Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Maszyna kontra rynek

W zeszłym tygodniu odwiedzili mnie panowie Ryszard i Zbigniew Łukoś z firmy ExMetrix prezentując rozwijaną przez siebie platformę do modelowania i prognozowania procesów rynkowych, gospodarczych czy demograficznych. Ponieważ narzędzie wydaje się warte uwagi poprosiłem panów Łukosiów o przedstawienie jakiegoś przykładowego modelu będącego efektem działania ich systemu. Dostałem model dla DAX-a na następne pół roku wraz z opisem, którego streszczeniem chciałbym się podzielić. 

Pierwszym etapem działania systemu jest selekcja danych, które mają potencjalny wpływ na analizowaną serię (w tym przypadku zachowanie DAX-a). Do dyspozycji jest 11 milionów szeregów danych makroekonomicznych, rynkowych i innych. 

Selekcja danych przeprowadzana była - w przypadku tego modelu - według 3 kryteriów: podobieństwa na poziomie widmowym, kryterium korelacyjnego z uwzględnieniem optymalnych przesunięć oraz kryterium "dedukcyjnego" (czyli po prostu zmiennych dobranych "ręcznie").

W przypadku poszukiwania podobieństwa na poziomie widmowym modelowana seria danych rozbijana jest na składowe widma częstotliwości (czyli na składowe cykle). Podobna procedura stosowana jest do wszystkich dostępnych danych. Dla tych zmiennych, których widmo jest zbliżone do widma DAX-a algorytm wyznacza 2 główne cykle czasowe i dokonuje ich ponownego złożenia. Następnie dokonywane jest porównanie ekstremów (minimów i maksimów) tak uzyskanego złożenia dla danej serii i dla DAX-a. Do dalszego etapu przechodzą te serie, dla których te ekstrema najczęściej wypadają  przed podobnymi ekstremami DAX-a czyli serie, których główne składowe harmoniczne (główne cykle) osiągają dołki/szczyty zwykle wcześniej niż podobne składowe harmoniczne DAX-a. 

Takie główne składowe harmoniczne DAX-a i dwóch przykładowych serii danych (REIT - Crown Castle International Corp. oraz EU-28 Retail confidence indicator) wybranych tą metodą zilustrowane są na obrazkach poniżej:

 

ExMetrix1

ExMetrix2

ExMetrix3

 

Druga metoda wyszukiwania potencjalnie użytecznych przy budowie modelu danych to metoda, którą sam często stosuję, czyli "metoda korelacyjna uwzględniająca optymalne przesunięcie czasowe". Chodzi po prostu o poszukiwanie wśród milionów dostępnych serii danych takich, które wykazują wysoki współczynnik korelacji z daną, dla której model budujemy, przy odpowiednio dużym wyprzedzeniu w stosunku do danej objaśnianej. 

Znaleziona w ten sposób przykładowa seria danych, która przy średnio 10-miesięcznym wyprzedzeniu wobec DAX-a charakteryzowała się w okresie minionych ponad 20 lat współczynnikiem korelacji na poziomie 0,88, widoczna jest na poniższym obrazku.

 

ExMetrix4

 

Żeby nie było tak pięknie - to znaczy w pełni automatycznie - na koniec autorzy modelu wtrącili swoje trzy grosze i dodali do modelu serie danych, które nie zostały uznane za godne uwagi przez dwie poprzednie w pełni automatyczne metody, ale z jakichś względów cieszyły się estymą osób nadzorujących pracę komputerów. Przykładem takiej serii danych dodanych "po uważaniu" jest wskaźnik zaufania konsumentów dla Niemiec.

 

ExMetrix5

 

Po zakończeniu procesu selekcji zmiennych wejściowych system przechodzi do etapu optymalizacji parametrów modelu. Stosowana jest metoda "symulowanego wyżarzania". Zacytuję autorów systemu:

"Jest to algorytm , który w procesie kolejnych iteracji poszukuje na tak zwanym zbiorze uczącym minimum błędu. Weryfikacja odbywa się na zbiorze testowym, który w tym przypadku tworzą notowania z ostatnich ośmiu miesięcy poprzedzających październik 2016. Algorytm wykazuje ponadto odporność na współliniowość zmiennych (choć pod tym kątem wyselekcjonowana grupa zmiennych jest zawsze dodatkowo weryfikowana). Nie ma też teoretycznego wymogu stosowania zmiennych stacjonarnych .

Model zawiera również moduł deterministyczny, co w tym przypadku oznacza uwzględnienie funkcji czasu, w tym uwzględnienia klasycznej dekompozycji zmiennej prognozowanej na trend i składnik cykliczny. W rezultacie wykonano dwa  modele o różnej postaci matematycznej.

Pierwszy – to prosty model liniowy.

Drugi - to model potęgowy , w którym oprócz współczynników optymalizowane są również wykładniki potęg."

 

Rezultaty działania obu modeli - liniowego i potęgowego - widać na poniższych obrazkach:

 

ExMetrix6

 

ExMetrix7

 

Jak widać oba modele sugerują wzrost DAX-a trwający przynajmniej do końca marca i sięgający okolic szczytu sprzed 1,5 roku (12374 pkt.). Za 5 miesięcy można będzie wrócić do tematu i ocenić jakość przedstawionych ExMetrixowych modeli dla DAX-a. Co ciekawe płynący z ich zachowania wniosek jest w miarę zbliżony - przynajmniej przez pierwsze pół roku - do tego, który pojawił się w moim poprzednim komentarzu: "Hossa do kwietnia, potem krach"

 

 

środa, 26 października 2016, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2016/10/26 11:41:05
Maszyna kontra rynek. Oczywiście rynek.
-
2016/10/26 15:11:22
@ billy

Zapytam kolejny raz heheee. Jakie wg Ciebie perspektywy ma GBP?
-
2016/10/26 15:19:49
Po upowszechnieniu metody, straci ona swoją skuteczność Nastąpi rozkorelowanie składowych, czyli jakaś postać "efektu tradera". Gdy narzędzie będzie stosowane powszechnie uwidoczni się " moja zasada Heisenbega" i rynki interaktywnie zareagują tak , by prawie nikt nie zarobił. Co ciekawe na pierwszych złożeniach sinusów widać, że wykres rzeczywisty "chodzi" na tyle inaczej (kraszek), że ciężko by było utrzymywać pozycję, dajmy na to z jakąś dźwignią. Można mieć rację i stracić, co oczywiście nie szkodzi analitykowi. Tradeing wymaga zgrania mechaniki rynku z własnymi oczekiwaniami i słabościami, a tego żadna maszyna nie wykona.
Np backtest historyczny wykazał max DD20%. Jednak dopóki się tego nie przeżyje samemu i nie poczuje "we własnych trzewiach", człowiek nie wie co to jest i jaka jest jego odporność. Najdłużej dochodzi się właśnie do tego balansu pomiędzy oczekiwaniami a odpornością. Myślę, że to praca na całe życie. Oczywiście metoda może być składową budowania przewagi do momentu nadmiernego upowszechnienia. Pytanie, jaki wpływ na dane makro będzie miało upowszechnienie takich metod?
-
2016/10/26 15:37:03
To w Chinach boom na ceny nieruchomosci, ale jakos miedz nie chce rosnac by wyjsc z klina..Malo buduja a handluja tym co wybudowali wczesniej ?
stooq.pl/q/?s=hg.f&c=3y&t=c&a=ln&b=1
-
2016/10/26 16:00:37
W Australii takze boom budowlany..
stooq.pl/n/?f=1117395
-
2016/10/26 16:17:53
Przeciąganie liny trwa.
-
2016/10/26 17:07:47
zulus_chacka
@ billy
Zapytam kolejny raz heheee. Jakie wg Ciebie perspektywy ma GBP?
2016/10/26 15:11:22
,
Dobre :) Złapalismy 0.90 / poszło wyżej. Z GBP jest trochę tak jak z RUB - nawet nominalne wartości zgadzają się. W przypadku RUB było 95.00 / Intraday nawet 100 ujrzeliśmy.
Billy
-
2016/10/26 17:32:13
WSI wrócił na rynek po resplicie. Miał być grany od rana ale otworzył się dopiero o 17.00 na 66,7 % w górę
-
2016/10/26 17:35:30
Dzisiejszą sesję na GPW skomentowałbym jako remis między bykami i niedżwiedziami.
-
2016/10/26 18:04:34
Szanse Trumpa na zwycięstwo rosną.
-
2016/10/26 18:54:30
@ Bialek

W.Brytania ma ogromny deficyt handlowy z EU. Z matematyki wyglada ze to europejskim politykom powinno zalezec na dealu z UK. Inaczej UK kupi produkty bez ,,dodatkowych " oplat gdzies indziej np. usa canada aussie,chiny ,rosja turcja zas europa moze miec wtedy problem ze sprzedaza (wiec i z konsekwencjami spadku zamowien - mniejsze podatki,bezrobocie itp) swoich produktow zwlaszcza tych o wysokich cenach (technologia,auta) gdyz zasobnosc portfela brytyjczyka wciaz jest weksza niz np greka,turka czy afrykanczyka.
Czyli funt powinien powrocic do cen sprzed Brexitu
Czy dolowanie funta nie jest bynajmniej okazja np. dla nabycia tam nieruchomosci ?
-
2016/10/26 19:34:01
"Po upowszechnieniu metody, straci ona swoją skuteczność Nastąpi rozkorelowanie składowych "............" rynki interaktywnie zareagują tak , by prawie nikt nie zarobił"

Cała budowa modelu to w uproszczeniu 2 etapy:
1) selekcja zmiennych
2) określenie postaci matematycznej modelu i oszacowanie wartości jego parametrów strukturalnych

Zmienne wyselekcjonowane w punkcie 1 są monitorowane (podobnie zresztą jak cały model) . Selekcja zmiennych do modelu jest prowadzona okresowo i zmienna, która zaczyna tracić korelację ze zmienną prognozowaną (tutaj - DAXem) jest zastępowana inną. Wówczas model jest też szacowany ponownie.

Prawdopodobieństwo zbudowania dwóch identycznych modeli przez różnych użytkowników jest małe, ponieważ już na przykład wybór okna czasowego, na którym liczona jest wartość współczynnika korelacji wpływa na to, jakie zmienne zostaną wybrane do modelu. Dalej użytkownik wpływa na to, ile najlepszych zmiennych ostatecznie weźmie do modelu (model nie powinien być zbyt wielki). Użytkownik może zbudować model w wersji "na notowaniach" lub w wersji "na zmianach notowań" zmiennych objaśniających, wybierając długość tych zmian. Do modelu może dodać wartości historyczne zmiennych (lub ich zmian) albo nie. Itd itp.
Na koniec wreszcie, algorytm symulowanego wyżarzania losuje parametry początkowe procesu optymalizacji z pewnych przedziałów. Wylosowanie dwóch identycznych zestawów parametrów początkowych jest praktycznie niemożliwe.
To wszystko, w połączeniu z wyborem płynnego rynku powoduje,że choć sama metoda, jako pewna procedura może się upowszechnić, to nie będzie oznaczało funkcjonowania na rynku dużej ilości takich samych modeli, które mogłyby skutkować powstawaniem "samosprawdzających się" prognoz.



" Co ciekawe na pierwszych złożeniach sinusów widać, że wykres rzeczywisty "chodzi" na tyle inaczej (kraszek), że ciężko by było utrzymywać pozycję"

Złożenie tych cykli (tu dla DAXa jako zmiennej prognozowanej i - w celach porównawczych - dla innych zmiennych , mających objaśniać zachowanie tego DAXa ), służy tylko sprawdzeniu, czy dana zmienna nadaje się do objaśniania tego DAXa, czy nie. Jeśli tak, to może być wzięta pod uwagę przy budowie modelu, czyli w etapie końcowym całego procesu.
-
2016/10/26 20:47:56
@faner1920
Witam Pana. Jak rozumiem jest Pan jednym z twórców tej maszyny.
Z moich doświadczeń w backtest'ach, których wykonałem ok. 20000 wynika, że korelacje i autokorelacje mogą być użyteczne. W moim aktualnie eksploatowanym systemie również wykorzystuję m. in. te zjawiska, choć nie robię z tego analityki i syntetyki. Pana wyjaśnienia odnośnie "niepowtarzalności" metody sensu stricto uważam za istotne. U mnie jest podobnie. Prawdopodobieństwo powtórzenia w szczegółach przy stosowaniu tej metody, to mniej więcej wariacja bez powtórzeń 30 z 500 czyli V=n! \ (n-k)! tj. 500!/470! nie wliczając kombinacji 2 parametrów. Mimo to uważam, że wpływ na rynek ma również stosowanie metod w jakiś sposób podobnych, nawet jeśli to podobieństwo jest na tyle ogólne, że dotyczy np. tylko tego, czy zakłada grę z trendem, czy przeciw niemu. Jak rozumiem Państwa system jest przeciwtrendowy? Co do kontroli w czasie poszczególnych składowych, to chyba dobry pomysł. Sam zamierzam nad tym popracować mając do dyspozycji tylko amibrokera.
Uważam, że jako program analityczny oraz wspomagający "analityka człowieka" jest to użyteczne narzędzie. Jenak praca tradera mechanicznego wymaga jeszcze możliwości zrobienia testów wstecznych IS(in sample) i OOS(out of sample) i dostosowania parametrów, dźwigni itd. do swojej osobowości. Sukces wymaga pracy z interakcją rynek-osoba.
-
2016/10/26 21:51:14
Mimo to uważam, że wpływ na rynek ma również stosowanie metod w jakiś sposób podobnych, nawet jeśli to podobieństwo jest na tyle ogólne, że dotyczy np. tylko tego, czy zakłada grę z trendem, czy przeciw niemu.

Zapewne ma Pan rację, że stosowanie metod w jakiś sposób podobnych ma wpływ na rynek. Ale tak naprawdę nie muszą to być jakieś metody automatyczne. Sadzę, że wielu inwestorów, choć nie stosują specjalnie wyrafinowanych metod, po prostu myśli i ocenia podobnie sytuację, co skutkuje podejmowaniem podobnych decyzji. Mówi się też znacznie częściej o tym jak inwestorzy i ich metody wpływają na rynek, a prawie nie wspomina się o tym (Pan o tym nie zapomniał) , jak mocno sytuacja na rynku wpływa na inwestorów. To jest sprzężenie zwrotne. Tego nie unikniemy niezależnie od tego, czy stosujemy jakieś opracowane lepiej lub gorzej procedury, czy też zdajemy się na intuicję i tzw. zdrowy rozsądek. Prawdę mówiąc , budowa i eksploatacja modeli pozwala zredukować wpływ sytuacji rynkowej na podejmowanie decyzji, ale nie do zera. Bo to w końcu inwestor realizuje zlecenia.


Jak rozumiem Państwa system jest przeciwtrendowy?

Tak naprawdę ten system posiada taką właściwość, że właściwie nie ma żadnego systemu (trendowego lub przeciwtrendowego), ponieważ nie wykonujemy żadnych osobnych modeli dla sytuacji "trendowych" czy pozbawionych wyraźnego trendu.
Pewne rozróżnienie może polegać jedynie na tym, żeby modele na kursach stosować raczej w sytuacjach "trendowych", a oparte na zmianach kursów - w trendzie bocznym. Ale to i tak wymaga identyfikacji takich sytuacji. I rzeczywiście to możemy robić, ponieważ te modele zawierają opcję dekompozycji zmiennej objaśnianej ( tu DAXa) na składnik trendowy i cykliczny.

Jednak na razie nie mamy żadnych wyraźnych wskazań praktycznych ,by osobne klasy modeli stosować w zależności od okoliczności związanych z trendem(bądź jego brakiem). Chociaż sytuacja jest raczej dynamiczna i powiedziałbym - rozwojowa.
-
2016/10/26 21:53:20
Witam,
Pewnie korelacje i autokorelacje są użyteczne.
12 mln zmienna - mająca największą wagę - DB - może mieć i powinna mieć największą siłę na przełomie tego i następnego miesiąca.
Należy oszacować jaki DB ma wpływ na dolara. Jaka jest korelacja z dolarem w tym wypadku?
99:1 - DB upadnie w tym roku taką kartę postawiłem.
Mogę się mylić bo może to nastąpić w przyszłym roku na wiosnę. Wtedy bongo.
Pozdrawiam wszystkich "Dax fanatics. :)
-
2016/10/27 09:49:36
Co do tych 2 ostatnich obrazkow- DAX moze i nie spada wg projekcji modelowej do kwietnia ale te obrazki nie pokazuja dalszej przyszlosci:)
Skad wiec przypuszczenie o krachu wg modelu?
-
2016/10/27 10:00:32
@faner1920
Chciałbym jeszcze zwrócić Panu uwagę na wartość backtest'ów dla inwestora.
Empiria pokazuje, że zyskowne jest zwykle naśladowanie systemów, które dawały regularne zyski przez kolejne kilkanaście lat na danym rynku. Posiadając takie dane jesteśmy również w stanie określić nie tylko historyczny MaxDD(obsunięcie) ale i oszacować o ile większe obsunięcie czeka nas w określonej przyszłości. W tym celu seria obsunięć jest sprowadzana do skali log a następnie analizowana metodą R/S. Po znalezieniu wykładnika Hursta wprowadzamy dane do wzoru: T do potęgi 1/H.
T to krotność czasu IS (z backtestu) . Jeżeli system posiada autokorelację (jest fraktalny, H>0.5), to niestety obsunięcia będą ekspandować w czasie z dużą siłą.To jak strzelanie z armaty pociskiem podkalibrowym.
Podobne wyniki powinniśmy otrzymać przez analizę Monte Carlo tworzącą serie danych bazujących na losowaniu z rozkładu empirycznego.
Jeszcze inaczej: Dobry system to taki, który nie pozostawia problemu fraktalności rynku bez wyjaśnienia po stronie ryzyka. Dobrze by było uzupełnić Państwa program o takie możliwości.
Na koniec pytanie. Czy program będzie dostępny komercyjnie? Jeśli tak to kiedy i na jakich warunkach?
-
2016/10/27 10:21:01
@pure_miglanc
Cześć.
Na DAX, wg OSCYLATORÓW rzeczywistych, a nie granych przez większość: STOCHA, MACD, RSI, masz 3-kąt zawężający, czyli tzw. "Ściana Strachu", która zapewne nas doprowadzi do 13.500. Fajna prognoza? Później "tzw. ZWAŁA"
Podobne do tego wykresy były realizowane kilka lat temu na najważniejszych walutach, czyli: AJ / AU / NZDUSD
Poza tym, W20 realizuje z opóźnieniem trakcję na BUX OMX RTS PX SAX
Take Care, Billy
-
2016/10/27 10:24:04
Wskaźnik przedwyborczy w USA właśnie wygenerował nowe sygnały:

acemarketu.com/?p=208461
-
2016/10/27 11:03:47
m.jagusiak
2016/10/27 10:24:04
Wskaźnik przedwyborczy w USA właśnie wygenerował nowe sygnały:
acemarketu.com/?p=208461
,
Źle // fatalnie jest narysowana te w/w kreska na USDMXN przez Stefaniaka.
Trend jest spadkowy. Kup S-ki przy kolejnym podbiciu, jeśli nie chcesz wtopić.
Very Best, Billy
-
2016/10/27 12:21:27
@billy_the_kangur
"m.jagusiak
2016/10/27 10:24:04
Wskaźnik przedwyborczy w USA właśnie wygenerował nowe sygnały:
acemarketu.com/?p=208461,
Źle // fatalnie jest narysowana te w/w kreska na USDMXN przez Stefaniaka.
Trend jest spadkowy. Kup S-ki przy kolejnym podbiciu, jeśli nie chcesz wtopić.
Very Best, Billy "

Wszystko jest w porządku i to Ty się mylisz:
www.bankfotek.pl/view/2032439

-
2016/10/27 12:24:27
@Billy

Ja tego za Chiny ludowe nie widzę. Człowiek (pan Wojtek) i maszyna zgodnie przewidują hossę a potwierdza to na dodatek Billy The Best.
Na mnie sytuacja na giełdach sprawia wrażenie dystrybucji.

''...masz 3-kąt zawężający...''
No tak, cztery kąty i pies piąty a na końcu gwiezdne wrota.:))

Pokazałbyś Billy jakiś malunek zamiast retoryki.

Takek care Billy
Guy Fawkes.
-
2016/10/27 12:37:57
Czekam z niecierpliwością na dzisiejsze INI.
-
2016/10/27 12:42:27
WIG20 pod oporem:
www.bankfotek.pl/view/2032444
-
2016/10/27 12:56:03
@Karnak
Świetnie, pewnie mylę się tak jak Ty od 1.11 na EU ;)
Przypomnij mi, ile PKT. W20 urósł od mojego pierwotnego wpisu?
Tym razem jestem z Panem Wojciechem Białkiem. Taki zły syndrom? Myslę, że dobry... Ten Facet jest OK, tak długo, jak nie gra z bankami... $-)
Very Best, Billy
-
2016/10/27 13:02:27
@Billy_the_kangur

"....Źle // fatalnie jest narysowana te w/w kreska na USDMXN przez Stefaniaka. ..."

Pokaż tą prawidłową kreskę i będzie OK, a zarazem merytorycznie.
Po co od razu wytaczać grube działa.
Ja nic Ci nie zarzucam, masz dobre wyczucie rynku, a odniosłem się TYLKO do tej jednej kreski Pana Jagusiaka.
Ja pokazałem swoją teraz pokaż Ty swoją i porównamy.
-
2016/10/27 13:04:52
@karnakufo
Tak. Tę linię trendu można (może bez precyzji ) rozpocząć dużo wcześniej.
Jest ważna z uwagi na długi czas i wielokrotność odbić(żadnego przebicia).
Moim zdaniem mamy Elliottowski trójkąt. Niewielkie przebicie linii trendu dla fali e byłoby Prechterowskim klasykiem. Jednak przebicie tej L.T. złamałoby formację i wygenerowało dłuższe wzrosty. (Dałbym na to z 15%, 70 na spadki a 15 na boczniaka).
-
2016/10/27 13:11:34
@billy_the_kangoor
"...Świetnie, pewnie mylę się tak jak Ty od 1.11 na EU ;)
Przypomnij mi, ile PKT. W20 urósł od mojego pierwotnego wpisu?

Fakt na EU nie trafiłem z dołkiem, ale stop pomógł. :)
Co do WIG20 to również pokazywałem na swoich wykresach dołek, a teraz pokazuję, że jest pod oporem - jak przebije to będzie większe L, a jak nie to wiadomo.:)
Z tym, że nie wykluczam nadbicia ostatniego szczytu.
-
2016/10/27 13:14:43
@dociekliwy 54
Czym ten trójkąt jest w przypadku dalszych spadków ? Chodzi mi o oznaczenie bo odniosłeś się do fal?
-
2016/10/27 13:18:34
@Karnak
Jesteś Mądrym Gościem, więc sam sobie narysujesz na tych walutach.
19.25 pasuje? Czasami ORGR stworzony jest prawdziwie, czasami fałszywie.
B.
-
2016/10/27 13:59:03
U mnie S po 1800 z bliskim stopem pod tą kreskę:
www.bankfotek.pl/view/2032454
-
2016/10/27 14:09:46
A PEKAo zastanawia się, przebić dolną linię kanału czy nie przebić.
-
2016/10/27 15:38:45
@guyfawkes13:
"Ja tego za Chiny ludowe nie widzę. Człowiek (pan Wojtek) i maszyna zgodnie przewidują hossę (...)"

Zgodnie z moją interpretacją obecnego układu krótkoterminowych cykli S&P 500 jest w podobnej sytuacji jak w grudniu ub. r. To rzeczywiście oznacza hossę od listopada, ale po wcześniejszym spadku.
-
2016/10/27 15:58:55
@WB

''...po wcześniejszym spadku''

No właśnie, tego mi brakuje...wątpię, żeby się bez tego obeszło.
-
2016/10/27 15:59:58
Mógłby ten rynek trochę odetchnąć.
-
2016/10/27 16:05:41
Na koniec pytanie. Czy program będzie dostępny komercyjnie? Jeśli tak to kiedy i na jakich warunkach?

Proszę zajrzeć na stronę exmetrix.com
Obecnie można uzyskać 7-dniowy darmowy dostęp do pełnej wersji tej platformy(bez żadnych ograniczeń,można nawet importować dane z baz). W razie zainteresowania prosimy o kontakt (na stronie podany jest mail i telefon). Sensowne wydaje się poprzedzenie tego 7-dniowego darmowego okresu krótkim(do 1 godziny), bezpłatnym szkoleniem (przez internet) , dotyczącym głównych funkcjonalności oraz nawigacji po platformie. Co do warunków komercyjnych - podane są na stronie. Jednocześnie dziękuję za cenne sugestie, jakie zamieścił Pan w swoim wpisie. Pozdrawiam.
-
2016/10/27 16:21:25
Czy jutro powtarzamy 24 czerwiec na indeksach ??????
-
2016/10/27 16:34:50
@guyfawkes13:
"No właśnie, tego mi brakuje...wątpię, żeby się bez tego obeszło."

W grudniu ostatnie strząśnięcie zaczęło się dopiero, gdy saldo INI SII odbiło się z -15,9 pkt. proc. 10 grudnia do +20,7 proc. 3 tygodnie później. Tydzień temu saldo było najniższe od 14 tygodni (-6 pkt. proc.), a w tym tygodniu wzrosło do +9,7 pkt. proc. Poprzedzające ostatni spadek grudniowe odbicie trwało 15 dni (od 14 do 29 grudnia). Obecne rozpoczęło się 17 października. Szczyt będący odpowiednikiem tego z 29 grudnia wychodzi mi we Wszystkich Świętych. :)
-
2016/10/27 16:41:31
^ Swoją drogą wzrost saldo INI SII z tego tygodnia o +15,7 pkt. proc. był największym od tego z 21 lipca. Ostatnio większe tygodniowe skoki nastrojów w gorę miały miejsce 10 marca, 4 lutego, 24 grudnia 2015, 3 września 2015 i 30 kwietnia 2015.
-
2016/10/27 16:45:51
@resan:
"Czy jutro powtarzamy 24 czerwiec na indeksach ??????"

A czemu jutro? Ja np. w ramach cyklu 20-tygodniowego utożsamiam dołek S&P 500 z 17 października z dołkiem z 19 maja. Czyli do 24 czerwca jeszcze daleko.
-
2016/10/27 17:01:01
@WB

Dołki 5.09.2013 , 8.08.2014 , 24.08.2015 i 28.10 ???? są te same ??????
-
2016/10/27 17:12:47
@ WB
Lub podobna sytuacja co po 9.11.2012 r.
-
2016/10/27 17:46:52
^Jakoś tego nie dostrzegam. Z czego to Panu wychodzi?

Ja co cofając się o kolejne cykle 40-tygodniowe (w mojej niedoskonałej interpretacji) napotykam obecnie grudzień 2015, listopada 2014, luty 2014, marzec 2013 oraz kwiecień 2012. Czyli "czaję się" na dołek tej klasy co styczeń 2016, styczeń 2015, marzec 2014, kwiecień 2013 oraz czerwiec 2012, ale spodziewam się przed ustanowieniem takiego dołka jeszcze jakiegoś ostatniego straszenia.
-
2016/10/27 18:40:07
@resan

"Czy jutro powtarzamy 24 czerwiec na indeksach ??????"

Skąd to widzimisię, może jakieś uzasadnienie.
Osobiście nie miałbym nic przeciwko.:)
-
2016/10/27 19:06:00
@podczaszy1
"Czym ten trójkąt jest w przypadku dalszych spadków ? Chodzi mi o oznaczenie bo odniosłeś się do fal? "
Chciałbym wiedzieć. Jest bardzo mało prawdopodobne, że to fala2 (tu prawie nie występuje), choć tak wygląda i pasowałoby do moich wcześniejszych sądów. Albo więc jest falą b , co również nie pasuje do moich poprzednich sądów (wtedy z falą końcową c zakończylibyśmy falę drugą z jedynką w 2011 i za miesiąc dwa optymistycznie zaczęlibyśmy trójkę. Może również być tak, że po niewielkiej korekcie moich poprzednich sądów mamy już falę 4 z dwójką w maju 2015. Może tak być, bo spadek z ostatnich 3-4 lat ma podobny zakres do I fazy bessy(sprzed upadku L.B.). Po upadku L.B. doszło do rozszerzenia fali 5, a tylko jedna fala może być rozszerzona, więc ostatni 3-4 letni spadek powinien być krótszy od bessy 2007.
Lepiej widać fale na Hangseng. Tu mamy na dziś zygzak korygujący w dwójce.
U nas problemy wynikają z tego, że mamy "nową" i "starą" gospodarkę , przy czym WIG20 to raczej "stara", ale to się miesza i ciężko porównać skład dzisiejszy z tym sprzed paru lat. To co my w zasadzie analizujemy? Do tego ograniczenie OFE, wyjście OFE za granicę , polityka dla kopalni itd.

[img]static.pokazywarka.pl/i/7030651/716508/hang.jpg[/img]
-
2016/10/27 19:11:35
Przepraszam, może tu:
www.bankfotek.pl/view/2032505
-
2016/10/27 19:42:46
WIG20 dotarł do istotnego oporu:
www.bankfotek.pl/view/2032508
-
2016/10/27 21:26:27
Sytuacja na dziennym EDku ===> wygenerowanie sygnału L może jeszcze trochę potrwać, trzeba cierpliwie czekać korzystając z uroków pozycji S: :)
www.bankfotek.pl/view/2032545
-
2016/10/27 21:50:50
Nie ma co walczyć z Jenotem szukając na siłę S, bo być może będzie próbował pokonać kolejne opory, przynajmniej ma taką szansę =====> krótka dopiero po pokonaniu wsparć: :)
www.bankfotek.pl/view/2032554
-
2016/10/27 22:59:55
S&P jest w miejscu, gdzie ważą się dalsze losy hossy (przyłączę się do kierunku wybicia):
www.bankfotek.pl/view/2032567
-
2016/10/27 23:15:48
Tu już jest pozamiatane - kwestia tylko przyspieszenia ruchu (tąpnięcia): :)
www.bankfotek.pl/view/2032570
-
2016/10/28 10:20:10
Widzę,że moje przewidywania co do wzrostu INI znalazły potwierdzenie w rzeczywistości.
-
2016/10/28 10:23:58
@dociekliwy 54
Mogę podpowiedzieć przynajmniej tyle,że scenariusz z jedynką w latach 2009-2011 jest prawie wykluczony, a więc nie mamy do czynienia z drugą falą , która tą jedynkę koryguje.
-
2016/10/28 10:31:21
FW20WS godzinny - straszy RGR:
www.bankfotek.pl/view/2032581
-
2016/10/28 10:36:17
podczaszy1
2016/10/28 10:23:58
@dociekliwy 54
Mogę podpowiedzieć przynajmniej tyle,że scenariusz z jedynką w latach 2009-2011 jest prawie wykluczony, a więc nie mamy do czynienia z drugą falą , która tą jedynkę koryguje.
,
Ooops! to jeszcze są "gracze", którzy stosują Archaiczną Metodę Fal Elliott'a?
w skrócie AMFE :)
Very Best, Billy
-
2016/10/28 10:40:29
@ billy the kangoor
Mylisz się ja jej nie stosuję ale ją znam więc jak ktoś o niej pisze to mu odpowiadam.
-
2016/10/28 10:47:54
W zasadzie jeśli już kusić się na jakąś analogię do przeszłości to sytuacja obecnie na GPW przypomina albo maj 2008 albo początek 2003 roku. Mówię o formacji. To są dwa skrajnie odmienne przypadki ale tak to wygląda. Oczywiście jest to analogia bardzo ogólna.
-
2016/10/28 10:53:29
@karnakufo
"S&P jest w miejscu, gdzie ważą się dalsze losy hossy (przyłączę się do kierunku wybicia): "
"Tu już jest pozamiatane - kwestia tylko przyspieszenia ruchu (tąpnięcia): :) "

nie ogarniam tego, czego to są wykresy ?
i co to jest FW20WS ? bo u mnie na godzinach to bardziej podwójny szczyt straszy
-
2016/10/28 10:54:18
Jenot ładnie wczoraj zakręcił.:))
Tak to jest, jak się ma dobrą koncepcję na tydzień, to nie powinno się w trakcie kombinować. I indeksy bywają trochę mylące w odniesieniu do konkretnych par.
DX powinien spaść dzisiaj długą świeczką.
invst.ly/2nfn1
Ta kreska na MACD w wypadku (jaki przewidujemy) silnego trendu będzie przełamana, ale rynek jest krótkoterminowo bardzo wykupiony
invst.ly/2nfo5
ED dwa razy podchodziło do linii RS i dwa razy zostało odrzucone ze sporymi cieniami. Po ich pokonaniu będzie przyspieszenie.
O ile nastąpi pokonanie.:)) Cienie są porządne.
www.mql5.com/en/charts/6023907/eurusd-h1-hf-markets-ltd
A euroindex mógłby nie podołać kreskom ... za pierwszym podejściem.
invst.ly/2nfr7
Dziś się okaże...


-
2016/10/28 11:15:30
Żeby ten scenariusz miał szansę, towarzysze amerykańscy powinni nieco spuścić z tonu, a Biuro Polityczne nie powinno podciągać DJ-a (pod koniec dnia).
fxpro.ctrader.com/c/MMVTn
Jest na to szansa, zobaczymy.
fxpro.ctrader.com/c/hMVTn
-
2016/10/28 11:45:59
guyfawkes13
Jenot ładnie wczoraj zakręcił.:))
Tak to jest, jak się ma dobrą koncepcję na tydzień, to nie powinno się w trakcie kombinować. I indeksy bywają trochę mylące w odniesieniu do konkretnych par.
DX powinien spaść dzisiaj długą świeczką.
invst.ly/2nfn1
Ta kreska na MACD w wypadku (jaki przewidujemy) silnego trendu będzie przełamana, ale rynek jest krótkoterminowo bardzo wykupiony
invst.ly/2nfo5
ED dwa razy podchodziło do linii RS i dwa razy zostało odrzucone ze sporymi cieniami. Po ich pokonaniu będzie przyspieszenie.
O ile nastąpi pokonanie.:)) Cienie są porządne.
www.mql5.com/en/charts/6023907/eurusd-h1-hf-markets-ltd
A euroindex mógłby nie podołać kreskom ... za pierwszym podejściem.
invst.ly/2nfr7
Dziś się okaże...
,
DZIŚ NIC NIE MUSI "SIĘ OKAZAĆ". Tak jak w Kwietniu 2017, wg. prognoz Pana Wojciecha Białka. Wielka Pomyłka Pana z WBK. Kto Was uczył Dat?! Masakra!
....W międzyczasie BYKI weszły na W20, zgodnie z przewidywaniami.
@datik
Odpowiadając na Twoje pytanie. Karnak rysuje i kreuje wykresy OSCYLATORÓW. Niekoniecznie, tych właściwych.
Ogarniesz. Pozdrawiam. Very Best, Billy


-
2016/10/28 11:57:45
@guyfawkes13
Na jenocie na 105700 to chyba harmoniczny gartley?!
-
2016/10/28 12:02:20
@Billy

Ja mówię o konkretnej sytuacji Billy, o konkretnym setupie, czy jak to się nazywa.
Jeżeli uważasz, że jesteśmy profanami w temacie kabalistyki dat, to możesz nas oświecić[sic!]
:)))

Take care Billy
Guy Fawkes
-
2016/10/28 12:03:10
@Ml.36

Zupełnie się na tym nie znam.
-
2016/10/28 12:06:06
@guyfawkes13
zapomniałem zapytać:
W jakim miejscu byłeś? Spałeś, gdy USDJPY dobijał do 100, a JPYPLN przebijał Intraday 4.00? Dziś pytasz o JENOTA, śmieszne.
Z mojej strony, brak pozycji.
Kiedyś pisałem o parytecie w 2017 roku na USD JPY (x100) EUR. Dołączył do tego GBP. Nienawidzę DAT, ale pozostały 3-4 ważne waluty - jedna z nich tworzy HOSSĘ na W20, czy tego chcesz, czy nie. Take Care, Billy


-
2016/10/28 12:11:35
@Billy

Ja zarabiałem na jenocie kupowanym poniżej100, Billy. W najniższym punkcie, Billy. To był czwartek:)))
Jak wolisz tworzyć aurę tajemniczości zamiast konkretów - no prob.
Ja pokazuję i tłumaczę to, co robię.

Take care Billy
Guy Fawkes


-
2016/10/28 12:35:51
@guyfawkes13
To ile dni rośnie w 2016 roku USD do JPY? :) Jaki był szczyt JPYUSD i dlaczego go nie ujrzałeś?
EURJPY też rośnie? Tymczasem JPYPLN spada i dlaczego przebił Indtraday 4 PLN?
Odpowiedz mi, proszę, na 4 proste pytania.
Dank U
-
2016/10/28 12:39:47
@Billy

Zastanowię się nad tym wieczorem Billy, teraz muszę pracować.
-
2016/10/28 12:45:09
@guyfawkes13
widzisz, Cztery proste Pytania i gubisz się.
PS. Napisz o Polityce ;)
Very Best, Billy
-
2016/10/28 12:52:50
@karnakufo
Masz jeszcze te S na wig-20 czy już ci je zamknęli?
-
2016/10/28 13:05:07
@podczaszy1
"Masz jeszcze te S na wig-20 czy już ci je zamknęli?"

Widząc co się kroi ze strojeniem okienka na koniec miesiąca zamknąłem je z zyskiem .:)
-
2016/10/28 13:05:14
@Billy: masz tak świetny timing, że nie ma innej możliwości jak ta, że jesteś insider'em z londyńskiego City ;-)
-
2016/10/28 13:19:53
Czyli mowisz billy ze wskaznikiem wyprzedzajacym dla hossy WIG20 jest w tym cyklu wykres USDJPY i dlatego juz w polowie pazdziernika widzac ze nie chce spadac, stwierdziles: hossa ?
stooq.pl/q/?s=usdjpy&c=1y&t=c&a=ln&b=1
A funtem juz sobie nie trzeba zaprzatac glowy?
-
2016/10/28 13:23:53
@Podczaszy

''@karnakufo
Masz jeszcze te S na wig-20 czy już ci je zamknęli?''

Jak by nie patrzeć, WIG20 wybija się z trójkąta. To, że są nieznaczne przebicia na kreskach, jeszcze niewiele znaczy. Na tym polegają false break-i.
Towarzysze amerykańscy też nie muszą spadać mogą zrobić szerszy klin i ciągnąć go do wiosny. Formalnie to by najlepiej wyglądało, trzeba przyznać...
fxpro.ctrader.com/c/WWVTn
Jenot mnie zaskoczył wczoraj, bo wcześniej odbił się od luki cieniem, a teraz jest na górnej krawędzi luki i nie bardzo zamierza spadać mimo dużego wykupienia na DX.
Więc to wszystko wygląda na ścianę strachu, jak napisał Billy.
www.mql5.com/en/charts/6024834/usdjpy-d1-hf-markets-ltd
Na razie wszystko pozamykałem i zastanawiam się co zrobić dalej. Dziś są daty na temat amerykańskiego PKB...
-
2016/10/28 13:26:59
@guyfawkes 13
Chyba nie do mnie te uwagi. Ja jestem cały czas neutralny.
-
2016/10/28 14:05:03
@billy
Czyzby strategia walutowa byla prosta jak to?
Mc/Rok Para Trx
6 2014 USDPLN kupno
6 2015 JPYPLN kupno
6 2016 USDJPY kupno
-
2016/10/28 14:08:20
Z mojego punktu widzenia wszystko sprowadza się do kształtu i czasu korekty na wzrostowym trendzie dolara.
-
2016/10/28 14:11:08
A co powiecie na zapowiedź jednolitego podatku? Kolejny cios w klasę średnią?

W przypadku takich newsów przypomina się krzywa Laffera. Rząd ostrzy sobie zęby na większe wpływy, ale nie bierze pod uwagę czynnika ludzkiego. Jedni zarejestrują działalność w Estonii (są już nawet szczegółowe instrukcje independenttrader.pl/jak-legalnie-nie-placic-podatkow-nagranie-z-webinaru.html ), inni po prostu wyemigrują. Skończy się na tym, że dochody do budżetu nie wzrosną, 500+ trzeba będzie wycofać, władza straci poparcie, a Polska straci kolejnych kreatywnych i przedsiębiorczych ludzi.
-
2016/10/28 14:36:46
@podczaszy1
Zgadzam się, że ta jedynka mało prawdopodobna. Jeśli więc będzie wybicie z trójkąta (jak V 2008), to stawiam na to, że to już była 4 fala. Piąta powinna zakończyć spadki bo 2007-2009 miało wydłużenie, którego teraz już nie powinno być.
A propos TFE - również nie gram pod to i nie twierdzę, że umiem ją regularnie stosować z zyskiem, ale nie ma innej dobrej teorii fraktalnej a więc najdokładniej opisującej rynek. Czasem tylko nie wiadomo, czy opisuje rynek, czy to rynek opisuje TFE. W każdym razie ładnie wygląda ex post. Jeśli chodzi o wybicie to na FW20WS 1818 gdzieś daje zniesienie 0,618 e/d a c/b też było 0,618. Jeśli więc, tak jak widzę teraz coś się formuje na 1816, to może być szczyt e przy małym klasycznym przebiciu linii. Jednak całkowita negacja formacji dopiero po przebiciu c.
-
2016/10/28 15:18:06
@podczaszy
mnie wyrzuciło :(
rano pięknie zamknąłem, po 84, ale pow. 90 znowu otworzyłem
ciekawe, ze jak puściły stopy powyżej 1801, a pewnie puściły, to ani przez chwilę nie było spadku LOP, ja przynajmniej nie widzę - sprzedający pewni swego; czyżby to paliwo do wzrostów
-
2016/10/28 15:19:17
czy wręcz przeciwnie - wyprawa po "krótkie" to jest
-
2016/10/28 16:02:58
@wg20
@ipomaniak
Tak jak i wy mam w portfelu: JSW,CLNA,Energa,PZU i PKO.Nie spodziewam się że wygra Trump więc do końca roku u nas wzrosty.Dzisiaj również mocny ruch w górę na fixie.
-
2016/10/28 16:19:39
@dociekliwy 54
Ze wszystkim zgoda poza tym,że ja w przypadku spadków postawiłbym,że to jednak B, bo pasuje mi początek spadków na kwiecień 2015.
Jednak na razie jestem poza rynkiem, bo nie wszystko mi tu gra i dlatego wielokrotnie w ostatnim czasie podkreślałem swoją neutralność.
-
2016/10/28 16:24:14
@datik
Mała strata to nic złego. Czasem warto spróbować żeby potem nie pluć sobie w brodę,że się chciało ale się nie spróbowało. Kiedyś miałem osiem niedużych strat pod rząd/ to mój rekord/, a potem jednym ruchem wyszedłem na spory zysk.
-
2016/10/28 16:29:42
@karnakufo
Ty cały czas w zasadzie mówiłeś o wzrostach, a przynajmniej od tych ostatnich dołków na 1710 pkt, a tu nagle zajmujesz S /oczywiście wiem dlaczego/ i dlatego zapytałem ci się o tą krótką. Mam nadzieję,że na tych polecanych długich też zarobiłeś.
Pozdrawiam.
-
2016/10/28 16:40:29
@guyfawkes 13
Mimo szczerych chęci nie widzę klina w USA. Zresztą pisałem o tym już ze trzy miesiące temu ,że w klina nie wierzę, bo to zbyt oczywiste jest.
-
2016/10/28 16:59:14
@podczaszy1
Z pewnym niepokojem zapytam, czy rysując trójkę od maja 2015 zakładasz, że korekta bessy jeszcze trwa, czy chcesz to wszystko od 2009 wyjaśnić samymi trójkami?
-
2016/10/28 17:31:53
@dociekliwy54
Tak naprawdę to na wig-u 20 widziałem tylko jedną piątkę- od 1809 pkt do 3348 pkt i nic z niej nie wynikło.
Zasadniczo jestem przeciwnikiem łączenia tych struktur na wig-u 20 ze sobą. Lepiej traktować je osobno.
Czy korekta bessy jeszcze trwa?
Tego nie wiem. Może tak może nie. Od 2558 pkt do 1657 pkt jest trójka- dwa razy po 554 pkt/ 2558 pkt-2014 i 2202-1657 pkt/czyli powiedzmy A, a potem albo coś co przypomina trójkąta i to jest B po którym C w dół albo od 1657 pkt do 1999 pkt B lub X , a potem jakiś trójkąt zniżkujący, a w każdym razie trzy trójki, które skończyły się na 1709 pkt i teraz w górę. Ten "trójkąt"zniżkujący przypominałby trójkąt z lat 2001 -2003 tj. od 1868 pkt do 1062 pkt. Ja tu od marca 2016 roku mówię,że sytuacja przypomina tą z lat 2000-2003.
-
2016/10/28 18:49:10
@Billy

Gwiazdorzysz, mówisz zagadkami Billy, więc nie powinieneś się dziwić, że generujesz ... zniecierpliwienie. Jeśli znajdziesz gimbazę, której to będzie odpowiadało, to nie mam nic przeciwko. Ja jestem przyzwyczajony do wypowiedzi typu ''jest tak a tak, bo to i to''.

Jeśli wydaje Ci się, że są na giełdzie jakieś liczby, prawo natury, zaćmienia księżyca etc. które będą zawsze, to się mylisz. Magiczne liczby są po to, żeby Billy, Jackie, Jimmie itd mieli co odkrywać, a jak już wszystko odkryją, to znajdą się w worku, bo w najważniejszym momencie liczba nie zadziała.

Grają piniądze, nie setupy czy liczby, Billy.

Nie ma ludzi, którzy się nie mylą, ja też się mylę. Ale zobacz: DX faktycznie kończy dzień długą spadkową świecą.
invst.ly/2nkme
I prawdopodobnie spadkie w poniedziałek wtorek.
ED kończy dzień na wysokości cieni i pójdzie dalej. A wszystkie incydenty znczące dla ceny miały miejsce w okolicach kropkowanych kresek, które były narysowane wcześniej i czekały na cenę.
fxpro.ctrader.com/c/bkVTn
Zobacz, jaki grzeczny jest DX
invst.ly/2nkpu

Jak masz coś do powiedzenia, to mów. Ja nie jestem amatorem magicznych zgadywanek, Billy.

-
2016/10/28 18:51:47
@Billy

Grzeczny jest euro index, nie DX, w każdym razie o euro chodziło mi na tym wykresie:))
-
2016/10/28 19:10:01
@WB

Wydaje mi się, że tego spadku - strząśnięcia w listopadzie raczej nie będzie. Nie umiem sobie wyobrazić jak by to miało wyglądać. Albo spadek poważny w Ameryce, albo wzrostowy marazm jeszcze kilka miesięcy... Pan chce chyba pedantycznie przedobrzyć:))) Skoro WIG20 wybił się dziś do góry, to tak już będzie: wzrosty. Fala analogiczna do tej ze stycznia.
Ma Pan rację w tym, że giełdy europejskie są niedowartościowane w stosunku do amerykańskiej i powinny być lepsze. A nasza może jeszcze lepsza?:)))

Ja się postaram nie komentować w ciągu tygodnia, bo to psychologicznie usztywnia i trudniej się wtedy gra.





-
2016/10/28 19:29:02
@WB

Analogiczna do fali ze stycznia, to jest minimum, bo może to być całkiem niezła hossa.
fxpro.ctrader.com/c/7kVTn
Bardzo dobry jest też miesięczny układ na jenocie.
www.mql5.com/en/charts/6027047/usdjpy-mn1-hf-markets-ltd
-
2016/10/28 19:36:54
@Billy

No popatrz Billy, trochę za szybko Ci odpisałem, bo dopiero teraz dobrze widać tę długą spadkową świecę na DX o której pisałem rano:
invst.ly/2nl2j
A ED po przebiciu cieni przyspieszył, też o tym pisałem rano:
fxpro.ctrader.com/c/ukVTn
A Ty się bawisz w zgadywanki:)))))

Take care Billy
Guy Fawkes
-
2016/10/28 21:08:11
@guyawkes
Gartley chyba działa.
invst.ly/2nlt2
-
2016/10/28 21:15:54
@Ml.36

Możliwe, ale ja się na tym zupełnie nie znam.
Teraz widzę, że jenot doszedł do krawędzi rozszerzonego klina, o którym sporo mówiliśmy za czasu poprzednich falstartów:))) Kreska na wykresie mi się przesunęła i zapomniałem o tym.
Czy te geometryczne figury są opisane w książce Żelaznego?
-
2016/10/28 21:16:54
-
2016/10/28 21:37:18
@Ml.36

Nie widzę takiego dalszego ciągu jak narysowałeś po gartleyu.
Ale trzeba to wszystko znowu porządnie przemyśleć przez weekend.
Taki HSI np. po prostu spada.
fxpro.ctrader.com/c/jqVTn
-
2016/10/28 21:43:35
WIG20 tygodniowy:
www.bankfotek.pl/view/2032728
-
2016/10/28 22:01:29
@guyfawkes13
Zgoda, trzeba przemyśleć. Jest co.
-
2016/10/28 22:08:35
@Ml @Karnakufo

To mnie najbardziej wkurza, że od sześciu tygodni chyba, giełdy są tak chwiejne (głównie Yankesi), że z dnia na dzień mi się wszystko przestawia:))) i nic nie wiem z jakimś przyzwoitym prawdopodobieństwem...
-
2016/10/28 22:23:08
...Tyle tylko, że duże obrazki cały czas wyglądają na spadkowe...

fxpro.ctrader.com/c/CsVTn
-
2016/10/29 09:29:19
@podczaszy1
Nie wiem , czy widziałeś tę prezentację. w power point?
Gość zjadł zęby na TFE.

www.astroelliott.pl/m44|110|a1254-Prezentacja_szkolenia_SATRF_-_Statystyka_zniesien_i_ekspancji_Fibonacciego_w_analizie_fal_Elliotta.html
-
2016/10/29 12:59:55
Brakuje Marksa i Engelsa
-
2016/10/29 13:19:10
@Aztonmarcin

Bardzo dobry wykres. Brakuje Kartezjusza Husserla i Heideggera. Ale krzywa jest dobra.
Marx i Engels to inna branża - PR masowego bandytyzmu.
-
2016/10/29 13:33:03
To krótka na USDPLN poszła na krótki okres w celu zabezpieczenia lokaty walutowej:)
-
2016/10/29 14:49:48
@Fawkes
Tylko chwilę mnie nie było a Ty karmisz Billy'ego bzdurami z filharmonii. Czy Ci się kontrabas z wiolonczelą nie pomylił? ;-)
-
2016/10/29 14:51:44
@Billy
Jak widzisz aussiego i loonie?
-
2016/10/29 16:22:58
@Trinity

''Czy Ci się kontrabas z wiolonczelą nie pomylił? ;-) ''

Rozróżniam cztery (pory roku) takie instrumenty: skrzypce, altówkę, wiolonczelę i kontrabas. W dodatku na moją korzyść przemawia fakt, że nigdy nie pomyliłem wiolonczeli z kobietą. Kwestia dobrego wyposażenia you know. Obserwacyjne przyrządy dzienno-nocne, kamera termalna, IFF (system rozpoznawania ''swój - obcy'') itd.
-
2016/10/29 18:22:22
@Ml.36

Coś w tym jest, co narysowałeś po gartleyu. Czemu narysowałeś taki spadek?
Gartey jest formacją korekcyjną?
Jenot wygląda rzeczywiście słabo jak na tyle poprzedzających dywergencji.
Zobaczymy, jak będzie wyglądała korekta...
fxpro.ctrader.com/c/s0vTn
Mapa RS wygląda według mnie tak:
fxpro.ctrader.com/c/FTvTn

-
2016/10/29 18:52:34
Jeśli korekta byłaby niewielka i krótka, to wszystko z dolarem ok. Ale jeśli miałaby się przedłużać, to fala umocnienia dolara znalazłaby się pod znakiem zapytania...
-
2016/10/29 19:46:45
@Podczaszy

''Mimo szczerych chęci nie widzę klina w USA. Zresztą pisałem o tym już ze trzy miesiące temu ,że w klina nie wierzę, bo to zbyt oczywiste jest.''

Trzy miesiące temu pisałeś Waszmość i nic się nie zmieniło, mimo, że ''to zbyt oczywiste jest''. Więc może nic się nie zmieni i za trzy miesiące, mimo tej oczywistości?:)))

fxpro.ctrader.com/c/4TvTn
-
2016/10/29 21:59:17
Dwie fale w żółtych kwadratach są (dotąd) takie same, ale poprzedza je inny kontekst, są na innym piętrze poziomów i innym miejscu w chmurach i w innym trendzie. Więc wydaje mi się, że w poniedziałek (może wtorek) będę szukał miejsca na L.
fxpro.ctrader.com/c/3gvTn


-
2016/10/30 17:16:48
@guyfawkes13
Może dla tego?
invst.ly/2ntq3
-
2016/10/30 18:08:52
@Ml.36

Wychodzi ładnie, ale czemu zaczepiać drabinkę Fibo akurat w tych punktach?
Swoją drogą mam wrażenie, że szukanie liczby na rynku jest odmianą poszukiwań kamienia filozoficznego.
Co do jenota, to zaryzykowałbym taką predykcję, że od jutra będą 4 sesje wzrostowe do około 107.50. I chyba to będzie mój preferowany scenariusz. Gramy oczywiście to co zobaczymy, nie to, co myślimy:)))
-
2016/10/30 18:16:06
Raczej może trzy wzrostowe sesje...
-
2016/10/30 18:25:23
@Fawkes
". W dodatku na moją korzyść przemawia fakt..."
że w kółko się powtarzam i zdążyłem znudzić tym wszystkich czytelników tego bloga.
:-D
-
2016/10/30 18:48:45
@Trinity

Doprawdy?

Widzę tu przynajmniej dwa błędy, jeden logiczny, drugi rzeczowy.
Nudziarstwo nie przemawia na korzyść. A co do drugiego, to jeżeli coś jest warte powiedzenia, to zwykle jest też warte powtórzenia.
Poza tym sama widzisz, że dla urozmaicenia zamieniłem nawet wiolonczelę na kontrabas.
No i nasuwa mi się przypuszczenie, że w Twoim przypadku nieobecność także jest wyższą formą obecności.:))))
Nie martw się, w tym tygodniu nic nie będę pisał.
-
2016/10/30 22:16:18
Temat ciekawy, ale potrzebne są dalsze analizy takiego programu. Dax mimo prób wzrostu od kilku miesięcy pozostaje w trudnym położeniu technicznym. Jeżeli to mają być ostatnie podrygi kupujących wówczas lepiej uważać z kupowaniem.

WIG20 próbuje przerwać coraz węższą konsolidację. I może być ciekawie. Cały czas zastanawiam się jak nasze duże spółki zareagują na sygnały sprzedaży za oceanem. czy zachowamy odwrotną korelację?
pokonajrynek.pl/kontra-bykow/
-
2016/10/31 09:35:57
Daytraderzy i traderzy powinni widzieć tę obecną korelację:

acemarketu.com/?p=208885
-
2016/10/31 09:37:18
Jak nie uda się sfałszować wyborów to Trump wygra. Szykuje się taki kraszek ja na GPW po wygranej PAD i PiS. Pytanie jakie konsekwencje dla reszty? Myślę że ropa, złoto i ogólnie surowce w górę.
-
2016/10/31 10:09:02
@guyfawkes 13
Być może klinik powstaje na DaX-ie, od 30.09.2016 roku poczynając.
-
2016/10/31 10:28:50
@Guyfawkes:
"A co do drugiego, to jeżeli coś jest warte powiedzenia, to zwykle jest też warte powtórzenia. "

...w opinii powtarzającego. Sugerujesz, że katarynka to pasjonująca rzecz. Nie dla mnie :-)

"Poza tym sama widzisz, że dla urozmaicenia zamieniłem nawet wiolonczelę na kontrabas. "

Nie ma powodu dla którego miałabym wierzyć, że jest to intencjonalna pomyłka ;-)

"No i nasuwa mi się przypuszczenie, że w Twoim przypadku nieobecność także jest wyższą formą obecności.:))))
Nie martw się, w tym tygodniu nic nie będę pisał. "

Zawsze tak piszesz, a potem... Nie jesteś dla mnie wzorcem wiarygodności, a wręcz przeciwnie.
-
2016/10/31 10:32:37
Zawsze jak pojawia się na tym blogu ten troll piszący pod róznymi nickami to nic dobrego to rynkowi nie wróży.
-
2016/10/31 10:43:48
@podczaszy1
Nie przejmuj się.
Przecież zawsze można się pośmiać z wpływu trolla na rynek.
Rajd św.Mikołaja a w tle 14.12.2016 FED ze swoją podwyżką,to dopiero ciekawa koncepcja.
-
2016/10/31 11:10:37
@Panna Franciszka

''a Ty karmisz Billy'ego bzdurami z filharmonii..''
Bzdurami z filharmonii... Byłaś kiedyś w ogóle w filharmonii? Zresztą nieważne.

''Nie jesteś dla mnie wzorem wiarygodności, wręcz przeciwnie''

Więc nie będziesz miała już okazji zmienić zdania. Jeśli nie jestem wzorem tego, czy owego, to może problem tkwi nie po stronie podmiotu lirycznego, tylko czytelnika?
Kiedy pisałem, że potrafię odróżnić kobietę od wiolonczeli, to też był to pewien środek artystyczny, bo czasami trudno jest odróżnić kobietę od szafy, czy od fortepianu, albo nawet słonia. Oczywiście nie tylko kobietę.
A wiesz jaka jest różnica między słoniem a fortepianem? Fortepian da się zasłonić, a słonia nie da się zafortepianić. :))))
Pewne różnice stają się czasem problemami, niestety.

Take care Carry.


-
2016/10/31 11:16:28
Sorry, pomyłka freudowska, ma być ''Take care Carrie''
:))
-
2016/10/31 12:23:30
@Guyfawkes13:
... bo czasami trudno jest odróżnić kobietę od szafy, czy od fortepianu, albo nawet słonia.

To chyba pełna kwintesencja tego jaki jesteś.
-
2016/10/31 12:25:04
@carrie @guyfawkes
Czy mozecie Panowie zaprzestac tej jalowej dyskusji? Umowic sie prosze do kawiarni i podyskutowac.
-
2016/10/31 12:40:57
carrie-anne.moss
2016/10/29 14:51:44
@Billy
Jak widzisz aussiego i loonie?
,
Aussie wygląda o wiele lepiej, po Inwestycjach EU z CANADA, niż Lonnie.
i jeszcza jedna sprawa / dwie zupełnie nowe waluty, która popychają W20 w górę.
Saluto, Billy
PS. Mam nadzieję, że guyfawkes nie ulegnie bankom ;)
-
2016/10/31 12:41:05
@Carrie

''To chyba pełna kwintesencja tego jaki jesteś.''

Nie, znowu się mylisz, ale dzięki, że poszłaś w tym kierunku. Obawiałem się, że kara będzie surowsza. Bo jak ktoś ma takie problemy z rozróżnianiem, to można by mu współczuć osobistych doświadczeń:))))

Dobra Carrie, zostawmy przekomarzanie, bierzmy się do roboty. Kupiłem jenota na 3 -4 dni na otwarciu z luką, ale i tak poza tym (średnim demo) robię dziennie od kilku do kilkudziesięciu transakcji. Stąd może być wrażenie ''niewiarygodności'', niestałości itd.
Lekkie demo zmiennym jest.
-
2016/10/31 12:52:32
@Billy:
Czyżbyś miał na myśli T6Z16 i L6Z16?
-
2016/10/31 13:52:11
Zastanawiałem się, czemu wszystko tak wolno chodzi, a to przecież towarzysze brytyjscy i anglosascy sposobią się do wielkiego święta:)))
www.bankfotek.pl/image/2033268
-
2016/10/31 14:06:06
@guyfawkes
To sie nazywa razenie kulturowe:) Na szczescie jakby zaczelo przemijac u nas.
-
2016/10/31 17:36:46
Nowe maksimum roczne na indeksie cenowym i prawie maksimum na mwig-40/brakuje 3 pkt/.
-
2016/10/31 18:04:18
@Podczaszy

Jeżeli sondaże są wyrównane to wygra Trump. Będzie taka sama siurpryza jak u nas i w Anglii.
-
2016/10/31 18:11:37
-
2016/10/31 18:20:23
@guyfawkes
Podobno niezależne wywiadownie dają zdecydowaną przewagę dla Trumpa ale maszynki do liczenia są od kumpla G. Sorosa.
Powyższe info jest niepotwierdzone a więc spekulacyjne.
Tak czy siak będzie się działo.
Złotówka jakaś mocnawa-dziwne.
-
2016/10/31 18:28:27
@Double o 7

Może w związku z ewentualną hossą?
-
2016/10/31 18:29:18
Już się zaczyna straszenie Trumpem, a ja sądzę, że rynki dobrze przyjmą jego wygraną.
Nie dajmy się zwariować i oceniajmy realnie.
-
2016/10/31 18:31:40
@Karnakufo

Co ma być to będzie.
-
2016/10/31 18:35:53
Tak,przyjmą bo nie będą miały innego wyjścia.
Ot kolejny prezydent USA a,że rynki lubią pod coś grać,to zabawa sobie trwa.
-
2016/10/31 18:47:27
@Double o 7

Skoro ani Zdradek Sikorski, ani David Miliband nie lubią Trumpa, to z tego Trumpa może być porządny gość.

Dziadek Milibanda - Samuel Miliband walczył w 1920 o Polskę. W szeregach bolszewików. A ojciec był takim kieszonkowym Karłem Marxem:))

fakty.interia.pl/raporty/raport-usa-wybory2016/aktualnosci/news-radoslaw-sikorski-trump-jest-admiratorem-putina,nId,2298863
-
2016/10/31 18:53:07
@guyfawkes 13
"Co ma być to będzie.?

Tak, ale tu chodzi o to, by na tym zarobić obstawiając właściwą reakcję rynku.:)))
-
2016/10/31 18:58:20
@Karnakufo

Trzeba się nad tym zastanowić.
Jeżeli będę miał rację i jenot dojdzie do poziomu poprzedniego szczytu, to niewykluczone, że pod koniec tygodnia otworzę na nim krótką. Ale jest jeszcze sporo czasu i trudno powiedzieć, co się wydarzy, bo może być hoppy market.
-
2016/10/31 19:06:42
guyfawkes13
Rozśmieszyło mnie Twoje pierwsze zdanie w sensie wniosku.:)
Opinia p.Sikorskiego mnie nie interesuje,bo jemu nic nie pasuje.
Nie pasują mu decyzje Polaków,że PiS a nie on;nie pasują mu decyzje Anglików,że Brexit a nie Unia;nie pasują mu ewentualne decyzje Amerykanów,że Trump a nie Hillary.
Nie wiem co sobie zrobi jak Amerykanie go nie posłuchają:)))
-
2016/10/31 19:13:51
@Double o 7

Zdradek wygląda na jakiegoś słupnika, you know ''pan każe - sługa musi'':)))
Kogo może obchodzić jego opinia??

Nawet jakbym zagrał na spadek dolara, to nie do końca. Raczej zrobię sobie długi weekend.:)))
-
2016/10/31 19:16:15
@guyfawkes 13

Tu nie chodzi o to, czy Jenot dojdzie do ostatniego szczytu, a może pójdzie wyżej, albo zawróci wcześniej?
Skoro chce rosnąć to niech rośnie, ja się skupiam na przełamaniu wsparcia , jak na rysunku i wtedy S.
Tak jest w zgodzie z trendem krótkoterminowym:
www.bankfotek.pl/view/2033428
-
2016/10/31 19:18:43
Na godzinnym EDku dwa ładne, naturalne pull backi na wejście w L, że aż trudno było sobie odmówić zaproszenia do tańca:
www.bankfotek.pl/view/2033431
-
2016/10/31 19:26:32
@Karnakufo

Jestem ciekaw co będzie dalej z jenotem... na razie zawrócił.
-
2016/10/31 22:54:40
Co do końcówki fali jenota wszystko chyba przesądzi dziś w nocy pan Kuroda (plus dane z Chin).
-
2016/11/01 12:38:55
Podsumowując październik dla WIG20 wypada mi się pochwalić, że wzrostowa prognoza sprawdziła się - miał być podobny do tego z 2002 roku, no i był.:))))
-
2016/11/01 14:36:47
Zamknąłem tego jenota.
Nie mam cierpliwości, są święta, jenot nie ma siły pod kreską.
-
2016/11/01 15:02:48
Ale rajd euro też się już kończy. Towarzysze amerykańscy będą podawać dane i różnie może być(...). Ale na dziś zamykam kompa, zobaczymy jutro...

www.youtube.com/watch?v=c31DqlQJh4A
-
2016/11/01 17:43:45
@guyfawkes 13
" Ale rajd euro też się już kończy. Towarzysze amerykańscy będą podawać dane i różnie może być(...). Ale na dziś zamykam kompa, zobaczymy jutro...
"
Kulą w płot.
Nie skorzystałeś z moich sygnałów. :)
-
2016/11/01 19:14:54
@Karnak

Nie jest moim celem korzystać z cudzych sygnałów, nawet z Twoich:))
Przypomnij sobie, jak EDek był na dnie i miałeś miękkie kolana, a ja się wtedy przeniosłem z jenota na EDka. Od czwartej świeczki wzrostowej na jenocie prawie wszystkie transakcje mam zyskowne. Dziś uciekłem spod topora na jenocie z 30 pipsami:))
Moją wadą/zaletą jest, że gram szybko. Nie wykorzystuję całych fal. Ale przecież nie wszystkie pieniądze na rynku są przeznaczone dla mnie:)))
No i ten syndrom dolarowy. Ale to nie jest bezpodstawne, panu Wojtkowi też wychodzi z cykli.
Ale jest jak jest, dolar odwraca trend w idealnym miejscu, trudno się z tym pogodzić:
invst.ly/2oc41
A co zrobisz, jak Twoja prognoza giełdowa okaże się do kitu i z trójkąta WIG20 wybije się w dół? DJ sprawia wrażenie, jakby chciał się urwać w dół, a jest ciężki.
fxpro.ctrader.com/c/g53Tn
fxpro.ctrader.com/c/653Tn
fxpro.ctrader.com/c/x53Tn
Przypuszczam, że jutro wpadniemy do trójkąta z powrotem po falsbrejku.:))
Zgadza mi się korelacja między giełdami a dolarem (i Trumpem).
Ale dolara nie zgadza się z cyklem.
-
2016/11/01 19:54:22
Najlepsza jazda jest na franku, chyba uciekamy z dolara do safe haeven?...
-
2016/11/01 19:55:09
-
2016/11/01 19:59:02
@Pan B. twierdził że zobaczymy jeszcze siłę CHF:) U mnie lokata walutowa 0,5/0,5 USD i CHF zabezpieczona od 28.pazdziernika 0,5 lotem S na USDPLN:))
-
2016/11/01 20:07:48
@Konsultant

Zarzucano mi, że nie czytam, a przecież nieczytanie jest w dzisiejszych czasach najlepszą gwarancją wolności i dobrobytu:))))
Jak gram to, co widzę, to w zasadzie zawsze dobrze na tym wychodzę, a jak gram według ''koncepcji'' to różnie z tym bywa:)) Podobnie wżyciu, słuchając własnego sumienia postępuje się lepiej.
Nie powinno się czytać żadnych aktualnych rzeczy, tylko klasyka. Z rzeczy aktualnych tylko książeczka czekowa:)))
-
2016/11/01 20:12:00
Jeśli się nie mylę, potencjał wzrostowy jest spory
www.bankfotek.pl/view/2033871

A tu jakby doszło do wybicia z klina...
www.bankfotek.pl/view/2033872
-
2016/11/01 20:34:35
@Konsultant

Coś chwycił mnie filtr antyspamowy, ale nie wiem, czy naraziłem się nieczytaniem, czy ucieczką od dolara?:))))
-
2016/11/01 20:40:41
@Konsultany

Już minęło.
Dla mnie ten wykres jest trudny.
fxpro.ctrader.com/c/ww3Tn
Musiałoby nastąpić załamanie dolara i na euro wybicie w górę.
Na eurodolarze (ekstrapolowanym) też są jakieś cykle zdaje się?
www.bankfotek.pl/view/2033885
-
2016/11/01 21:52:08
@Guy
A skoro zakładasz jakąś obsuwe na Wall Street to dolara chcesz widzieć w niebiosach?
-
2016/11/01 22:12:02
@Konsultant

Już nie chcę widzieć.
Cały czas zakładałem ten główny scenariusz cykliczny umocnienia dolara. No ale on się chyba bardzo upowszechnił? :)) Ten scenariusz dalej może być aktualny... po kolejnej nawrotce.
Co do giełd to jestem zdezorientowany. Duże obrazki są spadkowe i parę razy to pisałem. Ale taki marazm może się utrzymać wiele miesięcy...

Może być tak, że skoro inne rzeczy nie skutkują, to Biuro Polityczne postanowiło postraszyć elektorat perspektywą kryzysu w wypadku, gdyby ''źle'' wybrał:))


-
2016/11/01 22:19:42
@Konsultant

My nie wiemy o co tam naprawdę chodzi, a podobno to są ''najważniejsze wybory w historii''. Tak przynajmniej twierdzi Hilaria.

Stawka musi być wysoka, skoro nawet były minister SZ Brytanii otwarcie ingeruje w wewnętrzne sprawy USA. Zdradka pomijam, bo to oxfordczyk:
2.bp.blogspot.com/-qseano-CqEE/UXeC-_WvKhI/AAAAAAAAGQ8/lCbH1fiplrk/s1600/kariera+nikodema+dyzmy+r+wilhemlmi+3.jpg

A na marginesie, to kto wie, gdyby Tuchaczewski uciekł w swoim czasie z Sowietów, to może jego wnuk byłby dziś Lordem Admiralicji?:)))
-
2016/11/02 10:23:22
Czy Wall Street sie boi Trumpa od wczoraj ? Co tak czerwono?
-
2016/11/02 10:47:49
-
2016/11/02 12:03:18
PEkao próbuje się wybić w dół.
-
2016/11/02 12:58:55
Punkt zwrotny na ropie?
pokazywarka.pl/gvindl/
-
2016/11/02 13:57:23
@anaxagorre:
"Punkt zwrotny na ropie?
pokazywarka.pl/gvindl/"

Na pierwszy rzut oka wygląda jak w połowie czerwca.
-
2016/11/02 14:13:58
@guyfawkes13:
"Zarzucano mi, że nie czytam, a przecież nieczytanie jest w dzisiejszych czasach najlepszą gwarancją wolności i dobrobytu:))))
Jak gram to, co widzę, to w zasadzie zawsze dobrze na tym wychodzę, a jak gram według ''koncepcji'' to różnie z tym bywa:)) Podobnie wżyciu, słuchając własnego sumienia postępuje się lepiej.
Nie powinno się czytać żadnych aktualnych rzeczy, tylko klasyka. Z rzeczy aktualnych tylko książeczka czekowa:)))"

Tu polecam klasykę z października - Michał Kuź, "Międzymorze szanse i realia":

oaspl.org/2016/08/23/miedzymorze-szanse-i-realia/

Zwraca on uwagę na to, że powodzenie projektów zjednoczeniowych na obszarze Międzymorza zależy od słabości alternatywnych ośrodków siły na zachodzie i wschodzie:

"W przypadku projektów związanych w polityką polską, Międzymorze jako pojęcie publicystyczno-polityczne nawiązuje do międzywojennej polityki marszałka Józefa Piłsudskiego i Józefa Becka. Ta polityka to z kolei nawiązanie do tradycji jagiellońskiej. Co jednak ciekawe, nawet dominium Jagiellonów nie powstało w próżni na zasiądzie prostego fiat. Nawet ten najstarszy projekt zjednoczeniowy musiał mieć geopolityczne szczęście. Szczęście polegało zaś na tym, że zarówno wschodnie jak i zachodnie ciała polityczne były niezwykle osłabione akurat w momencie, kiedy rodził się ów twór, z którego później wyrosła Rzeczpospolita Obojga Narodów. Na ponad trzydzieści lat przed ślubem Jagiełły i Jadwigi przez Europę przetoczyła się największa w jej dziejach epidemia. W latach 1347 1353 w zachodniej części kontynentu populacja zmniejszyła się o ponad połowę, zaraza ominęła przy tym w większości ziemie Królestwa Polskiego. W efekcie Europa Zachodnia przez następnie sto pięćdziesiąt lat nie miała nadwyżek demograficznych, z których mogłyby np. czerpać chcące kolonizować nowe tereny i prowadzić zaciąg księstwa niemieckie (w tym Zakon Krzyżacki). Dodatkowo dalszy Zachód (czyli dzisiejsza Francja i Anglia) na długie dziesięciolecia uwikłał się w wyniszczający konflikt sukcesyjny, zwany wojną stuletnią. Z kolei ziemie ruskie zostały w trzynastym wieku podbite przez Złotą Ordę. Co jednak ważne, wkrótce po tych podbojach całe imperium mongolskie osiągnęło granice swojej ekspansji, a jego przywódcy zaczęli oddawać się wewnętrznym walkom tracąc zainteresowanie dalszym poszerzaniem granic zewnętrznych. Z geopolitycznego punktu widzenia trudno więc sobie wyobrazić lepszy moment na budowanie silnych bytów politycznych w Europe Środkowo-Wschodniej niż właśnie przełom wieku XIV i XV. W dodatku, wcale nie z powodu jakiegoś niezwykłego geniuszu Jadwigi, Jagiełły czy też (później) na przykład kardynała Oleśnickiego. Po prostu właśnie wtedy otwarło się okno możliwości i ówczesnym elitom udało się z niego skorzystać. W XVI wieku Rzeczpospolita i cały region Intermarium nadal po części korzystał z procentów od tamtej occasione, choć bitwa pod Mohaczem i zwycięstwo Sulejmana Wspaniałego było pierwszym sygnałem ostrzegawczym."

-
2016/11/02 14:21:24
"Na ponad trzydzieści lat przed ślubem Jagiełły i Jadwigi przez Europę przetoczyła się największa w jej dziejach epidemia. W latach 1347 1353 w zachodniej części kontynentu populacja zmniejszyła się o ponad połowę, zaraza ominęła przy tym w większości ziemie Królestwa Polskiego."

Ale z moich obliczeń wynika, że ten cykl ma średnio ok. 841 lat, więc na kolejną pandemię porównywalnej klasy trzeba będzie poczekać jeszcze z 5 pokoleń:

wiadomosci.onet.pl/swiat/the-economist-czy-bedzie-nowa-pandemia/frtw4

-
2016/11/02 14:37:01
Hossa na w20 sie skonczyla !!heheheee
-
2016/11/02 14:38:41
@ml.36:
"Zaczyna się demontaż istniejących układów?
technowinki.onet.pl/elon-musk-prezentuje-fotowoltaiczne-dachowki-od-tesla/wmg7wt"

Na starość zaczynam chyba zatracać tolerancję dla "ściem" produkowanych przez marketingowców.

Marketing: www.youtube.com/watch?v=IFA6DLT1jBA

Rzeczywistość: www.youtube.com/watch?v=Jr1ekitAtuY



-
2016/11/02 14:59:15
@guyfawkes13:
"Coś chwycił mnie filtr antyspamowy, ale nie wiem, czy naraziłem się nieczytaniem, czy ucieczką od dolara?:))))"

Gdy ja mam z nim problemy, to dzielę komentarz na połowę i sprawdzam, w której jest podejrzane słowo.
-
2016/11/02 15:05:42
@WB

'' Po prostu właśnie wtedy otwarło się okno możliwości i ówczesnym elitom udało się z niego skorzystać''

W tym problem, że nasze okno możliwości właśnie się zamyka(...). 5 pokoleń to około 150 lat(?). Konrad Mazowiecki sprowadził krzyżaków w 1226. Od tego roku do ślubu Jagiełły z Jadwigą (1386) upłynęło 160 lat. Niezły kawałek czasu.:))) 2016+160= 2076(!)
Szóstki się zgadzają. I znowu będzie potrzebny jakiś waleczny i uparty Władysław Łokietek. Powinien się urodzić już za 34-35 lat.

''Na starość zaczynam chyba zatracać tolerancję dla "ściem" produkowanych przez marketingowców. ''

Nie chciałem się wtrącać, ale to kolejny po Zuckerbergu jakiś plastikowy, nadmuchiwany mesjasz słupnik:)))
Tesla miażdży mercedesa w Europie:
www.youtube.com/watch?v=jwtATsAlx2A


-
2016/11/02 15:08:41
2016+160=2176. Literówka.
-
2016/11/02 15:20:56
@aztonmarcin:
"1.bp.blogspot.com/-9YsdQJZsEsY/VGdhkWHlcxI/AAAAAAAAB68/o-tm9Ycqk6Q/s1600/14378_800141720047201_5399516172091965538_n.jpg"

Brudna antypolska propaganda.

"Do dostojnych Polaków
Należę do was, jestem jeszcze bardziej Polakiem niż Bogiem, chcę wam oddawać cześć, tak jak cześć oddawać mogę Mieszkam wśród was jako Matejko...
Ukrzyżowany".

www.racjonalista.pl/kk.php/t,10010

;)

-
2016/11/02 15:23:09
@guyfawkes13:
"Konrad Mazowiecki sprowadził krzyżaków w 1226."

Trzeba się modlić za pomyślność państwa Izrael. :)
-
2016/11/02 15:27:32
@WB

''Trzeba się modlić za pomyślność państwa Izrael. :)''

Właśnie. Kazimierz Wielki miał sporo dobrych posunięć[sic!] a niektóre niefortunne:)))
-
2016/11/02 15:28:33
Robert Gwiazdowski na swoim blogu /strona wei blogi/ zamieszcza ciekawy artykuł pt"Korporacje kontra kapitalizm" z którego między innymi wynika,że korporacjami rządzą urzędnicy korporacyjni,a nie właściciele, którzy świetnie dogadują się z urzędnikami państwowymi. Warto przeczytać, bo tam samiuśka prawda, otwierająca oczka.
-
2016/11/02 15:36:29
@WB
"Trzeba się modlić o pomyślność państwa Izrael".
Tylko w jakim języku i do jakiego Boga.
-
2016/11/02 15:38:55
@konsultant121:
"Czy Wall Street sie boi Trumpa od wczoraj ? Co tak czerwono?"

6 dni temu pisałem tak:

"Zgodnie z moją interpretacją obecnego układu krótkoterminowych cykli S&P 500 jest w podobnej sytuacji jak w grudniu ub. r. To rzeczywiście oznacza hossę od listopada, ale po wcześniejszym spadku."

-
2016/11/02 15:43:43
"Zgodnie z moją interpretacją obecnego układu krótkoterminowych cykli S&P 500 jest w podobnej sytuacji jak w grudniu ub. r. To rzeczywiście oznacza hossę od listopada, ale po wcześniejszym spadku."

Kontynuując tę hipotezę: S&P 500 wyszedł na 3-miesięczne minimum 1 listopada i 6 stycznia. U nas dołek był 14 dni później 20 stycznia. Czyli szukać dołka cyklu 40-tygodniowego należy w okolicach 15 listopada.
-
2016/11/02 15:45:50
@podczaszy1:
"Robert Gwiazdowski na swoim blogu /strona wei blogi/ zamieszcza ciekawy artykuł pt"Korporacje kontra kapitalizm" z którego między innymi wynika,że korporacjami rządzą urzędnicy korporacyjni,a nie właściciele, którzy świetnie dogadują się z urzędnikami państwowymi. Warto przeczytać, bo tam samiuśka prawda, otwierająca oczka."

Chodzi o to, żeby czytelnik pomyślał, że korporacje można upaństwowić, bo i tak nie będzie żadnej różnicy czy państwowa czy prywatna?
-
2016/11/02 15:48:11
@ WB
Dokładnie o coś przeciwnego,żeby stały się naprawdę prywatne.
-
2016/11/02 15:50:16
Inaczej mówiąc - jeśli na robią " głupstw" to bankructwo i won z rynku, a nie za duże żeby upaść
-
2016/11/02 15:52:04
@WB

"W przypadku projektów związanych w polityką polską, Międzymorze jako pojęcie publicystyczno-polityczne nawiązuje do międzywojennej polityki marszałka Józefa Piłsudskiego i Józefa Becka."

Dajmy już spokój Międzymorzu. Ta idea umarła 18.03.1921r. Wspomniany Marszałek podpisał jej akt zgonu 16 kwietnia 1921r.
-
2016/11/02 15:52:48
Wygląda na to,że PEKAo po wielomiesięcznych zmaganiach wybija się w dół.
-
2016/11/02 15:59:07
@carrie-anne.moss:
"Dajmy już spokój Międzymorzu. Ta idea umarła 18.03.1921r. Wspomniany Marszałek podpisał jej akt zgonu 16 kwietnia 1921r."

Rzeczywiście przydałaby się również jakoś pozytywna idea za tym stojąca, a nie tylko negatywna - przygotowania na wypadek katastrofy na peryferiach - wschodnich i zachodnich - Europy. Pisze o tym w zakończeniu swego tekstu pan Kuź:

"Oczywiście z czysto estetycznego punktu widzenia w takim czekaniu jest coś nieprzyjemnego, bo oznacza oczekiwanie na czyjąś porażkę. Rozwój planów takich jak Intermarium uwarunkowany jest jednak osłabieniem czy też wręcz katastrofą innych, być może większych i na swój sposób piękniejszych, projektów. W polityce zagranicznej w ostatecznym rozrachunku nie ma zaś miejsca na kategorię piękna. Czyjaś katastrofa jest zawsze czyjąś szansą."



-
2016/11/02 16:00:55
@podczaszy1:
"Dokładnie o coś przeciwnego,żeby stały się naprawdę prywatne."

A kto będzie decydował, czy firma jest "naprawdę prywatna", czy tylko prywatna z zwykłym sensie?
-
2016/11/02 16:03:09
@WB
Przecież to banalnie proste -rynek.
-
2016/11/02 16:08:25
@podczaszy1
Czy pracowałeś kiedykolwiek dla jakiejkolwiek korporacji czy znasz je tylko z blogów?
-
2016/11/02 16:09:25
@guyfawkes13:
"Właśnie. Kazimierz Wielki miał sporo dobrych posunięć[sic!] a niektóre niefortunne:)))"

Ta analogia nie działa tak bezpośrednio. Krzyżacy zaczęli się tu kręcić w okolicach 1226,

"W 1226 r. książę mazowiecki Konrad zaprosił, za namową Jadwigi Śląskiej, zakon na swoje ziemie, przyznając mu w 1228 r. w dzierżawę ziemię chełmińską oraz ziemię michałowską."

... a więc w 39 lat lat po utracie Jerozolimy:

"W 1187 roku sułtan Saladyn na czele swojej armii zajął Tyberiadę, Akkę, Jaffę i wkroczył do Jerozolimy."
-
2016/11/02 16:10:06
@carrie-anne.moss
Co to ma do rzeczy?
-
2016/11/02 16:27:53
@WB

//... a więc w 39 lat lat po utracie Jerozolimy:

"W 1187 roku sułtan Saladyn na czele swojej armii zajął Tyberiadę, Akkę, Jaffę i wkroczył do Jerozolimy." //

Akka była kluczowym hubem handlowym na szlaku jedwabnym. Zespół portowo - przeładunkowy Akka - Cypr. W 1191 Akka poddała się Ryszardowi Lwie Serce.

Wszystko się zgadza Panie Wojtku, tylko nie tak dosłownie. 2016-39=1977. W 1975 krzyżacy stracili Wietnam:))

A swoją drogą, to zakładali te swoje komturie w ważnych miejscach handlowych.
Kazimierz Wielki ukierunkował rozwój państwa na szlak jedwabny, poszedł w kierunku Morza Czarnego. I my też mamy przed sobą renesans szlaku jedwabnego w przyszłości. Powinniśmy się starać aby w tej strategicznej reorientacji nie wchodzić dwa razy do tej samej rzeki, czyli nie popełniać błędów króla Kazimierza(...).
I zachować Śląsk.
-
2016/11/02 16:28:29
@podczaszy1:
"Przecież to banalnie proste -rynek."

To po co się Pan wtrąca?
-
2016/11/02 16:29:40
@guyfawkes13:
"W 1975 krzyżacy stracili Wietnam:))"

Mamy kłopoty z komunikacją, bo Pan myśli po radziecku.
-
2016/11/02 16:33:13
@WB
Przepraszam. Zapomniałem,że rozmawiam z urzędnikiem korporacyjnym.
-
2016/11/02 16:36:25
@WB

Dzisiejsi krzyżacy to NATO. Tylko świat się zmienił, stał się post chrześcijański. Zakon rycerzy demokracji.:)))
-
2016/11/02 16:42:25
@guyfawkes13:
"Dzisiejsi krzyżacy to NATO. Tylko świat się zmienił, stał się post chrześcijański. Zakon rycerzy demokracji.:)))"

Nie dogadamy się. Powtarzam - struktura Pańskiego myślenia jest radziecka.
-
2016/11/02 16:43:37
@podczaszy1
Nie obraź się. Z moich obserwacji wynika, że wiele osób biorących udział w tego typu dyskusjach nie miało bezpośredniego doświadczenia z tematem.
Z drugiej strony spotkałam kiedyś prezesa czy członka zarządu spółki z sWIG'u, który nazywał swoją firmę "korporacją".
-
2016/11/02 16:44:36
@WB

W średniowieczu Ameryki nie było, bo Indianie polowali tam na bizony.
Zakony rycerskie strzegły szlaków i interesów Zachodu. Tak jak dziś NATO.
Krzyżacy nadużywali idei chrześcijańskich. Czy NATO czasem nie nadużywa frazesu demokratycznego? Kiedyś Niemcy byli rozgrywającymi na Zachodzie, a ostatnio Ameryka. Wszystko się zgadza.
-
2016/11/02 16:48:33
@Carrie anne moss
Myślisz,że Gwiazdowski nie miał bezpośredniego doświadczenia z tematem i nie wie o czym pisze ? No być może ale jakoś nie wydaje mi się. A swoją drogą to używasz argumentu typu- nie byłeś w Australii to nie mów o Australii.
-
2016/11/02 16:48:45
@WB
Panie Wojciechu złoto przebije lipcowe szczyty czy wszystko ucichnie po wyborach?
-
2016/11/02 16:48:47
@Fawkes
"Zakony rycerskie strzegły szlaków i interesów Zachodu. "
Strzegły swoich interesów, patrz Templariusze.
-
2016/11/02 16:52:01
@WB

Jak to ''struktura mojego myślenia jest radziecka''?
Chyba Pana struktura myślenia na temat krzyżaków jest ... ideologiczna(?).
-
2016/11/02 16:54:18
To chyba w PRL krzyżacy byli jednoznacznie ''czarnym ludem'' od początku do końca.
Nie było tak w każdym razie dla polskiego rycerstwa z czasów Jagiełły.
-
2016/11/02 17:02:07
@red007
A napisałem w poniedziałek,że jak troll pojawia się na blogu to nic to rynkowi dobrego nie wróży. Tak jakby się potwierdza.
-
2016/11/02 17:05:09
Na stoog-u w tym momencie C/indeks całego rynku/ wskazuje -100 %. No nie wiem czy to nie jest jakiś nomen omen.
-
2016/11/02 17:07:16
@podczaszy1
Dobre!!
W takim razie inwestowanie stanie się banalnie proste.
Pojawia się troll-wychodzimy z rynku. :)))


-
2016/11/02 17:09:37
@podczaszy1
Zdaje się, że urzędnik państwowy (minister) powołał go na urzędnika korporacji, a za taką w cudzysłowiu uważam ZUS.
-
2016/11/02 17:10:33
@red 007
Jak mówił Wielki Szu- czasami takie farmazony się sprawdzają.
-
2016/11/02 17:13:46
@carrie anne moss
"Zdaje się,że urzędnik państwowy powołał go na urzędnika korporacji, a za taką w cudzysłowiu uważamZUS "
To prawda ale tym samym wytrącasz sobie argument ,że nie wie o czym mówi, bo nie pracował w korporacji.
-
2016/11/02 17:16:05
@guyfawkes 13
No chyba przyznasz Waszmość,że z tym klinem w USA to chyba coś jest jednak nie tak.
-
2016/11/02 17:17:05
@podczaszy1
Moje pytanie było do Ciebie, a nie do RG. ;-)
-
2016/11/02 17:19:29
@ Carrie anne. moss
Ja się powołałem na jego artykuł nieprawdaż.
-
2016/11/02 17:23:44
@Podczaszy

''No chyba przyznasz Waszmość,że z tym klinem w USA to chyba coś jest jednak nie tak''

Po prawie roku coś jest ''nie tak''? Ale do tego czasu było ''tak''. :)))
fxpro.ctrader.com/c/rj3Tn

-
2016/11/02 17:26:35
@red.007:
"Panie Wojciechu złoto przebije lipcowe szczyty czy wszystko ucichnie po wyborach?"

W ramach cyklu pokoleniowego utożsamiam ekstrema ceny złota z

a) września 2011 i stycznia 1980.
b) października 2012 i września 1980.
c) czerwca 2013 i czerwca 1982.
d) marca 2014 i lutego 1983.
e) grudnia 2015 i lutego 1985.

Z tego wynika, że od 11 miesięcy jesteśmy w trakcie ruchu w górę podobnej klasy co ten z okresu luty 1985- grudzień 1987. Czyli mamy okolice stycznia 1986.

I teraz ciekawostka: z tego - wojciechbialek.blox.pl/2016/10/Hossa-do-kwietnia-potem-krach.html

... wychodzi mi kraszek a la październik 1987 w kwietniu czyli za 5 miesięcy, czyli z tego wynika, że jesteśmy w sytuacji zbliżonej do tej z okolic maja 1987.

Do tego można doliczyć cykl 8-letni na USD/GBP - wojciechbialek.blox.pl/2016/10/Kiedy-kupowac-funta.html

... który w okolicach stycznia powinien zrobić kolejny dołek takiej klasy jak dołek z lutego 1985. Czyli mamy okolice grudnia 1984.

Czyli rozrzut wyszedł mi straszny od grudnia 1984 przez styczeń 1986 do maja 1987.

Dla złota nie są to jakieś złe daty, bo drożało prawie 2-krotnie od lutego 1985 do grudnia 1987, więc na Pańskie pytanie odpowiadam, że przebije lipcowe szczyty, ale oczywiście moja odpowiedź nie ma żadnego związku z wyborami w USA.

Ale nie widzę tu wielkiego potencjału. Z analogii z cyklem pokoleniowym wynika, że celem dla złota - w przyszłym roku? - będzie strefa 1381-1545, a więc jakiegoś strasznego szału tu nie ma.

-
2016/11/02 17:32:22
@guyfawkes13:
"Jak to ''struktura mojego myślenia jest radziecka''?
Chyba Pana struktura myślenia na temat krzyżaków jest ... ideologiczna(?)."

No dobra. Wycofuję tą radziecką strukturę na razie. Przepraszam. Muszę to przemyśleć.
-
2016/11/02 17:33:02
@WB
Uprzejmie dziękuję.
Jak zawsze wyczerpująco i na temat!
-
2016/11/02 17:43:40
@podczaszy1:
"@guyfawkes 13
No chyba przyznasz Waszmość,że z tym klinem w USA to chyba coś jest jednak nie tak."

Ja cały czas się zastanawiam czy rozpoczęta w 2015-tym roku 4-ka już się skończyła, czy jeszcze nie. Kusi mnie myśl, że mój krach z wiosny 2017 to mogłaby być fala C 4-ki (3-ka A była do lutego, a 3-ka B już się zrobiła albo jeszcze się rzeźbi).

Razi mnie trochę to, że gdyby całą 4-ką była sekwencja maj 2015-luty 2016, to trwałaby jedynie 9 miesięcy wobec 18 miesięcy pędzącej 2-ki (kwiecień 2010-październik 2011).
-
2016/11/02 17:46:36
@WB

Nawet niepiśmienni beduini na pustyni określają wojska NATO mianem ''krzyżowców'', czyli kojarzą je m.in. ze średniowiecznymi zakonami rycerskimi.
W Polsce ''krzyżacy'' mają spełniać podobną rolę, jak przed 800 laty - bronić przed najazdem wschodnich barbarzyńców. Nawet będą dyslokowane w podobnej okolicy plus Inflanty, jak w przypadku Zakonu Kawalerów Mieczowych.
Ja nie mówię, że oni te ziemie sobie znów zabiorą. Może nie zabiorą, kto to wie?... Jest mowa tylko o bazach (eksterytorialnych). W każdym razie będą pełnić prawie taką samą funkcję, jak dawniej, przynajmniej na początku.
-
2016/11/02 17:49:15
@WB

Chodzi o funkcję i dobre motywacje u podstaw, nie o to, co stało się później. A może tym razem się to nie stanie? Może tym razem będzie wszystko ok.
-
2016/11/02 18:12:58
Historyczni krzyżacy podbili Prusów. Obecni mogą kiedyś podobnie patrzeć na okręg Królewca, albo nawet historycznie na Prusy Wschodnie. Królewiec stanowi Watchtower osi handlu północ - południe, krzyżującej się z jedwabnym szlakiem. Od tej osi zależy nasza pozycja w geopolityce.
Historyczni krzyżowcy sytuowali się przy węzłach handlu, Lewant (stare miasta fenickie) był miejscem kluczowym. Czy mamy uwierzyć, że dziś ni stąd ni zowąd na Zachodzie zapragnęli tylko umierać za Gdańsk dla czystej idei i piątego artykułu?
-
2016/11/02 18:23:55
Niezwykła sytuacja tuż przed FED z godz. 19.00 w tej fazie cyklu monetarnego:

acemarketu.com/?p=209240
-
2016/11/02 18:41:21
U nas na WIG20 gram, jak na razie, między ramionami trójkąta, a jak już przyjdzie wybicie to zgodnie z kierunkiem wybicia:
www.bankfotek.pl/view/2034115
-
2016/11/02 18:56:17
@Karnak

Na Twoim pasku trójkąt wygląda lepiej niż w rzeczywistości.:)))
-
2016/11/02 19:10:51
FED nie zmienił stóp.Nie jest to odkrywczy wpis ale zastanawia,że za podwyżką było dwóch członków a ostatnio trzech.Czyżby tendencja malejąca?
-
2016/11/02 19:31:37
#guyfawkes 13
"@Karnak

Na Twoim pasku trójkąt wygląda lepiej niż w rzeczywistości.:)))"

I o to chodzi, by łatwiej podejmowało się decyzje inwestycyjne - rzeczywistość (która ukrywa w sobie tajemnice dla patrzących nań) trzeba przetransformować do postaci łatwej do strawienia. :)))

Każdy z nas to chce zrobić - jednym się udaje innym nie. :)))
Ja się staram, ale do ideału jeszcze daleko.
-
2016/11/02 19:56:36
@Podczaszy

W dalszym ciągu może być klin, tylko szerszy. Wydaje mi się, że jutro może być dzień na odbicie, ale nic nie robię, przyglądam się.
fxpro.ctrader.com/c/6c3Tn
-
2016/11/02 20:17:46
Es.f po 2095. Od sty2015 wysyarczlo sprzedac w okolicy tej wartosci i poczekac. 5 razy byla nagroda ok 100 pkt, zas 2 razy ponad 250 pkt. Dzis znow ten poziom w grze
-
2016/11/02 20:21:22
@Carrie

//"Zakony rycerskie strzegły szlaków i interesów Zachodu. "
Strzegły swoich interesów, patrz Templariusze//

Nie wiedziałem, że dbanie o swoje interesy (poza innymi) to dla Ciebie coś nagannego.
Masz coś przeciw Templariuszom? Coś od nich pożyczyłaś?:)))))
-
2016/11/02 20:36:23
@WB

''Razi mnie trochę to, że gdyby całą 4-ką była sekwencja maj 2015-luty 2016, to trwałaby jedynie 9 miesięcy wobec 18 miesięcy pędzącej 2-ki (kwiecień 2010-październik 2011)''

Jeżeli dwójka i czwórka mają tworzyć kanał (Elliott, Promagna), to powinno być jakoś tak:
fxpro.ctrader.com/c/Z83Tn
-
2016/11/02 20:40:10
Trochę dokładniej:
fxpro.ctrader.com/c/483Tn
-
2016/11/03 09:13:30
Trzeba jakoś powstrzymać tych szaleńców:

"W stolicy kraju powstanie aż sześć nowych biurowców. Najwyższy z nich: Chmielna Business Center zostanie ukończony w 2020 r. Jego wysokość to 310 m i będzie on najwyższym budynkiem UE."

biznes.onet.pl/wiadomosci/nieruchomosci/najwyzszy-wiezowiec-ue-powstanie-w-warszawie/l0668h

Jaki debil na coś takiego wydał zgodę?!
-
2016/11/03 09:21:05
@WB
Czyli zmierzamy w kierunku srednich cen mieszkan w wysokosci sredniej pensji netto na rynku wtornym w Warszawie ? Spadek z 10k/m2 w 2007/8 roku do 5k/m2 po recesji...
-
2016/11/03 09:21:29
"Jaki debil na coś takiego wydał zgodę?!"

No tak wszystko jasne:

"W listopadzie zeszłego roku ratusz wydał zgodę na postawienie budynku o wymiarach: 230 metrów do dachu i 310 metrów wysokości całkowitej (z iglicą)."

warszawa.naszemiasto.pl/artykul/tak-bedzie-wygladal-310-metrowy-chmielna-business-center,3721092,art,t,id,tm.html

Opozycja próbuje za wszelką cenę wywołać kryzys.

Ale jestem przekonany, że rząd może jeszcze zablokować ten projekt i uratować kraj przed katastrofą.

-
2016/11/03 09:24:35
"Budowa na pewno rozpocznie się w tym roku i prawdopodobnie potrwa dwa lata, czyli w 2018 nowa wieża - której oficjalnej nazwy jeszcze nie podano - przewyższy Pałac Kultury i Nauki, który od 22 lipca 1955 roku do dziś jest najwyższym wieżowcem w kraju. "

Czyli mamy 1952 rok:

pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%82ac_Kultury_i_Nauki

Pałac Kultury i Nauki im. Józefa Stalina okazał się ostatecznie grobowcem dla stalinistów.

Ciekawe czyim grobowcem okaże się "Chmielna Business Center"?
-
2016/11/03 09:27:04
Nie wiedziałem:

"Note: Until 1990, the Palace of Culture of Science in Warsaw surpassed the height of the then tallest EU building; however, Poland did not become a member of the European Union until 2004."

en.wikipedia.org/wiki/List_of_tallest_buildings_in_the_European_Union#Buildings_under_construction
-
2016/11/03 09:37:34
"Czyli mamy 1952 rok:

pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%82ac_Kultury_i_Nauki

Pałac Kultury i Nauki im. Józefa Stalina okazał się ostatecznie grobowcem dla stalinistów.

Ciekawe czyim grobowcem okaże się "Chmielna Business Center"?"

www.youtube.com/watch?v=yKF3iCkOy8g
-
2016/11/03 09:50:38
@ WB

Sygnały M&A, które lubi Pan rozszyfrowywać, widać na ropie i gazie:

www.bloomberg.com/news/articles/2016-10-31/ge-to-merge-oil-division-with-baker-hughes-in-bet-on-energy

www.bloomberg.com/news/articles/2014-11-13/halliburton-said-to-be-in-talks-to-acquire-baker-hughes

Czyli Listopad 2014. Dołek lokalny był po dwóch miesiącach.

-
2016/11/03 09:58:17
@

"Dzisiejsi krzyżacy to NATO. Tylko świat się zmienił, stał się post chrześcijański. Zakon rycerzy demokracji.:))) "

Zgadza się, jeśli Rosja uległaby dalszej dezintegracji (najbliższy dołek Soczi + 7 do 11 lat ?) to obwód Kaliningradzki (Królewiec) 'pasuje' jak ulał jako 'wolna strefa' NATO / ONZ (zamiast wrócić do nas i ew. częściowo Litwy). Strategiczna lokalizacja.
-
2016/11/03 10:04:39
Np. Commetzbank wybudował sobie najwyższy budynek w Europie w 1997 roku. Jedna jego akcja kosztowała wtedy ponad 200 euro, osiągnęła szczyt 3 lata później (263), a teraz kosztuje niecałe 6 euro:

stooq.pl/q/?s=cbk.de&c=30y&t=c&a=lg&b=1
-
2016/11/03 10:18:20
Ale niestety przesunięcie upadku w stosunku do pojawienia się objawu pychy jakim jest najwyższy w regionie budynek jest zmienne.

Np. Mussoliniego powiesili już w 5 lat po zakończeniu budowy we Włoszech najwyższego budynku w Europie:

en.wikipedia.org/wiki/Terrazza_Martini_Tower

Ale taki Stalin umarł już rok po wybudowaniu najwyższego budynku w Europie:

en.wikipedia.org/wiki/Kotelnicheskaya_Embankment_Building

-
2016/11/03 10:23:18
@GuyFawkes13

"www.bankfotek.pl/view/2033885 "

Widzę to zazwyczaj (niestety?) podobnie, i mam z tym duży problem. Jeśli kanał ma się utrzymać:

1) Co musiało by się stać w USA, że do 2024 dolar byłby wart 0,5 Euro ? ( w zasadzie się zgadza, dwoje skompromitowanych celebryckich kandydatów z zasięgiem do końca 2024).

2) Co musiałoby się stać w EU, że do 2024 euro byłoby warte 2 dolary ?? To dopiero jest pytanie. Zasadniczo Euro musiałoby stać się DM - marką.

3) Czy dwa powyższe oznaczają silną koniunkturę w Azji co najmniej do tego czasu ?

4) Czy nie jest tak, ze połączenie pkt 1 - 3 przetłumaczymy na silną hosse PLNUSD, AUDUSD, CADUSD, GBPUSD (DX historyczne dno) oraz WIG, WIG20USD, DAX etc ? Do tego oczywiście surowce energetyczne i przemysłowe (te igrzyska 18-22)

Jeden wykres, bardzo dużo trudnych pytań. Atlantyk ciągle kluczowy.

@ Billy - jako pierwszy napisałeś o cyklu i dnie GBPUSD. Co sądzisz ?


-
2016/11/03 10:29:25
Najciekawsi są tu Rosjanie:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_tallest_buildings_in_Europe#Timeline_of_tallest_buildings

W latach 2005-2009 wybudowali 3 najwyższe budynki w Europie. W efekcie ropa spadła w 2008 roku ze 145 do 30 dolarów.

W latach 2012-2016 znowu wybudowali 3 najwyższe budynki w Europie. W efekcie ropa spadła w latach 2013-2016 ze 110 do 26 dolarów.

Kolejne najwyższe budynki w Europie mają powstać w Rosji w latach 2018-2020. Czyli ropa spadnie w latach 2019-2020 z 83 na 22 dolary?
-
2016/11/03 10:30:54
@delta_one:
"Sygnały M&A, które lubi Pan rozszyfrowywać, widać na ropie i gazie:

www.bloomberg.com/news/articles/2016-10-31/ge-to-merge-oil-division-with-baker-hughes-in-bet-on-energy

www.bloomberg.com/news/articles/2014-11-13/halliburton-said-to-be-in-talks-to-acquire-baker-hughes

Czyli Listopad 2014. Dołek lokalny był po dwóch miesiącach."

Zastanawiam się, jak to interpretować. Czy to nie jest tak, że GE występuje tu w roli frajerów kupujących tuż przed jakimś szczytem?
-
2016/11/03 11:55:24
@Delta One

Za Jelcyna na początku była taka idea, żeby Królewiec oddać Polsce w ramach zadośćuczynienia za krzywdy sowieckie i przesiedlić tam wszystkich Polaków z Rosji. Doradca Jelcyna Siergiej Jastrzembski (Polak z pochodzenia) jeździł z tym do Warszawy nawet, zaraz na początku przemian. Był to czas kiedy Przewodniczący RN Białorusi Szuszkiewicz (też Polak z pochodzenia) proponował Skubiszewskiemu unię gospodarczą, czyli w konsekwencji odbudowę wielkiej Unii...
Ale wygrała opcja niemiecka (Mitteleuropa) i teraz niemieccy krzyżacy w perspektywie rozpadu Rosji będą stacjonować na Litwie.
Królewiec ma kluczowe znaczenie strategiczne dla Bałtyku i osi handlowej północ-południe, od której zależy nasz status, zwłaszcza w perspektywie szlaku jedwabnego. Krzyżacy Rosji oczywiście nie zagrażają, ale stacjonują w Inflantach i okrążają okręg Królewca. W naszych wojnach z Rosją zawsze chodziło o Inflanty.
W sytuacji, kiedy zostaliśmy rozbrojeni i uzależnieni gospodarczo przez Vollksdeutschy i sowieciarzy, jestem zwolennikiem czasowej obecności krzyżackiej w Inflantach, ale musimy szybko stanąć na nogi, żebyśmy byli gotowi, kiedy nastąpi nowa smuta w Rosji, bo inaczej korzyści ze skrzyżowania głównych dróg handlowych będzie czerpał kto inny, a ''nasi'' przy tych drogach będą mogli postawić tylko burdele.
-
2016/11/03 12:20:35


Warto też zauważyć, do kogo należą terminale w portach, ostatnio uruchomiono największy terminal na Bałtyku, australijski:)))) Wcześniej największy był hub brytyjski?
niezalezna.pl/88071-gdansk-otwarto-najwiekszy-terminal-na-baltyku
wyborcza.pl/1,91446,17301187,DCT_rozpoczal_w_Gdansku_budowe_drugiego_terminalu.html?disableRedirects=true
en.wikipedia.org/wiki/Macquarie_Group
Jesteśmy w domu. Tylko czyim?
-
2016/11/03 12:37:23
W czasach dawnej Rzeczypospolitej było podobnie. Na południowo-wschodniej końcówce szlaku handlowego dominowali Żydzi, a Gdańsk, Elbląg itd zaludniali kupcy angielscy, niderlandzcy, niemieccy... Ale była dobra struktura własności pośrodku.
Teraz tej struktury i tej gospodarki nie ma i z tego całego ruchu transkontynentalnego w środku może zostać tylko kupa kurzu i spaliny:(
-
2016/11/03 12:40:32
Coraz gorzej wygląda JSW w średnim terminie.
-
2016/11/03 12:47:13
Kilka znaczących banków wyłamuje sie z konsensusu przed decyzją BoE:

acemarketu.com/?p=209379
-
2016/11/03 13:02:33
@podczaszy 1
"Coraz gorzej wygląda JSW w średnim terminie."

Jeszcze jest na wsparciem - może odbić do góry: :)
www.bankfotek.pl/view/2034215
-
2016/11/03 13:55:04
Potęga Rzeczypospolitej budowana na osi handlowej:
www.bankfotek.pl/view/2034221
-
2016/11/03 14:06:19
Od osi handlowej północ - południe zależy los Rzeczypospolitej i jej znaczenie na szlaku jedwabnym i w Europie środkowo-wschodniej. Jak przed wiekami. Nie wiadomo na razie, co będzie z Ukrainą, ale w tej chwili najważniejszy powinien być wariant węgiersko-chorwacki.
Tam nie mamy żadnej blokady.
-
2016/11/03 14:38:38
Via Carpathia jest niezwykle ważna, ale obecny jej kształt nas marginalizuje. Muszą być odnogi do Gdańska i portów Chorwacji. Ważne są też drogi wodne.
Obecny rząd forsuje te kierunki.
W polityce chodzi o realizację korzystnych strategii, a nie o to, że księdzu podoba się Kaśka a organiście Maryśka.
Poprzedni układ wygaszał stocznie i blokował projekty północ- południe (oraz demolował armię, nie modernizował energetyki itd), czyli działał przeciw polskiej racji stanu.
-
2016/11/03 14:47:29
@guyfawkes
Nic nowego, gdyby nie dzialano na szkode racji stanu, nie byloby miejscowek w Brukseli. Z drugiej strony dlaczego EBC, FED, BoJ i BoE moga dokonywac zakupu obligacji a nasz NBP jeszcze nie moze? Jakis prikaz bo to ze trzeba byloby zmienic Konstytucje w tym wzgledzie to wiadomo.
-
2016/11/03 15:02:57
@Konsultant

Bo nie wszystkich obowiązuje konsensus waszyngtoński, są równi i równiejsi:)))
Rząd musi mieć większość konstytucyjną i wtedy nie będzie miał ''wymówki''. A Polacy jak będą mądrzy, czyli będą dbali o własne interesy, to mu tę większość zapewnią. A jak będą sobie dawać zawracać gitarę jakimś palantom, Bolkom naszych czasów, to trudno. Przyjdzie skonstatować, że narody mają taki los na jaki zasługują.
Ale z drugiej strony, myślę, że po takiej eksterminacji wojennej i dwóch pokoleniach deprawacji sowieckiej, nie jest źle.
-
2016/11/03 15:37:07
INI SII (-2,3 p.p)
- wzrostowy: 39,6 proc. (-6,5 pkt. proc.)
- boczny: 18,5 proc. (1 pkt proc.)
- spadkowy: 41,9 proc. (5,5 pkt. proc.)

-
2016/11/03 16:48:24
www.michalstopka.pl/pkb-polski-3-kwartal-2016/
Slabo wygladaja inwestycje, a jak nie ma inwestycji to PKB moze wzrosnac jedynie o 2% R/R po 3.kwartale.
-
2016/11/03 17:00:41
A skoro moze byc slaby odczyt PKB za Q3 2016 za sprawa inwestycji, to Brexitowy dolek z czerwca mogl przewidywac to co nas czeka z PKB pod koniec roku. Pytanie co dalej...
-
2016/11/03 17:12:40
@Konsultant

Ten Stopka ciekawie pisze.
-
2016/11/03 21:33:12
Wizyta nowo wybranej Pani Prezydent Estonii w Polsce.
www.bankfotek.pl/view/2034375

Mniejsze narody będą garnąć się do Rzeczypospolitej - ostoi wolności i bezpieczeństwa.
-
2016/11/03 21:44:33
Można by i patrzeć na to co się dzieje z lekkim optymizmem ale niestety demografia nas dusi i będzie dusić jeszcze bardziej. Gdyby było ponad 2.1 dziecka na Polkę to malutkie okienko mogłoby się przed nami otworzyć. Zakładając wojnę domową w europie zach i upadek Rosji.
Ale rzeczywistość jest bardzo, bardzo kiepska i dla nas.
-
2016/11/03 22:21:58
@Relkame

Ale Rosjanie, Ukraińcy czy Niemcy są w gorszej sytuacji niż my pod względem demograficznym, a w każdym razie w nie lepszej:))
-
2016/11/03 23:01:31
Ukraińcy tak. Ale Niemcy czy Moskale "wymierają wolniej" niż Polacy...

wiadomosci.onet.pl/swiat/niemcy-wymieraja-ale-wolniej-niz-polacy/mk3mz1
-
2016/11/03 23:10:31
@Relkame

Tak czy inaczej sam czynnik demograficzny nie robi różnicy pomiędzy nami a okolicznymi narodami i nie będzie miał takiego wpływu, jak dobra polityka, która wykorzysta szanse.

www.youtube.com/watch?v=uaSIiOGoNJc

-
2016/11/03 23:12:18
Jeszcze taki kwiatek:
www.michalstopka.pl/wp-content/uploads/2014/02/dzietność-Europa-Zachodnia.png
Jak widać muslims we Francji i Wlk Bryt. dają radę. Może ściągnięci teraz do niemiec też odbiją wykres do góry.
A co na to nasze panie jak wrócą z fitnesu czy zajęć jogi? Oczywiście pytanie retoryczne.

Tutaj ciekawe opracowanie - całość:
www.michalstopka.pl/rok-2013-najlepsze-za-nami-katastrofa-przed-nami-tsunami-demograficzne-zbiera-w-polsce-zniwo-a-to-dopiero-poczatek/
-
2016/11/03 23:29:32
@Relkame

Spokojnie. Do Niemiec przyjechało 200 000 Polaków, a do nas przyjechało 2 000 000 Ukraińców. My mamy na wschodzie duży rezerwuar ludności o kulturze, czy genach itd kompatybilnych z naszymi. Musimy tylko uporać się z pewnym problemem na Ukrainie(...).
Mamy lepsze perspektywy niż Niemcy i wydaje mi się, że z czasem oni też zaczną do nas emigrować, jak zresztą w dobrych czasach bywało.
-
2016/11/03 23:31:35
-
2016/11/04 09:44:54
Próba oznaczenia DAX?
invst.ly/2p3k-
-
2016/11/04 10:14:10
Leszczowi zakodowali, że jak wygra Trump to be i armagedon na giełdach, a sami zrobią odwrotnie. ;-)
-
2016/11/04 10:18:02
W zasadzie to na wig-u i wig-u 20 układ boczny wygląda na skończony i powinny być spadki. No chyba,że ten układ będzie jakoś szczególnie złożony.
-
2016/11/04 10:34:33
Rynek jest w zasadzie szeroki tzn. wszystkie indeksy na GPW zaczynają spadać.
-
2016/11/04 10:36:56
Problemem jest mały obrót.
-
2016/11/04 10:44:56
@karnakufo
Leszczowi zakodowali, że jak wygra Trump to be i armagedon na giełdach, a sami zrobią odwrotnie. ;-)

Dokładnie tak jest

"When evaluated as a single integrated whole, the Trump plan is revenue neutral and fiscally conservative. It grows the economy much faster than Hillary Clinton's plan to raise taxes, increase regulation, stifle our energy sector, and perpetuate chronic trade deficits."

www.bloomberg.com/politics/videos/2016-09-15/wilbur-ross-defends-trump-s-economic-plan
-
2016/11/04 11:45:43
@Ml.36

Co do tego długoterminowego wykresu ED, to na liniowym jest kanał, a na logarytmie klin. I ten drugi przypadek bardziej do mnie przemawia. Sugeruje wybicie z kanału w dół.
www.bankfotek.pl/view/2034473
www.bankfotek.pl/view/2034474
-
2016/11/04 11:58:21
Jakby to Kogoś interesowało, to jutro mamy rodzaj równonocy wiosennej:))

Będzie 95-ta sesja od ostatniego znaczącego dołka, który nastąpił 95 sesji po innym znaczącym dołku.
fxpro.ctrader.com/c/RFNTn
-
2016/11/04 12:49:25
Co myślicie o takiej taktyce na indeksach pod wyniki wyborów.
Zostajemy do poniedziałku na S pod wygraną Trumpa.
W poniedziałek zamieniamy S na L.
To jest trochę ryzykowny wariant w przypadku wygrania wyborów przez Clinton, ale dla ryzykantów dobry.

Stąd wydaje mi się, że lepiej wybrać wariant bezpieczniejszy, czyli bez pozycji do poniedziałku, a w poniedziałek niezależnie od tego kto wygra wejście w L. Gdy wygra Trump wtedy eLki mogą być tanie, a gdy wygra Clinton droższe.
-
2016/11/04 12:54:01
@Karnakufo
www.bankfotek.pl/view/2034482
www.bankfotek.pl/view/2034483
Nie twierdzę,że nie ale....
-
2016/11/04 13:04:24
@dociekliwy54

To co pokazałeś na obrazkach to rozpiska pod duże spadki i ok tak może być.
Czy mógłbyś mi tak jednak rozpisać, aby dalej wychodziła hossa.?
Tylko nie pisz, że się nie da - przecież w TFE istnieją warianty alternatywne.
-
2016/11/04 13:07:14
@Karnak

Ja bym raczej powiedział, że od jutra podciąganie indeksów, ruchy powrotne, a od wyborów zjazd.
-
2016/11/04 13:17:39
Pomyliłem datę wyborów sądząc, że są teraz w niedzielę, a to dopiero we wtorek 8 listopada.
Stąd dzień "0", o którym pisałem to nie poniedziałek tylko środa, gdzie może być większy ruch.
-
2016/11/04 13:27:19
www.bankfotek.pl/view/2034485
Alternatywne oznaczenia po prawej.
W tej wersji od 2009 piątka niedokończona.
Jednak nie w tym rzecz.
1/Rok powyborczy jest statystycznie najgorszy.
2/Może wygrać Tramp (republikanie mniej drukują, gorsze indeksy).
3/Zobacz ile zniesień i projekcji zgęszcza się koło czerwonej linii(jeszcze kilka dodałem).Ten motylek ma nad sobą szklany sufit.
-
2016/11/04 13:29:31
Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

wojciechbialek.blox.pl/2016/11/Straszenie-Trumpem.html