Menu

Blog Wojciecha Białka

Komentarze na temat koniunktury na rynkach finansowych i w gospodarce

Czy "niezawodna" strategia nie zawiedzie i tym razem?

bialek.wojciech

Gdy kilka miesięcy temu opisywałem proste kryterium pozwalające w przeszłości poprawnie identyfikować pierwsze fale wzrostowe cyklicznych "rynków byka" na WIG-u (w ramach cyklu Kitchina), jeden z komentatorów skrytykował to podejście uznając - poniekąd słusznie - że strategia spekulacyjna obejmująca jedynie sygnały kupna nie może być uznaną z w pełni użyteczną. Dziś więc przy okazji prezentacji zmodyfikowanej wersji sygnału kupna pozwalającą poprawnie rozpoznać początek cyklicznej "kitchinowej" hossy już po pierwszych 25 sesjach postanowiłem przedstawić strategię zamykania zajętych w ten sposób pozycji.

Ale najpierw sygnały kupna. Przyjąłem dwa proste kryteria: najpierw WIG musi robić wystarczająco istotny dołek a potem musi w 25 sesji odpowiednio wzrosnąć. To pierwsze kryterium jest dosyć zdroworozsądkowe - nowa hossa przychodzi po bessie, a bessa zwykle sprowadza indeks do istotnego minimum - ale oczywiście zawodzi na bardzo silnych rynkach, gdy faza spadkowa cyklu ma postać np. "fali pędzącej" tak jak w latach 2004-2005. Drugie kryterium jest mniej oczywiste - a co jeśli nowa hossa rozpocznie się powolnym mało dynamicznym wzrostem? Wtedy rzeczywiście proponowane podejście zawiedzie, tyle że jeszcze nigdy na GPW z czymś takim nie mieliśmy do czynienia. 

 

sk

 

Jak widać sygnał kupna z 18 marca na razie zawodzi: WIG jest na tym samym poziomie co wtedy, a po drodze było sporo nerwów. Można pocieszać się, że podobnie było w kilku wcześniejszych cyklach, gdy zaraz po pojawieniu się sygnały kupna przychodziła silna korekta znosząca dużą część pierwszego impulsu wzrostowego. 

Dodajmy teraz sygnały sprzedaży. Tu znów przyjąłem dwa proste warunki: pierwszym jest ujawnienie się znaczącej słabości rynku. Przyjąłem proste kryterium bessy: średnia 200-sesyjna zaczyna spadać. By jednak zabezpieczyć się przed pojawianiem się przedwczesnych sygnałów sprzedaży w początkowym okresie hossy (np. podczas typowej korekty kasującej dużą część pierwszej fali wzrostowej) dodałem drugi warunek: sygnał sprzedaży musi być poprzedzony - typowym dla hossy - wyraźnym pokazem siły rynku w tym przypadku wyjściem na odpowiednio znaczące maksimum. Takie podejście zawiedzie oczywiście na bardzo słabym rynku, kiedy wzrostowa fala cyklu prawie nie wystąpi. W dotychczasowej historii WIG-u z czymś takim nie mieliśmy jednak jeszcze do czynienia (nawet słaba hossa z lat 2012-2015 wyniosła WIG do 7-letniego maksimum). 

 

skss

 

Zaprezentowane podejście do sygnału sprzedaży pozwala wyeliminować wadę sygnału kupna, który nie dostrzega początku cyklicznej hossy wiosną 2005. Ponieważ rynek po sygnale kupna z października 2001 był generalnie bardzo mocny przez wiele lat, to sygnał sprzedaży według przyjętego kryterium pojawił się dopiero w grudniu 2008. W ten sposób sygnał kupna wiosną 2005 nie był do niczego potrzebny, bo system miał w tym czasie długą pozycję. 

W początkowych latach istnienia warszawskiej giełdy liczba sesji w tygodniu była mniejsza niż 5 (początkowo tylko jedna), ale dla zachowania zgodności z późniejszymi czasami przyjąłem, że w tygodniu było 5 dni sesyjnych z powtarzającymi się wartościami WIG-u w dniach, w których nie było sesji. Sygnał kupna z października 1991 był de facto błędny - ówczesny wzrost nie był początkiem hossy a jedynie silną korektą bessy, na szczęście sygnał sprzedaży przyszedł w porę pozwalając zamknąć pozycję z niewielkim zyskiem. 

Opisana prosta strategia spekulacyjna nastawiona na wykorzystanie możliwości oferowanych przez średnio 40-miesięczny cykl Kitchina byłaby w okresie istnienia GPW lepsza od WIG-u mniej więcej 6-krotnie (średnioroczna stopa zwrotu nieco ponad 25 proc.):

 

sksslo

 

Bawiąc się nią dalej można założyć, że zamknięcie długiej pozycji nie oznacza - tak jak powyżej - schowania gotówki pod materac, ale jest równoznaczne z otwarciem krótkiej pozycji, która z kolei zostanie zamknięta, gdy pojawi się nowy sygnał kupna. Tak zmodyfikowana strategia byłaby w okresie minionego ćwierćwiecza lepsza od WIG-u ok. 20-krotnie: startując z poziomu 1000 pkt. WIG miał dziś wartość 48129 pkt., zaś linia kapitału opisanej strategii przekraczała jeden milion. To oznacza średnioroczną stopę zwrotu przekraczająca 30 proc. 

 

sksslols

Oczywiście nie ma na GPW możliwości otwierania krótkich pozycji na WIG-u (można próbować ten brak substytuować krótką pozycją na kontraktach na WIG-20), więc powyższe jest jedynie pouczającą ciekawostką. Prawdę powiedziawszy nawet otwieranie długiej pozycji na WIG-u jest kłopotliwe (indeks składa się z kilkuset spółek), ale bardziej chodziło mi tu o ilustrację idei niż na gotowy przepis na maszynkę do robienia pieniędzy. 

Prawdą jest też, że nawet jeśli opisana strategia oparta jest na 4 prostych kryteriach, to jednak uzyskany wynik jest wynikiem lekkiej optymalizacji (ręcznej). Nie może to być wielki zarzut, bo w końcu kto chciałby zajmować się strategiami z założenia i celowo nieskutecznymi, ale oczywiście każdy, kto miał jakieś doświadczenie z mechanicznymi strategiami, wie, że ich zachowanie w przyszłości może odbiegać od historii, na podstawie której dana strategia została opracowana.

W praktyce dobrze zarządzany portfel spekulacyjny powinien być obsługiwany przez wiele - opartych na możliwie zróżnicowanych założeniach - strategii o podobnie dobrych parametrach historycznych, z których każda odpowiedzialna byłaby jedynie za niewielką część portfela.

Oczywiście nie wiadomo obecnie, czy marcowy sygnał kupna przyniesie ostatecznie zysk tak jak 7 poprzednich. Tak powinno być, jeśli obecny cykl okaże się "typowy", ale ponieważ ostatnie lata obfitowały w nietypowe zachowania rynków, więc zachowanie względnej ostrożności nie zaszkodzi. 

 

Komentarze (248)

Dodaj komentarz
  • guyfawkes13

    @WB

    OK. Ale żeby strategia miała realny sens, to trzeba pominąć wyniki z pierwszej hossy. Bo to było jednorazowe i się nigdy nie powtórzy. Co by wyszło, gdyby Pan policzył od dołka w 1994, na około 10k? To chyba sprawiedliwy punkt startu?

  • datik

    gamera-11

    biznes.interia.pl/wiadomosci/news/sprytna-metoda-da-rzadowi-10-mld-zl-straca-akcjonariusze,2385347,4199

    ale ministerstwo tłumaczy to inaczej, cyt. ze stooq.pl;

    "Ministerstwo Energii wyjaśniało wcześniej, że proponowane podwyższenie kapitału zakładowego PGE z wykorzystaniem środków własnych spółki ma na celu zwiększenie wiarygodności płatniczej spółki oraz wzmocnienie sytuacji akcjonariuszy, którzy dzięki przeprowadzeniu tej operacji posiadać będą akcje o większej wartości."

    To nie KGh stracił kontakt z rzeczywistością, bo się opamiętał :), ale urzędnicy: myślą, że są na wiecu wyborczym ?

  • guyfawkes13

    @WB

    Poza tym nie wziął Pan pod uwagę, że jesteśmy małym rynkiem i do tych milionowych stóp zwrotu brakłoby Panu drugiej strony w karnecie zleceń. A jeszcze zakłada Pan milcząco, że nikt nie grałby przeciwko Panu:)))
    Gdzieś słyszałem, że w życiu przypadki ludzi wysokich na 3 metry są bardzo rzadkie, ale na giełdzie takie osobliwości pojawiają się co krok. Więc przypuszczam, że jak by Pan parę razy porządnie zarobił, gdzieś w połowie drogi, to zrobili by Panu takie sygnały, że szybko wróciłby Pan do punktu wyjścia.
    Co innego projektować w przyszłość historię, której już nie ma, a co innego zarobić realnie.

  • guyfawkes13

    Tu jest film o takich, co myśleli, że mają rację... i mieli, ale co przy tym przeżyli, to ich. Na następne rozdanie już się raczej nie pozbierają:))
    www.cda.pl/video/640196bb

  • red.007

    @ WB

    Ogólnie wiadomo,że w przypadku wzrostów na giełdzie polski złoty bywa mocniejszy a w przypadku bessy słabnie.
    Proszę nanieść kurs USD/PLN na pierwszy wykres i zobaczymy czy powyższa korelacja jest prawidłowością,czy są odchylenia.
    Tak swoją drogą w przypadku potwierdzenia przydatności zaprezentowanej metody w zdarzeniach w przyszłości mogło by to być fajnym narzędziem sygnalnym dla grających na Giełdzie.

  • red.007

    @WB
    Precyzując chodzi o wykres drugi.
    A jeszcze bardziej precyzując chodzi o zachowanie kursu dolara w punktach sygnalnych.

  • ewiggin

    @WB

    Chyba czeka nas jeszcze dołek cyklu 40-tygodniowego?
    Jakoś nikt o tym nie wspomina, a tymczasem całkiem możliwe, że ten dołek będzie znacznie niżej od styczniowego.

  • m.jagusiak

    BoFAML informuje do których funduszy kapitał wpływa, a z których wypływa. Ciekawe obserwacje:

    acemarketu.com/?p=201293

  • cyccu

    To jest ciekawe w kontekście poprzedniego "demograficznego" wpisu.
    wyborcza.pl/TylkoZdrowie/1,137474,17351469,Czy_masz_szanse_dozyc_120_lat__Najwieksi_naukowcy.html

    "Jeszcze pięć lat temu większość naukowców zgadzała się, że badania nad procesem starzenia są ciekawe, ale niepraktyczne. Dziś znajdujemy się w punkcie, w którym możemy łatwo wydłużyć życie myszy"

  • carrie-anne.moss

    @red.007
    Nie znam się na tych eliotach, więc mogę się mylić.
    Nie wiem czy dzisiejsze zmiany kursów można określić mianem wodospadu czy gejzeru a jeśli już,to nie dla par opisanych w przepowiedni.
    Nie czepiajmy się szczegółów,wszak nie jesteśmy małostkowi.

    Przecież pisałam, że się nie znam :-P

  • carrie-anne.moss

    acemarketu.com/?p=201188

    Nie ogarniam.
    Dla mnie ZNZ16 krzyczy short.

  • carrie-anne.moss

    @konsultant:
    acemarketu.com/?p=201222
    acemarketu.com/?p=201221

    Konkurencja Gospodarza podpowiada ;-)

  • konsultant121

    @carrie
    To co , kupowac USD i CHF dzisiaj? Pol na pol? I czekamy do zimnych miesiecy?
    Stop lossa na USDPLN w kantorze internetowym (0,49% spreadu) ustawie na 3,60 a na CHFPLN na 3,80

  • konsultant121

    No i Belka kantorow nie sciga. Jeszcze ostatnia ostoja wolnosci handlowca walut:)

  • carrie-anne.moss

    @WB
    www.tradingview.com/x/XTxm4S74/
    Wspominał Pan o tym, że spodziewa się Pan dołka funta gdzieś w Q1 2017. Czy biorąc pod uwagę korelację (na oko!) na wykresie pomiędzy FTSE i GBPUSD, można się spodziewać poważniejszych spadków na londyńskim indeksie? Czy dobrze kombinuję?

  • carrie-anne.moss

    @konsultant121:
    No i Belka kantorow nie sciga. Jeszcze ostatnia ostoja wolnosci handlowca walut:)
    Wydaje mi się, że jest jeszcze gorzej. Zyski z kantoru są opodatkowane na zasadach ogólnych. To musisz już zapytać fachowców od podatków.

  • konsultant121

    Te kantory to ciekawe spready maja na jenie od chyba 1% do 0,44% (jak u mnie) a na CHF i USD ok. 0,48-0,49% .
    Jen zwykle ma duze spready a tu nizsze nawet niz standardowe waluty EUR, USD, CHF.

  • konsultant121

    Wg mnie nie bedzie zadnego ciecia ratingu. Zbyt duzy strach jest przed tym.

  • carrie-anne.moss

    @konsultant121
    Ja preferuję FUSDZ16 i odpowiedniki dla EUR i CHF.

    Nie wiem czy nam rating obetną czy nie. O tym wykres nam pewnie powie po 17. Bardzo często tak się dzieje, bo o tej godzinie jest tzw. London fix i większość naszych instytucji zamyka biura. Idealne środowisko na ruszenie kursu. Ostatnio też tak było. EURPLN przebił 4.36 po sesji europejskiej.

  • bialek.wojciech

    A propos koncepcji Belle Epoque, to jak ktoś się planuje nudzić w łikend, to proponuję lekturę rozdziału "Western Civilisation to 1914" (od str. 46) książki Carolla Quigleya sprzed 50 lat "Tragedy and Hope":

    www.carrollquigley.net/pdf/Tragedy_and_Hope.pdf

    Na Quigleya już się kiedyś powoływałem:

    wojciechbialek.blox.pl/2009/04/W-poprzedni-piatek-prezes-NBP-Slawomir-Skrzypek.html

  • brabara

    Słyszeliście o obligacjach bez terminu zapadalności? independenttrader.pl/kolejne-szalenstwa-bena-bernanke.html Wydaje się, że przy obecnych metodach BC, obligacje bez wykupu i bez odsetek przestają być zaskakujące... Zwłaszcza, gdy się zrozumie ich przeznaczenie

  • red.007

    Mam nie potwierdzone info ze swoich źródeł,że Deutsche Bank od dwóch dni zaprzestał wydawania klientom zdeponowanego u nich złota.
    Nikt o tym nie pisze.
    Jeśli to prawda,to albo kolejny kryzys przed nami i być może już sprzedali złoto aby się ratować.
    Póki co niech ta informacja będzie w kategorii ciekawostek.

  • konrad.jawor

    spojrzenie na rynki z innej strony:

    - USA: www.gieldowy-wizjer.pl/sp500-przy-poziomach-wszechczasow/

    -Niemcy: www.gieldowy-wizjer.pl/dax-zamyka-luke/

    - Dolar: www.gieldowy-wizjer.pl/dolar-o-krok-powrotu-sily/

    - PLN: www.gieldowy-wizjer.pl/diagonal-na-usdpln/

    uaktualnienia na twitterze i FB

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    ''Mam nie potwierdzone info ze swoich źródeł...''
    Bardzo tajemniczo to brzmi my Friend, ale już mi się to gdzieś obiło[sic!] o uszy, ze dwa dni temu. Mnie to nie dotyczy, obchodzę banki szerokim łukiem.
    Swoją drogą to kto jeszcze ma złoto?... Oficjalne dane na papierze, są chyba tyle warte, co ten papier:))

  • red.007

    @guyfawkes13
    Chodzi mi bardziej o ewentualny precedens i jego ewentualne następstwa.
    Własność nie zawsze jest święta,szczególnie gdy powierza się ją innym.
    Na razie poruszamy się w sferze plotki a to jest zbyt poważny blog aby takie chocki-klocki poruszać.:))

  • carrie-anne.moss

    @red.007
    Może nie wodospad, ale coś pcha Edka do dołu ;-)

    @Fawkes
    Zaczynam się interesować Twoim futrzakiem. Jeśli zamknie się powyżej 103.15, to kto wie.

  • red.007

    @carrie-anne.moss
    To nie coś a korekta i jest bardzo potrzebna aby nastąpił gejzer.

  • guyfawkes13

    @Trninity

    No tak, DX rzeczywiście poprawił swoją sytuację, bo już było z nim krucho, naspa?
    Ale musi pójść dalej. A jenot dziś taki skory nie był... Anyway, rzeka płynie, a konkretne poziomy nie są tak ważne. Na początku przypuszczałem, że jenot będzie słaby, ale nie myślałem, że aż tak. Trzeba być ostrożnym, ale też coś próbować...
    invst.ly/2e8a-

  • guyfawkes13

    Najważniejsze, że te giełdy się wreszcie ruszyły, bo już było można z nudów wykorkować:)))

  • guyfawkes13

    @Trinity

    Jenot nie zamknie się powyżej tego, co już dziś zrobił, pozostawi wrażenie słabości. DX też może się lekko cofnąć.

  • guyfawkes13

    @Trinity

    Twoje noty ładnie idą. Wreszcie.
    invst.ly/2e8k1

  • guyfawkes13

    Kto nie otworzył krótkich na indeksach?
    Zatrzyma się na klinie z tego RGR-a? Myślę, że jeśli już, to tylko na chwilę.:)
    (Specjalnie dla Carrie zmazałem wszystkie kreski, które zaciemniają obraz, zresztą już nie będą potrzebne)
    fxpro.ctrader.com/c/RGh0n

  • guyfawkes13

    Nigdy nie byłem pewien na 100 pro, czy tych linii trendu na MACD nie powinno się rysować tak:
    fxpro.ctrader.com/c/bKh0n
    Może ktoś wie?

  • guyfawkes13

    @WB

    Właśnie przeczytałem Pana artykuł z czerwca 2015, o tym, że dno bessy w Stanach będzie we wrześniu 2018. Na podstawie zmian stopy bezrobocia (przeczytałem przy okazji Belle Epoque). Nie zgodziłbym się z tym uśrednianiem poprzednich dekoniunktur - teraz warunki są o wiele gorsze, więc spadek nie zatrzyma się przed zerem.
    No to kolejna poszlaka.
    To czemu w takim razie nie spodziewać się poważnych spadków na giełdach? Z drugiej strony człowiek się przyzwyczaja do giełdowego marazmu jak do jazdy samochodem ze stałą prędkością. Dopiero nagłe hamowanie szarpie człowiekiem i uświadamia, że jednak istnieje ruch na Bożym świecie:)))

  • promagna2

    pikio.pl/premier-slowacji-mam-informacje-o-spodziewanym-konflikcie-na-obszarze-calej-europy/

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Rosja robi manewry, Niemcy robią zapasy, a politycy puszczają kaczki. Zostało za mało czasu, wojny nie robi się na jesień. I nie robi się, jeśli w Ameryce nie ma poważnej bessy. To jest gra sowiecka na pacyfizm i ustępstwa w negocjacjach.

  • guyfawkes13

    Hitler w 41' spóźnił się o miesiąc i Moskwy nie zajął, Sowieci dobrze o tym wiedzą, lepiej niż kto inny (może z wyjątkiem Niemców).

  • promagna2

    @guyfawkes13

    II Wojna Światowa wybuchła we wrześniu, a I W. Ś. w lipcu. Może inne lokalne wojenki robili w styczniu?

  • guyfawkes13

    Poza tym Sowiety zaprzepaściłyby taką wojną swoją pozycję negocjacyjną w kontekście chińskim. Skazałyby się na zniszczenie i prawdopodobnie podział między Chiny a USA.

  • red.007

    @guyfawkes13

    Mój Friend przetłumacz proszę na polski co to oznacza:
    stooq.pl/n/?f=1098679

  • konsultant121

    @promagna
    Artykuł z pikio sprzed 2 lat? :))

  • guyfawkes13

    @Promagna

    WW2 wybuchła we wrześniu, bo od granicy niemieckiej w Prusach do Warszawy, było tylko 120 kilometrów. Niemcy szacowali, że potrzebują tylko trzy tygodnie. Zresztą, byli umówieni z Sowietami, więc czas nie grał roli.
    Za to faktycznie, alianci nie weszli do wojny jesienią 39' i poza kampanią polską wojny nie było. Francja była silniejsza, i większa, dlatego wojna we Francji zaczęła się 10 maja.
    Stalina uratowało to, że Hitler przełożył Barbarossę na 22 czerwca, bo wcześniej musiał nieoczekiwanie zrobić porządek na Bałkanach.

  • guyfawkes13

    @Konsultant

    No właśnie, już coś takiego było:)))

  • red.007

    @guyfawkes13
    OK mój Friend,MF dopisało w komunikacie o co chodzi.
    Dobrej nocy.

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    Myślisz, że z powodu tego ratingu zrobił się na Wall Street ten wodospad?:))))
    Niewykluczone, że się przestraszyli i zrezygnowali z ratingu:))))
    Niech się sojusznicy nas trzymają, a nie zginą.

  • guyfawkes13

    Pi(no)kio:))))))

  • red.007


    @guyfawkes13
    Aż tak ważni to chyba nie jesteśmy.
    Pytanie zadałem,bo pierwszy komunikat był bez komentarza MF i zdurniałem,gdyż myślałem tokiem słownym: obniżają,podwyższają lub podtrzymują a tu wyskakują:nie aktualizują.
    Wolno dzisiaj trybię,czas na sen.
    Ogólnie dzień kończy się dobrze,jeszcze Fed i się zobaczy gdzie gejzery a gdzie wodospady.:))))

  • promagna2

    Chyba panowie o jednym zapomnieli, że w 2014r. nie było masowego ściągania uchodźców do Europy. Wojna już się rozpoczęła i ma ona trzy fronty: Europa i Ukraina oraz Korea Płn., a cały 2015r. to były przygotowania, które trwają do dziś. Przygotowania do wojny to proces nawet kilku lat. Hitler doszedł do władzy dopiero w 1933r., a sam efekt jej wywołania poprzedzony był przekształceniem przemysłu Niemiec z trybu pokojowego na całkowicie zbrojeniowy.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Tego wojennego trybu gospodarki jeszcze nie ma nawet w Rosji. A masowy napływ emigrantów już się skończył. Putin musi złożyć ofertę (w kontekście chińskim) nowemu prezydentowi US i dopiero wtedy będzie wiedział na czym stoi. Jak się dogada z Trumpem, to wojna będzie, ale chińsko -rosyjska, wewnątrz sowiecka:))) I nie tak prędko, bo musi być do tego poważny kryzys w Ameryce, czyli normalnie około 2024. Ale jeśli Trump wcześniej podejmie radykalne kroki, zresetuje długi (przez co wyparuje duża część chińskich rezerw, to wojna może być wcześniej, ale jeszcze nie wiem jaka:))))) A pan Wojtek się na ten temat nie wypowiada.

  • promagna2

    guyfawkes13

    Myślisz, że NATO tak dla jaj sprowadziło tysiące ton sprzętu wojskowego do Polski i krajów nadbałtyckich? To nie jest prężenie muskułów. Moskwa już od wielu lat zbroi się po cichu, tak jak Pekin.

    Gospodarz parę lat temu robił symulację połączenia obu Korei. Może to Ci w czymś pomoże.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Jakie prężenie muskułów? Nie przesadzaj. Krzyżackie bataliony mają znikome znaczenie militarne, ale duże znaczenie polityczne. To jasno pokazuje, kto jest w tej części świata potencjalnym agresorem.
    Główne programy zbrojeniowe wszędzie kończą się koło 2025.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Wielkie tysiące ton:))))
    20 czołgów to jest więcej niż tysiąc ton.

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Ktoś tu ze mnie szydzi :-)
    A jeżeli giełda w dół
    Jenota, Edek i kabel w dół.
    Bestia wodospad :-P

    To byłoby za proste, zwłaszcza, że tnote10 też w dół. No i wygaśnięcie opcji, wiedźmy i Jeleń. Przydałoby się parę fałszywek.

  • guyfawkes13

    @Trinity

    Wiesz, co zrobiłem?
    Postawiłem na jenota znowu. Tygodniowe opcje za ponad 20% żetonów (10% + zysk z ostatnich dni) na średnim demo. Lekkim demo bawię się też na indeksach.
    Nie może być wszystko w dół. Może być podwyżka we wrześniu, bo nawet gołębie z FEDu wypowiadają się (dziś) jastrzębio. Będzie czy nie będzie, powinna być na to gra w przyszłym tygodniu. Jak myślisz, czemu DJ nagle się przewrócił?

  • guyfawkes13

    A DX faktycznie delikatnie się na koniec obsunął. Pewnie poniedziałek zacznie od luki:))

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Przewrócił się, niech leży :-)
    Powtarzam.Wygaśnięcie opcji, kontraktów to okazja na zmianę kierunku albo markowanie odwrócenia. SP ma przestrzeń do spadków kontrolowanych.
    A czemu 3 pary nie mogą spadać. Jeszcze jest CHF w kategorii "safe heaven "

  • promagna2

    guyfawkes13

    zmianynaziemi.pl/wiadomosc/us-army-sciaga-panstw-baltyckich-kilkaset-czolgow-w-tym-najciezsze-typu-m1a2-abrams

  • guyfawkes13

    @Promagna

    To sowiecka strona jest, to co mają pisać?
    To nie będą bataliony pancerne. A amerykański batalion pancerny nie ma nawet 100 czołgów. Trochę się poprawiłeś, bo to już nie jest tak bardzo zdezaktualizowane jak Pi(no)kio, ale też sporo.
    I bardzo dobrze Yankesi robią. O ile te bataliony faktycznie będą. Bo nie wiadomo jak się to wszystko zmieni po wyborach.
    Zaatakowanie Rosji przez NATOwskie wojska lądowe, to może nadawało by się do Monthy Pythona, ale nie jako zagadnienie do poważnej rozmowy. Ameryka nie ma wojsk lądowych w zasadzie i to kompletnie nie miałoby jakichkolwiek szans.
    A jaki w ogóle Yankesi mieliby w tym interes? Okupacja mafijnej stacji benzynowej udającej państwo???
    Ogarnij się my Friend, bo opinia publiczna zwątpi w Twoje bezsprzeczne zalety intelektualne:))

  • guyfawkes13

    @Trinity

    ''Wygaśnięcie opcji, kontraktów to okazja na zmianę kierunku ...''

    No nieee wiem....
    Dlatego wybrałem opcje, żeby nie być zależnym od wahań, zmienności itd. W następną środę będzie FOMC.
    W końcu to tylko żetony:)))
    A lekkim demo operuję na bieżąco.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Wiesz, zaatakowanie Rosji czterema batalionami, to dobre jest:)))))))))))))
    Hitler potrzebował do tego 156 dywizji i blisko 5 milionów żołnierzy i mu nie wyszło. A Amerykanom wystarczyłoby 4000 żołnierzy?:)))) Czyli siłami ponad TYSIĄC razy mniejszymi.

    A wiesz czemu Wehrmacht tak szybko posuwał się w Rosji na początku? Bo Rosjanie nie byli uszykowani do obrony, tylko do ataku!!! Hitler uprzedził Stalina, zanim ten go zaatakował. A reszta to propaganda.

  • promagna2

    guyfawkes13

    Niemcy niedługo wprowadzą obowiązkową służbę wojskową, bo była zawieszona na 5 lat. Bodajże w Norwegii kobiety będą wcielać do regularnego wojska . W Polsce przygotowania do obowiązkowej służby wojskowej, organizowanie lokalnych służb ochrony terytorialnej. Reorganizacja w przemyśle zbrojeniowym przez PIS i samej armii. Okaże się, że rok 2024-5 może się okazać zbyt odległą datą.

    W Norwegii lub Szwecji w 2015r. był lokowany ciężki sprzęt wojskowy w podziemnych górskich jaskiniach, które kiedyś był wykorzystywany przez USA podczas zimnej wojny.



  • guyfawkes13

    @Promagna

    I bardzo dobrze, bo Yankesi wiecznie nie będą wszystkim gwarantować bezpieczeństwa.

    Zrozum, że Amerykanie WYCOFUJĄ SIĘ z Europy!!!
    Może by się teraz zebrało jeszcze ze dwie brygady amerykańskie na Zachodzie, zdolne do działań wojennych. I to lekkie. Dlatego ma przyjechać jedna rotacyjna brygada ciężka na wschodnią flankę. Krzyżackie bataliony to jest tylko gra na czas. Ameryki nie stać na to, żeby zapewniać bezpieczeństwo w Europie i musimy sami być zdolni do obrony. Wojskowej obecności amerykańskiej w Europie w zasadzie już nie ma. Nie ma żadnych zdolności amerykańskich do obrony w Europie, a o ataku to w ogóle nie ma sensu mówić.

  • guyfawkes13

    Więc musimy zdążyć z przygotowaniem do obrony przed kryzysem w Ameryce (po 2020), bo inaczej sowieci nakryją na czapkami.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Był plan ataku na Sowiety przez wojska Paktu Antykominternowskiego, Niemcy, Japonia, Polska itd. Myśmy go w zasadzie storpedowali, bo gdyby doszedł do skutku, to żadnej Rosji by dziś nie było. Plan zakładał uderzenie na 200 sowieckich dywizji za pomocą 600 dywizji Paktu, i to z dwóch stron. 600 dywizji gwarantowało pokonanie Rosji i to walczących na dwóch kontynentach. A gdzie do tego 4 bataliony???

  • guyfawkes13

    Widzę, że nie orientujesz się w sprawach wojskowych, więc powiem Ci, że dzisiejsza dywizja liczy 9 batalionów + jednostki pomocnicze. Można liczyć 10.

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "OK. Ale żeby strategia miała realny sens, to trzeba pominąć wyniki z pierwszej hossy. Bo to było jednorazowe i się nigdy nie powtórzy. Co by wyszło, gdyby Pan policzył od dołka w 1994, na około 10k? To chyba sprawiedliwy punkt startu?"

    Wyniki z pierwszej hossy mają duży wpływ na nominalny wynik strategii, ale niewielki na to, że była ona lepsza od strategii "kup i trzymaj". Proszę zobaczyć, że zielone linie kapitału odklejają się po raz pierwszy na poważnie od WIG-u dopiero po sygnale sprzedaży z 1994 roku.

  • bialek.wojciech

    @cyccu:
    "To jest ciekawe w kontekście poprzedniego "demograficznego" wpisu.
    wyborcza.pl/TylkoZdrowie/1,137474,17351469,Czy_masz_szanse_dozyc_120_lat__Najwieksi_naukowcy.html

    "Jeszcze pięć lat temu większość naukowców zgadzała się, że badania nad procesem starzenia są ciekawe, ale niepraktyczne. Dziś znajdujemy się w punkcie, w którym możemy łatwo wydłużyć życie myszy""

    Jestem wielkim zwolennikiem biotechnologii - uważam, że będzie ona dla obecnego pokolenia tym, czym mikroelektronika dla poprzedniego - ale na razie jest problem z politykami w USA:

    www.marketwatch.com/story/how-hillary-clinton-crushed-another-rally-in-biotech-2016-08-24

  • bialek.wojciech

    @carrie-anne.moss:
    "www.tradingview.com/x/XTxm4S74/
    Wspominał Pan o tym, że spodziewa się Pan dołka funta gdzieś w Q1 2017. Czy biorąc pod uwagę korelację (na oko!) na wykresie pomiędzy FTSE i GBPUSD, można się spodziewać poważniejszych spadków na londyńskim indeksie? Czy dobrze kombinuję?"

    Zrekapitulujmy: 1) z dobrze na razie działającej analogii Brexitu z wyjściem z ERM z września 1992 wynika dołek funta względem euro gdzieś tam w okolicach listopada ; 2) z analogii kuznetsowych w końcem lat 90-tych i początkiem lat 80-tych - wychodzi mi, że od października/listopada dolar powinien po 1,5-rocznej korekcie spadkowej wznowić aprecjację.

    Czyli mniej więcej od listopada (wyborów w USA?) na podstawie powyższych założeń można by oczekiwać początku następujących trendów: 1) umocnienie dolara, 2) umocnienia funta.

    Powyższe się raczej znosi, więc nie widzę tu powodów do oczekiwania jakichś dużych ruchów.

    Z analogii obecnej sytuacji do dewaluacji funta po wyjściu Wielkiej Brytanii z EMR we wrześniu 1992, wynika, że hossa na FTSE skończy się za 5 kwartałów.

    A tak na moje oko, to pomiędzy FTSE a USD/GBP nie widać żadnego związku.

  • bialek.wojciech

    @mwattt:
    "Zależnościami pomiędzy walutami i surowcami zajmujemy się obecnie w Zakładzie Teorii Systemów Złożonych IFJ PAN.
    Pół roku temu powstał artykuł dość trafnie przewidujący dołek na ropie i szczyt na walutach:
    przyrbwn.icm.edu.pl/APP/PDF/129/a129z5p07.pdf
    Aktualnie analizujemy multifraktalne korelacje w skali intra w okresie 2014-2016, roboczą hipotezą jest to, że umocnienie USD było czynnikiem powodującym spadki na ropie, a ta z kolei wpływała na indeks SP500. Szczegółowe wyniki wkrótce.

    Marcin Wątorek"

    Czy pojawiają się może jakieś nowe wnioski?

  • bialek.wojciech

    @sunday68:
    "A jak wygląda Pana wersja kilku ostatnich cykli 10-tygodniowych?"

    12 sierpnia pisałem tak:

    "Na S&P 500 wyraźnie zarysowane dołki cyklu 20-tygodniowego to 25 sierpnia 2015, 11 lutego 2016 oraz 27 czerwca 2016. To sugeruje 77-77 dni jako obecną długość cyklu 10-tygodniowego. Okładając tą liczbę dni od dołka z 27 czerwca dostajemy 11 września jako orientacyjny termin następnego dołka cyklu 10-tygodniowego.

    Ale ostatnie dołki cyklu 10-tygodniowego nie będące dołkami cyklu 20-tygodniowego nie były ostatnio wyraźnie zaznaczone, więc i obecnie faza spadkowa cyklu 10-tygodniowego nie musi być silna lub długa.

    Zresztą super-wsparcie na S&P 500 jest w strefie 2088-2130, więc na razie maksymalny potencjał spadkowy nie przekracza 5 proc.

    Osobiście sądzę, że ruch powrotny do tego wsparcia będący fazą spadkową cyklu 10-tygodniowego z oczekiwanym dołkiem w okolicach 11 września powinien być lustrzanym odbiciem brexitowej korekty 9-27 czerwca.

    Ta ostatnia hipoteza pasuje zresztą do poprzedniego założenia, że obecny ruch jest podobny do tego z października-grudnia 2014, z czego wynikało, że korekta jeśli nadejdzie będzie podobna do korekty z grudnia 2014."

    Wydaje mi się, że to nadal aktualne. Czyli w poniedziałek na Wall Street sesja podobna do drugiej po brexicie i dołek cyklu 10-tygodniowego zaliczony:

    stooq.pl/q/?s=^spx

    ?

  • bialek.wojciech

    @ewiggin:
    "Chyba czeka nas jeszcze dołek cyklu 40-tygodniowego?"

    Gdzieś tam w okolicach listopada.

    "Jakoś nikt o tym nie wspomina, a tymczasem całkiem możliwe, że ten dołek będzie znacznie niżej od styczniowego."

    Ja tego nie oczekuję, gdyż styczniowy dołek traktuje jako dołek cyklu Kitchina, po której słabość sprowadzająca główny indeks do nowych dołków nie powinna się zdarzyć.

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "A DX faktycznie delikatnie się na koniec obsunął."

    Dla mnie najciekawsze jest to, że rentowności obligacji wzrosły:

    stooq.pl/q/?s=10usy.b

    Może nieco paradoksalnie traktuję to jako pozytywny sygnał: krzywa rentowności robi się bardziej stroma, co oddala perspektywę jej - zapowiadającej recesję w gospodarce - inwersji. Czyli zapowiada się, że wszystko jest tak jak było w okresie minionego pokolenia: FED będzie musiał gonić podwyżkami rentowność obligacji, a bessa na rynku obligacji będzie podtrzymywać zainteresowanie rynkiem akcji.

    Swoją drogą wątpię we wrześniową podwyżkę - nie po takich ISM-ach jak te z sierpnia.




  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "A DX faktycznie delikatnie się na koniec obsunął."

    Dla mnie najciekawsze jest to, że rentowności obligacji wzrosły:

    stooq.pl/q/?s=10usy.b

    Może nieco paradoksalnie traktuję to jako pozytywny sygnał: krzywa rentowności robi się bardziej stroma, co oddala perspektywę jej - zapowiadającej recesję w gospodarce - inwersji. Czyli zapowiada się, że wszystko jest tak jak było w okresie minionego pokolenia: FED będzie musiał gonić podwyżkami rentowność obligacji, a bessa na rynku obligacji będzie podtrzymywać zainteresowanie rynkiem akcji.

    Swoją drogą wątpię we wrześniową podwyżkę - nie po takich ISM-ach jak te z sierpnia.




  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "A DX faktycznie delikatnie się na koniec obsunął."

    Dla mnie najciekawsze jest to, że rentowności obligacji wzrosły:

    stooq.pl/q/?s=10usy.b

    Może nieco paradoksalnie traktuję to jako pozytywny sygnał: krzywa rentowności robi się bardziej stroma, co oddala perspektywę jej - zapowiadającej recesję w gospodarce - inwersji. Czyli zapowiada się, że wszystko jest tak jak było w okresie minionego pokolenia: FED będzie musiał gonić podwyżkami rentowność obligacji, a bessa na rynku obligacji będzie podtrzymywać zainteresowanie rynkiem akcji.

    Swoją drogą wątpię we wrześniową podwyżkę - nie po takich ISM-ach jak te z sierpnia.




  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "A DX faktycznie delikatnie się na koniec obsunął."

    Dla mnie najciekawsze jest to, że rentowności obligacji wzrosły:

    stooq.pl/q/?s=10usy.b

    Może nieco paradoksalnie traktuję to jako pozytywny sygnał: krzywa rentowności robi się bardziej stroma, co oddala perspektywę jej - zapowiadającej recesję w gospodarce - inwersji. Czyli zapowiada się, że wszystko jest tak jak było w okresie minionego pokolenia: FED będzie musiał gonić podwyżkami rentowność obligacji, a bessa na rynku obligacji będzie podtrzymywać zainteresowanie rynkiem akcji.

    Swoją drogą wątpię we wrześniową podwyżkę - nie po takich ISM-ach jak te z sierpnia.




  • promagna2

    @guyfawkes13

    Twa wiedza jest unikalna. Podziwiam Cię. Jeśli mieszkasz już w Polsce i jesteś rezerwistą, będzie z Ciebie pozytek na pierwszej linii frontu. Polska i NATO szuka mięsa armatniego. Ja opisuję pewne fakty, które powoli pchają Europę i Azję do wojny. Czy wojna będzie na terytorium Polski tego nie wiem, ale Rosjanie już wycieli trochę lasu z ponad 2 lata temu w obwodzie Kaliningradzkim przy granicy polskiej, aby szybko sobie ich desant mógł wjechać po leśnej autostradzie.

  • podczaszy1

    Na ostatnim zjeżdzie KPCH prezydent Xi-Jinping powiedział: Zachód jest na krawędzi radykalnej zmiany. Widzimy jak unia europejska stopniowo upada, podobnie jak kończy się amerykańska gospodarka, nowy porządek świata dobiega końca.
    Przytaczam tą wypowiedż w kontekście toczonej dyskusji o ewentualnej wojnie.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Moja wiedza o wojsku nie jest unikalna. Zdanie ''Polska i NATO szuka mięsa armatniego'' wskazuje na jakiś rodzaj pacyfizmu i problemu w percepcji rzeczywistości, zwłaszcza problemu z podstawowym mechanizmem poznawczym ''swój-obcy''.
    Zachód, jaki by nie był, to jest nasz świat. Anglosasi jacy by nie byli, to nigdy nas nie najeżdżali, nie eksterminowali, nie okupowali.
    Każdy mężczyzna powinien umieć posługiwać się bronią i być odpowiedzialny za swoją rodzinę, Kraj i cywilizację.

  • guyfawkes13

    www.pogonowski.com/display_pl.php?textid=80

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    ''Na ostatnim zjeżdzie KPCH prezydent Xi-Jinping powiedział...''

    Czy aby na pewno Waszmość jesteś szlachcicem?
    Do czego to doszło, że szlachcic przytacza wypowiedzi z jakichś chamskich zgromadzeń. Dawniej to służba powtarzała, co zaszłyszała od państwa:))))

    Wspominał Waszmość kiedyś o pierdylionach Rotszyldów. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że cała ta kasa poszła na inwestycje do Chin. Nie mogłem potem tego znaleźć. Ale...
    Tak się składa, że w tym czasie na Zachodzie rozwinęły się te wszystkie derywaty. No bo jeżeli kasa poszła do Chin, to na Zachodzie jej nie było i trzeba było wymyślić jakiś teatr cieni , w którym niewielkie pieniądze przy pomocy dźwigni zarządzają tym całym bałaganem. Tak mi się to w każdym razie skojarzyło.
    Będąc w Anglii dziwiłem się z kolei, że rzeczy made in China są sprzedawane w dobrych sklepach i to za wysokie ceny. Spokojnie mogłyby być te rzeczy produkowane w Anglii. Że nie wystarczy zysk 50-cio procentowy, tylko 500 procentowy. Jestem człowiekiem małej wiary, więc nie wierzyłem, że cwani Angole tak się pozwalają strzyc żółtkom, którym kiedyś wzbraniali nawet wstępu do niektórych miejsc (Chińczykom i psom wstęp wzbroniony). Zwłaszcza że produkcja przemysłowa Anglii jest na poziomie z lat 70-tych. Czyli cofnięcie o pół wieku.
    Dlatego wcale mnie nie dziwi, że złoto szeroką rzeką płynie do Chin bez żadnych przeszkód, i różnymi kanałami, a Niemcy muszą się prosić o jakieś symboliczne ilości i to rozłożone na dekadę:))))
    Dlatego wszyscy, którzy spodziewają się w Azji nowego sprawiedliwego mesjasza, zawiodą się srodze, bo dostaną tyranię gorszą od innych.

  • promagna2

    @guyfawkes13

    A gdyby tak role mężczyzn i kobiet odwrócić to może nie byłoby wojen na świecie? hmm...Kobiety są również waleczne :) szczególnie gdy chodzi o alimenty.

    Angole i żabojady palcem nie kiwnęli, gdy wybuchła wojna w 1939r., a gdy wybuchło powstanie warszawskie to rosyjskie wojsko stało pod Warszawą i czekali na rozkazy Stalina. Szczerze? Historia pokazuje, że trzeba dbać o własne interesy i nie patrzeć na kogoś. Owszem sojusze są po to, aby był mocny sygnał, aby silniejszy zastanowił się nad swoją siłą w dyplomacji.

    Nawet jeśli USA gromadzi w Polsce i w krajach nadbałtyckich ciężki sprzęt to nie po to, aby chronić te kraje, tylko po to, aby utrzymać wpływ hegemona militarnego na świecie. Nie ma czegoś takiego, jak solidarność wobec Polski, czy innych krajów. To jest bujda na resorach, ktorą kupują naiwni. Zapomnij o tym. To jest polityka imperialna i interes w sprzedaży technologii wojskowej krajom, które nie są w stanie sami jej wyprodukować. A przy pierwszej lepszej okazji USA pozbędzie się nadmiaru sprzętu i amunicji napędzając tym samym spiralę kredytową w poszczególnych krajach w produkcji i zakupie broni.

    Statystycznie wojny przeżywają ci, którzy nie pchają się pod nóż, czy kulkę. Historia również pokazuje, że można być obywatelem świata. Ojczyzna jest tam, gdzie człowiekowi nie dzieje się krzywda, masz pracę. Nie pada deszcz na głowę i można coś zjeść. Emigranci polscy w Wielkiej Brytanii to potwierdzają. Polska etam. Na wyspach to jest wypas, praca, dobre zarobki, kultura, możliwości rozwoju. Myślisz, że ktoś z młodzieży współczesnej w Polsce żywo interesuje się bohaterskimi czynami Inki, czy powstańców Warszawy? Zapomnij. Taki jest świat i taki będzie. To cywilizacja wojen, gdzie ludzi podjudza się do walki za ojczyznę. Gdy wojna trwa ludzie płacą najwyższą cenę. A gdy jest pokój to ci sami obywatele niosą daninę swojej pracy do fiskusa w utrzymaniu obronności kraju. Więc jaki w tym sens być patriotą? Na każdym etapie pokoju, czy wojny obywatel jest ciemiężony i ponosi koszty utrzymania swojego status quo do którego jest przyzwyczajony. To wcale nie jest tożsame z poczuciem bycia wolnym człowiekiem w wolnym państwie. Nie ma żadnego wytłumaczenia dla zachowań polityków, którzy szafują ludzkimi istnieniami i ich pracą.

    Nie powinieneś nikogo pouczać , jak ma się zachować mężczyzna wobec swojej rodziny, a szczególnie wobec kraju w którym mieszka. Powiedz to polskim emigrantom to Cię wyśmieją i będą palcem pokazywać. Ludzi dzieli tylko język, religia i poglądy historyczne wyuczone przez państwo na lekcjach historii.

    Miłego weekendu guy :)

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Dziwię się, że tego rodzaju poglądy łączysz z teorią Elliotta. Jak może być jakiś wzorek na manipulowanym rynku?:))))

    Mylisz się co do powszechności abnegacji, którą opisujesz. A tam, gdzie się nie mylisz, masz wybór. Szlachta , czyli warstwa ludzi pełnych i odpowiedzialnych , zawsze stanowiła mały procent populacji. U nas i tak najwięcej. Większości wystarczy ''coś wypić i coś zjeść, trochę pospać na boku czy na wznak...''
    Być Polakiem nie jest takie lekkie łatwe i przyjemne.
    Borykasz się z rozmaitymi ideologiami, które tworzą Twój matrix, dlatego błądzisz. Ale właśnie po to te matrixy ideologiczne są budowane, żeby zrobić z ludzi niewolników, dla tej eksploatacji, którą wybiórczo opisujesz.
    Taki np. Braun nie może zrozumieć, jak można robić powstanie, kiedy nie ma szans i dopatruje się różnych spisków. Spiski oczywiście są, ale fundamentalna jest godność i wolność, których współcześni matrixowi niewolnicy w ogóle nie rozumieją. A dawni Polacy rozumieli i wolnością żyli. Prawdziwą wolnością, większą od życia. Nie marną dzisiejszą imitacją, która jest zasłoną niewolnictwa. Postaraj się zrozumieć te okruchy, które pozostały, ale masz rację w tym, że nie każdy do tego może dorosnąć, nie wszystkie umysły są ''poczciwe''.
    www.youtube.com/watch?v=nsAmg60_-rQ

  • promagna2

    guyfawkes13

    Wiele można pogodzić, ale nie ze wszystkim można się zgodzić. Z wojnami jest jak giełdą. Jeśli nie ustawisz stoplossa to giniesz, a gdy go ustawisz to i tak nie masz perspektywy na wygraną. Natomiast, gdy nie wchodzisz na giełdę, gdy nie inwestujesz w wartość firmy z chciwości to kapitał, który posiadasz wydatkujesz na inne dobra z pożytkiem dla rodziny. Mam nadzieję, ze zrozumiałeś.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Toteż my wojny nie wszczynamy. Wojny światowe nie zależą od nas. I nic na to nie poradzimy, że ktoś potężny wyznaczy sobie na naszym podwórku swój Lebensraum.
    Sed contra si vis pacem para bellum.
    Na razie idę zająć się ogrodem, skosić trawę you know, przewiązać pomidory:)))

    ''W dzień końca świata
    Pszczoła krąży nad kwiatem nasturcji,
    Rybak naprawia błyszczącą sieć.
    Skaczą w morzu wesołe delfiny,
    Młode wróble czepiają się rynny
    I wąż ma złotą skórę, jak powinien mieć.
    W dzień końca świata
    Kobiety idą polem pod parasolkami,
    Pijak zasypia na brzegu trawnika,
    Nawołują na ulicy sprzedawcy warzywa
    I łódka z żółtym żaglem do wyspy podpływa,
    Dźwięk skrzypiec w powietrzu trwa
    I noc gwiaździstą odmyka.

    A którzy czekali błyskawic i gromów,
    Są zawiedzeni.
    A którzy czekali znaków i archanielskich trąb,
    Nie wierzą, że staje się już.
    Dopóki słońce i księżyc są w górze,
    Dopóki trzmiel nawiedza różę,
    Dopóki dzieci różowe się rodzą,
    Nikt nie wierzy, że staje się już.

    Tylko siwy staruszek, który byłby prorokiem,
    Ale nie jest prorokiem, bo ma inne zajęcie,
    Powiada przewiązując pomidory:
    Innego końca świata nie będzie,
    Innego końca świata nie będzie

  • promagna2

    guyfawkes13

    Na razie idę zająć się ogrodem, skosić trawę you know, przewiązać pomidory:)))

    cyt.Na każdym etapie pokoju, czy wojny obywatel jest ciemiężony i ponosi koszty utrzymania swojego status quo do którego jest przyzwyczajony. To wcale nie jest tożsame z poczuciem bycia wolnym człowiekiem w wolnym państwie.

    Ah te przyzwyczajenia. Za pokój się płaci

  • karnakufo

    Wg mnie wykres odbije od linii wsparcia:
    www.bankfotek.pl/view/2021467

  • red.007

    @karnakufo
    Oczywiście,że się odbije choć trudno powiedzieć czy już jutro.
    Na tym etapie nie ma opcji zejścia poniżej dołka pobrexitowego .
    Na drugim wykresie mamy kolor zielony i tego się trzymajmy :)))))

  • red.007

    Jutro na pewno nie odbije. :))))

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "I nic na to nie poradzimy, że ktoś potężny wyznaczy sobie na naszym podwórku swój Lebensraum."

    To się nawet słało modne:

    https://www.google.pl/search?espv=2&rlz=1C1AFAB_enPL452PL452&biw=1280&bih=619&tbm=isch&sa=1&q=%22occupy+poland%22&oq=%22occupy+poland%22&gs_l=img.3..0j0i30k1.305687.306767.0.306981.2.2.0.0.0.0.119.189.1j1.2.0....0...1c.1.64.img..0.2.187.x7XV7LXf4pA

  • bialek.wojciech

    A tak w ogóle to dajcie Panowie spokój z tą wojną. Wojną straszy Kreml, bo Putin wie, że w ramach cyklu pokoleniowego jest tam gdzie ZSRR w 1983 roku, więc ich ktoś nie uratuje, to się znowu rozkraczą.

  • guyfawkes13

    @WB

    ''To się nawet słało modne''
    To jednak Braun nie całkiem się myli?:)))

    ''A tak w ogóle to dajcie Panowie spokój z tą wojną. Wojną straszy Kreml, bo Putin wie, że w ramach cyklu pokoleniowego jest tam gdzie ZSRR w 1983 roku, więc ich ktoś nie uratuje, to się znowu rozkraczą.''
    Ale tym razem na amen. Kreml nie ma innych możliwości niż wojna. Od jakichś 5 wieków zresztą.

    ''Swoją drogą wątpię we wrześniową podwyżkę - nie po takich ISM-ach jak te z sierpnia.''
    Ja tego oczywiście nie wiem. Nie mam znajomości w kręgach czarodziejskich, nawet w odróżnieniu od moich dzieci, nie chodziłem do Hogwarthu. Ale nie sądzę, żeby ISM-y mogły być lepsze w najbliższych paru latach. Jak nie teraz, to kiedy '' gonić podwyżkami rentowność obligacji''? Może tak nie być, ale trudno uniknąć takiego pytania, co samo w sobie może być warte kilkaset pipsów.

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    ''Na tym etapie nie ma opcji zejścia poniżej dołka pobrexitowego .''

    Jak pięknie powiedziane: na tym etapie:)))
    Chciałoby się powiedzieć: błogosławieni czystego serca:)))))))
    A Ty my Friend myślisz, że ile musi trwać przeładowanie furmanek dobroczynnych funduszy od ''bożej roboty''? Przecież byli zaskoczeni Brexitem, więc jakiś czas musiało zabrać dostosowanie porfeli, tak czy nie? Tak nawet napisałem chyba w dzień Brexitu, że będzie konsolidacja i dopiero później właściwy ruch.

  • guyfawkes13

    @WB

    ''Kreml nie ma innych możliwości niż wojna. Od jakichś 5 wieków zresztą.''

    Każdy dobry fart kiedyś się kończy, drzewa nie rosną do nieba.

  • red.007

    @guyfawkes13

    O mój Friend
    To się uśmiałem.
    Pan Wojciech dał zielone światło,czyli WIG nie ma innego wyjścia. :))))

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    ''Pan Wojciech dał zielone światło,czyli WIG nie ma innego wyjścia. :)))''
    No nieee wiem...
    Na niebie i ziemi są rzeczy o których nie śniło się filozofom:))

  • red.007

    @guyfawkes13
    Tak już na poważniej,o wszystkim zadecyduje zagraniczny kapitał.Dopóki jest moda na
    EM może wszystko się wydarzyć.Jak Fed zacznie podwyżki kapitał pewnie odpłynie.
    Sami Giełdy nie rozbujamy.

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Daj spokój już tej zabawie żołnierzykami. Posłuchaj Promagny. Szlachta i Sarmacja są passe.
    Lepiej wróćmy do DX i jenota. Pan Wojtek wskazuje, że jeszcze trochę się pomęczymy.

  • guyfawkes13

    @Carrie

    ''Szlachta i Sarmacja są passe. ''

    Więc ja też jestem passe:)))
    Lepiej z niektórymi stracić niż z innymi zyskać:))))
    Nie wiem czemu miłośnicy jaszczurek i robaków nie znają zasady względności. Bolesław Chrobry jest bardziej realny niż setki ludzięt, których się mija na ulicy. Życie się zmienia, ale się nie kończy. To też jest kwestia osobowości. Jedni ludzie mają poczucie tożsamości, a innym wszystko jedno, kto i czym im do głowy na....:)))

    A wracając do jenota, to jeszcze się nad tym nie zastanawiałem, oddając się sielskim zajęciom. Zresztą wczoraj już dokonałem wyboru obstawiając zakład. Najpierw powinny rypsnąć giełdy azjatyckie, chyba? Mam krótkie kontrakty na HSI i Nikkei.


  • guyfawkes13

    @Carrie

    Przeglądam teraz kalendarz. Do połowy tygodnia różne dane z Chin i Japonii. Wiesz że w czwartek i piątek Chinole mają święto? Festiwal jesienny.

    ''Już jesień jest niestety,
    deszcz chlupie chlup, chlup, chlup,
    spadają z drzew kotlety,
    a wszystkie do mych stóp,
    tłuszcz pryska mi na rzęsy,
    sztukamięs pędzi wiatr,
    wieprzowy wschodzi księżyc,
    Zbaraniał cały świat.
    Zbaraniał cały świat.''

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Wg mnie Nikkei pojedzie z jenotem w tym samym kierunku :-P

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Ale na razie pan Kuroda jeszcze nikkeja za bardzo do tego nie zachęcił, podczas gdy zaległości wobec DJ-a wypadałoby nadrobić, nespa?

  • guyfawkes13

    Czy to nie jest falling star i false break w jednym?
    fxpro.ctrader.com/c/Vyj0n

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    " Więc ja też jestem passe:))) "
    pl.m.wikipedia.org/wiki/Sarmaci
    Jesteś pastuchem?

    Pan Kuroda kupuje wszystko co się da. Tylko, że nie jest głupi. Przy najbliższym Flash crash podłoży miskę i zbierze wszystko co będzie spadać. Myślisz, że będzie kupować ryż? ;-)

  • guyfawkes13

    @Carrie

    ''Jesteś pastuchem? ''
    Jestem:)) Why not? Jeżeli jestem tego godny.
    www.bankfotek.pl/view/2021505

    Mam właśnie nadzieje, że pan Kuroda podłoży tą miskę, wtedy mu sprzedam:))

  • guyfawkes13

    Co Ty z tym ryżem? On stoi po tej samej cenie. Walczy o kreskę
    invst.ly/2edwg

  • guyfawkes13

    @Carrie

    invst.ly/2edxf
    invst.ly/2edxl
    Nie mam tego. Wtedy nie sprzedałem, a potem zapomniałem.

  • guyfawkes13

    Wydaje mi się, że zaczęliśmy falę C
    fxpro.ctrader.com/c/PJj0n

  • guyfawkes13

    To jest świetny wykres.
    invst.ly/2edzx

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Ściema. Miałeś kupować Bovespe. ;-)
    Alzheimera masz? :-P

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Powiedziałem, że się zastanowię, znajdź sobie koment, jak nie wierzysz. Ale już miałem za dużo w anty Lali. Nie kupilem ani wtedy, ani teraz. Byłem skoncentrowany na jenocie, a teraz jeszcze na innych indeksach.

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Ty się na tą Lalę napaliłeś jak szczerbaty na suchary ;-)
    Aż Ci pamięć wsiadła :-P
    Ogarnij się, bo zbankrutujesz na demo :-D

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    stooq.pl/q/?s=nk.f&c=1y&t=b&a=lg&b=1
    Wybicie 17400 powinno być sygnałem do ruchu w górę

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Może i będzie... sygnałem. Nie jestem pewien...
    Zapytaj wyroczni:))
    www.youtube.com/watch?v=tMF2iyoCAh8

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Tzn. miałem na myśli, że nie wydaje mi się to obecnie prawdopodobne.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Jest dokładnie odwrotnie niż myślisz:
    www.polska-azja.pl/m-lubina-zdazyc-przed-iii-wojna-swiatowa/

  • guyfawkes13

    @WB

    Kolejnych przesłanek dotyczących nadchodzącej recesji dostarczają oczekiwania co do rosyjskich budżetów.
    reporters.pl/2159/rosja-na-finansowym-dnie-dochody-budzetu-najnizsze-od-20-lat-a-jesli-cena-ropy-spadnie-to/

  • podczaszy1

    @ Guyfawkes 13
    "z jakiś chamskich zgromadzeń"
    Przytaczasz Waść Bartosiaka, Lubinę a chyba nie czytasz tego co piszą. Chiny tak na prawdę nigdy ""na serio' nie były i nie są komunistyczne. Nazwy czasami wprowadzają w błąd. Co Waść myślisz ,że komunizm stworzył największą gospodarkę świata .

  • promagna2

    @guyfawkes13

    Jest dokładnie odwrotnie niż myślisz:
    www.polska-azja.pl/m-lubina-zdazyc-przed-iii-wojna-swiatowa/


    Wojny zbrojnej pomiędzy USA i Chinami to raczej nie będzie, ale wojna handlowa i o wpływy polityczne owszem. Jakiś czas temu była wojna handlowa, gdy juan był usztywniony do dolara, co powodowało przyrost rezerw walutowych Chin.

    Byłeś chyba w wojsku USA, że tak świetnie orientujesz się w ich strukturach. Mnie taka wiedza do szczęścia i dla własnego dobrego samopoczucia nie jest potrzebna.

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    " Tzn. miałem na myśli, że nie wydaje mi się to obecnie prawdopodobne."
    Czyli jenot w dół wg tej logiki?

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Ja czasami Waści piszę trochę prowokująco, nie obrażaj się Waść, nie rozlewać Waść wina.
    Bartosiak i Lubina oswajają nas z Chinami i z koniecznością współpracy z tym wschodzącym imperium na zasadzie realizmu politycznego. Chiny mają potężny fundament cywilizacyjny, a komunizm to tylko styczna z nim warstwa powierzchowna, ale jest. Tam jest bardzo specyficzny mix. Władza jest poza kontrolą, a nomenklatura komunistyczna to klasa posiadająca. Skądś to znamy? Tam jest baaardzo długa historia korupcyjnej biurokracji.
    Największą światową gospodarkę nie stworzył komunizm, tylko kapitał(...). Komunizm przez zniszczenie rdzennych elit wyrównał tylko grunt pod ten kapitał. Też jak wszędzie. I ktoś musiał otworzyć rynki Zachodu na ten chłam sprzedawany za wielokrotność wartości(...). I to za dużą ceną, jaką jest deindustrializacja Zachodu, z wszystkimi konsekwencjami, długiem i w końcu upadkiem. Kto miał takie możliwości i interes?
    Ja nie jestem za czy przeciw. Jestem za tym, żeby nie łykać propagandy (jakiejkolwiek), jak gęś owies.
    No i to złoto... Po wojnie Ameryka miała chyba ponad 20 tysięcy ton, co umożliwiło jej hegemonię (Bretton Woods itd.). Ile ma teraz? Czy w ogóle ma, bo Paul Craig Roberts powiedział, że nie ma:)))
    Renesans chińskiego smoka przewidział zresztą nasz poeta, w satyrycznym utworze:))))
    ''Już w podziemiach synagog wszystko złoto leży.
    Amunicje przenoszą czarni przemytnicy.
    Naradzają się szeptem berlińscy bankierzy,
    Dzwoni tajny telefon z warszawskiej bożnicy.

    W Londynie, w wielkiej loży, już postanowiono...
    Siedem pieczęci kładą masoni pod dekret.
    Nad skrwawionym Talmudem żółte świece płoną,
    W płachtę zwinęli szczątki i przysięgli sekret.

    I zaraz Żydzi w Kremlu dostali depesze!
    I skoczyła iskrówka! Zawrzały redakcje!
    Paryski Rotszyld ręce zaciera w uciesze:
    W Amsterdamie i Rzymie wykupiono akcje.

    Smok olbrzymi od morza do morza się wije,
    nocą go widza w ogniu najśmielsi lotnicy,
    Ciemny łopocze w miastach i na trwogę bije,
    Sygnał strzelił rakietę znad pruskiej granicy.''
    Itd.

  • guyfawkes13

    @Carrie

    ''Czyli jenot w dół wg tej logiki?''

    Nie wydaje mi się. Nikkej jest czasem powyżej a czasem poniżej jenota.

    invst.ly/2egi3

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Wydaje mi się, że to będzie preludium.
    forsal.pl/artykuly/974885,stratfor-jedyna-szansa-na-zatrzymanie-korei-jest-militarna-interwencja.html

  • carrie-anne.moss

    @WB
    A czy sądzi Pan, że EURUSD zahaczy jeszcze raz o 1.145, zanim ruszy w dół?

  • podczaszy1

    @guyfawkes 13
    "Największą gospodarkę świata nie stworzył komunizm tylko kapitał"
    No właśnie. Chiny mają kapitalistyczną gospodarkę. Ich potęgę stworzył nie tylko kapitał ale także chęć bycia najlepszym w tym co się robi, a więc dążenie do doskonałości poparte ciężką pracą.

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Nikkei jest chyba sporo przewartościowana w stosunku do jenota w dłuższej perspektywie?
    invst.ly/2egim

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Fundamenty nie mają znaczenia, bo Kuroda włączy 6 bieg w swojej drukarce.

  • podczaszy1

    Kiedy przebicie dołka z czerwca 2016 roku na Wig-u 20 ?To tylko kwestia czasu i to nie długiego?

  • promagna2

    @guyfawkes13

    Filtr antyspamowy blokuje mój komentarz. Może gospodarz coś z tym zrobi, bo żadnych brzydkich wyrazów nie używam

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Może używasz jakichś sformułowań typu: zamach, brudna bomba, pas shahida?:)))))
    Chyba musisz się przelogować

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Może DJ zatrzyma się jutro na krawędzi klina (18000) i tak na razie zostanie? Będzie jakiś czas błądził w chmurze, a inne indeksy będą robić swoje? Przez tydzień?
    Mam na myśli, że do wygaśnięcia moich opcji you know:)))))))

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Może by kupić WIG20 na 1720 na kilka dni, kto wie?

  • promagna2

    @guyfawkes13

    ds.iris.edu/seismon/eventlist/index.phtml
    wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Korea-Polnocna-spi-na-6-bln-dol-Ogromne-bogactwa-tylko-przedluza-trwanie-rezimu,wid,17000099,wiadomosc.html?ticaid=117b61

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Wiem, ale wszędzie coś jest pod spodem, nawet w Afganistanie:)))
    Korea Południowa kiedyś będzie potęgą, jak przyłączy 25 mln siły roboczej z dobrodziejstwem inwentarza.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Sorry, że wpiasło mi się @Podczaszy.

  • guyfawkes13

    Myślę, że indeksy jutro rypsną, i zatrzymają się korekcyjnie do FOMC.

  • promagna2

    @guyfawkes13

    Zobacz na jakiej głębokości została zdetonowana 5 głowiczka.

  • guyfawkes13

    @Carrie

    DX był na krawędzi i się wyratował, ale jego sytuacja dalej jest problematyczna, bo zatrzymał się na chmurze. Musi dalej iść do góry i to nie mało, żeby przestał być chorym indeksem forexu.:)))
    Jak je lubię takie sytuacje w tym najwspanialszym ze światów:)))
    www.youtube.com/watch?v=IoW3Cfz8gVc

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Jakie to ma znaczenie Twoim zdaniem?

  • promagna2

    @guyfawkes13

    Poważne. Moim zdaniem to nie były detonacje jądrowe, ale spalinowo powietrzne

  • promagna2

    errata paliwowo powietrzne

    pl.wikipedia.org/wiki/Bomba_paliwowo-powietrzna

  • guyfawkes13

    @Promagna

    To znaczy co? Że udawają? Czy wiercą do tych metali?

  • promagna2

    @guyfawkes13

    To małe terytorium i zaśmiecanie swojego gruntu do 1km pod ziemią nie wchodzi w grę. Możliwe, że rozpulchniają ziemię pod przyszłe wydobycie surowców

  • guyfawkes13

    @Promagna

    ''...rozpulchniają ziemię pod przyszłe wydobycie surowców''

    :))))))))))))))))))))
    Widzę, że na górnictwie znasz się podobnie jak na wojsku my Friend.
    Już prędzej ''rozpulchniają'' pod uprawę dobrej trawy na zupę:)))

  • promagna2

    @guyfawkes13

    Dlaczego sądzisz, że nie znam się na górnictwie? Wojsko to nie mój konik. Obydwie Korei`e stoją na skałach metamorficznych (łupkach) i aby się się dostać do pokładów surowcowych trzeba rozdrobnić materiał skalny małym kosztem. W kamieniołomach również używają materiałów wybuchowych.

    Dziś śmiejesz się. a za parę lat okaże się, że Korea to potęga surowcowa

  • podczaszy1

    @guyfawkes 13
    "Może by kupić wig -20 na 1720 na kilka dni kto wie?
    Przyznam szczerze że też myślę o tym poziomie. Ale tak jak zaznaczyłeś kto wie ?
    Sam wiesz,że grać przeciwko głównemu kierunkowi to szukanie kłopotów.

  • podczaszy1

    @promagna 2
    Ja się spotkałem z twierdzeniami,że potęgą surowcową tj. Polska.

  • promagna2

    @podczaszy1

    A ja słyszałem, że Polska to kamieni kupa

  • podczaszy1

    @promagna 2
    III RP to być może ale nie Polska.

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    DJ to nie mój klimat ;-)
    Niech Ci będzie 17900 :-)

    Bardziej interesuje mnie to co p. Wojtek napisał o SP500. W sumie to jeszcze z rozpędu może z 10-20 pkt zrobić do dołu.

  • guyfawkes13

    @Carrie

    ''DJ to nie mój klimat ;-) ''
    To jest prawie to samo.
    fxpro.ctrader.com/c/Bxj0n

  • guyfawkes13

    @Promagna

    ''Dziś śmiejesz się. a za parę lat okaże się, że Korea to potęga surowcowa''

    Nie okaże się, jeśli dalej będzie odgrywała swoją rolę jako satelita Chin do prowokowania Ameryki. Dopiero kiedy zostanie przejęta przez Koreę Płudniową, sprawa tych wykopalisk nabierze znaczenia.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    ''...potęgą surowcową tj. Polska''

    To prawda.

  • promagna2

    @guyfawkes13

    Nie mam wiedzy Bartosiaka na temat Korei :) więc nie wypowiem się w tym temacie.

    @Podczaszy

    Jeśli będziemy trzymać ścisłej definicji państwa polskiego to Polska tym właśnie jest. Naromiast III RP to etap dziejowy państwa polskiego i oznacza system ustrojowy czego efektem jest np. treść konstytucji, .

  • promagna2

    No i klasyka z najwyższej półki

    esanok.pl/2014/minister-sienkiewicz-polskie-panstwo-istnieje-tylko-teoretycznie-czyli-ch-dupa-i-kamieni-kupa.html

  • podczaszy1

    @promagna 2
    Polska to jest pewna idea. Polskę ma się w sercu. To wypowiedż prof. Marka Chodakiewicza.

  • promagna2

    OK

  • red.007

    @guyfawkes13
    guyfawkes13
    2016/09/11 17:53:46
    @Podczaszy

    Może by kupić WIG20 na 1720 na kilka dni, kto wie?

    Mój Friend czyli również bierzesz pod uwagę nie przekroczenie dołka z lipca.
    RGR oznacza zmianę trendu i albo się w to wierzy albo nie.
    Ja w to wierzę,problemem pozostaje zasięg spadku prawego ramienia,no ale mamy na uwadze powyższe.
    stooq.pl/q/?s=wig20&c=3m&t=l&a=lg&b=1

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    A ewentualny powrót?
    Zresztą ta formacja to może nie jest RGR, tylko KKK (Ku Klux Klan)?:)))

  • red.007

    @guyfawkes13
    Można widzieć i KKK,tylko nie wiem czy to formacja kontynuacji,czy zmiany trendu.:)))

  • promagna2

    @wybory w USA

    Czy ktoś tutaj jest o specjalności otorynolaryngologiem. Z filmu wynika, że to jakiś zielonkawy przedmiot. Może kawałek szczęki, a może skamieniała flegma zielonego reptiliana? Jeśli mam być szczery do bólu to prezydent USA powinien być zdrowy na ciele i umyśle, aby mógł wydawać rozkazy bez flegmy amerykańskiej.

    m.youtube.com/watch?v=zsGUSdhHIt8

  • karnakufo

    Jak typujecie jutrzejszą reakcję na rating ?
    Była pozytywna niespodzianka, bo rynek piątkowymi spadkami obstawiał obniżenie, czyli powinno być do góry.:)

  • red.007

    @karnakufo
    Niby oczywiste,chociaż z pewnym niedosytem(brak aktualizacji,to niby co oznacza,że mogą teraz aktualizować przed następnym kalendarzowym terminem czyli kiedy się im spodoba,bo i takie głosy w internecie się przewijają?)
    Myślę,że bardziej jakieś boczniaki i bardziej wyrazisty ruch po Fed.
    Może jakieś 1-2 grosze w dół na dolarze,bo realizacja zysków pewnie nastąpi.
    Co do Giełdy założenia parę postów wyżej.

  • guyfawkes13

    @Promagna

    Proteza jej się odkleiła od kaszlu. Nic wielkiego.
    i.ytimg.com/vi/YSVfTkKxaQE/maxresdefault.jpg

  • promagna2

    @guyfawkes13

    Wszystko jest możliwe
    i.sli.mg/Rd6dDn.jpg

  • jureke.30

    Nowy ,,Raport Tygodniowy" ! - WIG 20 przy bardzo ważnym wsparciu (str.5) - hossa na indeksie WIG 20 bardzo blisko !

    analizy-rynkowe.pl/wp-content/uploads/2016/09/RAPORT-TYGODNIOWY-12-09-2016.pdf

  • red.007

    @karnakufo
    Napisałem,że bardziej wyrazisty ruch po Fed.
    Zakładamy scenariusz braku podwyżek a powodem niech będzie opinia p.Wojciecha:
    "Swoją drogą wątpię we wrześniową podwyżkę - nie po takich ISM-ach jak te z sierpnia."
    Może być tak,że prawdziwego powera na rynkach zobaczymy po ISM-ach za wrzesień.
    Z prognozowanych 55 spadł w sierpniu na 51,4.Nie sądzę aby wrócił do 55 a wystarczy,że tendencja się utrzyma i jeszcze trochę spadnie.Jeśli będzie 4X,XX czyli czwórka z przodu giełdy mocno w górę ,dolar mocno w dół i tak może wyglądać październik.
    Oczywiście oficjele z Fed nadal będą manipulować.

  • podczaszy1

    Pewną podpowiedzią dla Nas jest wysoki wskażnik optymizmu/INI ponad 50 %/.

  • podczaszy1

    Coraz większe prawdopodobieństwo,że ostatnie wybicie na Dax-ie to była pułapka.

  • podczaszy1

    @guyfawkes 13
    No to Waszmość mamy te poziomy.

  • podczaszy1

    Z proporcji wynika,że tu może być odbicie ale jakie.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Zaczęła się bessa. Spadki z lukami.
    Ja na razie myślę o zamknięciu krótkich. DJ jest na kresce a SP jeszcze nie. To może się dzis nie zatrzymać. Poczekałbym raczej do otwarcia Ameryki. Myślałem o 1720 na zielonych kropkach, ale być może będzie to na zielonej kresce (1700).
    Ale Waszmość wiesz sam jak to jest z łapaniem spadających noży - kozacka zabawa. Tu jest chyba za mało miejsca na odbicie (luka).
    fxpro.ctrader.com/c/0Bj0n
    fxpro.ctrader.com/c/pBj0n
    fxpro.ctrader.com/c/PBj0n

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Trochę poprawiłem. To by mogło grać i kolidować ... na jutro. Chyba że dziś dostaniemy 1700... Pożyjemy, zobaczymy.
    fxpro.ctrader.com/c/Tkj0n

  • ikti

    Długoterminowy wykres sWIG80 nie wygląda zachęcająco.

    risktracker.blogspot.com/2016/09/swig80.html

  • guyfawkes13

    invst.ly/2ek2b
    invst.ly/2ek2j

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    No i zasadniczo mamy ten foremny[sic!] trójkąt, pomijając już formację Ku Klux Klan.
    fxpro.ctrader.com/c/sHj0n

  • guyfawkes13

    www.youtube.com/watch?v=aEiev64iCOc

  • red.007

    No i jak tu nie szanować p.Wojciecha.
    Wpis bialek.wojciech
    2016/09/10 08:44:51
    Idzie jak po sznurku i odbicie idzie tylko jeszcze go nie widać.
    stooq.pl/q/?s=es.f&c=5m&t=l&a=ln&b=1

  • red.007

    A może na tym idzie
    stooq.pl/q/?s=es.f&c=1d&t=l&a=ln&b=1

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    ''No i jak tu nie szanować p.Wojciecha''
    A miałeś jakieś wątpliwości my Friend?:)))
    W fenomenie pana Wojtka ważne jest co innego, nie gra krótkoterminowa, z tym różnie bywa.

  • red.007

    @guyfawkes13
    Ależ skąd,prędzej względem siebie będę miał wątpliwości niż względem p.Wojciecha i Ciebie mój Friend. :)))))))

  • guyfawkes13

    @Double

    A powiedz mi my Friend, czy mówi Ci coś ksywa @Husky?:))

  • podczaszy1

    @guyfawkes 13
    To ciekawe bo ja też miałem narysowany ten trójkąt rozszerzający. Chyba nadajemy na tych samych falach.

  • red.007


    @guyfawkes13
    Po za psem nic mi nie przychodzi do głowy.
    Rozwiń temat,bo nie kumam.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Nooo mnie się go wcześniej nie chciało narysować, a on wyraźnie potwierdzał, że trzeba było otworzyć krótkie na zielonej luce...:))

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    Nic takiego, pod tą ksywą funkcjonuje pewien chłopak podobnie uprzejmy jak Ty, na nocniku24.ru z uchem w środku i usiłuje tam zahować polski honor. A te s...syny, pomiot bolszewicki mają go za listek figowy. Zadedykuję mu wiersz.

    ''Najpiękniejsza jest Nike w momencie
    kiedy się waha
    prawa ręka piękna jak rozkaz
    opiera się o powietrze
    ale skrzydła drżą

    widzi bowiem
    samotnego młodzieńca
    idzie długą koleiną
    wojennego wozu
    szarą drogą w szarym krajobrazie
    skał i rzadkich krzewów jałowca

    ów młodzieniec niedługo zginie
    właśnie szala z jego losem
    gwałtownie opada
    ku ziemi

    Nike ma ogromną ochotę
    podejść
    pocałować go w czoło

    ale boi się
    że on który nie zaznał
    słodyczy pieszczot
    poznawszy ją
    mógłby uciekać jak inni
    w czasie tej bitwy
    więc Nike waha się
    i w końcu postanawia
    pozostać w pozycji
    której nauczyli ją rzeźbiarze
    wstydząc się bardzo tej chwili wzruszenia

    rozumie dobrze
    że jutro o świcie
    muszą znaleźć tego chłopca
    z otwartą piersią
    zamkniętymi oczyma
    i cierpkim obolem ojczyzny
    pod drętwym językiem ''

  • guyfawkes13

    Zachować przez ''ch''

  • red.007

    @guyfawkes13
    ok

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    I dla Ciebie też jest ten wiersz my Friend:))

  • red.007

    @guyfawkes13
    Dziękuję.:))
    Do jutra znikam.

  • guyfawkes13

    @Double o 7

    Pomyślnych łowów.

  • karnakufo

    Spieszmy się z braniem eLeki - tak szybko drożeją.
    A poza tym:
    (1720+1700)/2=1710
    Odbili godząc obie strony.:)

  • bialek.wojciech

    @carrie-anne.moss:
    "A czy sądzi Pan, że EURUSD zahaczy jeszcze raz o 1.145, zanim ruszy w dół?"

    Nie potrafię tego oczywiście wykluczyć, ale projekcja uzyskana przez synchronizację kuznetsowych dołków EUR/USD z 13 marca 2015, 6 sierpnia 1997 i 10 sierpnia 1981 już od miesiąca silnie spada zmierzając w stronę parytetu. Ale podobna projekcja dla USD/JPY zaczyna rosnąc dopiero za 1,5-2 miesiące. No i nie do końca wiadomo jak wybory będą przebiegać i jaki ich przebieg będzie miał wpływ na dolara.

  • bialek.wojciech

    @red.007:
    "Idzie jak po sznurku i odbicie idzie tylko jeszcze go nie widać.
    stooq.pl/q/?s=es.f&c=5m&t=l&a=ln&b=1"

    Zobaczymy.

    Sprawdziłem, kiedy ostatnio S&P 500 tracił w 2 sesje ponad 2,6 proc. a rentowność 10-late w te dwie sesje rosła o ponad 13 pb (czyli tak jak w czwartek-piątek). Od początku hossy zdarzyło się coś takiego tylko raz 20 czerwca 2013. Dołek S&P 500 był 2 sesje później.

    Chociaż tak na oko, to i rentowność 10-latek i S&P 500 wyglądają raczej tak jak wiosną 2012:

    stooq.pl/q/?s=^spx

    ... i latem 2012:

    stooq.pl/q/?s=10usy.b&c=10y&t=c&a=lg&b=1

  • carrie-anne.moss

    @WB
    Wspominał Pan kiedyś, że różne waluty mają wzajemnie przesunięte cykle. Przykładowo EUR miało być walutą, która zaliczy dołek w stosunku do dolara jako ostatnia. Czy mógłby Pan ten temat rozwinąć? Może to materiał na jakiś wpis?

    Jak patrzę na poszczególne pary, to EURUSD wydaje mi się obrać kierunek południowy na 70-80%. Jednakże zakładam scenariusz alternatywny, że z jakiegoś powodu (FOMC we wrześniu) może jeszcze podejść do 1.145. Więcej nie wydaje mi się możliwe.
    Z kolei kabel wygląda bardziej prowzrostowo. Coś ala C w 4.
    Z tego razem wnioskuję, że EURGBP może chwilę pospadać.
    www.tradingview.com/x/wkkxB6nJ/

    USDJPY jest dla mnie zagadką.
    www.tradingview.com/x/3JzZqCW6/
    www.tradingview.com/x/TUJKQmyD/
    Na razie zdecydowanie do dołu, ale czy wyjdzie poniżej dołków, to już wątpię. Odnoszę wrażenie, że trwa proces akumulacji na tej parze i jeżeli wyjdzie do dołu, to będzie to false break.

    No i jeszcze aussie i loonie. Tu miał być jakiś wtórny dołek?

  • carrie-anne.moss

    @WB:
    "Dołek S&P 500 był 2 sesje później. "

    A spadek do 2055 to byłoby za dużo, czy może być?
    Bo tyle wychodzi w kółko i krzyżyk ;-)

  • carrie-anne.moss

    @karnakufo
    Na prawdę wierzysz w eLki na FW20?

  • podczaszy1

    Dax się dzisiaj wybronił.

  • podczaszy1

    CAC-40 niby też choć nie do końca.

  • mac-erson

    A mój nos inwestorski obstawia załamanie rynków i lądowanie w listopadzie WIG20 w przedziale 1300-1400 a SP -500 około 1700pkt (może coś a'la 1987).

    www.adammus.pl/wig20.jpg
    www.adammus.pl/SP500.jpg

  • podczaszy1

    @mac-erson
    Prawdopodobieństwo duże.

  • guyfawkes13

    A propos wojny:
    dziendobry.bialystok.pl/na-calym-swiecie-rzeki-zamieniaja-sie-w-krew-ludzie-mowia-o-apokalipsie/
    nt.interia.pl/technauka/news-rosyjska-rzeka-zmienila-kolor-na-czerwony,nId,2266246

  • mac-erson

    @podczaszy1

    A może katalizatorem będzie zdrowie Hilary ?

  • karnakufo

    Już gro odtrąbiło rozpoczęcie bessy u Jankesa a tu proszę jaka ładna V-ka.
    Za proste by to było, by bessa była na życzenie.:)

  • guyfawkes13

    wpolityce.pl/swiat/308096-nasz-wywiad-matthew-tyrmand-hillary-clinton-nie-dociagnie-do-wyborow-w-listopadzie-nie-zostanie-prezydentem-usa

  • guyfawkes13

    Reparacje.

    wpolityce.pl/swiat/307996-odszkodowania-wojenne-od-niemiec-parlament-grecji-rozpatrzy-raport-komisji-wszystkich-partii-wyslany-tez-parlamentowi-europejskiemu

  • m.jagusiak

    Klasyka w najlepszym wydaniu:

    acemarketu.com/?p=201691

  • bialek.wojciech

    @guyfawkes13:
    "A propos wojny:
    dziendobry.bialystok.pl/na-calym-swiecie-rzeki-zamieniaja-sie-w-krew-ludzie-mowia-o-apokalipsie/
    nt.interia.pl/technauka/news-rosyjska-rzeka-zmienila-kolor-na-czerwony,nId,2266246"

    Kreml nawet barwi rzeki na czerwono, żeby się ktoś nim zainteresował na poważnie.

    A tymczasem w Trimarium:

    "Prague (AFP) - Austria's far-right presidential candidate Norbert Hofer said Monday he wants a broader Visegrad group of central European countries that would have a stronger voice within the EU.

    After meeting Czech President Milos Zeman, Hofer said he would like the group -- currently comprising the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia -- to also include Austria."

    au.news.yahoo.com/world/a/32598402/austrias-hofer-wants-broader-visegrad-group/#page1


    Patrz również:

    moderntokyotimes.com/?p=5079



    Dzisiaj Austria, jutro cały świat. ;)

  • bialek.wojciech

    @carrie-anne.moss:
    "Wspominał Pan kiedyś, że różne waluty mają wzajemnie przesunięte cykle. Przykładowo EUR miało być walutą, która zaliczy dołek w stosunku do dolara jako ostatnia. Czy mógłby Pan ten temat rozwinąć? Może to materiał na jakiś wpis? "

    Spróbuję jutro zrobić wpis na ten temat.

  • carrie-anne.moss

    "Dzisiaj Austria, jutro cały świat. ;) "

    Bella gerant alii, tu, felix Austria, nube :-D

  • carrie-anne.moss

    acemarketu.com/?p=201738
    To byłby idealny news kończący słabość funta.

  • guyfawkes13

    @WB

    ''Kreml nawet barwi rzeki na czerwono, żeby się ktoś nim zainteresował na poważnie''
    :)))))))))))))))
    Rzeczywiście, najpierw palili lasy w Kanadzie, a teraz barwią rzeki po całym świecie:)))

    Przypomina mi się kawał z dawnych czasów, jak Sowieci malowali księżyc na czerwono. Natrudzili się, masa farby na to poszła, paliwa do rakiet itd. A potem polecieli tylko raz Yankesi i domalowali napis ''Coca Cola''
    :))))))

    ''After meeting Czech President Milos Zeman, Hofer said he would like the group -- currently comprising the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia -- to also include Austria''
    Bardzo dobrze, odtwarza się pentagonale. Nie jestem pewien, czy nazwa pochodzi od ''penta'', czy od ''Pentagon, ale dobrze, więcej cywilizacji łacińskiej, bliżej do Rzymu. Mogłaby jeszcze dojść Bawaria:)))

  • guyfawkes13

    pl.wikipedia.org/wiki/Bavaria_Slavica

  • podczaszy1

    Jakby na to nie patrzyć to trójkowe odbicie na wig-20 jednak było.

  • podczaszy1

    I chyba się skończyło.

  • podczaszy1

    Ale to taka zgadywanka.

  • red.007

    Faktycznie wszystko na naszym rynku jest zgadywanką,od FED-u do FED-u,od EBC do EBC,od ratingu do ratingu.
    Jak żyć Panie Wojciechu?

  • podczaszy1

    Wziąć kredyt najlepszy na rynku.

  • podczaszy1

    No np. w PKO BP. Bank o którym mówi się,że jest Polski /29% akcji Skarb Państwa/ reklamuje bardzo"tanią" pożyczkę mini ratka z RRSO ok 30 %. Ciekawe, bo w przypadku depozytu rocznego oferują" bardzo "wysokie" oprocentowanie nawet 1,45 %. No i gitara jak już wszystkie banki będą polskie to żyć nie umierać.

  • karnakufo

    Tego wsparcia bez mocniejszego tąpnięcia w Stanach WIG20 nie pokona:
    www.bankfotek.pl/view/2022047

  • resan

    Kanapki na zachodzie ,czekamy na następne .

  • datik

    @podczaszy
    "...No i gitara jak już wszystkie banki będą polskie to żyć nie umierać"

    Widzę, ze do kwestii "repolonizacji" banków masz stosunek ambiwalentny. Chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko :)
    Ja akurat lepiej znoszę jak mnie dymie "polski" PKO niż taki ... Raiffeisen (opisywałem tu obydwa przypadki). Ale u nas przedsiębiorstwo z wiodącym udziałem SP nigdy nie będzie "polskie" . Będzie 'platformerskie, pisiorskie czy jeszcze inne'.
    Ale z drugiej strony jak kilka lat temu mój ojciec zostawił w spadku dwa ubezpieczone kredyty to DB zachował się bardzo przyzwoicie, Alior nie.

  • datik

    Panie Wojtku, czy liczba 100 na tym wskaźniku ma takie samo znaczenie jak 50 w przypadku PMI ?

    stats.oecd.org/Index.aspx?DatasetCode=MEI_CLI#

  • bialek.wojciech

    @datik:
    "Panie Wojtku, czy liczba 100 na tym wskaźniku ma takie samo znaczenie jak 50 w przypadku PMI ?

    stats.oecd.org/Index.aspx?DatasetCode=MEI_CLI#"

    W praktyce model regresyjny rocznej dynamiki PKB oparty na OECD CLI dla Polski w wersji "amplitude adjusted" pokazuje dla lipcowej wartości wskaźnika (99,99) aż 3,7 proc. dynamikę PKB w stycznia 2017. Ale ten model od 4 lat systematycznie zawyża rzeczywistą dynamikę PKB. Gdyby oprzeć model tylko na danych o CLI z ostatnich 4 lat, to model pokazuje +2,6 proc. w styczniu.

    W tym sensie, to nie jest odpowiednik 50 pkt. PMI, bo ten poziom PMI ma oddzielać ożywienie od recesji, a 100 pkt. na CLI tak mniej więcej odpowiada 3 proc. dynamice PKB (tak na oko).

    Przy okazji model dynamiki PKB oparty na OECD-owskim CLI dla Polski w wersji "trend restored" (dla danych od 1999 roku) pokazuje +2,2 proc. tempo wzrostu w kwietniu 2017.

  • datik

    Dziękuję.
    2,2% - to niezbyt dobrze nas widzą w 2017

  • podczaszy1

    @datik
    "Chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko".
    Widzę Waść, że niewiele zrozumiałeś o czym piszę w kwestii banków. Dla mnie złodziejstwo jest złodziejstwem i nie ważne kto za nim stoi.

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Jenot odbija zgodnie z planem:
    www.tradingview.com/x/Hw5leHyr/
    www.tradingview.com/x/99YxQqsb/
    kierunek 100? ;-)

    A na DX robi się ciasno:
    www.tradingview.com/x/jMMfcEgM/

  • m.jagusiak

    Uwaga na możliwy impuls:

    acemarketu.com/?p=201993

  • guyfawkes13

    @Trinity

    ''kierunek 100? ;-) ''

    Myślę, że wątpię. Sama widzisz, że robi się ciasno. Na dole jeszcze coś dokupiłem.
    O 16.30 są dane na temat ropy, może wtedy będzie jakiś ruch(...). Albo zostaniemy dziś w trendzie bocznym.
    DX pokonał spore opory i wszedł do chmury, powinien kontynuować w najbliższych dniach.
    invst.ly/2f2r3

  • guyfawkes13

    Raczej obstawiałbym trend boczny abc w strefie 102.50-103.30 i wybicie w górę jutro.

  • guyfawkes13

    @Carrie

    A właściwie w węższej strefie 102.80 - 103.30. Teraz powinno być przez parę godzin raczej do góry.

  • guyfawkes13

    Coś mi się pokręciło:)))
    102.80 , to chyba trochę za wysoko. I 103.30 też. Ale chodzi o konsolidację.

  • red.007

    @ karnakufo
    Wsparcie się broni i coś czuję,że od Fed-u mocniej na północ.
    Choć słyszałem,że aby było wyżej powinno jeszcze być 1660.

  • guyfawkes13

    @Carrie

    No tak, zrobił się ruch, ale w drugą stronę:))))
    Rynek jest wspaniały, ciągle mnie zaskakuje:)))))

  • karnakufo

    @red.007
    "Wsparcie się broni i coś czuję,że od Fed-u mocniej na północ.
    Choć słyszałem,że aby było wyżej powinno jeszcze być 1660. "

    Sygnału L jeszcze nie ma, co najwyżej łapanie spadającego noża, a z tym różnie bywa.:)
    Co do nadstawiania ucha to różne słuchy krążą.
    Pożyjemy zobaczymy.

  • podczaszy1

    Nie jestem entuzjastą klasycznej analizy technicznej, a zwłaszcza przytaczanej na jej gruncie formacji diamentu. Czasami nawet mówię,że jak na wykresie nic nie idzie dostrzec to zawsze można wyrysować jakiś diament. No i do rzeczy. Zarówno na wigu 20 jak i na wig-u można narysować piękne diamenty poczynają od dołków z dnia 14.12.2015 roku. Na wig-u 20 to był poziom 1745 pkt. A wnioski pozostawiam każdemu z osobna.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    Tam nie ma diamentu,tylko trójkąt, oparty o linię długoterminową.
    fxpro.ctrader.com/c/L6R0n
    Wydaje mi się, że DJ utrzyma się jeszcze kilka dni przynajmniej na kresce. Może warto otworzyć coś na L?:))

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    " No tak, zrobił się ruch, ale w drugą stronę:))))
    Rynek jest wspaniały, ciągle mnie zaskakuje:)))))"
    Bo mnie nie słuchasz :-P
    Rice strikes back :-)

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Spokojnie, to tylko zabawa. :))
    www.youtube.com/watch?v=fFacxpBhXFg
    Zobacz, jak gej boi się chmury:))
    invst.ly/2f5db

  • guyfawkes13

    @Carrie

    To tylko żetony:))

  • carrie-anne.moss

    @Fawkes
    Jasne, że żetony
    goo.gl/images/nTiuFk
    Nie łapie tego dowcipu o geju i chmurze ;-)

  • guyfawkes13

    @Carrie

    Gej doszedł do kreski tam, gdzie nie było chmury, a potem chmura okazała się ważniejsza. No i nie wiem, czy on w końcu wejdzie, czy nie wejdzie do tej chmury... Są trójkąty na parach z jenem.
    fxpro.ctrader.com/c/gDR0n
    EURJPY już jest w chmurze, a na tygodniowym wszystko przed nim. Wejście do chmur, wybicie z trójkątów tych dwu będzie oznaczało też wybicie jenota.
    fxpro.ctrader.com/c/7DR0n
    fxpro.ctrader.com/c/XDR0n
    DX tak jakby zrobił retest oporów. I dalej nic nie jest przesądzone.
    invst.ly/2f6u3

  • podczaszy1

    @ guyfawkes 13
    To narysuj Waść ten trójkąt na wig-u.

  • podczaszy1

    Od 1710 pkt tworzy się na wykresie godzinowym trójkącik zwyżkujący.

  • m.jagusiak

    Fakty są druzgocące, więc czy giełdy mają spadać ???

    acemarketu.com/?p=202108

  • podczaszy1

    Również BoVESPa nie ma siły rosnąć pomimo przebicia linii trendu spadkowego.

  • konsultant121

    Czekamy na ciekawy wpis edukacyjny Gospodarza dotyczacy walut. Ktore waluty co pokazuja. I ktore robia po kolei dolek do dolara;) w spadkowej fazie cyklu Kuznetza.

  • bialek.wojciech

    Zapraszam do przenosin pod nowy wpis.

  • guyfawkes13

    @Podczaszy

    WIG nie ma trójkąta tylko korektę płaską, bardzo ładnie układa się na poziomach price action. Ostatni wzrost zakończyło objęcie bessy, zretestowane pin barem na poziomie sygnalnym. Więc w tej konsolidacji za dominującą trzeba uznać tendencję spadkową.
    invst.ly/2ff7-
    WIG walczy w chmurze, MACD słabnie.
    invst.ly/2ffa5
    Na dziennym jest pomiędzy chmurą a luką
    invst.ly/2ffbn
    BOVESPA zbliża się do linii trendu , chmury, i lokalnego wyprzedania. Po rozległych dywergencjach spadkowych.
    invst.ly/2ffdz
    Moim zdaniem jeszcze się wszędzie utrzymamy w jakiejś korekcie wzrostowej przez krótki czas.

Dodaj komentarz

© Blog Wojciecha Białka
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci