Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Czy akcje banków odżyją?

Reagując na korzystniejszą - czy też raczej mniej niekorzystną - dla sektora bankowego niż wcześniejsze obawy treść prezydenckiego projektu ustawy o „frankowiczach” ceny akcji notowanych na GPW banków poszybowały we wtorek w górę. WIG-Banki wzrósł o 6,4 proc., co było największym 1-sesyjnym skokiem tego indeksu od 30 listopada 2011 roku (ponad 3,5 miesiące po podobnym sygnale z 11 sierpnia 2011). Wcześniej taki sygnał pojawił się 10 maja po "flash crashu", a jeszcze wcześniej wielokrotnie w okresie luty-lipiec 2009 podczas pierwszej fali ówczesnej cyklicznej hossy. 

 


 

Dwa sygnały z 2011 roku poprzedzały lokalny szczyt indeksu o 3 sesje, a sygnał z 2010 roku wypadł w lokalnym szczycie. W krótkoterminowej perspektywie może więc to być pułapka. W dłuższym horyzoncie skłaniam się do utożsamienia styczniowego dołka cen akcji z minimum z września 2011. Następnego po styczniowym dołka cyklu 40-tygodniowego należy spodziewać się w okolicach listopada. W poprzednim cyklu odpowiednikiem tego dołka było minimum z czerwca 2012, po którym rozpoczęła się regularna hossa na akcjach krajowych banków. 

 

Względna siła WIG-Banki do WIG-u spadała od kwietnia 2014 i osiągnęła w poprzednim tygodniu poziom obserwowany poprzednio w 2009 roku i 2004 roku. Przy założeniu braku jakieś kompletnej katastrofy widać tu miejsce dla ewentualnego 4-5-letniego odreagowania.

 

 

Nie ma jednoznacznego przełożenia pomiędzy koniunkturą na rynku akcji banków w strefie euro i tym co dzieje się z akcjami banków notowanych na GPW, ale do ewentualnej zmiany trendu na naszym rynku przydałoby się przełamanie kłopotów sektora bankowego w strefie euro. Euro Zone STOXX Banks Index znalazł się na obecnym poziomie po raz szósty od 1987 roku. Wcześniej testował te poziomu w lipcu 2012 podczas apogeum obaw przed Eurogedonem, w marcu 2009 w trakcie kryzysu obejmującego m.in. upadek banku Lehman Brothers, czy jeszcze wcześniej w sierpniu 1992, a więc miesiąc przed poprzednim "Brexitem" czyli opuszczeniem przez walutę Wielkiej Brytanii "węża walutowego" Europejskiego Mechanizmu Walutowego (poprzednika obecnej Europejskiej Unii Monetarnej). 

 


 

Przeprowadzone przez ECB "strestesty" sprzed tygodnia nie wypadły jakoś specjalnie źle, ale cały czas pojawiają się spekulacje na temat ilości złych długów w systemie i skali koniecznego dokapitalizowania banków. Względna siła indeksu banków strefy euro do indeksu szerokiego rynku spada od kwietnia 2014. Jak napisałem powyżej, od dokładnie tego samego momentu datuje się początek słabości kursów akcji polskich banków. 

 

Podobne fale słabości europejskich banków z okresu minionych prawie 30 lat trwały kolejno 53 miesiące, 42 miesiące, 22 miesiące, 29 miesięcy i 35 miesięcy. Mediana to 35 miesięcy, średnia - nieco ponad 36 miesięcy. To sugeruje marzec-kwiecień przyszłego roku jako orientacyjna datę końca relatywnej słabości banków w strefie euro. 

Podsumowując: wtorkowy skok cen akcji krajowych banków w górę może być jeszcze falstartem, ale - zakładając brak (mało prawdopodobnego) wymknięcia się sytuacji w strefie euro spod kontroli ECB czy też zaostrzenia warunków ustawy o "frankowiczach"- najbliższe 3 kwartały powinny stać pod znakiem akumulacji akcji banków poprzedzającej powrót ich relatywnej siły. 


piątek, 05 sierpnia 2016, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2016/08/05 13:47:29
invst.ly/26pfu
Zabawmy się we wróżki. Najpierw odbicie od zielonej strefy, a potem do żółtego :-P
-
2016/08/05 13:49:00
Witam,
Panie Wojtku mamy na koniec lata dwie tykające bomby:
DB i banki włoskie w tym "mama" Unicredit.
Stawiam 9:1 na "upublicznienie" kłopotów DB jeszcze w tym miesiącu lub w przyszłym.
Jak dla mnie wyskok na bankowym indeksie to false start.
Pozdrawiam
-
2016/08/05 14:25:37
@Podczaszy

Pooglądaj sobie Waść, jak profesjonaliści traktują cienie. Jest kilka przykładowych rysunków z kreskami.
pl.investing.com/charts/
Żeby zrobić dobry rysunek, potrzeba czasem prę godzin. Ja pokazywałem tylko szkice od ręki z niedbałymi kreskami, ale one były dobre.
-
2016/08/05 15:08:57
@guyfawkes13
Z Waszmością jest ten problem,że nie umiesz sobie odpuścić.
-
2016/08/05 15:22:05
@WB
Trudno się do czegoś doczepić ale dosyć zachowawczy ten wpis. Ja osobiście widzę przesłanki pod wzrost ale ten wskażnik INI mnie szokuje. Jedyne na co mnie stać to jakaś neutralność.
-
2016/08/05 15:31:33
@Podczaszy

Z Waszmością jest ten problem, że nie umiesz się przyznać do błędu.
Można rysować różnie, dlatego AT to jest sztuka, a nie nauka.
A sztuka jest sztuka.:))
www.youtube.com/watch?v=etCogucFVcc
-
2016/08/05 15:35:20
@guyfawkes 13
Na czym polega mój błąd?
-
2016/08/05 15:44:26
@Podczaszy

Na tym:

''Po cieniach , po cieniach rysuj.''

''Waszmość tą regułę wymyślił czy tylko gdzieś przeczytał. Pozwolisz,że będę rysował tak jak chcę, bo się na tym znam.''
-
2016/08/05 15:51:11
@guyfawkes 13
Chciałeś zobaczyć Waść kanał o którym pisałem, no to ci napisałem "po cieniach, po cieniach rysuj", a ty utożsamiasz to z błedem. Sam Waść piszesz ze to rysowanie to sztuka , a nie nauka/pełna zgoda/, więc mogę tak rysować jak chcę, no nie. A jeśli chodzi o profesjonalistów to są nimi tylko ci którzy utrzymują się z gry na giełdzie i to za swoje pieniądze. Reszta to akwizytorzy.
-
2016/08/05 15:55:40
@Podczaszy

Waszmość przy okazji swojego hipotetycznego kanału deprecjonowałeś moje rysunki jako ignoranckie. Co do reszty w zasadzie się zgadzam.
-
2016/08/05 16:05:59
@guyfawkes13
To nadinterpretacja z Waści strony. Nie miałem tego na myśli. Człowiek rysuje te linie już automatycznie przez tyle lat, że myśli że wszyscy tak rysują. Ja mógłbym odwrócić sytuację i powiedzieć,że Waść specjalnie tak rysował żeby nie było kanału ale nawet mi to do głowy nie przyszło.
-
2016/08/05 16:23:45
Do 9.08.2016.
-
2016/08/05 16:25:49
@Podczaszy

Możesz Waść z łatwością narysować coś używając tego: pl.investing.com/charts/live-charts
Bardzo łatwe w obsłudze. Wtedy nie będzie nieporozumień, a ja chętnie popatrzę na waścine rysunki.
-
2016/08/05 16:31:14
@guyfawkes13
Zasadniczo to ja nie jestem entuzjasta AT. Tak się czasami wspomagam zwłaszcza gdy nie do końca wiem co jest grane.
-
2016/08/05 16:35:04
Tak sobie tu nawzajem wymyślamy od liberałów , komunistów czy faszystów, a prawda jest chyba taka,że te trzy utopie stworzyły hybrydę w której żyjemy. No szkoda, szkoda.
-
2016/08/05 22:27:28
@Podczaszy1 2016/08/05 10:28:38

"@phoenix-2
" butów większość nie używała......."
Nie obrażaj Pan przodków. Reszty wywodów nawet nie komentuję bo szkoda słów."


Grunt to rzeczowa krytyka, ograniczająca się do "szkoda słów".
No cóż, nie każdy miał przodków burżujów albo arystokratów.
Byliśmy i jesteśmy społeczeństwem chłopskim (zawsze była to większość populacji), a chłop zwłaszcza w pole, nawet do połowy XX w., nie zwykł chadzać w obuwiu i tyle.
Polecam Acanowi pogadać z dziadkami, a być może pradziadkami jeśli nadal żyją (tzw. żywa historia).
Wiem że żyjemy w innej epoce, erze konsumpcjonizmu i taki sposób bycia może nie mieścić się we współczesnej głowie ale kiedyś mawiało się m.in. "biednego nie stać na tanie buty".
Była to część garderoby o którą szczególnie dbano i którą oszczędzano, bo dużo kosztowała i miała wystarczyć typowo na 20 lat, a jak się dało to i dłużej. Buty były naprawiane dopóki było to możliwe, do zdarcia, całkowitego zniszczenia. Takie są fakty.
Jak mawiano: "kiedyś but to był naprawdę but, stałeś w wodzie, a w środku stopa była sucha, nie to co dziś".
Zelowany skórzany but, z cholewką to było coś...

Phx

-
2016/08/05 22:49:24
@Guyfawkes13 2016/08/05 10:54:00


Różne maślanki i Kefir'y.

Trzeba bardzo uważać na dobór źródeł. Jesteśmy manipulowani przez każdą ze stron sporu, naprawdę trudno trafić na w miarę obiektywną informację czy komentarz.
Zresztą sami mamy swoje skrzywienia i też nie do końca jesteśmy obiektywni, nawet pomimo starań.
Znając różne narodowe uprzedzenia można umiejętnie nami i innymi pogrywać, przykładowo przed Euro 2012 gdy władza zalegała z zapłatą albo nie chciała zgodzić się na aneksy do umów podwyższające koszty budowy dróg i stadionów, Niemcy zaczęli nas medialnie szantażować, że przeniosą igrzyska do siebie jak ich nie chcemy i kasa cudownie się znajdowała, pytanie retoryczne kosztem czego... ;-)
Było to typowe instrumentalne zagranie na nastrojach antyniemieckich i to przez samych Niemców aby wydoić choć trochę więcej za dokończenie i tak już przesadnie drogich inwestycji.
Zresztą podobnie próbowano straszyć Brazylię przeniesieniem Igrzysk Olimpijskich jak nie dokończą (bezsensownych w tak biednym kraju) inwestycji w obiekty sportowe i infrastrukturę towarzyszącą imprezie.
Podobnie można grać antysemityzmem w naszym Kraju, rusofobią, banderyzmem itp.
Dlatego jeśli widzę wplatanie takich emocjonalnych argumentów do dyskusji zapala mi się druga lampka ostrzegawcza. Wtedy jeśli komuś skacze ciśnienie na hasło "firma izraelska" niech sobie zamieni w takiej publikacji to sformułowanie na "firma czeska" czy "firma węgierska" i zastanowi się nad informacją tam zawartą.
Poza tym warto uprawdopodobnić taką kontrowersyjną informację śledząc skąd ona pochodzi, znajdując jej pierwotne źródło i czy przypadkiem nie jest na rękę danej agecji/osobie wywołanie swego rodzaju zamętu czy odniesienie korzysci w ten sposób.
Mam nadzieję że komuś tym wywodem pomogę/-łem. ;-)

Phx
-
2016/08/06 09:14:29
@phoenix2
Odnoszę wrażenie,że Waść jest takim amatorem historykiem i psychologiem. To z tymi butami to była przenośnia, a chodziło o to, że Waszmości narracja jest typu kiedyś to było dziadostwo, więc nie ma co tego brać pod uwagę. Jeśli się mylę to pardon.
-
2016/08/06 12:39:43
A propos Morawieckiego: "500 plus jest na kredyt. Zadłużyliśmy się o dodatkowe 20 mld zł"

"Wicepremierowi wymknęło się też kilka znaczących zdanie. Mówiąc o programie 500+ przyznał, że jednym z jego efektów był skokowy import używanych samochodów z Niemiec.
"W dłuższej perspektywie to nam nie zbuduje PKB. Państwu bardziej niż konsumpcja potrzebne są inwestycje i oszczędności. A przypominam, że 500 plus jest na kredyt. Zadłużyliśmy się o dodatkowe 20 mld zł, bo chcemy promować dzietność. Jesteśmy we własnym gronie i nie musimy mówić sobie tylko pięknych słów"

wpolityce.pl/polityka/300353-wicepremier-morawiecki-w-bydgoszczy-500-jest-na-kredyt-zadluzylismy-sie-o-dodatkowe-20-mld-zl-bo-chcemy-promowac-dzietnosc

merci piserzy
-
2016/08/06 13:48:22
@WB

Na bankach się co prawda nie znam, tyle tylko, że ludzie zawsze wznosili jakieś piramidy używając do tego niewolników, niektóre nawet się zachowały, np. w Egipcie.:))
Ale podaje Pan pewne terminy, w tym okolice lutego - marca poprzez listopad). To się nakłada na cykl dolara. Dolara wałkowaliśmy tu trochę w ostatnim czasie. Ja preferuję scenariusz znacznego wzrostu indeksu dolarowego. Jenot co prawda na razie nic specjalnego nie pokazuje, jakby czekał na impuls ze strony yakuzy, ale indeks ciągną inne pary, w tym loonie (pozdrowienia dla panny Lali).
Na temat rynku zawsze trzeba myśleć wariantowo. Co się stanie z innymi aktywami w wypadku realizacji wariantu dolarowego?
Surowce.
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_da1d3d17ba0af33f2fcdbc45d44dda71.png
Na wykresie najważniejsza jest czerwona linia RS. Łatwo też policzyć fale. Wygląda na to, że zaczęliśmy (ostatnią) piątkę w fali ''C''. Te falki trwają około 10 (11, 9, ?)miesięcy i są coraz krótsze. Gdyby obecna trwała np. 7 miesięcy, to skończyłaby się w styczniu/lutym. Gdyby bessa miała trwać tyle, co hossa, to koniec bessy wypadłby wiosną, parę miesięcy później.
Ropa układa się po liniach dużego RGRa, lub podwójnego dna jak na razie, zablokowana tygodniową chmurą, ale z zaawansowania trendu spadkowego i rocznej dywergencji na MACD możemy wnioskować o dużym potencjale.
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_46b187aba0703e5a396d84e08701a465.png
Doktor Miedź jest w trójkącie na głównej linii trendu, ale nie ma siły, kładzie się na niej, wskaźniki nie pokazują nic specjalnego na odwrócenie. Cena jest teraz ''w powietrzu, między poziomami. Kluczowe wsparcie jest na 1,376.
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_f6f29e190bd9bdc1ad9fe2b3120ce0de.png
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_b90362fcbe34542f62e4e9b676b57ae9.png
Wykres specjalny dla miłośników logarytmu i rysowania po cieniach:)))
invst.ly/26wu-
KGHM , który chodzi według miedzi, jest w moim odbiorze na wyczerpaniu wzrostu. Przynajmnie krótkoterminowo.
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_e2b9b7668117f67cfaba9b0a89f8b16c.png
invst.ly/26wvd
invst.ly/26wvf
A co zrobią giełdy? Jak strzelba wisi na ścianie w pierwszym akcie, to w trzecim akcie wypala. Wydaje mi się, że nadchodzi pora na odpalenie europejskiej wersji Lehman Bros. Jak nie teraz to kiedy? Giełdy na razie podochodziły do kresek.
Na angielskiej to chyba tym razem wisielec?
fxpro.ctrader.com/c/DFN0n
Niemiecki wisielec jest słabszy, ugrzązł w chmurze i nie pójdzie do nieba.
fxpro.ctrader.com/c/2FN0n
Podobnie żabojady:
fxpro.ctrader.com/c/NFN0n
MSCI EM zatrzymane na ważnym poziomie RS i rynek krótkoterminowo wykupiony.
invst.ly/26ww0
Nie powinno być z tego RGRa.
invst.ly/26ww4
Co do yankesów trudno powiedzieć, raczej widzimy kształtowanie się dywergencji spadkowych...
fxpro.ctrader.com/c/4FN0n
Rynek wykupiony
fxpro.ctrader.com/c/9FN0n

Tak bym to widział, przy założeniu, że przez następnych kilka miesięcy dolar będzie królem. W końcówkach cykli bywają przyspieszenia, i spodziewam się tego po dolarze. Jak nie teraz, to kiedy?


-
2016/08/06 14:31:25
-
2016/08/06 14:40:34
..Bedzie kolejna fala światowej hossy na rynkach akcji, gdyż będą wzrosty na sile względnej CAC40/ropa naftowa pisze bardzo kontrowersyjny, totalnie niewiarygodny analityk Sławomir Klusek w swym okropnie nudnym, bezwartościowym, nikomu nieprzydatnym, niepraktycznym, żenującym ,,Raporcie Tygodniowym :)

analizy-rynkowe.pl/raport-tygodniowy-08-08-2016/
-
2016/08/06 14:42:40
@Konsultant

Nie zastanawiałem się nad tym. Jeśli chcesz grać na złotówce, to jest firma, która oferuje kilkupipsowe(!) spready na parach ze PLN przy dźwigni 1:50.
www.ads-securities.co.uk/pl/
Jest też trochę przeciwnych symptomów do mojego preferowanego scenariusza. Zobaczymy, co przyniesie przyszły tydzień, powinien coś potwierdzić; w prawo albo w lewo:)))
A tu jeszcze jeden szkic miedzi w logarytmie, poprzedni był niekompletny.
invst.ly/26wzu
-
2016/08/06 14:46:51
@guyfawkes
Możesz podrzucić wykres WIG20USD z liniami równoległymi i wsparciem?
-
2016/08/06 15:02:20
@Konsultant

Nie wiem, jak to znaleźć na inwesting, a stooq mi coś nie chodzi. Jak mi dasz link, to zobaczę.
-
2016/08/06 15:15:58
Ten poziom mocnego wsparcia na miedzi może być trochę wyżej jako strefa od 1500.
invst.ly/26x0w
-
2016/08/06 15:21:23
@guyfawkes
www.bankfotek.pl/view/2014389
Porysowałem jak umiałem:) Jak duża bessa to kierunek 360.
-
2016/08/06 15:50:23
@Konsultant

Wig20usd nie jest w najgorszym miejscu, choć trochę kojarzy mi się z tym:
wojciechbialek.blox.pl/resource/WzglednaSilaEUroZoneBanksIndexdoIndeksuSzrokiegorynku.png
Na razie mam coś takiego, widziane z kosmosu, ale to nie koniec.
file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/WIG20USD%20liniowy%20kwartalny.png
-
2016/08/06 16:13:27
WIG20USD widziany moją kreską:
www.bankfotek.pl/view/2014395
-
2016/08/06 16:15:46
@Konsultant

file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/WIG20USD%20miesięczny%20logarytm.png

Źle nie wygląda. Jedna z rzeczy, która się zdaje nie zgadzać z moją preferencją, bo są kreski, są cienie.... Ale z drugiej strony widzę, że część aktywów może mieć dno w listopadzie, a część koło lutego.

Podobnie mamy np. sporo poważnych cieni na miesięcznych żabojadach, ale nie widać, żeby z tego coś miało coś być. Z takiej strefy cienia może być tylko silna hossa, albo w wypadku przełamania w dół - poważny krach.
fxpro.ctrader.com/c/M0N0n

-
2016/08/06 16:35:09
@Konsultant

Wydaje mi się, że okolice 360, finalnie, to dobry poziom.
-
2016/08/06 17:23:04
@Konsultant

Poniższy miedzioryt w logarytmie mógłby sugerować jakąś ... hiperbolę?
invst.ly/26x8o
A to pomimo silnego wyprzedania, chyba nie będzie false break.
invst.ly/26x8u
i logarytm:
invst.ly/26x9g
-
2016/08/06 18:05:22
@guyfawkes
"stooq mi coś nie chodzi"
A Javę aktualną masz?
www.java.com/pl/download/
Jest niezbędna na stooq.pl
-
2016/08/06 18:20:20
@Nostradamus Jackowski

Wiem, już to robiłem. Ale coś dalej szwankuje. Zwykle stooq nie jest mi potrzebny. Tam są długoterminowe dane i różne kombinacje, ale przecież wtapiamy zwykle na krótkoterminowych i prostych rzeczach.
:))))))
-
2016/08/06 18:30:27
@guyfawkes
Możliwe,że masz zablokowaną wtyczkę Java w przeglądarce. Trzeba odblokować. A jeśli nie, to nie wiem o co chodzi. U mnie śmiga AT na stooq.
-
2016/08/06 18:42:06
Możliwe z wtyczkami, bo parę razy robiłem czysty rozruch, jak mnie komp nie chciał wpuścić i coś mogłem przeoczyć. Ale nie jestem z tego powodu nieszczęśliwy:)))
-
2016/08/06 18:46:25
OK ;)
-
2016/08/06 19:45:05
PKOBP w ostatnim tygodniu ostro wziął się za wzrosty, czy był to słomiany zapał, czy początek przyszłej hossy okaże się już niebawem - jak na razie wykres idealnie dotarł do górnej bandy wieloletniego kanału spadkowego, będzie powtórka z historii?
www.bankfotek.pl/view/2014472
-
2016/08/06 20:10:34
@Karnakufo

Krótkoterminowo powinno mu wystarczyć.
invst.ly/26xh-
Ale wygląda bardzo ładnie.
invst.ly/26xi1
invst.ly/26xi3
Trudny do rysowania. Może na razie trend boczny?
invst.ly/26xj3
-
2016/08/06 20:20:04
@karnakufo
W krótkim terminie obstawiam korektę. A co dalej, to się okaże jak już będzie korekta.
-
2016/08/06 20:53:16
PKO wygląda na akumulowany na spadkach.
-
2016/08/06 20:57:48
Trochę geopolityki, jakby się komuś nudziło ;)
www.youtube.com/watch?v=VZrQHrCdx0g
-
2016/08/06 21:05:10
@Nostradamus Jackowski

Łatwo nie będzie, bo banderowcy są przygotowywani zaatakowania nas. A to wyjątkowe po..by.
www.kresy.pl/wydarzenia,polityka?zobacz/w-ukrainskim-parlamencie-projekt-uchwaly-o-ludobojstwie-jakiego-polacy-mieli-dopuscic-sie-na-ukraincach
-
2016/08/06 21:14:09
"Łatwo nie będzie", ale jeśli jedni i drudzy chcą być podmiotem nie przedmiotem, to wyjścia raczej nie ma. Miejmy nadzieję, ze banderowcy wyginą w konflikcie z Rosją ;)
-
2016/08/06 21:20:12
@Nostradamus Jackowski

Obawiam się, że kiedyś nas też nie ominie kwestia uporządkowania teorii ewolucjonizmu przez zakwestionowanie istnienia banderopiteka jako brakującego ogniwa teorii Darwina.
-
2016/08/06 21:23:48
Niestety taka konieczność mogłaby uniemożliwić jakąkolwiek wspólną politykę.
-
2016/08/06 21:25:57
Ale oni nie są po to, żeby była współpraca. Są wymyśleni po to, żeby jej nie było.
-
2016/08/06 21:27:19
To kto walczy w ochotniczych batalionach z Rosjanami, jeśli nie banderowcy? ;)
-
2016/08/06 21:38:00
@Nostradamus Jackowski

Banderowców jest mniejszość, a banderyzm nie ma nic wspólnego z tradycją I RP - jest po to, żeby zastąpić tą prawą tradycję rusińską, kozacką i żeby nie dopuścić do odrodzenia Rzeczypospolitej. Banderowcy to nie są dzieci Rzeczpospolitej, tylko bękarty, podciepy, szatański pomiot.
www.youtube.com/watch?v=RqZd7hrEwbo
-
2016/08/06 21:49:49
To oczywiste, ale oni nie są wymyśleni i istnieją obecnie.
www.mysl-polska.pl/node/190
-
2016/08/07 08:11:28
@podczaszy
Tak, z tym ACT to był błąd, ale nie taki tragiczny jak się okazało. Zapomnialem o nim ale już wyszedłem.

Pozdrowienia z surwiwalu w ... Albanii :)
Dla wszystkich, nawet dla @karnaka, który, o ile pamietam, zaraz po wyborach chciał delegalizować .Nowoczesną (a jeżeli źle pamietam to bardzo przepraszam)

PS
podobno Radio Tirana ma wznowić działalność :)
(dziś drugi raz mam internet)
-
2016/08/07 08:13:33
@guy
Przeginasz. I za to nie dostaniesz rabatu :)
(to o wpisie sprzed kilku dni)
-
2016/08/07 12:41:55
@Datik

Nie korzystam z żadnych z szerokiego spektrum firm matrymonialnych, więc nie potrzebuję rabatu, ale stand up guys korzystają.
zalukaj.com/zalukaj-film/17256/twardziele_stand_up_guys_2012_.html
Miłych wrażeń wakacyjnych:)))))))
-
2016/08/07 16:30:08
@Datik

P.S.
Mam nadzieję, że unikasz miasteczka Tropoja i nie nawiązujesz tam kontaktów handlowych?:))))
W każdym razie good luck.
www.cda.pl/video/17757088
-
2016/08/07 19:09:38
@Narcyz -13
...przecież wtapiamy zwykle na krótkoterminowych i prostych rzeczach.
Smuteczek :-P
-
2016/08/07 20:10:05
Ta cała moja ''projekcja'' opiera się w tej chwili na dość wątłych podstawach.
Jenot na przykład, na razie nie jest przekonujący, a powinien szarpać, być koniem (jenotem) pociągowym całego indexu. Sam dollar index jest w sytuacji nie przesądzającej.
Jego głównym problemem jest przebicie się przez chmurę tygodniową.
W październiku np. odbił się od chmury, ale nie pokonał poprzedniego szczytu i musiał się zweryfikować wewnątrz chmury. Od maja próbuje powrócić, ale stać go jedynie na posuwanie się po ssB, która stawia silny opór. Spadki zatrzymuje, jak dotąd tenkan sen. W ostatnim tygodniu mamy słaby sygnał kupna, a świeczka dotknęła cieniem ssB , ale cały dotychczasowy trend od maja jest pochyły i po złej stronie chmury.
invst.ly/26zs4
Gdyby dla kogoś chmury były tylko ''pstrokacizną'' to niech sobie jeszcze poogląda wykres dzienny, który ma wymowę pozytywną:
invst.ly/26zsj
No i można zobaczyć co zatrzymało index na h4. Ostatnia świeczka trzyma kontakt.
invst.ly/26zsp
Jeszcze nic nie jest przesądzone.
-
2016/08/07 21:02:47
@Panna Lala

''Smuteczek :-P''
Fucktycznie byłoby czego żałować. Ale niech się panna Lala nie smuci, nie płacze (dzisiejszej nocy), trzeba umieć sobie powiedzieć: nic to.:)
www.youtube.com/watch?v=zRIbf6JqkNc
-
2016/08/07 21:23:29
@guyfawkes13
Na tych chmurach to ładnie wygląda po czasie, ale widać, że nic nie jest powtarzalne - raz odbije się od tej linii innym razem od innej, a że tyle tej pstrokacizny to coś się znajdzie zawsze, że kula trafi. Takie coś ładnie Ci się komentuje po fakcie, ale spróbuj napisać od której linii odbije się w przyszłości, albo którą przebije i wtedy okaże się ile to jest warte do gry przed, a nie po. Jak dla mnie słabe narzędzie.
-
2016/08/07 21:24:12
@guyfawkes13
Na tych chmurach to ładnie wygląda po czasie, ale widać, że nic nie jest powtarzalne - raz odbije się od tej linii innym razem od innej, a że tyle tej pstrokacizny to coś się znajdzie zawsze, że kula trafi. Takie coś ładnie Ci się komentuje po fakcie, ale spróbuj napisać od której linii odbije się w przyszłości, albo którą przebije i wtedy okaże się ile to jest warte do gry przed, a nie po.
Jak dla mnie słabe narzędzie.
-
2016/08/07 21:24:48
@guyfawkes13
Na tych chmurach to ładnie wygląda po czasie, ale widać, że nic nie jest powtarzalne - raz odbije się od tej linii innym razem od innej, a że tyle tej pstrokacizny to coś się znajdzie zawsze, że kula trafi. Takie coś ładnie Ci się komentuje po fakcie, ale spróbuj napisać od której linii odbije się w przyszłości, albo którą przebije i wtedy okaże się ile to jest warte do gry przed, a nie po.
Jak dla mnie słabe narzędzie.
-
2016/08/07 22:00:48
@Karnakufo

Dobrze kombinujesz my Friend:))))
Trzeba rozumieć parę różnych, takich tam... drobiazgów, same chmury nie wystarczą, jeśli gra nie jest długoterminowa. I trzeba oglądać ruch ceny w paru interwałach naraz , oraz zmieniać te interwały w zależności od rozwoju trendu.
www.youtube.com/watch?v=mmmJ9ltyWjQ
-
2016/08/07 22:18:45
@Karnakufo

Coś Ci pokażę na przykładzie.
Zobacz jak edek odbił się od h1
fxpro.ctrader.com/c/v7N0n
To samo na h2:
fxpro.ctrader.com/c/77N0n
Na h3:
fxpro.ctrader.com/c/X7N0n
Na h6
fxpro.ctrader.com/c/C7N0n
Zobacz gdzie zatrzymało się na h12:
fxpro.ctrader.com/c/Y7N0n
Fałszywe wejście w chmurę na D1- odpowiednik false break w pewnym sensie:
fxpro.ctrader.com/c/K7N0n
D2 okazuje się najlepszym interwałem dla edka:
fxpro.ctrader.com/c/W7N0n
Ijeszcze będzie trochę strachu, bo zatrzymaliśmy się na wsparciu ssB na tygodniowym:
fxpro.ctrader.com/c/t7N0n
-
2016/08/07 22:25:03
@Karnakufo

Jak masz jakieś uwagi to wal, bo zamierzam się nie odzywać przez tydzień - będę walczył w cieniu.
Zaraz wyłączam.
-
2016/08/07 23:35:27
Zgadzam się chyba po raz pierwszy od kilku wpisów. U nas może szykować się zwrot. Mamy niedaleko sporo oporów, więc nie zdziwię się, że po krótkiej walce możemy powrócić w dół. Jeżeli jednak obronimy minima, to szykuje się kolejna szansa na zmierzenie się z wyższymi poziomami.
pokonajrynek.pl/wzrosty-zagoszcza-na-dluzej/
-
2016/08/08 07:59:22
@pure_miglanc:
"Stawiam 9:1 na "upublicznienie" kłopotów DB jeszcze w tym miesiącu lub w przyszłym.
Jak dla mnie wyskok na bankowym indeksie to false start."

"Spadki na giełdzie spowodowały, że Commerzbank jest dzisiaj wart niecałe 29 mld zł, czyli mniej niż PKO (kapitalizacja tutaj wynosi 34,25 mld zł), Pekao (32,81 mld zł) i prawie tyle samo, ile trzeba by zapłacić za wszystkie akcje BZ WBK (30,47 mld zł). Humorystyczny jest też fakt, że kapitalizacja kontrolowanego przez Niemców mBanku wynosi teraz 14,87 mld zł, a to już ponad połowa wartości rynkowej całego Commerzbanku."

mkaczmarczyk.pl/index.php/2016/08/05/drugi-co-do-wielkosci-bank-w-niemczech-jest-juz-mniej-warty-od-pko-mbank-bedzie-na-sprzedaz/
-
2016/08/08 08:13:18
@notradamusjackowski:
"To oczywiste, ale oni nie są wymyśleni i istnieją obecnie.
www.mysl-polska.pl/node/190"

Tu tekst na temat Ukainy:

www.osw.waw.pl/pl/publikacje/komentarze-osw/2015-08-19/ukrainski-nacjonalizm-czasu-wojny

... i komentarz do niego:

foxx.salon24.pl/723301,ukrainski-nacjonalizm-czasu-wojny-w-donbasie

-
2016/08/08 09:04:36
@WB
Dzisiaj DB opuszcza Euro Stoxx 50. Czy wyprzedaż, a nawet lekka panika nie byłaby wskazana żeby zacząć kupować? ;-)
Moim zdaniem mamy podobną sytuację z VW. DB nie może zatonąć, bo nie pozwoli na to rząd niemiecki, ECB itd.
-
2016/08/08 09:26:51
@konsultant:
"USDPLN-> kierunek 4,40-4,50 ?
mirazefortuny.blogspot.com/2016/06/pod-ciezkim-butem-zotowki_18.html"

Niech zgadnę. Skoro USDPLN i EURPLN zmierzają do 4,40-4,50, to gdzie zmierza CHFPLN?
Swoją drogą, to dziś rano jakoś nerwowo na parach złotówkowych. Jeżeli mamy mieć obrócenie na USD, to złotówka będzie się osłabiać na całej linii.
-
2016/08/08 09:55:17
Ktoś ładnie pomaga rynkowi, by AT działała - akurat na oporze takie info:
stooq.pl/n/?f=1085601&c=1&p=4+22
-
2016/08/08 14:21:51
"Nastepnego po styczniowym dolka cyklu 40-tygodniowego nalezy spodziewac sie w okolicach listopada."
-
2016/08/08 14:24:17
"Nastepnego po styczniowym dolka cyklu 40-tygodniowego nalezy spodziewac sie w okolicach listopada."

@WB: tak jak Pan pisal wczesniej wszystko gra i buczy, ale moim zdaniem nastepnego dolka cyklu 40-tygodniowego spodziewalbym sie gdzies w lutym.

Dlaczego ? Bo pierwsza wzrostowa faza cyklu 40-tygodniowego po cyklicznym minimum Kitchina zawsze trwa zdecydowanie dluzej niz 20 tygodni.
Mozna wlasciwie zaobserwowac, ze im bardziej wyniszczajaca bessa tym dluzej rosnie w pierwszej fazie (tak jak w 2003 albo 2009).
Bessa, ktora wlasnie sie skonczyla nie byla zbyt wyniszczajaca. Pod wzgledem wyprzedania nawet slabsza od tej w 1998, wiec pewnie nie bedziemy tak dlugo rosli jak w 2003 albo 2009, ale chyba niewiele krocej niz w 1999.
Sierpien i wrzesien powinny byc spokojnie wzrostowe, zmiane trendu widze najwczesniej w drugiej polowie pazdziernika.

-
2016/08/08 16:00:46
@mzamojsk:
"@WB: tak jak Pan pisal wczesniej wszystko gra i buczy, ale moim zdaniem nastepnego dolka cyklu 40-tygodniowego spodziewalbym sie gdzies w lutym.

Dlaczego ? Bo pierwsza wzrostowa faza cyklu 40-tygodniowego po cyklicznym minimum Kitchina zawsze trwa zdecydowanie dluzej niz 20 tygodni.
Mozna wlasciwie zaobserwowac, ze im bardziej wyniszczajaca bessa tym dluzej rosnie w pierwszej fazie (tak jak w 2003 albo 2009).
Bessa, ktora wlasnie sie skonczyla nie byla zbyt wyniszczajaca. Pod wzgledem wyprzedania nawet slabsza od tej w 1998, wiec pewnie nie bedziemy tak dlugo rosli jak w 2003 albo 2009, ale chyba niewiele krocej niz w 1999.
Sierpien i wrzesien powinny byc spokojnie wzrostowe, zmiane trendu widze najwczesniej w drugiej polowie pazdziernika."

Zastanawiając się nad tym przyglądam się innym indeksom. Np. mWIG w 22 sesje urósł o ponad 12 proc. wychodząc na 6-miesięczna maksimum. Taki sygnał pojawił się też 6 lutego 2012. Wtedy kolejnych dołek cyklu 40-tygodniowego był na początku czerwca 2012, czyli 4 miesiące później. W obecnych realiach dałoby to początek grudnia tego roku.
-
2016/08/08 16:01:18
Swoją drogą sWIG jest obecnie najwyżej od maja ub. r.:

stooq.pl/q/?s=swig80&c=1y&t=c&a=lg&b=1
-
2016/08/08 16:30:17
Dzisiaj Dax doszedł do linii trendu spadkowego poprowadzonej przez szczyty z 2015 roku i na razie się cofa.
-
2016/08/08 16:39:22
BoVeSpa usiłuje się wybić górą z sześcioletniego kanału spadkowego. U Nas na Wig-u jest podobny kanał tyle,że skierowany w górę i w czerwcu obroniliśmy jego dolna linię, zresztą po raz drugi bo pierwszy raz w styczniu 2016 roku.
-
2016/08/08 17:40:26
Przepraszam, powinno być podczaszy1.
-
2016/08/08 20:55:13
stooq.pl/q/?s=zr.f
Ryż dla odważnych ;-)
-
2016/08/08 21:23:45
@c-a-m
"Ryż dla odważnych ;-)"

A Ty jesteś odważny i siedzisz już na eL?:)
-
2016/08/08 21:36:04
Obserwować DJUA i wyciągać wnioski, a mogą być ciekawe.:)))
-
2016/08/08 23:31:41
@Panna Lala

Miedź dojechała prawie w punkt, teraz może dążyć do 30 czy coś....

''Ryż dla odważnych ;-)''
Rzeczywiście bardzo śmieszne. A co będzie, jak przełamiemy ważny poziom RS, jednocześnie robiąc z pin bara (poprzedni dołek) na poziomie fakey setup, podobnie, jak z przełamując poprzednie objęcie[sic!] bessy?
file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/Siała%20baba%20ryż....png
Nie wydaje się Pannie Lali, że zostało ze siedem miesięcy spadku?
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_618ea1a92fd6536cf442d870ce9b3edc.png
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_f7f3c16b84beb1f0c411b220287a0a7e.png
930e888ea91284a71b0e-62c980cafddf9881bf167fdfb702406c.r96.cf1.rackcdn.com/data/tvc_767f36a2a86682068787b433c05ba566.png
-
2016/08/08 23:44:11
@Panna Lala

Oczywiście objęcie hossy na poziomie RS, nie bessy.:)))
-
2016/08/08 23:58:53
Po przełączeniu na logarytm kreski się rozlazły. Na logarytmie mogłoby być tak:
invst.ly/27ag2

P.S.
Karnakufo, zwróć uwagę gdzie się zatrzymaliśmy na gold index (korekta?)
Na h4 ssB jako granica chmury
invst.ly/27ah4
Na D1 łącznie kijun i tenkan
invst.ly/27ah9
Na tygodniowym dalej stoimy pod chmurą.
invst.ly/27ah-
-
2016/08/09 00:06:53
Jeszcze coś takiego można sobie narysować:
invst.ly/27ake
-
2016/08/09 00:16:17
A nawet coś takiego (na oko, bo nie umię dokładnych równoległych na logarytmie):
invst.ly/27ame
-
2016/08/09 01:25:04
@Panna Lala

Nie miedź, tylko ropa dojechała.
Już mi się wszystko plącze, a dopiero początek tygodnia.:)))))
Strach pomyśleć, co będzie pod koniec tygodnia.
-
2016/08/09 01:27:27
-
2016/08/09 07:24:44
karnakufo

2016/08/08 21:23:45

@c-a-m
"Ryż dla odważnych ;-)"

A Ty jesteś odważny i siedzisz już na eL?:)


Na razie jest to małe "l" ;-)

@Narcyz-13
...Rzeczywiście bardzo śmieszne...
Uderz w stół... :-P

Jak kupować, to tylko w "danger point", zwłaszcza że układ wolumenu kontraktów wydaje się być sprzyjający. Jak nastąpi wyłamanie w dół, to będę się zastanawiać jak zagrać short. Na razie jestem w opozycji to Twoich rysynków ;-)
-
2016/08/09 08:22:30
@Panna Lala

Dzięki za pomysł anyway. Człowiek nie ogarnia całego świata.
Wsiech żenszczin nie ......... , jak mawiają Rosjanie:))
-
2016/08/09 09:58:57
@Narcyz -13
Szybka kapitulacja :-)
Jak Francuzi w 1940 ;-)

Dzisiaj wpadłam na lepsze porzekadło: kto rano wstaje temu Kangur daje ;-)
Po wczorajszym upthruście znowu wskakuję pod pociąg.
-
2016/08/09 10:16:32
@Panna Lala

Źle się wyraziłem. Dzięki za zwrócenie uwagi na ryż, bo wcześniej na to nie patrzyłem, a jest bardzo ... przejrzysty na S:)
Co do surowców i takich tam..., to ostatnio coś na ten temat rysowałem:)))
Na ryżu ten kluczowy poziom RS jest odpowiednikiem czerwonego poziomu na CRB.
invst.ly/27def

-
2016/08/09 10:23:15
"Zastanawiając się nad tym przyglądam się innym indeksom. Np. mWIG w 22 sesje urósł o ponad 12 proc. wychodząc na 6-miesięczna maksimum. Taki sygnał pojawił się też 6 lutego 2012. Wtedy kolejnych dołek cyklu 40-tygodniowego był na początku czerwca 2012, czyli 4 miesiące później. W obecnych realiach dałoby to początek grudnia tego roku."

Tak to wygląda:

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=11035
-
2016/08/09 10:23:56
@Panna Lala

A propos, gdyby Panna Lala w dalszym ciągu nosiła się z zamiarem kupna ryżu, bo może głodna (?), to proponuję udać się do takiej dużej stodoły (sklepu) z wizerunkiem czerwonego owada w czarne kropki na frontonie. Tam powinno być tanio. :))))
-
2016/08/09 10:34:21
@carrie-anne.moss:
"stooq.pl/q/?s=zr.f
Ryż dla odważnych ;-)"

Zboża przypominają mi swoje zachowanie w 1999 i 1985.

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=10979

Jeśli to skojarzenie jest poprawne, to w najbliższym czasie na zbożach należy raczej uprawiać krótkoterminową partyzantkę.
-
2016/08/09 10:37:17
@carrie-anne.moss:
"Dzisiaj DB opuszcza Euro Stoxx 50. Czy wyprzedaż, a nawet lekka panika nie byłaby wskazana żeby zacząć kupować? ;-)
Moim zdaniem mamy podobną sytuację z VW. DB nie może zatonąć, bo nie pozwoli na to rząd niemiecki, ECB itd."


Też zakładam, że rządy/ECB nie pozwolą na zatonięcie. Ale nie potrafię jednoznacznie ocenić, czy dołek słabości banków już za nami, czy dopiero przed nami. Wyliczanki, które przedstawiłem wyżej sugerują, że jeszcze przed nami.
-
2016/08/09 10:42:12
-
2016/08/09 11:12:21
@WB
Z tym bankiem, to jak z ryżem. Niedźwiedzia pułapka spowodowała, że rośnie.
Proszę zauważyć, co się stało z kursem DB w dniu opublikowania Pana wpisu. :-)
W mojej ocenie opór stanowi świeca z 24 czerwca. Jak kurs tam zawędruje to się zobaczy co dalej. Z kolei spadki bez trwałego pokonania ostatniego dołka mogą być spowodowane tym, że ktoś akumuluje.
-
2016/08/09 11:51:43
@Narcyz -13
"Źle się wyraziłem. Dzięki za zwrócenie uwagi na ryż, bo wcześniej na to nie patrzyłem, a jest bardzo ... przejrzysty na S:) "

88% uczestników tego rynku uważa tak jak Ty.
-
2016/08/09 12:05:46
@Panna Lala

OK. Dzięki za ostrzeżenie:)
file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/dbank.jpg
-
2016/08/09 12:40:57
Witam,
@Gospodarz

"Też zakładam, że rządy/ECB nie pozwolą na zatonięcie. Ale nie potrafię jednoznacznie ocenić, czy dołek słabości banków już za nami, czy dopiero przed nami. Wyliczanki, które przedstawiłem wyżej sugerują, że jeszcze przed nami. "

Warto zerknąć w "księgi" DB i zobaczyć jak wiele derywatów jest na stracie. Do tego CDSy i ubezpieczenie. Bawiłem się wykresem DB na początku roku i został jakiś miesiąc na odtrąbienie radosnej nowiny. Tym razem rządy i ECB nie zdążą zatrzymać domina.
-
2016/08/09 13:11:23
@Panna Lala

''88% uczestników tego rynku uważa tak jak Ty''
A skąd to wiesz, jeśli mogę spytać?

''Dzisiaj wpadłam na lepsze porzekadło: kto rano wstaje temu Kangur daje ;-) ''
Tym razem użyłaś/użyłeś czasownika ''wpadłam'',co nie umknęło mojej uwadze. Czy mogłabyś/mógłbyś w końcu jasno się zdeklarować, żebym wiedział jak do Ciebie w końcu pisać?:)))
Podobno niemieccy fachowcy wyliczyli, że jest kilkadziesiąt płci, ale ja myślę, że to ... gruba przesada.
www.youtube.com/watch?v=pZrN5l3--S8

-
2016/08/09 13:29:41
@Narcyz -13
"
A propos, gdyby Panna Lala w dalszym ciągu nosiła się z zamiarem kupna ryżu, bo może głodna (?), to proponuję udać się do takiej dużej stodoły (sklepu) z wizerunkiem czerwonego owada w czarne kropki na frontonie. Tam powinno być tanio. :)))) "

Żenada.
-
2016/08/09 13:31:18
Nie znasz się na żartach:((
-
2016/08/09 13:37:24
@Panna Lala

Ale to ciekawe, że w tym samym czasie dokonujemy retrospekcji, sięgając do wcześniejszych wpisów:)))
-
2016/08/09 14:55:20
@Narcyz -13
" Czy mogłabyś/mógłbyś w końcu jasno się zdeklarować, żebym wiedział jak do Ciebie w końcu pisać?:))) "

Nie Twój business.
Załóż, że jestem programem, jak wszystko w matrixie.
-
2016/08/09 15:16:11
@Panna Lala

Oczywiście, ale nieee wiem, czy to będzie całkiem fair...
www.youtube.com/watch?v=Sk6W7MH7mBk
-
2016/08/09 15:25:22
P.S.

Dla programu nie chciałoby mi się kreślić po ryżu :)))
-
2016/08/09 16:17:39
@guyfawkes
" file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/dbank.jpg "

Nie mam takich zdolnosci by otworzyc plik z twojego dysku lokalnego:)
-
2016/08/09 16:40:33
@Konsultant

Musisz go wkleić do przeglądarki (np. google itp.), do okienka i nacisnąć enter:)))
-
2016/08/09 16:41:06
Dax wyszedł górą z kanału spadkowego.
-
2016/08/09 16:53:38
@guy
C: / Users / Mirosław / Desktop / dbank. jpg
Byc moze sie nie zrozumielismy:) Ale ja widze linka do Twojego dysku C:
-
2016/08/09 17:12:06
Ma być taki:

file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/dbank.jpg

Nie jest to link do dysku, wklej razem ze słowem ''file''.
Jak na razie giełdy idą przeciw mojej ''projekcji''. Zdawałem sobie sprawę ze słabości jenota. Nie zaczyna się fali tak samo, jak poprzednio, jeśli się zaczyna oczywiście.
Dla mnie dzień był udany. Na 13 transakcji jedna stratna, jedna na zero, pozostałe na plus:)))
Na razie wyłączam kompa bo jest burza. Ostatniej burzy szlag trafił mój internet.
-
2016/08/09 17:49:06
W tym Rio to powoli robi się wielki blamaż. Czuję,że to dla Polski będą najgorsze igrzyska. Większość to po prostu turyści.
-
2016/08/09 20:09:52
O giełdach na razie nic nie mówię, poczekam do końca tygodnia.
Edek nieco się odbił od tygodniowej chmury, co było do przewidzenia, jako ''trochę strachu''.
fxpro.ctrader.com/c/duQ0n
Ropa zrobiła swoje, chyba wystarczy:
fxpro.ctrader.com/c/3uQ0n
fxpro.ctrader.com/c/QuQ0n
Dollar index w długim terminie wygląda tak:
invst.ly/27jbp
Gdyby obecna fala wzrostowa trwała tyle, co poprzednia, to skończyłaby się w grudniu 2017. Poprzednio były trzy szczyty. Gdyby liczyć do środkowego, to obecna fala skończyłaby się w lutym 2017.
Dolar nie może sobie poradzić z tygodniową chmurą, wygląda to słabo, choć w trendzie bocznym bywa normalne.
invst.ly/27jia
Sytuacja rozgrywa się pomiędzy dwoma lukami.
invst.ly/27jkl
Swoją lukę testuje w tej chwili jenot, którego słabość tak fatalnie rzutuje na indeks dolara:
invst.ly/27jkl
Jenot jest okresowo blokowany przez dzienną chmurę, jej przebicie ( o ile nastąpi), będzie oznaczać koniec trendu spadkowego:
invst.ly/27jkl
Dziś odpadł nawet od chmury h4. No nie wiem, czy yakuza nie przesadza w ten sposób, bo wygląda to na robienie wiochy, z tak ewidentną słabością(...).
fxpro.ctrader.com/c/51Q0n
My to wszystko oczywiście rozbieramy sobie z uwagą, pamiętając, że ''moc w słabości się doskonali''. Słabym argumentem jest, że yakuza da impuls, albo, że pora na europejską wersję Lehman Bros, ale przecież fatalny stan jenota po ostatnim spadku zbyt rzuca się w oczy, żeby tak od razu w to wierzyć. Mam wrażenie, że jesteśmy w okresie ciszy przed burzą. Każdy musi wnioski co do kierunku wyciągnąć sam. Jenot na razie udaje martwego, ale bywa, że potrafi zaskoczyć:))))
file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/JENOT.png






-
2016/08/09 20:16:42
P.S.
Wkleiło mi się parę razy to samo:(


Swoją lukę testuje w tej chwili jenot, którego słabość tak fatalnie rzutuje na indeks dolara:
www.mql5.com/en/charts/5592319/usdjpy-h4-hf-markets-ltd
Jenot jest okresowo blokowany przez dzienną chmurę, jej przebicie ( o ile nastąpi), będzie oznaczać koniec trendu spadkowego:
fxpro.ctrader.com/c/g1Q0n

-
2016/08/09 20:21:44
Trzeba przyznać, że na dziennym jenocie mamy mocny sygnał sprzedaży według ichimoku. Pod spadkową chmurą tenkan przebija w dół kijun, a kurs jest poniżej wszystkiego. Podpucha? Ostatnio na dnie był false break.:)))
fxpro.ctrader.com/c/x1Q0n
-
2016/08/10 07:19:49

guyfawkes13

2016/08/09 15:16:11

@Panna Lala

Oczywiście, ale nieee wiem, czy to będzie całkiem fair...
www.youtube.com/watch?v=Sk6W7MH7mBk


Nuda

guyfawkes13

2016/08/09 15:25:22

P.S.

Dla programu nie chciałoby mi się kreślić po ryżu :)))


... i nędza.
-
2016/08/10 07:23:53
Narcyz-13

Swoją lukę testuje w tej chwili jenot, którego słabość tak fatalnie rzutuje na indeks dolara


ze swoim 13% udziału jest hegemonem DX.F :-D
Nie galopuj aż tak. Wiemy, że przebierasz nóżkami, bo długa Ci nie wchodzi na jenocie :-P
-
2016/08/10 09:00:16
@guyfawkes13

stooq.pl/q/?s=usdpln&c=5y&t=l&a=ln&b=1

Mój Friend,nie żebym Cię chciał jako dolarowego byka rozjuszyć ale oczami wyobraźni widzę coś na kształt R (marzec 2015) G (styczeń 2016) R(czerwiec 2016)
Czy to tylko moja wyobraźnia życzeniowa,czy możliwa alternatywa?
Dysponujesz ostatnio pięknymi wykresami,które posiadają nawet chmury.
Co one mówią?
3,40 za dolara w takiej wersji wydarzeń jest możliwe.
-
2016/08/10 09:06:24
@Panna Lala

Kto rano wstaje, temu Lala daje ... ironiczną reprymendę:)))

www.youtube.com/watch?v=0qxP_5x_zTI
-
2016/08/10 09:30:45
@Double o 7

Widzę to tak samo, jak Ty my Friend, ale w to nie wierzę:))))

fxpro.ctrader.com/c/jtQ0n
fxpro.ctrader.com/c/qtQ0n
fxpro.ctrader.com/c/5zQ0n
fxpro.ctrader.com/c/bzQ0n

Zastanowię się nad tym w weekend. Cała moja ekspozycja na dolara polega na tzw. walucie rachunku. Nie otwieram długoterminowych pozycji. Zawsze gram szybko.
A teraz muszę pracować. Zamierzam zrobić przez cały dzień około czterech transakcji piramidowanych, wszystko jedno na czym.:))
-
2016/08/10 09:32:19
@JSW
(...) Zakładam ten scenariusz, że nie będzie już gorszych informacji wokół spółki, a potem wzrost do 32 ??? Ciekawe, czy Elliott ma rację w dalszym ciągu "Fibonacciego" (...)

www.blox.pl/komentuj/wojciechbialek/2016/01/Zle-zlego-poczatki.html#nohref


Ponieważ do 32-32,5zł już niedaleko to otwarcie powiem: thanks Mr. Elliott
-
2016/08/10 09:39:03
@guyfawkes13
:))
-
2016/08/10 09:39:17
-
2016/08/10 10:27:31
@guyfawkes13:
"Ma być taki:

file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/dbank.jpg

Nie jest to link do dysku, wklej razem ze słowem ''file''."

To JEST odnośnik to zawartości Pańskiego dysku, do którego nie mamy niestety dostępu.
-
2016/08/10 10:31:06
@mzamojsk:
"Bessa, ktora wlasnie sie skonczyla nie byla zbyt wyniszczajaca. Pod wzgledem wyprzedania nawet slabsza od tej w 1998, wiec pewnie nie bedziemy tak dlugo rosli jak w 2003 albo 2009, ale chyba niewiele krocej niz w 1999."

Nasdaq Composite to jest nawet jeszcze pod koniec 1998:

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=11041
-
2016/08/10 10:31:47
@WB

To JEST odnośnik to zawartości Pańskiego dysku, do którego nie mamy niestety dostępu.

Ten odnośnik przekierowuje na stronę Facebook
-
2016/08/10 10:49:08
" promagna2
2016/01/12 18:11:20
@JSW i trochę historii

Jeszcze chwilę poczekam. Klin zwieńczy dzieło upadku do 8,2-7,5 i przy tej cenie będzie skupowanie. Zakładam ten scenariusz, że nie będzie już gorszych informacji wokół spółki, a potem wzrost do 32 ??? Ciekawe, czy Elliott ma rację w dalszym ciągu "Fibonacciego". Jak myślisz billy? "

" promagna2
2016/08/10 09:32:19
Ponieważ do 32-32,5zł już niedaleko to otwarcie powiem: thanks Mr. Elliott "

You welcome, Mr promagna2.

Ale zaraz, zaraz.
Cena w styczniu przecież nie doszła do 8,2-7,5 jak planowałeś.
Więc nie udało Ci się kupić :D
stooq.pl/q/?s=jsw&c=1y&t=l&a=ln&b=1
Poza tym robimy 3w3. Więc jeśli udało Ci się kupić, to wyleszczysz się sprzedając po 32 ;)
-
2016/08/10 10:51:56
@WB

'' ...do którego nie mamy niestety dostępu''

To właśnie miałem na myśli:))))
-
2016/08/10 11:02:39
@ralphnelsonelliott

W 2014r. napisałem
2014/01/28 14:57:17
Buffett kupiłby JSW w zakresie 25-30, a ja kupię, jeśli będzie po 9. Oczywiście jeśli zejdzie do tego poziomu w ciągu kilku lat.


Niedokładność ceny wynikała z fałszywego budowania struktury klina zniżkującego. Jednak był to na tyle mały błąd, że można było spokojnie zająć pozycję po 9zł. 32 zł to teoretyczny zasięg, który dla mnie wystarczy. Niech inni przejmą pałeczkę w sztafecie :)

Poza tym robimy 3w3. Więc jeśli udało Ci się kupić, to wyleszczysz się sprzedając po 32 ;)

A kto Ci o tym powiedział, że to 3w3?
-
2016/08/10 11:03:55
"Nasdaq Composite to jest nawet jeszcze pod koniec 1998:

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=11041"

Jeszcze ciekawiej to wygląda, jeśli osłabi się warunek z 20 do 18 proc.. Wtedy pojawia się dodatkowy sygnał w styczniu 2009:

s5.ifotos.pl/img/nbiopng_apswhnx.png

-
2016/08/10 11:26:13
@pure_miglanc:
"Warto zerknąć w "księgi" DB i zobaczyć jak wiele derywatów jest na stracie."

Nic się dzięki temu nie dowiemy - te derywaty są zabezpieczeniem innych - zyskownych - pozycji bilansu.

-
2016/08/10 11:30:50
@ralphnelsonelliott

Wykaż się jakąś predykcją na tyle konkretną, abym mógł postawić pod nią dolary przeciwko orzechom
-
2016/08/10 11:35:00
@promagna2
To 3w3 na JSW od stycznia 2016 r. nie jest dla Ciebie konkretem?
-
2016/08/10 11:44:39
@ralphnelsonelliott

To nie jest konkret, bo dla postronnych nie ma to żadnej wartości poglądowej. Poczekaj, aż USDPLN zacznie się umacniać i popatrz wtedy na wykres JSW, który ma obligacje w $
-
2016/08/10 11:54:52
Dobrze, że chociaż dla Ciebie ma to wartość poglądową. Ale widzę też, że nie jesteś do końca wierny TFE i pozwalasz by rozpraszały Cię jakieś fundamentalne farmazony ;)
-
2016/08/10 12:07:42
@ralphnelsonelliott

W styczniu 2014r. jak i pół roku temu nie wiedziałem za wiele, co mogłoby się wydarzyć w fundamentach firmy, aby najpierw spadło, a później wzrosło. Właśnie ta cecha TFE jest bardzo przydatna dla postawienia dolarów przzeciwko orzechom. Okazuje się, że bieżąca cena zachowuje się tak, jaby przewidywała wydarzenia fundamentalne w przyszłości.
-
2016/08/10 12:19:39
@promagna2
I to jest dyskusja na poziomie TFE.
W 2014 i pół roku temu, będąc "nieskażonym" rozważaniami nie związanymi z TFE, prawidłowo przewidywałeś kierunek ruchu cen.
Dziś zacząłeś mieszać do tego waluty, co skutkuje ciemnymi myślami i absurdalnym przekonaniem, iż warto porzucić tak obiecującą inwestycję :)
Cieszę się, że przejrzałeś na oczy ;)
Pozdrawiam elliottowo :)
-
2016/08/10 13:30:30
@karnakufo

Co do djua ....czyzbys sugerowal zmiane kierunku w usa na jakis czas?
-
2016/08/10 13:33:03
@ billy

Na wiosne trafnie sugerowales slabosc funta. . Ciekaw jestem Twojego zdania na temat sugerowanego dolka na funcie (przez p.Bialka ) na wiosne 2017?
-
2016/08/10 13:38:01
@ eurusd

Tak dlugiej konsolidacji na tej parze w zakresie 10 centow nie bylo od czasu 1999-2001
-
2016/08/10 13:58:56
@promagna2:
...Poczekaj, aż USDPLN zacznie się umacniać...

Z moich bardzo zgrubnych wyliczeń wynika, że W20 zmierza w okolice 1970.
Natomiast z tym dolarem to wychodzi 3,66. Coś mi tu się nie zgrywa. Jak to widzisz elliotowo?
-
2016/08/10 14:22:26
@ralphnelsonelliott

Informacja o emisji obligacji została podjęta na WZA JSW w lipcu 2014r., czy pół roku później.
m.nettg.pl/news/122404/gornictwo-walne-jsw-za-emisja-obligacji

Dolar USD był na poziomie 3zł, a emitent uplasował 390 mln $. Gdyby zarząd JSW włożył tę kasę na lokatę wtedy nie byłoby spadku cen. Kasa poszła na wykup innej nierentownej kopalni.

@carrie-anne.moss

Waluty nie są dobrym materiałem pod analizę Elliotta. Natomiast z powodzeniem można stosować AT. Problem z walutami tkwi w mechaniźmie pomiędzy walutami. Owszem na siłę można stosować TFE, ale trzeba wiedzieć, jak interpretować proporcje fal.

Co do WIG20 i WIG to nie będę się wypowadał publicznie z przyczyn obiektywnych. Jednak dla elliottowca istotne jest to, że korekty nigdy nie są 5 falowe, a to miało miejsce od początku kwietnia br. do btrexitu.
-
2016/08/10 14:42:38
@promagna2
"Dolar USD był na poziomie 3zł, a emitent uplasował 390 mln $. Gdyby zarząd JSW włożył tę kasę na lokatę wtedy nie byłoby spadku cen. Kasa poszła na wykup innej nierentownej kopalni. "

Ty chyba jesteś jednak takim elliottowym "farbowanym lisem", jeśli naprawdę tak uważasz. Przecież z punktu widzenia TFE bez znaczenia jest co zrobił zarząd.
-
2016/08/10 14:49:58
@ralphnelsonelliott

Czyż nie napisałem Ci, że Okazuje się, że bieżąca cena zachowuje się tak, jaby przewidywała wydarzenia fundamentalne w przyszłości. ?
-
2016/08/10 15:02:38
@promagna2
Napisałeś też:
"Gdyby zarząd JSW włożył tę kasę na lokatę wtedy nie byłoby spadku cen. "
Trzeba było napisać, że:
"Gdyby ceny nie spadły, zarząd JSW włożyłby tę kasę na lokatę"
albo w ogóle o tym nie wspominać, bo po co ;)
-
2016/08/10 15:14:51
@ralphnelsonelliott

W styczniu 2014r. nie wiedziałem, że zarząd JSW podejmie decyzję na emisję obligacji.
W styczniu 2016r. nie wiedziałem, że JSW przekaże kopalnię Krupiński do Spółki Restrukturyzacji Kopalń do końca stycznia 2017 roku, co spowodowało gwałtowny wzrost do 32zł. Takie decyzje są wymyślane przez doradców (analityków) ministerialnych znacznie wcześniej i są ogłaszane, gdy jest odpowiedni moment koniunktury giełdowej na ich lokowanie w mediach. Zachowanie ceny tylko sugeruje jakieś konkretne ruchy na przyszłość.
-
2016/08/10 15:20:04
@promagna2:
Waluty nie są dobrym materiałem pod analizę Elliotta. Natomiast z powodzeniem można stosować AT. Problem z walutami tkwi w mechaniźmie pomiędzy walutami. Owszem na siłę można stosować TFE, ale trzeba wiedzieć, jak interpretować proporcje fal.

Spróbuję się oprzeć na geometrii. Ona dotąd lepiej sprawdzała się na EURPLN, ale nie można wykluczyć niesynchronicznego zwrotu.

Co do WIG20 i WIG to nie będę się wypowadał publicznie z przyczyn obiektywnych. Jednak dla elliottowca istotne jest to, że korekty nigdy nie są 5 falowe, a to miało miejsce od początku kwietnia br. do btrexitu.

Hejterzy są wszędzie. A to nie była 5 fala kończąca?
-
2016/08/10 15:22:21
@carrie-anne.moss

U Pana Macieja wstawiłem jakiś czas temu rozpiskę, jak to widzę na WIGu
-
2016/08/10 15:33:35
"bialek.wojciech

2016/07/20 14:30:57

"Projekcja S&P 500 zrobiona z 4 ostatnich cykli 20-tygodniowych przestaje rosnąć za 34 sesje."

Zrobiłem projekcję dla WIG-u wykorzystując daty 4 ostatnich dołków cyklu 20-tygodniowego na S&P 500 i wyszło mi, że u nas akcje należy sprzedać (w okolicach 47788 pkt.) za 18 sesji (licząc od wczoraj). "

Mam pytanie czy podtrzymuje Pan to twierdzenie, bo termin chyba wypada 12.08.2016 r.?
-
2016/08/10 15:49:12
@promagna2:
U Pana Macieja wstawiłem jakiś czas temu rozpiskę, jak to widzę na WIGu

Jeśli dobra rozpiskę oglądam i dobrze ją rozumiem, to szczyt z 31.03 nie jest zagrożony w najbliższym czasie?
-
2016/08/10 15:52:08
Nie interesuję się walutami ale nie trudno jest zauważyć na USD/PLN kanał tworzony od marca 2015, którego dolna linia przebiega obecnie na ok.3,77PLN.
-
2016/08/10 15:59:34
Na Wig-u 20 od kwietnia 2011 roku widać kanał pochylony ku dołowi. W kwietniu 2015 roku ten kanał został naruszony w górę i była to jak dotad jedyna pułapka. Bovespa z podobnego kanału wybiła się ostatnio w górę ale na razie nieznacznie. Ten kanał to istota rozważań o Wig-u 20.
-
2016/08/10 16:15:02
@podczaszy
a jednak odkupiłem tą spółkę dziś zaraz po otwarciu; nieco więcej niż poprzednio i już po przemyśleniu
-
2016/08/10 16:16:27
@datik
Powodzenia.
-
2016/08/10 16:22:52
"W tym Rio to powoli robi się wielki blamaż. Czuję,że to dla Polski będą najgorsze igrzyska. Większość to po prostu turyści."

Coś w tym jest; jedyny którego znam osobiście nie startuje w swoim koronnym (pływak) bo tam nie uzyskał minimum. Byłbym mile zaskoczony gdyby coś osiągnął.
Wczoraj zdążyłem na ostatnie minuty meczu szczypiornistów, grali słabo ale zdziwiony byłem, że tak uprzejmie odpowiadali na idiotyczne pytania reportera. Skąd on się wziął, pewnie z ostatniego rozdania. Ale dalej w nich wierzę, byle czasu wystarczyło.
-
2016/08/10 16:25:24
@guy
a kto pisał o matrymonialnej... :)
-
2016/08/10 16:38:18
@ carrie-anne.moss

Jeśli dobra rozpiskę oglądam i dobrze ją rozumiem, to szczyt z 31.03 nie jest zagrożony w najbliższym czasie?

To, co teraz rośnie to potencjalna 5 falowa struktura "a"
-
2016/08/10 16:54:27
@podczaszy
Mniej więcej w połowie tego kanału (w20, W, log.,po zamknięciach) można fajną linię narysować, duzo punktów stycznych. Myślisz, ze maja szansę tam dojść ?
-
2016/08/10 16:58:17
@rafxex:
"Projekcja S&P 500 zrobiona z 4 ostatnich cykli 20-tygodniowych przestaje rosnąć za 34 sesje."

Zrobiłem projekcję dla WIG-u wykorzystując daty 4 ostatnich dołków cyklu 20-tygodniowego na S&P 500 i wyszło mi, że u nas akcje należy sprzedać (w okolicach 47788 pkt.) za 18 sesji (licząc od wczoraj). "

Mam pytanie czy podtrzymuje Pan to twierdzenie, bo termin chyba wypada 12.08.2016 r.?"

Podtrzymuję w tym sensie, że część portfela (np. jedną piątą z jednej piątek czyli 4 proc.), który wtedy ktoś wypełnił akcjami w oparciu o ten argument, należy po tych 18 sesjach sprzedać i o całej sprawie zapomnieć.

Natomiast do oceny tego co S&P 500 (czy WIG) zrobi rzeczywiście można - i należy - wykorzystać dodatkową wiedzę, którą daje czas, który od upłynął od momentu sformułowania tamtej tezy.

Jedno ze skojarzeń, które mi przychodzi do głowy, to podobieństwo obecnej sytuacji do tej z jesieni 2014. Innymi słowy skłaniam się do utożsamienia dołków z 15-16 października 2014 i dołka z 26 czerwca. W takim układzie szczyt przed silną korektą (taką jak -5 proc. z 5-16 grudnia 2014) wypada za 5-6 sesji.

Gdyby trzymać się tej analogii, to po takiej korekcie będącej ruchem powrotnym do wsparcia wyznaczonego przez szczyty z marca, maja, lipca i listopada 2015 oraz kwietnia i czerwca tego roku stopniowo tracący dynamikę trend wzrostowy S&P 500 powinie ulec wznowieniu.

W takim scenariuszu u nas też wystąpiłaby w drugiej połowie sierpnia korekta będąca na WIG-u ruchem powrotnym do wsparć wyznaczonych przez maksima WIG-u z 15 maja, 26 maja, 8 czerwca, 23 czerwca i 25 lipca (strefa 46551-47026), a potem trend wzrostowy uległby wznowieniu.

Gdyby koniecznie upierać się przy porównywaniu obecnego cyklu 20-tygodniowego do poprzednich, to na DAX-ie wczorajsze wybicie w górę przypomina mi podobny ruch z drugiej połowy października ub. r. (2 cykle 20-tygodniowe wstecz):

stooq.pl/q/?s=^dax

To jest nawet ten sam poziom indeksu. W takim ujęciu do szczytu na DAX-ie pozostało 5 tygodni.

-
2016/08/10 16:59:55
@podczaszy1:
"Nie interesuję się walutami ale nie trudno jest zauważyć na USD/PLN kanał tworzony od marca 2015, którego dolna linia przebiega obecnie na ok.3,77PLN."

Przy okazji tak mi się dziś funt do złotego narysował:

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=11048
-
2016/08/10 17:08:32
"2016/05/30 14:39:56
@zillioner:
"Panie Wojtku, w grudniu padlo pytanie nt Nasdaq Biotechnology ( iShares Nasdaq Biotechnology ETF (IBB.US))
stooq.pl/q/?s=ibb.us&c=3y&t=l&a=ln&b=0

Pytalem wtedy czy to jest juz ten czas na kupno? Odpowiedzial Pan ze 'ten" czas nadejdzie w 2016. IBB.US -20% YTD - wiec kupujemy, czy czekamy?"

Wygląda kusząco, ale w ramach cyklu 20-tygodniowego ostatnie dołki wypadły 29 września i 11 lutego. To odległość 135 dni, czyli 20-tygodni bez 5 dni. Gdyby się tego rytmy trzymać, to następnego dołka szukałbym dopiero w okolicach 25 czerwca."

Dołek był 27 czerwca, bo 25-tego nie mógł, bo to była sobota:

stooq.pl/q/?s=ibb.us

:)
-
2016/08/10 17:33:28
@promagna2
Dzięki. Myślę, że to "a" już się kończy. Ciekawe czy USDPLN zareaguje tak jak się spodziewam dziś w trakcie sesji amerykańskiej.
-
2016/08/10 17:41:01
@datik
Jeśli w połowie kanału to chyba linia, która przechodzi przez szczyt na 1999 pkt, a która obecnie jest gdzieś na wysokości 1965 pkt. Czy może tam dojść ? Wygląda na to,że może ale zaznaczam, że nie gram, a wtedy nie przyglądam się rynkowi zbyt uważnie. Dzisiaj np. wig przebija się przez średnią miesięczną SMA-15. W ogóle jest sporo przesłanek za wzrostami i to nie byle jakimi ale wciąż się waham np. INI bardzo wysokie.
-
2016/08/11 09:05:45
Jak nie ma mojego Frienda,to taki spokój jest.
Skończ te piramidowane transakcje i wracaj,bo minęła dziewiąta a tu żadnego Twojego wpisu.
-
2016/08/11 11:56:22
@pure_miglanc:
"Bawiłem się wykresem DB na początku roku i został jakiś miesiąc na odtrąbienie radosnej nowiny. Tym razem rządy i ECB nie zdążą zatrzymać domina."

Od czasu do czasu wyskakują mi analogie z 1987 rokiem. Np. w poprzednim wpisie:

wojciechbialek.blox.pl/resource/DAXsygnalyslabosciwzgledem_SP500.png

Te analogie wynikają w dużej mierze z podobieństwa zachowania surowców ostatnio i w połowie lat 80-tych. Co prawda cykl pokoleniowy traktowany dosłownie sugeruje, że mamy obecnie odpowiednik okolic 1982 roku (7,5 roku po dołku pokoleniowego kryzysu), ale załamanie cen surowców z lat 2014-2016 bardziej przypominało to z lat 1985-86. W pierwszym przypadku zbliżamy się do odpowiednika bankructwa Meksyku z sierpnia 1982, w drugim przypadku do krachu giełdowego z października 1987 roku.

Analogia z 1982 rokiem o tyle nie pasuje, że złoto rośnie już od 8 miesięcy, czyli sytuacja jest podobna do tej z lutego 1983 (szczyt złota), a więc dawno po bankructwie Meksyku i po super-dołku na giełdach.

Załóżmy, że śledzimy tą drugą analogię zgodnie z tym sygnałem słabości wobec S&P 500 na DAX-ie. To się zgadza o tyle, że krach w 1987 roku wypadł w 9 miesięcy po pierwszej podwyżce stóp FED, a teraz też jesteśmy 8 miesięcy po pierwszej podwyżce z grudnia ub. r.

Wtedy w wtórny szczyt na DAX-ie (na poziomie pierwotnego z kwietnia 1986 roku) wystąpił w 16 miesięcy później w sierpniu 1987, a krach w październiku 1987 czyli 18 miesięcy później. Obecnie mieliśmy szczyt na DAX-ie w kwietniu 2015. Ta analogia dawałoby więc wtórny szczyt DAX-a w sierpniu tego roku i krach w październiku.

Poprzedzający krach z 1987 roku szczyt cen akcji z sierpnia 1987 nastąpił w 13 miesięcy po początku wzrostu cen surowców w momencie, gdy GSCI wyszedł na 19 miesięczne maksimum. W obecnych realiach (dołek GSCI w styczniu) dałoby to szczyt cen akcji w lutym 2017 i krach w kwietniu 2017. To byłby oczywiście trochę inny scenariusz niż klasyczny październikowych krach.

Krach w 1987 roku nastąpił po trwającym przez 2 lata i 8 miesięcy poważnym osłabieniu dolara (Hotel Plaza). Teraz dolar się zaczął - lekko - osłabiać w marcu 2015, więc to nie pasuje.

Krach w 1987 roku nastąpił, gdy rentowności amerykańskich 10-latek wzrosły od stycznia 1987 z 7 proc. do 2-letniego maksimum na 10 proc. To też zupełnie nie pasuje, bo w obecnych warkach musiałoby to oznaczać wzrost rentowności do 2,4 proc. wiosną przyszłego roku z obecnych 1,5 proc. Mało realne.

Przed krachem z 1987 roku złoto silnie drożało: w ciągu 2 lat i 8 miesięcy o 2/3 do prawie 5-letniego maksimum. W obecnych realiach to by musiało oznaczać złoto ponad 1500 gdzieś tam w 2018-tym. To też nie pasuje.

Elliottowsko taki krach na rynkach mógłby być falą C 4-ki rozpoczętej w maju ub. r. symetrycznym do pędzącej 2-ki z okresu kwiecień 2010-październik 2011. Alternatywą jest oznaczenie, w którym 4-ka się już skończyła i trwa już 5-tka sekwencji wzrostowej rozpoczętej w marcu 2009 (co więcej w tej 5-ce trwa pewnie od końca czerwca 3-cia w 3-ciej).

Podsumowując. Jak zwykle nic nie wiadomo. Jakieś słabe echo krachu z 1987 roku się odzywa - i problemy banków w strefie euro, ewentualne zwycięstwo Trumpa i geopolityczne przetasowania na Bliskim Wschodzie (Turcja) do tego by pasowały - ale to nie jest coś bardzo przekonującego. Jako wskaźnik służący do potwierdzenia - lub nie - takiego scenariusza proponuję złoto. Jeśli podrożeje powyżej ostatnich szczytów, to można się będzie poważniej zastanowić nad scenariuszami krachowymi, jeśli zaś złoto spadnie - to równocześnie moim zdaniem spadnie prawdopodobieństwo krachu.
-
2016/08/11 12:07:58
@Double o 7

Witaj my Friend. Dziś dopiero chwytam się kieratu:)
Wygląda na to, że mamy mały RGR na jenocie. Zasięg przekracza lukę.
www.mql5.com/en/charts/5602274/usdjpy-m30-hf-markets-ltd
Mapa chmur jest problematyczna, ale próbuję na to grać, zobaczymy.
fxpro.ctrader.com/c/5LX0n
fxpro.ctrader.com/c/yLX0n
fxpro.ctrader.com/c/bLX0n
-
2016/08/11 12:14:05
@guyfawkes13

:)
-
2016/08/11 12:24:38
Czy OFE kupują polskie akcje licząc na to, że zmniejszy to skalę kolejnej ewentualnej konfiskaty przez rząd:

pulsinwestora.pb.pl/4612344,95834,ofe-kupowaly-w-lipcu-najwiecej-od-trzech-lat

?
-
2016/08/11 12:27:48
@WB
Czyli złoto prawdę nam powie.
Wyczułem to wcześniej:
red.007
2016/08/04 11:42:18
Przyznam,że obecne wzrosty na złocie od końca 2015 zacząłem traktować jako falę B korekty i okolice 1500 usd/oz uznałem do osiągnięcia.Dawało mi to być może złudne poczucie spokoju,że większe wzrosty dolara,do osiągnięcia wspomnianej ceny,są mało prawdopodobne. A później jak najbardziej okolice 1000usd/oz.
No to kiedy kupujemy usd?
-
2016/08/11 12:32:35
@WB
Jeśli OFE kupują to kto sprzedaje ?
-
2016/08/11 12:43:48
Jeśli okaże się,że wzrosty z okresu styczeń -marzec 2016 to było A, a od czerwca 2016 trwa C korekty wcześniejszych spadków to powiem krótko " Boże chroń Polskę".
-
2016/08/11 13:04:41
@007

Zobacz, jakie silne są chmury, na nic dywergencje i formacje. Na razie:)))
www.mql5.com/en/charts/5602553/usdjpy-m1-hf-markets-ltd
fxpro.ctrader.com/c/tLX0n
-
2016/08/11 13:13:56
@guyfawkes13
Spadnie do 101,1 potem w górę :)
-
2016/08/11 13:22:32
@007
No nieee wiem, ciężka sprawa z tym jenotem jest... Jak dotąd udaje zdechłego i nawet śmierdzi padliną...
Na razie się wyłączam do soboty, bo tu trzeba poważnej koncentracji, a ostatnie piramidy mi nie wyszły:)))))
-
2016/08/11 13:38:47
@007

...Ale tak jakby był kupowany na spadkach...
-
2016/08/11 14:21:05
"Wcześniej taki sygnał pojawił się 10 maja po "flash crashu", a jeszcze wcześniej wielokrotnie w okresie luty-lipiec 2009 podczas pierwszej fali ówczesnej cyklicznej hossy."

ZAR jak w maju 2009:

stooq.pl/q/?s=usdzar&c=10y&t=c&a=lg&b=1

-
2016/08/11 14:33:31
"ZAR jak w maju 2009:

stooq.pl/q/?s=usdzar&c=10y&t=c&a=lg&b=1"

Obecny sygnał "USD/ZAR spadał w 7 miesięcy o ponad 15 proc." pojawił się wcześniej w maju 2009, lipcu 2002 oraz marcu 1986.
-
2016/08/11 14:37:35
"Obecny sygnał "USD/ZAR spadał w 7 miesięcy o ponad 15 proc." pojawił się wcześniej w maju 2009, lipcu 2002 oraz marcu 1986."

Te 2 pierwsze sygnały pojawiły się w 5-8 miesięcy po super-dołku cen surowców (teraz dołek by 7 miesięcy temu), a sygnał z 1986 roku pojawił się 4 miesiące przed takim super-dołkiem GSCI.
-
2016/08/11 14:38:41
"Obecny sygnał "USD/ZAR spadał w 7 miesięcy o ponad 15 proc." pojawił się wcześniej w maju 2009, lipcu 2002 oraz marcu 1986."

Czyli skojarzenie z połową lat 80-tych znowu się pojawia, ale tym razem w optymistycznej formie (mamy dopiero 1986 roku, a nie już 1987).
-
2016/08/11 14:40:48
@fans & freaks of yen:
"A stock market operator must be as hard boiled as a five minute egg; cold-blooded as a fish; deaf to all gossip; blind to the news; and dumb as a doorknob when it comes to discussing the market with others."
-
2016/08/11 15:01:41
"Obecny sygnał "USD/ZAR spadał w 7 miesięcy o ponad 15 proc." pojawił się wcześniej w maju 2009, lipcu 2002 oraz marcu 1986."

Nawiasem mówiąc to jest ten sam 8-letni cykl, który widać na wykresie USD/GBP, tyle poszczególne waluty robią dołek względem dolara w różnych momentach.
-
2016/08/11 15:07:36
"Czyli skojarzenie z połową lat 80-tych znowu się pojawia, ale tym razem w optymistycznej formie (mamy dopiero 1986 roku, a nie już 1987)."

Tyle, że jeśli mamy środowisko podobne do tego z połowy lat 80-tych, to nic nie powstrzyma aprecjacji jena względem dolara (wtedy USD/JPY zaczął rosnąć dopiero od końca grudnia 1987 a więc dopiero po krachu). No ale może nie należy tego traktować tak poważnie. Zwariować można!
-
2016/08/11 15:24:05
@WB
Rynek,kursy giełdowe i walutowe są przesterowane przez banki centralne.
Od kiedy kapitał wziął górę nad pracą,skończyła się tradycyjnie pojmowana podaż i popyt.
Wykresy wykresami,fundamenty fundamentami a wszystko się wali przez jedną decyzję banku centralnego.
Chodź by nie wiem jak się wytężał,to nie udźwignie taki to ciężar.
Szanse,że się człowiek wstrzeli są 50/50.
Dla relaksu taka prognoza:
news.globtrex.com/analizy-specjalne/dlugoterminowa-prognoza-dolara-eurusd-3/
-
2016/08/11 15:47:45
@WB
(...) Jak zwykle nic nie wiadomo (...)
(...) Zwariować można! (...)


Może krótki urlop ?

-
2016/08/11 16:06:16
Przy okazji, indeks dolarowy można też potraktować według danych kwartalnych jako liniowy i logarytmiczny, i narysować tak:
file:///C:/Users/Mirosław/Desktop/DX.F.log.liniowy.png
-
2016/08/11 16:08:42
Częściowo liniowy, zwłaszcza od góry:)
-
2016/08/11 16:08:42
@guy z dyskiem C
Prosimy o wrzut na bankfotek bo tak jak i Gospodarz zauwazyl- nie mamy mozliwosci wejscia w Pana dysk lokalny;) U pana to sie otwiera, u nas nie !
-
2016/08/11 16:14:46
Dziwne te komputery:)))))
-
2016/08/11 16:19:52
To tak a propos tego zdychającego jenota na niskim poziomie, pomimo dywergencji.
Trzeba to będzie jeszcze raz przemyśleć w weekend.
www.mql5.com/en/charts/5603687/usdjpy-h1-hf-markets-ltd
fxpro.ctrader.com/c/MtX0n
-
2016/08/11 16:47:57
To straszne.
Przy okazji można sobie zobaczyć jak ładnie grają linie ichimoku na ultra niskich interwałach. Cienka czerwona linia to tenkan sen, a ciemno niebieska to kijun sen:)
fxpro.ctrader.com/c/WRX0n
-
2016/08/11 16:48:48
@guyfawkes13

A może w swoim "find of sie" w panelu sterowania wyłącz zaporę systemu windowsa, podaj nam swój IP i wtedy każdy wejdzie i sobie poogląda Twoje screeny :) To jest najprosze rozwiązanie, niż wklejać foty na bankfotek.
-
2016/08/11 16:51:55
@Promagna

Na tym kompie nic nie mam, ale raczej się na to nie zdecyduję:)))
Bank fotek jest wygodny.
-
2016/08/11 16:54:33
Czekamy na następne foty guy13
-
2016/08/11 16:58:32
INI SII (+29,5 pkt.), poprzednio +25 pkt.
wzrostowy (54,8%)
boczny (19,9%)
spadkowy (25,3%)
-
2016/08/11 17:00:25
Wystarczy.
W weekend trzeba pomyśleć, bo coś tu się ... nie dodaje...
fxpro.ctrader.com/c/ZcX0n
fxpro.ctrader.com/c/4cX0n
fxpro.ctrader.com/c/zcX0n
-
2016/08/11 17:50:44
guyfawkes13

Wystarczy.
W weekend trzeba pomyśleć, bo coś tu się ... nie dodaje...


FTSE jedzie do 7100 (i wiadomo co :P),
Dow do 19200,
SP500 2230 (albo troche więcej)
a jenot się obraca, jeno wolno. Dajcie mu czas, chyba że chcecie zobaczyć odbicie zdechłego jenota.
Patrzaj na pary z PLN, bo może źli kapitaliści z brodą i czymś tam jeszcze, zechcą scash'ować swoje pozycje i wykorzystać święto do swoich niecnych planów ucieczki.
A! I kabel jest jakiś taki dziwny. Jakby przestało mu się chcieć spadać.

-
2016/08/11 17:56:47
@Panna Lala

Zobaczymy...
Tylko na ryżu smuteczek:))
invst.ly/284-o
-
2016/08/11 18:05:36
bialek.wojciech
2016/08/11 14:38:41
"Obecny sygnał "USD/ZAR spadał w 7 miesięcy o ponad 15 proc." pojawił się wcześniej w maju 2009, lipcu 2002 oraz marcu 1986."
Czyli skojarzenie z połową lat 80-tych znowu się pojawia, ale tym razem w optymistycznej formie (mamy dopiero 1986 roku, a nie już 1987).
,
Nareszcie, po wielu męczarniach umysłowo-intelektualnych Panowie trafili w sedno sprawy. Tylko pytanie i odpowiedź,
"Bottom Line hit" - I think SO.
Jest jeszcze druga waluta i trzecia, która przyprawi o ból głowy niejednych expertów. Pan Wojciech do nich nie należy, więc nie do tego quasi experta kierowałem pytanie.
Take Care, Billy
-
2016/08/11 18:49:23
@Narcyz -13
"Tylko na ryżu smuteczek:)) "
Nie, jeszcze może na nim być zupa żółwiowa ;-)
-
2016/08/11 19:02:34
@billy

To powiedz billy kiedy mozna spodziewac sie sufitu na nq,es lub dax?
-
2016/08/11 20:23:46
Jutro będzie sporo danych, w tym z Państwa Środka i z Rzeszy.
Na dziś wystarczy:)
www.mql5.com/en/charts/5604950/usdjpy-h1-hf-markets-ltd
-
2016/08/11 20:40:32
@WB

''b_53

@WB
(...) Jak zwykle nic nie wiadomo (...)
(...) Zwariować można! (...)

Może krótki urlop ? ''

Panie Wojtku, ciekawe co by było, gdyby Pan na swoje cykliczne wykresy spróbował nanieść chmury(...)? Tylko do chmur trzeba się trochę przyzwyczaić, podobno mało kto je rozumie. No ale jak mamy cykle, kreski, dywergencje i jeszcze chmury, to może mielibyśmy pełniejszy obraz? Z jednej strony PT Profani się niecierpliwią, a z drugiej nasza post zachodnia cywilizacja rzeczywiście jest dość bezduszna i mechaniczna...
Pozdrawiam i dziękuję za wyrozumiałość:))
-
2016/08/11 21:21:31
@Narcyz -13
A co Ciebie wstrzymuje przed naniesieniem fal i cykli Hosody na Twoje chmury?
Nie piszą o tym w angolskim necie?
-
2016/08/11 21:41:28
@Panna Lala

Mnie wystarczy to, co mam. Ale zastanowię się nad tym, jak będę miał więcej czasu. Za rok, dwa... o ile jeszcze będę w obiegu:))))
-
2016/08/11 21:55:58
jENOT na H4 kreśli ładny klin.
102,489 i do dolnej bandy. Zostało trochę czasu na rozstrzygnięcie.
Edek na 1.15?
-
2016/08/11 21:59:57
@Panna Lala

Zobacz sobie, czy w tej pstrokaciźnie potrzeba czegoś więcej? Niebieskie strefy RS wyznaczają zakres większych ruchów. Jasnozielona średnia jest z 55 sesji.
www.mql5.com/en/charts/5605286/usdjpy-h4-hf-markets-ltd
www.mql5.com/en/charts/5605295/usdjpy-d1-hf-markets-ltd
-
2016/08/11 22:16:51
Z 55 okresów, nie sesji:))
-
2016/08/11 23:07:16
@Panna Lala

Niebieska linia, to jest najważniejszy poziom na jenocie, od tego poziomu musi się odbić nawet zdechły jenot:
www.mql5.com/en/charts/5605502/usdjpy-mn1-hf-markets-ltd
Ale świeczki jak na razie wyglądają bardzo słabo
www.mql5.com/en/charts/5605542/usdjpy-mn1-hf-markets-ltd

-
2016/08/11 23:08:17
@guyfawkes13
"...Zobacz sobie, czy w tej pstrokaciźnie potrzeba czegoś więcej?..."

Życia, ducha, czegoś więcej ponad to co każdy wie, że wzrośnie, spadnie, albo będzie bez zmian.:)))))))))
-
2016/08/11 23:21:55
@Karnakufo

''Życia, ducha, czegoś więcej ponad to co każdy wie, że wzrośnie, spadnie, albo będzie bez zmian.:)))))))))''

Jednym słowem - kamienia filozoficznego:)))
Gdyby było oczywiste, czy wzrośnie, czy nie, wtedy ''każdy'', everyman, byłby bogaty. Tylko kto by wtedy tracił?:)))
-
2016/08/11 23:28:05
@Karnakufo

A propos, zobacz gdzie robi sobie zwroty dollar index:
invst.ly/287q9
-
2016/08/12 00:21:24
W sumie trochę to już trochę pogubiłem się w tych projekcjach. Jak rozumiem zakłada Pan trzy warianty dla WIG:
1) obecnie najbardziej prawdopodobny scenariusz: korekta II połowa sierpnia - później wzrost
2) poprzedni: wzrost do końca sierpnia - później osuwanie się wrzesień - listopad do wyborów później wzrost
3) krach we wrześniu później wzrost

Dobrze zrozumiałem?
-
2016/08/12 08:29:31
"Jak poinformował prezes TK Andrzej Rzepliński zdania odrębne do wyroku TK złożyli sędziowie zgłoszeni przez Prawo i Sprawiedliwość: Piotr Pszczółkowski, Julia Przyłębska i Zbigniew Jędrzejewski."

Większość pozostałych członków TK zostało wybranych również głosami PISu...

Żyjemy w Polsce jakby na dwóch różnych planetach: tam gdzie jedni widzą czarne tam drudzy białe... I sam już nie wiem, gdzie przebiega linia podziału, wg jakiego kryterium; ekonomicznego, kulturowego, geograficznego ? Jak długo jeszcze tak będzie ? I co mają zrobić ci co myślą inaczej niż PIS by chciał aby myśleli ?
-
2016/08/12 09:30:32
@red.007
Dla relaksu taka prognoza:
news.globtrex.com/analizy-specjalne/dlugoterminowa-prognoza-dolara-eurusd-3/

Faktycznie komentarz do prognozy zabawny ;-)
-
2016/08/12 09:31:03
@guyfawkes13
"A propos, zobacz gdzie robi sobie zwroty dollar index: "

A gdzie robi?
Ja tu nie widzę żadnych powtarzalnych zasad.
Oświeć mnie.:))))
-
2016/08/12 09:45:00
@Narcyz-13
"Mnie wystarczy to, co mam. Ale zastanowię się nad tym, jak będę miał więcej czasu. Za rok, dwa... o ile jeszcze będę w obiegu:))))"

Goichi Hosoda, also known as Ichimoku Sanjin -which is translated as what the man placed in the mountain watches, was a Japanese journalist focused in financial markets who wanted to develop a full and useful technique.

This technique should give a precise idea to anyone who would be using it in a short period of time, in one glance, without being necessary any other kind of technical or fundamental indicator.

Ichimoku was firstly developed by Goichi Hosoda in de 40s and was developed after the Second World War with the help of many students optimizing the system at a time where computers were not available.

Furthermore, it is useful for any kind of asset, regardless the country where it is traded and the environment circumstances.

In the Western World is only known its Graphic environment. However, Ichimoku is also integrated by three other theories:
The Time Theory
The Wavelike Movement Theory
The Target Price Theory

To chyba wiesz? W końcu kreujesz się na speca od japońszczyzny ;-)

A propos. Nauczysz mnie renko? :-D
-
2016/08/12 09:55:26
@karnakufo
Lekko weekendowo o pogodzie :-)
-
2016/08/12 10:17:54
@carrie-anne.moss:
"(...) Dow do 19200,
SP500 2230 (albo troche więcej) (...)"

A propos to wczorajsza sesja w USA była pierwszą w tym tysiącleciu, na której historyczne rekordy ustanowiły równocześnie S&P 500, DJIA i Nasdaq Composite. Ostatnia taka sesja miała miejsce 31 stycznia 1999.
-
2016/08/12 10:24:55
@konsultant121:
"INI SII (+29,5 pkt.), poprzednio +25 pkt.
wzrostowy (54,8%)
boczny (19,9%)
spadkowy (25,3%)"

To najwyższy poziom od 15 października 2015. To silny sygnał ostrzegający przed zbliżającą korektą.
-
2016/08/12 10:33:11
"To najwyższy poziom od 15 października 2015. To silny sygnał ostrzegający przed zbliżającą korektą."

Aczkolwiek bez przesady. W ubiegłym roku taki poziom optymizmu pojawił się w lutym, a szczyt WIG-u był 10 proc. wyżej w maju.
-
2016/08/12 10:44:58
@WB

2016/08/12 10:33:11

"To najwyższy poziom od 15 października 2015. To silny sygnał ostrzegający przed zbliżającą korektą."

Aczkolwiek bez przesady. W ubiegłym roku taki poziom optymizmu pojawił się w lutym, a szczyt WIG-u był 10 proc. wyżej w maju.


Zgadzam się z jednym i drugim. Korekta blisko, a target 1970 dla FW20.
-
2016/08/12 10:49:56
@Panna Lala

Mnie te rzeczy dotychczas nie interesowały. Nie szukam cudownych systemów ani się nie ''kreuję'' na speca od japońszczyzny. Miałem do czynienia z metastockiem, a wcześniej z omegą, gdzie renko było, ale najlepiej wspominam polski program makler (którego dawno nie ma), do którego wklepywało się dane i na którym robiłem nocami symulacje w zamierzchłych czasach. Lubię proste narzędzia, jak młotek czy śrubokręt, może też być samurajski miecz.:)))
Ja pokazuję chmury tym, którzy czytają tego bloga, bo to działa. Codziennie tego doświadczam. Chmury dla mnie są dlatego ważne, że wyznaczając nieregularne strefy RS, mapują przestrzeń (+ są dodatkowym prognostykiem trendu) pomiędzy poziomami.
Nie ma cudownych systemów - to jedna z utopii. Na rynku, tak jak wszędzie, jest zasada nieoznaczoności, dzięki czemu dramat ludzkiego losu może trwać, dzięki Bogu. Bo inaczej świat byłby nie do zniesienia.
Wyobraź sobie tych wszystkich pustych korpo debilów, którzy naciskają guzik i spada na nich złoty deszcz:)))) Przecież to byłoby ... tragiczne. Widziałaś ''Wilka z Wall Street''?
Smuteczek...
mojabuka.blog.pl/files/2015/11/58943a02fbc3a765e371499ca279e20a.jpg
-
2016/08/12 11:05:31
@Panna Lala

Te cykle (fale) Hosody sprzedają w necie jakieś janusze, mirki forexu:))))
Więc to może być ściema, żeby przykryć chmury jakąś numerologią, magią.
Zainteresowałabyś się czymś takim?
investio.pl/cykle/system-3p/cykle-hosody/
-
2016/08/12 11:09:36
@Narcyz-13
"Zainteresowałabyś się czymś takim? "
Jak byłam małą dziewczynką dotarłam do blogów/stron o tym. ale większość była po japońsku :P
-
2016/08/12 11:15:31
@Panna Lala

Być może to jest jeszcze do odkrycia, ale na razie niczego więcej nie potrzebuję ponad to co mam. Ewentualna nieomylność mnie nie kręci:))
-
2016/08/12 11:21:37
@Panna Lala

P.S.

To jednak byłaś małą dziewczynką:)))
-
2016/08/12 11:28:34
Miejmy nadzieję, że odżyją te akcje.
-
2016/08/12 11:35:01
@Narcyz-13
"...Lubię proste narzędzia, jak młotek czy śrubokręt, może też być samurajski miecz.:)))..."

Wybacz, ale Twoje rysunki nie mieszczą się w mojej definicji prostoty.

"...Ja pokazuję chmury tym, którzy czytają tego bloga, bo to działa. Codziennie tego doświadczam..."

Post factum. Jeśli chcesz błysnąć, to pokaż coś przed, a nie po. Czy ujmą na honorze jest kupić ryż albo cukier. Ten ostatni jeszcze się nie zdecydowałam w którą stronę ;-)
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy - Sokrates (nie ten piłkarz brazylijski:-))

"Nie ma cudownych systemów - to jedna z utopii. Na rynku, tak jak wszędzie, jest zasada nieoznaczoności, dzięki czemu dramat ludzkiego losu może trwać, dzięki Bogu. "

Wyjątkowo się z Tobą zgadzam. Działamy w oparciu o rachunek prawdopodobieństwa.
Kiedyś zadałam ci małą lekturkę do poczytania. Przeczytałeś?

"Smuteczek...
mojabuka.blog.pl/files/2015/11/58943a02fbc3a765e371499ca279e20a.jpg "

Nie rób ze mnie blondynki!
-
2016/08/12 11:48:12
@Panna Lala

''Post factum. Jeśli chcesz błysnąć, to pokaż coś przed, a nie po''

Ściśle rzecz biorąc - w trakcie. I to mnie najbardziej interesuje. To mi jest potrzebne. Pokazują też to, co mi się wydaje, że będzie w przyszłości, ale na danych miesięcznych, więc za pół roku można to będzie ocenić.

Poruszasz też inne ciekawe sprawy, ale pozwól mi odnieść się do nich wieczorem, bo teraz trzeba pracować:))
-
2016/08/12 11:54:26
@Narcyz-13
Twój świat do gory nogami - ifotos.pl/z/apahsxr

A teraz smutna historyjka.
Mały chłopiec wszedł na zamarznięte jezioro. Wydawało mu się, ze lód jest gruby więc podskakiwał. W kilku miejscach zatrzeszczało pod nogami, ale chłopiec ignorował ostrzeżenia. W końcu, po którymś podskoku, lód się załamał i wpadł do jeziora.
Jaki może być ciąg dalszy tej opowieści?
Jeśli chłopiec nie zamarzł w zimnej wodzie, to może próbować wypłynąć. Pytanie czy w miejscu, w którym spróbuje to zrobić lód będzie na tyle gruby, że uderzy się w głowę i..., czy może niespodziewanie przyjdzie wiosna?
-
2016/08/12 11:56:46
@Panna Lala

A propos przyszłości i prawdopodobieństwa, dziś jenot powinien wystartować stąd:
fxpro.ctrader.com/c/DDZ0n
I dojść do chmury dziennej:
fxpro.ctrader.com/c/2DZ0n
A nie będzie łatwo:
fxpro.ctrader.com/c/NDZ0n
Teraz wracam do rboty:))

-
2016/08/12 12:12:21
-
2016/08/12 13:08:33
Tak silny 26-sesyjny wzrost mWIG-u pojawił się w ostatnio 3 razy: 18 sierpnia 2013 (to był lokalny szczyt przed korektą), oraz 3 kwietnia 2009 i 31 lipca 2009 (wtedy po sygnale nadal rosło przynajmniej 25 dni).

W latach 2003-2007 taki sygnał pojawiał się 6-krotnie cały czas będąc potwierdzeniem hossy. Podobnie było w okresie październik 1998-marzec 2000.

Generalne optymistycznie to wygląda. Wsparciem jest teraz kwietniowy szczyt. Być może to wsparcie zostanie przetestowane podczas fazy spadkowej cyklu 10-tygodniowego.
-
2016/08/12 13:28:48
"Być może to wsparcie zostanie przetestowane podczas fazy spadkowej cyklu 10-tygodniowego."

Na S&P 500 wyraźnie zarysowane dołki cyklu 20-tygodniowego to 25 sierpnia 2015, 11 lutego 2016 oraz 27 czerwca 2016. To sugeruje 77-77 dni jako obecną długość cyklu 10-tygodniowego. Okładając tą liczbę dni od dołka z 27 czerwca dostajemy 11 września jako orientacyjny termin następnego dołka cyklu 10-tygodniowego.

Ale ostatnie dołki cyklu 10-tygodniowego nie będące dołkami cyklu 20-tygodniowego nie były ostatnio wyraźnie zaznaczone, więc i obecnie faza spadkowa cyklu 10-tygodniowego nie musi być silna lub długa.

Zresztą super-wsparcie na S&P 500 jest w strefie 2088-2130, więc na razie maksymalny potencjał spadkowy nie przekracza 5 proc.

Osobiście sądzę, że ruch powrotny do tego wsparcia będący fazą spadkową cyklu 10-tygodniowego z oczekiwanym dołkiem w okolicach 11 września powinien być lustrzanym odbiciem brexitowej korekty 9-27 czerwca.

Ta ostatnia hipoteza pasuje zresztą do poprzedniego założenia, że obecny ruch jest podobny do tego z października-grudnia 2014, z czego wynikało, że korekta jeśli nadejdzie będzie podobna do korekty z grudnia 2014.
-
2016/08/12 13:35:10
"mWIG"

Na ostatnich 26 sesji na mWIG-u 21 było wzrostowych. Ostatnie raz coś takiego zdarzyło się 21 sierpnia 2009. Wtedy szczyt wzrost był 2 sesje później, a późniejsza korekta trwała 6 sesji i miała niecałe 10 proc.

Wcześniej tak uporczywe wzrosty pojawiały się kilkukrotnie w latach 2004-2006 i czasami bezpośrednio poprzedzały korektę hossy, a czasami nie.
-
2016/08/12 13:38:15
"Generalne optymistycznie to wygląda."

A dzis jeszcze CSI300 wyskoczyl ponad SMA200 po raz pierwszy od sierpnia 2015.

Czyli wszystko gra :) Nastepne zadanie to trafic z terminem najbliszej duzej (trwajacej 2-3 miesiace) korekty. Ja obstawiam, ze do polowy pazdziernika powinno byc wzrostowo.
-
2016/08/12 13:51:51
A moze bedzie tak: tak jak Brexit (uznawany za negatywny dla rynkow) ostatecznie uruchomil hosse tak wygrana Clinton (uznawana za pozytywna dla rynkow) uruchomi korekte. Czyli jednak listopad :)
-
2016/08/12 14:28:05
@Narcyz-13
stooq.pl/mol/?id=5925
Ta sama smutna historia, tylko inne jezioro albo rzeka. Lód jest gdzieś w okolicy 1,089-1,09.
-
2016/08/12 14:47:36
Wig 20 też wygląda jakby w toku była 3w3 w górę licząc od brexitu :)
-
2016/08/12 14:50:10
@mzamojsk:
"A moze bedzie tak: tak jak Brexit (uznawany za negatywny dla rynkow) ostatecznie uruchomil hosse tak wygrana Clinton (uznawana za pozytywna dla rynkow) uruchomi korekte. Czyli jednak listopad :)"

Też mi coś takiego chodziło po głowie.
-
2016/08/12 14:59:36
-
2016/08/12 15:05:17
@Narcyz-13
"Poszły stoplossy;-( "

Nie becz, tylko kupuj.
-
2016/08/12 15:07:35
@ralphnelsonelliott
Można prosić obrazek
-
2016/08/12 15:12:15
@Panna Lala

Dziś może jeszcze coś zrobię(?)
Pogadamy jutro.
-
2016/08/12 15:13:10
@Narcyz-13
EURCHF też chyba nabił chłopcu guza. Wali upthrusty.
-
2016/08/12 15:25:33
@CAM
Przecież to aż "kłuje w oczy".
Każdy kto ma doświadczenie w liczeniu fal (np. promagna2) musi to widzieć.
Niestety z racji znacznie zaawansowanego wieku ma problem z obsługą obrazków :)
-
2016/08/12 15:25:40
-
2016/08/12 15:26:18
mam problem z obsługą obrazków
-
2016/08/23 09:15:53
Mam nadzieję, że jednak najbliższe trzy kwartały jednak będą pod znakiem akumulacji akcji banków, a powrót jednak nastąpi. Jakaś równowaga kiedyś powinna nastąpić, a idzie wszystko sinusoidalnie w dół Są spore zawirowania w tym temacie i coraz bardziej obawiam się o stabilność polskich banków, tym bardziej, że jestem na kredytach, trochę długów mi wpadło, ale powoli wychodzę na prostą z pomocą Pomocy Prawnej: papug.pl/pomoc-prawna/
Wierzę, że tak jak ja powoli się odbijam tak odbiją się też akcje banków.