Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Brexit sprzed 24 lat

Od półwiecza - od czasu upadku systemu z Bretton Woods - kurs brytyjskiego funta względem dolara porusza się w obrębie w miarę regularnego 8-letniego cyklu. 

 

 

Ten cykl to połowa cyklu Kuznetsa, ale ponieważ wydaje się to być bardzo ważna kwestia, to napiszę o niej szerzej przy jednej z następnych okazji. 

Zaczepiona w dołku ze stycznia 2009 roku projekcja kursu USD/GBP uzyskana przez uśrednienie przebiegu 4 poprzednich cykli sugeruje szczyt w maju przyszłego roku w okolicach 0,75 za dolara. 

 

 

Oczywiście ewentualne osłabienie funta po ewentualnej (niewiążącej z prawnego punktu widzenia) decyzji brytyjskiego ludu pracującego miast i wsi o opuszczeniu przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej pasowałoby do tego cyklicznego schematu dosyć dobrze. 

Gdyby cykl ten miał okazać się regularnie 8-letni, to minimum funta względem dolara (szczyt USD/GBP) powinno wypaść na początku 2017 roku w 8 lat po dołku funta z 23 stycznia 2009 roku. Można też odkładać 16 lat od szczytu USD/GBP z 11 czerwca 2000 roku, czy 24 lata od dołka funta z 15 lutego 1993 roku. 

Ta ostatnia data jest interesująca, bo wypada w 5 miesięcy po poprzednim Brexicie, który miał miejsce 16 września 1992 roku, kiedy to rząd Wielkiej Brytanii podjął decyzję o opuszczeniu przez brytyjską walutę "węża walutowego" EMR (European Exchange Rate Mechanizm). W ramach tego poprzednika euro waluty krajów będących członkami Europejskiego Systemu Walutowego mogły wahać się w przedziale +/-2,25 proc. wokół ustalonego kursu parytetowego. W tamtym okresie Niemcy przyciągając kapitał potrzebny do sfinansowania przejęcia NRD podniosły stopy prawie do poziomu 10 proc. Brytyjczycy nie byli wstanie lub też nie chcieli zrobić tego samego i zdecydowali się na wyjście z EMR skutkujące dewaluacja funta. Przecena brytyjskiej waluty trwała przez następne 5 miesięcy (kurs stracił wobec odpowiednika euro niecałe 13 proc.). 

 

 

FTSE reagując pozytywnie na dewaluację krajowej waluty zaczął od razu zwyżkować i kontynuował hossę przez następne 17 miesięcy,...

 

 

 ... zaś niemiecki DAX z tego samego powodu stracił 10,4 proc. w ciągu 20 dni. W ciągu tego czasu straty poniesione przez niemieckich eksporterów zostały uwzględnione w cenach akcji i DAX już nigdy później nie był niżej.

Porównanie ścieżek DAX-a ostatnio i 24 lata temu zsynchronizowanych na 3 dni przed decyzją o Brexicie (tą faktyczną z 16 września 1992 i tą możliwą w czwartek) przedstawiono na poniższym obrazku. 


 

Pomysły typu kupowanie złota zupełnie wtedy nie wypaliły. Cena tego kruszcu wystrzeliła w górę dopiero pół roku później, gdy dolar przestał się umacniać względem funta w ramach wspomnianego na początku 8-letniego cyklu (patrz dołki złota z lutego 1985 i marca 1993). 

 


 

Oczywiście można z różnych powodów kwestionować zasadność przedstawionej analogii pomiędzy obecną sytuacją a zachowaniem rynków w trakcie kryzysu Europejskiego Systemu Walutowego sprzed 24 lat. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie ma lepszych pomysłów, to doświadczenia po Brexicie z września 1992 roku można potraktować jako orientacyjną wskazówkę co do zachowania kursu funta i indeksów giełdowych po ewentualnym Brexicie z 2016 roku. 

Podsumowując: na podstawie doświadczeń z 1992 roku, gdy brytyjski rząd podjął decyzję o wycofania funta z Europejskiego Systemu Walutowego, w przypadku czwartkowej decyzji o opuszczeniu przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej można spodziewać się trwającego ok. 5 miesięcy osłabienia funta względem euro o ok. 13 proc., pozytywnej reakcji brytyjskiego rynku akcji na taką dewaluację krajowej waluty oraz trwającego ok. 20 dni spadku DAX-a o ok. 10 proc. Logicznie rzecz biorąc w przypadku decyzji o pozostaniu Wielkiej Brytanii w UE można by oczekiwać odwrotnych trendów (mocnego funta i DAX-a i krótkoterminowego osłabienia FTSE). 


 

wtorek, 21 czerwca 2016, bialek.wojciech

Polecane wpisy

Komentarze
2016/06/21 15:59:25
My tu sobie ''gadu-gadu'', a okna się pozamykały(...).
Ale! Za 5 minut czarodziejka Janet.....

Przeczytam to z ciekawością, ale koło jedenastej, bo do szóstej walka w cieniu, potem mecz, a o dziewiątej webinar.:))))))
-
2016/06/21 17:41:35
David Guetta ft. Zara Larsson - This One's For You Poland (UEFA EURO 2016 Official Song): www.youtube.com/watch?v=_S5Ps7dMlw8
-
2016/06/21 20:34:21
-
2016/06/21 22:58:15
@WB

Ten wpis to dla mnie taka kropla w szklance z argumentami za kupowaniem złota. Nie mniej decyzję podjąłem już wcześniej i złoto już kupuję. Pozdrawiam.
-
2016/06/21 23:13:10
@WB

Gdzieś czytałem ostatnio, że dla Brytanii problemem jest nie tyle Brexit, co nadchodząca recesja. W filmie, który zamieściłem poprzednio, mówi się, że nie tyle Brytania potrzebuje unii, co unia Brytanii. Brytania jest wielkim niemieckim rynkiem zbytu. Zawsze się dziwiłem, jak wiele niemieckich samochodów jeździ po angielskich ulicach. Brytania nie ma już nawet własnych marek samochodów. Rover upadł, a pozostale marki są w rękach Niemców, Hindusów, chińczyków...
Jeżeli funt zostanie przez Brexit zdewaluowany, to Brytania zyska wobec Niemców okres oddechu, którego długość będzie sterowana przez postępy negocjacji przy nowych umowach handlowych. A tymczasem będą rósł eksport Brytanii i do UE i przede wszystkim do całego świata.
Warto zauważyć, że niedługo po wizycie prezydenta Chin w Londynie, chiński bank kupił tam skarbiec na 2 tysiące ton złota od Barclays , i nie tylko(...). Barclays jest wielkim bankiem, który nie zajął stanowiska w kwestii Brexitu, co jest niezwykłe jak na finansjerę.
www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/chinczycy-kupuja-skarbiec-w-londynie,147,0,2083731.html

Tym razem to jest inny Brexit, i w innych warunkach. Poprzedni nie zagrażał całości UE. Tym razem chory system finansowy UE traci poważną część ... hipoteki.
-
2016/06/22 11:15:00
OFE dostało dzisiaj z ZUS 190 baniek i robi zakupy.Pogratulować nosa do inwestycji:)
-
2016/06/22 11:32:39
Wydaje się, że od kilku dni przeciwnicy Brexitu mają przewagę, a przynajmniej bukmacherzy płacą coraz mniej za ''pozostanie''. Od kilku dni 95% grających obstawia Bremain.

Czy to nie jest klasyka? W punktach zwrotnych większość się myli:)))))
-
2016/06/22 11:44:14
@guyfawkes
Czyli sprzedajemy akcje dzis lub jutro rano ?
-
2016/06/22 12:17:36
@Konsultant

Ja nic nie robię. Mam trochę opcji call i trochę put na funta i euro, w pewnych proporcjach, bo spodziewam się zmienności. That's all.
-
2016/06/22 12:23:22
Pisałem, że Niemcy jako największy eksporter staną się największym konkurentem Chin, że to niemieckie rynki są na chińskim celowniku. Dlatego to u nas będzie centrum handlu.
Trzeba tylko przetrwać i nie dać się (post)Sowietom - niemieckiemu golemowi.

'' Dlatego w nadchodzących latach w chińsko niemieckich stosunkach należy się spodziewać poszerzenia się i intensyfikacji tak ukrytych, jak też otwartych konfliktów
Czy to nie brzmi wspaniale?

forsal.pl/artykuly/952901,chiny-przypieraja-niemcy-do-muru-berlin-zaskoczony-handlowa-ekspansja-panstwa-srodka.html
-
2016/06/22 14:16:25
Kangur daje zielone światło czy zmyłka?
stooq.pl/q/?s=audusd&c=3m&t=c&a=lg&b=1
-
2016/06/22 15:22:31
Jutro referendum - ostatni odczyt pozycjonowania hedge fundów na rynku GBP wygląda tak

acemarketu.com/?p=189628
-
2016/06/22 17:15:36
@guyfawkes13:
"Gdzieś czytałem ostatnio, że dla Brytanii problemem jest nie tyle Brexit, co nadchodząca recesja."

Brexit to szczegół historii tak jak wyjście Wielkiej Brytanii z ERM 24 lata temu. Mnie bardziej frapuje ten 8-letni cykl na dolarze. Dawniej zakładałem, że teraz mamy gdzieś tak do początku 2017 roku przerwę w fali aprecjacji dolara związanej z cyklem Kuznetsa, potrzebną by zmieściła się kitchinowa hossa na EM i surowcach.

Tymczasem z tego 8-letniego cyklu (czyli połówki Kuznetsa) wychodzi, że najbliższe 2-3 kwartały to czas na powrót mocnego dolara (czyli zapewne słabości EM/surowców), a potem od początku 2017 roku zaczęłaby się potężna kuznetsowa fala słabości dolara (czyli zapewne potężna hossa na surowcach i EM). Dolar robił poprzednie szczyty co 16 lat - w 2001, 1985 i 1969 - więc następny wypada w przyszłym roku.

Nie bardzo wiem, jak to wszystko pogodzić.

Na razie z cyklu 20-tygodniowego wychodzą mi wzrosty EM do września (a la sierpień-październik 2015 czy styczeń-kwiecień 2016), czyli do września dolar pewnie za bardzo się nie umocni. Ale od września chyba zacznę stawiać na półroczną falę umocnienia dolara kończącą rozpoczętą w 2008 roku dolarową hossę (tak by dolar zmieścił się do początku przyszłego roku w schemacie szczytów 1969-1985-2001-2017). Ale w takim scenariuszu kitchinowe styczniowe dołki na EM/surowcach byłby zagrożone (ale może to byłaby po prostu 2-ga - korekcyjna - fala rozpoczętej w styczniu tego roku hossy na EM).
-
2016/06/22 17:21:41
@konsultant121:
"Kangur daje zielone światło czy zmyłka?
stooq.pl/q/?s=audusd&c=3m&t=c&a=lg&b=1"

Kangur jak kangur, ale kiwi skrzeczy "hossa" na cały głos:

stooq.pl/q/?s=usdnzd

CAD i ZAR też wyglądają dosyć mocno:

stooq.pl/q/?s=usdcad

stooq.pl/q/?s=usdzar
-
2016/06/22 17:32:57
Mnie wychodzi,że jesteśmy gdzieś na początku sierpnia 2015 roku. Jeśli tak jest to powinniśmy teraz "rąbnąć" w dół około 10 % na wig-u 20.
-
2016/06/22 17:45:09
@WB

Chyba pojutrze będziemy wiedzieć dużo więcej.
Ale jeśli popatrzeć na MACD na dziennej ropie, za każdym szczycikiem - kolejna dywergencja. Ja bym obstawiał wybicie dołem z kanału w najbliższym czasie.
-
2016/06/22 21:36:16
@W.B.
Ale od września chyba zacznę stawiać na półroczną falę umocnienia dolara kończącą rozpoczętą w 2008 roku dolarową hossę (tak by dolar zmieścił się do początku przyszłego roku w schemacie szczytów 1969-1985-2001-2017). Ale w takim scenariuszu kitchinowe styczniowe dołki na EM/surowcach byłby zagrożone (ale może to byłaby po prostu 2-ga - korekcyjna - fala rozpoczętej w styczniu tego roku hossy na EM).

A czy wariant 5-6 kwartałów równoległego wzrostu USD i akcji (Q4 1998-Q1 2000) zarzucamy jako nierealny do powtórki ?
Jeśli będzie Brexit to USD wzrośnie bez akcji. Jeśli nie będzie Brexitu - to dolar będzie rósł razem z akcjami EM?
-
2016/06/22 22:15:55
@Konsultant

Panu Wojtkowi chodzi o to, żeby akcje na EM rosły razem z surowcami (i inflacją), a surowce są ujemnie skorelowane z dolarem. Więc nie może rosnąć wszystko na raz:)
-
2016/06/22 22:39:16
@guyfawkes
Od października 1998 do marca 2000r. rosło wszystko razem (dolar i akcje). Wydaje się że niebawem stracimy ujemną korelację USD i rynków akcji.Pytanie czy tak się stanie na początku 2017r czy już niebawem.
Z analiz zachowania cen ropy i USDJPY z poprzednich cykli, wynikało iż dolar powinien zacząć się umacniać z okolic lutego 2017r. przez około rok.
-
2016/06/22 23:25:11
@Konsultant

Ale co miałoby być przyczyną tej zmiany korelacji?
-
2016/06/22 23:38:37
@guyfawkes
Oczekiwania podwyżek stóp % w USA pchające dolara w górę, a jednocześnie napływ kapitału na rynki wschodzące. Ta zmiana korelacji zwykle oszałamia rynek a po czasie widać że coś grubszego się kręci (recesja 2000-2002). Moim zdaniem rynki wschodzące będą rosły wraz z dolarem. Inwestor z rynku wschodzącego mimo rosnących akcji, będzie uszczuplany spadkiem wyceny rodzimej waluty.Ale ów rosnący dolar wraz z akcjami umiejscawiam w 2017roku:)
AUD i NZD wyglądają obecnie byczo.

Cały czas cyklicznie mam na myśli układ bessy giełdowej w kolejnych cyklach Kitchina : 21-13-8 miesięcy i umocnienia dolara : 8-13-21 miesięcy (to ostatnie umocnienie USDPLN trwało 19 miesięcy: czerwiec 2014-styczeń 2016 choć na ramieniu w marcu 2016 też można było porzucić dolara)
-
2016/06/23 00:36:27
@Konsultant

No nie wiem... Nie umiem się do tego odnieść. Może pan Wojtek coś na ten temat napisze.
Myślę, że (czarny/złoty[sic!]) piątek zasadniczo wszystko wyjaśni, przełoży wajchę na średni termin.
-
2016/06/23 01:16:38
Podczaszy1
Mnie wychodzi,że jesteśmy gdzieś na początku sierpnia 2015 roku. Jeśli tak jest to powinniśmy teraz "rąbnąć" w dół około 10 % na wig-u 20.

A z czego to Panu wychodzi?
-
2016/06/23 02:43:15
-
2016/06/23 08:06:56
trzymam kciuki za brytyjczykami i za brexit. Za dekade miejmy nadzieje PLexit
-
2016/06/23 09:10:39
Wg mnie będzie Brexit:)
-
2016/06/23 09:39:32
Niesamowite ! Widzieliście to ? ...

acemarketu.com/?p=189790
-
2016/06/23 09:53:38
W.Białek
Czy główny akcjonariusz PEKAO szykuje sprzedaż akcji. Drugi dzień wyraźnego spadku wbrew całemu rynkowi
-
2016/06/23 10:04:45
sunday 68
"A z czego to panu wychodzi".
Z podobieństwa obecnych spadków do tych z ubiegłego roku. Wiem,że to na razie niezbyt dużo.
-
2016/06/23 10:19:55
ja już od dawna inwestuje w złoto i jak na razie całkiem nieźle na tym wychodzę
-
2016/06/23 10:31:16
@zillioner
Pan tak żartem czy na poważnie z tymi ...exitami?

Bo ja jeszcze pamiętam stres i swoją niższość jak policja austriacka kontrolowała mój paszport i bagaż w autokarze podczas wycieczki do Wiednia.
Ostatnio jechałem do Rzymu i czułem swoją podmiotowość i równość jako Polak wobec obywateli Wspólnoty.
Brytania sobie poradzi ale Polska niekoniecznie,no chyba że naszym protektorem zostanie ponownie Kreml tyle tylko,że to już przerabialiśmy i ja osobiście chciałbym o tych czasach zapomnieć.
-
2016/06/23 11:23:10
To sie nazywa sciana strachu:))
-
2016/06/23 12:10:02
Dzis o 16:45 - S na FW20 w celu zabezpieczenia portfela akcji.
-
2016/06/23 12:12:12
@red

unia sluzy intersom silnych krajow -> DE. Niemiecki DE to > 50% export. wspolna waluta, brak taryf = wspolny rynek, protekcjonizm przez przepisy to im sluzy.

Polska niepodlegla to Polska poza unia, ze swoja wlasna waluta i polityka gosp.

Powinnismy byc czescia wspolnego rynku, na zasadach korzystnych dla nas.

Do tej pory DE traktuje nas jak rynek zbytu i inkubator taniej sily roboczej.


-
2016/06/23 12:12:40
mialo byc
Niemiecki PKB to > 50% export
-
2016/06/23 12:41:30
@zillioner
Ja to wszystko wiem.
Rozróżniam wady i zalety.
Moim zdaniem wyjście Polski z Unii niesie ryzyko marginalizacji gospodarczej i politycznej naszego kraju.Unię można zmieniać pozostając w niej a pozostanie Brytyjczyków może w tym pomóc ponieważ stanowią naturalną przeciwwagę dla hegemonii Niemców.
-
2016/06/23 12:58:04
Od wczoraj prawdopodobieństwo Brexitu według bukmacherów znacząco spadło. Betfair to poważny, innowacyjny bukmacher, nagrodzony przez HMQ, można sobie patrzeć na bieżąco: www.betfair.com/exchange/plus/#/politics/market/1.118739911

Chyba opierają się na frekwencji, która jest bardzo duża. Coś jak u nas: im więcej ''młodych wykształconych z wielkich miast'' lemingów, tym bardziej prawdopodobny Bremain.

Eurokołchoz rozpadnie się tak czy inaczej, bo to jest groteska. Wspólnota europejska oparta na strefie wolnego handlu jest oczywiście potrzebna, ale bez tego biurokratycznego komunizmu i ''wspólnej'' waluty. Lepiej dla nas, aby to jeszcze zostało tak jak jest chociaż z 5 lat, bo jesteśmy jeszcze za słabi, za mało zdywersyfikowani, za bardzo peryferyjni gospodarczo, no i jeszcze nie ma jedwabnego szlaku, czyli ważnej dla Chin infrastruktury.
-
2016/06/23 12:58:47
Błędne dyskontowanie i wciąż ogromny potencjał:

acemarketu.com/?p=189911
-
2016/06/23 14:50:45
"Badanie online Opinium pokazało przewagę zwolenników Brexitu na poziomie 1 punktu procentowego, a TNS dwóch punktów procentowych.
Badanie opinii publicznej przeprowadzone metodą telefoniczną przez ComRes pokazało jednak znaczną przewagę ankietowanych, chcących zostać w UE (48% vs 42%)."
To kto zwyciezy? Internauci czy ankietowani telefonicznie?
stooq.pl/n/?f=1067794
-
2016/06/23 14:59:03
Dla wierzących w chińską mannę:

strefainwestorow.pl/artykuly/20160621/minus-70-tyle-srednio-stracil-polski-inwestor-na-chinskich-spolkach-notowanych-na

Tl;dr;
Chińskie firmy dużo obiecują przed debiutem, a po zgarnięciu kasy od inwestorów olewają GPW.

Do tego: biggest bubble ever, przyszła katastrofa demograficzna po polityce 1 dziecka i powszechna znieczulica społeczna ( janekzdzarski.natemat.pl/3137,chinski-upadek-moralny ).

Oparcie przyszłości Polski o takie państwo skończy się takim samym regresem jak podległość wobec Rosji.
-
2016/06/23 15:04:43
@podtworca
Jakie ma Pan propozycje oparcia, poza USA/Chinami czy Niemcami/Rosja?
-
2016/06/23 15:36:43
Rekordy pesymizmu ! INI SII (-26 pkt.), poprzednio (-20)
wzrostowy (27,8%) boczny (18,4%) spadkowy (53,8%)
-
2016/06/23 16:10:31
@WB

''Oparcie przyszłości Polski o takie państwo...''

Nie chodzi o żadne ''oparcie''. Chodzi o wiele rzeczy, przede wszystkim o bycie centrum światowego handlu i łatwy dostęp do miliardowych rynków. Dzieki temu status Polski pójdzie ze dwie ligi do góry. To jest wielka szansa i wielkie wyzwania.

Poza tym Chiny nie wtrącają się w sprawy wewnętrzne, ideologiczne itp.
I nie chodzi o mannę, tylko o możliwości realizowania interesów.

Już nas wpuścili na rynek rolniczy, jak na początek, to sporo. Teraz kolej na przemysł, technologie, może grafen itd. Musimy się zdobyć na wiele wysiłków i bardzo dobrze. Jak mawiał Marszałek, na wschodzie otwierają się drzwi(...).

Azja - Europa w jeden dzień: www.kresy.pl/wydarzenia,europa-zachodnia?zobacz/hyperloop-one-chce-stworzyc-superszybka-linie-laczaca-europe-z-chinami
-
2016/06/23 16:21:29
@WB

Sorry, to było do @Podtwocy:)))))
-
2016/06/23 16:39:16
www.bild.de/regional/frankfurt/frankfurt-aktuell/kino-viernheim-bewaffneter-mann-schuesse-im-kino-center-46456070.bild.html

a tvnik wp onecik i interia nie chcą straszyć bremainowców

brak info to też manipulacja:)
-
2016/06/23 16:48:06
Teraz dopiero wychodzi czyja jest TVN,CNN ect....Po co wspominać o jakiejś strzelaninie w niemieckim kinie skoro to może wpłynąć na Anglików?:)
o referendum w sprawie jowów nie zająknęła się nawet w dniu wyborów:)
-
2016/06/23 18:22:23
@guyfawkes13

Centrum światowego handlu to oczywiście piękna idea, tyle że dopóki w Polsce nie są przestrzegane prawa własności, a na giełdy patrzy się jak na miejsce gdzie każdy robi przekręty (łącznie z państwem vide skandaliczne przejęcie Bogdanki), nie widzę szans na realizację wizji. Chiny zbudują nam huby i centralny port lotniczy? Znam tylko dwie klasy podobnych inwestycji: w pierwszej obiecuje się tubylcom złote góry i dopóki się nie kapną, że to blef podpisuje się intratne kontrakty, w drugim buduje się tubylcom infrastrukturę i dzierżawi na wyłączność przez kolejne dekady. Jak tubylcom się poszczęści i uda im się znaleźć wystarczająco silnych sojuszników, mogą taką inwestycję znacjonalizować.

Jeśli Polska ma awansować do wyższej ligi, państwo musi respektować prawa własności i jak kiedyś Korea Pd inwestować w najnowsze technologie, na których nie ma jeszcze bańki, a które z pewnością ruszą w przyszłości - np. wszystko co związane z robotyką, lotami kosmicznymi, infrastrukturą kosmiczną. Mamy tu zalążki w ośrodkach badawczych, potrzeba zleceń od państwa na rozruch i konsolidację oraz rozwiniętej giełdy, żeby ludzie tworzyli spółki bez potrzeby pożyczania pieniędzy z banku. W rozwiniętych krajach akcje są ekwiwalentem gotówki, ludzie tworzą zaawansowane technologicznie rzeczy za udziały. Na razie nie widać żadnych posunięć w tym kierunku, rząd się cieszy, że wyśle jabłka do Chin, pożycza na socjal i liczy, że doczeka kolejnej transzy z UE.
-
2016/06/23 18:39:36
@Podtworca

Nie przesadzaj, rząd właśnie zmierza w tym kierunku. Nawet jest kasa na startupy. Zobaczymy, jak to pójdzie dalej, minęło dopiero kilka miesięcy.

I kosmiczne technologie też się ruszają:))
-
2016/06/23 19:16:27
Pożywiom, uwidim ;) Na innym serwisie dałbym Ci lajka za komentarz :)
-
2016/06/23 20:09:55
Nie chciałbym zapeszyć, ale wydaje mi się, że USD/JPY ma już dno za sobą.
-
2016/06/24 05:41:53
No i mamy Brexit:)))))))))))))))
Już się nie odwróci. Niesamowite to było. Znam dość dobrze południowo-zachodni Londyn aż do Windsoru, więc nie byłem zaskoczony jak głosowały dzielnice. Wygrała prawdziwa Brytania. Przegrały elyty [Szkoci mają coś z Ukraińców:))))].
Można im trochę pozazdrościć:)))) Ale my też mamy odrodzenie narodowe, na jakie nas stać.

Dedykacja dla wszystkich (Scarborough też wybrało ''out''):
www.youtube.com/watch?v=wiZJP_XLmrQ
-
2016/06/24 06:13:17
Nie wiem tylko, czemu dolar tak spadł do jena(?), ale index dolarowy wygląda świetnie -jak przewidywałem, zrobi się miesięczny pinbar, który potwierdzi wcześniejsze objęcie hossy. Wyłamany został kanał na Eurodolarze i wyłamuje się na ropie. Coś zostało zdecydowane.
Życzmy im jak najlepiej i oby nam nie było gorzej. Józef Beck zapytany, czy Polska mogła uniknąć wojny w 39', odpowiedział, że może i mogła, ale czy mogła uniknąć swojego losu?

www.youtube.com/watch?v=eVzBcIXJXTo
-
2016/06/24 06:15:07
6:08 Brexit właśnie osiągnął milion głosów przewagi, do policzenia zostało 44 obwody. Tymczasem GBPUSD odbił się od dołka o ponad procent
-
2016/06/24 06:30:24
@Sunday

Nic już nie może się zmienić. Wszystkie główne bremainowe okręgi już poszły. Teraz trzeba się zastanowić, kiedy zamykać pozycje. GBP/USD przełamał wszystko i leci w przepaść, gdzie nie ma oporów.
-
2016/06/24 06:46:07
Ściśle rzecz biorąc: wsparć:)))))))
Ale większość dystansu już chyba pokonał?
-
2016/06/24 06:50:11
Nikkei spada na teraz 8%.
Ile będzie na WIG-u? Chyba nie aż tyle ile mówił @Podczaszy? W każdym razie chyba nie za jedną razą...
-
2016/06/24 08:22:16
bartalsi

2016/06/21 22:58:15

@WB

Ten wpis to dla mnie taka kropla w szklance z argumentami za kupowaniem złota. Nie mniej decyzję podjąłem już wcześniej i złoto już kupuję. Pozdrawiam.


No i fajnie :)
-
2016/06/24 08:42:15
@podczaszy1
"Mnie wychodzi,że jesteśmy gdzieś na początku sierpnia 2015 roku. Jeśli tak jest to powinniśmy teraz "rąbnąć" w dół około 10 % na wig-u 20."

Prorok czy co?:)
Wielkie graty i życzę Ci dużych zarobków.
-
2016/06/24 08:55:12
Dlaczego zawiesili u nas notowania i manipulują kursem pozbawiając inwestorów na S godziwego zysku?:)
-
2016/06/24 09:09:00
@Karnakufo

Z tego rozszerzającego się trójkąta na WIG20 jest minimalny spadek na 1550...
No, już mamy prawie 200 punktów... Niezła luka;)
-
2016/06/24 09:16:46
Mialem nosa. Otworzylem wczoraj S na FW20 o wartosci prawie 2/3 posiadanych akcji:)
-
2016/06/24 09:33:17
@Konsultant

Ja nie chciałem nikomu nic sugerować, bo (teoretycznie) mogło być na odwrót, ale u mnie proporcja opcji call do put też jest około 1/3 do 2/3. Pozostała gotówka w usd
Wszystkim nam się udało:))))
-
2016/06/24 09:35:06
brexit -yes, yes , yes!!

plexit -> next!!!
-
2016/06/24 09:38:43
Co ciekawe, przez kilka dni u bukmacherów w Anglii, 95% ludzi obstawiało pozostanie, a w ostatnim dniu 2/3 klientów obstawiało wyjście. Poza tym przed referendum wzrosła znaczniew UK wymiana funtów na dolary, franki itd.

Teraz czekamy na dymisję Camerona:))
-
2016/06/24 09:43:24
@Zillioner

Polexit nie tak prędko. Raczej przy końcu rozpadu ue. Teraz dostaniemy lepszą propozycję od Niemców(...). A co najważniejsze, nie żyjemy na wyspie, która była zdobyta ostatnio w XI wieku. Nasza sytuacja jest inna. Być może będziemy stabilizować eurokołchoz jeszcze kilka lat....
-
2016/06/24 09:49:06
Przede wszystkim musimy PRZETRWAĆ do czasu aż Chiny zainwestują wystarczająco dużo u nas, żeby im się opłacało odstraszać sowieckich. Chiny muszą się u nas zakotwiczyć. Do tego czasu te 4 bataliony (+brygada, +szpica)NATO może wystarczą
-
2016/06/24 09:50:14
"guyfawkes13

2016/06/24 09:33:17

@Konsultant

Ja nie chciałem nikomu nic sugerować, bo (teoretycznie) mogło być na odwrót, ale u mnie proporcja opcji call do put też jest około 1/3 do 2/3. Pozostała gotówka w usd
Wszystkim nam się udało:)))) "

Hola hola, nie było napisane przed, więc się nie liczy. Śmiem twierdzić że Pan kłamie :).
-
2016/06/24 09:52:04
Trzeba było mnie posłuchać:)
-
2016/06/24 09:53:14
@billy the kangoor

Dolar USD jest grubo ponad 4zł. Ciekawy jestem Twojej nowej projekcji.

-
2016/06/24 09:54:17
Za rok pewnie będziemy żałować że dziś nie kupiliśmy akcji:)
-
2016/06/24 09:56:34
Zamknalem S-ke o 9:05

A wczoraj pisalem:
-
konsultant121 2016/06/23 11:23:10 To sie nazywa sciana strachu:))
-
konsultant121 2016/06/23 12:10:02 Dzis o 16:45 - S na FW20 w celu zabezpieczenia portfela akcji.
-
2016/06/24 09:57:33
jesli to ofe kupuje to chcę im zabrać natychmiast swoje wszystkie składki. Może też referendum w tej sprawie? :)
-
2016/06/24 09:57:46
@Bartalsi

Było napisane ''przed'', jak ktoś uważnie czyta:))))
Ale jakie to ma znaczenie?:)))
-
2016/06/24 09:58:04
Ale powiem Wam szczerze ze spac dzis od 4ej rano nie moglem:)) Macie do polecenia jakas dobra literature z psychologii inwestowania?
-
2016/06/24 10:06:08
"konsultant121 2016/06/23 12:10:02 Dzis o 16:45 - S na FW20 w celu zabezpieczenia portfela akcji. "

Jeśli normalna dźwignia to najprawdopodobniej wyszedłeś na zero.

Ja nie mogłem spać przez kochankę.
-
2016/06/24 10:09:57
@bartalsi
Moja wczorajsza S-ka na 63% portfela akcji:) To prawda, czuje sie dzis na zero,w zwiazku z tym ze zamknalem S-ke zaraz po otwarciu.
A ze zakupilem akcje dokladnie tydzien temu, to niektore pozycje w portfelu juz mam na zielono.
-
2016/06/24 10:11:03
I co dalej?
S niżej, czy L wyżej?
Wygląda mi to na epizod na rynkach, by odebrać akcje ze słabych rąk - spodziewam się jakiś czas konsolidacji (akumulacji) na niskich poziomach, będzie można pograć w boczniaku, a później wiadomo kierunek średnioterminowy. :)
-
2016/06/24 10:12:52
Czyli ...... wzrost.
Może się mylę, a może nie. :)
-
2016/06/24 10:27:34
Dzisiejszy dzień przybliża nas do nieuniknionego USgeddonu, czas na Chiny. Czy ktoś tu już coś pisał o jakimś "geddonie", czy pisał tak samo?
-
2016/06/24 10:53:22
Dzisiaj była mała bitwa. Udało się wygrać. Ale to tylko mała bitwa. Do wygrania jest cała wojna.
-
2016/06/24 11:02:05
Prognozowałem kilka dni temu,że kurs EUR/PLN dojdzie do 4,54. No i dzisiaj było prawie 4,53. To była tylko taka próba czy na rynku walutowym można coś przewidzieć, bo gram tylko na GPW.
-
2016/06/24 11:10:06
@WB

"Tymczasem z tego 8-letniego cyklu (czyli połówki Kuznetsa) wychodzi, że najbliższe 2-3 kwartały to czas na powrót mocnego dolara (czyli zapewne słabości EM/surowców), a potem od początku 2017 roku zaczęłaby się potężna kuznetsowa fala słabości dolara (czyli zapewne potężna hossa na surowcach i EM). Dolar robił poprzednie szczyty co 16 lat - w 2001, 1985 i 1969 - więc następny wypada w przyszłym roku.

Nie bardzo wiem, jak to wszystko pogodzić. "


Duet: Trump + Janet?
Na razie to pierwsze może i trudno sobie wyobrazić ale panta rei, na tydzień przed elekcją będzie wszystko jasne, zupełnie jak z Brexitem.

Phx
-
2016/06/24 11:12:52
@Red.007 2016/06/23 12:41:30

"@zillioner
Ja to wszystko wiem.
Rozróżniam wady i zalety.
Moim zdaniem wyjście Polski z Unii niesie ryzyko marginalizacji gospodarczej i politycznej naszego kraju.Unię można zmieniać pozostając w niej a pozostanie Brytyjczyków może w tym pomóc ponieważ stanowią naturalną przeciwwagę dla hegemonii Niemców. "

Że co proszę?
A bo to kto w Unii liczy się z głosem Słowacji, ba Polski a nawet całej Grupy Wyszechradzkiej w wiadomej sprawie?!

Phx

-
2016/06/24 11:16:08
@All

Tymczasem czekamy na Trumpa: wybory jesienią, początek kadencji koniec stycznia-początek lutego. Myślę że do tego czasu FED będzie zwlekał z ruchami.
Oj będzie się działo.... ;-)

Phx

-
2016/06/24 11:18:18
Ciekawe jakie wskazania miałby dziś sentyment INI SII. A wczorajszy odczyt (-26 p.procentowych) wyprzedził niejako to co stało się dzisiaj. Boski znak ! :)
-
2016/06/24 11:57:55
@podczaszy1
"Prognozowałem kilka dni temu,że kurs EUR/PLN dojdzie do 4,54. No i dzisiaj było prawie 4,53. To była tylko taka próba czy na rynku walutowym można coś przewidzieć, bo gram tylko na GPW."

Jeszcze raz wielkie graty, jesteś WIELKI GURU jeśli chodzi o prognozy.
Pozdrawiam i życzę dużej kasiory.
-
2016/06/24 13:46:47
@karnakufo
"Jeszcze raz wielkie graty......"
Dzięki ale na giełdzie jak sam wiesz różnie bywa i każda passa zła czy dobra ma swój koniec.
-
2016/06/24 14:11:21
Referendum to był głos ludu, ale faktycznego wyjścia nie będzie; ułożą się z Unią =====> pod to teraz będą grały giełdy po odebraniu akcyjek od słabych rąk.

Najważniejsze to płynąć z głównym nurtem co zarabia i nie dać się ogłupić.
Ameryka jeszcze nie zakończyła hossy wg AT.
Trzeba być ostrożnym z tą grą pod bessę.
-
2016/06/24 14:19:29
Kupę kasy wydali, by tak zmanipulować sondaże, szachrajstwa na każdym kroku.
Współczuję tym co dali się nabrać na wynik sondaży korzystny dla pozostania w Unii i pod to kupowali akcyjki, jak baranki ciągnione na rzeź.
-
2016/06/24 14:29:25
Kto się podejmie odpowiedzi na pytanie:kiedy kupować funta?
Przed nami obniżka ratingów dla Brytanii,zmiana rządu,procedura wyjścia z Unii,referendum(?) w Szkocji i pewnie jeszcze wiele niewiadomych.
Technicznie,w spojrzeniu kilkuletnim,być może jesteśmy w fali C korekty spadkowej zapoczątkowanej w grudniu 2015r.

Tak na marginesie,być może należy się spodziewać spadku cen nieruchomości na Wyspach,bo choć nie wierzę w znaczące powroty choćby naszych rodaków,to pewnie napływ nowych emigrantów się zmniejszy.

@phoenix-2
jeśli w obliczu obecnych faktów nadal nie będą się z nami liczyć,to rozpad Unii przybierze na sile i pewnie powstanie coś nowego,co na obecną chwilę jest trudne do przewidzenia.
-
2016/06/24 15:22:03
@Podczaszy

No i co powiesz Waść? Pierwszy czarny łabędź wylądował. Zaczął się rozpad niemieckich eurosowietów. Teraz już rozumiesz, po co nam ''krzyżacy'' na rubieżach? Niemcy w ostatnim roku miały nadwyżkę blisko 250 miliardów, co tak zaniepokoiło Amerykanów, że umieścili ich na specjalnej liście do zoperowania. Niemcom kończą się możliwości na zachodzie i muszą ruszyć w kierunku Rosji (po naszym trupie). Niemiecko-sowiecka Eurazja jest nie na rękę i Chinom i Stanom. No i nam:))) A my jesteśmy ''między ostrzami potężnych szermierzy''.
Teraz świat będzie wyglądał z niepokojem następnych czarnych łabędzi z domeny brytyjskiej, oraz wielkiego czarnego łabędzio - kondora amerykańskiego, który zmieni świat jaki znamy. Cholera, nie dostaniemy tych kilku lat spokoju. Fuck!
Murowany trend spadkowy do wyborów w Ameryce, a potem napięcie będzie tylko rosło:)))) Zgodnie z klasyką gatunku. Chyba zaczęliśmy trójkę w trójce fali ''c'', po tym klinie (''b'').
Pocieszające jest tylko jedno, że i Ameryka i Chiny grają przeciw dwójprzymierzu Ribbentrop-Mołotow. Czyli, że zmierzamy w kierunku świata dwubiegunowego i reintegracji świata post sowieckiego przez Rzeczpospolitą.
-
2016/06/24 15:23:54
Na pocieszenie: luka z ubieglego weekendu na WIG20 jest blisko i nie jest jeszcze zamknieta. Lepiej teraz niz kiedys.
stooq.pl/q/?s=wig20&c=5m&t=c&a=lg&b=1
-
2016/06/24 15:36:57
@Double o7

UE zacznie się sypać i Szkoci nie wyjdą z Brytanii. Anglicy nie są tak lekkomyślni, są na to przygotowani(...).
-
2016/06/24 15:38:41
@guyfawkes
Obawiam się,że USA chce przehandlować Polskę Niemcom za rezygnację z sojuszu z Rosją. I po to ci krzyżacy.
-
2016/06/24 15:45:32
@Podczaszy

''Obawiam się,że USA chce przehandlować Polskę Niemcom za rezygnację z sojuszu z Rosją''

Jak to zdanie Waść przemyślisz, to zrozumiesz, że to nie rozwiązałoby problemu niemiecko-sowieckiej Eurazji. Gra jest o wiele poważniejsza. Braun tak myśli, bo jest ślepy z powodu ideologii. Anglosasi wiedzą dobrze, że wariant monachijski jest tylko grą na czas. A w tym wypadku czas działa przeciw Anglosasom, odwrotnie niż w 38'.

-
2016/06/24 15:53:03
@Double o7

Nie po to Brytyjczycy dewaluują funta, bijąc w niemiecki eksport, żeby to szybko anulować. To są poważni (cykliczni) gracze:))
-
2016/06/24 15:55:25
@guyfawkes 13
Ja nie mówię,że to rozwiązałoby problem niemiecko-sowieckiej eurazji. W ogóle nie byłoby problemu niemiecko-sowieckiej eurazji bo Niemcy weszliby w buty Adolfa i z Ameryką spróbowali rozmontować Rosję aby uzyskać lepszą pozycję wobec Chin.
-
2016/06/24 16:06:29
@Podczaszy

To jest fantazja. Pomiędzy Chinami a Zachodem anglosaskim nie może być żadnego ośrodka siły, który mógłby destabilizować układ. Tylko my, ale nasza racja stanu polega na stabilizacji tego układu. Arktyka będzie amerykańska, Syberia - chińska, a my będziemy kontrolować środek, bo my temu nie zagrozimy. Niemcy się nie nadają, bo mają za duży potencjał. Nikt ich już więcej nie spuści ze smyczy. I nikt nie będzie się niczym z nimi dzielił. Chodzi o stabilny układ na 50, 100 lat. A nie głupkowanie z jakimiś wojnami.
-
2016/06/24 16:18:11
@guyfawkes 13
Waść jest jak Sienkiewicz, piszesz ku pokrzepieniu serc ale ja wolę Mackiewicza z jego "tylko prawda jest ciekawa". Chciałbym,żeby to Waść miał rację ale co świat obchodzi moje chcenie.
-
2016/06/24 16:32:02
@Podczaszy

Jest wiele czynników, choćby jedwabny szlak. Przecież on nie miałby sensu bez kolapsu Niemiec (i Rosji). Gdybyśmy mieli nie odgrywać w tym podmiotowej roli, to nigdy nie wygrałby PIS(wspomagany nawet przez SLD). Waść wierzysz w demokrację?:)))))
Ja przewidziałem zwycięstwo Dudy jeszcze kiedy miał około 10% popularności i nie bardzo był rozpoznawalny, opierając się na geopolityce. I nawet napisałem o tym wtedy. Gdybyśmy mieli być skonsumowani przez Niemcy, nigdy nie doszłoby do zmiany władzy Volksdeutschów (i sowieciarzy). Nigdy kelnerzy nie ośmieliliby się nagrywać w restauracji, bo pływaliby w Wiśle, zanim taka myśl przyszłaby im do głowy. Zmiana władzy była inteligentnie przygotowana wcześniej, przez pierwszorzędnych fachowców. Takich rzeczy nie robi się dla kaprysu.
-
2016/06/24 16:37:55
@Podczaszy

Come on Waść!:))))

wifflegif.com/tags/8059-mr-bean-gifs
-
2016/06/24 16:42:32
USDPLN nie przebil szczytu styczniowego! Jest paliwo na akcje:)
-
2016/06/24 16:48:13
@guyfawkes 13
Zgadzam się,że operacja przejęcia władzy przez PIS była przygotowywana poza granicami tj. w USA i ta cała demokracja to tylko słowo "wytrych". Ale może ona mieć na celu dyscyplinowanie Niemców.Proszę zauwazyć,że USA nie postawiła w 100% na PIS ale przyjęła też ofertę tzw. Starych Kiejkut i stąd to głaskanie KOD-u i pojawienie się Nowoczesnej. To nie jest poważne traktowanie sojusznika. To jest postępowanie według zasady dziel i rządz i to chyba po coś.
-
2016/06/24 16:48:27
Hasło dnia: 23/24.czerwca 2016r: Indeks Nastrojów Inwestorów Indywidualnych najlepszym wskaźnikiem wyprzedzającym :)
-
2016/06/24 16:49:55
Londyn spada prawie 3 razy mniej niż Frankfurt(...).

:)))
-
2016/06/24 16:52:51
Anglicy poprzez wyjście ratują swoją gospodarkę .
-
2016/06/24 16:54:57
@Podczaszy

Waść nie traktuj zbyt poważnie Stasia kataryniarza, twórcy herezji jałmużniczej:))) Staś też jest niezły miglanc, szkoda gadać(...).

Dyscyplinowanie Niemców, przez PL?:))))))))))))))))))))))))))

'' USA nie postawiła w 100% na PIS''
Bo są dwa nurty, które umownie nazwałem WASP i Usrael. Ten drugi jest schodzący, ten pierwszy triumfujący, jak np. w UK. Więc spokojnie, wszystko gra i koliduje.
-
2016/06/24 17:00:14
W Raporcie Tygodniowym trochę okołobrexitowych wykresów:

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=10848
-
2016/06/24 17:02:11
@guyfawkes 13
Jeśli swiat ma być dwubiegunowy to dlaczego USA przygotowują się do wojny na Pacyfiku. Jeśli chodzi o "Stasia"to najlepszy publicysta jakiego znam.
-
2016/06/24 17:15:46
@guyfawkes13:
"(...) Brytyjczycy (...) To są poważni (cykliczni) gracze:))"

Powątpiewam w to. "Poważni gracze" nie decydują o losach państwa rzucając monetą (czytaj organizując referenda).

Brytyjskie "twórcze elity" - używając terminologii Toynbee'ego - już dawno utraciły zdolność do odpowiadania na wyzwania i stały się w związku z tym jedynie "dominującymi elitami", które co więcej wstydzą się swojej dominacji i są jej niepewne i przymilając się a to do zbuntowanego "proletariatu zewnętrznego" (zezwalając na jego masową migrację do metropolii), a to do zdemoralizowanego i kwestionującego mądrość tych elit "proletariatu wewnętrznego", którego w w różnych referendach raz po raz pytają o zdanie na różne tematy dotyczące losów państwa. To jest dla mnie objaw zupełnego upadku .

"Działające na pozór spontanicznie, bo dzięki pędowi elan vital, twórcze elity podlegają jednak pewnemu mechanizmowi, który Toynbee określa jako wycofanie się i powrót (withdrawal and return), co można zinterpretować jako naprzemienne stany wyciszenia i wewnętrznego skupienia oraz powrotu z nową siłą do życia społecznego. Jednak nadchodzi moment, gdy twórcze mniejszości tracą zdolność odpowiedzi na kolejne wyzwania, stają się one wówczas jedynie mniejszościami dominującymi (dominant minorities), tracąc duchowe przywództwo i jedność ze społeczeństwem. Jest to moment załamania się cywilizacji (breakdown) wkraczającej już w fazę dezintegracji (disintegration), w której rozpoczyna się schizma społeczna
(schism in the body social), bierna większość przekształca się wówczas w wewnętrzny proletariat (internal proletariat), który pozbawiony twórczej inspiracji
staje się warstwą coraz bardziej wrogą i zbuntowaną wobec dominującej
mniejszości, która z kolei, pragnąc odzyskać kontrolę, z jednej strony nie waha
się stosować przemocy, z drugiej zaś szuka jeszcze ratunku w idealizacji osiągnięć czasu minionego.25 Wszystko to bezskutecznie, ponieważ schizmie społecznej towarzyszy schizma duchowa (schism in the soul), manifestująca się na płaszczyźnie zachowania, uczuć i życia, a rozumiana jako załamanie się dotychczasowych
ideałów i wartości, poczucie bezsilności i chęć ucieczki od rozpadającego się świata. Wszystko to składa się na okres zamieszek (time of troubles), potęgowany jeszcze przez najazdy proletariatu zewnętrznego (external proletariat), czyli grup barbarzyńskich spoza granic danej cywilizacji."

Już poważniej dla mnie wyglądają europejscy imperialiści z Komisji Europejskiej dążący do zbudowania "państwa uniwersalnego".

"Ostatnim wysiłkiem dominującej mniejszości, mającym na celu uratowanie rozbitej już jedności społeczeństwa, jest stworzenie państwa uniwersalnego (universal state), działającego na zasadzie presji politycznej, biurokracji oraz siły militarnej. Państwo
takie przynosi ład i pokój, które jednak szybko okazują się pozorne."

annales.umcs.lublin.pl/tt_p.php?rok=2002&tom=27§io=I&numer_artykulu=04&zeszyt=0
-
2016/06/24 17:18:30
@podczaszy1:
"Jeśli chodzi o "Stasia"to najlepszy publicysta jakiego znam."

W sumie dzięki oficjalnemu życiorysowi SM można zadumać się nad metodami, którymi sowieci finansowali polską opozycję:

"(...) tym okresie Michalkiewicz podejmuje dodatkową pracę tłumacza w warszawskim oddziale Agencji Prasowej Nowosti i wszystkie zarobione tam pieniądze przeznacza na finansowanie druku Gospodarza

-
2016/06/24 17:22:02
@Podczaszy

''... to dlaczego USA przygotowują się do wojny na Pacyfiku?''

Oj tam, oj tam, zaraz do wojny... To tylko ''analitycy'' mają tak myśleć. Nawet Jacek Bartosiak, który przecież nie wierzył w możliwość Brexitu, przytomnie zauważył, że tej wojny nie można wygrać. Taka wojna zrujnowałaby cały świat, a nikt by jej nie wygrał.

Staś kataryniarz jest istotnie pod względem formy, najlepszym publicystą, ale...przemyca inteligentnie pewne istotne manipulacje - klisze, korzystne dla Rosji. Znam go na tyle dobrze, nawet osobiście, żeby zachować pewien dystans.

Mniejsza o Stasia, mam nadzieję, że w końcu przestanie zachęcać Naczelnika do ożenku z Julią Tymoszenko, bo to już dawno jest niestrawne. Niech w końcu sam stanie[sic!] na wysokości zadania, ożeni się z piękną Julią i założy dynastię:)))

-
2016/06/24 17:34:59
@WB
"W sumie dzięki oficjalnemu zyciorysowi SM można zadumać się nad metodami, którymi sowieci finansowali polska opozycję."
Panie Wojtku jeśli już tak to ma Pan lepsze figury, bo powszechnie znane, dla takiej zadumy. Ja podrzucę Tadeusza M, Wladysława F, Stefana N itd. Daj Pan spokój "Stasiowi" bo jego już nękają jako anty semitnika .
-
2016/06/24 17:38:53
No może jednak padnie ten długoterminowy sygnał sprzedaży w kraju Adolfiny.
-
2016/06/24 17:41:15
@WB

Nie docenia Pan Brytyjczyków, Panie Wojtku.
W końcu przegrali WW2 i musieli pokazać, że są na łopatkach, ale zachowali kontrolę nad znaczną częścią finansów świata.

A punktualny jak szwajcarski zegaek cykl na funcie?

A cykliczne budowanie imperiów od czasu Plantagenetów?

Nigdy by nie zrobili tego referendum, gdyby wcześniej nie byli pewni jego wyniku(...). Rozjaśnia się też po co Cameron tak często ostatnio przyjeżdżał do PL. A nasi bardzo dobrze udają, że są zmartwieni. :))) Odbywało się w Europie tyle ważnych spotkań, było tyle wypowiedzi czołowych graczy politycznych i ekonomicznych, bo wszyscy wiedzieli, że Brytania wychodzi, zanim odbyło się referendum. Brexit traktowano jako rzeczywistość zanim został postanowiony. Odbywała się tylko gra, która sprawiała wrażenie licytacji czy targów, dlatego my nie mogliśmy być pewni co do rezultatu. Zawsze jest więcej niż jedna opcja.

-
2016/06/24 17:45:36
@Podczaszy

''Daj Pan spokój "Stasiowi"

Toteż ja nic nie mówię, a mógłbym. Dystans jest rzeczą zdrową i warto go zachowywać.
-
2016/06/24 18:03:34
Patrząc na nasze główne indeksy w cenach close to nie widać dramatu, ładnie podciągnęli na koniec, i co? hossa panie hossa, a to co dzisiaj było to strząśnięcie z rynku słabeuszy. Gdzie krew się tam najlepsza okazja do zakupu.
-
2016/06/24 18:05:44
Warto zwrócić uwagę kto dostaje najbardziej w d...(nie można zrobić drugi raz pierwszego wrażenia)

Na więcej niż -12% są: Włochy, Hiszpania, Grecja .
Co ciekawe, Portugalia, która zawsze była brytyjskim plenipotentem, jest tylko 7% w plecy, na poziomie Niemiec. Skandynawia - domena brytyjska nie odczuwa krachu za bardzo. My, Czesi i Węgrzy jesteśmy sporo lepsi niż Niemcy czy Francja.
-
2016/06/24 18:07:21
Patrząc na nasze główne indeksy w cenach close to nie widać dramatu, ładnie podciągnęli na koniec, i co? hossa panie hossa, a to co dzisiaj było to strząśnięcie z rynku słabeuszy. Gdzie krew się tam najlepsza okazja do zakupu.
-
2016/06/24 19:01:45
Kto wie, czy nie odbijemy się dzień - dwa?... W końcu mamy pesymizm...
-
2016/06/24 19:32:18
@WB
Panie Wojciechu,które wydarzenie Pana zdaniem może być bardziej katastrofalne dla funta w stosunku do euro,to z września 1992 czy obecny Brexit?
Chodzi mi o rangę obu przypadków.
-
2016/06/24 19:59:15
karnakufo
Gdzie krew się tam najlepsza okazja do zakupu.

czyżbyś zrobił zakupy?:)

-
2016/06/24 22:11:38
@gamera-11
'czyżbyś zrobił zakupy?:)"
Na otwarciu ładowałem L ile się dało - trudno było przepuścić taką okazję. ale na zamknięcie wszystko zamknąłem.
W poniedziałek zobaczymy co wymyślą i być może powtórka.:)
-
2016/06/25 00:56:23
@Red.007

"jeśli w obliczu obecnych faktów nadal nie będą się z nami liczyć,to rozpad Unii przybierze na sile i pewnie powstanie coś nowego,co na obecną chwilę jest trudne do przewidzenia."

Jest kilka możliwości, ale jedno jest pewne że to dopiero ruszył pierwszy klocek z domina i albo eurokreatury wreszcie dadzą na wstrzymanie z integracją albo muszą się liczyć ze sporym i rosnącym oporem także u nich. W przyszłym roku wybory w najważniejszych krajach zakładających jeszcze Wspólnotę Węgla i Stali, Le Pen już chce podobnego referendum u siebie. Myślę że chyba w niemal każdym kraju starej Europy takie referendum miałoby podobny wynik (50/50) czyli jest spore niezadowolenie. Z kolei w naszej części Europy trudno powiedzieć ale pewnie przewagę mają entuzjaści nad realistami (dopłaty itd).

Chyba wszyscy teraz zapewniają że sprawy będą toczyły się wolno i potencjalny rozpad EU następować będzie powoli, latami jeśli nie dekadami. Ja natomiast twierdzę że w przypadku poważnego oporu przed dalszą integracją (a elity muszą teraz wyjść z nowymi propozycjami jak ma dalej funkcjonować UE) w kierunku superpaństwa, to nastąpi dezintegracja Unii. Myślę że jeśli ktoś kolejny opuści EU to dalej cały projekt popruje się bardzo szybko. To jest kwestia roku, najwyżej dwóch, chociaż muszę zastrzec że spodziewałem się że np. Chiny sypną się kilka kwartałów wcześniej niż miało to miejsce w rzeczywistości dlatego należy wziąć pewien margines na timing (niestety duża gospodarka ma znaczną bezwładności i nie zwalnia tak szybko jak możnaby się tego spodziewać).
W każdym razie logika jest taka: za rok wybory, hasłem stają się referenda o exicie krajów, a jak w ich wyniku odpadnie nastepny kraj, zwłaszcza duży, to inni pójdą w jego ślady, ponieważ nikt nie będzie chciał gasić światła w Brukseli i Sztrasburgu. To będzie lawina.

Phx
-
2016/06/25 01:05:25
@Guyfawkes13 2016/06/24 15:22:03

"Murowany trend spadkowy do wyborów w Ameryce, a potem napięcie będzie tylko rosło:)))) Zgodnie z klasyką gatunku. Chyba zaczęliśmy trójkę w trójce fali ''c'', po tym klinie (''b''). "

Czy ja wiem, wakacje to idealny moment na podciąganie rynków jeśli mamy spadać jesienią. Jeśli jednak to podpucha i ruszyć ma ta mityczna mini-hossa to raczej powinniśmy osuwać się.
Tak naprawdę szanse Trumpa można będzie ocenić dopiero na przełomie sierpnia i września a nie teraz, stąd do tego czasu mały gracz (kryl) może spokojnie wybrać się na wakacje. ;-)

Phx
-
2016/06/25 11:44:27
Wielkie larum. Unia Europejska zagrożona. Przypomnę zatem pewną maksymę- Niemców ma się albo pod butem albo na gardle/Winston Churchill.
-
2016/06/25 11:57:36
UK stocks dropped almost 3% today - no doubt an ugly day - but look at the complete catastrophe across The EU...

www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2016/06/23/20160624_EU1.jpg

-
2016/06/25 13:17:37
Zacznę od generalnej uwagi, że uleganie emocjom i panice jest złym doradcą.
Warto spojrzeć na wykresy i zobaczyć w jakim miejscu znajdują się rynki w momencie ogłoszenia wyników brekxitu.
Jak widać to na przedstawionych wykresach zdarzenie to nie spowodowało przebicia wsparć, a skoro, jak uważają prawie wszystkie mądre głowy jest to katastrofa to siła reakcji na tą informację powinna spowodować przebicie wsparć i dać początek bessie. Owszem reakcja początkowa była dramatyczna, ale w miarę upływu czasu nastąpiło uspokojenie i zamknięcia dnia wypadły już wyżej. Pozytywnym zaskoczeniem w tej reakcji jest zachowanie się rodzimego rynku, który jako jeden z nielicznych mocno podbił i znacznie zniwelował na zamknięcie początkową paniczną reakcję na otwarciu.
Takie zachowanie to nie przypadek, ja odczytuję to, jako przejęcie akcji od słabych spanikowanych rąk przez silnych graczy, którzy nie ulegają panice i patrzą na wykres.
Paradoksalnie brexit może być punktem zwrotnym nie do bessy, ale pod wzrosty. To zdrowa decyzja brytyjczyków i reakcja na zbiurokratyzowane struktury UE, może początek czegoś dobrego w zreformowaniu tego tak przez wielu nielubianego tworu, wbrew mainstrimowi, który oderwał się od życia i ekonomii. I tak mogą to odbierać rynki dyskontując już lepszą przyszłość. To moje rozumowanie straci sens, gdy puszczą wsparcia:
www.bankfotek.pl/view/2005662
www.bankfotek.pl/view/2005663
www.bankfotek.pl/view/2005655
www.bankfotek.pl/view/2005654
www.bankfotek.pl/view/2005664
www.bankfotek.pl/view/2005666
www.bankfotek.pl/view/2005665
www.bankfotek.pl/view/2005659
www.bankfotek.pl/view/2005656
www.bankfotek.pl/view/2005657
www.bankfotek.pl/view/2005658
www.bankfotek.pl/view/2005660
www.bankfotek.pl/view/2005661
-
2016/06/25 19:40:15
@k-ufo

"Zacznę od generalnej uwagi, że uleganie emocjom i panice jest złym doradcą. "

Piatkowa reakcja to nie reacja spanikowanego anglika, niemca, czy polaka.
To byly komputry. Dla mnie jest oczwste ze nie ma sensu walczyc z maszynami.
Jedyna bron po naszej stronie to czas, my ja mamy - algorytmy nie :b

Brexit to non-event. Tak jak handlowalismy dotychczas z angolami, tak bedziemy to kontynuowac. Co wiecej moze w brukseli sie opamietaja i unia wroci do korzeni -> wspolnoty gospodarczej. W odroznieni do obecnych ambicji szulcow, junkerow czyli superpanstwa, gdzie Polska bylaby zredukowana jak generalna gubernia w czasach WW2.
-
2016/06/25 19:45:40
Jak dla mnie decydujący głos w tym globalnym rozdaniu rynkowym ma przewodnik stada, a ten wygląda nadal byczo - nawet zachował zmienność głównych korekt i robi teraz kolejną falę wzrostową, co tam brexsit - to epizod, zaś trend musi trwać (stąd takie moje nastawienie co do pozostałych wcześniej pokazywanych rynków): :)
www.bankfotek.pl/view/2005719
-
2016/06/25 19:45:40
Jak dla mnie decydujący głos w tym globalnym rozdaniu rynkowym ma przewodnik stada, a ten wygląda nadal byczo - nawet zachował zmienność głównych korekt i robi teraz kolejną falę wzrostową, co tam brexsit - to epizod, zaś trend musi trwać (stąd takie moje nastawienie co do pozostałych wcześniej pokazywanych rynków): :)
www.bankfotek.pl/view/2005719
-
2016/06/25 20:04:58
Do ostatniego mojego rysunku wkradł się błąd, powinno być tak:
www.bankfotek.pl/view/2005733
Przepraszam
Również za dwukrotne wklejenie postu.
-
2016/06/25 21:36:43
To jeszcze dorzucę do pełniejszego obrazu całości - Japończyka, co za przypadek: tak jak inne rynki również na wsparciu, brexit dobije, czy odbije?: ;-)
www.bankfotek.pl/view/2005793
-
2016/06/25 22:32:32
Skoro Japończyk to i Chińczyk, ale jaja - znowu wsparcie, no to teraz gra jest "prosta" - wyjście rynków dołem S, odbicie L - nawet nie trzeba zgadywać w którą stronę pójdzie wystarczy obserwować i reagować::):)
www.bankfotek.pl/view/2005814
-
2016/06/25 22:56:52
@karnakufo

Karne Ufo, no to pozamiatane.
-
2016/06/25 23:51:23
No to nasi dotarli do 1/4, grając w niepełnym składzie - bez (strzelającego) ataku, chytra taktyka.
Jeżeli w następnym meczu przeciw Portugalii zagramy w pełnym składzie i atak strzeli ze dwie bramki, to kto wie...:))))))))))))))))))))))
Są na to szanse, bo Milik podczas serii rzutów karnych trafił w końcu w światło bramki, a nawet w tak mały cel jak rękawice bramkarza, więc niewykluczone, że się ''przełamał'':)))))))))
-
2016/06/26 01:55:27
@Karnakufo

Na wykresie Nikkei nie ma najważniejszej kreski - poziomu RS na prawie 15000, który jest kluczowy w price action.

To wszystko zależy od dużej gry, którą prowadzi niewidzialna ręka rynku. '' Jestem przekonany, że w miarę jak w nadchodzących tygodniach i miesiącach objawiać się będą kolejne konsekwencje Brexitu, coraz więcej ludzi będzie się do nas przyłączać''- powiada Soros. Chyba nie miał na myśli hossy?:))))))))))))))))))))
wpolityce.pl/swiat/298252-soros-przerazony-brexit-jest-spelnieniem-katastroficznego-scenariusza-dezintegracja-unii-europejskiej-staje-sie-praktycznie-nieodwracalna
-
2016/06/26 05:33:08
Chcę tylko uprzejmie zaznaczyć, że reakcja rynków na Brexit się nie skończyła jeszcze. Kluczowy będzie najbliższy tydzień.
-
2016/06/26 07:21:11
Do reprezentacji Polski dołączył nowy zawodnik. Przed meczem trener rozmawia z zawodnikami. Młody podekscytowany zawodnik uważnie słucha. Trener rysuje piłkę i bramkę. I mówi:
-To jest piłka a to bramka. Piłka do bramki.
Młody zawodnik szybko wstaje i mówi:
-Ale Panie trenerze ja zawsze tak robię.
-Siadaj chłopcze mówiłem do Milika.
-
2016/06/26 10:02:50
@Hossafan

''Kluczowy będzie najbliższy tydzień.''
Kluczowy tydzień już był. Skoro Brexit był takim zaskoczeniem, to sporo poważnych graczy zostało z niewłaściwymi papierami. Mogą rynek trochę pezytrzymać. Ale ''siekiera do pnia jest już przyłożona''. Zwłaszcza, że teraz będzie ''dmuchanie na zimne'', czyli oczekiwanie że wygra ''antybanksterski'' Trump.
Swoją drogą ciekawe jest obserwować, jak dotychczasowy ''establiszmęt'' robi się bezradny jak dziecko zagubione w lesie.
To znaczy, że są jeszcze jakieś poważniejsze struktury decyzyjne. Kostki domina w tym całym procesie zaczęły się przewracać w PL.
-
2016/06/26 10:09:20
A właściwie wcześniej zaczęły się przewracać, tylko my tego nie widzimy. Wygląda na to, że budowa świata bipolarnego postępuje. U$ of A porządkują sobie Amerykę Południową z tym całym tamtejszym BRICSem. Zmieniły się rządy a Argentynie, zmieniają się (gładko) w Brazylii, Wenezueli, Kuba w końcu wraca ''do tatusia'', a tak długo była krnąbrna. To znaczy, że drugi biegun nie przeciwdziała.
-
2016/06/26 11:31:45
nie za bardzo trafiłem z prognozą wyniku wczorajszego meczu. Obstawiałem zwycięstwo ale, ze będzie coś jak w '82 z Belgią albo, że, niestety, przegramy nieznacznie. Z Portugalią, mimo ich miejsca w rankingu FIFA, jesteśmy faworytem, ale czy oni mogą tak długo tak źle grać ?
-
2016/06/26 11:36:27
@karnakufo
"Na otwarciu ładowałem L ile się dało - trudno było przepuścić taką okazję. ale na zamknięcie wszystko zamknąłem.
W poniedziałek zobaczymy co wymyślą i być może powtórka.:)"

nie oszukuj, Pinokio, nie oszukuj.. :)
Przecież "liczyliśmy Cię" kilka miesięcy temu, po nieudanych prognozach, i wyszło nam, ze nie powinieneś już mieć środków :)
-
2016/06/26 11:48:34
guyfawkes13
" Zmiana władzy była inteligentnie przygotowana wcześniej, przez pierwszorzędnych fachowców. Takich rzeczy nie robi się dla kaprysu."

To tej pory uważałem, że PO powinna zostać ukarana, przynajmniej za "złą" pracę służb przy aferze taśmowej ( nie jestem zwolennikiem PIS), ale Twoje teorie są co najmniej ciekawe. Generalnie przeczytałem ostatnio na blogach związanych z rynkami i o jakiejś bliżej nieokreślonej grupie, posiadającej nieograniczone zasoby pieniężne, chcącej przejąć władzę na ziemii, o grupie Bilderberg i ich wpływom, o klanie Rothschildów. A ja myślałem, ze mój głos przy urnie coś znaczy :) I trochę mnie ta "wiedza" przerasta: ja prosty górnik (z wykształcenia) jestem, filozofii ledwo co "liznąłem", jak to na "polibudzie" :)
-
2016/06/26 11:50:12
@podczaszy1
no Chłopie, rośniesz na niekwestionowanego blogowego guru, szacun
Przyznaję, że zwątpiłem:)
Wprawdzie startowałem w piątek z S ale już nie tak duża pozycja jak w czwartek rano (z części mnie wyrzuciło). Czy mógłbyś zdradzić nam choć trochę tajemnic swojego warsztatu ?:)
Pewnie nie :), ale i tak czekam na dalsze, nie mniej trafne, prognozy.
-
2016/06/26 12:36:05
@Datik

'' ja prosty górnik (z wykształcenia) jestem..''
Mój dziadek i ojciec też byli górnikami. Bilderberg teraz przegrywa. Głos przy urnie zawsze się liczy, jeśli rozumiemy, że w polityce chodzi o interesy i dobro wspólne.
Ale głębsze struktury władzy zawsze są, bo przytłaczająca większość ludzi nie jest kompetentna w ocenie co jest w polityce lepsze, choć ostatecznie musi zaakceptować któryś wariant pokazany w zrozumiałych dla większości symbolach.
Wolność istnieje, nie ma ścisłego determinizmu. Dobra władza powiększa strefę wolności.

-
2016/06/26 15:26:03
-
2016/06/26 15:53:01
@datik
"Przyznaję,że zwątpiłem".
Na giełdzie o zwątpienie nie trudno. Ja w czwartek też już miałem powoli dosyć ale jakoś wytrzymałem. Po prostu w pewnym momencie przestałem patrzyć na wykres i poszedłem nad staw. W grze potrzebne jest trochę szczęścia i ono mi ostatnio sprzyja. Zaden ze mnie guru/to słowo żle mi się kojarzy/. Trochę tez na temat rynku postawiłem z żadnej się nie wycofuję choć do ich spełnienia jest jeszcze daleko i tak na prawdę to nie wiadomo jak będzie. Każdy musi liczyć sam na siebie, bo tak jest po prostu najlepiej. Pozdrawiam.
-
2016/06/26 19:38:00
monty python sie zaczyna LOL

www.reuters.com/article/us-britain-eu-scotland-idUSKCN0ZC09C

"Under the UK's complex arrangements to devolve some powers to Scotland, Wales and Northern Ireland, legislation generated in London to give effect to the vote to leave the EU may have to gain consent from the three devolved parliaments.

Asked whether she would consider asking the Scottish parliament to block a motion of legislative consent, Sturgeon said: "Of course."

"If the Scottish parliament was judging this on the basis of what's right for Scotland then the option of saying that we're not going to vote for something that is against Scotland's interest, of course that's going to be on the table."

Asked if she could imagine the fury of British voters who had made the choice to leave the EU if the Scottish parliament blocked Brexit, Sturgeon said:

"I can, but it's perhaps similar to the fury of many people in Scotland right now as we face the prospect of being taken out of the European Union against our will."


-
2016/06/26 20:06:49
Dlaczego to jeszcze nie czas na zakupy i trochę filozofowania w sprawie brexitu.

risktracker.blogspot.com/2016/06/brytyjczycy-biora-przykad-z-polski.html
-
2016/06/26 20:27:03
podczaszy1 2016/06/26 15:53:01
"Przyznaję,że zwątpiłem".
Wstawiłem tam emotikon, nie traktuj tego zbyt dosłownie, liczę oczywiście tylko na siebie. Co nie znaczy, że nie zadziwiają mnie ostatnio Twoje, niezwykle trafne prognozy.
Stąd śmieszna prośba o podzielenie się warsztatem (nikt przecież swojego dobrego, przynoszącego zyski warsztatu, nie udostępni) Ale prośba o chociaż częściowe uzasadnienie swoich prognoz aktualna; bez tego brzmią(prognozy) rzeczywiście jak słowa jakiejś wyroczni (lub "guru") :)
Jak pisałem, byłem po czwartku na S, ale nie tak dużo jak nakazywała logika. Spodziewałem się "sprzedaży faktów" i korekty chociaż do linii hipotetycznego i wybitego górą kanału (absolutnie nie takiej przeceny) Źle jednak rozegrałem początek tygodnia; po poniedziałkowej luce można się było pokusić o delikatne L. A ja po środzie już tylko na S (+akcje), trochę straciłem i stąd zwątpienie i w konsekwencji błąd w sztuce ( a taka sytuacja/okazja nieczęsto się trafia).
Za to teraz kompletnie nie wiem co będzie grane (???) Odnowiłem delikatnie S(czytaj;1szt.) po 1752, ale tylko jako zabezpieczenie posiadanych akcji.
(generalnie te zabezpieczenia to mi ostatnio bokiem wychodzą, Muszę się chyba zdecydować to albo to. I o ile mniej kapitału potrzeba angażować wtedy)
-
2016/06/26 20:53:08
Zaciekawił mnie ten artykuł, bo zmienia moje wyobrażenie o wyborcach PIS, to już nie są wyznawcy :

www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/lemingi-pis-popieraj%C4%85-parti%C4%99-kaczy%C5%84skiego-ale-wol%C4%85-to-zachowa%C4%87-dla-siebie/ar-AAhBI75?li=BBr5CAq&ocid=UE07DHP

Z jednym ze stwierdzeń szczególnie się nie zgadzam, o bardziej uczciwym zatrudnianiu w spółkach z udziałem SP, bo na taki nepotyzm to PO sobie nie pozwalała (może PSL, ale na znacznie niższych szczeblach). Ale na niektóre tematy (wynikające z tego artykułu) to wydaje się, ze można podyskutować.
Dziwię się jednak, ze nie przeszkadza im (myślącym wyborcom PIS) taki Macierewicz, taka Pawłowicz, taki cynik Kurski, taki długopis PAD, czy wreszcie sam Prezes; z jednej strony polityczny geniusz a z drugiej najprawdopodobniej czymś opętany. Ani ogromna ilość ich (PISu) posunięć.No ale prawdziwym Polakom i patriotom to przecież wolno więcej.
A może dać im szansę :) skoro i tak nie ma na to teraz najmniejszego wpływu. Ale z drugiej strony jak uchwalą coś dziwnego ( spór wokół TK ucichł ostatnio czy mi się tak wydaje ?) i przyjdą nocą, kolbami w drzwi załomocą.. ???:)
Jako były wyborca PO uważałem, że zmiana była potrzebna, ale czy akurat "dobra" to już mam poważne wątpliwości. Jestem jednak mniej radykalny w swoich osądach niż w tych kilkunastu tygodniach po wyborach. Jeśli jednak chwilowe uspokojenie to tylko "cisza" przed szczytem NATO i ŚDM (może EURO ?:)) to w ogromnej większości będziemy sobie pluć w brodę, ze do takiej "dobrej zmiany" dopuściliśmy.
-
2016/06/26 21:03:24
@Datik
Uważam,że bessa na polskiej giełdzie zaczęła się w kwietniu 2015 roku z poziomu 2558 pkt. W tym samym czasie zaczęła się bessa w USA i Niemczech.Ja uważam,że wszystkie te rynki są już w bessie. To determinuje grę w ten sposób,że zawsze mam pozycję krótką, bądż żadną. Ani raz nie miałem długiej pozycji, bobym się z nią żle czuł. Krótkoterminowo mylę się jak każdy ale trend spadkowy często naprawiał moje błędy. Okres styczeń -marzec 2016 to korekta główna. Teraz kolejna faza spadków. Na razie nie wiem dokąd. Dno na 1657 pkt trafiłem dopiero za 3 razem. Ale pomyśl, że jeżeli mam rację i USA dopiero przygotowuje się do spadów to co ja mam myśleć o przyszłości.
-
2016/06/26 21:27:12
@guyfawkes
Czy mógłbyś Waść objaśnić mi na czym polega herezja prochowa i herezja jałmużnicza.
-
2016/06/27 00:58:18
@Podczaszy

To są moje określenia humorystyczne, analogiczne do ''herezji tekstylnej'' . Chodzi o ruch finansowy związany z herezją. Żeby zrozumieć dlaczego ''jałmużnicza, wystarczy wejść na stronę SM i z lewej strony jest rubryka z datkami. Natomiast herezja czarno prochowa bierze się z tego, że jej autor często wzywa do kupowania pistoletów zabytkowych na czarny proch, zgodnie z hasłem przewodnim Kościół, Szkoła, Strzelnica i rzeczywiście sprzedaż broni tzw. czarno prochowej rośnie.

Ale to żarty są. Tymczasem zaczynają się sprawy poważne. W Anglii pojawiają się afronty wobec Polaków(...), a na drugim końcu zbliża się nieuniknione. Nie wiem czyja jest ta niewidzialna ręka rynku nacjonalistycznego, sowiecka, jewrejska, czy jakaś inna, ale sam Waszmość zobacz i oszacuj, jak wiele/mało czasu zostało:
www.youtube.com/watch?v=H2j31f06NEk

-
2016/06/27 09:19:32
od pewnego czasu mam dostęp tylko do programów TVP (masakra, indoktrynacja za publiczne pieniądze) Dzisiajrano na TVP Info nagłówki : SUPER PAŃSTWO (pod dyktando Niemiec I Francji) ZAMIAST UNII. W takiej unii to nawet ja nie chciałbym być. Na necie nic nie widzę, czy mógłby ktoś mnie oświetlić, o co chodzi (?)
-
2016/06/27 10:08:54
@datik
Pokaz tego jasnowidza z artykulow sprzed 2015 roku. :))
-
2016/06/27 10:21:17
konsultant
ja go nie znam, taki żarcik :)
Powiedz mi lepiej czy teraz do połowy białej czy test dołków z piątku; bo dalej na płd. to chyba jeszcze za wcześnie ?
-
2016/06/27 10:27:09
Po zagłosowaniu za Brexitem obawiam się o moje oszczędności. Rozsądne wydaje się ulokowanie ich w złocie (nie tylko ja tak uważam: independenttrader.pl/czemu-brexit-wywoluje-trzesienie-ziemi.html). Co o tym sądzicie?
-
2016/06/27 10:41:49
Po Brexicie nowe rekordy wszech czasów:

acemarketu.com/?p=190433
-
2016/06/27 10:44:03
Po Brexicie rekordy wszech czasów:

acemarketu.com/?p=190433
-
2016/06/27 10:49:48
myślę, że trader21 i cała ta jego independent to jedno wielkie naciągania na złoto... ma z tego prowizje i każdy artykuł pisany jest pod naganianie na kupno złota... tyle...
-
2016/06/27 10:55:09
@datik
Spodziewamy sie duzej zmiennosci. Moze zejsc jeszcze raz na dolek (3.dolek w okolicy 1650), choc nie od razu. Pozna jesien bylaby dobrym okresem na taki 3.dolek.
-
2016/06/27 11:28:27
Dzis sprzedaja funduszowcy -efekt z piatku.
-
2016/06/27 11:36:43
U nas akumulacja w okolicach dołków.
-
2016/06/27 11:46:15
PLEXIT to kwestia czasu czytajac ponizej
Alternatywa to prawa Polski zostana zredukowane do praw generalnej guberni WW2

'UE ma zmienić się w superpaństwo'

"Z 9-stronicowego dokumentu, jak pisze TVP Info, wynika, że państwa wchodzące w skład UE nie miałyby odrębnych armii, służb specjalnych, przepisów kodeksu karnego czy systemu podatkowego. UE przejęłaby też kontrolę nad granicami i polityką migracyjną.

...
W drażliwej kwestii polityki migracyjnej dokument przewiduje przymusową relokację uchodźców między krajami UE. Czytamy w nim też o wspólnych służbach specjalnych, pogłębieniu unii monetarnej i jednolitej polityce podatkowej."

www.rp.pl/Unia-Europejska/160629360-TVP-Info-UE-ma-zmienic-sie-w-superpanstwo.html
-
2016/06/27 11:51:21
i killer:

'... UE wzięłaby też na siebie całkowitą odpowiedzialność za politykę zagraniczną członków Wspólnoty....'

www.rp.pl/Unia-Europejska/160629360-TVP-Info-UE-ma-zmienic-sie-w-superpanstwo.html
-
2016/06/27 12:05:44
@zilioner
Otake Unie to ja dziekuje! Swoja droga nie dojdzie do tego.
-
2016/06/27 12:56:13
@Zillioner

Niemcy idą na chama z tym IV Reichem. Pisałem tu już, że będą dwie unie; niemiecka i brytyjska. My nie mamy wyboru, bo z Niemcami musielibyśmy wyrzec się siebie, historii, tożsamości... Łudziłem się, że kilka lat jeszcze przetrwamy...Skąd się ten pomiot germański wziął i dlaczego jeszcze wciąż kala świętą ziemię?

My w Polsce nie znamy pojęcia pokoju za wszelka cenę. Jest jedna rzecz w życiu ludzi, narodów i państw, która jest bezcenna: ta rzeczą jest honor"

-
2016/06/27 13:35:33
dla mnie jest jasne to koniec unii suwerennych panstw. zaczyna sie koszmar.
-
2016/06/27 13:46:39
@Zillioner

Ultimatum Rzeszy jest nie do przyjęcia. Rozpad unii jest nieunikniony. Będzie nowa unia i Brytyjczycy nie będą musieli wychodzić. Na szczycie NATO Amerykanie dadzą protekcję nowej unii. Nie Brytania wyjdzie z unii, tylko Rzesza. I to wszystko gra i koliduje z jedwabnym szlakiem, oraz światem dwubiegunowym. Nastąpi kolaps Rosji i Niemiec. Trend na giełdach może być na razie tylko spadkowy.

''Niemców można mieć albo pod butem, albo na gardle''.
-
2016/06/27 13:49:16
@Zillioner

Jedynie akcja armii czerwonej mogłaby ten proces odwrócić, dlatego były potrzebne ''krzyżackie'' bataliony na rubieżach. Rosja i Niemcy jadą na jednym wózku, Rosja jest niemieckim golemem.
-
2016/06/27 13:52:17
'superpaństwo"
w mediach przychylnych "dobrej zmianie" to news dnia, prawie histeria. W gazeta.pl nie znalazłem ani słowa, w tvn24 króciutka wzmianka.
To będzie dla mnie test na wiarygodność :)
-
2016/06/27 13:55:09
Kabel na sporej luce wybił się w przepaść bez wsparć. Podobnie Edek kontynuuje wyłamanie z kanału i w ślad za tym idzie ropa.
-
2016/06/27 14:01:25
@Datik

Nie łudź się my Friend, rząd dobrej zmiany jest rządem narodowym, a te wszystkie gazownie reprezentują obce racje stanu.

Na marginesie, świat idzie z po(d)stępem. Ultimatum Hitlera dotyczyło tylko szlaków exterytorialnych i jednego miasta. Teraz żądają już całego państwa. Po zrealizowaniu celów WW1, czyli gospodarki wielkiego obszaru i Mitteleuropy, przystąpili do realizacji celów WW2. Dostaną trzeci raz w łeb, tym razem na amen.
-
2016/06/27 14:04:48
Obawiam się tylko akcji Rosji, jakiegoś Blitzkriegu w obronie Rzeszy.
-
2016/06/27 14:36:57
...albo dywersji banderowskiej...
-
2016/06/27 14:49:17
Miała byc wielka hossa, a zaczyna się ogromna bessa, którą można porównać tylko z tymi największymi w ostatnich 100 latach. Czy ktoś przewidywał taki scenariusz? Jak długo trwały i co się działo potem?
-
2016/06/27 14:50:54
No proszę, czytelne jak alfabet Breille'a:

''W szczycie szefów dyplomacji bierze udział 10 ministrów spraw zagranicznych. Gospodarzem jest minister Waszczykowski, a przyjechali przedstawiciele rządu Grecji, Rumunii, Bułgarii, Węgier, Austrii, Słowacji, Hiszpanii, Słowenii. Co ciekawe, jest również szef brytyjskiej dyplomacji''
-
2016/06/27 14:54:15
@Bartalsi

''Miała być wielka hossa''

Nie miało być wielkiej hossy. MOGŁA BYĆ. Mogła być hossa nieduża i płaska. Ale świat przyspieszył obroty sfer niebieskich:)))))
-
2016/06/27 15:31:40
Niedzwiedzich wojennych geddonowych komentarzy sporo. Czas na korekte;)
-
2016/06/27 15:47:54
Koniec wiosny 1940 roku, brytyjczycy ewakuują się z Eropy z plaż Dunkierki. Zaledwie dziesięc miesięcy wcześniej po zwycięstwie PAD i PIS rozpoczęła się kampania Polska, która okazuję się jeszcze nie rozstrzygnięta, Polacy walczą nadal przy wsparciu Brytyjczyków. Walka toczy się na dwóch frontach, aktualnie Rosja militarnie może w każdej chwili zagarnąć Ukrainę, Państwa Bałtyckie i wtargnąć głęboko na terytorim Polski. Za rok rozpocznie się kampania Grecka, Greków będzie wspierać Anglia, jednak przeciwko nim zostanie zaprzęgnięta cała niemiecka machina wojenna.
-
2016/06/27 16:01:12
Bitwa o Wielką Brytanię za chwilę przed nami. Jakby się przenieść do początku lata 1940, to mamy bessę na świecie, a potem krach w Europie i Japonii.
-
2016/06/27 16:08:19
A jaka jest w tej układance rola Turcji?? Bardzo ciekawe. W ciągu 24 h godzi się z Izraelem, przeprasza Rosję za incydent z zestrzeleniem samolotu...
-
2016/06/27 16:17:59
Turcja pozostaje neutralna pomimo zachęt obydwu stron konfliktu do przyłączęnia się (szczególnie z obawy przed Związkiem Radzieckim), dopiero w 1945 wypowiedziała wojnę III Rzeszy i przyłączyła się do aliantów.
-
2016/06/27 16:21:08
Przypominam wszystkim, że w poważnym państwie agentów obcych państw bierze się na sznur. Na razie Polska nie spełnia tego kryterium poważnego państwa.
-
2016/06/27 16:23:38
@guyfawkes
Po której stronie jest Izrael?
-
2016/06/27 16:24:42
W analogii II wojennej, Chiny zamienią się rolami z Rosją, tzn, strefy wpływów i pozycja na świecie ale także jeśli chodzi o dominant jednego Państwa względem drugiego.
-
2016/06/27 16:31:33
W analogii II wojennej, żydzi są exterminowani. To odpowiadałoby chyba tylko odpaleniu bomby atomowej w Izraelu, czy to jest możliwe? Jeśli szaleńczy plan Nazistów odpowiadałby obłąkańczej filozofii islamskiego terroryzmu, to tak. Iran, ma bombę, i fanatycznych wykonawców wielu.
-
2016/06/27 16:34:04
Jak wtedy, tak i dziś, nie byłoby odwetu tylko za to, bo kto i po co?
-
2016/06/27 16:35:01
Ciekaw jestem kiedy zaczną ściągać te "tablice pamiątkowe",że ta " ławka "albo ten "trzepak"został sfinansowany z takiego a takiego funduszu "IV" Rzeszy.
-
2016/06/27 16:36:57
@Podczaszy

Na BW jest coś w rodzaju odwrócenia sojuszy. Iran idzie w stronę Ameryki, a Izrael w stronę Rosji. Ale chyba nie o takie wąskie znaczenie Izraela Waści chodziło.:))))

Ktoś wyraźnie chce skłócić nas z Angolami (a z drugiej strony z Ukrami)

wiadomosci.wp.pl/kat,1017099,title,30-letnia-Polka-zamordowana-w-Wielkiej-Brytanii,wid,18397752,wiadomosc.html
-
2016/06/27 16:50:54
Reichssicherheitshauptamt ?
-
2016/06/27 16:59:49
@guyfawkes13:
"No proszę, czytelne jak alfabet Breille'a:

''W szczycie szefów dyplomacji bierze udział 10 ministrów spraw zagranicznych. Gospodarzem jest minister Waszczykowski, a przyjechali przedstawiciele rządu Grecji, Rumunii, Bułgarii, Węgier, Austrii, Słowacji, Hiszpanii, Słowenii. Co ciekawe, jest również szef brytyjskiej dyplomacji''"

No jakoś ambicje karolingów trzeba poskromić:

www.sheltonstate.edu/Uploads/files/faculty/Chuck%20Boening/western%20civ/Carolingian%20Empire.jpg
-
2016/06/27 17:04:57
@bartalsi:
"Koniec wiosny 1940 roku, brytyjczycy ewakuują się z Eropy z plaż Dunkierki."

en.wikipedia.org/wiki/Dunkirk_(2017_film)

-
2016/06/27 17:06:23
@WB

''No jakoś ambicje karolingów trzeba poskromić''

Jak świat się niewiele zmienia:)))))))))

-
2016/06/27 17:09:30
@konsultant121:
"Niedzwiedzich wojennych geddonowych komentarzy sporo. Czas na korekte;)"

www.analizy.pekao.com.pl/pdf.php?id=10853
-
2016/06/27 17:12:03
Ciekawe jak skończyli gracze giełdowi II Rzeczypospolitej.
-
2016/06/27 17:14:34
Niemcy i Francja już poniżej piątkowych dołków.
-
2016/06/27 17:32:03
@Podczaszy

Wszystkie karolingi poniżej... krytyki.
A my i Brytania jeszcze nie. Irlandia grzeje drugi dzień na ostro. Dziś - 9.17%
-
2016/06/27 17:37:24
Na eurofuncie mamy wybicie z szerokiej flagi. Chyba na 0.96.
-
2016/06/27 18:21:45
Szanowny Panie Wojtku, znamy się od czasu gdy w Parkiecie opisywał Pan z Chomińskim, czarną Wołgę i kim są oni Cenię Pana za wiedzę i moralność. Ze smutkiem przyjąłem skasowanie mojego interlokutora Ryszarda, ale trudno to Pana folwark, Pan tu rządzi, szanuję Pana decyzje, nie odzywałem się, nie mając z kim dyskutować, przestałem tutaj zaglądać. Ponownie zajrzałem po Brexicie od piątku czytam - zaliczyłem kilka ostatnich Pana postów wraz z komentarzami, muszę przyznać wraca poziom ten z najlepszego okresu z lat 2010-2012.
Mam tylko jedno zastrzeżenie, skoro Pan skasował za obrażanie (Pana zdaniem) Polski kilku gości w tym mojego Ryszarda, to dlaczego Pan toleruje jakiegoś faszystę piszącego na Pana blogu. Panie Wojtku, proszę (w kontekście tego co Pan wcześniej robił) odpowiedzieć jak można tolerować takie wypowiedzi TVP (masakra, indoktrynacja za publiczne pieniądze) i wiele temu podobnych. Przecież ten Datik to czystej krwi faszysta. Z góry zaznaczam, nie wiem co pokazuje TVP, nie oglądam, ale jeżeli w TVP jest indoktrynacja to proszę natychmiast zawiadomić prokuraturę a jeżeli nie jest, to proszę natychmiast wysłać dane tego faszysty do prokuratury, niech się nim zajmą, sianie nienawiści jest prawnie zabronione.
Pozdrawiam i proszę częściej odnosić się do komentarzy zamieszczanych na Pana blogu.
P.S.
Moje zaproszenie sprzed lat nadal aktualne wracam w 2017.
-
2016/06/27 21:04:07
@Teka52

Ja też pamiętam czarną wołgę. Może warto by ją zaktualizować?:)))

Dajmy spokój @Datikowi, nawet jak się jeszcze nie wybudził z hipnozy. Życie przed nim i przed nami wszystkimi.
-
2016/06/27 21:58:04
@teka
/wikipedia/
"Indoktrynacja proces korzystający z propagandy w celu wpajania określonych ideologii, poglądów lub przekonań..... Istotną cechą indoktrynacji jest świadome pozbawianie odbiorców wiedzy o kierunkach przeciwnych do promowanych."

Zaraz do więzienia by wsadzał, a może od razu na śmierć, jak Stankiewicz Tuska ? Niech zgadnę; przebywasz za granicą ( i jesteś gorącym orędownikiem "dobrej zmiany") to pewnie nie wiesz, że jeszcze na razie, na szczęście, za poglądy (polityczne) w Polsce nie idzie się do więzienia. Ale obawy co do najbliższej przyszłości mam, jak widać po twojej wypowiedzi, zasadne :(
-
2016/06/27 22:16:32
Największy pozytyw dzisiejszego dnia jest taki, że Italia odesłała do domu dziadków tiki taki:)))) Bo już się tego nie dało oglądać.
-
2016/06/27 22:21:07
A blisko odesłania do domu Angoli są Wikingowie z Islandii. Wcale bym się tym nie zmartwił:)))))
-
2016/06/27 22:41:02
@Datik

Rudego na śmierć?

Śmierć to za mało :))))))))))))))))))))))))))))))))
www.cda.pl/video/109673c5
-
2016/06/27 23:36:46
Jeżeli od następnego meczu zagramy w pełnym składzie, to możemy dojść nawet do finału. Tak to się ułożyło. Sama statystyka powinna do tego doprowadzić. Przez ile meczów dobrzy napastnicy mogą pudłować?

Euro 2016 Euro 2016: Niemcy vs Włochy hitem ćwierćfinałów - znamy wszystkie pary!
Euro 2016 Euro 2016
+ Obserwuj 295
Wiadomości
Galerie
Wideo
Wyniki/Kalendarz
Tabele
EURO 2016
Wiadomości
Terminarz
Drabinka
Reprezentacja Polski
Wideo
Statystyki
Galerie
SPORTOWEFAKTY
EURO 2016
Piłka nożna
Żużel
Siatkówka
Sporty walki
Piłka ręczna
Koszykówka
Tenis
Moto
Zimowe
Inne

Euro 2016: Niemcy vs Włochy hitem ćwierćfinałów - znamy wszystkie pary!
Znamy już wszystkie ćwierćfinałowe pary Euro 2016. Hitem tej fazy będzie starcie Niemców z Włochami, a Islandię, która sensacyjnie wyeliminowała Anglię czeka kolejne wielkie wyzwanie.


Pary ćwierćfinałowe:

ćwierćfinał 1.: Polska - Portugalia / czw. 30.06.2016 godz. 21.00 (Marsylia)

ćwierćfinał 2.: Walia - Belgia / pt. 01.07.2016 godz. 21.00 (Lille)

ćwierćfinał 3.: Niemcy - Włochy / sob. 02.07.2016 godz. 21.00 (Bordeaux)

ćwierćfinał 4.: Francja - Islandia / nd. 03.07.2016 godz. 21.00 (Saint-Denis)

Pary półfinałowe:

Polska / Portugalia - Walia / Belgia / śr. 06.07.2016 godz. 21.00 (Lyon)

Niemcy / Włochy - Francja / Islandia / czw. 07.07.2016 godz. 21.00 (Marsylia)
-
2016/06/27 23:37:33
Trochę za dużo mi się wkleiło:))))
-
2016/06/28 10:39:33
"Z niego też dziejów nauka ciekawa:
Przeszłość się z czasu do czasu powtarza:
Nasamprzód wolność; za nią idzie sława;
Siła obojga bogactw wciąż przysparza;
W ich zbytku męzka dzielność się zatraca,
Nikną publiczne cnoty i domowe,
I przeddziejowe barbarzyństwo wraca.
George Gordon Byron, Wędrówki Childe Harolda

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Cole_Thomas_The_Course_of_Empire_Destruction_1836.jpg

obraz Thomasa Colea: Dzieje imperium - zniszczenie
-
2016/06/28 10:40:58
"Z niego też dziejów nauka ciekawa:
Przeszłość się z czasu do czasu powtarza:
Nasamprzód wolność; za nią idzie sława;
Siła obojga bogactw wciąż przysparza;
W ich zbytku męzka dzielność się zatraca,
Nikną publiczne cnoty i domowe,
I przeddziejowe barbarzyństwo wraca.
George Gordon Byron, Wędrówki Childe Harolda

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Cole_Thomas_The_Course_of_Empire_Destruction_1836.jpg

obraz Thomasa Colea: Dzieje imperium - zniszczenie
-
2016/06/28 11:00:17
Wy naprawdę wierzycie, że to wszystko runie, przy takim pesymizmnie?
Wg mnie na tych poziomach trwa akumulacja.
-
2016/06/28 11:10:31
Chociaż, gdy się to czyta to sytuacja staje się poważna i nie ma co jej lekceważyć:
businessinsider.com.pl/finanse/rynek/analityk-przewiduje-zalamania-gospodarcze-w-2016-roku/h22plh3
-
2016/06/28 12:12:31
Skutki Brexitu i nowa sytuacja w Europie oczami niemainstreamowych naukowców. Można się zgadzać lub nie, ale warto zajrzeć pod maskę.

www.youtube.com/watch?v=VmEJ_my6mlE#t=6007
-
2016/06/28 13:08:55
@teka52:
"Przecież ten Datik to czystej krwi faszysta."

Zauważyłem, że określeniem "faszysta" posługują się zwykle komuniści. Może Pan wymyśli coś oryginalniejszego?

-
2016/06/28 13:46:49
@pierwszywolnynick
Wysłuchałem. Interesujące.
-
2016/06/28 15:10:04
Co do tych opinii nie skreślałbym integracji środkowoeuropejskiej, tak łatwo jak prof. Wielomski. Nie muszą to być wszystkie kraje. Bazą jest Wyszehrad. Nie mamy innych realnych sojuszników, czyli takich, którzy nie mogą nas odpuścić, bo sami dzielą nasz los. Anglia, Francja, Chiny mogą być z nami lub przeciwko, ale Europa Środkowa bez Polski nie istnieje. Jak nas ktoś podbije, to i resztę państw regionu też. Ponadto wszyscy mamy podobne doświadczenia postkomunistyczne, podobne gospodarki i wszystkim krajom grozi pułapka średniego dochodu. Wielomski nie bierze pod uwagę, iż w 1410 Litwa nie była bardziej dzika niż dziś Banderland, a mimo to zaryzykowaliśmy i przez setki lat to działało. Historycznie na wszystkich innych sojuszach wychodziliśmy o wiele gorzej niż na środkowoeuropejskim. Jako blok możemy na partnerskich zasadach współpracować z mocarstwami.

-
2016/06/28 15:11:52
Co takiego??!!
acemarketu.com/?p=190893
PIMCO o Eurolandzie : "Szykujemy się na stagflację"...

-
2016/06/28 16:39:38
Hej,
Jutro będzie czat z Wojciechem Białkiem na Strefie Inwestorów. Start o godzinie 12 tej.
Można już zadawać pytania.

strefainwestorow.pl/czaty-inwestorskie/czat-inwestorski-z-wojciechem-bialkiem
-
2016/06/28 16:41:43
@red.007:
"Panie Wojciechu,które wydarzenie Pana zdaniem może być bardziej katastrofalne dla funta w stosunku do euro,to z września 1992 czy obecny Brexit?
Chodzi mi o rangę obu przypadków."

Po 3 sesjach kurs EUR/GBP urósł o 8 proc. wobec 7-iu proc. po 3 sesjach w 1992 roku.

FTSE 350 stracił teraz 2 dwie sesje 7 proc., a w 1992 roku urósł o 8 proc.

DAX teraz spadł o 7,3 proc., gdy tymczasem w 2012 roku po 3 sesjach spadek ostatecznie o 10 proc. dopiero się zaczynał.

Początkowe reakcje wydają się silniejsze niż 24 lata temu.
-
2016/06/28 16:54:26
@lakusek:
"A jaka jest w tej układance rola Turcji?? Bardzo ciekawe. W ciągu 24 h godzi się z Izraelem, przeprasza Rosję za incydent z zestrzeleniem samolotu..."

Tak, to ciekawe, że Turcy tak błyskawicznie położyli uszy po sobie.
-
2016/06/28 16:54:46
@pierwszywolnynick:
"Skutki Brexitu i nowa sytuacja w Europie oczami niemainstreamowych naukowców. Można się zgadzać lub nie, ale warto zajrzeć pod maskę.

www.youtube.com/watch?v=VmEJ_my6mlE#t=6007"

Nie słuchałem pogadanki, ale Adam Wielomski, który się w tym filmie, pojawia jest ultramontaninem:

pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Wielomski

pl.wikipedia.org/wiki/Ultramontanizm

Ciekawostką jest to, że papież Franciszek dostał w tym roku nagrodę im. Karola Wielkiego.

"The award ceremony will take place at the Vatican on 6 May at 12:00. It will be introduced by laudatio speeches by European Parliament President Martin Schulz, Commission President Jean-Claude Juncker and Council President Donald Tusk. On the previous day, the three EU Presidents will take part in a panel debate about the state of the EU, preceded by an address by Italian PM Matteo Renzi.

The International Charlemagne Prize of Aachen is awarded for work done in the service of European unification. The prize is named after Charlemagne, the King of the Franks, who was revered by his contemporaries as the Father of Europe. The laureate of the award for 2015 was European Parliament President Martin Schulz."

www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/20160502IPR25453/Pope-Francis-to-be-awarded-Charlemagne-Prize-on-6-May

Cytowane fragmenty wypowiedzi papieża sugerują, że jako praprzyczynę obecnych kłopotów widzi rozszerzenie UE z poprzedniej dekady:

"Give more independence, give greater freedom to the countries of the Union. Think of another form of union, be creative, the Pope told journalists, adding that something is not working in this massive Union."

"As Pope Francis warned in his 2014 address in Strasbourg: In recent years, as the European Union has expanded, there has been growing mistrust on the part of citizens towards institutions considered to be aloof, engaged in laying down rules perceived as insensitive to individual peoples, if not downright harmful."

cruxnow.com/commentary/2016/06/27/pope-francis-puts-finger-post-brexit-challenge/

To chyba nie był dobry pomysł, żeby papieżem nie był Polak.
-
2016/06/28 17:06:55
@ WB
Dziękuję za odpowiedź.

Jako ciekawostkę o zachowaniu funta,to spotkałem się z opinią na jednym z blogów,że funt zacznie rosnąć z chwilą prawnego usankcjonowania Brexitu.
Również jako ciekawostka,to w przypadku uznania referendum przez parlament Wielkiej Brytanii,królowa Elżbieta II może takiej uchwały nie podpisać z uwagi na niebezpieczeństwo rozpadu Zjednoczonego Królestwa(referenda niepodległościowe)
Zastanawiam się luźno czy może nie podpisać czy nie może podpisać z uwagi na rację stanu.
Liczę tutaj na znawcę tematów anglosaskich mojego Frienda guyfawkes13.
-
2016/06/28 17:14:08
@red.007:
"Panie Wojciechu,które wydarzenie Pana zdaniem może być bardziej katastrofalne dla funta w stosunku do euro,to z września 1992 czy obecny Brexit?
Chodzi mi o rangę obu przypadków."

W ciągu 2 sesji indeks FTSE 250 stracił 13,6 proc. Był to największy 2-dniowy spadek tego indeksu od czasu krachu z październiku 1987 roku. 29 lat temu po takiej 2-dniowej wyprzedaży 19 i 20 października (-18,9 proc.) indeks odbił się w górę na kolejnej sesji, a potem spadał przez następne 20 dni tracą kolejne 27,9 proc. Wtedy ustanowiony został dołek, który już nigdy później nie został pobity.
-
2016/06/28 17:21:09
@ WB
Dziękuję po raz drugi.
-
2016/06/28 17:23:51
@bosman_si:
"Hej,
Jutro będzie czat z Wojciechem Białkiem na Strefie Inwestorów. Start o godzinie 12 tej.
Można już zadawać pytania.

strefainwestorow.pl/czaty-inwestorskie/czat-inwestorski-z-wojciechem-bialkiem"

Aaa tak, serdecznie zapraszam, tylko proszę o łatwe pytania.
-
2016/06/28 17:33:15
@Double o7 my Friend

Królowa oczywiście podpisze. Były zresztą przecieki, że HMQ jest za Brexitem. Gdyby referendum miało mieć inny rezultat, nie byłoby przeprowadzone. Dlaczego Brytyjczycy mieliby płacić za zbliżające się bankructwa europejskie, np. Deutsche Bank? Niech to wszystko przygniecie Rzeszę.

Rzesza oczywiście kontratakuje, Szkocja, Irlandia, jak zwykle itd.
Jeśli chodzi o mnie, to nie jestem zwolennikiem szkockiej separacji, natomiast jestem gorącym zwolennikiem niepodległości Wolnego Państwa Bawarii:)))))))))))))))


-
2016/06/28 18:58:29
@WB

"bialek.wojciech 2016/06/28 16:54:26
@lakusek:
"A jaka jest w tej układance rola Turcji?? Bardzo ciekawe. W ciągu 24 h godzi się z Izraelem, przeprasza Rosję za incydent z zestrzeleniem samolotu..."

Tak, to ciekawe, że Turcy tak błyskawicznie położyli uszy po sobie."

To przecież oczywiste, nie opowiadają się po żadnej ze stron, czekają na rozstrzygnięcie.
-
2016/06/28 20:33:36
guyfawkes13
@Datik
Rudego na śmierć?
Na śmierć to może nie :), ale na kilka lat ciężkich robót to bym go wysłał. Za to jego lenistwo. I arogancję; "nie ma z kim przegrać". Spierniczył sprawę i teraz mamy ( z mojego, na pewno nie propisowskiego punktu widzenia) to, co mamy. I nie chodzi oczywiście o "Polskę w ruinie", bo to nieprawda. Pomnik mu powinniście wystawić a nie na śmierć wysyłać :)))
PS
ale, niestety, na razie nie widać nikogo innego
-
2016/06/28 21:28:01
Winter is coming.

twitter.com/donaldtusk/status/747539443234512901

niestety dla calej Europy -> jeden wykres mowi wiele:
stooq.pl/q/?s=dbk.de&c=10y&t=l&a=lg&b=0
-
2016/06/28 23:03:33
Panie Wojtku, liczymy po cichu na raport kwartalny za Q3 2016 w oparciu o nowe narzędzie, którym się Pan posługuje.
-
2016/06/28 23:36:31
@Lakusek

''A jaka jest w tej układance rola Turcji?? Bardzo ciekawe. W ciągu 24 h godzi się z Izraelem, przeprasza Rosję za incydent z zestrzeleniem samolotu...''

Jakoś te przeprosiny nie pomogły?
fakty.interia.pl/swiat/news-eksplozje-na-lotnisku-w-stambule-sa-zabici-i-ranni,nId,2227229

A może szakal miał wyłączony telefon? Co za pech. Erdogan nie zdążył.
www.youtube.com/watch?v=YWT1UwdsZhs
-
2016/06/28 23:44:54
@Lakusek

Dlatego Turcja się wycofała i nie zapłaci odszkodowania, a może znów coś zestrzeli?;)

www.bankier.pl/wiadomosc/Premier-Turcji-Nie-wyplacimy-odszkodowania-Rosji-za-samolot-3551570.html
-
2016/06/29 00:17:04
@Lakusek

Sam możesz sobie przeczytać w powyższym artykule, że Putin zgodził się zadzwonić, ale dopiero we środę. Bo we wtorek - you know :)))
-
2016/06/29 10:23:48
@Datik
'' na razie nie widać nikogo innego''

Pozwól, że pominę to milczeniem. Jeśli obrażamy Pana Boga ''myślą, mową, uczynkiem i zaniedbaniem'', to niech mi będzie wolno zostać przy tym ostatnim:)))))
www.youtube.com/watch?v=8TkFs_L47NE
-
2016/06/29 11:01:04
Ale kupuja obligacje...
stooq.pl/q/?s=10ply.b&c=1y&t=c&a=lg&b=1
-
2016/06/29 11:04:56
Panie Wojtku na wig-u 20 w piątek ub. tygodnia było nowe dno/ na wig-u nie było/. Proszę mi powiedzieć czy coś w rozpisaniu cykli Pan zmienił.Pisał Pan,że dno cyklu było w styczniu 2016. Aha, jeśli kieruje się Pan wigiem to dlaczego tym wykresem a nie wig-20.
-
2016/06/29 11:09:21
@podczaszy1:
"Panie Wojtku na wig-u 20 w piątek ub. tygodnia było nowe dno/ na wig-u nie było/."

Taka dywergencja była w maju/czerwcu 2012, też na fatalnych nastrojach (wtedy grany był Eurogeddon a nie Brexit).
-
2016/06/29 11:09:42
Ci Niemcy to jednak waleczni są. Znowu wybraniają Dax przed długoterminowym sygnałem sprzedaży. Nie wiem czy to nie jakiś nowy werwolf macza w tym palce.
-
2016/06/29 11:11:15
@guyfawkes13:
"Jakoś te przeprosiny nie pomogły?
fakty.interia.pl/swiat/news-eksplozje-na-lotnisku-w-stambule-sa-zabici-i-ranni,nId,2227229

A może szakal miał wyłączony telefon? Co za pech. Erdogan nie zdążył.
www.youtube.com/watch?v=YWT1UwdsZhs"

No nie wiem, ja to raczej odebrałem jako karę dla Turcji za jej miętkość.
-
2016/06/29 13:05:03
@WB

Raczej nieee.
Sojusznicy mają wobec Porty inny wachlarz instrumentów. Terroryzm ma wielu udziałowców, ale nie docenia się kluczowych udziałów sowieckich. Przez terytorium Iraku, Syrii i Turcji od dawna planuje się przeprowadzić rurociągi z Golfu do Europy, które unieważniłyby Rosję. I albo reżimy sowieckie w Syrii i Iraku blokują budowę, albo jest tam wojna, która też to uniemożliwia. A nad tureckim przebiegiem tych rurociągów czuwa od dawna Partia Pracujących Kurdystanu.
Na marginesie, to jest zadziwiające, jak wielu wariatów gotowych się rozerwać można znaleźć na świecie... To jest masówka. Nie chce mi się wierzyć, że ich się tak po prostu bierze z ulicy. Nigdy tego nie było, wszyscy ludzie mają przecież jakiś instynkt samozachowawczy. Nie wiem jak to się dzieje, ale przypominam sobie, że mocarstwa prowadziły swego czasu najrozmaitsze badania nad zastosowaniami militarnymi manipulacji ludzką psychiką. Nie doceniamy przodującej i wszechstronnej nauki radzieckiej. Wydaje nam się np. że jak ktoś ''umarł na serce'', to umarł na serce. Jak ''na raka'' to na raka. A jak ''popełnił samobójstwo'', to popełnił samobójstwo. W ogóle sowietów się nie docenia, aspekcie destruktywnym, gdzie są potężni, bo w aspekcie konstruktywnym są niebytem.

www.eksel.user.icpnet.pl/opowiadania/4miszmasz/czarnobyl10.php
-
2016/06/29 13:19:22
Rosja ma w terroryzmie pakiet kontrolny, dlatego ''nie da się bez Rosji zaprowadzić trwałego pokoju''

ISIS opiera się w dużej mierze na aparacie Husseina i dowódcach czeczeńskich. Terroryzm jako rosyjskie narzędzie polityczne ma wielką, bogatą tradycję, niezależną od ustroju.
pl.wikipedia.org/wiki/Jewno_Azef
-
2016/06/29 14:07:11
@guyfawkes13:
"Rosja ma w terroryzmie pakiet kontrolny, dlatego ''nie da się bez Rosji zaprowadzić trwałego pokoju''

ISIS opiera się w dużej mierze na aparacie Husseina i dowódcach czeczeńskich. Terroryzm jako rosyjskie narzędzie polityczne ma wielką, bogatą tradycję, niezależną od ustroju.
pl.wikipedia.org/wiki/Jewno_Azef"

To prawda: iakal.wordpress.com/2016/05/22/towards-an-alliance-between-russia-and-isis/

"Raczej nieee."

Nie mówię, że tak, bo przecież nie wiem, ale nie widzę sensu w atakowaniu Turcji, która chce się poddać a przynajmniej zneutralizować.
-
2016/06/29 14:08:53
A przy okazji, to okropna jest ta faza cyklu pokoleniowego, kiedy narzuca się zajmowanie kwestiami geopolitycznymi. Ale i tak lepsza od fazy, kiedy inwestorzy dyskutują o sytuacji na froncie.
-
2016/06/29 15:31:09
''Nie mówię, że tak, bo przecież nie wiem, ale nie widzę sensu w atakowaniu Turcji, która chce się poddać a przynajmniej zneutralizować''

Bo Pan jest człowiekiem Zachodu, musi Pan wziąć poprawkę na rosyjską psychikę i pragmatykę dominacji. Dawniej wychodzący z carskiej audiencji dostojnicy byli okładani nachajkami, żeby im się w głowie nie poprzewracało. Poza tym nie może być tak, że przechodzimy do porządku nad zestrzeleniem naszego samolotu. ''Ta zniewaga krwi wymaga.'' I to nie jest pierwszy rewanż. Zamachy są stopniowane.
W ogóle u ruskich nie ma czegoś takiego jak partnerstwo, musi być jasne, kto jest wyżej a kto niżej.
-
2016/06/29 15:33:03
Turanizm.
-
2016/06/29 15:41:05
-
2016/06/29 15:52:10
Nahajka pisze się przez samo ''h''
-
2016/06/29 16:06:53
@guyfawkes13:
"www.youtube.com/watch?v=LqGvw9ZREFs"

Eee tam, dałby Pan spokój z tym Kaczmarskim, przecież on sam w całości wyrasta z rosyjskiej tradycji:

'Jacek Kaczmarski o wielkich bardach: Wysockim, Galiczu i Okudżawie. "To, kim byłem, zawdzięczam im"'

"Tak ich poznałem w latach 60.: Aleksandra Galicza, Bułata Okudżawę i Włodzimierza Wysockiego; ich głosy i ich piosenki śpiewane przez innych, często anonimowych wykonawców. Utrwalone na szpulach przemyconych ze Związku Radzieckiego. I tylko tacy pozostali mi teraz, tyle że cyfrowo "podczyszczeni", skopiowani na płyty kompaktowe."

wyborcza.pl/1,75410,15775345,Jacek_Kaczmarski_o_wielkich_bardach__Wysockim__Galiczu.html
-
2016/06/29 16:20:23
No właśnie dlatego, że czuje się w tym rosyjską duszę:)))))

www.youtube.com/watch?v=nKoqGkB9l3A
-
2016/06/29 16:25:04
A propos rosyjskiej duszy to powieścią mojego życia jest i chyba pozostanie Cichy Don Fiodora Kriukowa.
-
2016/06/29 16:31:34
@Podczaszy

Utrwalacz władzy sowieckiej Szołochow, i utrwalacz władzy ludowej Bauman. Wykreowani na autorytety moralne przez władzę ludową. Co łączy ich tfurczość? Plagiat.:)))))
-
2016/06/29 16:39:57
@podczaszy1

Cichy Don ktoś inny napisał i był to noblista
-
2016/06/29 16:52:22
@promagna
przeczytaj uważnie wpis poprzedzający guyfawkes 13
-
2016/06/29 17:06:53
@podczaszy1
Kriukow z tego, co piszą w necie na pewno nie napisał 1 i 2 tomu Cichego Donu. Znaleziono manuskrypty tego utworu.
-
2016/06/29 17:25:05
@promagna
A w Katyniu Polaków wymordowali Niemcy co też twierdziły różne radzieckie organy.
-
2016/06/29 17:59:08
:)))
"Nową pogodynką zostanie znana i lubiana panna Pawłowicz. "Pogoda na dziś: Na całym obszarze kraju śnieżyca, spodziewane burze z piorunami. Nad Żoliborzem - bezchmurne niebo i słońce. Pogodnie również w okolicach Torunia, w Licheniu i lokalnie na Podlasiu oraz Rzeszowszczyźnie"
-
2016/06/29 18:00:52
@podczaszy1

A Mikołaj Kopernik był kobietą

esensja.stopklatka.pl/film/dvd/tekst.html?id=5514
-
2016/06/29 18:03:44
''Razem z Brexitem, Wielka Brytania i Unia Europejska tracą coś więcej niż tylko partnerstwo. Tracą swoją największą szansę, by utrzymać swoje znaczenie w nowym porządku świata.''

Czyli w NWO:))))) No przecież mówię, że NWO będzie dwubiegunowy:)))

forsal.pl/artykuly/955332,chiny-zacieraja-rece-ten-kraj-bedzie-najwiekszym-wygranym-brexitu.html
-
2016/06/29 18:12:55
promagna,
z całym szacunkiem, ale:
"Na polecenie samego Stalina powołano bowiem specjalną komisję, która autorytarnie stwierdziła: autorem książki jest Szołochow"
:)))
my tu tego raczej nie rozstrzygniemy, a jeżeli już to raczej nie będzie to wiążące :)
-
2016/06/29 18:23:50
No i proszę: FTSE wrócił do poziomu sprzed Brexitu:))))

Chyba spodziewamy się dalszego osłabienia funta? Aż do objęcia urzędu przez Trumpa.

www.youtube.com/watch?v=liSMU2T35V8
-
2016/06/29 18:34:46
@datik

Przeczytaj cały artykuł którego link wkleiłem. Szołochow mógł, co najwyżej korzystać z pierwowzoru, czy schematu fabuły Kriukowa. Jednak mało prawdopodobne jest, że zrobił plagiat. Po za tym Szołochow musiał mieć wiedzę znacznie większą od samego Kriukowa na temat kozaczyzny z dwóch, trzech pokoleń wstecz i oczywiście miał dobry warsztat literacki, a tego nie da się podrobić. Komitet Noblowski ogłosił Szołochowa laureatem w 1965r., więc już nie było Stalina i mogli mieć dużo czasu na sprawdzenie dorobku Kriukowa.

-
2016/06/29 18:58:45
promagna
nie, aż tak to mnie nie interesuje. U mnie na remis ze wskazaniem na Kriukowa (ten Szołochow był gówniarzem wtedy ). Ze wstydem muszę także przyznac, że.... ale przeczytałem za to "Mistrza i Małgorzatę" :)
-
2016/06/29 19:13:40
@datik

Jak wspomniałem, warsztatu nie da się podrobić. Z tym człowiek rodzi się. To jest pasja.
-
2016/06/29 21:36:48
Panie Wojtku,
Bardzo rzadko jeżdżę za granicę ale byłem w lutym na biegówkach w Ramsau, i tam, w niedrogim pensjonacie, w wykazie programów tv zauważyłem tylko dwa polskie, RM i TV Trwam. Jeżeli ten gość,@teka52, przebywający za granicą, ma dostęp tylko do takich programów to musiał zwariować, z całą pewnością to wariat.
A tak na poważnie:
czekałem dwa dni aż gość się zreflektuje, może przeprosi :) może bym mu nawet wybaczył :) nic z tego (a szkoda bo kiedyś nawet niegłupie rzeczy pisał ). W takim razie Panu, jako administratorowi tego bloga zwracam uwagę, że zgodnie z KK:

art. 216
§ 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła,
podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
oraz
§ 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.

Uważam, że nazwanie mnie zupełnie, moim zdaniem, bez powodu...., tak jak mnie nazwał, można "podciągnąć" pod ten artykuł. I proszę Pana o szybką (szybszą) interwencję, gdyby to się powtórzyło.

PS
Tezę, że TVP Info indoktrynuje, jest nawet nie tyle stronnicza (bo to stało się niestety normą) ale wręcz niewiarygodna ( ostatni przykład: właśnie "superpaństwo") dałoby się pewnie obronić w sądzie. Oczywiście pod warunkiem, że sędziów nie wyznaczy minister Ziobro.
PS 2
bez sensu był tan wyjazd do Austrii. Mamy na Dolnym Śl. fajne trasy; Jakuszyce, Radków, czy Góry Sowie :)
-
2016/06/29 22:15:36
@Panie datik, jakoś dziwne że Pana konkluzje kończą się zawsze na RM i TV Trwam. Szumu Pan robi na tym blogu a żadnej merytorycznej wartości dodanej. Pana teksty o pogodzie nad Toruniem i w Podkarpackiem świadczą o totalnej głupocie, rodem z komentarzy pospolitych portali internetowych. Przywołuję Pana do porządku a Gospodarza do zaprowadzenia dyscypliny wśród komentujących. Nie mam nic przeciwko ciekawym wpisom dot.historii, cykli, giełdy , ale komentarze obrażające kogoś przekonania czy to religijne czy polityczne schowajmy dla siebie.
-
2016/06/29 22:25:31
@WB

:)))))))))))))

Zdaje się, że ktoś tu (Wąski?) aspiruje do roli debeściaka? Co powie Ryba?

www.youtube.com/watch?v=36rBVV3vK_8

-
2016/06/30 08:12:05
Panie @Konsultant,
nigdy nikogo i żadnych przekonań, zwłaszcza religijnych, nie starałem się obrazić. Ale w jednym przyznaję Panu rację: choć wątek polityczny związany jest z W20 jak chyba z żadnym innym indeksem na świecie to jest tylko wątkiem bardzo pobocznym tego bloga więc zamilknę.
PS
dziwię się, że inwektywa "czystej krwi faszysta" Panu nie przeszkadzała, pańska percepcja bardzo wybiórczo działa
-
2016/06/30 08:13:53
guyfawkes13
????
nie zrozumiałem, chyba, ze chciałeś "rozładować" atmosferę
-
2016/06/30 10:01:57
-
2016/06/30 13:45:10
Jaka nuda na rynku. Nasz indeks jakby w zawieszeniu, jak zachod rosnie, to my w miejscu, jak spada to my za nim. :(
-
2016/06/30 14:06:07
Jeśli narysuje się linię trendu wzrostowego na Dax-ie biorąc za punkt początkowy dołek z 2009 roku to widać dlaczego Niemcy "włożyły" całą siłę do obrony tego poziomu. Moim zdaniem nie uda się im to ale oni o tym nie wiedzą. No chyba,że oni wiedzą a ja nie wiem.
-
2016/06/30 14:07:56
Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

wojciechbialek.blox.pl/2016/06/Finansowa-Dunkierka.html

-
2016/06/30 14:12:08
"Francuzy" nic nie bronią jak to oni przynajmniej od 1939 roku. Może jak ta Le Pen dojdzie tam do władzy to zrobi z nich znowu mężczyzn. Na razie to oni słuchają się Niemców, no i są mocni w gębie.
-
2016/07/02 09:18:07
Pryzmat pięciu miesięcy dla funta nie jest aż tak negatywny. Owszem, narobi to strat, bo jednak zdąży obciążyć gospodarkę, ale patrząc na inne kraje, referenda i problemy finansowe - nie wygląda to czarno: papug.pl/przyszlosc-usa-chin-rosji-i-ue-w-8-punktach/