. Jesteśmy dla pretendenta ważnym punktem strategicznym...
wgospodarce.pl/informacje/36031-chinczycy-zainteresowani-wspolfinansowaniem-centralnego-portu-lotniczego-w-polsce
-
2017/05/01 23:44:40
@Konsultant

'' Jesteśmy dla pretendenta ważnym punktem strategicznym... ''

Albo dla współhegemona?
Takiego portu nie buduje się bez naprawdę ważnego celu. Krzyżacy chronią nasze granice .... i chińskie inwestycje.
W tym świetle atakowanie Polski nabiera nowego znaczenia:
niezalezna.pl/98054-skandaliczna-wypowiedz-kandydata-macrona-krytykuje-polske-liczac-na-wzrost-sondazy
Chyba sprawy przybierają zły obrót dla RR. Państwa R i rodziny R.
Standard demokracji we Francji:
www.bankfotek.pl/view/2074627
-
2017/05/02 07:35:01
@tomek_pu:
"Ciekawie to się dopiero zacznie dziać na giełdzie i nie tylko jak się zaczną spełniać te scenariusze - papug.pl/przyszlosc-usa-chin-rosji-i-ue-w-8-punktach/ i papug.pl/przyszlosc-usa-chin-rosji-i-ue-w-8-punktach/"

Ten papug.pl, to jakiś nowy rosyjski portal?

papug.pl/wszyscy-jestesmy-ruskimi-agentami/
-
2017/05/02 08:08:11
@guyfawkes13:
"Towarzysze chińscy i amerykańscy zrobią entente cordiale, (...)"

Różne są podchody:

nypost.com/2017/04/27/china-and-europe-want-to-build-a-moon-base-together/

albo

"Interview: EU-China cooperation "has never been so important": Mogherini"

news.xinhuanet.com/english/2017-04/18/c_136216161.htm


-
2017/05/02 08:15:23
@guyfawkes13:
"(...) entente cordiale (...)"

Jeśli sądzić po poprzednim cyklu Modelskiego, to do ostatecznego "entente cordiale" zostało jeszcze kilkanaście lat.

Obecną długość cyklu można szacować na podstawie odległości np.

- pomiędzy kończącymi okres zaburzeń konferencji pokojowych (Jałta/1945-Kongres Wiedeński/1815= 130 lat), lub
-na podstawie odległości pomiędzy zjednoczeniami Niemiec (1990-1871=119 lat), lub
- na podstawie klęsk Rosji w konfrontacji z sojuszem zachodnio/muzułmańskim w wojnach krymskiej (1856) i afgańskiej (1989), co daje 133 lat.
- likwidacji pańszczyzny (1863)/upadku komunizmu (1989), co daje 126 lat

Wychodzi 1890 rok.

jesteśmy pomiędzy wojna burskimi (urzędujący hegemon walczy o dostęp do kluczowego surowca): pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_burskie
i przed wojną amerykańsko-hiszpańską (pretendent do pozycji hegemona usuwa ze swoich okolic resztki wpływów upadłego imperium).

... a więc to ostatecznych porozumień otwierających drogę do wojny światowej jeszcze tam może zostało trochę czasu:

"Entente cordiale (fr. serdeczne porozumienie z łac. intentio)[1] nazwa układu pomiędzy Francją i Wielką Brytanią, zawartego 8 kwietnia 1904.
(...)
Poprzez zawarcie tego porozumienia rządy obydwu krajów doprowadziły do załagodzenia dotychczas istniejących sporów i umożliwiły sformowanie sojuszu przeciwko Niemcom. Traktat ten, w połączeniu z wcześniejszą umową francusko-rosyjską z 1892 i późniejszym porozumieniem rosyjsko-angielskim z 1907, był podstawą Trójporozumienia.

Na mocy porozumienia Francja i Wielka Brytania zakończyły odwieczne spory kolonialne. Jednym z najważniejszych postanowień entente cordiale było pozostawienie wolnej ręki wpływom angielskim w Egipcie i wpływom francuskim w Maroku. Oprócz tego doprecyzowano granice pomiędzy koloniami obu państw w Afryce (m.in. w Gwinei, Nigerii) oraz strefy wpływów w Azji (Syjam i Birma)."

pl.wikipedia.org/wiki/Entente_cordiale

-
2017/05/02 08:22:04
@guyfawkes13:
""Towarzysze chińscy i amerykańscy zrobią entente cordiale, (...)"

Różne są podchody:

nypost.com/2017/04/27/china-and-europe-want-to-build-a-moon-base-together/

albo

"Interview: EU-China cooperation "has never been so important": Mogherini"

news.xinhuanet.com/english/2017-04/18/c_136216161.htm "

W obecnym cyklu jest dwóch pretendentów - Chiny, na których jest skupiona uwaga i UE (o którym wszyscy myślą, że się rozpadnie, ale która w sytuacji ostrej i przeciągłej konfrontacji amerykańsko-chińskiej wyrosłaby po cichu na nowego hegemona, tak jak USA wyrosły na nowego hegemona w wyniku ostrej i przeciągłęj konfrontacji pomiędzy Wielką Brytanią i Niemcami podczas I i II wojny światowej).

Sojusz dwóch pretendentów by - przed właściwą rozprawą z hegemonem -
wykończyć potecjalnego sojusznika urzędującego hegemona ma sens. Innymi słowy sojusz UE-Chiny (UE bierze Europę Środkową., Chiny biorą Azję Środkową) przeciwko Rosji ma jakiś sens.

Oczywiście by taki scenariusz zrealizować należałoby jakoś wyłączyć USA z gry (zapewne przez wywołanie tam jakiejś kolorowej rezolucji).
-
2017/05/02 08:27:41
"Sojusz dwóch pretendentów by - przed właściwą rozprawą z hegemonem -
wykończyć potecjalnego sojusznika urzędującego hegemona ma sens. Innymi słowy sojusz UE-Chiny (UE bierze Europę Środkową., Chiny biorą Azję Środkową) przeciwko Rosji ma jakiś sens.

Oczywiście by taki scenariusz zrealizować należałoby jakoś wyłączyć USA z gry (zapewne przez wywołanie tam jakiejś kolorowej rezolucji)."

Zresztą widać, że rozeźleni na Amerykanów za ich kontredanse z Rosją rozważamy opcje antyamerykańskich sojuszy:

www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1756791,Andrzej-Duda-w-Meksyku-Jest-deklaracja-o-strategicznym-partnerstwie

Nie będą nam jakiś chłoptasie od poganiania krów fikały. ;)

Stąd zapewne te pęknięcia w PiS.
-
2017/05/02 09:39:30
Tanie akcyjki daja na PKO BP .:)
-
2017/05/02 10:04:30
@karnakufo
PKOBP - fakt ale może jeszcze 2% spadnie :)

moje perełki na tą falę:
Polnord, Getin, Cormay, Mirbud no i Ukraina :)
-
2017/05/02 10:15:56
Rynek jest silny - dalej hossa bez większej, spodziewanej przez wielu korekty. :)
-
2017/05/02 11:15:04
Lepenowa zmienia poglądy.
Na myśl przychodzi powiedzenie o krowie.
Aby tylko zdobyć stołek.
Skąd u ludzi takie parcie do władzy?
Żenada.
next.gazeta.pl/next/7,151003,21753092,le-pen-gubi-sie-w-zeznaniach-w-sprawie-wyjscia-ze-strefy-euro.html#BoxBizLinkImg
-
2017/05/02 11:51:54
Jak donosi Parkiet Trump chce podzielić banki i oddzielić bankowość depozytową od inwestycyjnej. To krok w kierunku ograniczania kreowania pieniądza przez banki komercyjne tzn. "wypłukiwania" go z powietrza,a więc w dobrym kierunku. Cały czas nie wiem czy ten Trump to tylko taka przygotowana alternatywa przez "elytę" czy prawdziwy kontrrewolucjonista.
-
2017/05/02 12:06:59
@podczaszy1:
"Jak donosi Parkiet Trump chce podzielić banki i oddzielić bankowość depozytową od inwestycyjnej."

To chyba tylko taka paplanina Trumpa bez żadnego przełożenia na praktykę:

"Only one Republican in the Senate, John McCain of Arizona, has endorsed a proposal by Democratic Senator Elizabeth Warren of Massachusetts to reinstate Glass-Steagall. That signals that passing any legislation will be an uphill battle. During meetings with bank executives at the Treasury Department about Trumps February executive order on financial rules, the topic of Glass-Steagall has rarely come up."

www.bloomberg.com/politics/articles/2017-05-01/trump-says-he-s-considering-moves-to-break-up-wall-street-banks
-
2017/05/02 12:09:18
@WB
"To chyba tylko taka paplanina Trumpa bez żadnego przełożenia na praktykę."
Niestety też tak podejrzewam.
-
2017/05/02 12:20:53
@konsultant121:
"www.armstrongeconomics.com/world-news/corruption/soros-at-it-again-trying-to-overthrown-polish-government/"

To ciekawe, bo Soros jest często uważany za słupa Rotschildów:

"Such was George C. Karlweis, the brain behind Banque Privee, owned by the late Baron Edmond de Rothschild. His biggest claim to fame: George Soros and the launch of his Quantum Fund in 1969."

web.archive.org/web/20110506024704/http://www.washingtontimes.com/news/2011/apr/28/geneva-gnomes-global-dread/?page=all

... a od strony Rotschildów poszły ostatnio ataki na Polskę. Najpierw Macron, który zaczynał karierę, w którymś z banków Rotschildów postawił postulat objęcia Polski sankcjami:

www.reuters.com/article/us-france-election-poland-idUSKBN17T360

... a potem przyłączył się do nagonki The Economist:

www.economist.com/news/europe/21721392-europes-illiberal-east-populist-nationalism-alive-and-well-europhiles-happy-about-france

... który:

"The publication belongs to the Economist Group. It is 50% owned by the English branch of the Rothschild family and by the Agnelli family through its holding company Exor."

Nie dałoby się tych Rotschildów ustawić do pionu?


-
2017/05/02 12:28:03
To co?
Na jutrzejszy bezsesyjny u nas dzień pozycja trendowa, by rynek nie odjechał bez nas w wagonie.
-
2017/05/02 12:30:12
Straszą tą Le Pen, a przecież Macron jest nie lepszy po tym co mówił o Polsce.:)
-
2017/05/02 12:44:24
@karnakufo
Kto wie.
www.bankfotek.pl/view/2074638
-
2017/05/02 12:55:38
@dociekliwy54

"2017/05/02 12:44:24

@karnakufo
Kto wie.
www.bankfotek.pl/view/2074638 ""

Akurat koniec 5 zgrał Ci sie z rozliczaniem kontraków serii K.
-
2017/05/02 13:06:02
@białek. wojciech
Niestety lub na szczęście, dopasowanie Polski do liberalnych standardów jest jak łączenie wody z ogniem.
Widać wyraźnie , że prasa nie rozumie i emocjonalnie nie może zrozumieć Polski.
Ciekawe,czy faktycznie nasza wolność mediów jest tak daleko w rankingach , w czyich rankingach i od kiedy?
-
2017/05/02 13:36:45
@Carrie
Na loonie czekamy na 9 - 1,38?
-
2017/05/02 13:37:59
@Carrie
A kabel po sznureczku.
-
2017/05/02 13:50:25
Czy II-a tura, bez względu na wynik, nie spowoduje zrzutu?
-
2017/05/02 14:44:43
@mac-erson
Pociąg odjeżdża, nie wsiadasz w L?
-
2017/05/02 14:55:17
@podczaszy1
Zaczyna się dostrzegać tak na prawdę teraźniejszość a gdzie byli jak o tym wspominał Gospodarz ( i nie tylko )?
stooq.pl/n/?f=1175575&search=usd%2Fpln
-
2017/05/02 15:12:41
Morgan chce w drobnych wyrobić odruch Pawłowa.Patrzcie rekomendacja PZU osiągnęłą cel,to samo będzie z nastęnymi:)
-
2017/05/02 15:22:22
@karnakufo
Wsiadłem w spółki, które się ładnie układały.
Na W20 czekam na lepszy moment na wejście do pociągu :)
Dam znać.
-
2017/05/02 16:32:26
Po co ma spadać, jak gro czeka, by taniej odkupić.:)
-
2017/05/02 19:24:26
Możliwe,że na ropie idziemy w okolice 40.
Zobaczymy czy się spełni i jaki będzie miało to wpływ na Giełdę i dolara.
-
2017/05/02 19:52:57
Oj,chyba przeczytali posta,bo strzał w dół.
-
2017/05/02 20:01:25
@red.007
Co do ropy to mam inne zdanie i szukałbym raczej dobrego wejścia w L.
-
2017/05/02 20:17:33
Jeśli L to dobre wejście jest obecnie.
-
2017/05/02 20:18:25
Ropa na mocnym wsparciu i ryzyko brania TERAZ S rośnie:
www.bankfotek.pl/view/2074703
-
2017/05/02 20:25:42
Można też narysować linię trendu wzrostowego po dołkach:lipiec,listopad,marzec i widać,że została złamana,chociaż zawsze może być to jeszcze fałszywka.
stooq.pl/q/?s=cl.f
-
2017/05/02 20:53:45
mWIG40 nadal w pełni hossy po odbiciu od wsparcia, jak to widać ładnie na rysunku:
www.bankfotek.pl/view/2074712
-
2017/05/02 21:05:45
Na indexie złotówki ponownie dochodzimy do kluczowych poziomów,o których wspominał ponad miesiąc temu pewien pan a ja też kiedyś wcześniej mówiłem,że w lutym jesteśmy w połowie drogi na północ.
Konkluzja:albo teraz solidna korekta złotówki albo solidny marsz w górę.
Daję subiektywnie większą szansę na drugi wariant.
www.ticker.pl/2017/03/20/komentarz-tygodniowy-z-rynku-zlotego-52/
-
2017/05/03 09:51:46
@ml.36
@007
Ja od wczoraj jadę na GBPAUD. Ładnie odbił od strefy wsparcia i jedzie w górę.
Mocny funt i słaby aud, to jest dobra kombinacja.
-
2017/05/03 11:50:13
Z tego balaganu (6.2003=12.2016) ktory wkleilem powyzej wynika ze w piatek zostal wygenerowany sygnal sprzedazy na wig20 (8 na 9 sygnalowwygenerowanych od poczatku stycznia bylo prawidlowych) w maju/czerwcu mozemy spasc do 2200-2250, spadki mozemy zaczac w przyszlym tygodniu a assumptem moze byc np kazdy wynik wyborow we Francji.... pzu mogloby byc liderem spadkow
-
2017/05/03 12:42:22
@carrie
Faktycznie technicznie ma potencjał wzrostu.
Bardziej stawiałbym na słaby aud,mówiąc inaczej trzymaj rękę na pulsie,bo po wyborach w UK zacznie się jazgot negocjacyjny a już po pierwszej rozmowie widać,że każda strona widzi inaczej.Myślę jednak,że wcześniej wyskoczysz,po wypracowaniu zysku
wyborcza.pl/7,75399,21758612,david-davis-wielka-brytania-nie-zaplaci-100-mld-euro-za-brexit.html
-
2017/05/03 13:38:26
U nas stawiam na hossę bez oddechu. :)
-
2017/05/03 13:55:28
@007
Masz rację. Na pierwszej większej korekcie wyskok, a potem od nowa. Punkty swap'owe nie zachęcają do długoterminowego trzymania. Poza tym wybory mogą być okazją do zamykania L na funcie.
Podobnie może być z EUR w tych dniach.
-
2017/05/03 14:01:30
@007
Ja nie czytam newsy. To ułatwia czytanie wykresów ;-)
A AUDUSD i AUDjpY shortuję od dawna pod scenariusz ala 2000-01.
A teraz koniunkturalnie wykorzystuje siłę panda :P
-
2017/05/03 14:45:03
@carrie
Biorę pod uwagę realizację zysków na głównej parze tym bardziej,że nastąpił skokowy wzrost po pierwszej turze i coś tam wcześniej o tym pisałem.
-
2017/05/03 17:37:35
@ karnakufo
"U nas stawiam na hossę bez oddechu. :) "
Ja tam lubię sobie pooddychać :)
-
2017/05/03 19:41:13
-
2017/05/03 19:43:12
@007
Ja się trzymam z daleka od edka. ADP, FOMC, NFP i wybory francuskie to trochę za dużo. Chce odpocząć i patrzeć z boku jak inni tracą pieniądze :-/
-
2017/05/03 19:45:21
@shbax
Gratuluję różowej kuli. Powodzenia :-)
-
2017/05/03 20:52:30
Sygnaly z prognozy www.bankfotek.pl/view/2074808
-
2017/05/03 22:43:37
Gundlach said he does not see stocks under severe selling pressure with the 10-year yield around 2.25 percent. But if rates rise significantly, that will likely touch off a selloff in stocks during the summer

www.reuters.com/article/us-funds-doubleline-idUSKBN17Y2IN

no to obserwacja
stooq.pl/q/?s=10usy.b&c=10y&t=l&a=lg&b=0
-
2017/05/03 22:46:36
biedactwa
Milken's big money investors 'grind it out' as bull market ages
www.reuters.com/article/us-milken-conference-outlook-idUSKBN17Z27F

ja im wspolczuje,bo sam nie mam w co inwestowac. A ile mozna przehulac?
-
2017/05/03 22:58:59
@shbax
2017/05/03 19:41:13
"Tak to widze www.bankfotek.pl/view/2074794 "
Toż to przerysowany W20 z okresu 2003-2008
Nic dwa razy się nie zdarza :)
-
2017/05/03 23:28:26
Aktualna sytuacja Wig20 przypomina mi 4 okresy z historii naszej giełdy:
(układ wskaźników dzienny, tyg):
- 27.06.1996 (wówczas nastąpiłaby lekka zwyżka u nas do 2450pkt i potem półtoramiesięczna korekta o zasięgu ok. 2200)
- 15.10.2003 (wówczas nastąpiłaby korekta miesięczna do około 2130-2200pkt)- - ten wariant obstawia shbax
- 19.04.2006 (wówczas nastąpiłaby dalsza zwyżka do okolic ok. 2550pkt)
- 27.07.2009 (wówczas nastąpiłaby lekka korekta do ok. 2310-2340 i potem dalsza zwyżka do strefy 2550-2600)

Wygląda więc na to, że historyczne szanse rozwoju sytuacji na Wig20 są obecnie 50/50.

Dlatego obecnie realizuję strategię inwestycji w wybrane mniejsze spółki, które nie są w pełni skorelowane z W20. Przy pozytywnym rozwoju sytuacji przyniosą dobre zyski a przy negatywnym mogą pójść wbrew korekcie na rynku głównym. Wśród spółek W20 stosunkowo dobry stosunek ryzyka do potencjalnego zysku oceniam w branżach bankowej (PKOBP) czy energetyce (PGE).
-
2017/05/04 00:25:56
@Podczaszy

Staś kataryniarz małpuje mnie z tą ''ustawką'' po 4 mniucie, pośród cyklicznej krotochwil z tezą:))
www.youtube.com/watch?v=Fnp4opzK0Jc

Mikronowi przyglądnąłem się jak bez przekonania drze pysk na wiecach i gestykuluje (chyba się naoglądał wystąpień Hitlera?). Skąd oni wytrzasnęli takie plastikowe dziadostwo? Cienko u nich z fachowymi kadrami.

Oni nam nie przepuszczą. Małe Węgry jeszcze by tolerowali, ale nie nas, bo wtedy inni pójdą za nami i mikrony stracą kolonie, a zbliża się przecież kryzys i szlag ich trafi.
Tzw. ciekawe czasy przed nami.
-
2017/05/04 00:30:38
@Podczaszy

Jeśli podkolorowane sondaże dają mikronowi 60%, to znaczy, że nie ma większości rodowitych Francuzów(...). Jeśli wygra, to wątpię czy dotrwa do końca kadencji. Mikron - ostatnia nadzieja ... czerwonych?
Marna to nadzieja.
-
2017/05/04 09:34:49
Idą jak burza - misiek ugotowany.
-
2017/05/04 09:40:20
Grunt to się przygotować do sesji :)
Dzisiaj zaraz po otwarciu zakupione CFI średnio 0.83 i już +10% :)
-
2017/05/04 10:31:58
@carrie
No fajnie Ci to idzie.
Pierwszy zasięg to chyba 1,77.
-
2017/05/04 10:46:40
@Carrie
...trochę z Twojej działki.
Właśnie otworzyłem S na EURAUD.
Zniesienie FIBO, spore wykupienie no i zakładam odbicie na HG.
Z drugiej strony jak wcześniej wsponinałem niespodziewam się dalszej aprecjacji EUR
-
2017/05/04 10:54:06
Niejaki Macron mówi,że Polska to bastion populistycznego faszyzmu. Ciekawe co to takiego i czy on rozumie co mówi.
-
2017/05/04 11:02:30
@podczaszy1
Brzmi to bardzo przykro.
Na potrzeby kampanii mówi.
Trump też różne rzeczy mówił.
Zasiadł na stołku-jak ręką odjął.
Będzie siedzenie,będzie inny punkt widzenia.
-
2017/05/04 11:46:53
"Adamczyk topi PIS"to tytuł z gazety finansowej. Polecam wszystkim bezkrytycznym wyznawcom PIS-u.
-
2017/05/04 12:17:31
Najlepsze trade`y Nomury na lato:

acemarketu.com/?p=232990
-
2017/05/04 12:27:34
@m.jagusiak
"Kupuje EURUSD z celem na poziom co najmniej 1,1500"
To "co najmniej"-to mocno.
Z funtem mam ciągle wątpliwości ale może nie ma co walczyć z wiatrakami.
-
2017/05/04 12:53:10
@podczaszy
Populizm=antyglobalizm
faszyzm=patriotyzm
Realny faszyzm w krajach rozwijających się jest niemożliwy.
Najpierw musi nastąpić koncentracja kapitału, monopolizacja,zmiany mentalnościowe w kierunku socjalnym a następnie z konieczności ekspansja sił za granicę w celu szukania rynków i surowców do dalszego rozwoju.
-
2017/05/04 13:24:56
@ dociekliwy 54
1869-1642= 227 pkt
2308-1717= 592 pkt.
227 razy 2,618= ?
-
2017/05/04 13:29:02
PKOBP piękny wzrost.
-
2017/05/04 14:05:24
@podczaszy
Tak, mam to na rysunku.
Stąd było moje przekonanie o konieczności wystąpienia fali 5, które nastąpiło.
Zawsze gdy 3/1>1.618 można oczekiwać 5. Jeśli mniej trzeba brać pod uwagę,że może to być korekta(3).
-
2017/05/04 14:12:43
PKOBP odddane, może uda się odebrać niżej.
-
2017/05/04 14:19:48
Mała paniczka u nas - nieźle bujają ryneczkiem.:)
-
2017/05/04 14:36:58
PKOBP - referując do PZU i PEO, fala wzrostowa powinna dotrzeć do 40
-
2017/05/04 16:33:44
Surowce i złoto tanieją razem. To może być znak większej ich przeceny.
-
2017/05/04 17:34:28
Przekladając powyzsze na strategię opcyjną w zeszłym tygodniu zredukowałem ilość opcji kupna ow20 ze 100% do 50% portfela opcyjnego (wywaliłem serie E oraz F a zostawiłem od I do C) a w tym tygodniu wystawiłem/sprzedałem serie F za 10% portfela... dotychczasowy efekt to ok 2000% od 11/2016
-
2017/05/04 18:20:12
We wtorek przy poziomie ok 49$ na ropie napisałem:

" red.007
2017/05/02 19:24:26
Możliwe,że na ropie idziemy w okolice 40.
Zobaczymy czy się spełni i jaki będzie miało to wpływ na Giełdę i dolara."

pojawiło się zdanie przeciwne:

" karnakufo
2017/05/02 20:01:25
@red.007
Co do ropy to mam inne zdanie i szukałbym raczej dobrego wejścia w L."

a także:

" karnakufo
2017/05/02 20:18:25
Ropa na mocnym wsparciu i ryzyko brania TERAZ S rośnie:
www.bankfotek.pl/view/2074703"

i

"red.007
2017/05/02 20:25:42
Można też narysować linię trendu wzrostowego po dołkach:lipiec,listopad,marzec i widać,że została złamana,chociaż zawsze może być to jeszcze fałszywka.
stooq.pl/q/?s=cl.f"

Obecny poziom 45,80$,chyba nie ma już wątpliwości.
-
2017/05/04 18:26:32
@red.007
Napisałeś, ale czy pod to zagrałeś?
-
2017/05/04 18:34:39
@red.007
Nie znalazłem dobrego wejścia w L do tej pory, a w S nie będę wchodził, bo może być za późno. :)
-
2017/05/04 18:41:39
@karnakufo
Ja nie pisałem,że gram.
Napisałem:"... i jaki będzie to miało wpływ na Giełdę i dolara."
Jak widać wstępny wpływ jest taki,że Giełda zastanawia się nad dalszymi wzrostami a dolar się osłabia czego efektem jest wzrost głównej pary.
W przypadku dłuższego pobytu w okolicach 40$ należy rozważyć możliwość scenariusza z tematu
wojciechbialek.blox.pl/2017/01/Szokujaca-projekcja-dynamiki-wskaznika-inflacji.html
gdzie konkluzja była:
"Podsumowując: należy bardzo poważnie rozważyć scenariusz, w którym obecne odbicie dynamiki wskaźników inflacji w naszym kraju zakończy się już w pierwszym półroczu (a może nawet w pierwszym kwartale) i następne 2 lat przyniosą kolejną falę silnej dezinflacji. W takim scenariusz trwająca od 2 lat bessa na krajowym rynku obligacji również powinna zakończy się jeszcze w pierwszym półroczu (a może nawet w pierwszym kwartale). "

Moja konkluzja brzmi: w przypadku realizacji przedstawionego scenariusza konsensus trzech podwyżek FED stanie pod znakiem zapytania.
-
2017/05/04 18:44:47
@red.007
OK.
Zobaczymy, jak się to potoczy dalej - wg scenario, jak piszesz, czy inaczej.
-
2017/05/04 18:58:30
WIG20 - może być lokalna górka, ale nie koniecznie - nadal w kan_le hossy, można się kusić na grę pod korekty, ale to nie jest takie łatwe:
www.bankfotek.pl/view/2074937
-
2017/05/04 19:18:54
@guyfawkes13:
"Mikronowi przyglądnąłem się jak bez przekonania drze pysk na wiecach i gestykuluje (chyba się naoglądał wystąpień Hitlera?). Skąd oni wytrzasnęli takie plastikowe dziadostwo? Cienko u nich z fachowymi kadrami."

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=12208
-
2017/05/04 19:39:59
"www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=12208"

"(....) słowa Le Pen "niezależnie od wyników wyborów, Francją będzie rządziła kobieta, bo albo to będę ja, albo pani Merkel""
-
2017/05/04 19:50:29
@WB

//''niezależnie od wyników wyborów, Francją będzie rządziła kobieta, bo albo to będę ja, albo pani Merkel''//

To jest dobre.
Podobno Hollande ma być premierem, jak wygra mikron. Ja tu widzę podobieństwo z systemem rosyjskim rotowania władzy. W Rosji jest Putin i liliputin - Miedwiediew.
We Francji rolę liliputina będzie grał mikron, czyli trafnie go oceniłem:))))
Ale to jest tragiczne dla Francji.

-
2017/05/04 20:10:14
@Pete
Nie tykam EUR do poniedziałku. Good luck
-
2017/05/05 06:27:40
@podczaszy1:
""Adamczyk topi PIS"to tytuł z gazety finansowej. Polecam wszystkim bezkrytycznym wyznawcom PIS-u."

Uwielbiam okresy wojny służb - można się wtedy dowiedzieć ciekawych rzeczy.

"Gdy oni nam wywlekli FOZZ, to przecież nie mogli się spodziewać, że pozostaniemy bierni. Walnęliśmy ich Art-B!"

pl.wikipedia.org/wiki/Art-B
-
2017/05/05 09:02:07
A propos chronopolitycznej analogii z czasami saskimi (dwa cykle Modelskiego wstecz czyli okolice 1757 roku):

jagiellonski24.pl/2017/05/04/226-lat-minelo-my-wciaz-w-tym-samym-miejscu/
-
2017/05/05 09:03:18
"Czy z tego pobieżnego porównania wynika, że jesteśmy dziś znacząco bezpieczniejsi niż w 1791 roku? Nie sądzę. Historia się powtarza - nie w wydarzeniach, lecz w procesach. Dzisiejsza Polska jest państwem silniejszym i funkcjonującym w mniej wrogim otoczeniu. Jednak zasadnicze determinanty naszego losu pozostają te same, zaś figury na geopolitycznej szachownicy już ruszyły. Bez reform instytucjonalnych i bez wzmocnienia naszej podmiotowości zdani będziemy wyłącznie na szczęście."
-
2017/05/05 09:20:31
Tanie tankowanie w PLNach:))
stooq.pl/q/?s=clpln.f
-
2017/05/05 10:08:16
BofAML i deale na lato:

acemarketu.com/?p=233182
-
2017/05/05 10:31:01
Na jakich pozycjach zostajecie na weekend (pod Francuza)? :)
-
2017/05/05 10:35:40
Witam,
Ja ostanę na S na close jak wig20 wyjdzie na plus.
Stawiam 90-10 na LePen.
-
2017/05/05 10:36:43
@WB
Autor przytoczonego przez Pana artykułu/jagielloński 24.pl/ zapomniał chyba dodać,że
zarówno w XVIII wieku jak i obecnie nasza słabość jest uwarunkowana przez tzw. jurgielt. Woli pisać o anarchii , bo się o tym nasłuchał w czasie obróbki edukacyjnej, no i nie jest zbyt bezpiecznie wymieniać współczesnych jurgieltników.
-
2017/05/05 10:40:08
Jest wielce prawdopodobne, że ewenualne zwycięstwo Macrona jest już w cenach zdyskontowane, a jeśli by wygrała Le Pen to wodospad niagara, czyli logiczne S, ale nie zawsze logika na giełdzie pomaga.
-
2017/05/05 10:42:54
Ciekawa rzecz,przegłosowali wczoraj zniesienie Obamacare,chociaż to dopiero pierwszy krok.W marcu po nieudanym podejściu do głosowania nastąpił wzrost głównej pary,co tłumaczono brakiem skuteczności Trumpa i wątpliwościami czy będzie skuteczny w zapowiedzi obniżenia podatków.
Po wczorajszym głosowaniu nie dostrzegam hurra optymizmu w spadku głównej pary czyli w umocnieniu dolara.
Może wniosek jest taki,że rynki bardziej skupiają się na Francji i wybory ukształtują przyszły trend dla walut.
www.gazetaprawna.pl/artykuly/1040087,usa-izba-reprezentantow-przyjela-projekt-ustawy-o-zniesieniu-obamacare.html
-
2017/05/05 10:49:27
@ dociekliwy 54
Z przytoczonego przez Pana wykresu wnioskuję,że uważa Pan,że wig 20 jest teraz w 4 w 5. Czy się mylę?
-
2017/05/05 11:03:17
Scenariusz powyborczy:

Wygrana Macron - wysokie otwarcie luką hossy w poniedziałek (tzn. wykończenie impulsu 5-tą falą), po czym rozpoczyna się głębsza korekta.

Wygrana Le Pen - ogromna luka w dół, szybka i głęboka korekta, po czym powrót do wzrostów, jak rynek przetrawi. Analogicznie do Brexitu.

Suma sumarum dla wzrostów w dłuższej perspektywie lepsze będzie zwycięstwo Le Pen :)
-
2017/05/05 11:11:27
@ hossafan
Nie wiem czy dobrze odczytuję twój wpis ale wynika z niego,że jeśli wygra Macron to TFE działa/ wykończenie impulsu 5-tą falą/, a jeśli wygra Le Pen to nie działają
-
2017/05/05 11:33:54
@podczaszy1
"Z przytoczonego przez Pana wykresu wnioskuję,że uważa Pan,że wig 20 jest teraz w 4 w 5. Czy się mylę? "
Może tak być, ale jest również prawdopodobieństwo, że mamy niedokończoną 3 (a w niej może zaczynamy piątkę niższego szczebla) i dopiero po jej zakończeniu 4 i5).
Jedno wydaje się pewne- struktura od 31III jest niedokończona.
-
2017/05/05 12:00:18
@podczaszy

Jeśli wygra Le Pen to raczej to nie będzie 4 tylko wtedy trzeba będzie inaczej rozpisać wykres :), jak dokładnie tego nie wiem na dzisiaj.
-
2017/05/05 13:15:13
@hossafan
@podczaszy
No niestety TFE przewiduje fale załamane. Nie da się wyeliminować wpływu nowych impulsów na rynek. To nie samograj. Oczywiście im wyższy stopień fali, tym trudniej ją załamać, a wydarzeń całkowicie niespodziewanych jest niezbyt wiele.
Ciekawe jest zachowanie DJIA przed bitwami pod Stalingradem, Kurskiem.
Ten okres miał w końcu znaczenie dla USA, bo zwycięstwo Niemiec/Japonii mogłoby w dłuższym okresie czasu sprowadzić Anglosasów do parteru(panowanie w Eurazji).
Skąd więc DJIA "wiedział wcześniej" i rósł już od końca kwietnia 42?
Teraz WIG również rośnie mimo zamętu zewnętrznego i wewnętrznego.
-
2017/05/05 13:47:48