Komentarze finansowe Wojciecha Białka analityka CDM Pekao SA
Wojciech Białek
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Cykl Kitchina na złotym - nowa projekcja

W rok po poprzednim wpisie na temat cyklu Kitchina na polskiej walucie pora na uaktualnienie. Zachowanie średniego kursu euro i dolara amerykańskiego względem złotego na tle przedstawionej wtedy projekcji wygląda tak:

 

 

Gdyby tę projekcję traktować poważnie, to należałby dojść do wniosku, że w tym cyklu Kitchina (jego średnia długość to ok. 40 miesięcy) waluty najlepsze czasy miały już generalnie za sobą. 

Ponieważ minęliśmy już kolejny ewidentny szczyt złotego (dołek walut) ustanowiony w ramach cyklu Kitchina 6 czerwca 2014 roku:

 

 

... to można stworzyć nową projekcję zachowania średniego kursu dolara i euro w przyszłości uzyskaną przez uśrednienie ścieżek walut z 5 ostatnich cykli. Wygląda ona tak:

 

 

Gdyby tą nową projekcję traktować poważnie, to można by uznać, że coś co wygląda na rysowaną od stycznia formację "podwójnego szczytu" pojawia się "o czasie". Równocześnie jednak ostatnia fala osłabienia złotego - od czerwca do stycznia/marca - była słabsza od średniej z 5 poprzednich cykli, więc na podstawie powyższej projekcji nie można raczej stwierdzić, że złoty ma obecnie duży potencjał umocnienia.

Oczywiście przedstawiona projekcja reprezentuje jedynie pewną tendencję dominującą w okresie minionych 17 lat. Ta tendencja jest wypadkową zachowania złotego w obrębie 5 poprzednich cykli i nie ma żadnej gwarancji, że w obecnym cyklu złoty zachowa się zgodnie z historyczną średnią. Wystarczy popatrzeć na przebieg średniego kursu euro i dolara w trakcie tych 5 poprzednich historycznych cykli, by zobaczyć, że mocno się od siebie wzajemnie różniły (na czarno ścieżka średniego kursu walut od 6 czerwca ub. r.): 

 


czwartek, 26 marca 2015, bialek.wojciech

Polecane wpisy

  • Na drodze do Chinageddonu

    Jeśli oczekiwany w 2019-tym roku dołek fazy spadkowej obecnego cyklu Kitchina ma stać pod znakiem Chinageddonu, to na chińskich rynkach już powoli powinny być w

  • Nadmierna ostrożność indywidualnych inwestorów w USA?

    Trudno obecnie mówić o jakimś przesadnym pesymizmie inwestorów aktywnych na rynkach akcji (saldo AAII w USA -1,4 pkt. proc., saldo INI SII w Polsce +0,7 pkt. pr

  • Krótkoterminowy scenariusz dla Nasdaqa

    W ostatnich dniach Nasdaq Composite spadł do najniższego poziomu od 5 tygodni. Po dodaniu jednego prostego kryterium można uzyskać sygnał, który pojawił się w k

Komentarze
2015/03/26 16:18:01
To fatalne wiesci jesli dolar mialby kosztowac juz ponizej 4zl. Z pol-hossy wyjdzie cwierc-hossa z finiszem na WIG w okolicy 64.tys. pkt.
-
2015/03/26 17:05:17
@ eesqkvnkn
(...)dlaczego Pan ignac nie reaguje teraz ?

Uważam, że tzw. "swojskość" brutalizuje bloga dlatego reagowałem,
ale to nie jest mój blog i nie jestem w stanie powyższych nastrojów zlikwidować.
Widzę, że wielu osobom taka atmosfera również nie odpowiada.


-
2015/03/26 17:25:29
Wojtku, witaj

"...Z tego by wynikało, że USA są obecnie mniej więcej w tym miejscu co Republika Rzymska w okolicach roku 276 przed Chrystusem
Tak więc w tej analogii trzeba się będzie męczyć jeszcze ze ćwierć wieku istnienia Republiki, potem 500 lat istnienie Cesarstwa na zachodzie, można jeszcze dorzucić następne 1000 lat Cesarstwa na wschodzie..."

W tej analogii,... nie ćwierć wieku, lecz ćwierć tysiąclecia.
-
2015/03/26 17:29:19
Wojtku, witaj

"...Z tego by wynikało, że USA są obecnie mniej więcej w tym miejscu co Republika Rzymska w okolicach roku 276 przed Chrystusem
Tak więc w tej analogii trzeba się będzie męczyć jeszcze ze ćwierć wieku istnienia Republiki, potem 500 lat istnienie Cesarstwa na zachodzie, można jeszcze dorzucić następne 1000 lat Cesarstwa na wschodzie..."

W tej analogii,... nie ćwierć wieku, lecz ćwierć tysiąclecia.

2015/03/26 17:25:29
-
2015/03/26 17:48:18
@W.B.
Co Pan sądzi o tym?
Ostatnie od 2009r szczyty na parze USD/PLN oddalone były dokładnie o 39(40) m-cy:
--szczyty ze stycznia 2009 i kwietnia 2012 oddalone były od siebie o 39(40 m-cy.
Następny szczyt po 39(40) m-cach może wystąpić w lipcu/sierpniu 2015r, gdyby te odległości się powtórzyły.
-
2015/03/26 19:00:37
-
2015/03/26 22:25:17
Demografia i zmiany kulturowe są też kluczem do cen ropy
www.advisorperspectives.com/dshort/updates/Gasoline-Sales.php
-
2015/03/26 22:29:19
-
2015/03/27 06:05:25
-
2015/03/27 10:48:16
Nie ciekawa sytuacja z tym dolarem mam nadzieję że wszystko się unormuje
-
2015/03/27 10:51:28
teraz znó 3 miesiące walenia ściemy przez MONOPOLISTE z naszych kontraktów i znów tydzien przed wygasaniem zarobi 100 pkt ,

taki urok warzywniaka na którym 1 gracz ma 50% kontraktów a prezes mu idzie na rękę nie publikując jego pozycji ,
-
2015/03/27 12:38:56
USD/PLN
Ta para (głównie zależna od EUR/USD) "chodzi" w cyklu Kuznetsa:
Szczyty: 1969--1985-2001-2017(?) Twardy szczyt i zmiana trendu nastąpi w okresie
gwałtownego wychodzenia z Polski kapitału portfelowego. Kurs EUR/USD jest pod
wpływem "drukowania" euro i to nie powinno dziwić.
-
2015/03/27 12:43:20
@Ryszard
Dlatego nie na wskazaniach cyklu Kitchina a moze na wskazaniach cyklu Kuznetsa nalezaloby zrobic projekcje USDPLN ? I wtedy szczyt mielibysmy w okolicy 2017 roku.
-
2015/03/27 13:01:54
@konsultant 121
Jak dotąd "twarde" szczyty na parze USD/PLN są w odstępach 16-letnich. Dla mnie
szczyt określi gwałtowne wychodzenie z Polski poważnego, zagranicznego kapitału portfelowego. Powody mogą być różne np. bessa na GPW, agresja Putina, czy podwyżki stóp przez FED. Mniejsza zresztą o datę, czy cykl:-))
-
2015/03/27 13:43:47
Wnioski z zachowania FED Funds Futures są dla USD jednoznaczne:

acemarketu.com/?p=89573
-
2015/03/27 15:10:37
DO KOŃCA MARCA PREMIE MUSZĄ BYC I NIKT NIKOMU NIE SYPNIE
-
2015/03/27 16:33:34
PIS porownuje ceny w Polsce i na Slowacji a banki(st)erzy na to :

stooq.pl/n/?f=955300

Oby zlotowka towarzyszyla nam jak najdluzej.
-
2015/03/27 21:57:13
-
2015/03/28 10:01:21
-
2015/03/28 10:38:44
-
2015/03/28 11:28:45
"Sektor finansowy jest kompletnie zdegenerowany"
Podobnie jak niektórzy politycy...
wyborcza.pl/magazyn/1,143557,17671235,Banki_sa_bezpieczne__A_ty_.html
-
2015/03/28 14:31:36
EURUSD na dziennych oporach ===> wg mnie będzie jeszcze zjazd w kierunku ostatniego dołka (po wygenerowaniu sygnału na godzinnym):
www.bankfotek.pl/view/1876583
www.bankfotek.pl/view/1876584
www.bankfotek.pl/view/1876585
www.bankfotek.pl/view/1876586
www.bankfotek.pl/view/1876587
www.bankfotek.pl/view/1876588
www.bankfotek.pl/view/1876589
-
2015/03/28 15:03:52
Indeks DAX w kluczowym miejscu dla trwania hossy.

www.gieldowy-wizjer.pl/dax-w-kluczowym-miejscu/
-
2015/03/28 18:53:19
U nas o dalszym losie rynku zadecydują banki, a właściwie ta jedna kreska:
www.bankfotek.pl/view/1876659
-
2015/03/28 19:27:18
Nadal w horyzoncie:
www.bankfotek.pl/view/1876669
-
2015/03/28 22:08:08
@karnakufo
Cóż to za wizje teraz? Złoto w górę i dolar w górę?
-
2015/03/29 07:50:05
@konsultant121
Jaki kierunek pokazują commercials?


-
2015/03/29 09:05:13
Wracając do EURUSD, miesięczny pokazuje, że możemy być w pobliżu "tego" dołka w interwale średnioterminowym.
Czyli co? Uklepywanie denka - jakiś jeszcze zjazd i możliwa większa korekta wzrostowa:
www.bankfotek.pl/view/1876780
-
2015/03/29 12:02:40
@karnakufo
Racja, Commercials zmniejszyli maksymalnie ujemną pozycję netto na złocie. Ale jakoś boję się wejść w długą;)
-
2015/03/29 19:31:39
@ karnakufo

wg cyklu 40 tygodniowego będzie poprawa pmi do końca maja, więc trzymajmy kciuki za nowe szczyty na sp
-
2015/03/30 10:49:53
Panie Wojtku, a moze jednak zalozyc na przelomie 2015/2016 jakies schlodzenie rynkow akcji w oparciu o cykl 7-letni (podwojny Kitchin):
2015-2007-2000-1994-1987-1980-1973 ? Jak widac w poprzednich 6 cyklach takie schlodzenie mialo miejsce...
-
2015/03/31 01:31:04
-
2015/03/31 07:44:53
Czy wsparcia i potencjalny oRGR zadziałają?"
www.bankfotek.pl/view/1877718
-
2015/03/31 09:14:23
@karnakufo
Czeka zlecenie buy stop na zniesieniu 61,6 ostatnich wzrostow na GOLD.
-
2015/03/31 10:02:30
Jak na razie PKOBP rośnie zgodnie z pokazanym moim rysunkiem - po odbiciu od wsparć.:)
-
2015/03/31 10:36:10
@karnakufo
"Czy wsparcia i potencjalny oRGR zadziałają?"
Wysokie prawdopodobieństwo, analogiczna sytuacja jest na WIG Banki
-
2015/03/31 10:46:12
@karnakufo
Ponadto podobna formacja się już zrealizowała na WIG 20,
następuje odbicie od linii szyi, coś za dużo tych formacji.
-
2015/03/31 13:43:55
@konsultant121
"@karnakufo
Czeka zlecenie buy stop na zniesieniu 61,6 ostatnich wzrostow na GOLD."

Jak jesteś cierpliwy to może się doczekasz.
50% zniesienia może być wszystkim w tym spadku i tam buy.
-
2015/03/31 17:22:49
brać usdbrl long :) w piątek świetny raport z rynku pracy ,obstawiam 300tyś a prognoza 250tyś i czerwiec jako termin podwyżki stóp znowu może wrócić do gry

bankfotek.pl/view/1877866
-
2015/03/31 20:52:02
konsultant121

@karnakufo
Czeka zlecenie buy stop na zniesieniu 61,6 ostatnich wzrostow na GOLD.

2015/03/31 09:14:23


nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba BUY LIMIT tam czeka ,
-
2015/03/31 22:24:07
Zgadza sie, przepraszam za pomyłkę. Czeka buy limit;)
-
2015/04/01 14:22:42
na naszym kontrakcie wystarczy kupić w poniedziałek przed wygasaniem serii i można wziaśc 100 pkt , potem leżeć kolejny kwartał i znó 100 pkt , i tak 4 razy w roku ,

monopolista górą
-
2015/04/01 14:38:45
@sajetann:
"odbiło mi się o uszy oglądając CNBC, że w dawnych cyklach średnio już po 3ech podwyżkach stóp zaczynała się bessa , czy to możliwe ?"

W dawnych czasach obowiązywała reguła "3 steps and a stumble":

financial-dictionary.thefreedictionary.com/Three+Steps+and+Stumble+Rule

W poprzednim cyklu, gdy stop startowały z poziomu 1 proc., było jednak "17 steps and a stumble".
-
2015/04/01 14:42:30
@ryszard_z46:
"W poprzednim wpisie przestawił Pan graficznie dwie projekcje w oparciu o dane statystyczno-historyczne tj.:
1. EUR/USD --wzrost do poziomu 1,33 za ok. 500 sesji
2. Dolar Index ---spadek do poziomu ok. 86 za ok. 500 sesji z korektą za ok. 200sesji.
Te projekcje pokazują ZMIANĘ TRENDU, co jest bardzo mało prawdopodobne w tak długim terminie. A jak jest Pan aktualna prognoza w oparciu o bieżącą sytuację?"

"Jaka jest Pana obecna prognoza dla EUR/USD i Dolar Index np. czas rozpoczętej korekty i czy ostatnie szczyty zostaną w dłuższym terminie przebite jak sugeruje
ostatnia prognoza Goldman Sachs?

Nie mam jakieś mocnej własnej opinii. Projekcje sugerują, że dolar przesadził z mocą, a wcześniej na podstawie zachowania EUR/USD w ramach cyklu Kuznetsa sugerowałem, że wznowienie aprecjacji dolara powinno zostać poprzedzone korektą do przynajmniej 1,22 trwającą kilka-kilkanaście miesięcy.
-
2015/04/01 14:49:33
@vonlichtenstein:
"Strasznie siadły docelowe poziomy dla S&P w porównaniu z tym co prognozował Pan jeszcze parę tygodni temu."

Rzeczywiście cykl dekadowy i cykl prezydencki sugerują bardzo mocne wzrosty cen akcji:

wojciechbialek.blox.pl/2015/01/Najlepszy-rok-20-lecia-na-Wall-Street.html

... a powyższe projekcje bardziej stonowane zachowanie wokół pierwszej podwyżki stóp.

Różne projekcje oparte na różnych sygnałach dają odmienne rezultaty. Trzeba sobie je jakoś uśredniać, ewentualnie jednym przypisując większą innym mniejszą wagę.




Rozumiem, że w takim wypadku dla GPW nie ma już większej nadziei na prawdziwą hossę? Czy też do końca podtrzymywać Pan będzie nadzieję w narodzie?
-
2015/04/01 14:56:21
@kiczynk:
"Ponadto motorem hossy na giełdzie i cen nieruchomości miałoby być wejście do strefy Euro. Cel jakim jest Polska w Eurozone to coś co raczej się oddala czy przybliża?"

Pewne jest cały czas w tej samej odległości czyli może kiedyś.
-
2015/04/01 15:20:12
@bold_broker:
"Prawdopodobnie zaczyna pękać bańka, ostatnie posiedzenie pokazało że Jellen myśli na poważnie o pierwszej podwyżce stóp.

Najbardziej napompowana do granic absurdu biotech idzie jako pierwsza out.
www.zerohedge.com/news/2015-03-25/biotech-bloodbath-sparks-selling-scramble-stocks"

Moim zdaniem branża biotechnologiczna jest dopiero w powijakach (tam gdzie branża informatyczna była pokolenie temu).
-
2015/04/01 15:23:32
@bold_broker:
"To jest to co wielokrotnie tu pisano. Tworzy się nowa sytuacja na świecie. Chiny nowym hegemonem."

Chiny są dopiero potencjalnym pretendentem, który dopiero dogania wielkością gospodarki obecnego hegemona, czyli USA. USA było w takiej sytuacji wobec Wielkiej Brytanii bodajże w latach 80-tych XIX wieku. Osiągnięcie pozycji globalnego hegemona zajęło USA następne 100 lat. W przypadku Chin musiałby być podobnie, a przecież mogą nie mieć tyle szczęścia i rozumu, co USA.

-
2015/04/01 15:27:35
pretmack:
"Natomiast podaż pieniądza - rośnie ok. 8% yoy, miesiąc w miesiąc.
Rząd osiąga to co chce: kroczący dodruk (...)"

Podaż pieniądza rzeczywiście rośnie w tym tempie (+8,7 proc. w marcu). W okresie minionej dekady roczna dynamika M3 wahała się od +4,4 proc. w styczniu 2013 do +19,3 proc. w styczniu 2007.

Nie sądzę, żeby to miało jakikolwiek związek z "dodrukiem", bo przecież w RPP nie prowadzi żadnego QE.
-
2015/04/01 15:31:48
@pretmack:
"Ta deflacja jest sztuczna..."

Deflacja jest również w strefie euro. Tam też jest sztuczna?

Rzeczywiście to co podaje GUS - ceny żywności, ceny transportu - odchylają się wyraźnie in minus od modeli, które sobie dawno temu porobiłem na bazie cen światowych, ale można to chyba łatwo wytłumaczyć sytuacją na Ukrainie i rosyjskim embargiem na naszą żywność.

Na wskaźniku inflacji bazowej - bez cen żywności i cen paliw - nie ma deflacji (+0,4 proc.). Jedyny raz deflacja była tu w 2006 roku (-0,3 proc.).

-
2015/04/01 15:34:40
@eesqkvnkn:
"Ktoś musi biednieć, aby bogacić się mógł ktoś"

Tak myślą komuniści, którzy wierzą, że żeby coś mieć, trzeba to ukraść komuś innemu.

-
2015/04/01 15:36:41
@eesqkvnkn:
"Na dobrą sprawę to oglądając w PRL Dziennik Telewizyjny można było się dowiedzieć więcej o świecie niż teraz w TV 24/7."

Widzę, że Pan cały czas jest na etapie Ubrana wysyłającego śpiwory bezdomnym w USA.

-
2015/04/01 15:37:45
@ Gospodarz.
"Nie mam jakieś mocnej własnej opinii. Projekcje sugerują, że dolar przesadził z mocą, a wcześniej na podstawie zachowania EUR/USD w ramach cyklu Kuznetsa sugerowałem, że wznowienie aprecjacji dolara powinno zostać poprzedzone korektą do przynajmniej 1,22 trwającą kilka-kilkanaście miesięcy".

Też tak sądzę, zwłaszcza, że prawdopodobnie FED nie podwyższy stóp w tym roku.
Dlatego psy wojny za naszą wschodnią granicą będą głównie wpływać na kursy walut.
-
2015/04/01 15:42:54
@lucdas:
"W tej analogii,... nie ćwierć wieku, lecz ćwierć tysiąclecia."

Tak, oczywiście.
-
2015/04/01 15:47:48
@ryszard_z46:
"Co Pan sądzi o tym?
Ostatnie od 2009r szczyty na parze USD/PLN oddalone były dokładnie o 39(40) m-cy:
--szczyty ze stycznia 2009 i kwietnia 2012 oddalone były od siebie o 39(40 m-cy.
Następny szczyt po 39(40) m-cach może wystąpić w lipcu/sierpniu 2015r, gdyby te odległości się powtórzyły."

To pewnie cykl Kitchina na USD/PLN. Ostatnie wyraźne szczyty to listopad 2005, luty 2009 i maj 2012. Odległości 39 miesięcy i 39 miesięcy. 39 miesięcy ot maja 2012 to rzeczywiście sierpień 2015.

Być może obecna sytuacje jest podobna do tej ze stycznia 2012. Wtedy był pierwszy szczyt a drugi przyszedł w maju 2012.
-
2015/04/01 15:54:56
@konsultant121:
"Panie Wojtku, a moze jednak zalozyc na przelomie 2015/2016 jakies schlodzenie rynkow akcji w oparciu o cykl 7-letni (podwojny Kitchin):
2015-2007-2000-1994-1987-1980-1973 ? Jak widac w poprzednich 6 cyklach takie schlodzenie mialo miejsce..."

Do końca obecnego Kitchina jest na to miejsce. Zawsze sądziłem, że ktoś musi paść ofiarą takiego umocnienia dolara tak jak w poprzednich cyklach Kuznetsa w latach 1981-82 i 1997-1998. Mechanicznie dołek Kitchina wychodzi w październiku (40 miesięcy po czerwcu 2012 i 80 miesięcy po dołku z lutego 2009), ale oczywiście nie należy tego traktować zbyt dosłownie.

-
2015/04/01 22:48:54
@konsultant121
"Zgadza sie, przepraszam za pomyłkę. Czeka buy limit;)"

Zawsze mnie zastanawia, czy jak ktoś czeka jak w tym przypadku na określonym poziomie niżej by kupić taniej ( fibo 0.618), a tam nie dochodzą tylko zawracają dynamicznie wyżej to czy wchodzi kupując wyżej (goniąc uciekający rynek), czy odpuszcza sobie ruch zostając z niczym.
Konsultant121 jak się zachowałeś?
Nadal czekasz, czy kupiłeś wyżej?
-
2015/04/02 10:23:13
karnakufo

@konsultant121
"Zgadza sie, przepraszam za pomyłkę. Czeka buy limit;)"

Zawsze mnie zastanawia, czy jak ktoś czeka jak w tym przypadku na określonym poziomie niżej by kupić taniej ( fibo 0.618), a tam nie dochodzą tylko zawracają dynamicznie wyżej to czy wchodzi kupując wyżej (goniąc uciekający rynek), czy odpuszcza sobie ruch zostając z niczym.
Konsultant121 jak się zachowałeś?
Nadal czekasz, czy kupiłeś wyżej?

2015/04/01 22:48:54


spytaj BORAWSKIEGO ten to dopiero spec , jak spada to sprzedał , jak rośnie to trzyma w długim terminie mega dużo papiera , jak poleciało w dół a miał SToPa to dokupił , tak trzeba grać i po fakcie tłłumaczyć jak się zarabia systemem a nie głupie pytania zadajesz
-
2015/04/02 13:07:22
@skyfaall
Nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi.
-
2015/04/02 13:42:28
@sp500

Uważajcie panowie na ten indeks, bo "może" być szybki zjazd do poziomu +/- 2010 pkt. Krótkie STOPy.
-
2015/04/02 14:04:56
się porobiło w TEJ MEGA HOSSIE , IPO IDEA BANKU musi ratować GETIN kupując akcje

a Kowalski tak jest ZANĘCONY tymi wzrostami małych śmieciuchów że w LICZBIE uwaga 3% zapisał się na akcje IDEA i to nie po 32 zł a po 24 zł ,

to dopiero hossa stulecia , inna sprawa że czarnecki ładnie Kowalskiego wydoił na IPO LCC mega dewelopera , cwaniak jeden
-
2015/04/02 14:05:34
zobaczycie już w przyszłym tygodniu wyniki amerykańskich spółek , czekam z niecierpliwoscią
-
2015/04/02 15:59:02
Saldo INI 10-ty tydzień powyżej 27 pkt. proc.

Poprzednio takie sygnały pojawiły się: 21 listopada 2013, 24 stycznia 2013 i 29 marca 2013.

Wygląda to jednoznacznie źle dla akcji.
-
2015/04/02 16:00:02
"29 marca 2013" - powinno być oczywiście 2012.
-
2015/04/02 16:15:59
kolejne dane w USA kiepskie ,

oj będzie się działo niedługo po wynikach , tam PKB to będzie 0% albo już poniżej 0
-
2015/04/02 17:11:13
Prywatyzacja chemicznej spółki Ciech, przejętej w ubiegłym roku od Skarbu Państwa przez Kulczyk Investments, znalazła się pod lupą śledczych.

Jak wyjaśnia Zbigniew Jaskólski, rzecznik prasowy Prokuratury Apelacyjnej w Warszawie, śledztwo dotyczy niedopełnienia ciążących obowiązków i nadużycia udzielonych uprawnień w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osoby zobowiązane do zajmowania się sprawami majątkowymi Skarbu Państwa w związku ze zbyciem akcji Ciech, powodując szkodę dla Skarbu Państwa wielkich rozmiarów. Czyn ten zagrożony jest karą do 10 lat pozbawienia wolności.
W ramach tego postępowania wyjaśniamy też kwestie związane z udzieleniem i przyjęciem korzyści majątkowej oraz prania brudnych pieniędzy dodaje Jaskólski.
Do sprawy odniósł się resort skarbu.
- Pan minister Rafał Baniak jest przekonany, iż śledztwo pozwoli na szybkie, wszechstronne i rzetelne wyjaśnienie wszelkich okoliczności związanych z tą sprawą. Jednocześnie pragnę zaznaczyć, iż do czasu zakończenia śledztwa pan minister nie będzie komentował doniesień prasowych, ani odpowiadał na pytania dziennikarzy odnoszących się do toczącego się postępowania poinformowała Agnieszka Jabłońska Twaróg, rzeczniczka resortu skarbu.
Jednocześnie zaznaczyła, że prywatyzacja Ciechu została dokonana w sposób transparentny, na rynku regulowanym, w trybie odpowiedzi na wezwanie. - Oznacza to że cena sprzedaży akcji Ciechu była powszechnie znana przed dokonaniem transakcji. Każdy potencjalny inwestor mógł zaoferować wyższą cenę za nabywane akcje, poprzez ogłoszenie tzw. kontrwezwania dodaje rzeczniczka. Tymczasem oferta należącej do Kulczyk Investments firmy KI Chemistry była jedyną dostępną dla akcjonariuszy.
Jabłońska Twaróg zaznaczyła też, że nagłośnione przez aferę podsłuchową spotkanie Rafała Baniaka z Piotrem Wawrzynowiczem miało miejsce po dokonaniu transakcji związanej z prywatyzacją Ciechu.



wcale mnie to nie dziwi , sprzedać tą spółkę za 30 zł gdy kilka lat temu kosztowała 150 zł to jawna kpina z Polaków , woadomo kto kupił , DOKTOR
-
2015/04/02 18:23:25
Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:

wojciechbialek.blox.pl/2015/04/Im-gorzej-tym-lepiej.html
-
2015/04/16 16:10:44
Ciekawy blog i wiele informacji. Pozdrawiam